abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † woensdag 11 januari 2012 @ 20:48:53 #26
25682 2cv
Niet subtiel
pi_106698171
Ziet er modern uit he, zo'n DS ? ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  donderdag 12 januari 2012 @ 08:07:56 #27
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_106713330
quote:
7s.gif Op woensdag 11 januari 2012 18:54 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik zie die dingen al jaren niet meer. Hoe wordt dat tegenwoordig gedaan eigenlijk? :@
Niet, volgens mij, je ziet ze idd bijna niet meer. Nu krijg je gewoon weer een tikkie als het dat soort weer is ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 12 januari 2012 @ 08:35:32 #28
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_106713525
"Je moet je tank niet helemaal leegrijden, dat is niet goed voor de injectie"

Klopt dit of is dit ook een broodje aap? :P
pi_106713580
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 08:35 schreef .Neovo. het volgende:
"Je moet je tank niet helemaal leegrijden, dat is niet goed voor de injectie"

Klopt dit of is dit ook een broodje aap? :P
Dat klopt gedeeltelijk. Als jij je tank leeg rijdt, dan komt alle troep op de bodem van je tank ook mee en vervolgens zitten je injecties verstopt.

Wat doe ik zelf, ik rij hem altijd leeg dan blijft er ook geen troep achter :) Die troep ontstaat als je je tank een lange tijd niet leegrijdt en wanneer je hem wel leegrijdt, dat alle troep meekomt.
  donderdag 12 januari 2012 @ 08:41:54 #30
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_106713597
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 08:35 schreef .Neovo. het volgende:
"Je moet je tank niet helemaal leegrijden, dat is niet goed voor de injectie"

Klopt dit of is dit ook een broodje aap? :P
Onderin je tank ligt meestal wat meer vuiligheid, soms ook water.. er zit tussen je tank en je injectiesysteem nog wel een filter, dat kan het vuil afvangen, maar water gaat daar uiteraard doorheen. ;)

Leegrijden is dus niet goed nee.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_106713608
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 08:40 schreef Gokhan03 het volgende:

[..]

Dat klopt gedeeltelijk. Als jij je tank leeg rijdt, dan komt alle troep op de bodem van je tank ook mee en vervolgens zitten je injecties verstopt.

Wat doe ik zelf, ik rij hem altijd leeg dan blijft er ook geen troep achter :) Die troep ontstaat als je je tank een lange tijd niet leegrijdt en wanneer je hem wel leegrijdt, dat alle troep meekomt.
Ik rijd mijn tank nooit leeg, en jij ook niet. Of loop je altijd de laatste (kilo)meters naar de pomp met een reserve kanister? ;)

Wel zo ver mogelijk, maar dan heb je nog steeds het probleem dat er troep achter blijft. :)
  donderdag 12 januari 2012 @ 08:45:34 #32
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_106713628
quote:
3s.gif Op donderdag 12 januari 2012 08:41 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Onderin je tank ligt meestal wat meer vuiligheid, soms ook water.. er zit tussen je tank en je injectiesysteem nog wel een filter, dat kan het vuil afvangen, maar water gaat daar uiteraard doorheen. ;)

Leegrijden is dus niet goed nee.
Oepsie :@

Kan ik zometeen eerst de staatskas gaan spekken :') ;(
  donderdag 12 januari 2012 @ 08:46:40 #33
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_106713642
Leeg is idd niet tot het lampje gaat branden, leeg is sputterdesputter -> u gaat nu verder duwen ;)

Als het lampje gaat branden kun je nog een km of 50, 60, 70 :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 12 januari 2012 @ 08:47:51 #34
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_106713656
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 08:45 schreef .Neovo. het volgende:

[..]

Oepsie :@

Kan ik zometeen eerst de staatskas gaan spekken :') ;(
Ik mag vanavond weer, op weg naar mijn werk; 90 pleuro, gaat weer 3 dagen mee :r
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_106713680
quote:
14s.gif Op donderdag 12 januari 2012 08:46 schreef Sounddragon het volgende:
Leeg is idd niet tot het lampje gaat branden, leeg is sputterdesputter -> u gaat nu verder duwen ;)

Als het lampje gaat branden kun je nog een km of 50, 60, 70 :)
Of zelfs 110 volgens de BC in de A4 diesel van mijn collega... :P

En ik ga straks lekker in België tanken zodat de Nederlandse staatskast niet gespekt wordt in ieder geval...
  donderdag 12 januari 2012 @ 08:52:10 #36
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_106713707
quote:
14s.gif Op donderdag 12 januari 2012 08:46 schreef Sounddragon het volgende:
Leeg is idd niet tot het lampje gaat branden, leeg is sputterdesputter -> u gaat nu verder duwen ;)

Als het lampje gaat branden kun je nog een km of 50, 60, 70 :)
Hmm, volgens de BC bij mij 120 :P. Dan ga ik er van uit dan er nog ongeveer 7 liter inzit. De auto is gelukkig wel zuinig :P. 1:20 is geen probleem.
pi_106714626
quote:
14s.gif Op donderdag 12 januari 2012 08:46 schreef Sounddragon het volgende:

Als het lampje gaat branden kun je nog een km of 50, 60, 70 :)
Verschilt per auto.
Als ik heel behouden rijdt, dan kan ik volgens de BC 150km. Normale rijstijl is ongeveer 100km en als ik een sportieve bui heb, dan springt hij vrijwel direct onder de 50km en laat hij geen afstand meer zien.
Als ik het echt te gek maak en op de laatste 2-3 liter aan het rijden ben, dan geeft de BC aan dat het motorvermogen beperkt wordt en kan ik niet meer boven de 2800 toeren komen :P
Boven de 100 per uur lukt dan ook eigenlijk niet meer. Heb ik nog maar 1x gehad. Zweet op het voorhoofd of ik de pomp nog zou halen :+
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
  donderdag 12 januari 2012 @ 11:42:34 #38
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_106717343
Hmm. Zojuist 30 liter getankt voor 1,639 per liter :D. Ik kan volgens de bc 900 km rijden voordat ik weer moet tanken. Das wel heul erg zuinig :D :'). Zal wel rond de 800 zijn, er zat nog een paar liter in de tank :)
pi_106718564
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 18:31 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Gewoon lezen is moeilijk he... :')

Ik zou eens alle reacties lezen voor degene die jij quote. Dan weet je ook over welke automaakbak dat ik het heb, zonder dat je iemand probeert belachelijk te maken...

Edit:
En buiten dat, dat jou oh zo geweldige faal een tiptronic had, wil niet zeggen dat meteen alle automaten vanaf 2001 dat hadden...
Even rustig aan vriend, ik probeer niemand belachelijk te maken, als dat wel zo over gekomen is dat hierbij mijn excuses :).

Ik heb het teruggelezen maar ik kan er niet uit opmaken over welke bak jij het hebt, gewoon een automaat toch?

Dat is waar, zeker in de kleine bakkies zag je dat niet.
Maar in de middenklassers en luxere wagens die voorzien waren van een automaat zat dat toch bij een hoop modellen er standaard erop.
Waarom zouden ze het ook niet doen, dat zijn allemaal elektrische bakken dus wat extra schakelaars is relatief makkelijk te regelen ;)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_106718674
Nog eentje: 'moderne auto's roesten niet meer'.

Als ik de berichten mag geloven is roest na een periode van afwezigheid van 10-15 jaar weer helemaal hip!
pi_106718914
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 12:25 schreef CafeRoker het volgende:
Nog eentje: 'moderne auto's roesten niet meer'.

Als ik de berichten mag geloven is roest na een periode van afwezigheid van 10-15 jaar weer helemaal hip!
Zelfde illusie als rvs.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_106719274
quote:
2s.gif Op donderdag 12 januari 2012 12:21 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Even rustig aan vriend, ik probeer niemand belachelijk te maken, als dat wel zo over gekomen is dat hierbij mijn excuses :).
^O^
quote:
Ik heb het teruggelezen maar ik kan er niet uit opmaken over welke bak jij het hebt, gewoon een automaat toch?
Ik had het over de automaten waar naast de pook een 2, een 3 of 4 stond (of zo) en zonder +/-'gedeelte. Dat getal heeft niets met de trap/versnelling te maken waar de bak in staat.
Ook als jij de pook in die alfa in de 4 zet (dus niet het +/-'gedeelte), dan heeft dat niets te maken met trap/versnelling waar die in staat. Dus dat blijft eigenlijk altijd overeind staan. ;)
quote:
Dat is waar, zeker in de kleine bakkies zag je dat niet.
Maar in de middenklassers en luxere wagens die voorzien waren van een automaat zat dat toch bij een hoop modellen er standaard erop.
Waarom zouden ze het ook niet doen, dat zijn allemaal elektrische bakken dus wat extra schakelaars is relatief makkelijk te regelen ;)
Kosten. ;)
De kleine gebakjes moeten goedkoop blijven, en zoiets drijft de prijs alleen maar omhoog.
pi_106719560
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 12:47 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Ik had het over de automaten waar naast de pook een 2, een 3 of 4 stond (of zo) en zonder +/-'gedeelte. Dat getal heeft niets met de trap/versnelling te maken waar de bak in staat.
Ook als jij de pook in die alfa in de 4 zet (dus niet het +/-'gedeelte), dan heeft dat niets te maken met trap/versnelling waar die in staat. Dus dat blijft eigenlijk altijd overeind staan. ;)

Bij oudere Benzen betekent het getal de versnelling die als hoogste aangehouden wordt.
Als je 2 kiest, dan zal de automaat niet voorbij de 2e trap komen en geforceerd hoog in de toeren blijven tot je in de begrenzer staat te ratelen.
Enige relatie is er dus wel, maar je zal doelen op het feit dat als je 4 kiest, dat de auto niet met de vierde trap zal beginnen?
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
  donderdag 12 januari 2012 @ 13:05:49 #44
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_106719905
quote:
3s.gif Op donderdag 12 januari 2012 08:41 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Onderin je tank ligt meestal wat meer vuiligheid, soms ook water.. er zit tussen je tank en je injectiesysteem nog wel een filter, dat kan het vuil afvangen, maar water gaat daar uiteraard doorheen. ;)

Leegrijden is dus niet goed nee.
Water kan ook blijven hangen door de capillaire werking, al weet ik niet of een auto met filtergaas werkt. Bij mijn Metje los ik dat op door een klokje brandspiritus in het tankje te gooien. Brandspiritus zorgt ervoor dat het water zich met de benzine kan vermengen en dat het gewoon kan verbranden in de cilinder.
pi_106720110
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 12:55 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Bij oudere Benzen betekent het getal de versnelling die als hoogste aangehouden wordt.
Als je 2 kiest, dan zal de automaat niet voorbij de 2e trap komen en geforceerd hoog in de toeren blijven tot je in de begrenzer staat te ratelen.
Enige relatie is er dus wel, maar je zal doelen op het feit dat als je 4 kiest, dat de auto niet met de vierde trap zal beginnen?
Yup. In de 4 zal die gewoon vanuit stilstand alle trappen nemen, maar niet hoger dan de 4 gaan. :)
pi_106720219
Das gek, bij mijn BMW kan ik er voor zorgen dat ie het doet zoals jullie het beschrijven met dat berg stand (zorgen dat ie niet over het gekozen versnelling schakelt).
Ik heb ook een M van Manual modus knopje, als ik daar op druk kan ik zelf schakelen tussen 2-3 & 4.. Handig voor in de winter..

Lang leven BMW. BMW altijd Bir. _O_
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  donderdag 12 januari 2012 @ 13:15:54 #47
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_106720268
Denken dat dat speciaal is. Mijn 5je uit 86 heeft dat zelfs. :').
pi_106720306
quote:
9s.gif Op donderdag 12 januari 2012 13:15 schreef blup het volgende:
Denken dat dat speciaal is.
Dat denk ik bij wel meer opties :P
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_106720470
quote:
9s.gif Op donderdag 12 januari 2012 13:15 schreef blup het volgende:
Denken dat dat speciaal is. Mijn 5je uit 86 heeft dat zelfs. :').
Dat komt omdat BMW altijd speciaal is. Of die nou uit 2006, 1996 of 1986 of desnoods 1766 komt.. 8-)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_106721825
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 12:25 schreef CafeRoker het volgende:
Nog eentje: 'moderne auto's roesten niet meer'.

Als ik de berichten mag geloven is roest na een periode van afwezigheid van 10-15 jaar weer helemaal hip!
moderne auto's HOEVEN niet te roesten maar blijkbaar vinden de autofabrikanten dat onwenselijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')