abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106726079

De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_106726102
:W
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_106726232
quote:
Wat zijn het, Perr? Aantal grammen per macro? If so, verhouding op zich vrij netjes, hoeveelheid te weinig... kom je aan een krappe 1200kcal te zitten namelijk.
Geen idee, ik kreeg het van eetmeter :')
pi_106726303
Hmmm, ik kreeg zoute dropjes van een collega en die heb ik al zoooo lang niet gegeten en bovendien heb ik een bloeddruk die aan de lage kant is, dus ik heb ze allemaal opgegeten. Die twee argumenten bedacht ik zojuist, nadat ik ze opgegeten had.

Verder: www.ishetalvrijdag.nl
pi_106726434
Aaaaaaaaa-HA!
Kijk....
Helemaal duidelijk nu :D _O-

quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 16:16 schreef Perruche het volgende:

[..]

Geen idee, ik kreeg het van eetmeter :')
:') zoek het dan even na... doos :P ;)

:o gewone zoute, of dubbelzoute? :9~
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_106726632
Meh :6. ik heb zin in ontbijtkoek! en ik heb net appelsap gedronken. ik zie een verband *O*
pi_106726640
Moblo, jij hebt toch wel eens getraind voor een 1/4 of 1/8e triathlon? Heb jij daar toevallig nog schema's van, want het lijkt me best een mooie uitdaging. Voor ooit, zegmaar. Om rustig opbouwend naar toe te trainen.
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_106726739
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 16:20 schreef V1z0R het volgende:
Aaaaaaaaa-HA!
Kijk....
Helemaal duidelijk nu :D _O-

Hehehe, ik moest heel hard lachen. :D
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_106726909
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 16:25 schreef Quinazoline het volgende:
Moblo, jij hebt toch wel eens getraind voor een 1/4 of 1/8e triathlon? Heb jij daar toevallig nog schema's van, want het lijkt me best een mooie uitdaging. Voor ooit, zegmaar. Om rustig opbouwend naar toe te trainen.
:Y

Ik moest het staken door de emigratie, helaas, maar ik zal eens zien of ik dat schema nog ergens heb ^O^
Ja doei.
pi_106726983
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 16:32 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ik moest het staken door de emigratie, helaas, maar ik zal eens zien of ik dat schema nog ergens heb ^O^
Prikbord foto's ;)
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 16:27 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Hehehe, ik moest heel hard lachen. :D
Ik ook! :D (collega keek me al raar aan :@)
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  donderdag 12 januari 2012 @ 16:53:29 #11
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_106727703
Pfff wat een dag. Nu op maar R'dam voor de nodige vino's :7. Maar eerst nog ff uurtje door de stad dwalen. Ben beetje te vroeg.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_106727849
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 16:32 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Super! Bedankt vast :). Heb je zelf eigenlijk nog ambities in die richting?
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_106728341
Lijstje!

O - kaasuienbol met filet americain
L - paddenstoelensoep, gehaktbal, bakje salade met mozzarella en tomaat, beker melk
T - beker vivit, appel, 2 mandarijnen, halve sesamreeo
D - geen idee wat ik vanavond voorgeschoteld krijg!

Tink, heb je m'n berichtje via LinkedIn gehad? Ik kreeg een foutmelding, maar mijn reactie staat wel in m'n Sent Items, dus ik hoop dat het goed is gegaan!
  donderdag 12 januari 2012 @ 17:19:24 #14
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_106728613
Spannende ontwikkelingen met huizen,leuk!

Morgen mijn nieuwe rode duivel halen, altijd leuk een nieuwe auto.

Lijst:
O: kwark, vla, bessen
T's:appel, peer, cup a soup kerrie, wortels, tomaat
L: 3 boterhammen kaas, tom/cremesoep met ballen, beker melk
T's: mandarijn, chocotoff, handje pinda's, salmiaklollie, oude wijvenkoek met boter :9, 2 flesjes bier
D: Veel hutspot, koolvis, komkommersalade
T: handje chips
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_106728794
Ik kom er net achter dat mijn telefoonabonnement over 3 dagen afloopt! :o En ze hebben me nog niet eens gebeld om me een nieuw abonnement aan te smeren :(
pi_106729710
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 17:25 schreef Amsel het volgende:
Ik kom er net achter dat mijn telefoonabonnement over 3 dagen afloopt! :o En ze hebben me nog niet eens gebeld om me een nieuw abonnement aan te smeren :(
Tenzij je een nieuw hip mobieltje wil, is het misschien niet eens een slecht idee om het oude te houden (oude mobiel internetvoorwaarden zijn beter dan de nieuwe)
pi_106729768
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 17:25 schreef Amsel het volgende:
Dat van mij is al een halve maand afgelopen en mij hebben ze ook niet gebeld. Ik wil een iPhone 4, maar volgens mij moet ik dan behoorlijk wat bijbetalen, dus misschien dat ik gewoon een goedkoper abo neem en deze nog een jaartje hou.

O: 2x geroosterd Allison. 1 met een gebakken ei en 1 met filet A.
L: 1x geroosterd Allison met filet A. 1 mini rozijnenbolletje
T: wodka, Pringles (40 gram)
D: Italiaanse wokgroenten in tomatenpestosaus met kipfilet, pasta en geraspte kaas.
T: stroopwafel of krokante muesli met halfvolle melk
pi_106729892
Hm, helemaal geen honger? Geen kh's werkt heel goed ofzo :')

Zo maar wat salami nemen en dan later couscous salade...
pi_106729982
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 18:02 schreef Perruche het volgende:
Hm, helemaal geen honger? Geen kh's werkt heel goed ofzo :')

Zo maar wat salami nemen en dan later couscous salade...
Ja, wat zeg ik nu al jáááren?
pi_106730403
*O* instant happiness, net mijn gevulde bloempotjes opgehaald O+

Lijstje:

O: wegens haast een spelt krentenboterham zonder suiker
S: uur zwemmen/met gewichten in water aan de gang
T: rijstwafel met laagje choco (suikervrij en nog lekker ook :9 ).
L: zuurdesem-spelt pompoenboterhammen 3 stuks 1 met It geitenkaas en 2 met notenpasta
T: kokoskoekje (ieniemini vingerhoed maatje :D )
D: Witlof in ham (gewoon en een aparte hamsoort) met aardappelen in plakjes in de oven met parmezaanse kaas erover :9
T: die heeft de Mr net weggegooid (het lekkerste stukje van het pompoenbrood verdorie) en ik eet niet uit de vuilnisbak dus maar een appel en een stuk chocola.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  donderdag 12 januari 2012 @ 18:20:46 #21
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_106730412
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 17:56 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Tenzij je een nieuw hip mobieltje wil, is het misschien niet eens een slecht idee om het oude te houden (oude mobiel internetvoorwaarden zijn beter dan de nieuwe)
Nouuuu dat dacht ik dus ook, nog net een abo verlengd/vernieuwd voordat dat in ging, maar nu krijg ik opeens toch een sms van T mobile dat ik 10 euro moet dokken als ik een bepaalde grens overschrijd....??
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
  donderdag 12 januari 2012 @ 18:22:15 #22
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_106730460
O en goedenavond!
ik ga vanavond naar bert Visscher!
En heb twee hele leuke B&B's in Barcelona gevonden. (sorry Amsel, dat ander was niet mannelijk genoeg volgens de mr.)
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
pi_106730553
Jammer dat ik geen analyse kreeg van die criticus uit de vorige twee topics ;(

Lijst is geworden:
• (magere) yoghurt (250ml) met havermout (60gr)
• 2 plak roggebrood pindakaas (aldi)
• 1,3 kg rauw groente/fruit (appel, tomaat, rode paprika, peen, koolrabi, bleekselderij)
• 4 boterhammen (bruin, geen vrije keuze) met (ruim) vleesbeleg (niet mager)
• 1 appel
• avondeten: 300 gr gekookte sperziebonen, 250gr tahu (met kerrie, ketjap,sambal) gebakken in wat reuzel, pindasaus (75 gr aldipindakaas sambal ketjap)
• toe: 80gr griesmeelpudding (gemaakt van 1 l halfvolle melk, 100gr griesmeel, 60gr suiker)
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_106730804
Owja, over pindakaas gesproken. De Hoogvliet verkoopt pindakaas van Terrasana met alleen paar pinda's op de ingredientenlijst.
http://www.terrasana.nl/
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_106730847
ik heb een kutlijstje vandaag.

9.00 (tijdens lesgeven, had me verslapen en heb tóch brood gemaakt, maar dus niet ontbeten) - grof volk bth met gepocheerde kip
11.00 - 2 grof volk. bth. met gepocheerde kip
14.00 - 2 grof volk. bth. met gepocheerde kip
18.00 - 2 dikke plakken zelfgebakken kruidnootjescake met een toef slagroom. en daar ben ik nu misselijk van...

planning:
19.30 - bordje volkorenpasta met bolognesesaus (van tartaar niet van gehakt) met een zoetzure komkommer erbij
21.30 - zilveruitjes en worteltjes.

totaal 1977 kcal.

aan de andere kant: any other day zou ik me waarschijnlijk volgepropt hebben met die zak kroepoek en halve zak chips in de kast. en de bitterkoekjes die ernaast liggen.
Kwak
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')