Gaylord toch?quote:Op woensdag 11 januari 2012 22:23 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
In het Engels ook wel de "gaydar" genoemd
Die site had ik ook gevonden, maar ik vind bommelwoord geen officiële term voor zo'n stijlfiguur.quote:Op woensdag 11 januari 2012 22:19 schreef MadMaster het volgende:
http://members.chello.nl/d.vos35/bommelwoord.htm
????
Dank je! Ik zat zelf te denken aan zoiets als een homoscript, maar grafie is natuurlijk het goede woord.quote:
Ik heb dus beide gedaan, uit huis gaan samenwonen en daarna een paar jaar op mezelf, dus ik weet wel degelijk waar ik het over hebquote:Op woensdag 11 januari 2012 22:20 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Ik mis het soms, dat ik niet op mezelf heb gewoond. Maar ik had toen al 2,5 jaar een relatie, dan is het nogal raar om op kamers te gaan, zeker omdat mijn vriend ook op kamers woonde. Allebei apart in een miniscuul kamertje... En nu woon ik al 2,5 jaar samen. Ik ken het niet anders, maar ik hoef het ook niet anders meer nu![]()
Punt is: Het is misschien beter, maar heus geen groot gemis als de situatie het niet toelaat. En ik heb het idee dat het meestal degenen zijn die op zichzelf wonen/hebben gewoond, die jouw mening zijn toebedaan. De anderen weten niet wat ze 'missen'.
Kijk, nu hebben we dus stieken een homograaf te pakken.quote:
Want?quote:Op woensdag 11 januari 2012 22:24 schreef MaJo het volgende:
[..]
Al woon je even een jaartje op jezelf terwijl je al een lange relatie hebt, dat scheelt toch al een hele boel denk ik
En daar kwam ik op door je eigen tekst te googelenquote:Op woensdag 11 januari 2012 22:24 schreef wyccie het volgende:
[..]
Die site had ik ook gevonden, maar ik vind bommelwoord geen officiële term voor zo'n stijlfiguur.
[..]
Dank je! Ik zat zelf te denken aan zoiets als een homoscript, maar grafie is natuurlijk het goede woord.
quote:Op woensdag 11 januari 2012 22:24 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Kijk, nu hebben we dus stieken een homograaf te pakken.
Want een graaf is een meetinstrument, en "heerschap"(weet ik veel). We schijven ze hetzelfde, maar ze betekenen wat anders
Dat je misschien minder snel het idee krijgt dat je nooit even je eigen ruimte hebt gehad.quote:
Daar word je zelfstandiger door omdat je dingen helemaal zelf hebt moeten doen en niet samen zoals het ook al bij je ouders wasquote:
Ik ben vanuit mijn ouderlijk huis meteen gaan samenwonen.quote:Op woensdag 11 januari 2012 22:26 schreef MaJo het volgende:
[..]
Daar word je zelfstandiger door omdat je dingen helemaal zelf hebt moeten doen en niet samen zoals het ook al bij je ouders was
Ik denk dat het per persoon verschilt.quote:Op woensdag 11 januari 2012 22:27 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik ben vanuit mijn ouderlijk huis meteen gaan samenwonen.
Heb niet het idee dat ik iets gemist heb...
Daarom...quote:Op woensdag 11 januari 2012 22:27 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik denk dat het per persoon verschilt.
quote:Op woensdag 11 januari 2012 21:51 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ik denk dat je nog wel eens gelijk kunt hebben.
Zo rond 15:15 denk ik.
Dat zal mijn relatie niet ten goede komen denk ikquote:Op woensdag 11 januari 2012 22:24 schreef MaJo het volgende:
[..]
Al woon je even een jaartje op jezelf terwijl je al een lange relatie hebt, dat scheelt toch al een hele boel denk ik
Jaja, hoe stiller het water...quote:Op woensdag 11 januari 2012 22:31 schreef Soempie het volgende:
[..]![]()
En ik maar denken dat je zo'n nuchtere bent.
Ik vind het zo grappig, want hoe lang geleden is dat nou? Heb steeds het gevoel dat jij en Sheep elkaar al kenden vóór deze SC, want het lijkt best snel nadat het bekend werd hier, dat jullie al zijn gaan samenwonen. Bijna meteen toen je ging studeren, lijkt het. Wat mij dus verbaast, want dat lijkt mij dus juist de ideale tijd om op jezelf te gaan wonen, ondanks dat je al 2.5 jaar een relatie hebt.quote:Op woensdag 11 januari 2012 22:20 schreef B.ertha het volgende:
Ik mis het soms, dat ik niet op mezelf heb gewoond. Maar ik had toen al 2,5 jaar een relatie, dan is het nogal raar om op kamers te gaan, zeker omdat mijn vriend ook op kamers woonde. Allebei apart in een miniscuul kamertje... En nu woon ik al 2,5 jaar samen. Ik ken het niet anders, maar ik hoef het ook niet anders meer nu![]()
Daar zit pure logica achter.quote:Op woensdag 11 januari 2012 22:31 schreef Soempie het volgende:
![]()
En ik maar denken dat je zo'n nuchtere bent.
Ja, heel messy.quote:Op woensdag 11 januari 2012 22:37 schreef MaJo het volgende:
En inderdaad als je meteen gaat samenwonen en het gaat ooit uit dan is het een flinke uitdaging lijkt me
Je doet het hartstikke goed, jochie.quote:
Dat denk ik ook nietquote:Op woensdag 11 januari 2012 22:41 schreef Soempie het volgende:
Ik denk niet dat we Etcie nog aan het alleen wonen krijgen.
quote:Op woensdag 11 januari 2012 22:37 schreef MaJo het volgende:
En inderdaad als je meteen gaat samenwonen en het gaat ooit uit dan is het een flinke uitdaging lijkt me
quote:
Lijkt mij ook niet. Maar goed ook. Het zou wat zijn als ze zo makkelijk beïnvloedbaar is en zo makkelijk van E. weg te houden is.quote:Op woensdag 11 januari 2012 22:41 schreef Soempie het volgende:
Ik denk niet dat we Etcie nog aan het alleen wonen krijgen.
Dat is wat te simpel gedachtquote:
Nouja, 2,5 jaar dusquote:Op woensdag 11 januari 2012 22:33 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ik vind het zo grappig, want hoe lang geleden is dat nou? Heb steeds het gevoel dat jij en Sheep elkaar al kenden vóór deze SC, want het lijkt best snel nadat het bekend werd hier, dat jullie al zijn gaan samenwonen. Bijna meteen toen je ging studeren, lijkt het. Wat mij dus verbaast, want dat lijkt mij dus juist de ideale tijd om op jezelf te gaan wonen, ondanks dat je al 2.5 jaar een relatie hebt.
En dat is denk ik een groot verschil met Etcie en jullie. Zij is al veel ouder, en studeert niet meer, de stap naar huisje-boompje-beestje is dan kleiner.
Al ben ik ook voor om eerst op jezelf te wonen. Je bent even op jezelf aangewezen, en daar kun je van leren. Niet dat het ooit zou gebeuren, maar mocht de relatie uitgaan, dan is de klap van alleen zijn veel groter, lijkt me.
Is dat laatste zo moeilijk dan?quote:Op woensdag 11 januari 2012 22:43 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat is wat te simpel gedachtIk bedoel ook niet dingen als het huishouden maar zelfstandig zijn, jezelf weten te vermaken dat soort dingen
Als je nog nooit alleen bent geweest en altijd met anderen samen dan lijkt me dat wel even wennen jaquote:Op woensdag 11 januari 2012 22:43 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Is dat laatste zo moeilijk dan?
Ook datquote:Op woensdag 11 januari 2012 22:46 schreef LadyBlack het volgende:
En samenwonen is ook niet zaligmakend natuurlijk... zo had ik nu niet voor niks op de bank zitten wachten tot mn vriend thuiskomt als we niet samenwoonden...Die gek zit nu nog op zn werk
Voor sommigen welquote:Op woensdag 11 januari 2012 22:43 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Is dat laatste zo moeilijk dan?
Ja en nee...quote:
Maar met je ex stond je ook best een beetje stil wat dat betreft, toch? Juist het op jezelf wonen zorgt dat je dan voor jezelf opkomt en eigen beslissingen neemt. Dan hoeft E dat niet eens zo goed te keuren...als je begrijpt wat ik bedoel? Maargoed, dat kun je ook bereiken als je gewoon samenwoont natuurlijk. Vind het in elk geval leuk dat je wat meer Etcie bent, zeg maar.quote:Op woensdag 11 januari 2012 22:51 schreef Etcetera het volgende:
Hij heeft niet voor niets gezegd: joh, als jij naar die meeting wil, dan ga je, en dan geef ik je mijn auto mee. Mijn ex zou dat nooit hebben gedaan.
Jezelf vermaken?quote:Op woensdag 11 januari 2012 22:43 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat is wat te simpel gedachtIk bedoel ook niet dingen als het huishouden maar zelfstandig zijn, jezelf weten te vermaken dat soort dingen
Ik denk ook wel dat ik stil stond bij m'n exquote:Op woensdag 11 januari 2012 22:54 schreef Soempie het volgende:
[..]
Maar met je ex stond je ook best een beetje stil wat dat betreft, toch? Juist het op jezelf wonen zorgt dat je dan voor jezelf opkomt en eigen beslissingen neemt. Dan hoeft E dat niet eens zo goed te keuren...als je begrijpt wat ik bedoel?
Thanksquote:Maargoed, dat kun je ook bereiken als je gewoon samenwoont natuurlijk. Vind het in elk geval leuk dat je wat meer Etcie bent, zeg maar.
Toen vriend en ik gingen samenwonen heb ik voor mijn eigen gevoel nog een jaar een flatje aangehouden waar ik in feite nooit ingetrokken ben. Best duur achteraf, maar voor mij was het toen wel de goede keuze.quote:Op woensdag 11 januari 2012 22:51 schreef Etcetera het volgende:
Ik ga echt niet eerst nog op mezelf hoordan weet ik exact hoe het gaat: we zitten toch constant bij elkaar
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |