Zekers. Zijn zulke pannen ook verkrijgbaar uit een stuk, dus niet met geklonken handvat?quote:Op maandag 6 augustus 2012 11:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ken je niet iemand met een Makro, Hanos of Sligro pas?
Makro heeft ze ook dus? Dan moet ik even slijmen bij wat kennissen.quote:Op maandag 6 augustus 2012 12:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Drie keer de prijs die je voor een andere ijzeren koekenpan betaald.
Heb die in spanje een keer gezien, helaas niet meegenomen.quote:Op maandag 6 augustus 2012 12:27 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Zekers. Zijn zulke pannen ook verkrijgbaar uit een stuk, dus niet met geklonken handvat?
Oh en persoonlijk vind ik een stokoude pan het tofstThuis worden ook nog steeds de aardappels gebakken in de koekenpan van mijn overgrootmoetder
Hebben de mijne ookquote:Op maandag 6 augustus 2012 12:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heb die in spanje een keer gezien, helaas niet meegenomen.
Heb er hier ook nog eetje die ouder is dan ik, geklonken handvat, niet kapot te krijgen.
Maar jouw pannetjes zijn dan ook de beste ter wereld. Als jij het hebt is het goed geweldig het beste van het beste. Er is dan gewoon niets anders meer dat eventueel ook goed zou kunnen zijn.quote:
heb ik nooit gezegd hoorquote:Op maandag 6 augustus 2012 15:45 schreef Rio het volgende:
[..]
Maar jouw pannetjes zijn dan ook de beste ter wereld. Als jij het hebt is het goed geweldig het beste van het beste. Er is dan gewoon niets anders meer dat eventueel ook goed zou kunnen zijn.
Mag ik je aanraken?
Ja, denk het wel. Weet jij toevallig werk merk bril ze in Masterchef Armeniė gebruiken? Dat schijnt the bees knees te zijn namelijk.quote:
Je toon is gewoon heel erg vervelend. Als het over stalen pannen gaat, moet jij ook weer even verkondigen hoe perfect jouw scanpan wel niet is.quote:Op maandag 6 augustus 2012 16:01 schreef Estolan het volgende:
[..]
heb ik nooit gezegd hoor
brilletje nodig?
ik noem dat betaalbare pannenquote:Op maandag 6 augustus 2012 16:43 schreef frenkck het volgende:
[..]
Je toon is gewoon heel erg vervelend. Als het over stalen pannen gaat, moet jij ook weer even verkondigen hoe perfect jouw scanpan wel niet is.
Het topic is ooit bedoeld om betaalbare en goede pannen uiteen te zetten, dat zijn jouw pannen absoluut niet.
Waar???quote:Op maandag 6 augustus 2012 16:19 schreef Rio het volgende:
[..]
Ja, denk het wel. Weet jij toevallig werk merk bril ze in Masterchef Armeniė gebruiken? Dat schijnt the bees knees te zijn namelijk.
Hoe weet je nou al dat ze zo lang mee gaan? Je hebt ze nog niet eens een jaar.quote:Op maandag 6 augustus 2012 16:56 schreef Estolan het volgende:
[..]
ik noem dat betaalbare pannen
Even duur als meerdere Ikea of Tefal pannen in de zelfde tijdsduur
heb je 10 jaar garantie bij Ikea en Tefal?quote:Op maandag 6 augustus 2012 17:07 schreef frenkck het volgende:
[..]
Hoe weet je nou al dat ze zo lang mee gaan? Je hebt ze nog niet eens een jaar.
Ik ben er achter gekomen in dit topic dat fabrikanten ons willen laten geloven dat we een antiaanbaklaag nodig hebben, zodat wij daar ons geld aan uitgeven. Ze doen er ook alles aan om dit beeld te scheppen, zoals bijvoorbeeld Masterchef te sponsoren. Bij een winkelketen als de blokker is niet eens meer een koekenpan zonder antiaanbaklaag te verkrijgen, dus blijven we maar geld uitgeven aan teflon pannetjes die om de zoveel jaar vervangen moeten worden.
Neen. Je hebt gewoon kutpannen gekocht, deal with itquote:Op maandag 6 augustus 2012 22:59 schreef Estolan het volgende:
[..]
en ja door marketing via een programma kom ik bij dat merk, maar zo werkt het toch met alles?
Ooit gehad dan?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 09:19 schreef Rio het volgende:
[..]
Neen. Je hebt gewoon kutpannen gekocht, deal with it
Ik heb zga alle varianten, mij hoor je niet klagenquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 09:24 schreef Pietverdriet het volgende:
Mozes Kriebel, kunnen we ophouden die pannentrol te voeren met zijn Masterchef non stick ellende?
Vuistregel, hoe zwaarder hoe beter.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 09:37 schreef rac het volgende:
is dit een beetje kwaliteit?
ijzeren koekenpan
ik ben mijn zogenaamde anti aanbak pannen eigenlijk wel beu .
Geen idee, ik weeg mijn pannen niet, maar 3 Kilo voor een 28 cm pan klinkt niet slecht.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 09:46 schreef rac het volgende:
En hoe zwaar moet ik dan aan denken ?
voor een 26 of 28 cm doorsnede pan
Heeft dat dan met materiaal te maken, of bodem diktequote:Op dinsdag 7 augustus 2012 09:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vuistregel, hoe zwaarder hoe beter.
Nu heb ik het gedaan? Prima, maar dan met z'n allen negeren.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 09:24 schreef Pietverdriet het volgende:
Mozes Kriebel, kunnen we ophouden die pannentrol te voeren met zijn Masterchef non stick ellende?
Over een week weet je het, heb er zojuist een besteldquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 09:37 schreef rac het volgende:
is dit een beetje kwaliteit?
ijzeren koekenpan
ik ben mijn zogenaamde anti aanbak pannen eigenlijk wel beu .
welke maat?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:05 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Over een week weet je het, heb er zojuist een besteld
En dat zwaarder beter kan voor sommige mensen soms ook lastig zijn, mijn aardappelpan weegt 4,1 kilo en ik kan me voorstellen dat sommige mensen dan moeite hebben met omschudden
True, hier ook de gietijzeren wok. Moet je niet laten vallen, gelijk je vloer naar de klotequote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:05 schreef Erasmo het volgende:
[..]
En dat zwaarder beter kan voor sommige mensen soms ook lastig zijn, mijn aardappelpan weegt 4,1 kilo en ik kan me voorstellen dat sommige mensen dan moeite hebben met omschudden
Belangrijk is dat je voordat je begint met inbranden de pan grondig schoonmaakt met een schuurspons, heet water, sop en evt een schuurmiddel. Er zit vaak een laag op die voor bescherming dient en die tijdens het fabrikageproces is gebruikt.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:00 schreef rac het volgende:
Ik neem aan dat dit bedoeld word met het inbakken van de pan
en dit niet ?
Ook al geldt dit niet natuurlijk voor alle pannenquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Belangrijk is dat je voordat je begint met inbranden de pan grondig schoonmaakt met een schuurspons, heet water, sop en evt een schuurmiddel. Er zit vaak een laag op die voor bescherming dient en die tijdens het fabrikageproces is gebruikt.
Sinds jouw uitspraken over Italie en de Italiaanse keuken neem ik jouw posts met een korreltje zoutquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 13:49 schreef RobinOok het volgende:
Ik vind dat gezanik over "goeie" pannen eigenlijk net zo vervelend als dat gezanig over "goeie" messen.
Is ook goede hequote:Op dinsdag 7 augustus 2012 13:49 schreef RobinOok het volgende:
Ik vind dat gezanik over "goeie" pannen eigenlijk net zo vervelend als dat gezanig over "goeie" messen.
Kreeg jij er ook 19 eu verzendkosten bij? :/quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:05 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ja, Scanpan heeft een productieproces die PFOA vrij is, maar de uiteindelijke laag is een PTFE laag die geperst is in een titanium toplaag (als ik het goed begrijp).quote:Our cookware has always been PFOA-free. However, the recent concerns linked to PFOA and its environmental impact has prompted us to work closely with our suppliers to develop a PTFE compound that would not require a PFOA emulsifier.
And your point is?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 13:38 schreef frenkck het volgende:
Sorry, maar jouw scanpan heeft dus echt WEL een teflon (PTFE) coating. Het staat hier, op de officiėle site:
http://www.scanpan.dk/News_Press/Green%20Tek
[..]
Ja, Scanpan heeft een productieproces die PFOA vrij is, maar de uiteindelijke laag is een PTFE laag die geperst is in een titanium toplaag (als ik het goed begrijp).
En wat is PTFE? Juist:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Teflon
Dat je dus een dure pan hebt die je eigenlijk zelf gewoon ruk vindquote:
quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 15:45 schreef SummerBreeze het volgende:
Toen het topic verzandde in een 'ruzie' over wel of niet soppen (onder andere) stopte ik met lezen. Maar, de term 'inwerken' heeft wel mijn nieuwsgierigheid geprikkeld.
Wij hebben(nouja, eigenlijk heeft mijn vriend) een tijdje geleden een gietijzeren grillpan cadeau gekregen. Deze is NIET geėmailleerd of anderszins voorzien van een ander materiaal. De handleiding die erbij zat (een dun velletje papier van nog geen half A4-tje) vermeldde dat we de pan voor gebruik moesten afwassen met heet water en sop en vervolgens moesten wegzetten. Na elk gebruik volstond een snelle wasbeurt met alleen heet water, wederom in een laagje olie zetten en opruimen tot het volgende gebruik.
Maaaaaar, ik vind hem totaal niet fijn werken. Alles blijft plakken, brandt aan en de (zo goed als verkoolde) etensresten laten zich moeilijk verwijderen. Ik ben dus klaar met de sopmethode. Hierbij dus een vraagje aan Piet (en anderen die sop afzweren bij gietijzer): Hoe kan ik die pan een beetje lekker inwerken?
quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Belangrijk is dat je voordat je begint met inbranden de pan grondig schoonmaakt met een schuurspons, heet water, sop en evt een schuurmiddel. Er zit vaak een laag op die voor bescherming dient en die tijdens het fabrikageproces is gebruikt.
Heb de filmpjes bekeken maar vind dat ze het overdrijven. Ik maak een nieuwe pan grondig schoon en bak er dan een paar keer aardappelschillen in tot deze goed bruin/zwart worden, maar maak er geen kolen van.
Daarna gebruik ik hem gewoon en maak ik hem alleen maar schoon met heet water, stook hem droog en heet op het vuur. Daarna met een keukenpapiertje inolieen.
begrijp ik nou goed dat je hem niet afdroogt, maar droog'bakt'?quote:
Klopt, ik bak hem droog, en goed heet ook, tot ie begint te walmen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:15 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
begrijp ik nou goed dat je hem niet afdroogt, maar droog'bakt'?
Heel erg bedankt voor je reactie trouwens. Ik zie dat ik gewoon wel het hele topic had moeten lezenVanavond maar eens even goed soppen om de pan weer in de beginstaat te krijgen
Smaakquote:Op donderdag 16 augustus 2012 09:47 schreef Redcoon het volgende:
Heb toch maar een klein Ų20cm pannetje besteld...
Inbranden gaat goed met wat aardappelschillen en arachideolie. Maar waar dient het zout eigenlijk voor?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |