abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106826386
Aangezien ik geen (recent) algemeen topic over het Boekenfestijn kon vinden, begin ik er zelf maar één ;). De meesten hier in TTK zullen er wel bekend mee zijn: het boekenfestijn vindt gedurende het jaar plaats in diverse plaatsen in Nederland en België. Met meer dan een miljoen nieuwe boeken die voor een veel lagere prijs worden aangeboden is het voor mij al jaren het moment om weer een nieuwe voorraad aan te schaffen. :)

De agenda voor 2012:
19-22 januari Rotterdam
2-5 februari Nieuwegein
23 - 26 februari Leuven
22 - 25 maart Kortrijk
12 - 15 april Mechelen
10 - 13 mei Maastricht
31 mei - 3 juni Antwerpen
14 - 17 juni Leeuwarden
21 - 24 juni Apeldoorn
6 - 9 september Utrecht
20 - 23 september Hasselt
11 - 14 oktober Brussel
1 - 4 november Eindhoven
22 - 25 november Mechelen
13 - 16 december Gent

Zelf ga ik jaarlijks naar het Boekenfestijn in Rotterdam, voor mij staat aankomend weekend dus weer een bezoekje op het programma. Mijn vriend en ik gaan standaard met ¤ 50,- erheen en komen daarvoor meestal met 10 tot 20 boeken thuis. Vorig jaar heb ik er bijvoorbeeld 12 Wordsworth Classics (Engelstalige klassiekers in pocketuitgave) gekocht voor slechts ¤ 24,-. Ook is het Boekenfestijn een uitstekende plek om gewoon lekker rond te neuzen en op die manier onverwachte pareltjes tegen te komen.

Vertel hier of je er ook heen gaat, wat je budget is (als je een budget hebt) en waarmee je bent thuis gekomen. :)
pi_106826435
Ik ga aanstaande donderdag :)
Ik weet alleen niet hoeveel de boeken ongeveer kosten? Minder/meer dan in de winkel?
"Whatever I was looking for was always you."Rumi
  zondag 15 januari 2012 @ 10:56:21 #3
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_106826702
Ik ga zondag naar R'dam en in juni naar Apeldoorn (waar je gratis mag parkeren en geen f*cking 11 Euro moet betalen zoals bij Ahoy :( )
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zondag 15 januari 2012 @ 11:02:13 #4
88233 Steve
Still the best.
pi_106826788
Ik zet het elk jaar in mijn agenda, en vergeet het elk jaar weer. :').
"Atb is lief, groetjes Peri."
pi_106826917
Ik ga elk jaar naar die in Utrecht en soms ook naar Nieuwegein :)
Het is een leuke manier om onbekende schrijvers te ontdekken maar ik vind er vaak boeken die ik eigenlijk altijd al wilde hebben.
Tap tap tap
  Moderator zondag 15 januari 2012 @ 11:20:33 #6
42184 crew  DaMart
pi_106827058
Als mijn stapel nog te lezen boeken klein genoeg is, dan wil ik ook nog wel eens gaan. Ik ben nu één keer in Amsterdam geweest en één keer in Utrecht. En elke keer toch met een behoorlijke stapel boeken thuisgekomen :D.
pi_106827061
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 10:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik ga zondag naar R'dam en in juni naar Apeldoorn (waar je gratis mag parkeren en geen f*cking 11 Euro moet betalen zoals bij Ahoy :( )
heb je een ov chipkaart. Parkeer hem bij p+r slinge en ga daar met de metro 1 halte naar zuidplein. Lopend is het trouwens ook maar kwartiertje.
Hell To The Liars
pi_106827082
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 11:20 schreef DaMart het volgende:
Als mijn stapel nog te lezen boeken klein genoeg is, dan wil ik ook nog wel eens gaan. Ik ben nu één keer in Amsterdam geweest en één keer in Utrecht. En elke keer toch met een behoorlijke stapel boeken thuisgekomen :D.
Ik neem cash mee en ga sorteren aan het eind :')
Tap tap tap
pi_106827655
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 10:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Parkeer in de garage van Zuidplein - ¤ 3,- per uur, ben je altijd minder kwijt (tenzij je echt de hele dag op het festijn rondloopt natuurlijk).
pi_106827669
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 10:35 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
Ik ga aanstaande donderdag :)
Ik weet alleen niet hoeveel de boeken ongeveer kosten? Minder/meer dan in de winkel?
Minder! Het zijn vaak opgekochte restpartijen e.d., ze kosten echt veel minder dan in de boekhandels.
pi_106827688
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2012 11:21 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik neem cash mee en ga sorteren aan het eind :')
Doe ik ook altijd, haha.. we nemen dan zo'n winkelmandje-op-wielen, daar gooi ik gewoon alles in wat me enigszins aanspreekt. Aan het eind alles sorteren en dan dus max. ¤ 50 uitgeven. :)
pi_106827726
Volgende week in Rotterdam even kijken!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  Moderator zondag 15 januari 2012 @ 11:55:43 #13
42184 crew  DaMart
pi_106827748
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 11:52 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Doe ik ook altijd, haha.. we nemen dan zo'n winkelmandje-op-wielen, daar gooi ik gewoon alles in wat me enigszins aanspreekt. Aan het eind alles sorteren en dan dus max. ¤ 50 uitgeven. :)
Maar sorteren, dan moet je toch alles weer terugleggen waar je het hebt gevonden, of heb ik iets gemist de keren dat ik er was? :@.
pi_106827760
Ik neem altijd mijn moeder mee. We delen een gedeelte van onze smaak. Dus alles wat we beiden boeiend vinden eindigt in haar mandje :D
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
  Moderator zondag 15 januari 2012 @ 11:56:34 #15
42184 crew  DaMart
pi_106827771
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 11:51 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Minder! Het zijn vaak opgekochte restpartijen e.d., ze kosten echt veel minder dan in de boekhandels.
Soms ook versies met drukfouten erin, ezelsoren of andere kleine beschadigingen. Boeken die in de winkel niet meer verkocht kunnen worden, maar die nog prima te lezen zijn :).
  zondag 15 januari 2012 @ 11:57:30 #16
66444 Lord_Vetinari
pi_106827790
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 11:55 schreef DaMart het volgende:

[..]

Maar sorteren, dan moet je toch alles weer terugleggen waar je het hebt gevonden, of heb ik iets gemist de keren dat ik er was? :@.
Nee hoor, daar hebben ze een speciale tafel voor. Daar kun je sorteren en wat je niet wilt, laat je liggen en dat brengen zij dan weer naar de tafel waar het hoort.
  zondag 15 januari 2012 @ 11:58:06 #17
66444 Lord_Vetinari
pi_106827799
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 11:50 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Parkeer in de garage van Zuidplein - ¤ 3,- per uur, ben je altijd minder kwijt (tenzij je echt de hele dag op het festijn rondloopt natuurlijk).
Ik ben er vaak meer dan 3 uur en bovendien heb ik altijd zoveel boeken, daar ga ik echt geen uren mee lopen zeulen op weg naar de auto.
pi_106827833
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 11:56 schreef DaMart het volgende:

[..]

Soms ook versies met drukfouten erin, ezelsoren of andere kleine beschadigingen. Boeken die in de winkel niet meer verkocht kunnen worden, maar die nog prima te lezen zijn :).
Al is het wel vaak zo dat de interessant lijkende boeken deel 2 uit een serie zijn... en deel 1 er niet bij ligt ;)
  zondag 15 januari 2012 @ 12:00:58 #19
66444 Lord_Vetinari
pi_106827853
quote:
3s.gif Op zondag 15 januari 2012 11:59 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Al is het wel vaak zo dat de interessant lijkende boeken deel 2 uit een serie zijn... en deel 1 er niet bij ligt ;)
Ja. deel 3 en 4 liggen er dan wel en 1 en 2 niet. Duh.
pi_106827861
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 11:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nee hoor, daar hebben ze een speciale tafel voor. Daar kun je sorteren en wat je niet wilt, laat je liggen en dat brengen zij dan weer naar de tafel waar het hoort.
Idd, is vaak vlak voor de kassa's. Er hangt ook wel een bord boven, iets van 'sorteertafel' of 'terugleggen' ofzo. :) Hoef je tijdens het rondlopen tenminste nog niet te gaan rekenen oid, dat doe je dan pas aan het eind.
pi_106827919
En niet te vergeten: altijd toch even kijken of er iets bij de gratis boeken ligt dat de moeite waard is :@
  Moderator zondag 15 januari 2012 @ 12:04:21 #22
42184 crew  DaMart
pi_106827924
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 11:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

En ik de vorige keer maar moeilijk doen en boeken waar ik over twijfelde laten liggen, om vervolgens nog een keer alle tafels langs te lopen, omdat ik het toch wilde hebben, maar niet meer wist waar het lag _O-.
pi_106827999
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 11:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ik ben er vaak meer dan 3 uur en bovendien heb ik altijd zoveel boeken, daar ga ik echt geen uren mee lopen zeulen op weg naar de auto.
Vorig jaar met de trein naar Rotterdam geweest en daar op het boekenfestijn wat woordenboeken gekocht, was misschien toch niet zo handig :') . Wat een gesjouw.
Tap tap tap
pi_106828035
quote:
10s.gif Op zondag 15 januari 2012 12:04 schreef DaMart het volgende:

[..]

En ik de vorige keer maar moeilijk doen en boeken waar ik over twijfelde laten liggen, om vervolgens nog een keer alle tafels langs te lopen, omdat ik het toch wilde hebben, maar niet meer wist waar het lag _O-.
Of een bepaald boek in iemand z'n mandje zien liggen maar het nergens kunnen vinden en te mutsig zijn om ernaar te vragen :')
Tap tap tap
pi_106837512
Paar jaar geleden ging ik er elk jaar heen, maar nu is het alweer een tijdje geleden dat ik er geweest ben. Vond het aanbod Nederlandse literatuur (dus ook echt van Nederlandse schrijvers) steeds meer gaan tegenvallen. Iemand een idee hoe het daar nu mee staat?
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_106837670
Alweer een jaar of 2 geleden dat ik er was, maar toen was het op dat gebied ook niet echt bijzonder.
pi_106838949
Ter zelfbescherming mijd ik het BF de laatste jaren. Ik heb ook geen kastruimte meer vrij, dat is erg doorslaggevend. In de kelder staan nog een doos BF2007 en twee dozen BF2008 en die moeten eerst gelezen. In die jaren zijn we ook met twee tot drie meter boeken thuis gekomen, we kregen zelfs twee winkelwagentjes mee naar de auto. Wel een contrast met dat oudere echtpaar voor ons dat alleen met het boekje, dat je met de bon uit het lokale sufferdje gratis meekreeg, naar buiten ging.

De oogst van 2006, later hebben we een maximum aan het budget gesteld.

Mijn ervaring is dat de vrijdagochtend het 'rustigst' is. Na enen komen de ATV'ers etc. binnen en wordt het al snel overal dringen en dat blijft dan het hele weekend zo.
Een kennis die eens naar die speciale vip-vooropening op donderdag was gegaan vertelde dat hij voortijdig het evenement had verlaten: het was zo druk dat hij zijn benen kon intrekken en bleef hangen en dat was niet leuk.

BIj o.a. computerboeken moet je erop letten dat een eventuele CD er ook in zit en bij actuele titels kan het gebeuren dat je een misdruk koopt, de tekst staat bijvoorbeeld niet helemaal recht op de pagina. Wie zich daar niet aan stoort kan zijn leesvoer aardig goedkoper inslaan. Ik heb er ramsjtitels gezien die later voor het dubbele bij DeSlegte lagen.

Of het nog zo is, weet ik niet, maar vroeger stonden achteraan op de lange tafels dozen waarin de boeken gele prijsstickers hadden. Dat waren de unieke restexemplaren waar er geen tientallen meer van lagen. Begin een afdeling met die dozen, kijk dan de massa even door en loop er op het eind eventueel nog even langs, voor het geval ze zijn nagevuld.
Het navullen gaat de hele beurs door, het is niet zo dat je alleen op de eerste dag de pareltjes eruit kunt vissen.

Tegenwoordig zijn smartphones gemeengoed en dat is handig om ter plekke op internet de nieuwprijs of de prijs elders van bepaalde uitgaves op te zoeken.
Farts are jazz to assholes
pi_106842620
Ik ga er ook elk jaar wel één of twee keer langs (Nieuwegein en/ of Utrecht). Lijstje mee van welke boeken ik nog zoek, dat aanvullen met wat leuke titels die je tegen het lijf loopt, en hoppa, weer twintig boeken er bij voor een eurotje of 40 a 50 ;)

Kastruimte wordt wel steeds meer een probleem ja... Eigenlijk zouden ze er boekenkasten bij moeten verkopen.
  zondag 15 januari 2012 @ 22:02:27 #29
66444 Lord_Vetinari
pi_106851016
Ik heb gelukkig een nieuwe kamer met veel meer kast- en plankruimte. Ik kan weer even vooruit. Ongeveer 5 meter vrije plankruimte *O* En eind deze week komt het spaarloon binnen... *O* Let the games begin!
pi_106861141
Ik heb drie grote en één kleine boekenkast staan. Alles is ingedeeld op genre en op dit moment kan er van elk genre nog wel iets bij, maar dat gaat niet lang meer duren. Kan best dat ik na dit boekenfestijn ook geen kastruimte meer heb ;). Gelukkig is er genoeg plek voor een extra boekenkast. :)
pi_106867948
Ik ga ook donderdag. Ben een paar jaar terug wel eens geweest, heb wel een paar leuke boeken kunnen vinden.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_106923935
Zondag ben ik er ook!

Koop altijd flink wat boeken , neem een gratis boekje mee en koop veel schriften (en die posterkalanders zijn ook altijd leuk :') )
The most important part of my religion is to play guitar.
~ Lou Reed
  dinsdag 17 januari 2012 @ 20:02:49 #33
327935 lanterfanteraar
Aandachtsgeile topichoer
pi_106924247
Ik wil ook wel gaan, maar ik ben bang dat het alleen maar boeken zijn waar ik niets aan zou hebben. Categorie 'Boekenvoordeel'. Klopt mijn beeld dat ik ervan heb?
  dinsdag 17 januari 2012 @ 20:04:40 #34
66444 Lord_Vetinari
pi_106924361
quote:
17s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 20:02 schreef lanterfanteraar het volgende:
Ik wil ook wel gaan, maar ik ben bang dat het alleen maar boeken zijn waar ik niets aan zou hebben. Categorie 'Boekenvoordeel'. Klopt mijn beeld dat ik ervan heb?
Nope.

Ziet: Welke boeken heeft de Fokker gekocht? Deel VIII
  dinsdag 17 januari 2012 @ 20:19:00 #35
327935 lanterfanteraar
Aandachtsgeile topichoer
pi_106925123
quote:
Wauw, oké, dankje!
pi_107001617
Oogst van vandaag:

45 euro! :D
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_107002175
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 17:24 schreef Naamah het volgende:
Paar jaar geleden ging ik er elk jaar heen, maar nu is het alweer een tijdje geleden dat ik er geweest ben. Vond het aanbod Nederlandse literatuur (dus ook echt van Nederlandse schrijvers) steeds meer gaan tegenvallen. Iemand een idee hoe het daar nu mee staat?
Ik ben in 2009 en 2010 geweest en toen was het aanbod Nederlandse schrijvers ook nagenoeg onbestaand..
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  donderdag 19 januari 2012 @ 20:28:30 #38
66444 Lord_Vetinari
pi_107003645
Ik ga zondag weer :)
pi_107048099
Ik ga morgen. Heb al veel Wordsworth boeken liggen (Tales of Mystery and Supernatural), mss vind ik nog boekjes die ik niet heb.
Children of the night. What music they make.
pi_107070449
Ik ben net terug. Vond dit jaar de selectie thrillers/mysteries (à la Dan Brown) wel erg groot, terwijl ik zelf meer van de romans/literatuur ben. Mijn vriend vond het wel ideaal ;).

De score: 12 boeken voor ¤49,80 :) :

- Audrey Niffenegger: de tweeling van Highgate
- Lousia May Alcott - Little Women & Good Wives (wordsworth classics)
- Lewis Carrol - Alice in Wonderland & Through the Looking Glass (wordsworth classics)
- Francis H Burnett - The Secret Garden (wordsworth classics)
- Laura Thompson - biografie van Agatha Christie
- Atlas of Lost Cities
- James Rollins - Het Laatste Orakel
- S.J. Parris - Ketterij
- Mo Hayden - Tokyo
- Het Chopin manuscript (15 verschillende schrijvers)
- Simon Hoggart - The Hamster that Loved Puccini
- Titania Harley - Het Rozenlabyrint

:)
  zondag 22 januari 2012 @ 19:57:24 #41
66444 Lord_Vetinari
pi_107110417
pi_107514441
Ik ga zo eens even rondloeren, ziet er iig weer leuk uit.

Heb het geluk dat dit naast me werk is :) ( dus mensen die er heen gaan, je ziet me vanaf de ingang zitten :P ) Het is nu nog niet zo heel erg druk dus als je wilt moet je nu gaan!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')