Ah, Jupiter C raket en de Saturnus V raket interessant.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 19:14 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Wat dacht je van de ruimtevaart, met Wernher von Braun met zijn V2 raketten.
Televisie was toch van voor de WOII?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 00:29 schreef Bankfurt het volgende:
Benzine gemaakt uit steenkool
Processen van kwaliteitscontrole bij massaproductie
Radar
Nachtkijkers
Plastics
Televisie
noem er een paarquote:Op woensdag 25 januari 2012 00:13 schreef snarenkunst het volgende:
Ook op medisch gebied is er veel uit voort gekomen Net als op psychologisch gebied. Er zijn met name door de duitsers en russen veel testen gedaan op mensen die ethisch niet verantwoord zijn maar ons wel veel inzichten hebben verschaft.
Plastics ookquote:Op woensdag 25 januari 2012 00:19 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Televisie was toch van voor de WOII?
"Vooroorlogs" als in "voor den Grooten Oorlog"?quote:Op maandag 30 januari 2012 15:30 schreef FiveseveN het volgende:
@Piet:
De enige vooroorlogse plasticsoort is Bakeliet bij mijn weten.
Straalmotoren waren al voor de WOII uitgevonden, alleen zag niemand er het nut van in - dat laatste gebeurde wel tijdens de WOII.quote:Op maandag 30 januari 2012 15:37 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Hele hoop zaken, zoals hier al vermeld.
- Straalmotoren die later de luchtvaartindustrie op zijn kop zou gaan zetten
- Massaproductie, standaardisering
- Idd de computer
- Ballistische raketten die later de ruimtevaartraketten zouden worden
- Radar
- Kerntechnologie
Zoals wat?quote:Op maandag 30 januari 2012 16:02 schreef Mr.Fahrenheit het volgende:
De gruwelijke experimenten die nazi-artsen soms op mensen in bijv. kampen uitvoerden waren experimenten die normaal gesproken nooit uitgevoerd zouden kunnen worden vanwege ethiek. Maar de medische wereld heeft er wel veel van geleerd.
Veel ontdekkingen komen niet in 1 maal uit de lucht vallen. Maar in WOII werd vaak pas de echt praktische toepassing ervan gedaan.quote:Op maandag 30 januari 2012 16:01 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Straalmotoren waren al voor de WOII uitgevonden, alleen zag niemand er het nut van in - dat laatste gebeurde wel tijdens de WOII.
Massaproductie was er al ten tijde van de industrialisatie, en denk ook aan de T-Ford.
Kunststof bestaat sinds ca. 1860 - cellulose nitraat,later celluloid genaamd. In 1909 werd bakeliet uitgevonden.
Hier staat wat http://en.wikipedia.org/wiki/Nazi_human_experimentationquote:
Kan iemand mij dit uitleggen? de iris veranderen van kleur, wat is daar zo belangrijk aan?quote:Mengele organized genetic experiments on twins. The twins were arranged by age and sex and kept in barracks between experiments, which ranged from injection of different dyes into the eyes of twins to see whether it would change their colour to literally sewing twins together in attempts to create conjoined twins.
o.a het meeste wat we weten over onderkoeling komt van de nazi'squote:
AFAIK was de vraag als je in tweeling 1 de oogkleur zou veranderen, het automatisch in tweeling 2 ook zou gebeuren. Nu zou je zeggen 'wa een onzin' maar toen hadden ze toch proefkonijnen zat.quote:Op maandag 30 januari 2012 16:39 schreef revolutionarymen het volgende:
[..]
Kan iemand mij dit uitleggen? de iris veranderen van kleur, wat is daar zo belangrijk aan?
Nee, de Autobahn was al in de jaren 20 bedacht en de bouw al begonnen zelfs voor Hitler aan de macht kwamquote:
Dat is waar, de plannen waren er en de bouw was idd al begonnen.quote:Op maandag 30 januari 2012 17:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, de Autobahn was al in de jaren 20 bedacht en de bouw al begonnen zelfs voor Hitler aan de macht kwam
Wellicht, maar niet door de tweede wereldoorlogquote:Op maandag 30 januari 2012 18:02 schreef Ra-z het volgende:
[..]
Dat is waar, de plannen waren er en de bouw was idd al begonnen.
Maar na de Nazi overname heeft Hitler heeft het plan opgepakt en Fritz Todt erop gezet. Die weer 100,000 mensen aan het werk heeft gezet aan de bewuste Autobahn en toen ging alles in een sneltreinvaart
Ik durf dan ook wel te beweren dat we de autobahn in zijn huidige vorm o.a. aan de nazi's te danken hebben
Erachter komen wat het mechanisme daarachter is - nieuwschierigheid.quote:Op maandag 30 januari 2012 16:39 schreef revolutionarymen het volgende:
[..]
Kan iemand mij dit uitleggen? de iris veranderen van kleur, wat is daar zo belangrijk aan?
Toch wel een beejte, want het idee achter het aanleggen van de Autobahn was mede troepen snel te kunnen transporteren. Maar het was voor de WOII, dus geen gevolg ervan.quote:Op maandag 30 januari 2012 18:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wellicht, maar niet door de tweede wereldoorlog
Troepen en materiaal werden met de trein vervoerd, niet over de Autobahnenquote:Op maandag 30 januari 2012 18:21 schreef Nemephis het volgende:
Toch wel een beejte, want het idee achter het aanleggen van de Autobahn was mede troepen snel te kunnen transporteren. Maar het was voor de WOII, dus geen gevolg ervan.
Mengele was een wetenschapper, dus het was wetenschappelijk verantwoord. Zijn onderzoeken zijn gewoon gebruikt voor de hedendaagse medische wereld, het was blijkbaar niet zo etisch onverantwoord dat men zijn onderzoeken niet heeft vernietigd.quote:Op maandag 30 januari 2012 18:21 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Erachter komen wat het mechanisme daarachter is - nieuwschierigheid.
Mengele is berucht geworden door zijn zieke experimenten op tweelingen. 't Jammer dat die zak nog zo lang in Zuid Amerika heeft kunnen wonen en nooit verantwoording heeft afgelegd.
[..]
Toch wel een beejte, want het idee achter het aanleggen van de Autobahn was mede troepen snel te kunnen transporteren. Maar het was voor de WOII, dus geen gevolg ervan.
Dit is natuurlijk een onzinconclusie. Diederik Stapel was ook een wetenschapper.quote:Op maandag 30 januari 2012 18:50 schreef Coehoorn het volgende:
[..]
Mengele was een wetenschapper, dus het was wetenschappelijk verantwoord.
Diederik Stapel kon zijn onderzoek niet verantwoorden, Mengele wel, of wil je nu met droge ogen beweren dat we geen gebruik maken van de onderzoeken van Mengele?quote:Op maandag 30 januari 2012 18:57 schreef Mr.Fahrenheit het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk een onzinconclusie. Diederik Stapel was ook een wetenschapper.
Ga je het nu serieus voor Mengele opnemen?!quote:Op maandag 30 januari 2012 19:01 schreef Coehoorn het volgende:
[..]
Diederik Stapel kon zijn onderzoek niet verantwoorden, Mengele wel, of wil je nu met droge ogen beweren dat we geen gebruik maken van de onderzoeken van Mengele?
Zolang we gebruik maken gezondheidszorg die ook gebruik maakt van die onderzoeken zouden we hypocriet zijn om het onverantwoord te vinden, anders zijn we zelf net zo erg als Mengele, dus ik neem het op voor onszelfquote:Op maandag 30 januari 2012 19:08 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Ga je het nu serieus voor Mengele opnemen?!
De nazi's zagen de wereld als maakbaar en het uitverkoren ras had blond haar met blauwe ogen. Als de iris blauw zou kunnen worden gemaakt, zou iedereen dus hypothetisch gezien een ''übermensch'' kunnen worden. Overigens kwam dit voort uit de eugenetica leer, op gang gebracht door Francis Galton, achterneef van Charles Darwin.quote:Op maandag 30 januari 2012 16:39 schreef revolutionarymen het volgende:
[..]
Kan iemand mij dit uitleggen? de iris veranderen van kleur, wat is daar zo belangrijk aan?
Ik denk toch primair voor troepentransportquote:Op zondag 12 februari 2012 21:37 schreef inXs het volgende:
Spoorlijnen in Europa, aangelegd voor Joden transport, maar dankzij dat ligt er een relatieve dicht netwerk aan spoorlijnen (o.a. in Oost-Europa).
Wat ben jij een ongelooflijke baasquote:Op zondag 12 februari 2012 21:37 schreef inXs het volgende:
Spoorlijnen in Europa, aangelegd voor Joden transport, maar dankzij dat ligt er een relatieve dicht netwerk aan spoorlijnen (o.a. in Oost-Europa).
Dat dus.quote:Op maandag 13 februari 2012 00:30 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Ik denk toch primair voor troepentransport
Wat is er zo 'ongelooflijk baas' aan zijn post?quote:Op maandag 13 februari 2012 00:45 schreef Im.Kant. het volgende:
[..]
Wat ben jij een ongelooflijke baas
Jawel hoor, ook over de Autobahnen.quote:Op maandag 30 januari 2012 18:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Troepen en materiaal werden met de trein vervoerd, niet over de Autobahnen
Goede vraag, geen idee. Uiteraard speelt het troepentransport ook mee, wellicht dat ik het iets te zwart/wit plaats?quote:Op maandag 13 februari 2012 16:50 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Wat is er zo 'ongelooflijk baas' aan zijn post?
quote:Op maandag 13 februari 2012 16:50 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Wat is er zo 'ongelooflijk baas' aan zijn post?
Dat je denkt dat spoorlijnen in Oost-Europa werden aangelegd voor Joden transport getuigd van een zéér 'creatieve' geest, om het fatsoenlijk te verwoorden. 'Iets te zwart wit' is hier een understatement.quote:Op maandag 13 februari 2012 23:38 schreef inXs het volgende:
[..]
Goede vraag, geen idee. Uiteraard speelt het troepentransport ook mee, wellicht dat ik het iets te zwart/wit plaats?
Vertel me meer.quote:Op maandag 13 februari 2012 16:49 schreef computerprobleem het volgende:
De Tweede Wereldoorlog heeft sowieso voor veel technologische vooruitgang gezorgd.
Denk maar b.v. aan de wapens die gemaakt zijn. Je kunt dit zien als iets slechts of als iets goeds, maar daar gaat het niet om. Van de K98 naar de MG42, van de mortier naar de Flak 88 en zelfs het 'Dora' Kanon.
En niet alleen wapens, maar ook nieuwe voertuigen. Zo werden er vliegtuigen ontwikkeld die nog sterker en sneller waren, betere treinen, schepen, auto's.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |