Excuses, als je het zo goed weet, meer info graag! Ik vertel ook alleen maar wat ik gehoord heb. Heeft verder weinig te maken met GS lessen helaas. Ik denk dat jouw manier van reageren schokkender is dan het niveau van GS lessen.quote:Op maandag 13 februari 2012 23:44 schreef Im.Kant. het volgende:
[..]
[..]
Dat je denkt dat spoorlijnen in Oost-Europa werden aangelegd voor Joden transport getuigd van een zéér 'creatieve' geest, om het fatsoenlijk te verwoorden. 'Iets te zwart wit' is hier een understatement.
Tering, hoe zien de geschiedenislessen er tegenwoordig uit? Wat beroerd dit.
Waar haal je het dan vandaan? Voor een simpel vraagstuk als het doel voor de spoorwegenbouw in Oost-Europa ten tijde en net voor de tweede wereldoorlog voldoet ieder schoolboek. Dat is namelijk al eerder in dit topic gesteld: onder de Duitse bezetting was dit troepentransport, en misschien nog belangrijker, bevoorradingslijnen voor de troepen aan het front. Wellicht heeft de economische exploitatie van landen als Polen ook meegespeeld in het aanleggen van spoorwegen.quote:Op maandag 13 februari 2012 23:49 schreef inXs het volgende:
[..]
Excuses, als je het zo goed weet, meer info graag! Ik vertel ook alleen maar wat ik gehoord heb. Heeft verder weinig te maken met GS lessen helaas. Ik denk dat jouw manier van reageren schokkender is dan het niveau van GS lessen.
Jouw reactie wekte bij mij een lachstuip op. En ik moet zeggen dat ik je creativiteit eerlijk op prijs kon stellen, hoewel je kennis over de periode zeer te wensen overlaatquote:Een lesje fatsoen dan, mocht blijken dat iemand er totaal naast zit (volgens jou dan), dan geef je dit op een 'volwassen' manier aan en geef je wellicht een bron.
Het leek mij niet nodig om dat nog uit te leggen. 15 minuten surfen op wikipedia was al genoeg geweest om je standpunt te verbeteren. Alleen ik citeer geen wikipedia-artikeltjes - dat soort dingen kan je echt zelf opzoeken, toch?quote:Daarnaast kan je gewoon aangeven waarom iemand er naast zit. Op deze manier kom jij juist over als iemand die nog wat lessen kan gebruiken.
Ik kan heel veel opzoeken en heel veel hebben, geen zorgenquote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:07 schreef Im.Kant. het volgende:
[..]
Waar haal je het dan vandaan? Voor een simpel vraagstuk als het doel voor de spoorwegenbouw in Oost-Europa ten tijde en net voor de tweede wereldoorlog voldoet ieder schoolboek. Dat is namelijk al eerder in dit topic gesteld: onder de Duitse bezetting was dit troepentransport, en misschien nog belangrijker, bevoorradingslijnen voor de troepen aan het front. Wellicht heeft de economische exploitatie van landen als Polen ook meegespeeld in het aanleggen van spoorwegen.
Als je mijn manier van reageren 'schokkend' vind, raad ik je aan wat huid te kweken. Voor zover ik weet heb ik niet gescholden.
[..]
Jouw reactie wekte bij mij een lachstuip op. En ik moet zeggen dat ik je creativiteit eerlijk op prijs kon stellen, hoewel je kennis over de periode zeer te wensen overlaat.
[..]
Het leek mij niet nodig om dat nog uit te leggen. 15 minuten surfen op wikipedia was al genoeg geweest om je standpunt te verbeteren. Alleen ik citeer geen wikipedia-artikeltjes - dat soort dingen kan je echt zelf opzoeken, toch?
Om half 2 even aan de meester vragen of hij je wat geschiedenis bij wilt brengen.quote:Op maandag 13 februari 2012 23:49 schreef samthegreat5 het volgende:
Nouja, misschien zou je hoogstens kunnen beweren dat Nazi Duitsland de raketwetenschap 'gestimuleerd' heeft.
ICBM's met GPS? Die werken toch met zaken als sterren schieten, GPS heeft zijn voornaamste functie in logistiek van het leger.quote:Op maandag 27 februari 2012 16:36 schreef fruityloop het volgende:
De eerste rudimentaire systemen om de plaatsbepaling van vliegtuigen tijdens de vlucht te kunnen uitvoeren bijvoorbeeld. Dat begon met GEE tijdens de Battle of Britain, en dat werden later systemen als LORAN en het daar weer uit ontwikkeld GPS, wat al primaire toepassing het nauwkeuriger maken van ICBM's had. Die laatste waren in het begin van de koude oorlog weer gebaseerd op ontwerpen van von Braun en zijn collega's uit Peenemünde.
GPS instrumentation performance as an ICBM guidance system evaluatorquote:Op maandag 27 februari 2012 16:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
ICBM's met GPS? Die werken toch met zaken als sterren schieten,
Oneens,quote:GPS heeft zijn voornaamste functie in logistiek van het leger.
Sommige nieuwere typen ICBM's hebben een GPS backup/controle unit aan boord. De Chinezen hebben oa de DF-15 met GPS capaciteit, en de Russen de R-36 met GLONASS. Deze werken vaak naast het primaire inerte systeem, en zoals je al noemt soms ook een star-sighting systeem, oa de Trident D5 heeft dat.quote:Op maandag 27 februari 2012 16:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
ICBM's met GPS? Die werken toch met zaken als sterren schieten, GPS heeft zijn voornaamste functie in logistiek van het leger.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |