abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 13 januari 2012 @ 10:41:19 #101
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_106753907
Ik eet ook gewoon salami hoor...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  vrijdag 13 januari 2012 @ 10:43:27 #102
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_106753954
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 10:20 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Op en af. Als ik maar helemaal niks, dan blijft het stabiel, maar als ik ook maar iets doen (boodschap, autorijden, sjouwen met moe kind etc) dan wil het allemaal niet meer.
Maar goed, nog eventjes volhouden. Nog 9 weken en dan mag ik al thuisbevallen ;)

hoe gaat het eigenlijk met jouw bekken?
9 weekjes klinkt te overzien :*
wel verbeterd maar wel elke dag last van. Vooral veel last rond mijn menstruatie. Blijft een zwakke plek he :)
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_106754023
Succes Soempie!

En gefeliciteerd Kyara en Argento! Wat een schatje zeg!
pi_106754103
Ik heb nu zin in salami of andere gedroogde worst. En ik zit op mn werk }:|
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_106754112
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 10:41 schreef flugeltje het volgende:
Ik eet ook gewoon salami hoor...
Ik dacht ook dat het niet mocht eigenlijk. * Kuukske gaat morgen tosti met cervelaat maken *O*.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  vrijdag 13 januari 2012 @ 10:51:03 #106
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_106754159
Zoë, dat is iets wat ik nu heel erg merk. Dat het nu zwaarder is dan toen ik nog geen dreumes had. Gewoon omdat je niet even kunt zeggen 'nú éven níet' ;)

Rocka, dat is balen zeg. Hopelijk verbetert het nog wat meer gedurende de jaren. En last tijdens menstruatie herken ik wel hoor. Dat had ik ook na Harry.

En 9 weken is wel te overzien maar het kan ook nog 14 worden hè? ;)

Soempie en wiebelkont: vandaag worden jullie papa en mama! *O*
pi_106754192
Het staat inderdaad op de site van het voedingscentrum dat salami de listeria bacterie kan bevatten. http://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/listeria.aspx

tja...
  vrijdag 13 januari 2012 @ 10:54:25 #108
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_106754243
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 10:52 schreef Thistleweed het volgende:
Het staat inderdaad op de site van het voedingscentrum dat salami de listeria bacterie kan bevatten. http://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/listeria.aspx

tja...
maar dan mag je ook geen voorverpakte groenten/sla meer...
Eigenlijk niks meer wat voorverpakt is (volgens mij).
Maar het vleesbeleg wat ik 'vers' koop bij de slager is ook voorverpakt (geweest) en wordt daarna in plakjes gesneden. Dus kortom, eigenlijk mag je dan zo'n beetje alleen nog hagelslag op je brood ;)
  vrijdag 13 januari 2012 @ 10:56:37 #109
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_106754294
Ik kom weer eens binnenvallen... Toevallig zat ik vanochtend ook over salami na te denken, daar heb ik ook wel trek in! Als je het nu zou verhitten, bijvoorbeeld voor door een pastamaaltijd, zou het dan kwaad kunnen?

Ik heb net de nekplooimeting gehad ende was gelukkig goed, 1.5 mm! Nu nog wachten op de bloeduitslag.

Oh, en ik had gelezen dat het vandaag Soempie haar dag is! Succes vandaag meid, en zet m op!
pi_106754391
En je mag je vaatdoekje niet te lang laten liggen, je restjes meteen opeten enz.

Ik vind het zo lastig, ze maken het heel moeilijk terwijl dat volgens mij helemaal niet zo heel moeilijk is allemaal. Daardoor zullen mensen misschien de risico's van bijvoorbeeld rauwmelkse kaas ook minder serieus nemen.

Overigens vind ik het vraagstuk over harde kazen ook nog steeds lastig. Had aan mijn verloskundige gevraagd of ik Parmezaanse kaas mocht die van rauwe melk gemaakt was. Die zei dat dat niet van rauwe melk gemaakt wordt dus dat ik dat gewoon kan eten. Nu zag ik al in de winkel dat ik het toch echt goed had gezien en dat dat wel van rauwe melk wordt gemaakt soms. En nu lees ik dat het geen kwaad kan om harde kazen te eten omdat de bacterie niet kan overleven met zo weinig vocht. Ergens wel slecht dat die verloskundige dat dan niet weet. Gelukkig was het toch een invaller en zie ik die niet meer terug.
  vrijdag 13 januari 2012 @ 11:05:28 #111
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_106754507
Maar een vlos is geen voedingsdeskundige. Die weet echt niet van álles of je het wel of niet kan eten.

Mij is ook verteld door diverse mensen dat ik geen mousse meer mocht eten ivm rauwe eieren/salmonella. Totdat ik een restauranthouder sprak die zei dat eigenlijk alle restauranthouders gebruik maken van gepasteuriseerd eiwit om het risico te verkleinen.

Ik denk dat als je een beetje op let met de (zeer) hoog risico producten dat de kans op besmetting wel meevalt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Asyniur op 13-01-2012 11:11:16 ]
pi_106754685
Misschien verwacht ik ook wel te veel van de kennis van de verloskundige. Heb dan zo in mijn hoofd zitten dat die alles weten over elk aspect van zwanger zijn :D

Grappig zeg, dat dat zo zit met mousse. Ik vind het wel lastig hoor, vind het moeilijk om te onthouden wat ik nou wel en niet mag eten. Je hoort zo veel verschillende dingen.
  vrijdag 13 januari 2012 @ 11:12:00 #113
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_106754701
Wat Asy zegt dus, gewoon je gezond verstand gebruiken.

Rauwmelkse kaas kijk ik over het algemeen wel altijd naar, maar het is me ook al eens overkomen dat 't blokje kaas al naar m'n darmstelsel onderweg was toen ik pas achter kwam dat het rauwmelks was :+

Zelfde met listerine, de echte voorverpakte vis neem ik niet, verse vis weer wel (zalm, haring etc) Bij zaken als Sushi enzo let ik altijd op de populairiteit van het restaurant, als het heel populair is zal de omloopsnelheid zo groot zijn dat bacterien amper een kans krijgen...
pi_106754849
Ha, die truck gebruik ik met softijs en milkshakes, heb ook wel eens begrepen dat als die apparaten niet vaak genoeg worden gereinigd en het niet genoeg door loopt dat daar ook listeria in kan gaan zitten.

Maar goed, mijn gezonde verstand ben ik kwijt geraakt sinds ik zwanger ben, dus zal daar maar niet al te veel op vertrouwen, hahaha.
  vrijdag 13 januari 2012 @ 11:35:48 #115
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_106755382
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 11:16 schreef Thistleweed het volgende:

Maar goed, mijn gezonde verstand ben ik kwijt geraakt sinds ik zwanger ben, dus zal daar maar niet al te veel op vertrouwen, hahaha.
:D
  vrijdag 13 januari 2012 @ 11:40:55 #116
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_106755539
Asy en Zoë dank voor de lieve woorden! Asy, vergeleken bij jou ben ik maar een zeurpietje hoor! Bikkel!

Zoë spijt van het knippen... ja ach, heb ik wel vaker, haha. Mijn kapster is heel goed hoor en ze doet ook precies wat ik wil. Alleen blijken sommige dingen die ik wil in de praktijk toch minder leuk dan ik dacht ;). Ach, dat is het risico als je weleens wat experimenteert met je haar.

Tante_Soesa een goede nekplooimeting! *O* Nog even wachten op de bloeduitslag, maar dit is al een erg goed teken natuurlijk :).

Over wat je allemaal wel en niet mag eten: als je op internet gaat zoeken, komt het er vaak op neer dat je echt bijna niks meer mag hebben :P. Zo kwam ik een keer op de site van een of ander kruidenvrouwtje die een enorme lijst had van kruiden die gevaarlijk zouden zijn tijdens de zwangerschap. Basilicum bijvoorbeeld... Aan de dokter gevraagd en die had zoiets van: ja iedereen kan tegenwoordig een site maken op internet en alles erop zetten wat ze willen. Dat betekent natuurlijk nog niet dat ze er verstand van hebben ;).

Ik hou me gewoon maar aan t korte lijstje op de site van mijn vk en verder vind ik het wel prima. Als je niet zwanger bent, eet je al die producten immers ook en ik ben daar in ieder geval nog nooit ziek van geworden. De kans dat zo'n bacterie aanwezig is, is volgens mij heel klein... Dus idd voorzichtig met de hoog risico producten, maar ik denk echt dat het verder zo'n vaart niet zal lopen.
pi_106756404
Ik heb t geluk dat k veel dingen die niet mogen toch al niet eet :P
Kregen gisteren op t werk een brief van de Makro over een of ander worsttrio dat teruggeroepen werd ivm listeria bacterie. Vriend opgezocht wat het was. Hij had zoiets van: ziet er niet uit als iets wat je zou eten :P
En op t moment eet k toch alleen maar zoetigheid op brood...vleeswaren vind bbk nu niet echt lekker :)
+
pi_106757505
Ik ben ook helemaal van het zoete op brood. En tosti's.

Ik heb weer een paraafje van de vk binnen trouwens. Beeb ligt dwars, dat wel. Voeten onder rechterribben en hoofdje onder linkerribben.

Bloed geprikt bij 27 weken was helemaal goed. :)
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_106757637
Asy, ja kan me voorstellen! :*

Fee-nix
Dat is wel jammer, heb zelf meestal t idee (als ik m'n haar echt anders doe) dat t wel eventjes duurt voordat t mooi valt. (week of 2)

Tante soesa *O* wat fijn!

Kuukske goedgekeurd!

Over eten: ik eet geen kaas en bijna geen vlees dus maak me niet zo druk
Ik vlees eet zorg ik er altijd v dat het goed gaar is.

& verder is hygiëne zoals vaatdoekjes enz altijd belangrijk

Mmm een vriendin van me wast haar handen niet als ze naar de toilet is geweest :X sowieso niet fris maar als ik zometeen een baby heb vind ik t niet zo fris als ze bv een pink in t mondje doet of wat dan ook :{ hoe vraag je mensen in je omgeving hygiënisch te zijn als ze aan je baby willen komen?
  vrijdag 13 januari 2012 @ 12:49:42 #120
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_106757662
Gewoon zeggen dat je het niet prettig vind als ze hun handen in je kind steken...
pi_106757759
Ik persoonlijk vind het sowieso not-done om jouw vinger in het mondje van andermans kindje te steken.. No way dat iemand dat bij Cas heeft geprobeerd.
pi_106757781
huh, wat! stoppen andere mensen hun pinken in de mond van andermans baby's? Hmm, goed dat ik dat weet, ik denk dat ik dat sowieso niet wil.
Lijkt me ook wel moeilijk in het begin. Ik heb nu echt het idee dat ik niemand aan mijn kindje wil laten zitten. (nouja, goed, vooruit, mijn man mag er wel aankomen ;))

Kuukske, fijn dat je goed gekeurd bent!
pi_106757795
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 12:49 schreef flugeltje het volgende:
Gewoon zeggen dat je het niet prettig vind als ze hun handen in je kind steken...
Ja eerlijk zijn natuurlijk..
Ik ben van de subtiele aanpak (met iets als hygiëne) maar dat werkt niet echt bij haar haha
  vrijdag 13 januari 2012 @ 12:54:34 #124
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_106757831
Je kunt een lijstje met hygienevoorschriften bij het geboortekaartje stoppen :P
  vrijdag 13 januari 2012 @ 12:54:34 #125
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_106757832
Hier moest bezoek handen wassen als ze de baby wilden vasthouden. Gewoon zeggen. Niemand keek ervan op hier. Of zeiden er iig niks van. Pink in mond vind ik ook een beetje gek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')