Ter zelfbescherming mijd ik het BF de laatste jaren. Ik heb ook geen kastruimte meer vrij, dat is erg doorslaggevend. In de kelder staan nog een doos BF2007 en twee dozen BF2008 en die moeten eerst gelezen. In die jaren zijn we ook met twee tot drie meter boeken thuis gekomen, we kregen zelfs twee winkelwagentjes mee naar de auto. Wel een contrast met dat oudere echtpaar voor ons dat alleen met het boekje, dat je met de bon uit het lokale sufferdje gratis meekreeg, naar buiten ging.
De oogst van 2006, later hebben we een maximum aan het budget gesteld.Mijn ervaring is dat de vrijdagochtend het 'rustigst' is. Na enen komen de ATV'ers etc. binnen en wordt het al snel overal dringen en dat blijft dan het hele weekend zo.
Een kennis die eens naar die speciale vip-vooropening op donderdag was gegaan vertelde dat hij voortijdig het evenement had verlaten: het was zo druk dat hij zijn benen kon intrekken en bleef hangen en dat was niet leuk.
BIj o.a. computerboeken moet je erop letten dat een eventuele CD er ook in zit en bij actuele titels kan het gebeuren dat je een misdruk koopt, de tekst staat bijvoorbeeld niet helemaal recht op de pagina. Wie zich daar niet aan stoort kan zijn leesvoer aardig goedkoper inslaan. Ik heb er ramsjtitels gezien die later voor het dubbele bij DeSlegte lagen.
Of het nog zo is, weet ik niet, maar vroeger stonden achteraan op de lange tafels dozen waarin de boeken gele prijsstickers hadden. Dat waren de unieke restexemplaren waar er geen tientallen meer van lagen. Begin een afdeling met die dozen, kijk dan de massa even door en loop er op het eind eventueel nog even langs, voor het geval ze zijn nagevuld.
Het navullen gaat de hele beurs door, het is niet zo dat je alleen op de eerste dag de pareltjes eruit kunt vissen.
Tegenwoordig zijn smartphones gemeengoed en dat is handig om ter plekke op internet de nieuwprijs of de prijs elders van bepaalde uitgaves op te zoeken.