Ik denk persoonlijk dat het sentiment rond de dollar veel te optimistisch is.quote:Op donderdag 12 januari 2012 19:41 schreef JimmyJames het volgende:
Ze zijn een paar dagen geleden toch al zonder veel opschudding door de ceiling gegaan?
Thanks, even kijken.quote:Maandag is er trouwens een interessante uitzending van tegenlicht met oa Jim Rogers:
http://tegenlicht.vpro.nl/afleveringen/2011-2012/agenda-2012.html
Vind je het gek? Er is nog steeds geen oplossing voor de eurocrisis.quote:Op donderdag 12 januari 2012 21:36 schreef flyguy het volgende:
Er blijft gewoon geen reet gebeuren op de markten. Nog altijd niets geen richting en enorm lage volumes...
neun hoor ik ook, sinds een maandquote:Op maandag 16 januari 2012 08:10 schreef Lucas15 het volgende:
Ben ik de enige die long zit op de AEX?
ik ook, maar wel voor de zeer korte termijnquote:Op maandag 16 januari 2012 08:10 schreef Lucas15 het volgende:
Ik ook, maar alleen als we omhoog gaan.quote:Op maandag 16 januari 2012 08:10 schreef Lucas15 het volgende:
ik was vrijdag ingestapt, voor het koersvalletje helaas. na al die afwaarderingen dacht ik dat ik vandaag door de stoploss heen zou knallen, maar gelukkig schijnt opeens heel Europa schijt te hebben aan S&P en consorten, en Amerika kan ook geen roet meer in het eten gooienquote:Op maandag 16 januari 2012 16:58 schreef Sokz het volgende:
[..]
Ik ook, maar alleen als we omhoog gaan.
Russische beunhazenquote:Op maandag 16 januari 2012 14:34 schreef Sokz het volgende:
Gazprom ooit ook al eens opgezocht maar dat jaarverslag was zo tyfus onduidelijk dat ik 't maar weggelegd heb.
Verschil tussen engelse rapport & russische rapport in nettowinst e.d.![]()
Mijn longs staan nu 60% in de plus!quote:Op maandag 16 januari 2012 17:05 schreef Shispeed het volgende:
[..]
ik was vrijdag ingestapt, voor het koersvalletje helaas. na al die afwaarderingen dacht ik dat ik vandaag door de stoploss heen zou knallen, maar gelukkig schijnt opeens heel Europa schijt te hebben aan S&P en consorten, en Amerika kan ook geen roet meer in het eten gooien
vandaag 30 %, over all sinds vrijdag +10%, helaas gewoon verkeerd ingekocht. ik kocht ze net een kwartiertje voor de eerste geruchten dat er die dag nog een afwaardering aankwamquote:Op maandag 16 januari 2012 17:35 schreef Lucas15 het volgende:
[..]
Mijn longs staan nu 60% in de plus!![]()
Peanuts in verhouding met al mijn verliezen!![]()
Lol.. ik had vrijdag bij opening al longs gekocht met stop 309, werd uitgestopt en had daarna 3x het bedrag van mijn verlies in longs AEX met stop op 300 ingestoken, aangekocht op 308 ofzo.quote:Op maandag 16 januari 2012 17:45 schreef Shispeed het volgende:
[..]
vandaag 30 %, over all sinds vrijdag +10%, helaas gewoon verkeerd ingekocht. ik kocht ze net een kwartiertje voor de eerste geruchten dat er die dag nog een afwaardering aankwam
Russian GAAP ftw!quote:Op maandag 16 januari 2012 14:34 schreef Sokz het volgende:
Gazprom ooit ook al eens opgezocht maar dat jaarverslag was zo tyfus onduidelijk dat ik 't maar weggelegd heb.
Verschil tussen engelse rapport & russische rapport in nettowinst e.d.![]()
dat zou niet mijn tacktiek zijn, sowieso koop ik meestal longs met een beetje marge, zodat ik niet meteen met dikke verliezen zit als het iets anders loopt als ik verwacht had. mijn eigen regeltje is om AEX longs met een stop te kopen die minimaal 10 punten onder de koers van dat moment zitten.quote:Op maandag 16 januari 2012 17:48 schreef Lucas15 het volgende:
[..]
Lol.. ik had vrijdag bij opening al longs gekocht met stop 309, werd uitgestopt en had daarna 3x het bedrag van mijn verlies in longs AEX met stop op 300 ingestoken, aangekocht op 308 ofzo.
Heb vorige week een Rabo account aangemaakt aangezien ING maar 1,8% rente geeft ofzo. Ga die 2,75%-rekening gebruiken om alles wat ik niet gebruik op op te potten.quote:Op maandag 16 januari 2012 22:55 schreef Arcee het volgende:
Voor wie het nog niet gespot hebben: Rabo webcare
Ik had deze stijging ook niet verwacht. Hopelijk morgen dan maar?quote:Op dinsdag 17 januari 2012 15:33 schreef monkyyy het volgende:
Ik hoopte op een flinke dip op wallstreet na die downgrade en alles. Wat is dit.
men is moe van negatief nieuws. Mooiste is nog de koers van de euro. Die is even flink gestegen na de downgrade.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 15:33 schreef monkyyy het volgende:
Ik hoopte op een flinke dip op wallstreet na die downgrade en alles. Wat is dit.
dit, iedereen heeft meer dan genoeg van alle doemscenario's van de media. En dan S&P en consorten die weer eens olie op het vuur gooien na een wat rustigere tijd, wat mij betreft zijn S&P en ook moody's en fitch sowieso niet meer geloofwaardig.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 16:09 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
men is moe van negatief nieuws. Mooiste is nog de koers van de euro. Die is even flink gestegen na de downgrade.
Jim Rogers zei gisteren nog in Tegenlicht dat de CRA's er al 25 jaar naast zitten en dat hij daarom niet meer naar ze luistert.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 16:15 schreef Shispeed het volgende:
[..]
dit, iedereen heeft meer dan genoeg van alle doemscenario's van de media. En dan S&P en consorten die weer eens olie op het vuur gooien na een wat rustigere tijd, wat mij betreft zijn S&P en ook moody's en fitch sowieso niet meer geloofwaardig.
Wil KO kopen op 65. Hoopte op vandaag, maar zo gaat dat er niet van komen.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 15:39 schreef Lucas15 het volgende:
[..]
Ik had deze stijging ook niet verwacht. Hopelijk morgen dan maar?De stijging kwam overigens wel goed uit voor mijn longs, mooi verkocht!
Goed aandeel om calls op te schrijven (y).quote:Op dinsdag 17 januari 2012 16:28 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Wil KO kopen op 65. Hoopte op vandaag, maar zo gaat dat er niet van komen.
Ach, zo gaat het al maanden. Moet nu weer even omhoog. Gaat straks weer flink omlaag.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 16:15 schreef Shispeed het volgende:
[..]
dit, iedereen heeft meer dan genoeg van alle doemscenario's van de media. En dan S&P en consorten die weer eens olie op het vuur gooien na een wat rustigere tijd, wat mij betreft zijn S&P en ook moody's en fitch sowieso niet meer geloofwaardig.
Coverd call writing doe ik niet aan, buy & hold is mijn strategie.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 16:47 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Goed aandeel om calls op te schrijven (y).
Ook nooit overwogen? Lompe calls op niet-volatiele aandelen kan best wat leuks extra opleveren.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 17:00 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Coverd call writing doe ik niet aan, buy & hold is mijn strategie.
Nah, ik koop puur blue-chip aandelen die jaarlijks hun dividend verhogen om zo een stabiele, steeds maar groeiende passieve inkomsten portfolio te maken. Opties, turbo's etc passen niet echt in die strategie.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 17:29 schreef Sokz het volgende:
[..]
Ook nooit overwogen? Lompe calls op niet-volatiele aandelen kan best wat leuks extra opleveren.
De link tussen poker en beleggen is vooral emotionele stabiliteit en naar de feiten blijven kijken in tijden dat het slecht gaat. En dat korte termijn resultaten niet echt iets zeggen of je keus goed of fout was.quote:Dit ook lekker trouwens: http://nl.pokernews.com/n(...)cart-deel-1-8532.htm
Hopen dat die met poker tegen meer kritiek kan dan op zn iex.nl stukjes.
Nu, met de koersevolutie van KO van het afgelopen jaar denk ik dat je met opties een leuke winst kan opstrijken hoor. Elke 2 à 3 maand schommelt het tussen 65 en 71 ongeveer. Als ik jou was -> ik schreef op die termijn op 72 of 73.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 17:00 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Coverd call writing doe ik niet aan, buy & hold is mijn strategie.
schulden, claimemissie, flink gedaalde winsten (of misschien zelfs wel verlies) in 2011, slechte vooruitzichten voor de branche.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 19:30 schreef Anno2012 het volgende:
Iemand bekend met Ordina?
Wat is de reden van deze sterke daling. Schulden?
[ afbeelding ]
Je ziet ook zelden zulke grafieken bij bedrijven met een netto kaspositie, aandeleninkoopprogramma, stijgende winsten en goede vooruitzichten!quote:Op dinsdag 17 januari 2012 20:21 schreef Shispeed het volgende:
[..]
schulden, claimemissie, flink gedaalde winsten (of misschien zelfs wel verlies) in 2011, slechte vooruitzichten voor de branche.
Persoonlijk noteer ik eerder een trend naar tijdelijke arbeidscontracten waar je dus niet noodzakelijkerwijs een uitzendbureau voor nodig hebt. Plus dat met name grote bedrijven de marges enorm uitmelken, zeker in deze tijd. Maar die flexibele schil heb je imho in de toekomst geen uitzendbureau voor nodig.quote:Op woensdag 18 januari 2012 22:55 schreef JimmyJames het volgende:
Hoe kijken jullie tegen de uitzenders aan?
Ik laat ze meestal links liggen. Ze dalen vaak keihard wanneer het slechter gaat met de economie en bovendien is mijn indruk dat ze eigenlijk geen 'moat' hebben (iedereen kan tenslotte een uitzendbureau beginnen).
Maar ik dacht laatst dat ze wellicht een goede manier zijn om de vergrijzing te bespelen: het wordt in vergrijzende landen moeilijker aan mensen te komen en dus zullen bemiddelaars er meer aan gaan verdienen.
(Wellicht sla ik nu complete nonsens uit).
Hier tip je een interessant punt aan. De euro staat er uiterst slecht voor. Als Griekenland tot een default komt of er is weer iets met Portugal/Italie/Spanje dan zakt de euro waarschijnlijk nog verder weg. Dit betekent dat als je een leuke winst maakt met bijv. een amerikaans aandeel, dat die winst deels weer verdwijnt doordat je een stuk ongunstiger terugwisselt naar de euro.quote:Op donderdag 19 januari 2012 23:36 schreef Sokz het volgende:
De helft van mijn CSCO's de deur uit gedaan, de rest is bijna een freeroll. Met de dollar op zo'n sterk punt lijkt met dit niet verkeerd en als hij weer zwakker wordt misschien terug instappen.
Koopquote:Op zondag 22 januari 2012 16:43 schreef monkyyy het volgende:
Wacht even ik begrijp je niet volgens mij, schrijf je of koop je?
Eerst zien, dan gelovenquote:Op zondag 22 januari 2012 23:02 schreef Shispeed het volgende:
wat denken jullie dat het morgen word ?![]()
Griekenland zou dicht bij een deal zijn, maar dat roepen ze nu al een dag of 4
ze zullen uiteindelijk echt wel een deal sluiten, in principe heeft geen van de partijen er toch wat aan als dat niet gebeurd?quote:Op zondag 22 januari 2012 23:08 schreef MuurStraat het volgende:
[..]
Eerst zien, dan gelovenZou mijn geld er in ieder geval niet op zetten.
Zou het wat uitmaken dan? Ze hebben al meer deals gehad, ik heb niet echt een materiele impact op de markt gemerkt.quote:Op zondag 22 januari 2012 23:02 schreef Shispeed het volgende:
wat denken jullie dat het morgen wordt ?![]()
Griekenland zou dicht bij een deal zijn, maar dat roepen ze nu al een dag of 4
En na Griekenland komt de rest (portugal, italië, oostenrijk, frankrijk) weer aan de beurt. Echt happy kan je er niet van worden.quote:Op zondag 22 januari 2012 23:15 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Zou het wat uitmaken dan? Ze hebben al meer deals gehad, ik heb niet echt een materiele impact op de markt gemerkt.
Weet niet in welke kolom van mijn watchlist ik hem moet zetten.quote:
Vanochtend gekochtquote:Op dinsdag 24 januari 2012 10:38 schreef AQuila360 het volgende:
Hoe denken jullie dat het met KPN zijn gaan?
Als je er nu wat koopt krijg je wel gruwelijk veel dividend.
Nooit.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 10:48 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Of ze dat dividendbeleid kunnen volhouden is maar de vraag
Goed, anders geformuleerd: hoe langquote:
Klopt, en ik denk dat dat inderdaad waarheid is,maar dat een veel te snelle daling ingeprijsd is.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:49 schreef JimmyJames het volgende:
De hele telecomsector betaalt hevige dividenden uit.
Er wordt dus gewoon ingeprijsd dat die gaan afnemen idd.
Ik zie op hun laatste balans (30/9/11) dat de Total Liabilities 19,7 miljard zijn. De Total Equity was daarentegen 2,7 miljard. Dit lijkt me een gevaarlijke ratio. Zou dit niet eerder de oorzaak van de lage waardering zijn ?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 13:44 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Klopt, en ik denk dat dat inderdaad waarheid is,maar dat een veel te snelle daling ingeprijsd is.
Imho mispricing.
Je hebt geleend om te beleggen? Is dat moeilijk om voor elkaar te krijgen?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:27 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Goed, anders geformuleerd: hoe lang
Ik betaal geloof ik iets van bijna 5% op effectenkrediet, beur bijna 12% dividend, dan mag het best wat achteruit boeren.
I would say, pak een studie op.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 14:40 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Je hebt geleend om te beleggen? Is dat moeilijk om voor elkaar te krijgen?
Aandelen moet je dan vasthouden tot ex-dividend? of tot betaling?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 15:00 schreef Sokz het volgende:
Meestal begin april ex-dividend en midden april uitbetaling.
Andere jaren:
Datum ex-dividend 8-4 '11 9-4 '09 19-4 '07 13-4 '06 14-4 '05
Datum betaling dividend 18-4 '11 21-4 '09 27-4 '07 21-4 '06 22-4 '05
Tot ex.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 15:05 schreef Anno2012 het volgende:
[..]
Aandelen moet je dan vasthouden tot ex-dividend? of tot betaling?
I lolled. What about zelf een redelijke prognose schatten kwa winstniveaus onder 'normale' omstandigheden? Alsof k/w van het huidige financiële jaar de enige manier is om een aandeel te valueren?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 15:07 schreef the85mc het volgende:
Ik zat nog eens te kijken naar SBM. Bijna 10% eraf vandaag. Nu snap ik dat ze een winstwaarschuwing hebben gegeven en dat daarom de koers daalt. Nu denkt de rabo dat ze een financiele strop hebben van 250-350 M¤, dus minimaal net zoveel als hun winst vorig jaar. Dit jaar is er wellicht geen winst. Ik gebruik vaak de k/w verhouding om in te schatten of een aandeel potentieel aantrekkelijk is, maar zonder winst is k/w verhouding niet te gebruiken (want dan zou de waarde van het bedrijf negatief zijn..)
Hoe kun je dan bepalen wat de waarde van een bedrijf is? Door naar de activa te kijken?
Daarom vraag ik advies. Ik wil niet ergens zomaar instappen. En tuurlijk snap ik dat incidentele kosten een vertekend beeld geven van de winst en dus de k/w en daarom vraag ik naar andere methoden. Daar mag je me voor uitlachen maar ik ben gewoon nieuwsgierig aangelegd.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 15:39 schreef Sokz het volgende:
[..]
I lolled. What about zelf een redelijke prognose schatten kwa winstniveaus onder 'normale' omstandigheden? Alsof k/w van het huidige financiële jaar de enige manier is om een aandeel te valueren?
Ik doe niet aan geleend om te beleggen, maar ik meld het om aan te tonen dat er imho een aardige mismatch in beloningen is.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 14:40 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Je hebt geleend om te beleggen? Is dat moeilijk om voor elkaar te krijgen?
Ja, ik heb ook wel eens gedacht aan beleggen met krediet op dit mREIT dividend monster:quote:Op dinsdag 24 januari 2012 23:59 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ik doe niet aan geleend om te beleggen, maar ik meld het om aan te tonen dat er imho een aardige mismatch in beloningen is.
ja, ik weet ook dat daar een fundamentele reden voor is, alleen ik schat dus die impact wat anders in dan mr. Market)
Dat is een verdomd steady aandeel met een nog niet eens zo'n heel hoge pay-out ( iets van 30%), wat is het addertje?quote:Op woensdag 25 januari 2012 00:14 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Ja, ik heb ook wel eens gedacht aan beleggen met krediet op dit mREIT dividend monster:
http://www.google.com/finance?q=NYSE:NLY
Uiteindelijk niet gedaan onder het mom van "niet beleggen met geleend geld" + ik moest het aanvragen bij Binck. Ik vroeg me af of dat nou simpel was, of dat iedereen dat in principe kan en je alleen even een krabbeltje moet neerzetten.![]()
Ja lekker aandeel, heb er een kleine positie in. Het was even afwachten wat operation twist zou uithalen op hun winsten maar dat is gelukkig zeer meegevallen. En die hoge schulden schijnt "normaal" te zijn voor deze sector meende ik. Pay-out ratio is trouwens veel hoger.quote:Op woensdag 25 januari 2012 00:27 schreef Sokz het volgende:
[..]
Dat is een verdomd steady aandeel met een nog niet eens zo'n heel hoge pay-out ( iets van 30%), wat is het addertje?
Edit: Oh, overgoten met schuld.
Bij SNS hoef je niks aan te vragen in ieder geval, het is gewoon beleenbaar (tot iets van 60% van de waarde). Maar niet echt iets dat ik zou aanraden, beleggen met geleend geld, atlhans niet structureel.quote:Op woensdag 25 januari 2012 00:14 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Ja, ik heb ook wel eens gedacht aan beleggen met krediet op dit mREIT dividend monster:
http://www.google.com/finance?q=NYSE:NLY
Uiteindelijk niet gedaan onder het mom van "niet beleggen met geleend geld" + ik moest het aanvragen bij Binck. Ik vroeg me af of dat nou simpel was, of dat iedereen dat in principe kan en je alleen even een krabbeltje moet neerzetten.![]()
Ja, dat is prima. Het klonk alleen een beetje alsof je op zoek was naar de enige juiste waarderings methode. Die is er niet. Valuation is an art, not a science. De meeste analisten beheersen meerdere methoden en kiezen dan de meest relevante of een gemiddelde van de verschillende resultaten of de methode met de beste uitkomst in het belang van de opdrachtgever.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 15:57 schreef the85mc het volgende:
[..]
Daarom vraag ik advies. Ik wil niet ergens zomaar instappen. En tuurlijk snap ik dat incidentele kosten een vertekend beeld geven van de winst en dus de k/w en daarom vraag ik naar andere methoden.
quote:Op maandag 23 januari 2012 21:08 schreef minimaal_kabaal het volgende:
Heb een vraagje over certificaten. Wil een paar van die dingen
kopen maar wat voor risico loop ik als bv de euro verdwijnt? Ben ik
ze dan kwijt?
Staat ook op mijn lijstje.quote:Op woensdag 25 januari 2012 20:50 schreef AQuila360 het volgende:
Geert Schaaij over de SNS bank
http://www.belegger.nl/column/2611750/sns-reaal-balans.html
Zou best wel een klein aantal aandelen willen kopen en dan maar zien.
Beursfondsen die zaken doen met de eigen stichting zijn veelal linke soepquote:Op woensdag 25 januari 2012 20:50 schreef AQuila360 het volgende:
Geert Schaaij over de SNS bank
http://www.belegger.nl/column/2611750/sns-reaal-balans.html
Zou best wel een klein aantal aandelen willen kopen en dan maar zien.
Waarom denk je dat de markt dicht bij de top zit?quote:Op donderdag 26 januari 2012 23:27 schreef Shispeed het volgende:
morgen maar eens een paar sprintertjes short op AEX kopen
Omdat waalstraat ook rood geëindigd is? Dont u think ur a little late with.quote:Op donderdag 26 januari 2012 23:27 schreef Shispeed het volgende:
morgen maar eens een paar sprintertjes short op AEX kopen
omdat ik een lichte correctie verwacht, we zijn namelijk al weer een tijdje flink aan het stijgen, er liggen wat weerstanden rond 325 en ik denk dat de euforie op de markten een beetje overdreven is, er zit al een hoop goed nieuws ingeprijst en ik verwacht wat tegenvallende cijfers. ik verwacht overigens dat we een kleine correctie zullen krijgen tot ongeveer 310 en vervolgens de weg weer om hoog weten te vindenquote:Op donderdag 26 januari 2012 23:58 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Waarom denk je dat de markt dicht bij de top zit?
nee niet specifiek, ik had inderdaad beter gister al kunnen inkopen, maar ik had geen mogelijkheid om online te zijn tijdens de openingstijden van de beursquote:Op vrijdag 27 januari 2012 00:19 schreef Sokz het volgende:
[..]
Omdat waalstraat ook rood geëindigd is? Dont u think ur a little late with.
De wat?quote:Op vrijdag 27 januari 2012 15:18 schreef Arkai het volgende:
Het is weer genieten geblazen met de parlementaire commissie! Er wordt alleen geregeld gesproken over Z, N en F-shares. Wat voor betekenis hebben deze termen binnen de boekhoudkunde en waar kan ik deze terugvinden?
Het ging voornamelijk over de Z-shares van Fortis en dat deze niet correct of geheel niet meegenomen werden voor de waardering voor de nationalisatie. Die verschillende shares staan dus voor verschillende delen van de bank maar het maakt het volgen van zo'n enquete wel lastig!quote:
Dat is in ieder geval geen generieke term. Wel hebben veel bedrijven een aandelenkapitaal wat verdeeld is in verschillende letter-aandelen. Aan deze verschillende aandelen kunnen verschillende rechten kleven - qua dividend aanspraak veelal.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 00:50 schreef Arkai het volgende:
[..]
Het ging voornamelijk over de Z-shares van Fortis en dat deze niet correct of geheel niet meegenomen werden voor de waardering voor de nationalisatie. Die verschillende shares staan dus voor verschillende delen van de bank maar het maakt het volgen van zo'n enquete wel lastig!
Mocht je nog geinteresseerd zijn in NLY, artikeltje:quote:Op woensdag 25 januari 2012 00:27 schreef Sokz het volgende:
[..]
Dat is een verdomd steady aandeel met een nog niet eens zo'n heel hoge pay-out ( iets van 30%), wat is het addertje?
Edit: Oh, overgoten met schuld.
Weet jij toevallig of ze een up - to - date jaarverslag hebben? Kan alleen van 2010 vinden.quote:Op zondag 29 januari 2012 00:45 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Mocht je nog geinteresseerd zijn in NLY, artikeltje:
http://seekingalpha.com/a(...)pital-for-investment
lijkt mij een goede keuze, houdt er wel rekening mee dat er op korte termijn de AEX nog wat omhoog zou kunnen gaan, bijvoorbeeld door de lang verwachte schuldendeal van Griekenland, dan stijgt KLM-AF natuurlijk gewoon vrolijk mee, op wat langere termijn blijft het natuurlijk een goede investering, in mijn ogen.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 18:56 schreef the85mc het volgende:
Ben vandaag short gegaan op KLM-AF. Zit in een negatief trendkanaal en ik zie hun concurrentiepositie niet verbeteren op korte termijn. Er is ruimte richting ¤3,50.
Zo lang er reëele negatieve rentes zijn, banken worden volgepropt met LTRO en balansen van centrale banken blijven groeien is het niet opmerkelijk.quote:Op woensdag 1 februari 2012 17:41 schreef Anno2012 het volgende:
Is het niet opmerkelijk, deze stijging van de afgelopen weken.
Overal raken landen in recessie. Afwaarderingen. Portugal,Italie,Griekenland,USA.
En toch blijven we stijgen.
Denk ook FB + verdubbeling op de eerste handelsdag.quote:Op woensdag 1 februari 2012 23:05 schreef tony_clifton- het volgende:
Pronostiek voor de ticker van Facebook heren? FB, FBCK of toch nog iets anders?
Ik gok FB.
Ik gok ook op + 15% op de eerste handelsdag; ik geloof in de stommiteit van vele beleggers.
Termijnmarkt is nog korter openquote:Op dinsdag 31 januari 2012 21:06 schreef Shispeed het volgende:
nog even iets heel anders:
ik vroeg me vandaag af waarom de Amerikaanse beurzen (tenminste Wallstreet) relatief kort geopend zijn. hier zijn de beurzen van 9:00 tot 17:30 open, terwijl ze in de VS van 9:30 tot 16:00 (lokale tijd) open zijn. Ligt daar een praktische gedachte achter (bijvoorbeeld het feit dat er verschillende tijdzones in de VS zijn, dus dat de beurs voor iedereen een beetje op normale tijden geopend is) of zijn de Amerikanen gewoon lui?
Verdubbeling, gewaagdquote:Op woensdag 1 februari 2012 23:24 schreef Sokz het volgende:
[..]
Denk ook FB + verdubbeling op de eerste handelsdag.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Holy! Het bedrijf dient in december een aanvraag in voor gewone FDA-review (om de dossiers van zowel Europa en USA gelijktijdig te kunnen doen), de FDA overruled dat gewoon naar Priority-status wat sowieso al moeilijk te krijgen is. De laatste keer dat dat gebeurde was met Novo in 1997.
Wat ik vreemd vind; waarom? Qua tijdswinst levert het niets op. Ze moeten hun huidige aanvraag intrekken en in april een nieuwe indienen. Die gaat dan een paar maanden sneller gaan; maar netto maakt het niets uit.
Ben eens benieuwd; zou hier niet graag moeten posten rond september dat ik 20% van mijn kapitaal kwijtgespeeld ben...
[ Bericht 3% gewijzigd door tony_clifton- op 02-02-2012 12:32:24 ]
Dat zeker, maar 100 miljard is ook een bedrag wat nergens op slaat. Maar om de max. waarde van Facebook op 15 miljard (15 x de winst) te schatten vind ik weer wat kortzichtig aan de onderkant van de value-range.quote:Op donderdag 2 februari 2012 14:02 schreef the85mc het volgende:
Ok, daar zit wat in. Maar je kunt de waarde ook anders schatten. de waarde van facebook hangt af van pageviews en of iemand veel op links klikt. Facebook heeft 500 miljoen dagelijkse gebruikers.
En de waarde wordt geschat op 100 miljard. Dat komt neer op $200 per actief lid. Dat gaat er bij mij niet in..
Ze oogsten gegevens die bij online ads belangrijk zijn; zoals ik zei - ga eens kijken in het topic in DIG over hoe je je dropbox direct tot 't maximum krijgt. Iedereen maakt daar een ad met hun referral link in en iedereen heeft direct maximum capaciteit.quote:Op donderdag 2 februari 2012 14:14 schreef the85mc het volgende:
Ik vind 15x de winst nog aardig veel voor een internet bedrijf. Ze produceren zelf helemaal niets, het enigste wat ze doen is mensen verbinden. Ze zijn niet de enigen die dat kunnen, al is er sprake in beperkte mate van lock in. Het bedrijf kan bestaan zo lang ze goed in de gratie liggen bij gebruikers. Een andere vraag: Denk jij dat facebook nog zal bestaan over 10 jaar? Ik heb er zo mijn bedenkingen over.. Kijk naar myspace, hyves etc..
1 misstap wat betreft privacy schending of een hack kan hun veel gebruikers ( en dus geld) kosten.
15x de winst voor een groei-bedrijf is niet veel. De vraag is - net als bij Apple - hoelang ze nog blijven groeien.quote:Op donderdag 2 februari 2012 14:14 schreef the85mc het volgende:
Ik vind 15x de winst nog aardig veel voor een internet bedrijf.
Eigenlijk is 't van de zotte dat de beleggers zomaar pikken dat Apple geen dividend uitbetaalt. Maargoed, de koers compenseert genoeg waarschijnlijk...quote:Op donderdag 2 februari 2012 14:23 schreef Sokz het volgende:
[..]
15x de winst voor een groei-bedrijf is niet veel. De vraag is - net als bij Apple - hoelang ze nog blijven groeien.
Apple haalt een return van veertig procent. Ik zie mezelf geen hogere return halen dus wat dat betreft zouden ze mijn dividend mogen houden.quote:Op donderdag 2 februari 2012 14:35 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Eigenlijk is 't van de zotte dat de beleggers zomaar pikken dat Apple geen dividend uitbetaalt. Maargoed, de koers compenseert genoeg waarschijnlijk...
True, maar gezien de enorme voorraad cash...quote:Op donderdag 2 februari 2012 15:04 schreef Sokz het volgende:
[..]
Apple haalt een return van veertig procent. Ik zie mezelf geen hogere return halen dus wat dat betreft zouden ze mijn dividend mogen houden.
Ik denk dat dat wel eens tegenvalt... De rentetarieven dalen wel heel snel als je boven de 500.000 ofzo uitkomt, laat staan dat je miljarden wil oppotten...quote:Op donderdag 2 februari 2012 15:09 schreef JimmyJames het volgende:
Voor 30-40B zou ik zeker FB-aandelen kopen. De halve wereld zit constant op die site dat moet om te zetten zijn in klinkende munt.
@Sokz Op die berg cash maken ze een paar percent per jaar?
Ik wil dit punt weer even oprakelen. Waarom zou je graag in renewables willen zitten? Ik merk deze tendens bij steeds meer mensen en hoewel het geen verkeerde beslissing hoeft te zijn ben ik wel nieuwsgierig naar de exacte beweegredenen.quote:Op maandag 30 januari 2012 12:07 schreef Sokz het volgende:
Statkraft volledig uit renewables, misschien die eens bekijken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |