Erachter komen wat het mechanisme daarachter is - nieuwschierigheid.quote:Op maandag 30 januari 2012 16:39 schreef revolutionarymen het volgende:
[..]
Kan iemand mij dit uitleggen? de iris veranderen van kleur, wat is daar zo belangrijk aan?
Toch wel een beejte, want het idee achter het aanleggen van de Autobahn was mede troepen snel te kunnen transporteren. Maar het was voor de WOII, dus geen gevolg ervan.quote:Op maandag 30 januari 2012 18:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wellicht, maar niet door de tweede wereldoorlog
Troepen en materiaal werden met de trein vervoerd, niet over de Autobahnenquote:Op maandag 30 januari 2012 18:21 schreef Nemephis het volgende:
Toch wel een beejte, want het idee achter het aanleggen van de Autobahn was mede troepen snel te kunnen transporteren. Maar het was voor de WOII, dus geen gevolg ervan.
Mengele was een wetenschapper, dus het was wetenschappelijk verantwoord. Zijn onderzoeken zijn gewoon gebruikt voor de hedendaagse medische wereld, het was blijkbaar niet zo etisch onverantwoord dat men zijn onderzoeken niet heeft vernietigd.quote:Op maandag 30 januari 2012 18:21 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Erachter komen wat het mechanisme daarachter is - nieuwschierigheid.
Mengele is berucht geworden door zijn zieke experimenten op tweelingen. 't Jammer dat die zak nog zo lang in Zuid Amerika heeft kunnen wonen en nooit verantwoording heeft afgelegd.
[..]
Toch wel een beejte, want het idee achter het aanleggen van de Autobahn was mede troepen snel te kunnen transporteren. Maar het was voor de WOII, dus geen gevolg ervan.
Dit is natuurlijk een onzinconclusie. Diederik Stapel was ook een wetenschapper.quote:Op maandag 30 januari 2012 18:50 schreef Coehoorn het volgende:
[..]
Mengele was een wetenschapper, dus het was wetenschappelijk verantwoord.
Diederik Stapel kon zijn onderzoek niet verantwoorden, Mengele wel, of wil je nu met droge ogen beweren dat we geen gebruik maken van de onderzoeken van Mengele?quote:Op maandag 30 januari 2012 18:57 schreef Mr.Fahrenheit het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk een onzinconclusie. Diederik Stapel was ook een wetenschapper.
Ga je het nu serieus voor Mengele opnemen?!quote:Op maandag 30 januari 2012 19:01 schreef Coehoorn het volgende:
[..]
Diederik Stapel kon zijn onderzoek niet verantwoorden, Mengele wel, of wil je nu met droge ogen beweren dat we geen gebruik maken van de onderzoeken van Mengele?
Zolang we gebruik maken gezondheidszorg die ook gebruik maakt van die onderzoeken zouden we hypocriet zijn om het onverantwoord te vinden, anders zijn we zelf net zo erg als Mengele, dus ik neem het op voor onszelfquote:Op maandag 30 januari 2012 19:08 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Ga je het nu serieus voor Mengele opnemen?!
De nazi's zagen de wereld als maakbaar en het uitverkoren ras had blond haar met blauwe ogen. Als de iris blauw zou kunnen worden gemaakt, zou iedereen dus hypothetisch gezien een ''übermensch'' kunnen worden. Overigens kwam dit voort uit de eugenetica leer, op gang gebracht door Francis Galton, achterneef van Charles Darwin.quote:Op maandag 30 januari 2012 16:39 schreef revolutionarymen het volgende:
[..]
Kan iemand mij dit uitleggen? de iris veranderen van kleur, wat is daar zo belangrijk aan?
Ik denk toch primair voor troepentransportquote:Op zondag 12 februari 2012 21:37 schreef inXs het volgende:
Spoorlijnen in Europa, aangelegd voor Joden transport, maar dankzij dat ligt er een relatieve dicht netwerk aan spoorlijnen (o.a. in Oost-Europa).
Wat ben jij een ongelooflijke baasquote:Op zondag 12 februari 2012 21:37 schreef inXs het volgende:
Spoorlijnen in Europa, aangelegd voor Joden transport, maar dankzij dat ligt er een relatieve dicht netwerk aan spoorlijnen (o.a. in Oost-Europa).
Dat dus.quote:Op maandag 13 februari 2012 00:30 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Ik denk toch primair voor troepentransport
Wat is er zo 'ongelooflijk baas' aan zijn post?quote:Op maandag 13 februari 2012 00:45 schreef Im.Kant. het volgende:
[..]
Wat ben jij een ongelooflijke baas
Jawel hoor, ook over de Autobahnen.quote:Op maandag 30 januari 2012 18:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Troepen en materiaal werden met de trein vervoerd, niet over de Autobahnen
Goede vraag, geen idee. Uiteraard speelt het troepentransport ook mee, wellicht dat ik het iets te zwart/wit plaats?quote:Op maandag 13 februari 2012 16:50 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Wat is er zo 'ongelooflijk baas' aan zijn post?
quote:Op maandag 13 februari 2012 16:50 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Wat is er zo 'ongelooflijk baas' aan zijn post?
Dat je denkt dat spoorlijnen in Oost-Europa werden aangelegd voor Joden transport getuigd van een zéér 'creatieve' geest, om het fatsoenlijk te verwoorden. 'Iets te zwart wit' is hier een understatement.quote:Op maandag 13 februari 2012 23:38 schreef inXs het volgende:
[..]
Goede vraag, geen idee. Uiteraard speelt het troepentransport ook mee, wellicht dat ik het iets te zwart/wit plaats?
Vertel me meer.quote:Op maandag 13 februari 2012 16:49 schreef computerprobleem het volgende:
De Tweede Wereldoorlog heeft sowieso voor veel technologische vooruitgang gezorgd.
Denk maar b.v. aan de wapens die gemaakt zijn. Je kunt dit zien als iets slechts of als iets goeds, maar daar gaat het niet om. Van de K98 naar de MG42, van de mortier naar de Flak 88 en zelfs het 'Dora' Kanon.
En niet alleen wapens, maar ook nieuwe voertuigen. Zo werden er vliegtuigen ontwikkeld die nog sterker en sneller waren, betere treinen, schepen, auto's.
Excuses, als je het zo goed weet, meer info graag! Ik vertel ook alleen maar wat ik gehoord heb. Heeft verder weinig te maken met GS lessen helaas. Ik denk dat jouw manier van reageren schokkender is dan het niveau van GS lessen.quote:Op maandag 13 februari 2012 23:44 schreef Im.Kant. het volgende:
[..]
[..]
Dat je denkt dat spoorlijnen in Oost-Europa werden aangelegd voor Joden transport getuigd van een zéér 'creatieve' geest, om het fatsoenlijk te verwoorden. 'Iets te zwart wit' is hier een understatement.
Tering, hoe zien de geschiedenislessen er tegenwoordig uit? Wat beroerd dit.
Waar haal je het dan vandaan? Voor een simpel vraagstuk als het doel voor de spoorwegenbouw in Oost-Europa ten tijde en net voor de tweede wereldoorlog voldoet ieder schoolboek. Dat is namelijk al eerder in dit topic gesteld: onder de Duitse bezetting was dit troepentransport, en misschien nog belangrijker, bevoorradingslijnen voor de troepen aan het front. Wellicht heeft de economische exploitatie van landen als Polen ook meegespeeld in het aanleggen van spoorwegen.quote:Op maandag 13 februari 2012 23:49 schreef inXs het volgende:
[..]
Excuses, als je het zo goed weet, meer info graag! Ik vertel ook alleen maar wat ik gehoord heb. Heeft verder weinig te maken met GS lessen helaas. Ik denk dat jouw manier van reageren schokkender is dan het niveau van GS lessen.
Jouw reactie wekte bij mij een lachstuip op. En ik moet zeggen dat ik je creativiteit eerlijk op prijs kon stellen, hoewel je kennis over de periode zeer te wensen overlaatquote:Een lesje fatsoen dan, mocht blijken dat iemand er totaal naast zit (volgens jou dan), dan geef je dit op een 'volwassen' manier aan en geef je wellicht een bron.
Het leek mij niet nodig om dat nog uit te leggen. 15 minuten surfen op wikipedia was al genoeg geweest om je standpunt te verbeteren. Alleen ik citeer geen wikipedia-artikeltjes - dat soort dingen kan je echt zelf opzoeken, toch?quote:Daarnaast kan je gewoon aangeven waarom iemand er naast zit. Op deze manier kom jij juist over als iemand die nog wat lessen kan gebruiken.
Ik kan heel veel opzoeken en heel veel hebben, geen zorgenquote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:07 schreef Im.Kant. het volgende:
[..]
Waar haal je het dan vandaan? Voor een simpel vraagstuk als het doel voor de spoorwegenbouw in Oost-Europa ten tijde en net voor de tweede wereldoorlog voldoet ieder schoolboek. Dat is namelijk al eerder in dit topic gesteld: onder de Duitse bezetting was dit troepentransport, en misschien nog belangrijker, bevoorradingslijnen voor de troepen aan het front. Wellicht heeft de economische exploitatie van landen als Polen ook meegespeeld in het aanleggen van spoorwegen.
Als je mijn manier van reageren 'schokkend' vind, raad ik je aan wat huid te kweken. Voor zover ik weet heb ik niet gescholden.
[..]
Jouw reactie wekte bij mij een lachstuip op. En ik moet zeggen dat ik je creativiteit eerlijk op prijs kon stellen, hoewel je kennis over de periode zeer te wensen overlaat.
[..]
Het leek mij niet nodig om dat nog uit te leggen. 15 minuten surfen op wikipedia was al genoeg geweest om je standpunt te verbeteren. Alleen ik citeer geen wikipedia-artikeltjes - dat soort dingen kan je echt zelf opzoeken, toch?
Om half 2 even aan de meester vragen of hij je wat geschiedenis bij wilt brengen.quote:Op maandag 13 februari 2012 23:49 schreef samthegreat5 het volgende:
Nouja, misschien zou je hoogstens kunnen beweren dat Nazi Duitsland de raketwetenschap 'gestimuleerd' heeft.
ICBM's met GPS? Die werken toch met zaken als sterren schieten, GPS heeft zijn voornaamste functie in logistiek van het leger.quote:Op maandag 27 februari 2012 16:36 schreef fruityloop het volgende:
De eerste rudimentaire systemen om de plaatsbepaling van vliegtuigen tijdens de vlucht te kunnen uitvoeren bijvoorbeeld. Dat begon met GEE tijdens de Battle of Britain, en dat werden later systemen als LORAN en het daar weer uit ontwikkeld GPS, wat al primaire toepassing het nauwkeuriger maken van ICBM's had. Die laatste waren in het begin van de koude oorlog weer gebaseerd op ontwerpen van von Braun en zijn collega's uit Peenemünde.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |