abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 14 januari 2012 @ 20:16:02 #1
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_106812063

De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  zaterdag 14 januari 2012 @ 20:17:40 #2
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_106812120
Vandaag ook heerlijk gewandeld. Een uurtje maar. Maar wat heb ik het gemist.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_106812129
Niet zo spannend, gewoon met groentebouillonblokjes, bleekselderij, wortel, prei, gehaktballetjes en vermicelli :)

Normaal mix van runder- en groentenbouillon (vind ik lekkerder), maar kwam er vandaag achter dat de runderbouillonblokjes op zijn :')
Ja doei.
  zaterdag 14 januari 2012 @ 20:21:11 #4
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_106812253
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 20:17 schreef Tinkepink het volgende:
Vandaag ook heerlijk gewandeld. Een uurtje maar. Maar wat heb ik het gemist.
Fijn he?
Het kost zoveel tijd, zelf heb ik dat (of maak) maar full-time baan en/of moeder, dan is het wel erg moeilijk.

Mo, lekker!

Fijne avond nog iedereen *O*
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_106812505
Ik vind het eigenlijk erger als mensen wel beseffen dat ze lang slecht eten, maar er niets aan doen en daarmee hun lichaam saboteren. Sethiwe bijvoorbeeld is nog heel erg zoekende en heeft wel de wil om te leren en gezonder te leven. Bij XM begrijp ik echt niet dat ze zichzelf zo saboteert, terwijl juist zij gezien haar medische problemen gezond zou moeten leven. Dat XM nog steeds zegt aan te komen, terwijl ze zo weinig eet zegt ofwel dat de hele stofwisseling om zeep is geholpen, ofwel dat ze geen reeel zelfbeeld heeft. Beiden zijn zorgelijk.

Verder heb ik oa slechte lijstjes gezien van motorbloempje, quinazoline, MI-etje, viking en ook conleche heb ik wel eens beter zien eten. Ik ben hier te weinig om te kunnen beoordelen of dit structureel is en besef ook wel dat het weekend is en je jezelf ook wel eens iets slechters mag gunnen (doe ik ook).

Mijn O heb ik overgeslagen omdat ik lang heb geslapen. Ik probeer dit dan wel te compenseren door gezonde T's te nemen later op de dag.
pi_106812639
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 16:22 schreef Ewelina het volgende:
O: 2 boterhammen worst
L: 2 boterhammen vlokken
T: 2 tomaten
T: pot doperwten
D: rijst met sperziebonen, kip en kerriesaus
T: ? feestje, dus vast wel 1 of 2 wijn
Nog een keertje. :) Ga er zo vandoor, fijne avond iedereen! :W
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_106812681
Bij mij is de D in het weekend slecht en ik eet vaak minder fruit maar verder doe ik mijn best ;)

Het kan ook wel eens zo zijn dat XM de pest heeft aan haar weigerachtige lichaam en geen zin heeft er beter voor te zorgen daar ze een "gewoon" leven wil?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_106812722
O: 3 knackebrod met paté
T: banaan
L: omeletje van twee eieren met spinazie en creme fraiche
T: 1 knackebrod paté
T: rood wijntje
D: paar flinke kommen goedgevulde groentensoep met erbij vers gebakken volkorenbrood (ruikt nu al lekker!) met wat camembert uit de oven.
T: biertje
Ja doei.
pi_106812935
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 20:32 schreef Ml-etje het volgende:
Het kan ook wel eens zo zijn dat XM de pest heeft aan haar weigerachtige lichaam en geen zin heeft er beter voor te zorgen daar ze een "gewoon" leven wil?
Dat zal dan onbewust zijn. Kan me niet voorstellen dat iemand op die manier bewust denkt.
pi_106812954
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 20:31 schreef Ewelina het volgende:

O: 2 boterhammen worst
L: 2 boterhammen vlokken
T: 2 tomaten
T: pot doperwten
D: rijst met sperziebonen, kip en kerriesaus
T: ? feestje, dus vast wel 1 of 2 wijn

Nog een keertje. :) Ga er zo vandoor, fijne avond iedereen! :W
Wat voor brood? En met boter denk ik, gezien de vlokken? Zijn het verse sperziebonen? Neem nog een goede T op je feestje, noten of zo.
  zaterdag 14 januari 2012 @ 20:41:57 #11
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_106812977
Nog 8 uurtjes en dan mag ik weer aan een bak kwark en vla..

Xennia, is ook zo (niet met alle namen helemaal eens) maar krijg het maar in het koppie goed. Moeilijk is dat.
En jij bent op oorlogspad, net zoals ik soms tegen de lijstjes aanschop :D
Tof *O*

En nu echt naar boven
pi_106813012
Welterusten uniek! :*
Ja doei.
  zaterdag 14 januari 2012 @ 20:43:18 #13
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_106813027
Mijn dag
O. volkorenbrood met 20 + kaas
T. hard broodje met remouladesaus en plakje ham
s. Gasometerbezoek in oberhausen: erg leuk
l. Tequila + salade met dressing + grote quesadilla met kip en kaas (duh) en zure room
s. Uurtje wandelen
d. Hamburger (rundvlees), patat en rauwkost (4 grote wortels en halve komkommer)
s. Trosje druiven

Helaas te veel en niet optimaal qua voedingsstoffen. Mijn spijkerbroek knelt een beetje.
pi_106813262
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 20:41 schreef uniekhoorn het volgende:
Nog 8 uurtjes en dan mag ik weer aan een bak kwark en vla..

Xennia, is ook zo (niet met alle namen helemaal eens) maar krijg het maar in het koppie goed. Moeilijk is dat.
Zeker, is een vicieuze cirkel maar dat betekent niet dat hij niet doorbroken kan worden.

quote:
En jij bent op oorlogspad, net zoals ik soms tegen de lijstjes aanschop :D
Tof *O*
Ja, met vlagen.
pi_106813433
Slecht, maar heus meer dan voldoende lijstje :')

O: 2x toast banaan, liter melk :@
T: 1/2 bak kwark
S: Het moest ergens op lijken, maar kwam uit op zo'n 30min kreunen en steunen
L: rundergehakt hamburger met sambal en pepertjes, glas melk
T: boterham rucola en parmaham
T: 6 biertjes
D: gebakken aardappels met sambal, 2 speklappen :@ en bord salade
T: :')...
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_106813550
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 20:27 schreef Xennia het volgende:
...
Verder heb ik oa slechte lijstjes gezien van motorbloempje, quinazoline, MI-etje, viking en ook conleche heb ik wel eens beter zien eten.
Komt er nog één!

O: grapefruitsap en appel met yoghurt, boterham oude kaas, 2 toastjes met zongedroogde tomaat
T: 2 cappuccino
L: roerei met geroosterd brood
D: salade met gerookte kip, komkommer, veldsla en zongedroogde tomaat (we zijn bezig aan ons 2e kilopak van de Makro :P )
T: 3 glazen witte wijn, halve zak shanghainootjes, 3 plakken brioche, kwark met citroenkwark

S: half uur crosstrainer, ik kijk nu tijdens het sporten Een huis vol :+

Mijn lijstjes zijn eigenlijk altijd prima, tot de laatste T, dan komen er nog 3000 kcals bij iedere dag :')
pi_106813552
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 20:58 schreef V1z0R het volgende:
Slecht, maar heus meer dan voldoende lijstje :')

O: 2x toast banaan, liter melk :@
T: 1/2 bak kwark
S: Het moest ergens op lijken, maar kwam uit op zo'n 30min kreunen en steunen
L: rundergehakt hamburger met sambal en pepertjes, glas melk
T: boterham rucola en parmaham
T: 6 biertjes
D: gebakken aardappels met sambal, 2 speklappen :@ en bord salade
T: :')...
Gisteren drankjes wezen tikken ofzo? Gefeliciteerd met je toekomstige crib trouwens ^O^
Het enige probleem is het kiezen van de oplossing
pi_106813578
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 20:40 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Dat zal dan onbewust zijn. Kan me niet voorstellen dat iemand op die manier bewust denkt.
Ken wel mensen die het bewust doen.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_106813632
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 11:02 schreef conleche het volgende:

En ik moet ook glimlachen om de posts van Amsel en ik vind het net goed voor de collega. Want die gaat na vanavond het restant van zijn haren uit zijn hoofd trekken. Wedden? Dat soort heerschappen wordt ineens wakker als ze niet meer kunnen krijgen wat ze eerst maar half bliefden.

Yup 8-)
pi_106813688
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 21:06 schreef Amsel het volgende:

[..]

Yup 8-)
Jaaaaa!! ~O>

Oh, en ik heb ook een bagger lijstje vandaag. Maar uit angst voor Uniek en Xennia post ik die maar niet :P Wel gesport, dat maakt het een beetje goed.
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  zaterdag 14 januari 2012 @ 21:08:47 #21
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_106813714
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 21:06 schreef Amsel het volgende:

[..]

Yup 8-)
Goed zo. En hoe voel jij je nu?
pi_106813721
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 21:03 schreef uw_koninklijke_sneuheid het volgende:

[..]

Gisteren drankjes wezen tikken ofzo? Gefeliciteerd met je toekomstige crib trouwens ^O^
Yup :') En thx!
Zoiets moest gevierd worden natuurlijk :D
En afgesloten met een nachtelijk potje gamen :@ Ging goed, helemaal gezien m'n toestand
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_106813771
Oh ja, gefeliciteerd nog met je huis, Viz! *O*
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  Vis een optie? zaterdag 14 januari 2012 @ 21:16:18 #24
70532 loveli
N
pi_106813931
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 20:40 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Jouw eetpatroon lijkt daar ook soms op...
crap in = crap out
pi_106814075
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 21:08 schreef Tinkepink het volgende:

Goed zo. En hoe voel jij je nu?
Prima! Het was een leuke avond, en ik ben misschien een watje maar ik hecht er gewoon heel veel waarde aan om nog goed met elkaar om te gaan. Ik geef nog altijd heel veel om hem en hoop dat het hem goed blijft gaan.

Maar ik heb ondertussen de hele avond aan M zitten denken, en hoe die zoveel leuker en liever en geweldiger is O+ Geen moment twijfel gevoeld!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')