FkTwkGs2012 | woensdag 11 januari 2012 @ 17:27 |
Broodje PTA (Broodje aap) - Q&A (deel 1) Je kent ze wel, die verhalen op verjaardagsfeestjes die zo ongeloofwaardig zijn dat je ze sowieso niet gelooft. Temeer omdat je altijd diverse varianten hoort. Als iemand een verhaal kan bevestigen of ontkennen, graag. Twee voorbeeldjes: Je mag tot 2 maanden na het verlopen van je apk nog naar de garage rijden. Als je dronken op een fiets wordt staandegehouden moet je je rijbewijs inleveren. | |
RealBizkit666 | woensdag 11 januari 2012 @ 17:27 |
Handbak: 7,2 s DSG: 6,9 s En dan hebben we het over de GTi V met 200 PK... | |
FkTwkGs2012 | woensdag 11 januari 2012 @ 17:29 |
ok. ![]() | |
strontboer | woensdag 11 januari 2012 @ 17:32 |
Dat touwtje dat op de grond hangt achter de auto is voor mensen die wagenziek zijn. | |
RealBizkit666 | woensdag 11 januari 2012 @ 17:34 |
Bij de versie met 240 PK, scheelt het zelfs 0,4 seconden in het voordeel van de DSG. (6,7 tegenover 6,3). ![]() | |
junkiexp | woensdag 11 januari 2012 @ 18:04 |
In wat voor oude bakken rijd jij automaat dan? Op de meeste moderne automaatbakken kun je gewoon schakelen hoor, heb je uberhaupt wel een idee hoe een automaat werkt? ![]() Mijn 166 uit 2001 had zelfs al tiptronic. | |
Sounddragon | woensdag 11 januari 2012 @ 18:23 |
Ja inderdaad, dat is om de statische elektriciteit af te voeren ![]() | |
Sounddragon | woensdag 11 januari 2012 @ 18:27 |
TT trouwens lichtjes gemodificeerd, dat schakelt sneller ![]() /aap | |
RealBizkit666 | woensdag 11 januari 2012 @ 18:31 |
Gewoon lezen is moeilijk he... ![]() Ik zou eens alle reacties lezen voor degene die jij quote. Dan weet je ook over welke automaakbak dat ik het heb, zonder dat je iemand probeert belachelijk te maken... Edit: En buiten dat, dat jou oh zo geweldige faal een tiptronic had, wil niet zeggen dat meteen alle automaten vanaf 2001 dat hadden... [ Bericht 3% gewijzigd door RealBizkit666 op 11-01-2012 18:41:25 ] | |
RealBizkit666 | woensdag 11 januari 2012 @ 18:44 |
Die mag meteen in dit topic erbij: "Maar mijn auto uit 'insert oud jaar' had dat zelfs al." Alsof alle fabrikanten en uitvoeringen van auto's exact dezelfde opties hebben... ![]() | |
powerflux | woensdag 11 januari 2012 @ 18:47 |
niet echt een broodje aap dus, gewoon een feit. *kijkt naar de ene uit '86 met CV en stoelverwarming, en de ander uit '79 met electrisch verstelbare spiegels. ik schep daar graag mee op ![]() | |
RealBizkit666 | woensdag 11 januari 2012 @ 18:47 |
Yup, dus een auto uit 2011 heeft dat ook... ![]() En CV? Een centrale verwarming? ![]() | |
powerflux | woensdag 11 januari 2012 @ 18:48 |
niet eens allemaal, en da's de lol ![]() | |
RealBizkit666 | woensdag 11 januari 2012 @ 18:51 |
Ja. Dat probeer ik net ook te stellen. Junkiexp deed het voorkomen alsof elke auto vanaf 2001 uitgerust is met tiptronic. ![]() | |
vosss | woensdag 11 januari 2012 @ 18:53 |
De meesturende koplampen schijnen ineens ook erg in te zijn. Vraagje voor de kenners (en niet valsspelen en googlen): welke auto had dit als eerste? ![]() | |
vosss | woensdag 11 januari 2012 @ 18:54 |
Ik zie die dingen al jaren niet meer. Hoe wordt dat tegenwoordig gedaan eigenlijk? ![]() | |
PeeJay1980 | woensdag 11 januari 2012 @ 18:55 |
Ik dacht Citroen DS. | |
PeeJay1980 | woensdag 11 januari 2012 @ 18:56 |
Dat vangt de bestuurder op zodra hij uitstapt en de deur aanraakt ![]() | |
Barcaconia | woensdag 11 januari 2012 @ 18:58 |
Citroen DS had ze. Leuk topic trouwens, deeltje 2 ![]() | |
vosss | woensdag 11 januari 2012 @ 19:05 |
Die inderdaad. Waarom het daarna 50 jaar lang ofzo geen enkele auto gehad heeft is mij een compleet raadsel. Het is reuzehandig imo ![]() | |
vosss | woensdag 11 januari 2012 @ 19:06 |
en bij die auto's met zo een sliert was dat niet het geval? ![]() | |
2cv | woensdag 11 januari 2012 @ 19:15 |
Klopt. | |
PeeJay1980 | woensdag 11 januari 2012 @ 19:17 |
Wat ik begrepen heb uit docu's is dat het volgens veel mensen lastig was om in te schatten of de auto daadwerkelijk op je afreed of aan het 'keren' was. Deze verwarring werd als negatief ervaren en werd het niet doorgevoerd op latere modellen. Maar misschien zijn ze er mee gestopt omdat het mechanisch gezien geen lange levensduur had. Dat schijnt niet het geval te zijn. Het is geleidend rubber, die statische elektriciteit afvoert, zodat jij als uitstappende bestuurder geen schok(je) krijgt. | |
2cv | woensdag 11 januari 2012 @ 19:20 |
Is rubber met een metalen kern er in. | |
lipje | woensdag 11 januari 2012 @ 19:52 |
citroen DS ![]() | |
2cv | woensdag 11 januari 2012 @ 20:48 |
Ziet er modern uit he, zo'n DS ? ![]()
| |
Sounddragon | donderdag 12 januari 2012 @ 08:07 |
Niet, volgens mij, je ziet ze idd bijna niet meer. Nu krijg je gewoon weer een tikkie als het dat soort weer is ![]() | |
.Neovo. | donderdag 12 januari 2012 @ 08:35 |
"Je moet je tank niet helemaal leegrijden, dat is niet goed voor de injectie" Klopt dit of is dit ook een broodje aap? ![]() | |
Gokhan03 | donderdag 12 januari 2012 @ 08:40 |
Dat klopt gedeeltelijk. Als jij je tank leeg rijdt, dan komt alle troep op de bodem van je tank ook mee en vervolgens zitten je injecties verstopt. Wat doe ik zelf, ik rij hem altijd leeg dan blijft er ook geen troep achter ![]() | |
Sounddragon | donderdag 12 januari 2012 @ 08:41 |
Onderin je tank ligt meestal wat meer vuiligheid, soms ook water.. er zit tussen je tank en je injectiesysteem nog wel een filter, dat kan het vuil afvangen, maar water gaat daar uiteraard doorheen. ![]() Leegrijden is dus niet goed nee. | |
RealBizkit666 | donderdag 12 januari 2012 @ 08:43 |
Ik rijd mijn tank nooit leeg, en jij ook niet. Of loop je altijd de laatste (kilo)meters naar de pomp met een reserve kanister? ![]() Wel zo ver mogelijk, maar dan heb je nog steeds het probleem dat er troep achter blijft. ![]() | |
.Neovo. | donderdag 12 januari 2012 @ 08:45 |
Oepsie ![]() Kan ik zometeen eerst de staatskas gaan spekken ![]() ![]() | |
Sounddragon | donderdag 12 januari 2012 @ 08:46 |
Leeg is idd niet tot het lampje gaat branden, leeg is sputterdesputter -> u gaat nu verder duwen ![]() Als het lampje gaat branden kun je nog een km of 50, 60, 70 ![]() | |
Sounddragon | donderdag 12 januari 2012 @ 08:47 |
Ik mag vanavond weer, op weg naar mijn werk; 90 pleuro, gaat weer 3 dagen mee ![]() | |
RealBizkit666 | donderdag 12 januari 2012 @ 08:50 |
Of zelfs 110 volgens de BC in de A4 diesel van mijn collega... ![]() En ik ga straks lekker in België tanken zodat de Nederlandse staatskast niet gespekt wordt in ieder geval... | |
.Neovo. | donderdag 12 januari 2012 @ 08:52 |
Hmm, volgens de BC bij mij 120 ![]() ![]() | |
PeeJay1980 | donderdag 12 januari 2012 @ 09:49 |
Verschilt per auto. Als ik heel behouden rijdt, dan kan ik volgens de BC 150km. Normale rijstijl is ongeveer 100km en als ik een sportieve bui heb, dan springt hij vrijwel direct onder de 50km en laat hij geen afstand meer zien. Als ik het echt te gek maak en op de laatste 2-3 liter aan het rijden ben, dan geeft de BC aan dat het motorvermogen beperkt wordt en kan ik niet meer boven de 2800 toeren komen ![]() Boven de 100 per uur lukt dan ook eigenlijk niet meer. Heb ik nog maar 1x gehad. Zweet op het voorhoofd of ik de pomp nog zou halen ![]() | |
.Neovo. | donderdag 12 januari 2012 @ 11:42 |
Hmm. Zojuist 30 liter getankt voor 1,639 per liter ![]() ![]() ![]() ![]() | |
junkiexp | donderdag 12 januari 2012 @ 12:21 |
Even rustig aan vriend, ik probeer niemand belachelijk te maken, als dat wel zo over gekomen is dat hierbij mijn excuses ![]() Ik heb het teruggelezen maar ik kan er niet uit opmaken over welke bak jij het hebt, gewoon een automaat toch? Dat is waar, zeker in de kleine bakkies zag je dat niet. Maar in de middenklassers en luxere wagens die voorzien waren van een automaat zat dat toch bij een hoop modellen er standaard erop. Waarom zouden ze het ook niet doen, dat zijn allemaal elektrische bakken dus wat extra schakelaars is relatief makkelijk te regelen ![]() | |
CafeRoker | donderdag 12 januari 2012 @ 12:25 |
Nog eentje: 'moderne auto's roesten niet meer'. Als ik de berichten mag geloven is roest na een periode van afwezigheid van 10-15 jaar weer helemaal hip! | |
ZwartmetSuiker | donderdag 12 januari 2012 @ 12:35 |
Zelfde illusie als rvs. | |
RealBizkit666 | donderdag 12 januari 2012 @ 12:47 |
![]() Ik had het over de automaten waar naast de pook een 2, een 3 of 4 stond (of zo) en zonder +/-'gedeelte. Dat getal heeft niets met de trap/versnelling te maken waar de bak in staat. Ook als jij de pook in die alfa in de 4 zet (dus niet het +/-'gedeelte), dan heeft dat niets te maken met trap/versnelling waar die in staat. Dus dat blijft eigenlijk altijd overeind staan. ![]() Kosten. ![]() De kleine gebakjes moeten goedkoop blijven, en zoiets drijft de prijs alleen maar omhoog. | |
PeeJay1980 | donderdag 12 januari 2012 @ 12:55 |
Bij oudere Benzen betekent het getal de versnelling die als hoogste aangehouden wordt. Als je 2 kiest, dan zal de automaat niet voorbij de 2e trap komen en geforceerd hoog in de toeren blijven tot je in de begrenzer staat te ratelen. Enige relatie is er dus wel, maar je zal doelen op het feit dat als je 4 kiest, dat de auto niet met de vierde trap zal beginnen? | |
RichardHammond | donderdag 12 januari 2012 @ 13:05 |
Water kan ook blijven hangen door de capillaire werking, al weet ik niet of een auto met filtergaas werkt. Bij mijn Metje los ik dat op door een klokje brandspiritus in het tankje te gooien. Brandspiritus zorgt ervoor dat het water zich met de benzine kan vermengen en dat het gewoon kan verbranden in de cilinder. | |
RealBizkit666 | donderdag 12 januari 2012 @ 13:11 |
Yup. In de 4 zal die gewoon vanuit stilstand alle trappen nemen, maar niet hoger dan de 4 gaan. ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 12 januari 2012 @ 13:14 |
Das gek, bij mijn BMW kan ik er voor zorgen dat ie het doet zoals jullie het beschrijven met dat berg stand (zorgen dat ie niet over het gekozen versnelling schakelt). Ik heb ook een M van Manual modus knopje, als ik daar op druk kan ik zelf schakelen tussen 2-3 & 4.. Handig voor in de winter.. Lang leven BMW. BMW altijd Bir. ![]() | |
blup | donderdag 12 januari 2012 @ 13:15 |
Denken dat dat speciaal is. Mijn 5je uit 86 heeft dat zelfs. ![]() | |
ZwartmetSuiker | donderdag 12 januari 2012 @ 13:16 |
Dat denk ik bij wel meer opties ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 12 januari 2012 @ 13:21 |
Dat komt omdat BMW altijd speciaal is. Of die nou uit 2006, 1996 of 1986 of desnoods 1766 komt.. ![]() | |
FkTwkGs2012 | donderdag 12 januari 2012 @ 14:04 |
moderne auto's HOEVEN niet te roesten maar blijkbaar vinden de autofabrikanten dat onwenselijk. | |
RealBizkit666 | donderdag 12 januari 2012 @ 14:06 |
Daar ben ik het mee eens. En dat telt ook voor voor niet auto-fabrikanten... Als er niets stuk gaat, kunnen ze niets nieuws verkopen. ![]() | |
FkTwkGs2012 | donderdag 12 januari 2012 @ 14:09 |
welke auto's zouden het het langst uithouden die er nu rondrijden... ik gok op mhh mhhh kleine japanners die daadwerkelijk in japan zijn gemaakt. omdat degelijk en zelfs wat roest nog wel rendabel is om het te laten repareren. | |
Biogarde | donderdag 12 januari 2012 @ 14:17 |
Klopt het wel dat de brandstofpomp in bijna alle gevallen naar de tyfus gaat wanneer je de tank van een diesel helemaal leeg rijdt? Die hoorde ik in m'n jeugd al. | |
Biogarde | donderdag 12 januari 2012 @ 14:18 |
Ik zet m'n geld in op de machines van VAG. En oh, over die Escort in dat andere topic. Daar hing origineel een 1600 in idd, nu een 1800. Maar ik rij er nauwelijks mee meer. Ze willen 'm steeds stelen ofzo. | |
FkTwkGs2012 | donderdag 12 januari 2012 @ 14:18 |
nee maar je moet hem weer vacuum zuigen of zoiets (iig bij oudere diesels misschien dat dit probleem inmiddels is verholpen), dus een hoop ellende als je het kunt voorkomen. | |
FkTwkGs2012 | donderdag 12 januari 2012 @ 14:18 |
nee vag is al lang niet meer zo degelijk als de naam die ze hebben. | |
RichardHammond | donderdag 12 januari 2012 @ 14:21 |
Niet meer, maar onze oude golf uit 2001 was echt wel degelijk, bij 270.000 kilometer voelde en reed hij nog als nieuw. Paar kleine reparaties en verder alleen de onderhoudsbeurtjes. Over de Passat's hoorden we niet zulke lofverhalen, dus wij zijn geswitcht naar Toyota. Ben benieuwd of die het ook zo lang volhoudt. | |
Biogarde | donderdag 12 januari 2012 @ 14:22 |
Ik zie eigenlijk nooit Golfjes 4/5 met roest (om maar iets te noemen qua slijten). Polo's na 1998~2000 ook niet meer. Maar let op, dat is mijn observatie. En die ligt weleens in de clinch met Jan.De.Wandelaar. | |
ZwartmetSuiker | donderdag 12 januari 2012 @ 14:25 |
Golf 4 zie ik wel eens met roest, altijd de achterspatborden. | |
FkTwkGs2012 | donderdag 12 januari 2012 @ 14:26 |
niets roest harder dan mercedes van de nieuwere auto's heb ik gehoord. broodje aap? geen idee ![]() | |
Biogarde | donderdag 12 januari 2012 @ 14:27 |
Eerlijk? Ik heb er echt nog nooit één gezien en ik woon in Utrecht. Hier rijden er meer als we bomen hebben ![]() | |
JDude | donderdag 12 januari 2012 @ 14:29 |
In het ANWB-sufferdje van deze maand staat een artikel over een paar auto's met een hoge kilometerstand. Een Opel Corsa met ongeveer 550K, een Mazda 323 met ongeveer 650K en een oude Mercedes met bijna 1 miljoen. | |
ZwartmetSuiker | donderdag 12 januari 2012 @ 14:29 |
Rond de millenniumwissel hadden ze daar wel last van ja. Ja echt waar ![]() | |
FkTwkGs2012 | donderdag 12 januari 2012 @ 14:33 |
veel km's is voor denk ik weinig auto's een probleem - in de juiste handen. het gaat om het overall plaatje; welke auto's zijn gewoon dusdanig fool proof dat ze nog in grote aantallen rondrijden 20 jaar na eerste verkoop. | |
CafeRoker | donderdag 12 januari 2012 @ 14:36 |
focus staat er ook bekend om. Zelfde leeftijd. | |
ZwartmetSuiker | donderdag 12 januari 2012 @ 14:43 |
\ Ford was in die tijd sowieso minder. Mondeo ook bij de deuren. | |
RichardHammond | donderdag 12 januari 2012 @ 14:49 |
Ik ook niet, vrij veel Golfjes hier, maar bijna geen een met roest. Alleen van die putjes willen wel eens beginnen te roesten, maar dat valt bij mij onder onderhoud. | |
RealBizkit666 | donderdag 12 januari 2012 @ 15:32 |
Jij als taalnazi moet toch wel weten dat het meervoud van Passat gewoon Passats is. En Golf moet met een hoofdletter, het is een eigen naam. Om de triestheid van je posts in het andere topic even aan te kaarten... ![]() [ Bericht 66% gewijzigd door RealBizkit666 op 12-01-2012 15:39:15 ] | |
RichardHammond | donderdag 12 januari 2012 @ 15:47 |
Ik ben nooit begonnen over algemene spelling, dus helaas. Het ging mij in dat andere topic er alleen maar over dat iedereen elkaar uitmaakt voor VMBO'er, terwijl het vmbo'er is en dat ik dat persoonlijk erg dom vind overkomen. Iemand uitmaken voor vmbo'er in de zin van domheid, maar het zelf niet goed kunnen spellen. Ik dacht dat ik het al goed had verwoord, jammer dat je mij zo probeert terug te pakken. | |
RealBizkit666 | donderdag 12 januari 2012 @ 15:49 |
Nee, je ging verder dan alleen dat. Je durfde namelijk te beweren dat het correct gebruik van spelling in het algemeen, het opleidingsniveau aangaf. Dus dat verdraai je nu ook...
| |
JDude | donderdag 12 januari 2012 @ 16:00 |
Ja, en eigennaam is in dit zinsverband één woord. Zullen we het nu weer over planes, trains & automobiles hebben? | |
Heer_van_Bartolhoven | donderdag 12 januari 2012 @ 16:00 |
![]() | |
RichardHammond | donderdag 12 januari 2012 @ 16:00 |
Ja en dat is toch ook zo? | |
Sounddragon | donderdag 12 januari 2012 @ 16:03 |
Ja, opzouten met dat gezeik.. en al helemaal niet 2 topics tegelijk gaan zitten verkloten ![]() | |
FkTwkGs2012 | donderdag 12 januari 2012 @ 16:04 |
dit dus. ben het niet vaak met sounddragon eens maar in deze heeft hij het volledig bij het rechte eind! chapeau! [ Bericht 2% gewijzigd door Sounddragon op 12-01-2012 16:18:46 ] | |
Heer_van_Bartolhoven | donderdag 12 januari 2012 @ 16:13 |
Edit, laat maar post die ik quotte is ineens verwijderd | |
Sounddragon | donderdag 12 januari 2012 @ 16:16 |
Jeh, gaat snel he ![]() Als ik zeg nokken, dan bedoel ik ook ONTOPIC.. | |
classpc | donderdag 12 januari 2012 @ 18:48 |
Ik vraag me af of die dan ook altijd buiten gestaan hebben of dat die gewoon hun hele leven in de garage gestaan hebben. | |
vannelle | donderdag 12 januari 2012 @ 18:52 |
Moet dan wel een grote garage zijn geweest met zoveel km's op de klok. ![]() | |
ZwartmetSuiker | donderdag 12 januari 2012 @ 19:12 |
Als zo'n auto meer in de garage staat dan rijdt dan rijdt je er niet zoveel kilometers mee lijkt mij ![]() | |
2cv | donderdag 12 januari 2012 @ 19:49 |
Vuil wordt wel door het filter tegen gehouden, maar lucht niet. Er komt dus lucht in de pomp en dat smeert (in tegenstelling tot diesel) zo slecht. Maar je pomp gaat er niet in 1 keer kapot van. | |
RealBizkit666 | vrijdag 13 januari 2012 @ 21:54 |
Getuige dit topic: Wanneer weer kleine hele snelle auto's? Pocket Rockets Mijn auto is echt supersnel hoor... ![]() En het verhaal, dat moderne zwaardere auto's ondanks hun vermogen langzamer zijn dan hun voorgangers. ![]() | |
ZwartmetSuiker | vrijdag 13 januari 2012 @ 21:55 |
Gewicht is het toverwoord. | |
FkTwkGs2012 | vrijdag 13 januari 2012 @ 21:56 |
auto's zijn veel zwaarder en groter geworden afgelopen 20 jaar. we gaan steeds meer naar amerikaanse standaarden. beetje goeie oliecrisis en dat verandert wel weer. | |
RealBizkit666 | vrijdag 13 januari 2012 @ 21:58 |
Ze worden toch ook steeds zuiniger? Mijn 200 PK wagen verbruikt een stuk minder dan de 112 PK GTi uit de Mk1. ![]() | |
FkTwkGs2012 | vrijdag 13 januari 2012 @ 22:11 |
het zal best iets zuiniger zijn geworden. denk dat je met een courante 200pk luxewagen niet veel beter dan 1:13 rijdt in het dagelijks verkeer als je een benzine hebt? los daarvan is kleiner ook nu nog steeds zuiniger dan een grotere. dus als de nood echt aan de man komt dan gaan mensen liever een kleinere wagen rijden. logisch wel. | |
T42 | zondag 15 januari 2012 @ 17:09 |
rubber met een ijzerdraadje ![]() helpt volgens gelovigen ![]() helpt mij tegen tikken krijgen bij in en uit stappen neej dat is bij opel zo! daar is hij al aan het roesten in de showroom... [ Bericht 29% gewijzigd door T42 op 15-01-2012 17:18:23 ] | |
T42 | zondag 15 januari 2012 @ 17:11 |
een fiets ![]() ![]() je zou eens een enorme dimmer in je meterkast moetten zetten dan gaat er nooit meer iets stuk in huis! ![]() | |
T42 | zondag 15 januari 2012 @ 17:19 |
vroeger had je aan 34pk genoeg! met techniek van nu zou je dan 1:100 moetten kunnen.. | |
T42 | zondag 15 januari 2012 @ 17:21 |
heb een kever staan die ruim 5ton op heeft zitten ![]() altijd buiten gestaan en rijd al paar jaar niet meer zelf. | |
RichardHammond | zondag 15 januari 2012 @ 17:31 |
Dat ligt er ook een beetje aan. Je hebt tegenwoordig ook van die kleine dieseltjes, maar die zijn amper zuiniger dan de oeroude 1.9 TDI van VAG. | |
Kentekenplaat | dinsdag 17 januari 2012 @ 15:33 |
Klopt, mijn neef heeft zo'n ding , die roest ook al. Oudere Peugeotjes zijn behoorlijk roestvrij. | |
ZwartmetSuiker | dinsdag 17 januari 2012 @ 16:28 |
Net nog een leuke; "Huh je kentekenplaat hangt scheef, damagnie!" Ik: "Jawel, hij hangt gewoon aan de voorkant hoor, alleen een klein beetje scheef." Hij hangt met touwtjes aan de voorkant ![]() | |
Gokhan03 | woensdag 18 januari 2012 @ 20:06 |
Mijn eigen broodje PTAap wat ik laatst tegen een vriend zei: "Al die nieuwe auto's hebben last van kapotte dagrijverlichting of mistlampen" Bij de bushalte waar ik vaak sta viel het me op dat ik veel lease volkswagens zie en toevallig allemaal een "kapotte" mistlamp hebben. Bleek dat de richting waar ze in gaan dat die kant de dagrijverlichting aan gaat ![]() | |
RichardHammond | woensdag 18 januari 2012 @ 20:15 |
Was mij ook al opgevallen. Wat is het nut van zo'n functie? Ik vind het persoonlijk maar weinig toevoegen. | |
blup | woensdag 18 januari 2012 @ 20:26 |
Bochtverlichting. | |
lipje | woensdag 18 januari 2012 @ 20:29 |
![]() | |
2cv | woensdag 18 januari 2012 @ 21:29 |
Het zal wel nut hebben. Citroën had het een halve eeuw (ofzo) terug ook al uitegvonden en die stopte zeker toen geen overbodige rommel in auto's (her en der een sierstrip uitgezonderd). | |
Gokhan03 | woensdag 18 januari 2012 @ 21:30 |
Dient dus alleen om gezien te worden door het overig verkeer en niet voor jezelf dus? Ik zag het niet als een voordeel voor de bestuurder. | |
Barcaconia | woensdag 18 januari 2012 @ 21:34 |
Ik rijd wel eens met een auto met dat systeem. Je hebt er opzich wel plezier van op donkere kleine weggetjes bij nacht. Dan zie je toch altijd nèt wat meer als je een bocht instuurt. In de stad of op wegen met straatverlichting voegt het niets toe, je ziet het verschil niet eens. | |
RichardHammond | woensdag 18 januari 2012 @ 21:39 |
Het is statische verlichting, het draait niet mee met het sturen. Het lampje gaat alleen branden. Volgens mij zie je het niet eens meer buitenaf als je het grootlicht aanzet, ik bedoel het is een vrij zwak lampje. Leuke feature, maar in mijn ogen ook niet meer dan dat. | |
Barcaconia | woensdag 18 januari 2012 @ 21:42 |
Mistlampen schijnen over de grond over een breed bereik, het zijn eigenlijk lage breedstralers. Als de linkse gaat branden bij het insturen van een linkse bocht dan zie je daadwerkelijk wel meer in die hoek. Grootlicht schijnt op korte afstand niet echt over de grond, dat is meer voor ver weg kijken. Het helpt dus wel iets, maar het is marginaal. Ik zou het niet kopen al ¤1000 euro optie zeg maar... | |
2cv | woensdag 18 januari 2012 @ 21:48 |
Klopt. Ik vind het idee alleen hetzelfde ![]() | |
RichardHammond | woensdag 18 januari 2012 @ 21:52 |
Ik zal er eens opletten 's avonds. |