Ja, dan mag ik toch wel niet begrijpen wat er mooi aan is? Ik kan mij namelijk niet voorstellen hoe het is om iemand te zijn die houdt van simpele muziek, dus ik kan dat niet begrijpen, dat kan toch?quote:Op dinsdag 17 januari 2012 22:21 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Niks mis met geile muziek tochOf simpele muziek, is allemaal smaak.
Mja kan, vind ik kortzichtigquote:Op dinsdag 17 januari 2012 22:22 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Ja, dan mag ik toch wel niet begrijpen wat er mooi aan is? Ik kan mij namelijk niet voorstellen hoe het is om iemand te zijn die houdt van simpele muziek, dus ik kan dat niet begrijpen, dat kan toch?
Ik probeer me er nu even een voorstelling van te maken. Nee sorry, ik kan het nog steeds niet begrijpen, omdat ik er niet tegen kan om naar zulke muziek te luisteren.quote:
Misschien niet, maar de tekst en de muziek zet niet aan tot nadenken, ook gigantisch gericht op primaire lusten. Aan de andere kant kan de muziek misschien te complex zijn voor simpelere zielen om te begrijpen.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 22:21 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Niks mis met geile muziek tochOf simpele muziek, is allemaal smaak.
Dat hangt er van af.quote:
het is niet absoluut noodzakelijk maar er is toch niets op tegen om meer over elkaar te weten te komen en zo je eigen leven te verrijken?quote:Verder is toch logisch dat muzieksmaken verschillen. Waarom moet je per se het muziek van een ander begrijpen, of je steeds afvragen hoe het kan dat iemand bepaald soort muziek mooi vindt terwijl jij het afschuwelijk vindt. Ik lust geen pap. Ik loop me toch ook niet steeds af te vragen hoe er mensen zijn die dat kunnen eten?
Nee. Dom is sterk voortbouwen op wat anderen ook doen. Wat jeroen zegt: het is niet intellectueel prikkelend.quote:
Dat is ook zo, maar je eerste biertje of wijntje was waarschijnlijk ook niet lekker. Soms moet je de tijd nemen om dingen te waarderen, om er daarna achter te komen dat het wel heel goed is.quote:Verder is toch logisch dat muzieksmaken verschillen. Waarom moet je per se het muziek van een ander begrijpen, of je steeds afvragen hoe het kan dat iemand bepaald soort muziek mooi vindt terwijl jij het afschuwelijk vindt. Ik lust geen pap. Ik loop me toch ook niet steeds af te vragen hoe er mensen zijn die dat kunnen eten?
Over het algemeen hou ik best van veel soorten muziek. Maar bijv Rammstein ofzo is echt niet mijn smaak, nou ja boeien....
Wat ik aan probeerde te duiden is dat simpel idd niet per definitie dom is.quote:Op woensdag 18 januari 2012 10:21 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Dat hangt er van af.
Met simpele, voor de hand liggende dingen is het vaak gemakkelijk om resultaat te halen met weinig herseninspanning.
Daarmee is het niet dom als diskwalificatie maar slechts dom omdat het geen intellectuele prikkeling geeft.
Maar evengoed kan iets simpels briljant zijn omdat het niet voor de hand ligt maar men het door slim na te denken erachter is gekomen.
[..]
Absoluut eens.quote:het is niet absoluut noodzakelijk maar er is toch niets op tegen om meer over elkaar te weten te komen en zo je eigen leven te verrijken?
Het aantal artiesten/instrumenten heeft weinig met de intelligentie of complexiteit van een stuk te maken.quote:Op woensdag 18 januari 2012 10:39 schreef heartz het volgende:
Wat ik aan probeerde te duiden is dat simpel idd niet per definitie dom is.
Zelfs een lied op 2 of 3 stemmen zonder muziek kan mooi klinken en diep raken. Of een enkel muziekinstrument. Ik denk dat in deze gevoel misschien ook niet altijd in verband hoeft te staan met intelligentie. Het muziek kan je bijv ook eerst op gevoel raken, waardoor je geprikkeld wordt erover na te denken. Denk ik
Tenzij je masochist bent.quote:Natuurlijk hou je het meest van je eigen smaak, anders is het je smaak niet.
Whehe zie mn vorige post, die beantwoordt het wel denk ik zo.quote:Op woensdag 18 januari 2012 10:29 schreef Murvgeslagen het volgende:
[..]
Nee. Dom is sterk voortbouwen op wat anderen ook doen. Wat jeroen zegt: het is niet intellectueel prikkelend.
Iets wat simpel is kan ook over nagedacht zijn, en is dan ook niet dom.
Dan laten we overigens het emotionele aspect van muziek er buiten. Al denk ik ook wel dat er lijn te trekken zou zijn tussen intelligentie en het emotionele aspect van muziek.
[..]
Dat is ook zo, maar je eerste biertje of wijntje was waarschijnlijk ook niet lekker. Soms moet je de tijd nemen om dingen te waarderen, om er daarna achter te komen dat het wel heel goed is.
Dat klopt wel. Slecht voorbeeld van mij.quote:Op woensdag 18 januari 2012 10:49 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Het aantal artiesten/instrumenten heeft weinig met de intelligentie of complexiteit van een stuk te maken.
Wibi Soerjadi is niet simpeler dan de Jostiband omdat ie in zijn eentje is.
[..]
quote:Tenzij je masochist bent.
We zijn het met elkaar eens volgens mijquote:Op woensdag 18 januari 2012 10:49 schreef heartz het volgende:
[..]
Whehe zie mn vorige post, die beantwoordt het wel denk ik zo.
Denken dat metalmuziek intellectuelen prikkelt!quote:Op woensdag 18 januari 2012 10:52 schreef grrrbeer het volgende:
Nog maar een keer dan: was er een tijdje geleden geen onderzoek dat een link legde tussen bredere muzieksmaak en hogere intelligentie?
En dat metalfiguur moet ophouden te denken dat muziek bedoeld is om intellectueel te prikkelen. Muziek is in eerste instantie iets dat inspeelt op een deel van de hersenen dat voor zover ik weet om onbekende redenen ritme en harmonieen kan herkennen. En direct kan herkennen als het niet klopt. Zonder enige muzikale scholing.
Maar kan het verkeerd hebben. Wellicht is dit al achterhaald.
Vind je dat wonderbaarlijk dan?quote:Op woensdag 18 januari 2012 10:53 schreef heartz het volgende:
Ik ken iemand die totaal geen ritmegevoel heeft, maar wel intelligent is.
Gaat helemaal uit de maat.
Ehr, nee. Ik denk meer aan dit soort stukken:quote:Op dinsdag 17 januari 2012 18:11 schreef boskameel het volgende:
[..]
zeker van dat geneuzel op een gitaar, net als satriani. slaapverwekkend vind ik dat.
Nou dat liedje van 'Extreme - More than words' vind ik ook een mooi en simpel lied.quote:Op woensdag 18 januari 2012 10:57 schreef Sinosappel het volgende:
De grootste kunst is juist als je iets goeds kunt maken wat simpel is.
Daar heeft men doorgaans de meeste bewondering voor.
Gaaf instrument is dat toch. Puur.quote:Op woensdag 18 januari 2012 10:59 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ehr, nee. Ik denk meer aan dit soort stukken:
Voor wie alleen maar top 40 gewend is is dit soort muziek buitengewoon ontoegankelijk.
Nou ja, ik ken niet zo heel veel mensen die geen ritmegevoel hebben.quote:
quote:Op woensdag 18 januari 2012 10:56 schreef Murvgeslagen het volgende:
[..]
We zijn het met elkaar eens volgens mij
Het volgende kinderliedje is lekker eenvoudig, maar niet minder leuk
Ligt eraan... Het ritme voelen cq herkennen is wat anders dan het reproduceren denk ikquote:Op woensdag 18 januari 2012 11:02 schreef heartz het volgende:
[..]
Nou ja, ik ken niet zo heel veel mensen die geen ritmegevoel hebben.
Jij wel dan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |