Kunnen er straks weer zoveel mensen uit, niet dat post sturen goedkoper gaat worden: in tegendeel.quote:Post NL denkt binnen vijf jaar geen mensenhanden meer nodig te hebben voor het bezorgklaar maken van de post. Dat schrijft het Nederlands Dagblad. Een supermachine die alle formaten kan verwerken zou duizenden mensen overbodig maken.
Post NL wil zo op jaarbasis 200 miljoen euro besparen. Post NL sluit de komende anderhalf jaar 300 voorbereidingskantoren. Het werk wordt overgenomen door 9 grote centrale voorbereidingslocaties. Tijdelijk, want daarna denkt Post NL het proces te kunnen automatiseren. (ANP/Redactie)
http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)mers-vervangen.dhtml
quote:Op zaterdag 14 januari 2012 14:10 schreef PietjePuk007 het volgende:
Het wordt pas interessant als de post ook automatisch rondgebracht kan worden.
Handschriftherkenning wordt inderdaad al veel gebruikt, maar het wil niet altijd helemaal lukken, dus zijn er altijd nog loonslavenhanden voor nodig.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 14:10 schreef PietjePuk007 het volgende:
Het wordt pas interessant als de post ook automatisch rondgebracht kan worden. Dit is een kwestie van handschriftherkenning, zal nu toch ook al wel gebeuren.
Dat noemen ze ook wel e-mail ja.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 14:10 schreef PietjePuk007 het volgende:
Het wordt pas interessant als de post ook automatisch rondgebracht kan worden. Dit is een kwestie van handschriftherkenning, zal nu toch ook al wel gebeuren.
Heb jij ooit een e-mail in je postbus gehadquote:
In mn mailbox, ja hoor. Zelfs van Yvonnequote:Op zaterdag 14 januari 2012 14:13 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Heb jij ooit een e-mail in je postbus gehad?
Leuk verzonnen man.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 14:14 schreef gebrokenglas het volgende:
De postbezorging is er - sinds TPG het niet meer alleen doet - drastisch op achteruit gegaan. Elke week heb ik wel post voor de buren in de bus, of blijkt mijn post compleet verkeerd bezorgd te zijn.
Echt heel slecht.
http://en.wikipedia.org/wiki/Google_driverless_carquote:Op zaterdag 14 januari 2012 14:15 schreef Stokstaart het volgende:
In mn mailbox, ja hoor. Zelfs van Yvonne
Maar serieus, hoe zie jij het geautomatiseerd versturen van fysieke poststukken dan voor je?
En dan robotten die ze in je brievenbus droppen zeker? In 2170 ja, wie weet...quote:
Elke week heb ik wel 2 brieven die voor iemand anders zijn in mijn bus. Maar of dat aan de concurrenten van TPG ligt?quote:Op zaterdag 14 januari 2012 14:14 schreef gebrokenglas het volgende:
De postbezorging is er - sinds TPG het niet meer alleen doet - drastisch op achteruit gegaan. Elke week heb ik wel post voor de buren in de bus, of blijkt mijn post compleet verkeerd bezorgd te zijn.
Echt heel slecht.
ach ik ontvang nauwelijks nog post, nog niet 1% vergeleken met twintig jaar geledenquote:Op zaterdag 14 januari 2012 14:10 schreef PietjePuk007 het volgende:
Ze verruilen de echte postbodes met hart voor hun werk. Daarvoor komen parttimers die niet zoveel om hun werk geven (uitzonderingen daarbij gelaten). Je krijgt waarvoor je betaalt.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 14:20 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Elke week heb ik wel 2 brieven die voor iemand anders zijn in mijn bus. Maar of dat aan de concurrenten van TPG ligt?
De tijd dat ik me daar druk om kon maken is reeds enkele jaren achter me.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 14:22 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ze verruilen de echte postbodes met hart voor hun werk. Daarvoor komen parttimers die niet zoveel om hun werk geven (uitzonderingen daarbij gelaten). Je krijgt waarvoor je betaalt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Farts are jazz to assholes
Kan ie niet gaan schoonmaken dan??quote:Op zaterdag 14 januari 2012 14:31 schreef trabant het volgende:
Het volgende in een spoiler omdat ik ze niet op ideeën wil brengen.
]De volgende stap zijn afhaallocaties. Kun je als postontvanger tussen de prefabgarages hondendrollen ontwijkend door de prut rijden, vragen of er post voor je is. Uiteraard na een uitgebreide geautomatiseerde legitimatiepoppenkast. Enige wat je daar tegen kunt doen is, met de hele buurt in afhaalstaking gaan en PostNL in de post laten stikken
quote:Op zaterdag 14 januari 2012 14:31 schreef trabant het volgende:
Het volgende in een spoiler omdat ik ze niet op ideeën wil brengen.Zijn er al postbussen postbus nummer?.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.allesbeterweter
Waarom zou je dat niet geloven ? Ik krijg ook regelmatig post voor anderen, binnenlandse post die er meer dan een week over gedaan heeft etc.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 14:19 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Dat jij niet elke week verkeerde post in je bus krijgt.
quote:Op zaterdag 14 januari 2012 14:31 schreef trabant het volgende:
Het volgende in een spoiler omdat ik ze niet op ideeën wil brengen.Ik zou helemaal voor afhaalpunten voor pakjes zijn. Veel beter dan moeten wachten tot buren en ik een keer op hetzelfde moment thuis aankomen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Net als de huur, koop, goederen etc etc ook duur in Nederland is. Breng die terug, dan kan je ook de lonen aanpassen. Nu passen ze de lonen al aan en worden goederen wel duurder. Huis kopen zit er al helemaal niet meer in voor de jongere generatie want vast inkomen is bijna een sprookje voor veel mensen die al op een nettoloon zitten.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 15:24 schreef Setting_Sun het volgende:
arbeid in Nederland is duur dus daar wordt op bezuinigd - logisch
Arbeid in Nederland is niet (te) duur, de aan de aandeelhouders beloofde jaarlijkse winstmarges zijn te hoog. Arbeid is ook geen middel meer om tot een produkt of dienst te komen, arbeid is een middel om een winstmarge te behalen en wanneer die marge niet gehaald wordt, wordt er doodleuk op de kwaliteit van het produkt/dienst bezuinigd of de vergoeding voor geleverde arbeid op een laag peil gehouden.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 15:24 schreef Setting_Sun het volgende:
Ik ben zelf postbezorger en doe het graag en met veel plezier, en doe echt mijn best maar nog gaan er dingen mis. De sortering is vaak een janboel en dan zit er wel eens wat tussen wat je niet opvalt.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 14:22 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ze verruilen de echte postbodes met hart voor hun werk. Daarvoor komen parttimers die niet zoveel om hun werk geven (uitzonderingen daarbij gelaten). Je krijgt waarvoor je betaalt.
Ik dacht dat die computers zelfs zo'n beetje het meest slordige handschrift kunnen herkennen tegenwoordig? Er gaan toch tientallen brieven per seconde langs een elektronisch 'oogje' die ongeveer in 0.01 seconde het adres kan lezen. Volgens mij wordt die database met handschriften ook telkens weer uitgebreid.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 16:31 schreef Elfletterig het volgende:
Ik snap niet wat het nieuws is, want de postsortering is allang verregaand geautomatiseerd. Persoonlijk vind ik de menselijke blik niet verkeerd. Die ziet namelijk dat B1410 post voor België is en niet thuishoort in de bak voor wijk 8141 D.
Postbodes zijn gedegradeerd tot, dan wel in ingeruild voor bezorgers. Mensen die totaal niet meer weten wie waar woont en die slechts voorgesorteerde stapels post bezorgen. De kans dat fouten eruit worden gehaald, wordt zo stukken kleiner. Deze week heb ik nog weer een brief kunnen wegbrengen naar iemand die op op nummer 1, appartement 44 woont (1-44), terwijl ik op #44 woon. Die nummers zijn fictief, maar het idee is hopelijk duidelijk.
Nee hoor, post word nu nog steeds door mensen zelf gesorteerd. In ieder geval de post van kerstkaart formaat.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 17:12 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik dacht dat die computers zelfs zo'n beetje het meest slordige handschrift kunnen herkennen tegenwoordig? Er gaan toch tientallen brieven per seconde langs een elektronisch 'oogje' die ongeveer in 0.01 seconde het adres kan lezen. Volgens mij wordt die database met handschriften ook telkens weer uitgebreid.
Maar dat is toch alleen dan op de plaatselijke postkantoren? Volgens mij niet op het hoofd distributiecentrum waar alle post langsgaat. 10 jaar geleden zag ik al eens op Klokhuis dat bijna alles daar automatisch gaat...quote:Op zaterdag 14 januari 2012 17:48 schreef Skitzofrenix het volgende:
[..]
Nee hoor, post word nu nog steeds door mensen zelf gesorteerd. In ieder geval de post van kerstkaart formaat.
'quote:Op zaterdag 14 januari 2012 18:17 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Maar dat is toch alleen dan op de plaatselijke postkantoren? Volgens mij niet op het hoofd distributiecentrum waar alle post langsgaat. 10 jaar geleden zag ik al eens op Klokhuis dat bijna alles daar automatisch gaat...
Lonen zijn gewoon een kostenpost. Verder moeten bedrijven zelf weten waar ze op bezuinigen, met lagere lonen heb je minder aanbod van goede werknemers, met slechtere dienstverlening verlies je klanten, net als met te hoge prijzen. Het is allemaal niet zo ingewikkeld hoor.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 16:01 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Arbeid in Nederland is niet (te) duur, de aan de aandeelhouders beloofde jaarlijkse winstmarges zijn te hoog. Arbeid is ook geen middel meer om tot een produkt of dienst te komen, arbeid is een middel om een winstmarge te behalen en wanneer die marge niet gehaald wordt, wordt er doodleuk op de kwaliteit van het produkt/dienst bezuinigd of de vergoeding voor geleverde arbeid op een laag peil gehouden.
Hadden we dat maar.quote:
Laten we het hopen. De enige die hier baat bij heeft is het bedrijf zelf terwijl de samenleving de klappen opvangt.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 18:35 schreef EdNoolk het volgende:
De huidige machine voor de fijne post maakt al redelijk wat fouten. Dit gaat zo hard NIET werken.
quote:Op zaterdag 14 januari 2012 14:15 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
In mn mailbox, ja hoor. Zelfs van Yvonne
Maar serieus, hoe zie jij het geautomatiseerd versturen van fysieke poststukken dan voor je? Naast je riool en stroomnet een net waar de brieven door binnenkomen?
Juist niet.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 21:20 schreef eight het volgende:
[..]
Laten we het hopen. De enige die hier baat bij heeft is het bedrijf zelf terwijl de samenleving de klappen opvangt.
Dit soort 'vooruitgang' zou verboden moeten worden.
Inderdaad, doe mij maar een postbedrijf dat als sociale werkplaats fungeert met verhonderdvoudigde tarieven.quote:
Juist, en ook weer lantaarnopstekers, dat is toch veel meer romantischquote:Op zondag 15 januari 2012 00:55 schreef waht het volgende:
[..]
Inderdaad, doe mij maar een postbedrijf dat als sociale werkplaats fungeert met verhonderdvoudigde tarieven.
Over het afgelopen jaar zijn de weken dat ik geen post voor iemand anders in de bus kreeg op twee handen te tellen. Ik zou er dus helemaal niet raar van staan te kijken als er mensen zijn bij wie het nog vaker gebeurt.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 14:19 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Mwah... in de VS is het nog gewoon een overheidsbaan en kennelijk betaalt die ook nog redelijk:quote:Op zaterdag 14 januari 2012 15:24 schreef Setting_Sun het volgende:
Ja tegenhanger van kapitalisme is inderdaad stel mongolen aan werk zetten die net zijn geslaagd voor hun vetter diplomaquote:Op zondag 15 januari 2012 00:55 schreef waht het volgende:
[..]
Inderdaad, doe mij maar een postbedrijf dat als sociale werkplaats fungeert met verhonderdvoudigde tarieven.
Hier is vast niet over nagedacht, ik heb een link naar je post doorgestuurd naar TNT Post.quote:Op zondag 15 januari 2012 02:39 schreef Frith het volgende:
Hoe is hier precies geld voor als men verwacht dat de markt voor post in de komende jaren alleen maar verder zal krimpen?
Je zult denken: "ja, maar daar doen ze die werknemers voor weg", maar die logica klopt niet. Het aantal werknemers is schaalbaar naar de benodigde capaciteit. Een machine, die je eenmalig en voor een zeer hoog bedrag moet kopen, kan dan niet. Er is dus een scenario dat een dergelijk apparaat (zelfs nog minus onderhoud, service, etc) op korte termijn al duurder is om überhaupt te hebben dan een schaalbaar aantal werknemers.
Of willen ze mensen weer aan de papierpost gaan zetten ofzo?
Tsja, Dat is dus wel zo. Soms van de buren links, soms van de buren rechts.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 14:19 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Ja, is iets heel Nederlands inderdaad.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 15:24 schreef Setting_Sun het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 25% gewijzigd door allesbeterweter op 15-01-2012 11:13:21 ]allesbeterweter
quote:Op zaterdag 14 januari 2012 15:49 schreef paddy het volgende:
[..]
Net als de huur, koop, goederen etc etc ook duur in Nederland is. Breng die terug, dan kan je ook de lonen aanpassen. Nu passen ze de lonen al aan en worden goederen wel duurder. Huis kopen zit er al helemaal niet meer in voor de jongere generatie want vast inkomen is bijna een sprookje voor veel mensen die al op een nettoloon zitten.
Wat zeiden ze bij postnl toen je belde? Want zo kom je natuurlijk in de problemen. Gelukkig is dit niet standaard en ligt dit gewoon aan die idioot van een postbezorger bij jou in de buurt. Wat zeiden je buren toen je ze hierop aansprak of zij die ook hebben?quote:Op zaterdag 14 januari 2012 14:14 schreef gebrokenglas het volgende:
Echt heel slecht.
Bedoelde te zeggen dat mensen geen vastigheid hebben met al die maximale contracten en dat juist de mensen met een nettoloon hier last van ondervinden. Dus de mensen die je over een paar jaar kan vervangen voor een jonger iemand. Geen vast contract dus, dus minder kansen op een hypotheek.quote:
Het zijn gewoon de laatste stuiptrekkingen van een dooie sector.quote:Op zondag 15 januari 2012 13:15 schreef paddy het volgende:
Echt, vroeger was het gezellig en leuk bij de post (vooral voor studenten de ideale bijbaan. Je moet tegenwoordig als bezorger bijna rennen om je werk af te krijgen. En totaal geen zekerheid. minder poststukken (ook al moet je nog elke deur langs door folders) minder geld.
Tegenwoordig lopen ook veel mensen met een wajong bij de post. Dan moet je niet teveel verwachten. Waar de post vroeger zo tegen ageerde doen ze nu zelf. Wanneer die duizenden ontslagen gaan hoop ik dat vrienden met bedrijven kiezen voor de concurent
Post.nl maakt zichzelf kapot. Ze draaien nog genoeg winst, maar blijkbaar is het nooit genoeg.
[..]
Bedoelde te zeggen dat mensen geen vastigheid hebben met al die maximale contracten en dat juist de mensen met een nettoloon hier last van ondervinden. Dus de mensen die je over een paar jaar kan vervangen voor een jonger iemand. Geen vast contract dus, dus minder kansen op een hypotheek.
Jongere generatie bestaat niet alleen uit mensen met een universitaire opleiding zoals je begrijpt.
Heb dus wel een aantal keer gebeld, uit mijn hoofd 3x. Wat je dan te horen krijgt is ´Dank voor uw melding we gaan het intern oppakken.´quote:Op zondag 15 januari 2012 12:30 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Wat zeiden ze bij postnl toen je belde? Want zo kom je natuurlijk in de problemen. Gelukkig is dit niet standaard en ligt dit gewoon aan die idioot van een postbezorger bij jou in de buurt. Wat zeiden je buren toen je ze hierop aansprak of zij die ook hebben?
Het is gewoon aan het leegbloeden voor winsten zo hoog mogelijk te houden over de loonslaven van onze cultuur.quote:Op zondag 15 januari 2012 14:06 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Heb dus wel een aantal keer gebeld, uit mijn hoofd 3x. Wat je dan te horen krijgt is ´Dank voor uw melding we gaan het intern oppakken.´
Helaas is het bedrijfsbeleid om de uitkomst van het ´oppakken´ niet te vertellen aan de melder. Persoonlijk denk ik dat die meldingen de prullenbak ingaan gezien ik elke keer refereerde aan eerdere meldingen maar die waren altijd ´niet te vinden´.
En jij bent rechtdoorzee?quote:Op zondag 15 januari 2012 09:07 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Tsja, Dat is dus wel zo. Soms van de buren links, soms van de buren rechts.
Ik ga meteen P&O even vragen mij geen netto-loon meer over te maken. Thanks for the warning!!!!!!quote:Op zondag 15 januari 2012 13:15 schreef paddy het volgende:
Bedoelde te zeggen dat mensen geen vastigheid hebben met al die maximale contracten en dat juist de mensen met een nettoloon hier last van ondervinden. Dus de mensen die je over een paar jaar kan vervangen voor een jonger iemand. Geen vast contract dus, dus minder kansen op een hypotheek.
Jongere generatie bestaat niet alleen uit mensen met een universitaire opleiding zoals je begrijpt.
Vroeger, toen ik er werkte niet. Dan kwam er een briefje in de sorteervakken te liggen, dat je moetst opletten op dat adres. Ik weet niet hoe het nu gaat. Dat je niks hoort is standaard en eigenlijk bij elk bedrijf.quote:Op zondag 15 januari 2012 14:06 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Heb dus wel een aantal keer gebeld, uit mijn hoofd 3x. Wat je dan te horen krijgt is ´Dank voor uw melding we gaan het intern oppakken.´
Helaas is het bedrijfsbeleid om de uitkomst van het ´oppakken´ niet te vertellen aan de melder. Persoonlijk denk ik dat die meldingen de prullenbak ingaan gezien ik elke keer refereerde aan eerdere meldingen maar die waren altijd ´niet te vinden´.
Ah ok, jij klaagt hier dat het slecht is en dat je bang bent dat jouw post bij een ander komt, maar klaagt niet bij postnl? Hoe moet postnl dit dan weten en evt de postbezorger ontslaan?quote:Op zondag 15 januari 2012 12:42 schreef gebrokenglas het volgende:
O ik bel er niet om, ik gooi gewoon de post bij de juiste buren in de bus. Ik zou het vervelender vinden als mijn post bij een ander terecht komt. Salarisoverzicht, of de jaaropgaaf. De rest (giroafschriften ed) is tegenwoordig allemaal digitaal dus veel post komt er niet meer.
wat heeft een nieuwe efficientere machine met kapitalisme te maken?quote:
Ongeveer het niveau dat verlangd wordt van HBO starters. Zonder dollen.quote:Op zondag 15 januari 2012 13:43 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Het zijn gewoon de laatste stuiptrekkingen van een dooie sector.
En doe nou niet alsof je enige vorm van intelligentie nodig hebt voor het bezorgen van post.
Ik begrijp echt niet wat je hiermee bedoelt.quote:Op zondag 15 januari 2012 13:15 schreef paddy het volgende:
Echt, vroeger was het gezellig en leuk bij de post (vooral voor studenten de ideale bijbaan. Je moet tegenwoordig als bezorger bijna rennen om je werk af te krijgen. En totaal geen zekerheid. minder poststukken (ook al moet je nog elke deur langs door folders) minder geld.
Tegenwoordig lopen ook veel mensen met een wajong bij de post. Dan moet je niet teveel verwachten. Waar de post vroeger zo tegen ageerde doen ze nu zelf. Wanneer die duizenden ontslagen gaan hoop ik dat vrienden met bedrijven kiezen voor de concurent
Post.nl maakt zichzelf kapot. Ze draaien nog genoeg winst, maar blijkbaar is het nooit genoeg.
[..]
Klopt, maar best wel een aanzienlijk deel van de mensen zijn afhankelijk van werk waar je niet al teveel bij na hoeft te denken.quote:Op zondag 15 januari 2012 13:43 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Het zijn gewoon de laatste stuiptrekkingen van een dooie sector.
En doe nou niet alsof je enige vorm van intelligentie nodig hebt voor het bezorgen van post.
Ik krijg serieus bijna wekelijks verkeerde brieven in de bus. Ik woon in een appartementencomplex waar een zooi brievenbussen bijmekaar zitten en kennelijk is dat lastig.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 14:19 schreef TweeGrolsch het volgende:
Ik krijg nooit brievenquote:Op dinsdag 17 januari 2012 16:47 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik kreeg een tijdje terug een brief in de bus waar alleen het huisnummer klopte,
Echt? Ik krijg elke keer een briefje in de bus waarop PostNL en haar postbezorger Dhr./Mw. XXX hun excuses aanbieden en dat ze hun leven zullen beteren of iets in die trant. En dat is dan persoonlijk ondertekend door de bezorger.quote:Op zondag 15 januari 2012 14:06 schreef Wokkel het volgende:
[..]
De concurrenten doen het prima!quote:Op dinsdag 17 januari 2012 20:41 schreef Captain_Maximum het volgende:
Als ik die verhalen zo lees mag ik blij zijn met de bezorgers van mijn wijk. Eigenlijk nooit verkeerde brieven. Zelfs de concurrenten doen het goed.
Echter heeft mijn oma het ook meegemaakt dat ze telkens post van de verkeerde straat kreeg. Op een gegeven moment toen ze de bezorger zag even er op aangesproken en bleek dus dat dat stomme mens gewoon niet naar de straatborden keek. Post bezorgen is echt geen hogere wiskunde en nog krijgen sommige het voor elkaar om fouten te maken. En dan heb ik het niet over kleine foutjes.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |