abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107954518
Nouja, misschien zou je hoogstens kunnen beweren dat Nazi Duitsland de raketwetenschap 'gestimuleerd' heeft :').
pi_107954536
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 23:44 schreef Im.Kant. het volgende:

[..]

[..]

Dat je denkt dat spoorlijnen in Oost-Europa werden aangelegd voor Joden transport getuigd van een zéér 'creatieve' geest, om het fatsoenlijk te verwoorden. 'Iets te zwart wit' is hier een understatement.

Tering, hoe zien de geschiedenislessen er tegenwoordig uit? Wat beroerd dit _O- .
Excuses, als je het zo goed weet, meer info graag! Ik vertel ook alleen maar wat ik gehoord heb. Heeft verder weinig te maken met GS lessen helaas. Ik denk dat jouw manier van reageren schokkender is dan het niveau van GS lessen.

Een lesje fatsoen dan, mocht blijken dat iemand er totaal naast zit (volgens jou dan), dan geef je dit op een 'volwassen' manier aan en geef je wellicht een bron. Daarnaast kan je gewoon aangeven waarom iemand er naast zit. Op deze manier kom jij juist over als iemand die nog wat lessen kan gebruiken.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 00:07:11 #53
253273 Im.Kant.
Heeft een kaasboer.
pi_107955096
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 23:49 schreef inXs het volgende:

[..]

Excuses, als je het zo goed weet, meer info graag! Ik vertel ook alleen maar wat ik gehoord heb. Heeft verder weinig te maken met GS lessen helaas. Ik denk dat jouw manier van reageren schokkender is dan het niveau van GS lessen.
Waar haal je het dan vandaan? Voor een simpel vraagstuk als het doel voor de spoorwegenbouw in Oost-Europa ten tijde en net voor de tweede wereldoorlog voldoet ieder schoolboek. Dat is namelijk al eerder in dit topic gesteld: onder de Duitse bezetting was dit troepentransport, en misschien nog belangrijker, bevoorradingslijnen voor de troepen aan het front. Wellicht heeft de economische exploitatie van landen als Polen ook meegespeeld in het aanleggen van spoorwegen.

Als je mijn manier van reageren 'schokkend' vind, raad ik je aan wat huid te kweken. Voor zover ik weet heb ik niet gescholden.

quote:
Een lesje fatsoen dan, mocht blijken dat iemand er totaal naast zit (volgens jou dan), dan geef je dit op een 'volwassen' manier aan en geef je wellicht een bron.
Jouw reactie wekte bij mij een lachstuip op. En ik moet zeggen dat ik je creativiteit eerlijk op prijs kon stellen, hoewel je kennis over de periode zeer te wensen overlaat :).

quote:
Daarnaast kan je gewoon aangeven waarom iemand er naast zit. Op deze manier kom jij juist over als iemand die nog wat lessen kan gebruiken.
Het leek mij niet nodig om dat nog uit te leggen. 15 minuten surfen op wikipedia was al genoeg geweest om je standpunt te verbeteren. Alleen ik citeer geen wikipedia-artikeltjes - dat soort dingen kan je echt zelf opzoeken, toch? ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Im.Kant. op 14-02-2012 13:06:49 ]
"Dat je pretendeert een kaasboer te hebben wijst al op behoorlijke zelfoverschatting" - Wijnand_Bierenstein
pi_107973187
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 00:07 schreef Im.Kant. het volgende:

[..]

Waar haal je het dan vandaan? Voor een simpel vraagstuk als het doel voor de spoorwegenbouw in Oost-Europa ten tijde en net voor de tweede wereldoorlog voldoet ieder schoolboek. Dat is namelijk al eerder in dit topic gesteld: onder de Duitse bezetting was dit troepentransport, en misschien nog belangrijker, bevoorradingslijnen voor de troepen aan het front. Wellicht heeft de economische exploitatie van landen als Polen ook meegespeeld in het aanleggen van spoorwegen.

Als je mijn manier van reageren 'schokkend' vind, raad ik je aan wat huid te kweken. Voor zover ik weet heb ik niet gescholden.

[..]

Jouw reactie wekte bij mij een lachstuip op. En ik moet zeggen dat ik je creativiteit eerlijk op prijs kon stellen, hoewel je kennis over de periode zeer te wensen overlaat :).

[..]

Het leek mij niet nodig om dat nog uit te leggen. 15 minuten surfen op wikipedia was al genoeg geweest om je standpunt te verbeteren. Alleen ik citeer geen wikipedia-artikeltjes - dat soort dingen kan je echt zelf opzoeken, toch? ;)
Ik kan heel veel opzoeken en heel veel hebben, geen zorgen ;) Ik vertel alleen wat "men" mij verteld heeft in bijvoorbeeld polen. GS lessen zijn voor mij al te lang geleden!
  maandag 27 februari 2012 @ 08:03:37 #55
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_108452153
synthetische olie :)
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_108452223
Duct tape. ^O^
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_108459361
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 23:49 schreef samthegreat5 het volgende:
Nouja, misschien zou je hoogstens kunnen beweren dat Nazi Duitsland de raketwetenschap 'gestimuleerd' heeft :').
Om half 2 even aan de meester vragen of hij je wat geschiedenis bij wilt brengen.
  maandag 27 februari 2012 @ 16:24:14 #58
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_108467154
De ballistische raket, al begon de ontwikkeling daarvan al voor de oorlog.
pi_108467737
De eerste rudimentaire systemen om de plaatsbepaling van vliegtuigen tijdens de vlucht te kunnen uitvoeren bijvoorbeeld. Dat begon met GEE tijdens de Battle of Britain, en dat werden later systemen als LORAN en het daar weer uit ontwikkeld GPS, wat al primaire toepassing het nauwkeuriger maken van ICBM's had. Die laatste waren in het begin van de koude oorlog weer gebaseerd op ontwerpen van von Braun en zijn collega's uit Peenemünde.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  maandag 27 februari 2012 @ 16:39:10 #60
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_108467887
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 16:36 schreef fruityloop het volgende:
De eerste rudimentaire systemen om de plaatsbepaling van vliegtuigen tijdens de vlucht te kunnen uitvoeren bijvoorbeeld. Dat begon met GEE tijdens de Battle of Britain, en dat werden later systemen als LORAN en het daar weer uit ontwikkeld GPS, wat al primaire toepassing het nauwkeuriger maken van ICBM's had. Die laatste waren in het begin van de koude oorlog weer gebaseerd op ontwerpen van von Braun en zijn collega's uit Peenemünde.
ICBM's met GPS? Die werken toch met zaken als sterren schieten, GPS heeft zijn voornaamste functie in logistiek van het leger.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_108478334
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 16:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

ICBM's met GPS? Die werken toch met zaken als sterren schieten,
GPS instrumentation performance as an ICBM guidance system evaluator

Barkley, R. L., Jr.; Hietzke, W. H.

In: Guidance and Control Conference, San Diego, CA, August 9-11, 1982, Collection of Technical Papers. (A82-38926 19-18) New York, American Institute of Aeronautics and Astronautics, 1982, p. 28-38.

GPS performance on two Minuteman III flight tests is analyzed. It is shown how data of this quality can provide superior evaluation of total guidance error and can be used to identify inflight guidance anomalies. The GPS data on these flights exhibit short-term accuracy equal to the predicted levels. Typically, random errors on the order of 2 ft and .01 ft/sec (for a one-second average) are obtained. This makes possible a direct observation of PIGA magnetic sensitivity effects during the PBV period by an external sensor. The absolute accuracy is less easily evaluated owing to a lack of suitable standard. The GPS is found to be clearly more accurate than the radars that also tracked the missile, and the post-fit residuals are found to be consistent with a high level of total accuracy. It is concluded that the total accuracy is consistent with the predicted GPS performance.

quote:
GPS heeft zijn voornaamste functie in logistiek van het leger.
Oneens,

Het organiseren, plannen, besturen en uitvoeren van de goederenstroom het meeste GPS gebruik ?

Ik denk eerder aan navigatie en doelgeleiding :)

[ Bericht 12% gewijzigd door Osiris024 op 27-02-2012 20:49:47 ]
pi_108493053
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 16:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

ICBM's met GPS? Die werken toch met zaken als sterren schieten, GPS heeft zijn voornaamste functie in logistiek van het leger.
Sommige nieuwere typen ICBM's hebben een GPS backup/controle unit aan boord. De Chinezen hebben oa de DF-15 met GPS capaciteit, en de Russen de R-36 met GLONASS. Deze werken vaak naast het primaire inerte systeem, en zoals je al noemt soms ook een star-sighting systeem, oa de Trident D5 heeft dat.

En uiteraard is GPS het primaire navigatie systeem aan boord van de nieuwste varianten Tomahawk kruisraketten. De eerdere versies van de Tomahawk hadden trouwens ook TERCOM (TErrain COntour Matching) functionaliteit. Maw, ze uploadden een een digitaal terrein/hoogte model in het geheugen van de raket voor vertrek, en dan kon die info gebruikt worden, samen met de radar-hoogtemeter, om het inerte navigatiesysteem te updaten onderweg.

Net getest in Irak en Afghanistan zijn trouwens 155mm houwitser granaten met gps aan boord, die kunnen dus na het afschieten nog bijgestuurd worden.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')