Coolquote:Op zondag 15 januari 2012 14:38 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik hoorde net van die gast die de GT-6 op kwam halen, dat ze een GT-8 hebben bij Robberts, Maandag of Dinsdag daar maar even langs, als die nou niet onder de 250 zit is dat een goede keus ja!
Die GT-10 is helaas nog te duur, zelfs 2ehands word er nog 350-400 voor gevraagd..
Geen langere nek voor drop C wat al gezegd werd, maar sowieso wel (Althans dat doe ik voor John Mayer) .011(Neon staat in drop C)quote:Op zondag 15 januari 2012 18:24 schreef BurnaBoy het volgende:
Drop C hoorde ik een paar mensen hier over zeggen dat je eigenlijk een langere nek moest hebben of iets dergelijks. Baritoon ofzo ?
Waarom ?
Wat ik meer bedoel te vragen maakt het veel verschil ten opzichte van een normale nek ?
Vanalles geprobeerd, maar hielp niet, toen kwam een vriend aanzetten met een GuitarPort van Line-6 deze even getest, en het werkt!, geluid is best aardig, alleen wat latency.quote:
Hetzelfde probleem heb je al een keer aangegeven en toen werd je ook al gezegd dat je gewoon even een interface moet kopenquote:Op zondag 15 januari 2012 20:36 schreef Braddie het volgende:
[..]
Vanalles geprobeerd, maar hielp niet, toen kwam een vriend aanzetten met een GuitarPort van Line-6 deze even getest, en het werkt!, geluid is best aardig, alleen wat latency.
Hij luistert niet, geef het opquote:Op zondag 15 januari 2012 22:56 schreef CoiLive het volgende:
[..]
Hetzelfde probleem heb je al een keer aangegeven en toen werd je ook al gezegd dat je gewoon even een interface moet kopen
Jawel, ik luister wel, maar waarom deed het programma het vorige week dan wel zonder interface, en vandaag opeens niet meer?.. ik heb zoiets van, waarom een interface kopen als het niet nodig is.quote:Op zondag 15 januari 2012 23:43 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Hij luistert niet, geef het op
GELUIDJES MAKEN RAAAAAAAA
http://picosong.com/Mcn/
Die van black sabbath is wel grappig:)quote:Op zondag 15 januari 2012 22:31 schreef mr-green het volgende:
Ik ben door mijn gitaarles aan de gang geraakt met het nummer:
Nu vond ik op Youtube deze cover
En zo ook Black Sabbath
Wat vinden jullie hiervan?
Omdat je pc geluidskaart ruk is voor inkomende sound ten opzichte van zo'n interface.quote:Op maandag 16 januari 2012 00:24 schreef Braddie het volgende:
[..]
Jawel, ik luister wel, maar waarom deed het programma het vorige week dan wel zonder interface, en vandaag opeens niet meer?.. ik heb zoiets van, waarom een interface kopen als het niet nodig is.
Protest the Hero!quote:Op zondag 15 januari 2012 18:38 schreef brother52 het volgende:
Kaartjes voor Fortarock en Protest the Hero zijn binnen.
Zaterdag 10 maart in Tivoli de helling.quote:Op maandag 16 januari 2012 11:36 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Protest the Hero!*gaat zoeken*
Ja, lijkt me lastigquote:Op maandag 16 januari 2012 11:37 schreef Witchfynder het volgende:
Gister geoefend met de clicktracks voor de aankomende opnames. Eentje bleek niet te kloppen. Maar wat een gedoe, met wisselende tempi en maatsoorten in nummers.
Afzonderlijke noten, solos en dergelijke...quote:Op maandag 16 januari 2012 10:43 schreef Scary_Hairy het volgende:
Wat wil je vloeiend krijgen ? Tokkelen, afzonderlijke noten spelen of akkoorden spelen ?
Ehm... hoe zal ik t zeggen, in plaats van de ene noot die soepel over gaat in de ander lijkt het alsof de eerste helemaal stopt waarna ik de ander aansla. Denk mn vinger te snel van de ene snaar afhalen en/of net te laat de volgende aanslaan ofzo.quote:Op maandag 16 januari 2012 15:24 schreef BurnaBoy het volgende:
Wat gaat er dan mis met vloeiend spelen.
Als je gewoon je metronoom pakt en die op 60 zet en op de klik(bij gelijke noten) speelt is het toch vloeiend.
En dat tempo voer je vanzelf wel op.
I'm there, dudequote:Op maandag 16 januari 2012 12:27 schreef brother52 het volgende:
[..]
Zaterdag 10 maart in Tivoli de helling.
Het is inderdaad flink oefenen om een vinger op de juiste plek te zetten en bijna tegelijkertijd de snaar opnieuw aan te slaan (als je op dezelfde snaar zit in ieder geval). Dat komt nogal nauw als je wilt dat dat vloeiend gaat. Dat is wel erg belangrijk om te leren, daarna kun je ook gaan experimenteren met het juist anders doen zodat je een tof meer 'choppy' geluid krijgt (als je dat wilt)quote:Op maandag 16 januari 2012 15:35 schreef m0ridin het volgende:
[..]
Ehm... hoe zal ik t zeggen, in plaats van de ene noot die soepel over gaat in de ander lijkt het alsof de eerste helemaal stopt waarna ik de ander aansla. Denk mn vinger te snel van de ene snaar afhalen en/of net te laat de volgende aanslaan ofzo.
Idd kwestie van timen en heel langzaam beginnen I guess...
Thanks... Wat ik wil spelen is echt van alles (van BB King tot Motorhead, Eagles tot AC/DC) maar das meteen het probleem, of iig een probleem, ik schiet van het een naar het ander.quote:Op maandag 16 januari 2012 16:04 schreef CoiLive het volgende:
[..]
Het is inderdaad flink oefenen om een vinger op de juiste plek te zetten en bijna tegelijkertijd de snaar opnieuw aan te slaan (als je op dezelfde snaar zit in ieder geval). Dat komt nogal nauw als je wilt dat dat vloeiend gaat. Dat is wel erg belangrijk om te leren, daarna kun je ook gaan experimenteren met het juist anders doen zodat je een tof meer 'choppy' geluid krijgt (als je dat wilt)
Er zit een groot verschil tussen verschillende gitaristen, hoe ze de noten aanslaan, met welke 'soepelheid', vibrato, bends etc. etc. Sommige mensen kunnen aan de manier van spelen meteen horen wie er speelt (ik niet). Ik weet niet welke soort muziek je wilt gaan spelen, maar vooral bij blues komen alle nuances erg mooi uit (andere soorten muziek heb ik veel minder ervaring mee)
Heeft iedereen wel last van denk ik. Teveel verschillende dingen, technieken, stijlen etc. tegelijk willen kunnen spelen. Ik weet niet wat je al kan, maar Justinguitar.com is een geweldige website en super toffe dude die langzaam en duidelijk de basis dingen uitlegt. Hij heeft een complete Beginners course online staan en ook de Intermediate course is klaar. Je moet wel een beetje Engels kunnen, maar zelfs als je dat niet kan dan kun je nog gewoon naar de filmpjes kijken.quote:Op maandag 16 januari 2012 17:03 schreef m0ridin het volgende:
[..]
Thanks... Wat ik wil spelen is echt van alles (van BB King tot Motorhead, Eagles tot AC/DC) maar das meteen het probleem, of iig een probleem, ik schiet van het een naar het ander.
Dus nu denk dat ik nu eerst maar eens goed tijd moet besteden aan een nummer en dat echt leren, en gewoon langzaam beginnen. Maar het viel me gewoon op toen ik hoorde hoe iets klonk toen ik het opnam...
Anyway, tijd tijd tijd en oefenen oefenen oefenen voor nu dan maar
Hetzelfde probleem wat ik heb/had, oplossing?, beginnen bij iets wat bij jou niveau past, en als je denkt dat je wat hogers aan kan, dat spelen!. zo heb ik gister en eergister 2 uur lang geoefend op 1 solo, moet misschien maar wat meer disciplineren, bij afvallen lukt het, bij akkoorden ook, maar bij solo`s niet.quote:Op maandag 16 januari 2012 17:03 schreef m0ridin het volgende:
[..]
Thanks... Wat ik wil spelen is echt van alles (van BB King tot Motorhead, Eagles tot AC/DC) maar das meteen het probleem, of iig een probleem, ik schiet van het een naar het ander.
Dus nu denk dat ik nu eerst maar eens goed tijd moet besteden aan een nummer en dat echt leren, en gewoon langzaam beginnen. Maar het viel me gewoon op toen ik hoorde hoe iets klonk toen ik het opnam...
Anyway, tijd tijd tijd en oefenen oefenen oefenen voor nu dan maar
De bovenste drie snaren zijn volgens mij van brons en de onderste drie zijn van nylon. Zolang je dat maar goed houdt kan je volgens mij wel even een andere snaar erop zetten. Let erop dat je wel 'Nylon' snaren gebruikt en geen snaren van een Western (staalsnarige) gitaar. Ook moet de snaar niet opeens veel dikker of dunner zijn, maar in het rijtje thuis passen zeg maarquote:Op maandag 16 januari 2012 17:17 schreef Mexicaantje. het volgende:
Hoi, vraagje van een noob. Ik mag de akoestische gitaar van mijn moeder lenen voor de time being, waar twee snaren vanaf lagen. Nu net alle overige snaren vervangen, er mist er alleen nog één (D-snaar). Het gaat om nylonsnaren.
Maakt het uit als die laatste snaar van een ander merk is dan de rest? En zijn er verder nog dingen waar ik op moet letten?
Bedankt!
Het heeft vrij weinig zin om 2 uur lang hetzelfde te doen. Beter oefen je gewoon 10 minuten iets en dan ga je wat anders doen. Dat betekend wel 10 minuten ECHT oefenen en niet ook tv kijken ondertussen.quote:Op maandag 16 januari 2012 17:21 schreef Braddie het volgende:
[..]
Hetzelfde probleem wat ik heb/had, oplossing?, beginnen bij iets wat bij jou niveau past, en als je denkt dat je wat hogers aan kan, dat spelen!. zo heb ik gister en eergister 2 uur lang geoefend op 1 solo, moet misschien maar wat meer disciplineren, bij afvallen lukt het, bij akkoorden ook, maar bij solo`s niet.
Haha, dat ken ik ookquote:Op maandag 16 januari 2012 17:25 schreef BurnaBoy het volgende:
Leuk is dat, wil je jezelf iets opnemen om te kijken hoe het klinkt ga je meer fouten maken omdat je meer bezig bent met de opname dan met spelen.
Gezwellig
Je bent bezig je 'spier geheugen' te trainen in zekere zin en dat werkt nou eenmaal niet veel sneller. Als je al veel dingen echt kan dan 'weten' je spieren alles al en dan heeft het veel meer zin om echt te stampen, want dan gaat het alleen maar om het onthouden van wat je moet doen. Ik vermoed echter dat jij ook nog veel spieren aan het trainen bent en dan heeft het niet zoveel zin.quote:Op maandag 16 januari 2012 17:26 schreef Braddie het volgende:
Ok, dus dat is makkelijker?... en efficienter?
Yes, dat snapte ik nog wel haha.quote:Op maandag 16 januari 2012 17:22 schreef CoiLive het volgende:
[..]
De bovenste drie snaren zijn volgens mij van brons en de onderste drie zijn van nylon. Zolang je dat maar goed houdt kan je volgens mij wel even een andere snaar erop zetten. Let erop dat je wel 'Nylon' snaren gebruikt en geen snaren van een Western (staalsnarige) gitaar. Ook moet de snaar niet opeens veel dikker of dunner zijn, maar in het rijtje thuis passen zeg maar
Oké, dus een losse snaar kopen is niet handig?quote:Als ik jou was zou ik gewoon even een compleet nieuw setje snaren halen en misschien ook even de gitaar laten nakijken/afstellen. Dan weet je zeker dat alles goed zit. Er is niks zo vervelend als willen gaan gitaar spelen en dat aan de gitaar dingen die kloppen. Dan lukken sommige dingen misschien niet, terwijl het niet aan jou ligt
Justin Sandercoe is inderdaad een held, en Marty Schwartz ookquote:Op maandag 16 januari 2012 17:20 schreef CoiLive het volgende:
[..]
Heeft iedereen wel last van denk ik. Teveel verschillende dingen, technieken, stijlen etc. tegelijk willen kunnen spelen. Ik weet niet wat je al kan, maar Justinguitar.com is een geweldige website en super toffe dude die langzaam en duidelijk de basis dingen uitlegt. Hij heeft een complete Beginners course online staan en ook de Intermediate course is klaar. Je moet wel een beetje Engels kunnen, maar zelfs als je dat niet kan dan kun je nog gewoon naar de filmpjes kijken.
De beginners course staat hier:
http://justinguitar.com/en/BC-000-BeginnersCourse.php
Helemaal gratis en zonder reclame etc
Oh, en dat zeker!quote:Op maandag 16 januari 2012 17:25 schreef BurnaBoy het volgende:
Leuk is dat, wil je jezelf iets opnemen om te kijken hoe het klinkt ga je meer fouten maken omdat je meer bezig bent met de opname dan met spelen.
Gezwellig
Merknaampje, hoe lang ze meegaan, kwaliteit etc. Persoonlijk hoor ik zelf nooit zo'n verschil, maar ik heb tegenwoordig snaren die geweldig zijn, maar dat is voor een Western. Nylon snaren weet ik helemaal niks van.quote:Op maandag 16 januari 2012 17:34 schreef Mexicaantje. het volgende:
Oké, dus een losse snaar kopen is niet handig?
En heb je nog tips qua wat voor snaren ik moet hebben (afgezien dus set met 3 nylon/3 brons)? Ik zie op internet bijvoorbeeld een set van 5 euro, maar er zijn ook setjes van 25 euro. Waar ligt dat aan?
Thanks!
Ok, thanks voor de info, gewoon af en toe wat oefenen dus? dat lijkt me persoonlijk ook wel wat hebben, misschien word ik dan wat beter/sneller/zorgvuldiger qua spel.quote:Op maandag 16 januari 2012 17:32 schreef CoiLive het volgende:
[..]
Je bent bezig je 'spier geheugen' te trainen in zekere zin en dat werkt nou eenmaal niet veel sneller. Als je al veel dingen echt kan dan 'weten' je spieren alles al en dan heeft het veel meer zin om echt te stampen, want dan gaat het alleen maar om het onthouden van wat je moet doen. Ik vermoed echter dat jij ook nog veel spieren aan het trainen bent en dan heeft het niet zoveel zin.
Probeer het eens zou ik zeggen. Misschien werkt het bij jou wel goed om gewoon door te stampen en te stampen. Het is zeker efficiënter om op een dag 2 a 3 verschillende dingen te oefenen (die niet veel me elkaar te maken hebben), maar wel elk een korte tijd (5 tot 15 min max). Dan oefenen je bijvoorbeeld een Scale, wat akkoorden en een solo. In je 'vrije' tijd ga je dan nummers spelen (is ook oefenen, maar dat valt er niet onder, want liedjes doe je voor de lol) met de dingen die je al wel kan
Hier een beetje info en wat schema's om te oefenenquote:Op maandag 16 januari 2012 17:49 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ok, thanks voor de info, gewoon af en toe wat oefenen dus? dat lijkt me persoonlijk ook wel wat hebben, misschien word ik dan wat beter/sneller/zorgvuldiger qua spel.
Dat is ook mijn ervaring. Als je lang ergens op zit, kan het ook nog eens gaan frustreren dat het maar niet lukt waardoor je motivatie ook echt down the drain gaat...quote:Op maandag 16 januari 2012 17:24 schreef CoiLive het volgende:
[..]
Het heeft vrij weinig zin om 2 uur lang hetzelfde te doen. Beter oefen je gewoon 10 minuten iets en dan ga je wat anders doen. Dat betekend wel 10 minuten ECHT oefenen en niet ook tv kijken ondertussen.
Wat hij zegt, maar dan nog iets genuanceerder. Oefenen, oefenen en dan nog blijven oefenenquote:Op maandag 16 januari 2012 15:24 schreef BurnaBoy het volgende:
Wat gaat er dan mis met vloeiend spelen.
Als je gewoon je metronoom pakt en die op 60 zet en op de klik(bij gelijke noten) speelt is het toch vloeiend.
En dat tempo voer je vanzelf wel op.
Tof.quote:
Ik moet overdag al 538 luisteren. Negeer het daarnaast zo veel mogelijk.quote:Op maandag 16 januari 2012 18:41 schreef Scary_Hairy het volgende:
Doh, het valt me nu pas op dat we in topic 538 aan zijn gekomen. Heeft niemand nog een radio associatie gemaakt ?
Merk het hier ook wel ja, elke dag even een keer Opeth - Forest of October spelen, en kan elke dag weer een stukje verder met de muziek die er bij hoort, maar speel dat nummer dan ook niet meer dan 1 a 2 keer op een dag (stom ding duurt 13 minutenquote:Op maandag 16 januari 2012 17:24 schreef CoiLive het volgende:
[..]
Het heeft vrij weinig zin om 2 uur lang hetzelfde te doen. Beter oefen je gewoon 10 minuten iets en dan ga je wat anders doen. Dat betekend wel 10 minuten ECHT oefenen en niet ook tv kijken ondertussen.
Oeh, da's nog erger dan 3FM die ik moet aanhoren... En daar weten ze al niet wat variatie is...quote:Op maandag 16 januari 2012 19:53 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ik moet overdag al 538 luisteren. Negeer het daarnaast zo veel mogelijk.
Nee, doe maar niet. Daar draaien ze zeker nóg vaker bloedplaatjes (platen die het bloed onder je nagels vandaan halen) zoals die vreselijke Gers Pardoel...quote:
Oh nee. Malmsteen is niet echt mijn ding. De kick van een nummer voor het eerst zelf spelen doe ik het voor. Komt niet vaak voor maar soms heb je van die dagen dat alles goed gaat. Die zijn tofquote:Op maandag 16 januari 2012 18:34 schreef Scary_Hairy het volgende:
[..]
deun van Malmsteen o.i.d. hoor is het saaie van het oefenen snel weer vergeten.
Je kunt wel een enkele snaar vervangen met een ander merk. Zeker als je wilt beginnen met gitaar spelen. Natuurlijk zal je verschil merken als je bijvoorbeeld 30 euro snaren en een deel 5 euro snaren erop hebt liggen. Maar dat is voornamelijk hoelang de snaren goed blijven.quote:Op maandag 16 januari 2012 17:41 schreef Mexicaantje. het volgende:
Ach so, ik heb de oude snaren dus allemaal vervangen, maar dat setje was incompleet.En yes, ik ga sowieso wel even langs, maar voorkennis is nooit mis.
Bedankt iig.
Soms luister ik Radio 1, als ik in bed lig, die discussie`s zijn best wel leuk somsquote:Op maandag 16 januari 2012 18:52 schreef brother52 het volgende:
Radio? Daar luister ik al jaren niet meer naar.
Met GuitarRig hoef je helemaal geen last van latency te hebben, zeker niet met een Guitarport. Als je er nu nog problemen mee hebt dan moet je echt eens naar je computers, settings, drivers gaan kijken.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 01:22 schreef Braddie het volgende:
Stairway solo re-take by Bradley Van Dijk 1
Heb er aardig op geoefend, andere vingerzetting gebruikt voor bepaalde delen, gaat nu al een stuk vloeiender.
Heb Guitarrig 4 gebruikt(Dus had helaas wat latency) en een Guitarport van Line-6
Vergeleken met de nieuwe platen is dit nog best een lang nummerquote:Op maandag 16 januari 2012 21:47 schreef brother52 het volgende:
Dat is nog aan de korte kant voor Opeth.
De latency heb je alleen last van als je zelf tegelijkertijd wiolt luisteren met wat je speelt, als je gewoon speelt zonder te luisteren, maar gewoon speelt wat je moet spelen, heb je er dus geen last van.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 04:44 schreef Braddie het volgende:
Ik had ongeveer 50 ms vertraging als ik guitarport mag geloven, ik was nog wat aan het klooien met wat noten, maar er zit al vooruitgang in!
Knocking on heavens door is te simpel, ik postte teveel rommel, waardoor het net is alsof ik niet kan spelen, en het niveau heb van iemand die net 6 maanden speelt..... i know that.
Ja, erg afwisselend is het allemaal niet. En dan is die van Gers het ergste nog niet.quote:Op maandag 16 januari 2012 22:23 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Nee, doe maar niet. Daar draaien ze zeker nóg vaker bloedplaatjes (platen die het bloed onder je nagels vandaan halen) zoals die vreselijke Gers Pardoel...
Zou je die eens op kunnen nemen dan? Bij die solo zijn toch wel die paar dingen waar het bij jou vaak fout gaat (timing, gevoel ed.) heel belangrijk om hem mooi te laten klinken. Technisch gezien is hij niet heel lastig nee.quote:
Kun je de kabel niet splitsen die uit je gitaar komt ?quote:Op dinsdag 17 januari 2012 06:24 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
Vergeleken met de nieuwe platen is dit nog best een lang nummer
[..]
De latency heb je alleen last van als je zelf tegelijkertijd wiolt luisteren met wat je speelt, als je gewoon speelt zonder te luisteren, maar gewoon speelt wat je moet spelen, heb je er dus geen last van.
of er mee leren omgaan. Ik heb hier ook een latency, maar omdat ik er al zoveel mee gespeeld heb, heb ik er minder last van, omdat ik weet hoe lang die is en ik dus eigenlijk soms op de muziek voorloop (net die paar ms).
Ja, daar zijn wel verloopjes voorquote:Op dinsdag 17 januari 2012 12:56 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
Kun je de kabel niet splitsen die uit je gitaar komt ?
Een naar je versterker en 1 naar je interface. Dan zet je de speakers van je pc gewoon uit
Kijk dan ben je toch van je latency af. Je hoort alleen een iets andere sound dan wat je opneemt maar dat moet niet een al te groot probleem wezen toch.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 12:57 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ja, daar zijn wel verloopjes voor
EN zo niet, dan zijn die wel te maken.
hmm dan kan ik nietquote:
Op dinsdag 17 januari 2012 12:53 schreef CaptainCookie het volgende:
oke, Opzich ben ik wel game dan.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 13:40 schreef Svyatagor het volgende:
Je moet gewoon een goede interface hebben, dan heb je nergens last van. Voor minder dan 100 euro heb al een prima ding.
Ja, het enige verschil is het aantal inputs / outputs en midi ja of nee.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 15:16 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
oke, Opzich ben ik wel game dan.
Als ik in de gauwigheid kijk heb je dus van line 6 de UX1 en UX2 en van M-audio de Fasttrack en Fasttrack Pro. Die doen allemaal hetzelfde toch ?
Budget zou dan zijn ongeveer 120 euro maar minder is altijd leuker
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |