abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 januari 2012 @ 03:23:28 #26
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_106824675
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 03:17 schreef gebruikersnaam_17 het volgende:
Racist...
Kunnen we net zo goed speciaal een thread aan maken voor blanke mensen die iets met indianen hebben of blanke mensen die iets met aboriginals hebben.
:|W
Ga je gang. Misschien komen we nog wel buurten ook!
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
  zondag 15 januari 2012 @ 03:54:48 #27
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_106824929
Gisteren naar een leuke bar geweest hier in Sydney. Wemelt altijd van de Koreanen :P
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  zondag 15 januari 2012 @ 12:44:56 #28
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_106828984
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 01:09 schreef Tanin het volgende:

[..]

Ik ben zeer hoffelijk, maar ik heb graag dat ik daar wat waardering voor krijg, ipv afgekat te worden als ik het een keer niet doe. Ik heb bij *sommige* Nederlandse vrouwen vaak het gevoel dat ze het beste van beide willen. Als prinsesje behandeld worden, deuren voor ze open houden, rekening door de man laten betalen etc. maar ondertussen dezelfde rechten als de man, zoals carrière maken.

Dus? Het eerste is een kwestie van manieren, daar heb ik totaal geen problemen mee. Dat van de cariere en de rechten zie ik eerder als een voordeel, een vrouw met een eigen inkomen vind ik een stuk practischer als vriendin dan een zonder. Eentje die er altijd op staat dat ik de rekening moet betalen kom je niet veel meer tegen hoor als ze een eigen baan hebben. Ik heb geen idee wat voor vrouwen jij zoal gedate hebt maar ik vind nederlandse vrouwen altijd wel leuk :D O+

Ik knap juist ontzettend af op vrouwen die altijd de vraag "waar heb je zin in? " bentwoorden met "maakt me niet uit" krijg eens een eigen mening of zo...
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
  zondag 15 januari 2012 @ 12:49:17 #29
363058 Sinosappel
De dikste poes
pi_106829133
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 01:09 schreef Tanin het volgende:

[..]

Ik ben zeer hoffelijk, maar ik heb graag dat ik daar wat waardering voor krijg, ipv afgekat te worden als ik het een keer niet doe. Ik heb bij *sommige* Nederlandse vrouwen vaak het gevoel dat ze het beste van beide willen. Als prinsesje behandeld worden, deuren voor ze open houden, rekening door de man laten betalen etc. maar ondertussen dezelfde rechten als de man, zoals carrière maken.

Overigens kom ik net terug van een soort van date met een leuke Japanse meid.
Ik snap niet wat dit te maken heeft met al dan niet Japans zijn?
Probeer je nou te zeggen dat Japanse vrouwen geen gelijke rechten willen als de man, zoals carriere maken?
Heaven is a place on earth with you
pi_106829413
Ik heb hier in de UK een Manchu vriendin gescoord.

Volgens mij ga je hier veel reacties krijgen van Nederlanders in het buitenland. In Nederland zijn ontzettend weinig Aziaten en degene die ik in Nederland (in mijn studententijd in Groningen) ontmoette waren eigenlijk allemaal vrij onaantrekkelijk.
  zondag 15 januari 2012 @ 13:00:08 #31
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_106829454
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 12:49 schreef Sinosappel het volgende:

[..]

Probeer je nou te zeggen dat Japanse vrouwen geen gelijke rechten willen als de man, zoals carriere maken?
daar komt het wel op neer als ik zijn post zo lees :P en omdat ie daar niet mee om kan gaan wil ie geen nederlandse
  zondag 15 januari 2012 @ 13:04:07 #32
363058 Sinosappel
De dikste poes
pi_106829586
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 13:00 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

daar komt het wel op neer als ik zijn post zo lees :P en omdat ie daar niet mee om kan gaan wil ie geen nederlandse
Apart. Het beste van beide willen als iets negatiefs zien :')
Ik krijg er zelf persoonlijk jeuk van als ik te veel als een 'prinsesje' behandelt wordt maargoed daar ben ik dan ook een hollandse trien voor volgens Tanin waarschijnlijk. ;)
Voor ieder wat wils.
  zondag 15 januari 2012 @ 13:10:29 #33
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_106829793
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 13:04 schreef Sinosappel het volgende:

[..]

Apart. Het beste van beide willen als iets negatiefs zien :')
Ik krijg er zelf persoonlijk jeuk van als ik te veel als een 'prinsesje' behandelt wordt maargoed daar ben ik dan ook een hollandse trien voor volgens Tanin waarschijnlijk. ;)
Voor ieder wat wils.
Ja ik snap ook niet wat er mis is met het beste voor je willen, het omgekeerde lijkt me zelfs erg ongezond. En net of wij mannen dat niet willen? AL hoeft een vrouw dan weer niet constant de deur voor mij open te gaan houden :P
En niets mis met niet constant het prinsesje te moeten zijn, dat kan ik dan weer nie bij een vrouw, sommige mogen wel genoeg zelfvertrouwen hebben om niet om de 5sec te horen hoe geweldig ze wel niet zijn.
pi_106830639
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 00:37 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Ik irriteer mij altijd enorm aan (Nederlandse) mannen die beweren dat Nederlandse vrouwen te feministisch zijn of te nuchter. Dit is over het algemeen een slap excuus welke gebruikt word door de doorsnee NL man om zijn gebrek aan hoffelijkheid te maskeren. Wanneer ik in de stad loop zie ik overal mannen voor wie het schijnbaar te veel gevraagd is om even de deur open te houden voor vriendin/vrouw en/of een zware tas voor haar te dragen. Hoffelijkheid en een gebrek hieraan heeft niets met gelijkheid te maken. Ik zoek geen vriendin die mij vol bewondering aan kijkt, als ik dat wil neem ik wel een puppy. Ik zie een vrouw als mijn gelijke, desalniettemin houd ik de deur voor haar open, pak haar jas aan etc. Ik ben nog nooit een vrouw tegen gekomen die dat niet kan waarderen.
Gebrek aan hoffelijkheid, haha, whatever man. Dit is geen Nederlandse vrouw bash topic, maar de meeste hebben helemaal geen behoefte aan hoffelijkheid en een aantal vind het zelfs een afknapper als een man een beetje moeite doet.
  zondag 15 januari 2012 @ 14:48:38 #35
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_106832474
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 12:49 schreef Sinosappel het volgende:

[..]

Niet zoveel, het was een reactie op wat ArcticBlizzard schreef.

Nee lang niet alle Japanse vrouwen willen gelijke rechten, maar ik heb altijd de vrouwen uitgekozen (1 keer een vriendin, 2 keer verliefd) die WEL gelijke rechten wilden. Ik ben juist voor een vrouw met een beetje pit, een die een carrière wil, etc. maar dat betekent ook gelijke rekening betalen bij het uitgaan, en niet boos worden als de deur een keer niet opengehouden wordt (ik houd de deur meestal voor iedereen open, man, vrouw, onzijdig).
Nou wil ik niet beweren dat alle Hollandse dames zo zijn. Verre van, er stond in mijn post dat het om sommige dames ging. Ik zeg dan ook niet dat ik nooit verliefd zal worden op een Hollandse dame, sterker nog, is ook wel eens voorgekomen, maar het komt veel vaker voor dat ik op een buitenlandse val (ook niet zo gek als je in het buitenland woont 8)7 )
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_106835612
Ik val niet echt op aziaten, dat komt omdat zij meestal dun en klein zijn terwijl ik op beren val, halfbloedjes of mixjes met aziatisch bloed kunnen wel echt mooi zijn.
pi_106836524
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 16:27 schreef FreckleSs het volgende:
Ik val niet echt op aziaten, dat komt omdat zij meestal dun en klein zijn terwijl ik op beren val, halfbloedjes of mixjes met aziatisch bloed kunnen wel echt mooi zijn.
Mja, het is echt opvallend hoe Aziatische vrouwen met blanke mannen ontzettend veel vaker voorkomen dan Aziatische mannen met blanke vrouwen. Een beetje het omgekeerde als blanke vrouwen met zwarte mannen zeg maar.

Wat overigens ook zo is, is dat deel van de blanke mannen met Aziatische vrouwen inderdaad mannetjes zijn die geen blanke vrouw kunnen krijgen. Het is echter ergerlijk dat andere mensen met een Aziatische vriendin daar ook op beoordeeld worden wat ik in het oude topic ook heb gezien. Dat is ontzettend denigrerend, niet alleen naar de mannen met Aziatische vriendinnen, maar ook naar Aziatische vrouwen zelf omdat het aanneemt dat ze een soort tweede keus zouden moeten zijn.
pi_106836891
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 16:55 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Mja, het is echt opvallend hoe Aziatische vrouwen met blanke mannen ontzettend veel vaker voorkomen dan Aziatische mannen met blanke vrouwen. Een beetje het omgekeerde als blanke vrouwen met zwarte mannen zeg maar.

Wat overigens ook zo is, is dat deel van de blanke mannen met Aziatische vrouwen inderdaad mannetjes zijn die geen blanke vrouw kunnen krijgen. Het is echter ergerlijk dat andere mensen met een Aziatische vriendin daar ook op beoordeeld worden wat ik in het oude topic ook heb gezien. Dat is ontzettend denigrerend, niet alleen naar de mannen met Aziatische vriendinnen, maar ook naar Aziatische vrouwen zelf omdat het aanneemt dat ze een soort tweede keus zouden moeten zijn.
Ja maar wat maakt het uit wat mensen denken, als zij gelukkig met mekaar zijn, zijn ze niet mekaars tweede keuze. Hoor wel vaker dat westerse mannen op aziatische vrouwen vallen en dat waren geen kneuzen ofso.
pi_106837320
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 17:05 schreef FreckleSs het volgende:
Ja maar wat maakt het uit wat mensen denken, als zij gelukkig met mekaar zijn, zijn ze niet mekaars tweede keuze. Hoor wel vaker dat westerse mannen op aziatische vrouwen vallen en dat waren geen kneuzen ofso.
Jepz! Nu kunnen alle psycholoogjes me onzeker gaan noemen en mss hebben ze nog gelijk ook, maar ik vind het niet fijn als mensen die mij met mijn vriendin zien denken dat het op zo een manier tot stand is gekomen. Het ergste is nog dat ik die kansloze mannetjes met hun importbruiden deze beelvorming nog kwalijk neem ook.

Het hangt ook van de omgeving af. In een grote stad als London zijn er totaal geen vooroordelen. Hooguit jaloerse blikken van Aziatische mannen die vinden dat zij een soort aanspraak hebben op Aziatische vrouwen :).
  zondag 15 januari 2012 @ 17:29:23 #40
92926 Joipoidoipoipoi
met broedsel incl. grote zus!
pi_106837654
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 00:37 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Ik irriteer mij altijd enorm aan (Nederlandse) mannen die beweren dat Nederlandse vrouwen te feministisch zijn of te nuchter. Dit is over het algemeen een slap excuus welke gebruikt word door de doorsnee NL man om zijn gebrek aan hoffelijkheid te maskeren.
De mannen die niet zoveel met het feminisme hebben vind ik over het algemeen hoffelijker dan mannen die het feminisme waarderen.

quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 03:17 schreef gebruikersnaam_17 het volgende:
Racist...
Kunnen we net zo goed speciaal een thread aan maken voor blanke mensen die iets met indianen hebben of blanke mensen die iets met aboriginals hebben.
:|W
Ja, en half Aziaten (zoals ik) die iets met blanke Nederlandse mannen hebben. Ik ben zó'n ontzettende racist joh! :D
"If you don't stop lying about me, I'll start telling the truth about you."
  zondag 15 januari 2012 @ 18:08:53 #41
92926 Joipoidoipoipoi
pi_106838857
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 13:43 schreef Tanin het volgende:
Ik heb het niet zo op dat feministische "vrouwen zijn beter, en ik ben de baas" maar gelijkwaardigheid ben ik voor.
Te veel gelijkwaardigheid tussen man en vrouw hou ik trouwens niet van. Ik val juist op mannen omdat ze zo anders zijn dan ik. O+

Ik denk dat bij te veel gelijkwaardigheid in een relatie ook te veel vanzelfsprekendheid is. Ik wil mijn relatie niet als iets vanzelfsprekends beschouwen, maar als het belangrijkste in mijn leven, als een cadeautje voor elke dag. :)

Ik kijk ook graag op tegen de man met wie ik een relatie heb. Ik bewonder en adoreer graag.
  zondag 15 januari 2012 @ 18:30:35 #42
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_106839435
quote:
7s.gif Op zondag 15 januari 2012 17:29 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

De mannen die niet zoveel met het feminisme hebben vind ik over het algemeen hoffelijker dan mannen die het feminisme waarderen.

Hier ben ik dan beneuwd naar naar de uitleg :D
  zondag 15 januari 2012 @ 18:37:13 #43
92926 Joipoidoipoipoi
pi_106839632
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 18:30 schreef Frag_adder het volgende:
Hier ben ik dan beneuwd naar naar de uitleg :D
Omdat de mannen die niet zoveel met het feminisme hebben, de vrouw 100% beschouwt en behandelt als vrouw. :)

Bij te veel gelijkwaardigheid in een relatie, dus in relaties waar het feminisme belangrijk is, beschouwt en behandelt de man de vrouw niet genoeg als vrouw, en de vrouw de man niet genoeg als man, maar als gelijke.
  zondag 15 januari 2012 @ 19:40:49 #44
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_106842580
quote:
7s.gif Op zondag 15 januari 2012 18:37 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

Omdat de mannen die niet zoveel met het feminisme hebben, de vrouw 100% beschouwt en behandelt als vrouw. :)

Bij te veel gelijkwaardigheid in een relatie, dus in relaties waar het feminisme belangrijk is, beschouwt en behandelt de man de vrouw niet genoeg als vrouw, en de vrouw de man niet genoeg als man, maar als gelijke.
wow :P ik ben onder de indruk, sowieso heb ik nooit gesnapt waarom alles gelijk moet. Laat de man de man zijn en de vrouw de vrouw, oke je mag beiden bepaalde onderdelen van het huishouden doen, je woont er immers samen :P maar het moet niet scheefgetrokken worden.
  zondag 15 januari 2012 @ 22:36:20 #45
92926 Joipoidoipoipoi
pi_106852905
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 19:40 schreef Frag_adder het volgende:
wow :P ik ben onder de indruk, sowieso heb ik nooit gesnapt waarom alles gelijk moet. Laat de man de man zijn en de vrouw de vrouw, oke je mag beiden bepaalde onderdelen van het huishouden doen, je woont er immers samen :P maar het moet niet scheefgetrokken worden.
Van die mannen en vrouwen die zo graag gelijkwaardig in een relatie willen zijn, lijkt het ook wel alsof die relaties een stuk minder warm en liefdevol zijn, maar wat harder en killer. En alsof ze constant een machtsstrijd voeren, om hun gelijkwaardigheid maar te bewijzen, verdedigen en uit te dragen.

Ik hou er niet van. :)
  zondag 15 januari 2012 @ 22:42:31 #46
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_106853201
quote:
7s.gif Op zondag 15 januari 2012 22:36 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

Van die mannen en vrouwen die zo graag gelijkwaardig in een relatie willen zijn, lijkt het ook wel alsof die relaties een stuk minder warm en liefdevol zijn, maar wat harder en killer. En alsof ze constant een machtsstrijd voeren, om hun gelijkwaardigheid maar te bewijzen, verdedigen en uit te dragen.

Oh ik vind het wel leuk als er constant een machtsspelletje speelt, ik hou namelijk wel van een vrouw met een mening en die ook zelf keuzes maakt en met voorstellen komt. Maar inderdaad pure gelijkheid moet je niet willen, je moet gewoon een man en een vrouw willen :P en voor mij is dat een sterke vrouw. Deze mag best aziatisch zijn ^^ al ken ik er daar maar een van van de paar aziatische die ik ken (om nog een beetje ontopic te blijve)
  zondag 15 januari 2012 @ 22:46:58 #47
363058 Sinosappel
De dikste poes
pi_106853413
quote:

[..]

quote:
7s.gif Op zondag 15 januari 2012 18:08 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

Te veel gelijkwaardigheid tussen man en vrouw hou ik trouwens niet van. Ik val juist op mannen omdat ze zo anders zijn dan ik. O+

Ik denk dat bij te veel gelijkwaardigheid in een relatie ook te veel vanzelfsprekendheid is. Ik wil mijn relatie niet als iets vanzelfsprekends beschouwen, maar als het belangrijkste in mijn leven, als een cadeautje voor elke dag. :)

Ik kijk ook graag op tegen de man met wie ik een relatie heb. Ik bewonder en adoreer graag.
quote:
7s.gif Op zondag 15 januari 2012 22:36 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

Gelijkwaardig =/= hetzelfde.

Je kunt in een gelijkwaardige relatie heel goed de man als man behandelen en de vrouw als vrouw. Gelijkwaardig betekent niet dat je hetzelfde behandelt moet worden, maar dat je, zoals het woord al zegt, van gelijke waarde bent.
  zondag 15 januari 2012 @ 22:49:04 #48
92926 Joipoidoipoipoi
pi_106853501
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 22:42 schreef Frag_adder het volgende:
Oh ik vind het wel leuk als er constant een machtsspelletje speelt, ik hou namelijk wel van een vrouw met een mening en die ook zelf keuzes maakt en met voorstellen komt. Maar inderdaad pure gelijkheid moet je niet willen, je moet gewoon een man en een vrouw willen :P en voor mij is dat een sterke vrouw. Deze mag best aziatisch zijn ^^ al ken ik er daar maar een van van de paar aziatische die ik ken (om nog een beetje ontopic te blijve)
Een mening hebben en met voorstellen komen, vind ik iets heel anders dan gelijkwaardigheid en machtsstrijd. Staat er totaal los van, vind ik. :)

Ook vind ik of een vrouw sterk is, totaal los staan van wel of geen gelijkwaardigheid in de relatie. Daar heb ik in het vorige topic ook al iets over gezegd:

quote:
7s.gif Op donderdag 12 januari 2012 07:42 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
En als een vrouw onderdanig/meisjesachtig/zacht/lief is, wil dat nog niet zeggen dat ze niet sterk is.

Om ook maar even te generaliseren: Ik vind trouwens de meeste standaard Nederlandse vrouwen die zogenaamd zo sterk zijn, over het algemeen helemaal niet zo sterk met hun gescheld en hun ordinaire lompe gedrag.
  zondag 15 januari 2012 @ 23:10:22 #49
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_106854521
quote:
7s.gif Op zondag 15 januari 2012 22:49 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

Een mening hebben en met voorstellen komen, vind ik iets heel anders dan gelijkwaardigheid en machtsstrijd. Staat er totaal los van, vind ik. :)

Ook vind ik of een vrouw sterk is, totaal los staan van wel of geen gelijkwaardigheid in de relatie. Daar heb ik in het vorige topic ook al iets over gezegd:

[..]

ja die discussie ga ik niet weer aan ;)
En ik ben het nog steeds niet met je eens :P
  zondag 15 januari 2012 @ 23:23:54 #50
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_106855164
quote:

[..]

Zo blijkt maar weer dat smaken verschillen! Een man en vrouw zijn dan niet 100% gelijk, maar het komt daar in mijn ogen toch verdomd dicht bij in de buurt. Mijn vriend en ik hebben geen vaste verdeling qua huishoudelijke taken, ik verwacht niet van hem dat hij af en toe met bloemen aan komt zetten, hij verwacht niet dat ik uitgebreid voor hem kook. Dat betekent niet dat er nooit uitgebreid gekookt wordt, maar dat is soms door mij en soms door hem en soms door ons beide. Als hij ziek is zorg ik voor hem op dezelfde manier als waarop hij voor mij zorgt als ik ziek ben. Hij zegt dat ik een lekkere kont heb en ik zeg dat hij een lekkere kont heeft. ;)
Alleen in bed zijn de verschillen relevant, en niet alleen fysiek, want dan hou ik wel van een dominante partner. :)

Als ik met mensen ergens over praat (politiek, wetenschap, muziek, games, films, etc.) wil ik helemaal niet 'als een vrouw' behandeld worden, maar als persoon die in die onderwerpen geïnteresseerd is, ongeacht mijn geslacht. In de praktijk betekent 'behandeld worden als een vrouw' vaak dat jouw mening minder serieus wordt genomen (of dat het juist speciale waarde heeft, de vrouwelijke blik op de zaak) en dat weegt voor mij ruimschoots negatief op tegen 'hoffelijk' of 'als een prinses' behandeld worden. Op mijn werk wil ik als collega behandeld worden, in een winkel als een klant, door mijn vrienden als een vriend (vooruit, vriendin), etc. Dat betekent niet dat ik me stereotiep mannelijk (luid, lomp, arrogant) gedraag. Maar dat is omdat ik dat storend en onbeschaafd gedrag vind en niet omdat ik dat als onvrouwelijk zie. En ik heb 'gewoon' lang haar en draag regelmatig rokjes en jurkjes en hoge hakken, want dat vind ik mooi. Maar gelijkwaardigheid is voor mij heel belangrijk. :)

En bij wijze van on-topic:

:9
...as always
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')