Dat ben ik niet met je eens, de euforie van een nieuwe ontdekking is leuk hoor maar het gaat erom hoe het levens verandert en dat doet het! Dat moet je alleen 'meten' over langere tijd en er zijn ook gebruikers van het eerste uur uitgevallen die het niet hebben gered ondanks dat ze vol vuur en overgave posten in eerste instantie.quote:Op donderdag 3 mei 2012 20:00 schreef Maxum het volgende:
Ook van mij maar weer eens een update, ondanks dat we dit forum feitelijk wel als gesloten kunnen beschouwen. Wat ergens ook wel jammer is..
Sorry, maar ik kan je niet helemaal volgen.. Waar ben je het nou precies niet mee eens?quote:Dat ben ik niet met je eens, de euforie van een nieuwe ontdekking is leuk hoor maar het gaat erom hoe het levens verandert en dat doet het! Dat moet je alleen 'meten' over langere tijd en er zijn ook gebruikers van het eerste uur uitgevallen die het niet hebben gered ondanks dat ze vol vuur en overgave posten in eerste instantie.
Nah ik neem zo lekker een rood wijntje.quote:
Ik zal mijzelf dan maar rekenen tot 1 van die pioniers(Op fok dan).quote:Op zaterdag 5 mei 2012 11:25 schreef 2772011 het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens, de euforie van een nieuwe ontdekking is leuk hoor maar het gaat erom hoe het levens verandert en dat doet het! Dat moet je alleen 'meten' over langere tijd en er zijn ook gebruikers van het eerste uur uitgevallen die het niet hebben gered ondanks dat ze vol vuur en overgave posten in eerste instantie.
Ik denk er nog weleens aan, ik ben juist door deze topicreeks op baclofen gekomen en ondanks dat ik het niet meer gebruik is dit wel een ommekeer voor me geweest. Ik ben de allereerste pioniers dan ook heel dankbaar, ook degenen die het toch niet hebben gered. Respect!
Als we zo af en toe even een update geven is het heel misschien voor iemand met dezelfde problematiek net dat ene tikje dat hij of zij nodig heeft. Al is het er maar eentje toch?
Ja hoor, ik geloof je wel!quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:27 schreef Maxum het volgende:
Als je het écht niet van je arts krijgt voorgeschreven, overweeg dan een cheap retourtje naar Spanje of Italië.
Daar gaat het gewoon zonder recept over de toonbank. Overal. Voor minder dan 2 euro per doosje.
Het heet daar Lioresal (Baclofeno)
Verder werkt het middel als een paard, maar je moet het écht rustig opbouwen. Duurt wel een maandje.
Geloof mij maar.
Nou, da's hier gemakkelijker gezegd dan gedaan, alle huisartsenpraktijken zitten bomvol en je kan dus niet zomaar even switchen, bovendien heeft hij op andere terreinen de afgelopen 20 jaar prima werk verricht (en is volledig op de hoogte van mijn dossier, wat ik dus liever niet deel met jan-en-alleman)... alleen dat halstarrige 'nee dat schrijven wij hier niet voor want het is hiervoor niet geindiceerd', dat werkt inderdaad enorm op mijn zenuwen.quote:
Het grote probleem is dat de gehele artsenij tegenwoordig echt alles vastlegt in een dossier (gelukkig nog geen EPD, maar ik vrees dat dat slechts een kwestie van tijd is...quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:38 schreef Maxum het volgende:
@ kloon 1963
Je kan je toch door je huisarts laten doorverwijzen naar een psychiater? Die schrijven het doorgaans sowieso gemakkelijker voor. Is maar een idee.
hoe gaat t? geen trek?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 15:51 schreef wan1696 het volgende:
Vandaag gestopt met drinken en gestart met baclofen ( 30mg verdeelt over 3x )
ik denk dat je er niet bij moet blowen.. kan je hier ook niet mee stoppen?quote:Op zondag 6 januari 2013 10:19 schreef Simpel-Zat het volgende:
Bij mij heeft het nog altijd niet het gewenste effect. Ik drink dan weliswaar niet meer, en dat komt enerzijds door de Baclofen (ik ga hier positiever van in het leven staan), maar ik zou zeker nog wel alcohol lusten. De drang is er niet minder om. Ook blow ik nog net zoveel als voor de strat met Baclofen en heb ik geregeld (heftige) bijwerkingen. Ik zit op 250 mg per dag en wil er absoluut niet mee stoppen omdat het me duidelijk goed doet en wel degelijk een handvat geeft om niet meer te drinken, maar het wondermiddel wat het voor velen is is het voor mij helaas niet.
Nee, ik durf te stellen dat ik altijd 2 verslavingen heb gehad (op roken na dan):quote:Op zondag 6 januari 2013 12:46 schreef Blim het volgende:
[..]
ik denk dat je er niet bij moet blowen.. kan je hier ook niet mee stoppen?
Dat is voor mij geen optie ivm kinderen/koopwoning/huwelijk/vaste baan. Een eerdere opname heeft bij mij ook geresulteerd in uitsluiting. Baclofen is mijn enige redmiddel, zo zie ik dat echt. Ik ben al dik 25 jaar aan het vechten tegen verslavingen en alle andere trajecten (heb me zelfs in de Balkan in een sekte-achtig traject laten storten) hebben niet gewerkt voor mij. Dat ook dit bij mij niet (goed genoeg) werkt (itt zo'n beetje iedere drugs, die wel "geweldig" hun werk doen), terwijl ook hier op Fok! ladingen goede ervaringen zijn van minstens net zulk zware gevallen als dat ik ben werkt erg demotiverend. Alsof het mij hoe dan ook niet gegund is (let wel: alle verantwoordelijkheid ligt bij mij, die schuif ik niet af, maar ik mis de kracht gewoon het zelf te doen). Gezien hetgene wat ik eerder heb aangedragen "kinderen/koopwoning/huwelijk/vaste baan" zul je mijn persoonlijke ontmoediging misschien een beetje kunnen begrijpen. Ik ben echt heel erg bang dat ik oprecht kan zeggen dat ik alle mogelijke wegen heb bewandeld, alle mogelijke oplossingen een kans heb gegeven, maar het lukt niet.quote:Op zondag 6 januari 2013 20:29 schreef Blim het volgende:
oh oke..
ik ben zelf ook niet bekend met baclofen.. helaas wel met verslavingen.
oktober 2011 kliniek ingegaan.. sindsdien clean.
hoe lang ben je nou bezig met de baclofen?quote:Op zondag 6 januari 2013 20:50 schreef Simpel-Zat het volgende:
[..]
Dat is voor mij geen optie ivm kinderen/koopwoning/huwelijk/vaste baan. Een eerdere opname heeft bij mij ook geresulteerd in uitsluiting. Baclofen is mijn enige redmiddel, zo zie ik dat echt. Ik ben al dik 25 jaar aan het vechten tegen verslavingen en alle andere trajecten (heb me zelfs in de Balkan in een sekte-achtig traject laten storten) hebben niet gewerkt voor mij. Dat ook dit bij mij niet (goed genoeg) werkt (itt zo'n beetje iedere drugs, die wel "geweldig" hun werk doen), terwijl ook hier op Fok! ladingen goede ervaringen zijn van minstens net zulk zware gevallen als dat ik ben werkt erg demotiverend. Alsof het mij hoe dan ook niet gegund is (let wel: alle verantwoordelijkheid ligt bij mij, die schuif ik niet af, maar ik mis de kracht gewoon het zelf te doen). Gezien hetgene wat ik eerder heb aangedragen "kinderen/koopwoning/huwelijk/vaste baan" zul je mijn persoonlijke ontmoediging misschien een beetje kunnen begrijpen. Ik ben echt heel erg bang dat ik oprecht kan zeggen dat ik alle mogelijke wegen heb bewandeld, alle mogelijke oplossingen een kans heb gegeven, maar het lukt niet.
De denkwijze van een verslaafde is inderdaad nogal apart.. en ook niet altijd hetzelfde. Voor mij geldt namlijk dat niets wat iemand zegt mij op de juiste manier kan raken. Ik hoef namelijk niks in te zien. Al voor mijn 12e wist ik dat ik een verslavingsprobleem had, toen wisten mijn ouders niet eens van het stiekem nuttigen van de drankvoorraad. Ik weet vaak vooraf al precies waar het misgaat en toch laat/liet ik het misgaan. Een algehele levensstijltraining kan natuurlijk nooit kwaad, maar als ik gesprekken met iemand voer, zo leert de ervaring, zitten we in no-time in een situatie waarin we niks meer met elkaar kunnen. Zodra een hulpverlener onzin praat (en dat doen ze allemaal ooit op een bepaald onderwerp) kan ik zo iemand nooit meer serieus nemen en vanaf dat moment wordt het één groot toneelspel waarin ik de hulpverlener inzet voor mijn eigen "agenda" op dat moment (zoals tevreden stellen vrouw/familie, etc.).quote:Op zondag 6 januari 2013 21:00 schreef Blim het volgende:
[..]
hoe lang ben je nou bezig met de baclofen?
ik denk dat je met baclofen alleen de trek kan wegnemen..
de denkwijze van een verslaafde is ook nogal apart.. heb ik wel geleerd.
ik heb 2 maanden intern in een kliniek gezeten, vervolgens nog 16 weken dagbehandeling en
5 maanden safe-house.. heel intensief maar het beste wat ik ooit gedaan heb in mn leven.
ik heb overigens ook 2 kids..
Nu pak ik elke vrijdag een meeting.. die me scherp houdt..
Heb je mazzel, net zoals ik het had.quote:Op donderdag 31 januari 2013 20:07 schreef Blim het volgende:
kick your habits is ambulante zorg. heb elke week een afspraak.. en krijg opdrachten voor thuis.
ik slik sinds maandag baclofen..
heb 1 dag 3x 5mg aangehouden en de dag erna al over op 3x 10mg..
geen last van bijwerkingen.. heb toch wel t idee dat ik wat minder gespannen ben..
en actiever overdag..
mn hoofd is leeg als ik ga slapen.. terwijl ik normaal nog een hele tijd wakker lig.
dus ben al zeker positief over baclofen.
slik je nog steeds baclofen? werkt t goed bij jou?quote:Op donderdag 31 januari 2013 21:25 schreef Purplesparks het volgende:
[..]
Heb je mazzel, net zoals ik het had.voor genoeg mensen zijn de bijwerkingen niet even plezierig.
Al een behoorlijke tijd geleden gestopt ermee, daarna ben ik wel weer meer gaan drinken maar niet zo extreem als voordat ik ooit met baclofen begon, heb 't redelijk onder controle nu. Zou 't toch weer de slechte kant op mogen gaan dan begin ik er vast en zeker weer mee.quote:Op donderdag 31 januari 2013 22:32 schreef Blim het volgende:
[..]
slik je nog steeds baclofen? werkt t goed bij jou?
het is dus nooit je intentie geweest om helemaal met de alcohol te stoppen?quote:Op vrijdag 1 februari 2013 22:32 schreef Purplesparks het volgende:
[..]
Al een behoorlijke tijd geleden gestopt ermee, daarna ben ik wel weer meer gaan drinken maar niet zo extreem als voordat ik ooit met baclofen begon, heb 't redelijk onder controle nu. Zou 't toch weer de slechte kant op mogen gaan dan begin ik er vast en zeker weer mee.
Het lijkt me ook dat zo'n combinatie van medicijnen en (cognitieve) therapie een sterke tegenkracht tegen je verslaving zijn. Dan bevecht je het van twee kanten, zeg maar.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 11:14 schreef Blim het volgende:
en mijn verslaving vind wel een andere weg als de alcohol,drugs..gokken.. niet voorhanden is.
momenteel ben ik obsessief met eten bezig..
daarom baclofen voor mij met cognitieve gedragstherapie..
en het lijkt te werken..
Blim, ikheb het tegenovergestelde ik slaap juist erg diep en heb moeite om wakker te worden.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 21:12 schreef Blim het volgende:
hey wan,
leuk weer wat van je te horen..
ik zit nu op 2x30 mg en s middags 25mg.
merkte dat ik in de middag ook een beetje vaag werd van die 30mg en doe het beter op 25mg.
ook wel moe na de middagdosis..
heb daar met 25mg minder last van.
vergeetachtigheid herken ik wel, ik heb elke week een gesprek..bij kick your habits.
ik heb ook eetproblemen en eerder kon ik me heel goed herinneren wat ik allemaal gegeten had
maar nu stelde ze vragen waar ik echt geen antwoord op wist.. kon me de dagen niet meer herinneren.. en wat ik gegeten had..
voor mij positief omdat ik er eerder obsessief meebezig was.. nu dus een stuk minder..
verstrooid ben ik altijd.. ligt niet aan de baclofen bij mij;)
ik word trouwens wel steeds vroeger wakker, elke dag om half5 en ben dan echt klaar wakker..
heb jij dat ook?
nou zo fijn is t ook niet hoor..quote:Op woensdag 13 februari 2013 11:13 schreef wan1696 het volgende:
[..]
Blim, ikheb het tegenovergestelde ik slaap juist erg diep en heb moeite om wakker te worden.
zo zijn de bijwerkingen voor ieder verschillend denk ik. Ik had van andere ook gelezen dat ze zo helder wakker werden, jammer dat zou ik ook wel willen maarja. Ik ervaar vooral de innerlijke rust
die ik erg prettig vind en het stoppen veel dragelijker maakt. groet wan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |