abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106726079

De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_106726102
:W
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_106726232
quote:
Wat zijn het, Perr? Aantal grammen per macro? If so, verhouding op zich vrij netjes, hoeveelheid te weinig... kom je aan een krappe 1200kcal te zitten namelijk.
Geen idee, ik kreeg het van eetmeter :')
pi_106726303
Hmmm, ik kreeg zoute dropjes van een collega en die heb ik al zoooo lang niet gegeten en bovendien heb ik een bloeddruk die aan de lage kant is, dus ik heb ze allemaal opgegeten. Die twee argumenten bedacht ik zojuist, nadat ik ze opgegeten had.

Verder: www.ishetalvrijdag.nl
pi_106726434
Aaaaaaaaa-HA!
Kijk....
Helemaal duidelijk nu :D _O-

quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 16:16 schreef Perruche het volgende:

[..]

Geen idee, ik kreeg het van eetmeter :')
:') zoek het dan even na... doos :P ;)

:o gewone zoute, of dubbelzoute? :9~
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_106726632
Meh :6. ik heb zin in ontbijtkoek! en ik heb net appelsap gedronken. ik zie een verband *O*
pi_106726640
Moblo, jij hebt toch wel eens getraind voor een 1/4 of 1/8e triathlon? Heb jij daar toevallig nog schema's van, want het lijkt me best een mooie uitdaging. Voor ooit, zegmaar. Om rustig opbouwend naar toe te trainen.
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_106726739
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 16:20 schreef V1z0R het volgende:
Aaaaaaaaa-HA!
Kijk....
Helemaal duidelijk nu :D _O-

Hehehe, ik moest heel hard lachen. :D
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_106726909
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 16:25 schreef Quinazoline het volgende:
Moblo, jij hebt toch wel eens getraind voor een 1/4 of 1/8e triathlon? Heb jij daar toevallig nog schema's van, want het lijkt me best een mooie uitdaging. Voor ooit, zegmaar. Om rustig opbouwend naar toe te trainen.
:Y

Ik moest het staken door de emigratie, helaas, maar ik zal eens zien of ik dat schema nog ergens heb ^O^
Ja doei.
pi_106726983
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 16:32 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ik moest het staken door de emigratie, helaas, maar ik zal eens zien of ik dat schema nog ergens heb ^O^
Prikbord foto's ;)
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 16:27 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Hehehe, ik moest heel hard lachen. :D
Ik ook! :D (collega keek me al raar aan :@)
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  donderdag 12 januari 2012 @ 16:53:29 #11
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_106727703
Pfff wat een dag. Nu op maar R'dam voor de nodige vino's :7. Maar eerst nog ff uurtje door de stad dwalen. Ben beetje te vroeg.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_106727849
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 16:32 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Super! Bedankt vast :). Heb je zelf eigenlijk nog ambities in die richting?
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_106728341
Lijstje!

O - kaasuienbol met filet americain
L - paddenstoelensoep, gehaktbal, bakje salade met mozzarella en tomaat, beker melk
T - beker vivit, appel, 2 mandarijnen, halve sesamreeo
D - geen idee wat ik vanavond voorgeschoteld krijg!

Tink, heb je m'n berichtje via LinkedIn gehad? Ik kreeg een foutmelding, maar mijn reactie staat wel in m'n Sent Items, dus ik hoop dat het goed is gegaan!
  donderdag 12 januari 2012 @ 17:19:24 #14
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_106728613
Spannende ontwikkelingen met huizen,leuk!

Morgen mijn nieuwe rode duivel halen, altijd leuk een nieuwe auto.

Lijst:
O: kwark, vla, bessen
T's:appel, peer, cup a soup kerrie, wortels, tomaat
L: 3 boterhammen kaas, tom/cremesoep met ballen, beker melk
T's: mandarijn, chocotoff, handje pinda's, salmiaklollie, oude wijvenkoek met boter :9, 2 flesjes bier
D: Veel hutspot, koolvis, komkommersalade
T: handje chips
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_106728794
Ik kom er net achter dat mijn telefoonabonnement over 3 dagen afloopt! :o En ze hebben me nog niet eens gebeld om me een nieuw abonnement aan te smeren :(
pi_106729710
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 17:25 schreef Amsel het volgende:
Ik kom er net achter dat mijn telefoonabonnement over 3 dagen afloopt! :o En ze hebben me nog niet eens gebeld om me een nieuw abonnement aan te smeren :(
Tenzij je een nieuw hip mobieltje wil, is het misschien niet eens een slecht idee om het oude te houden (oude mobiel internetvoorwaarden zijn beter dan de nieuwe)
pi_106729768
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 17:25 schreef Amsel het volgende:
Dat van mij is al een halve maand afgelopen en mij hebben ze ook niet gebeld. Ik wil een iPhone 4, maar volgens mij moet ik dan behoorlijk wat bijbetalen, dus misschien dat ik gewoon een goedkoper abo neem en deze nog een jaartje hou.

O: 2x geroosterd Allison. 1 met een gebakken ei en 1 met filet A.
L: 1x geroosterd Allison met filet A. 1 mini rozijnenbolletje
T: wodka, Pringles (40 gram)
D: Italiaanse wokgroenten in tomatenpestosaus met kipfilet, pasta en geraspte kaas.
T: stroopwafel of krokante muesli met halfvolle melk
pi_106729892
Hm, helemaal geen honger? Geen kh's werkt heel goed ofzo :')

Zo maar wat salami nemen en dan later couscous salade...
pi_106729982
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 18:02 schreef Perruche het volgende:
Hm, helemaal geen honger? Geen kh's werkt heel goed ofzo :')

Zo maar wat salami nemen en dan later couscous salade...
Ja, wat zeg ik nu al jáááren?
pi_106730403
*O* instant happiness, net mijn gevulde bloempotjes opgehaald O+

Lijstje:

O: wegens haast een spelt krentenboterham zonder suiker
S: uur zwemmen/met gewichten in water aan de gang
T: rijstwafel met laagje choco (suikervrij en nog lekker ook :9 ).
L: zuurdesem-spelt pompoenboterhammen 3 stuks 1 met It geitenkaas en 2 met notenpasta
T: kokoskoekje (ieniemini vingerhoed maatje :D )
D: Witlof in ham (gewoon en een aparte hamsoort) met aardappelen in plakjes in de oven met parmezaanse kaas erover :9
T: die heeft de Mr net weggegooid (het lekkerste stukje van het pompoenbrood verdorie) en ik eet niet uit de vuilnisbak dus maar een appel en een stuk chocola.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  donderdag 12 januari 2012 @ 18:20:46 #21
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_106730412
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 17:56 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Tenzij je een nieuw hip mobieltje wil, is het misschien niet eens een slecht idee om het oude te houden (oude mobiel internetvoorwaarden zijn beter dan de nieuwe)
Nouuuu dat dacht ik dus ook, nog net een abo verlengd/vernieuwd voordat dat in ging, maar nu krijg ik opeens toch een sms van T mobile dat ik 10 euro moet dokken als ik een bepaalde grens overschrijd....??
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
  donderdag 12 januari 2012 @ 18:22:15 #22
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_106730460
O en goedenavond!
ik ga vanavond naar bert Visscher!
En heb twee hele leuke B&B's in Barcelona gevonden. (sorry Amsel, dat ander was niet mannelijk genoeg volgens de mr.)
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
pi_106730553
Jammer dat ik geen analyse kreeg van die criticus uit de vorige twee topics ;(

Lijst is geworden:
• (magere) yoghurt (250ml) met havermout (60gr)
• 2 plak roggebrood pindakaas (aldi)
• 1,3 kg rauw groente/fruit (appel, tomaat, rode paprika, peen, koolrabi, bleekselderij)
• 4 boterhammen (bruin, geen vrije keuze) met (ruim) vleesbeleg (niet mager)
• 1 appel
• avondeten: 300 gr gekookte sperziebonen, 250gr tahu (met kerrie, ketjap,sambal) gebakken in wat reuzel, pindasaus (75 gr aldipindakaas sambal ketjap)
• toe: 80gr griesmeelpudding (gemaakt van 1 l halfvolle melk, 100gr griesmeel, 60gr suiker)
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_106730804
Owja, over pindakaas gesproken. De Hoogvliet verkoopt pindakaas van Terrasana met alleen paar pinda's op de ingredientenlijst.
http://www.terrasana.nl/
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_106730847
ik heb een kutlijstje vandaag.

9.00 (tijdens lesgeven, had me verslapen en heb tóch brood gemaakt, maar dus niet ontbeten) - grof volk bth met gepocheerde kip
11.00 - 2 grof volk. bth. met gepocheerde kip
14.00 - 2 grof volk. bth. met gepocheerde kip
18.00 - 2 dikke plakken zelfgebakken kruidnootjescake met een toef slagroom. en daar ben ik nu misselijk van...

planning:
19.30 - bordje volkorenpasta met bolognesesaus (van tartaar niet van gehakt) met een zoetzure komkommer erbij
21.30 - zilveruitjes en worteltjes.

totaal 1977 kcal.

aan de andere kant: any other day zou ik me waarschijnlijk volgepropt hebben met die zak kroepoek en halve zak chips in de kast. en de bitterkoekjes die ernaast liggen.
Kwak
pi_106730925
Ik vind hem best meevallen kwak, op die 2 plakken cake na dan. Dat had er ook eentje kunnen zijn.

Maar goed dat je de bitterkoekjes en chips ed hebt laten liggen. ^O^
pi_106731046
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 18:38 schreef Ewelina het volgende:
Ik vind hem best meevallen kwak, op die 2 plakken cake na dan. Dat had er ook eentje kunnen zijn.

Maar goed dat je de bitterkoekjes en chips ed hebt laten liggen. ^O^
het had er ook eentje moeten zijn, vanavond, met vriendje... ik kon alleen niet wachten toen ik net doodmoe thuiskwam #valkuil
Kwak
pi_106731179
ik vind het ook nog helemaal niet zo'n slecht lijstje hoor Kwak! jammer van de cake maar verder heel ok denk ik (beetje eentonig/eenzijdig maar dat vind ik meestal bij jou ;) )
ben wel heel benieuwd naar je recept voor kruidnootjescake? O-)
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
pi_106731239
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 18:46 schreef Blurred86 het volgende:
Ik wou het niet vragen :@
pi_106731278
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 18:46 schreef Blurred86 het volgende:
ik vind het ook nog helemaal niet zo'n slecht lijstje hoor Kwak! jammer van de cake maar verder heel ok denk ik (beetje eentonig/eenzijdig maar dat vind ik meestal bij jou ;) )
ja, ik eet vrij eentonig/eenzijdig. ook door m'n voedselfobieën. maar meestal varieren de avondmaaltijden wel door de week hoor, en m'n brood mee naar school vind ik gewoon weinig dingen echt lekker... misschien binnenkort weer eens boekweitpannenkoekjes maken om mee te nemen!

recept:
maak een cakemix uit een pakje(fijn/boeren/etc.)
gooi er op gevoel speculaaskruiden door
mik je overgebleven kruidnoten door het beslag
bakken

dead simple, door de kruidnoten droogt de cake wel iets uit. je kan er een scheutje olie extra door doen, of een eitje, maar de smaak is wel heel erg lekker desondanks. oh, en misselijkmakend...
Kwak
pi_106731338
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 18:49 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ja, ik eet vrij eentonig/eenzijdig. ook door m'n voedselfobieën. maar meestal varieren de avondmaaltijden wel door de week hoor, en m'n brood mee naar school vind ik gewoon weinig dingen echt lekker... misschien binnenkort weer eens boekweitpannenkoekjes maken om mee te nemen!

recept:
maak een cakemix uit een pakje(fijn/boeren/etc.)
gooi er op gevoel speculaaskruiden door
mik je overgebleven kruidnoten door het beslag
bakken

dead simple, door de kruidnoten droogt de cake wel iets uit. je kan er een scheutje olie extra door doen, of een eitje, maar de smaak is wel heel erg lekker desondanks. oh, en misselijkmakend...
ah cakemix doe ik niet aan :P maar zal volgend jaar rond sinterklaas (heb nu geen kruidnoten :+ ) eens wat experimenteren! dankjewel
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
pi_106731365
Lekker kwak! Klinkt als iets wat zelfs ik als bakkneus nog kan maken. ;) Zouden chocoladekruidnoten erdoor ook lekker zijn?
pi_106731424
Oh en mijn eigen lijstje is ook erg magertjes... maar ik kwam dan ook pas rond 14:30 mijn bed uit. :')

O/L: plakje ontbijtboek, 2 boterhammen gebraden gehakt
T: plakje ontbijtkoek met boter
D: grote bak witlofsalade, gebakken krieltjes en een gehaktbal
T: nog wat tomaten
pi_106731748
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 18:53 schreef Ewelina het volgende:
Oh en mijn eigen lijstje is ook erg magertjes... maar ik kwam dan ook pas rond 14:30 mijn bed uit. :')

O/L: plakje ontbijtboek, 2 boterhammen gebraden gehakt
T: plakje ontbijtkoek met boter
D: grote bak witlofsalade, gebakken krieltjes en een gehaktbal
T: nog wat tomaten
Joehoe! Ontbijtkoektaliban wo bist du?
  donderdag 12 januari 2012 @ 19:02:53 #35
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_106731767
O: kwark + banaan
L: wit pistoletje jonge kaas, wit puntje komijnekaas
T: sinaasappel
D: pizza met spinazie en ricotta, 2 witte wijn
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_106731825
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 19:02 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Hij is bijna op. 8-)

Ik denk overigens niet dat het gezond is. Ik vind het gewoon lekker. :P
pi_106731930
Wat Cali al zegt, Puff. Verlengen met oude voorwaarden doen ze niet aan, hoe dan ook zit je aan datalimiet als je nog mobiel internet wilt.
Daarom kreeg zo'n beetje iedereen die het al had (onbeperkt) ineens een aanbieding voor een maand gratis SMSen o.i.d. Bij akkoord gooiden ze dan de nieuwe voorwaarden qua internet er ook in. :r
pi_106732132
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 19:07 schreef V1z0R het volgende:
Wat Cali al zegt, Puff. Verlengen met oude voorwaarden doen ze niet aan, hoe dan ook zit je aan datalimiet als je nog mobiel internet wilt.
Daarom kreeg zo'n beetje iedereen die het al had (onbeperkt) ineens een aanbieding voor een maand gratis SMSen o.i.d. Bij akkoord gooiden ze dan de nieuwe voorwaarden qua internet er ook in. :r
ik vond t eerst ook maar stom, maar heb toen eens via zo'n app bijgehouden wat ik aan internet gebruik en ik blijk niet boven de 200 mb uit te komen. nu heb ik dus een klein abonnement genomen, bij mn simlockvrije abo.
Kwak
pi_106732152
quote:
Daar viel ik niet voor, nou dan zijn ze not amused zeg.
pi_106732182
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 18:51 schreef Blurred86 het volgende:

[..]

ah cakemix doe ik niet aan :P maar zal volgend jaar rond sinterklaas (heb nu geen kruidnoten :+ ) eens wat experimenteren! dankjewel
oh ik doe ook vaak from scratch hoor! maar gisteren niet :P
Kwak
pi_106732370
quote:
Maar dat mag toch helemaal niet? Je moet eerst ergens mee akkoord gaan, dus tenzij je inderdaad vernieuwt door ook die SMS actie te doen, zou je geen limiet mogen hebben.
T-mobile flikkert trouwens nu al regelmatig de snelheid omlaag als je veel verbruikt, dus geen idee of het verschil zou maken :')

Daglijstje:
O: 3 finse ronde met pindakaas
T: koffie met melk
L: rundvleessoep, tomatensalade, finse ronde smeerkaas en een met sambalkaas, appel, beker karnemelk
T: appel
T: 2 finse ronde pindakaas
D: omelet van 3 ei met kruiden, plakje kaas en gegrillde hele courgette, met 4 rosti rondjes
T: bakje brinta
pi_106732459
Ik krijg een mailtje van studenten die een vak moeten herkansen. Mailtje gaat erover wanneer ze dat kunnen herkansen. Hiermee sluiten ze af:
quote:
Wij horen zo snel mogelijk van u.
Ik weet niet of ik me bedreigd moet voelen nu :') :D
pi_106732491
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 19:24 schreef Cocotrimonium het volgende:
Ik krijg een mailtje van studenten die een vak moeten herkansen. Mailtje gaat erover wanneer ze dat kunnen herkansen. Hiermee sluiten ze af:

[..]

:D typo?
pi_106732536
Verder is Martijn inkopen doen atm. Gaat (hoogstwaarschijnlijk) ook een beveiligingscamera kopen. Vinden het allebei een heel nasty idee dat er ingebroken is bij zijn broertje. Als ze dat bij ons doen en dan ook alle deuren wagenwijd open laten staan, zijn we alle beestjes kwijt met een beetje pech ;( Spullen interesseren ons niet, de beestjes wel. Heel veel O+

Morgen komt de nieuwe keuken btw. Dus vanaf volgende week weer postwaardige lijstjes!
pi_106732541
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 19:25 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

:D typo?
Ik hoop het :X
pi_106732569
quote:

[..]

Antwoord met 'Inderdaad'. :P
pi_106732630
Wat telefoons betreft: ik heb de laatste keer een SIM only gekocht voor een jaar (via internet) en mijn telefoon gewoon in de winkel. Overall daardoor goedkoper uit, denk ik :P

Filmpje van V1z0R over vrijgezelle vrouw met kat = win :D +Hurrah voor huis!

Weet niet of ik al gejubeld heb voor DaD btw. Maar anders bij dezen: jubeldejubel *O* *;
pi_106732634
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 19:21 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Maar dat mag toch helemaal niet? Je moet eerst ergens mee akkoord gaan, dus tenzij je inderdaad vernieuwt door ook die SMS actie te doen, zou je geen limiet mogen hebben.
T-mobile flikkert trouwens nu al regelmatig de snelheid omlaag als je veel verbruikt, dus geen idee of het verschil zou maken :')
Je gaat akkoord met een maand gratis SMSen, inclusief alle verborgen andere voorwaarden die ze enkelzijdig bepalen :) Zo legaal als maar kan, heel achterbaks, maar wel legaal.
pi_106732644
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 19:27 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Antwoord met 'Inderdaad'. :P
:D!

Dat zou tof zijn :D Ik betwijfel alleen of ze het snappen ^^
pi_106732655
Ik heb een telefoon van 5 jaar oud en een sim only abonnement wat al vanaf mijn 19e meegaat. Ik ben ouderwets :'(
pi_106732668
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 19:29 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Je gaat akkoord met een maand gratis SMSen, inclusief alle verborgen andere voorwaarden die ze enkelzijdig bepalen :) Zo legaal als maar kan, heel achterbaks, maar wel legaal.
Jup snap ik, maar zolang je niet akkoord gaat met iets nieuws, mogen ze dat niet doen.

Ik doe m'n telefoonabo trouwens de coco way ^O^
  Vis een optie? donderdag 12 januari 2012 @ 19:31:29 #52
70532 loveli
N
pi_106732702
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 19:02 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Aan het werk :')
crap in = crap out
pi_106732705
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 19:30 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Jup snap ik, maar zolang je niet akkoord gaat met iets nieuws, mogen ze dat niet doen.
Nee, maar daarom verkochten ze het als een maand lang gratis SMSen :P

Ik ben weg :W Ga een avondje met pijltjes speren :')
pi_106732785

V1z0R: sport ze! :P :')
  Vis een optie? donderdag 12 januari 2012 @ 19:35:20 #55
70532 loveli
N
pi_106732842
Sigme, op je planning stond meer. Trots op je.
crap in = crap out
  Vis een optie? donderdag 12 januari 2012 @ 19:38:50 #56
70532 loveli
N
pi_106732963
Mijn tandartsperikelen beginnen deze maand. Stukje kies eraf.
crap in = crap out
  donderdag 12 januari 2012 @ 19:46:00 #57
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_106733265
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 19:38 schreef loveli het volgende:
Mijn tandartsperikelen beginnen deze maand. Stukje kies eraf.
*stokje overgeeft
pi_106733494
Pfff wat een drukke dag op het werk
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
  donderdag 12 januari 2012 @ 19:54:15 #59
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_106733649
Halfvolle melk 1 beker (250ml)
48+ kaas 3 voor 1 snee
Volkorenbrood 3 snee
Magere kwark 1 schaaltje (150ml)
Optimel vla 1 schaaltje (150ml)
Zilveruitjes, zoetzuur 10 3 stuks (6ml)
Augurken, zoetzuur 8 grote (20ml)
Hutspot, bereid zonder... 2 bord (400gr)
Koolvis,... 1 stukje (120gr)
Komkommer 7 schaaltje (115gr)
Sinaasappel 1 stuks (120gr)
Merci 1 staafje (10gr)
Appel (met schil) 1 stuks (135gr)
Pinda's, ongezouten 1 eetlepel (20gr)
Tomatencrèmesoep 1 kop (250ml)
Chips 1 handje (10gr)
Dropje 5 stuks (5gr)
Peer 1 stuks (130gr)
Cup-a-Soup, diverse... 1 kop

2229]
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_106734371
-O- buffet viel tegen.. mijn lijstje van vandaag is geworden:

O: 200gr magere kwark met amandelen en rode bessen
L: flinke bak veldsla, tomaatjes, 1 avocado, stukje kipfilet en yoghurtdressing
D: mini schepje hutspot, beetje aardappelpuree, beetje hachee, beetje worst en een halve stoofpeer :{
Kortom: TREK!! nu. Volgens mij zag ik bruine bollen liggen..
  donderdag 12 januari 2012 @ 20:13:52 #61
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_106734683
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 20:07 schreef Sunnythesun het volgende:
-O- buffet viel tegen.. mijn lijstje van vandaag is geworden:

O: 200gr magere kwark met amandelen en rode bessen
L: flinke bak veldsla, tomaatjes, 1 avocado, stukje kipfilet en yoghurtdressing
D: mini schepje hutspot, beetje aardappelpuree, beetje hachee, beetje worst en een halve stoofpeer :{
Kortom: TREK!! nu. Volgens mij zag ik bruine bollen liggen..
\

Oeh, daar kan ik zo vreselijk charijning van worden!

En ik ben op oorlogsjacht.. :')
pi_106734727
Heb nog trek :')
Net wel het menu voor morgen gechekct *zin aan het kweken.

Ben deze week iets teveel de hort op geweest, nog even en ik ben die mevrouw die het vlees snijdt :')
pi_106734744
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 20:13 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

\

:D oorlog?
pi_106734778
Lijstje, en dan ga ik bijlezen:

O: yoghurt met muesli en appel
T: banaan
L: wat bulghursalade, feta, 2 kipspiesjes, nog wat kip en klein beetje tzaziki
T: capuccino
B: 50 minuten stevig doorwandelen
D: rosti met wat appelmoes, 300 gram broccoli, 1 worstje
T: glas wijn.

Ben tevreden!
pi_106734823
quote:

[..]

\

Jaag je op een random oorlog omdat je er zin in hebt, of ben je op oorlogspad met een reden?
Indien het eerste dan heb ik nog wel wat telefoonnummers en mailadressen voor je liggen :P
pi_106734828
quote:

[..]

\

Ik ook }:| dus maar eens even een broodje smeren -O- met véél komkommer :+
  donderdag 12 januari 2012 @ 20:17:40 #67
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_106734883
Wil schoppen tegen mensen die ' nooit honger' hebben maar toch te dik zijn.
Ik wil dat iedereen gewoon zo vreselijk lekker kan eten zonder honger of i.d. maar dan is het: Ik lust geen zuivel, nootjes, aardappels, rijst, groente, fruit...

Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah, zoek het dan maar uit.

dus :+
pi_106734965
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 19:35 schreef loveli het volgende:
Sigme, op je planning stond meer. Trots op je.
Er stond een boterham en een glas wijn meer op en een appel minder :Y.
Als laatste verandering heb ik geen toetje genomen. Heb de hele lijst ingevoerd bij dieetinzicht en kom op een whoeping 2800 kcal. Toch niet zo verkeerd dat eens te doen, misschien ga ik toch wel wat aanpassingen maken. Minder havermout door de yoghurt en minder appel in het groente/fruitpakket. Als goede voornemen op kantoor: geen koekjes en de boterhammen met wat minder vlees beleggen (ik compenseer nu het gebrek aan boter met een extra plak vlees :D).
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 12 januari 2012 @ 20:18:58 #69
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_106734969
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 20:17 schreef uniekhoorn het volgende:
Wil schoppen tegen mensen die ' nooit honger' hebben maar toch te dik zijn.
Ik wil dat iedereen gewoon zo vreselijk lekker kan eten zonder honger of i.d. maar dan is het: Ik lust geen zuivel, nootjes, aardappels, rijst, groente, fruit...

Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah, zoek het dan maar uit.

dus :+
Hoi Kwak :D
Maar ik " ken " je en dan is het anders :')
  donderdag 12 januari 2012 @ 20:22:09 #70
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_106735131
Sigme, ik schatte je lijstjes steeds op 2300 maar als je met 2800 lekker rond kan komen zonder aan te komen dan zal ik het zo houden :D
Als je dan toch wil afvallen dan is 2300 ook leuk.. Zometeen komt de lente, dan is is er toch weer meer buitenwerk.,
pi_106735168
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 18:20 schreef Ml-etje het volgende:

Lijstje:

O: wegens haast een spelt krentenboterham zonder suiker
S: uur zwemmen/met gewichten in water aan de gang
T: rijstwafel met laagje choco (suikervrij en nog lekker ook :9 ).
L: zuurdesem-spelt pompoenboterhammen 3 stuks 1 met It geitenkaas en 2 met notenpasta
T: kokoskoekje (ieniemini vingerhoed maatje :D )
D: Witlof in ham (gewoon en een aparte hamsoort) met aardappelen in plakjes in de oven met parmezaanse kaas erover :9
T: die heeft de Mr net weggegooid (het lekkerste stukje van het pompoenbrood verdorie) en ik eet niet uit de vuilnisbak dus maar een appel en een stuk chocola. En twee stukjes worst :9 (spaanse met zo'n wit jasje)
Uniek!
pi_106735293
quote:
2s.gif Op donderdag 12 januari 2012 20:18 schreef sigme het volgende:

[..]

Er stond een boterham en een glas wijn meer op en een appel minder :Y.
Als laatste verandering heb ik geen toetje genomen. Heb de hele lijst ingevoerd bij dieetinzicht en kom op een whoeping 2800 kcal. Toch niet zo verkeerd dat eens te doen, misschien ga ik toch wel wat aanpassingen maken. Minder havermout door de yoghurt en minder appel in het groente/fruitpakket. Als goede voornemen op kantoor: geen koekjes en de boterhammen met wat minder vlees beleggen (ik compenseer nu het gebrek aan boter met een extra plak vlees :D).
:D ik vind het nog steeds knap dat je meedoet aan het kantoor eten ^O^
pi_106735317
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 20:22 schreef uniekhoorn het volgende:
Sigme, ik schatte je lijstjes steeds op 2300 maar als je met 2800 lekker rond kan komen zonder aan te komen dan zal ik het zo houden :D
Als je dan toch wil afvallen dan is 2300 ook leuk.. Zometeen komt de lente, dan is is er toch weer meer buitenwerk.,
Donderdag is het meest calorierijke lijstje denk ik, in verband met de vele pindakaas. Op de andere dagen zal die 2300 wel zowat kloppen. Ik mag wel wat naar beneden met de inname, als ik een week niet werk valt er zo een kilo af :').
  donderdag 12 januari 2012 @ 20:27:36 #74
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_106735407
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 20:22 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Uniek!
ML!
Mot je een pets voor je bips? :9
Doe zelf eens kijken?
Wat vind je zelf met sporten erbij?
pi_106735938
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 20:27 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

ML!
Mot je een pets voor je bips? :9
Doe zelf eens kijken?
Wat vind je zelf met sporten erbij?
Dat ik nog best braaf ben geweest ;)
Maar vooruit ik wil best nog wat eten :D
Suggesties?

Lijstje voor morgen:

O: speltzuurdesem boterham geitenkaas
T: spelt zuurdesem boterham met zwartewoud ham :D
T: yoghurt met een peer (250 g)
L: witte kool met wortel en appel en dressing
T: nootjes
T: chocola
D: ws lamsvlees gezien het menu :D verder geen idee maar ik hou me niet in.
Meteen bedtijd vermoed ik.
  donderdag 12 januari 2012 @ 21:14:09 #76
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_106738187
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 20:22 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Uniek!
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 18:20 schreef Ml-etje het volgende:

Lijstje:

O: wegens haast een spelt krentenboterham zonder suiker (120?)
S: uur zwemmen/met gewichten in water aan de gang (-350?)
T: rijstwafel met laagje choco (suikervrij en nog lekker ook :9 ). (+100?)
L: zuurdesem-spelt pompoenboterhammen 3 stuks 1 met It geitenkaas en 2 met notenpasta (+400)
T: kokoskoekje (ieniemini vingerhoed maatje :D ) (bah :r )
D: Witlof in ham (gewoon en een aparte hamsoort) met aardappelen in plakjes in de oven met parmezaanse kaas erover :9 (+600?)
T: die heeft de Mr net weggegooid (het lekkerste stukje van het pompoenbrood verdorie) en ik eet niet uit de vuilnisbak dus maar een appel en een stuk chocola. (+150)
Zo'n 1500 kcal en dan heb ik het zwemmen er niet afgerekend.
Kan niet rekenen en nederlands schrijven dus niet teveel van aantrekken :P

late reactie, was echt even boos op sommige dingen :')
Maar gelukkig was ik goed met 2 voor twaalf :D

En Co, jij eet ook steeds te weinig, wel lekker en gevarieerd maar echt structueel te weinig
pi_106738381
Hmm ja dat is te weinig, Jack Klijn Amandel Melange it is :9
pi_106738854
Volgens mij volg ik het niet helemaal :+

Voor morgen zijn 2 eitjes gekookt :9 Broodje er bij, komkommer.. Verder nog geen idee, wel beter qua groente als vandaag iig :D :P
pi_106738867
Mijn lijstje, en weer mijn valkui: geen fatsoenlijk voedsel na het werk en voor het sporten...

O: 3 bth (2x kaas, 1x grillworst), beker anijssojamelk
T: koffie met melk
L: 2 gebakken eieren ham/kaas, gemengde groenten (courgette, komkommer, paprika, tomaat), zo'n 200 gram
T: 2 baklava, lepel pindakaas, wat salami (zo'n "echte italiaanse", gok 40 gr?)
S: bodycombat
D: couscous met wortel, komkommer,tomaa, pijnboompitjes en olijven

Qua kcal zal het nog wel ok, zijn, gok rond de 1800. Plan voor de komende tijd: ontbijten met "vlokken" ( 4 koren vlokken van de natuurwinkel) met lijnzaad (voor de stoelgang) en havermelk os yoghurt. Tussendoor alleen fruit en groenten. Lunch met groenten zoals vandaag en 2 bth of 2 eieren. Na het werk direct eten (altijd zorgen dat er avondeten is zodat ik niet ga snaaien) en na het sporten eiwitshake, die zijn als het goed is zaterdag binnen.
pi_106739188
quote:

[..]

lol :P

Lijstje:

O/L (pas om 12.00 uit bed): 2 roggebrood met pindakaas
T: eitje
D: eten bij ouders: pasta met tomatensaus en allerlei groenten, salade (met flink wat sladressing :') )
T: kopje koffie
T: stroopwafel

Mja, kan beter.
  donderdag 12 januari 2012 @ 21:35:01 #81
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_106739527
Perruche, het moet ook wel leuk voor je blijven he? Volgens mij doe je het prima

Creepy dat zijn geen 1100 kcal.
je weet het dus doe er wat aan dan? Of ga je zo naar bed?
pi_106739649
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 21:35 schreef uniekhoorn het volgende:
Perruche, het moet ook wel leuk voor je blijven he? Volgens mij doe je het prima

Haha Creepy, ja dat had ik kunnen verwachten :P

Eh nou ik ga nu nog een mandarijn eten :') en zit nu aardig vol, maar wellicht later nog een broodje met roomboter en jam/kom volle yoghurt met jam want het was idd erg weinig. Denk het laatste nog erbij.
pi_106739760
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 21:35 schreef uniekhoorn het volgende:

Ja! Daarom juist! Ik vind het niet leuk dat ik zo ga snacken na het werk, en dat ik veel sport maar geen vooruitgang zie. Ik hoop dus door wat strenger voor mezelf te zijn dat daar verandering in komt ;)
pi_106740547
Ik heb te weinig op :(

Wel fijn gesport, maar merkte daarna wel dat ik stond te trillen op m'n benen: geen goed teken.
Vind het érg stom van mezelf, probeer er wat aan te doen (genoeg plannen) maar meestal komt er weinig van m'n planning terecht :') ;( Vooral als ik druk bezig ben met studeren vergeet ik gewoon te eten..., waar als ik dat elders zo lees het meestal voor veel mensen een probleem is dat ze gaan snaaien..

In ieder geval tijdens het avondeten m'n fajitas goed gevuld en met flink wat griekse yoghurt gegeten en neem zo nog een klein glaasje rode wijn en een handje walnoten.
Ja doei.
pi_106740649
Nog geen Maria gespot hè? Ben benieuwd hoe het vandaag is gegaan!!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_106740979
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 21:57 schreef Phaidra het volgende:
Jaa ik ook!

Mo, zet dan een wekker :P
  donderdag 12 januari 2012 @ 22:04:57 #87
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_106741025
Mo... het is geen MUST om perfect te willen he?
Heb het gevoel dat heel veel hier hebben: perfect of anders niet... Dat zijn JUIST degene die het WEL perfect weten.
Niet zo krampachtig hoor, dat is ook weer zo sneu :')
Als je je D om 12 uur in de ochtend neemt of om 22.00, op zich maakt het niet uit..
Perspectief jongelui *O*
  donderdag 12 januari 2012 @ 22:07:08 #88
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_106741125
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 21:57 schreef Phaidra het volgende:
Aww O+ !

Nou ik ben thuis! :+ Was ik al eerder, maar er was wat fout gegaan met avondeten (raar smakende groenten?) dus we gingen nog even de stad in en eten halen en bij een vriend langs :P

Het was wel tof denk ik :D Ben nu vooral erg moe en semi-overrompeld door alle info en indrukken, mwehe :+ Paar leuke mensen van het team gezien, boek + lunch + cupcake gebakken door vrouw vd baas gehad, heeeel veel info gehad, eerste berichtjes gepost hier en daar, werk-accounts voor mail en social media aangemaakt, etcetera :D Maar overwegend tof dus! *O*
Morgen mag ik thuis werken (ook wel fijn na zo'n inspannende dag als vandaag!) en zaterdag is er in de middag een bijeenkomst die ik mag bijwonen als ik kan.
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_106741135
Jongelui O+
pi_106741168
Maria *O* goed dat je zo positief bent! Nu kan ik met een gerust hard gaan douchen ;)
  donderdag 12 januari 2012 @ 22:08:21 #91
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_106741188
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 22:07 schreef Perruche het volgende:
Maria *O* goed dat je zo positief bent! Nu kan ik met een gerust hard gaan douchen ;)
:D

Je hebt mijn zegen O+ :+
  donderdag 12 januari 2012 @ 22:09:28 #92
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_106741232
Ik had trouwens helemaal braaf megaveel divers eten meegenomen (voorbereiding enzulks! Zie uniekje :+ ), maar toen werden we dus getrakteerd op lunch :D
  donderdag 12 januari 2012 @ 22:09:37 #93
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_106741239
Maria *O* Goed dus ! :D
*snif en snuif* doe eens douchen Perr
  donderdag 12 januari 2012 @ 22:14:52 #94
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_106741497
quote:
Jongelui O+
Niet goed gespeld? :@

Maria, lunch voorbereiding *O* Tuurlijk kom je met je volkorenboterhammen met verantwoord beleg weer terug maar ja dan heb je geen stomme smoes: wist niet dat we een lunch kregen.
Dus *O*
  donderdag 12 januari 2012 @ 22:16:56 #95
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_106741621
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 22:14 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Niet goed gespeld? :@

Maria, lunch voorbereiding *O* Tuurlijk kom je met je volkorenboterhammen met verantwoord beleg weer terug maar ja dan heb je geen stomme smoes: wist niet dat we een lunch kregen.
Dus *O*
Ja toch :D en heb alsnog best okaye dingen gegeten, van mezelf broodje kipfilet + paprika en broodje kaas en wat tomaatjes en kaasblokjes, en als lunch een heerlijk broodje geitenkaas met honing en rucola met rauwkostsalade ernaast :9
pi_106741637
Fijn dat 't tof was Maria!

En uniek:

O: 2 plakjes roggebrood met pindakaas
T: grote koffie
L: 2 plakken vers uit de oven volkorenbrood met roomboter (wel goede dikke grote plakken)
S: krachttraining en spinnen
D: 3 goedgevulde volkoren fajitas
T: glaasje wijn en handje walnoten

Zéker tot aan het sporten dus te weinig, en ik ga het niet meer 'goedmaken' deze avond, omdat ik nu van de fajitas echt bomvol zit en echt iets substantieels eten niet fijn is voor het slapengaan. Vanavond maar 's vroeg naar bed namelijk, want morgen begint, zo heb ik met mijzelf afgesproken, mijn studiehel van 2 weken ;)
Ja doei.
pi_106741661
quote:
:s)
pi_106741724
Yay Maria! :D
pi_106741836
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 21:55 schreef motorbloempje het volgende:
Ik heb te weinig op :(

Wel fijn gesport, maar merkte daarna wel dat ik stond te trillen op m'n benen: geen goed teken.
Vind het érg stom van mezelf, probeer er wat aan te doen (genoeg plannen) maar meestal komt er weinig van m'n planning terecht :') ;( Vooral als ik druk bezig ben met studeren vergeet ik gewoon te eten..., waar als ik dat elders zo lees het meestal voor veel mensen een probleem is dat ze gaan snaaien..

In ieder geval tijdens het avondeten m'n fajitas goed gevuld en met flink wat griekse yoghurt gegeten en neem zo nog een klein glaasje rode wijn en een handje walnoten.
Ik ken het helemaal hoor, ik ben vandaag ook voornamelijk met studeren bezig geweest en heb dus best weinig op. Kun je niet af en toe bewust een pauze nemen en dan een boterham oid pakken? Ik stop soms even om thee te zetten ofzo, even een kleine pauze van 5 min en daarna weer verder :)
pi_106741889
Jaa, Maria *O* Klinkt tof!
Venus in pocketformaat
© loveli
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')