Fee-nix, je bent helemaal geen zeurpietje hoor! Die laatste loodjes zijn gewoon zwaar.
En ik ben ook geen bikkel. Ik ben gewoon een moeder die doorgaat voor haar kind(eren). Ieder ander zou hetzelfde doen in dezelfde situatie...
En ik vergat helemaal te jompelen voor de goede nekplooimeting van Tante_Soesa!

Zoë, sowieso ben ik vrij strikt bij (mijn) pasgeboren baby's: handen wassen. Mijn baby, mijn regels. En vingers/pinken in de mond is alleen voor papa's en mama's. (en later mochten mijn schoonouders het ook omdat zij oppassen maar ik heb wel altijd gezegd dat ze van tevoren dan handen moesten wassen).
Ow en heel herkenbaar dat je kind uit je handen wordt gegrist hoor of dat alleen het kind wordt begroet. Ik bracht 2 dagen per week kindlief naar mijn schoonouders en het was steevast 'hallo Harry'! Totdat ik een keer heel droog en nadrukkelijk zei 'goeiemorgen!'. Sindsdien laten ze gewoon het Harry weg (maar volgens mij praten ze nog alleen maar tegen hem

).
Oja, draagdoek is een gouden tip! En ik heb de eerste dag thuis gewoon gezegd (met Harry in draagdoek) dat hij nog niet goed op temperatuur kon blijven en daarom bij mij moest blijven

Dat scheelde ook een boel gezeur

Och jeetje Midas toch! Hopelijk knap je snel op kerel!

Soempie en Wiebelkont, van harte gefeliciteerd met jullie zoon!