Daar zal het nog wel kouder zijn... brrrquote:
Ik moet genoeg de stad door hoorquote:Op woensdag 11 januari 2012 15:57 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Daar zal het nog wel kouder zijn... brrrMaar daar heb je binnen bij ES/NS geen last van denk ik
Huh?quote:Op woensdag 11 januari 2012 15:37 schreef SP22 het volgende:
AAARGH!!! Remmen, gas loslaten, niets doen... *zucht*
Ben voor mn theorie aan het leren... hebt 25 vragen met vage plaatjes en dan moet je uit die 3 kiezen..quote:
quote:Op woensdag 11 januari 2012 16:16 schreef problematiQue het volgende:
[..]
http://lmgtfy.com/?q=how+to+understand+the+female+mind
Hehehequote:Op woensdag 11 januari 2012 16:16 schreef problematiQue het volgende:
[..]
http://lmgtfy.com/?q=how+to+understand+the+female+mind
Ah, die fiets.quote:Op woensdag 11 januari 2012 16:16 schreef SP22 het volgende:
[..]
Ben voor mn theorie aan het leren... hebt 25 vragen met vage plaatjes en dan moet je uit die 3 kiezen..
Zou je daar trouwens een foto van willen maken? Dat is volgens mij nieuw in het theorie examen (ik heb het in ieder geval nooit gehad), en mijn vrienden hadden het daar laatst over.quote:Op woensdag 11 januari 2012 16:16 schreef SP22 het volgende:
[..]
Ben voor mn theorie aan het leren... hebt 25 vragen met vage plaatjes en dan moet je uit die 3 kiezen..
Pffssht... jullie zitten dichter bij Syberië dan wij...quote:
Ik heb geen digitale proef examens meer over.. En kan de vorige alleen nog de antwoorden zien. (ben voor alle 10 gezakt..)quote:Op woensdag 11 januari 2012 16:20 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Zou je daar trouwens een foto van willen maken? Dat is volgens mij nieuw in het theorie examen (ik heb het in ieder geval nooit gehad), en mijn vrienden hadden het daar laatst over.
Ik heb nu ook gewoon geen oefenmateriaal meer voor dat soort vragen.. Gaat leuk worden morgen..quote:
Dat dus inderdaad.quote:Op woensdag 11 januari 2012 16:37 schreef problematiQue het volgende:
Mijns inziens hoort dit gewoon thuis bij het praktijkexamen.
ja ben die pagina aan het lezen nu.. Best nuttig! Thanksquote:Op woensdag 11 januari 2012 16:45 schreef problematiQue het volgende:
Volgens de schrijven van die pagina waar ik naar linkte moet je ervanuitgaan dat de situatie op de foto je net pas is opgevallen, IE: je hebt niet geanticipeerd. Als je in het normale leven een fietser ziet die de rijbaan op zal komen dan heb je waarschijnlijk iets gedaan waardoor remmen niet nodig is, maar bij die foto moet je tóch remmen omdat je het te laat zag.
Leuk bandjequote:Op woensdag 11 januari 2012 16:04 schreef problematiQue het volgende:
Zaterdag om 23u staan mijn vrienden - Rats on Rafts - in 'Kelder'. Superrrtip
Ze hadden laatst ook een paginagroot interview in de Volkskrant: http://www.volkskrant.nl/(...)-en-doorrollen.dhtml
Sttttttttttttttttttquote:Op woensdag 11 januari 2012 20:36 schreef Xilantof het volgende:
Ik heb er nog alle vertrouwen in dat er echt wel een winter komt
Stel je niet aan man, de afgelopen 3 jaar heb je ook een strenge winter overleefd!quote:
Is er strenge winter geweest?? Fuk, heb ik die weer gemistquote:Op woensdag 11 januari 2012 20:48 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Stel je niet aan man, de afgelopen 3 jaar heb je ook een strenge winter overleefd!
Daar heb je je praktijklessen voor. En ja, die lijken me inderdaad belangrijker dan het theoriedeel.quote:Op woensdag 11 januari 2012 17:45 schreef ultra_ivo het volgende:
Gevaarherkenning lijkt me een stuk belangrijker dan regelkennis.
B.quote:Op woensdag 11 januari 2012 19:11 schreef problematiQue het volgende:
[ afbeelding ]
Deze vrouw is getrouwd, moet u...
A) Remmen;
B) Gas geven, of;
C) Niets doen?
Strenge winter? Wanneer danquote:Op woensdag 11 januari 2012 20:48 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Stel je niet aan man, de afgelopen 3 jaar heb je ook een strenge winter overleefd!
Eigenlijk moet je gevaren al kunnen herkennen op het moment dat je aan het verkeer deelneemt. Of dat nu als automobilist, motard, fietser of voetganger is.quote:Op woensdag 11 januari 2012 21:07 schreef Omniej het volgende:
[..]
Daar heb je je praktijklessen voor. En ja, die lijken me inderdaad belangrijker dan het theoriedeel.
quote:Op donderdag 12 januari 2012 12:52 schreef SP22 het volgende:
Here goes nothing.. op naar mn theorie examen!
Nee, kan nu pas gepland en aangevraagd worden. Maar ik doe "spoedcursus" dus redelijk snel hoop ik.quote:Op donderdag 12 januari 2012 15:08 schreef problematiQue het volgende:
Nouja, gehaald is gehaald. GefeliciteerdWeet je al wanneer je gaat afrijden?
Hier was het wat anders vanochtend..quote:Op donderdag 12 januari 2012 15:57 schreef problematiQue het volgende:
En toen stond mijn flat in de brand, maar niet heus.
Het einde van de weekquote:
Das echt zo'n vakantie waarna je weer aan vakantie toe bentquote:Op vrijdag 13 januari 2012 18:13 schreef Chanty het volgende:
[..]
Het einde van de week
Ennnnnn 2 weken klus- en verhuisvakantie
Snap ik! Maar dat komt vast helemaal goed!quote:Op vrijdag 13 januari 2012 18:20 schreef Chanty het volgende:
Dat geldt gek genoeg voor elke vakantie
En zeker tof, en spannend ook
Ben al sinds gisteren weekend aan het vierenquote:
Leuk dat er staat Enschede, maar ophalen in Drenthe :Squote:Op zaterdag 14 januari 2012 12:44 schreef Peter_Aragorn het volgende:
http://audio-tv-foto.mark(...)26-canon-eos-7d.html
Dat is de link... Heb hem gemaild
Ja het leek mij ook al te mooi om waar te zijnquote:Op zaterdag 14 januari 2012 12:58 schreef problematiQue het volgende:
Ook nog eens met lens voor maar 500 euro, ik hier echt heel hard van wegrennen.
Lolquote:Op zaterdag 14 januari 2012 13:02 schreef problematiQue het volgende:
Of je autosleutels niet gestolen worden terwijl je met 'm aan het praten bent
Past mijn 18-55 daar op?quote:Op zaterdag 14 januari 2012 13:05 schreef Dark_Angelus het volgende:
[TK] Canon EOS 1D Mark II
Die knaap heeft verstand van zaken
quote:Op zaterdag 14 januari 2012 13:05 schreef Dark_Angelus het volgende:
Lens Mount EF (excludes EF-S lenses)quote:
Hard werken, lag er 06:00 vanochtend. Vannacht gelukkig weer terug naar de randstadquote:
Voor de vakantie foto's, jongeeuhquote:
Heel pop journalistiek NL stond erquote:Op zaterdag 14 januari 2012 13:16 schreef SP22 het volgende:
Tja.. Als je uit je dak gaat bij Rinus kan ik me voorstellen dat het zwaar is..
Dat was het zekerquote:
Wat voor persoon het is, vragen waarom hij hem nou eigenlijk weg doet (liefst 2 keer oid, dan weet je dat je een eerlijk antwoord krijgt.) En kijken wat voor persoon 't is, hoe hij er mee omgaat enzovoort.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 13:01 schreef Peter_Aragorn het volgende:
[..]
Ja het leek mij ook al te mooi om waar te zijnMocht hij een bon hebben en dus echt aangekocht zijn: Waar moet ik dan op letten als ik ga kijken?
Ik wacht inderdaad eerst zijn/haar reactie even afquote:Op zaterdag 14 januari 2012 13:51 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat voor persoon het is, vragen waarom hij hem nou eigenlijk weg doet (liefst 2 keer oid, dan weet je dat je een eerlijk antwoord krijgt.) En kijken wat voor persoon 't is, hoe hij er mee omgaat enzovoort.
Wees niet bang om nee te zeggen. Beter geen camera dan een dure miskoop.
Ja, dat weet ik nietquote:Op zaterdag 14 januari 2012 13:54 schreef Peter_Aragorn het volgende:
[..]
Ik wacht inderdaad eerst zijn/haar reactie even af. Dan ga ik wat meer vragen stellen over waarom hij weggaat inderdaad. En serienummer vragen zeggen jullie dus? Waar kan ik dan checken of hij niet gejat is?
Who knows: I might be lucky...
quote:Op zaterdag 14 januari 2012 13:05 schreef Dark_Angelus het volgende:
Heb ff gegoogled, maar blijkbaar niet.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 14:10 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Oh ik dacht dat je dat ergens kon checken ofzo :p
Ik heb aan eentje een handstrap.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 14:19 schreef kanovinnie het volgende:
[..]Hoe weet je trouwens welke je verkoopt? Ik zou ze niet uit elkaar kunnen houden.
[..]
Heb ff gegoogled, maar blijkbaar niet.
Heb je dan handstrap en nekstrap op die? Anders lijkt het me wel moeilijk om even je andere camera te pakken als je bij een concert staat.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 14:35 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Ik heb aan eentje een handstrap.
Ja beide, inprincipe beide op schouders. En eentje handstrap zodat ik hem een beetje kan laten hangen in m'n handpalm.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 14:44 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Heb je dan handstrap en nekstrap op die? Anders lijkt het me wel moeilijk om even je andere camera te pakken als je bij een concert staat.
Handstrap lijkt me voor mij ook wel handig. Ga binnenkort naar Berlijn en verwacht daar toch de hele/halve dag met mijn 400D+10-20 rond te lopen.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 14:48 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Ja beide, inprincipe beide op schouders. En eentje handstrap zodat ik hem een beetje kan laten hangen in m'n handpalm.
Ja, kost niets, veel plezier ervanquote:Op zaterdag 14 januari 2012 14:51 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Handstrap lijkt me voor mij ook wel handig. Ga binnenkort naar Berlijn en verwacht daar toch de hele/halve dag met mijn 400D+10-20 rond te lopen.
Wa kost da? Wa hebbe ge dat vandaan?quote:Op zaterdag 14 januari 2012 14:54 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Ja, kost niets, veel plezier ervan
Hmm is een nieuwe, weet niet of ze de oude nog leveren. Maar ook dit prima dingquote:Op zaterdag 14 januari 2012 14:56 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wa kost da? Wa hebbe ge dat vandaan?
http://www.cameranu.nl/nl(...)ap/h400_1562_152324/
Zoiets?
Je kunt ook gewoon je nekstrap om je pols wikkelen. Dat doe ik altijd.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 14:51 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Handstrap lijkt me voor mij ook wel handig. Ga binnenkort naar Berlijn en verwacht daar toch de hele/halve dag met mijn 400D+10-20 rond te lopen.
Ik weet het niet hoor, maar ik kan me zo voorstellen dat zo'n strap een stuk minder fijn is dan een strap die je vastmaakt aan de verticale handgrip (zoals bij een 1D). Zo'n touwtje wat helemaal naar dat statiefgaatje moet is een stuk minder stabiel denk ik.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 14:56 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wa kost da? Wa hebbe ge dat vandaan?
http://www.cameranu.nl/nl(...)ap/h400_1562_152324/
Zoiets?
Que?quote:Op maandag 16 januari 2012 15:09 schreef SP22 het volgende:
http://www.svepe.nl/nieuws/95-pasen2012.html
En ik ben officieel fotograaf!
Ik zou dan toch zo'n sling strap nemen, want je krijgt zeker last van je pols als je er zo lang mee moet lopenquote:Op zaterdag 14 januari 2012 14:51 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik wil dat shirtquote:Op maandag 16 januari 2012 17:03 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ik zou dan toch zo'n sling strap nemen, want je krijgt zeker last van je pols als je er zo lang mee moet lopen
Zoiets
21 - 35 - 70 is een mooie combinatie voor een lichtgewicht setje primes.quote:Op maandag 16 januari 2012 16:18 schreef problematiQue het volgende:
Welke?
Oooh de 21mm. Wellicht dat ik m'n 35mm daar ooit nog eens voor inruil![]()
Ik heb een grip, dus semi 1Dquote:Op zaterdag 14 januari 2012 15:12 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Ik weet het niet hoor, maar ik kan me zo voorstellen dat zo'n strap een stuk minder fijn is dan een strap die je vastmaakt aan de verticale handgrip (zoals bij een 1D). Zo'n touwtje wat helemaal naar dat statiefgaatje moet is een stuk minder stabiel denk ik.
Deze kan ik ook vanaf mijn grip naar boven doen ipv de statiefmount?quote:Op zaterdag 14 januari 2012 15:01 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Hmm is een nieuwe, weet niet of ze de oude nog leveren. Maar ook dit prima ding
Mwah, vind ik niet erg lekker lopen eigenlijk.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 15:10 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Je kunt ook gewoon je nekstrap om je pols wikkelen. Dat doe ik altijd.
Schappelijk prijsje hoor.quote:Op maandag 16 januari 2012 17:42 schreef Pizza_Boom het volgende:
Zaterdag even naar het strand geweest met de hond en wat fotos gemaakt. Ze durven daar gewoon 5 euro te vragen om te parkeren, in de winter.
Heb m voor kerst gekregen van mn neefquote:
Me to! Is niet eens heel duur op zijn site, twijfel alleen over de maat, aangezien ze bij M beginnen. In NL heb ik M, maar twijfel of ik dat daar dan ook heb...quote:
Ik ga voor 15 - 21 - 70quote:Op maandag 16 januari 2012 17:36 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
21 - 35 - 70 is een mooie combinatie voor een lichtgewicht setje primes.
Ik heb M en volgens mij is het ook gewoon M... (obvious M is Mquote:Op maandag 16 januari 2012 19:02 schreef Peter_Aragorn het volgende:
[..]
Me to! Is niet eens heel duur op zijn site, twijfel alleen over de maat, aangezien ze bij M beginnen. In NL heb ik M, maar twijfel of ik dat daar dan ook heb...
Wat is eigenlijk het echte verschil tussen al die BlackRapid's? Je hebt 4, 5 en 7...
Welke maat heb jij normaal en welke maat heb je dat shirt in?quote:Op maandag 16 januari 2012 19:00 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Heb m voor kerst gekregen van mn neefI Shoot RAW
Welke site?quote:Op maandag 16 januari 2012 19:02 schreef Peter_Aragorn het volgende:
[..]
Me to! Is niet eens heel duur op zijn site, twijfel alleen over de maat, aangezien ze bij M beginnen. In NL heb ik M, maar twijfel of ik dat daar dan ook heb...
Wat is eigenlijk het echte verschil tussen al die BlackRapid's? Je hebt 4, 5 en 7...
Euh, nee. Volgens mijquote:Op maandag 16 januari 2012 19:24 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Maar kun je aan die grip ook een strap vastmaken?
Nah, meestal S en deze M valt mij dus iets groter.quote:Op maandag 16 januari 2012 19:48 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Hier:
http://froknowsphoto.bigcartel.com/product/i-shoot-raw
Doodkapje: jij hebt in NL maat ook een M dus?
wmb geen probleem.quote:Op maandag 16 januari 2012 19:57 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Uhm, Dollar he... Shippen naar NL kost $9,99 extra. Anders bestellen we er meteen een paar? Ik wil er ook wel een!
Oh, ik dacht, peter betaaldquote:Op maandag 16 januari 2012 20:00 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Verdelen we verzendkosten weer he
En dit komt van een man met van die prutslensjes waarmee je niet kan zoomen?quote:Op maandag 16 januari 2012 20:07 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Ja, daar gaat het het juist om. Wijsneus met je mini 1D
Jammer hequote:Op maandag 16 januari 2012 20:10 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Oh, ik dacht, peter betaald
[..]
En dit komt van een man met van die prutslensjes waarmee je niet kan zoomen?
quote:Op maandag 16 januari 2012 20:07 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Ja, daar gaat het het juist om. Wijsneus met je mini 1D
Zoomenquote:Op maandag 16 januari 2012 20:10 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
En dit komt van een man met van die prutslensjes waarmee je niet kan zoomen?
Wel erg cheap in sommige dingen.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 10:06 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Zeker! Wie weet kunnen we er meteen een stuk of vijf bestellen, mits hier animo voor is natuurlijk!
Ieman hier ervaring met Camera Ect? (http://www.cameraect.com/index.php?route=product/special) Hebben mooie prijzen, nieuwe d300s voor ¤1000
Shop is een scam trouwens...quote:Op dinsdag 17 januari 2012 19:19 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Wel erg cheap in sommige dingen.
Mwuh, alleen handig als je geen tas hebt imo.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 19:17 schreef KneusTeun het volgende:
http://photojojo.com/store/awesomeness/photorito-lens-wrap/
Grappig XD
Als jullie willen bestellen... misschien hebben jullie hier wat aan. Ik heb de mijne ff naast een basic s shirt van de WE gezet.quote:
Dat van mij al maandenquote:Op dinsdag 17 januari 2012 20:28 schreef Dark_Angelus het volgende:
*gaaap* m'n ritme is nog steeds een beetje overhoop.
datquote:
Een dingetje dat een ander dingetje stabiliseert ?quote:
Hij kan het gebruiken heeft de praktijk uitgewezenquote:Op dinsdag 17 januari 2012 22:14 schreef freud het volgende:
Steering stabilizer. Scheelt zo'n ding zoveel?
Heb je niets aan. Gewoon jezelf niet gek maken en succesquote:Op dinsdag 17 januari 2012 22:12 schreef DjinN het volgende:
pff...ik word para..morgen training/sollicitatie bij (hopelijk) mijn nieuwe werkplek...scheelt dat ik al ervaring heb ik het werk maar toch
Stuurdemper idd. En ja, ik wil nooit meer zonder.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 22:14 schreef freud het volgende:
Steering stabilizer. Scheelt zo'n ding zoveel?
En die groene, is dat NL M?!quote:Op dinsdag 17 januari 2012 20:25 schreef Doodkapje het volgende:
Het is eigenlijk meer citroengras-groen... maar ja... die zwarte is M.
basic s shirt van WE... Small dusquote:Op dinsdag 17 januari 2012 22:23 schreef Peter_Aragorn het volgende:
[..]
En die groene, is dat NL M?!
Oke. Maar de M van I Shoot Raw is wel een stuk groter. Dus die pas ik welquote:Op dinsdag 17 januari 2012 22:29 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
basic s shirt van WE... Small dus
Neuh, afhankelijk van de instelling stuurt het niet veel zwaarder. Ik heb hem meestal vrij licht staan (dan vangt hij alleen het ergste schudden op).quote:Op dinsdag 17 januari 2012 22:22 schreef kanovinnie het volgende:
Is het dan niet irritant met sturen? Dat het zwaarder gaat door die demper?
"Probeer marktplaats eens..."quote:Op dinsdag 17 januari 2012 22:30 schreef Doodkapje het volgende:
Wat moet je zeggen als je op een mail met een verzoek tot onkostenvergoeding een antwoord terug krijg met de strekking: "Jammer dat je het niet gratis wil doen..."
Ik zou beginnen met hard lachen.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 22:30 schreef Doodkapje het volgende:
Wat moet je zeggen als je op een mail met een verzoek tot onkostenvergoeding een antwoord terug krijg met de strekking: "Jammer dat je het niet gratis wil doen..."
Go for it,... stof is ook fijnquote:Op dinsdag 17 januari 2012 22:32 schreef Peter_Aragorn het volgende:
[..]
Oke. Maar de M van I Shoot Raw is wel een stuk groter. Dus die pas ik wel
quote:
Volgens mij denken mensen niet verder dan,... "Maar die camera had je toch al gekocht..."quote:
Ik kreeg net ook een berichtje van een vriendin van een vriendin, die vroeg of ik gratis bij een of ander studentenfestival foto's wilde maken, 'het leuke is dat je dan gratis (delen van) allemaal optredens kan zien'. Nou wooptie-fucking-doo.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 22:30 schreef Doodkapje het volgende:
Lekker stevig ontbijtje dusquote:Op woensdag 18 januari 2012 07:56 schreef Doodkapje het volgende:
Idd... nu maar even genieten van mijn kadetjes met ei en spek...
In Zwolle? Die opleiding kwam laatst nog in het nieuws,... niet zo positief helaas. Vanmiddag begint mijn cursus wetenschapsjournalistiekquote:Op woensdag 18 januari 2012 07:58 schreef Peter_Aragorn het volgende:
[..]
Lekker stevig ontbijtje dusIk ga weer aan de cruesli. Moet er effe wat kilootjes afhebben
Trouwens: ik hoop in februari/september weer terug te mogen naar mijn opleiding journalistiek. Aangezien ik dan voor radio/televisie zal kiezen, wil ik ook reportages enzo kunnen schieten met mijn dslr. Afgezien van merken, wat is dan de juiste keus? Body voor zo'n ¤1000 heb ik het dan over? Mag iets meer en iets minder zijn, dat maakt me niet zo veel uitOok dus niet perse voorkeur voor merk, aangezien het glas dat ik bezit niet heel bijzonder is...
Aanbod ja... ze brengen het ook zo leuk alsof het dé kans is om foto's te maken.quote:Op woensdag 18 januari 2012 08:43 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Ik heb het 'aanbod' ook afgeslagen
Ja in Zwolle. Heb daar al twee jaar gehad, maar helaas mijn P toen niet behaald. Dus ben bezig met de examencommissie nu. Denk dat ze niet zo nauw luisteren na dit nieuwsquote:Op woensdag 18 januari 2012 10:16 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
In Zwolle? Die opleiding kwam laatst nog in het nieuws,... niet zo positief helaas. Vanmiddag begint mijn cursus wetenschapsjournalistiekBetekent het dat je wilt gaan filmen met je dSLR?
[..]
Aanbod ja... ze brengen het ook zo leuk alsof het dé kans is om foto's te maken.
Ja, ik snap dat wel bij iemand die graag wil oefenen, maar als je dat stadium gepasseerd bent dan moet je gewoon voor jezelf een keer besluiten alleen nog gratis dingen te doen als je het echt heel graag wilt, of anders gewoon geld te vragen.quote:Op woensdag 18 januari 2012 10:16 schreef Doodkapje het volgende:
Aanbod ja... ze brengen het ook zo leuk alsof het dé kans is om foto's te maken.
Waarom sla je de D7000 over? Net als de D5100 een goede sensor, maar minder robuust dan de D300 en toch handzaam.quote:Op woensdag 18 januari 2012 10:44 schreef problematiQue het volgende:
Je wilde tot voor kort een D300 aanschaffen toch? De D5100 is voor die prijs denk ik de beste Nikon die ook kan filmen, al weet ik niet hoe het zich verhoudt tot de Canons (600D, 60D) qua mogelijk tot alles manueel instellen.
De Panasonic GH-2 loopt ook over van de videofunctionaliteit. Dat is eigenlijk meer een halve videocamera dan een fotocamera die toevallig ook kan filmen. Panasonic heeft ook een paar lenzen die zijn toegespitst op filmen (traploos diafragma, gemotoriseerd zoomen, vast nog meer van dat soort fratsen).
Iemand die graag wilt oefenen sjouwt niet met +6k euro aan materiaal.quote:Op woensdag 18 januari 2012 10:47 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Ja, ik snap dat wel bij iemand die graag wil oefenen, maar als je dat stadium gepasseerd bent dan moet je gewoon voor jezelf een keer besluiten alleen nog gratis dingen te doen als je het echt heel graag wilt, of anders gewoon geld te vragen.
Nou, zo duur is wat ik heb nou ook weer nietquote:Op woensdag 18 januari 2012 10:55 schreef Doodkapje het volgende:
Iemand die graag wilt oefenen sjouwt niet met +6k euro aan materiaal.
Dit is misschien een wel heel radicale suggestie, maar de body van de Pentax K-5 is echt, echt heel goed:quote:Op woensdag 18 januari 2012 10:59 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Ik weet niet. Op de een of andere manier vind ik de D7000 niet 'pro' genoeg overkomen voor dat bedrag... Maar dat terzijde: ik vind de body net niet fijn genoeg. Ik gooi die keuze nog zeker niet aan de kant hoor, wil sowieso eerst proberen met een aantal body's
http://www.dpreview.com/reviews/pentaxk5/page4.aspquote:Despite its relatively small dimensions, the K5's excellent build quality and well thought-out user interface means that it feels like a professional tool and in terms of build and ergonomics it is up there with the very best in its class.
Ever since the very early days of the Spotmatic and the classic MX and K1000 SLRs, Pentax has excelled at miniaturization without compromising specification or handling. With the K-5, the company has managed to pack more functionality into a small body shell than ever before, and even the most banana-fingered of the dpreview staff have very few complaints about how the K-5 handles.
[...]
The K-5 is noticeably smaller than competitive cameras like the Canon EOS 60D and Nikon D7000 (and smaller again than the EOS 7D and Nikon D300S), and its modest proportions and angular design lend it a somewhat 'retro' appearance. This impression vanishes as soon as the K-5 is picked up though, and as we said in our recent review of the D7000, the K-5 is one of our favorite current DSLRs to hold and use.
Ik ben echt heel blij met die Pentax K-5quote:Op woensdag 18 januari 2012 12:32 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Ook die Pentax zal ik zeker in overweging nemen
Nah, kan geen videoquote:
Yes idd!quote:Op dinsdag 17 januari 2012 22:15 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hij kan het gebruiken heeft de praktijk uitgewezen
[..]
Heb je niets aan. Gewoon jezelf niet gek maken en succes
Gefeliciteerd! Wat ben je nu?quote:
Rats on Rafts?quote:Op woensdag 18 januari 2012 20:24 schreef problematiQue het volgende:
Die vrienden van mij spelen as we speak live op BBC radio
Feli!quote:
De 16MP sensor van Sony (Nikon D7000, D5100, Pentax K-5) is wel een niveau beter dan de rest, verder ontloopt het elkaar weing, zeker als je niet heel veel zal eisen van de AF (sport of vliegende vogels fotograferen oid).quote:Op woensdag 18 januari 2012 22:11 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Avond mensen
Kennen jullie 'DigitalRev' op Youtube? Maken leuke filmpjes over fotografie met vooral DSLR's. Daar wat bekeken over D300s, D7000 en 7d/5dMii.
Neig momenteel toch naar de 7d, wat ik niet had verwacht. Bouw ziet er goed uit, wat de d300s natuurlijk ook heeft, maar qua video is de 7d superieur aan de Nikon's... Qua fotografie zijn allen, naast de ff 5dMii, gelijkwaardig volgens mij...
De 60D is qua body de mindere van de D7000 (maar ook goedkoper volgens mij).quote:Op woensdag 18 januari 2012 22:17 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Nog niet in overweging genomen, maar is net zo'n body qua bouw als de D7000 toch?!
Ik ga deze/volgende week wel gewoon even naar Konijnenberg. Kan ik ze serieus testen, ipv alleen vasthouden bij de MM...quote:Op woensdag 18 januari 2012 22:18 schreef problematiQue het volgende:
[..]
De 16MP sensor van Sony (Nikon D7000, D5100, Pentax K-5) is wel een niveau beter dan de rest, verder ontloopt het elkaar weing, zeker als je niet heel veel zal eisen van de AF (sport of vliegende vogels fotograferen oid).
Foto's waarvan?quote:Op donderdag 19 januari 2012 00:38 schreef Dark_Angelus het volgende:
Komende maand met wat foto's in een australisch muziekblad.. wereldfaam!
Foto's waarvan?quote:Op donderdag 19 januari 2012 01:07 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik heb zojuist een serie foto's opgestuurd naar een blad uit Kaliningrad.
Een festival in Gdansk (met o.a. een ontmoeting met Lech Walesa).quote:Op donderdag 19 januari 2012 01:11 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Foto's waarvan?
[..]
Foto's waarvan?
Thursday & Underoathquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
Moet eerst zelf maar iets zien te regelenquote:
Moet je voor je dat soort foto's aan een blad levert ook de foto 'vrijkopen?' (bijvoorbeeld van OOR(?)) en toestemming hebben van de band?quote:
In theorie wel (als je een contract hebt getekend), in dit geval niet. Geef het aan bij de media waarvoor in heen was zij geven toestemming en zodoende geef ik toestemming dat het blad mijn foto mag gebruiken.quote:Op donderdag 19 januari 2012 13:42 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Moet je voor je dat soort foto's aan een blad levert ook de foto 'vrijkopen?' (bijvoorbeeld van OOR(?)) en toestemming hebben van de band?
Aight gaaf!quote:Op donderdag 19 januari 2012 13:44 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
In theorie wel (als je een contract hebt getekend), in dit geval niet. Geef het aan bij de media waarvoor in heen was zij geven toestemming en zodoende geef ik toestemming dat het blad mijn foto mag gebruiken.
quote:Pentax new mirrorless camera will be announced by CP + in February.
The name is K-01
K-mount!
Black & white body color (black keynote), white and black (white tone), black and yellow (based on black and white, yellow leather) three different colors.
The sensor is the same spec K-5 (Click here to see that camera). And same rear LCD.
Full HD video
Shutter speed to 1 / 4000 p to 30 seconds
Contrast AF, AF 81 Split
Built-in pop-up flash
121mm width, 79mm height, 59mm depth
560g in weight with battery
designed by the designer who designed talby from au (i.e. Japanese mobile phone sold in 2004)
it looks more like Optio than K series; not like GXR
comes with a new lens: DA 40mm F2.8XS
three lens kits with DA40XS and lenses already on market
mirrorless but whether there is an EVF or it is built in is not revealed
quote:Geachte Pentax-klant,
helaas konden we uw opdracht om volgende reden niet verwerken:
- daar de handelaar, bij wie u het Pentax-product heeft gekocht, niet aan de actie mag deelnemen
- daar de koopdatum buiten de promotieperiode ligt
- daar het door u gekochte product niet aan de actie mag deelnemen
- daar een onleesbare of foute rekening is ingediend
- daar de kopie van de rekening van het nieuwe product niet is ingediend
- daar de originele EAN-streepjescode niet is ingediend
- daar de benodigde bankgegevens niet binnen de vereiste termijn bij ons zijn binnengekomen
- daar de deelname bij deze promotie beperkt is tot een opdracht per klant
Administratiefout?quote:Op donderdag 19 januari 2012 16:40 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Over Pentax gesproken...
Ze zijn wel goed bezig daar!
Het begint met dat ik afgelopen december een Pentax-K5 gekocht heb, en 100 euro van het aankoopbedrag terug kon vragen van Pentax zelf. Formulier invullen, streepjescode erbij en opsturen naar de 'lokale' Pentax distributeur (zit in Belgie), moest voor 15 januari bij hun binnen zijn.
Ik krijg op 15 januari een (vrij duidelijk geautomatiseerd) mailtje dat mijn aanvraag niet in behandeling genomen kon worden:
[..]Ja, tuurlijk, ik heb zo m'n best gedaan dat mijn aanvraag op ACHT punten niet correct is.
Ik stuur dus een mail terug waar ik op enigszins verontwaardigde toon vraag wat er dan precies aan de hand is en dat ik me niet voor kan stellen dat dat allemaal mis is.
Krijg ik vandaag, zonder verwijzing naar mijn mail, een standaard-mail dat m'n aanvraag (toch) wel goedgekeurd is
quote:Op donderdag 19 januari 2012 12:37 schreef Dark_Angelus het volgende:
Gezocht: Sponsor voor een ticket naar Australië, er ligt een fotopas voor Soundwave festival voor me klaar. Moet alleen het vliegticket betalen
Zucht
Line-up is awesomenessVerblijf etc wordt wel vergoed?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
Jups heb ik geregeld, alleen dat ticket hèquote:
Kostda? Puur uit interesse he, no way dat ik jou retour naar Australië stuurquote:Op donderdag 19 januari 2012 17:28 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Jups heb ik geregeld, alleen dat ticket hè
Hehe, om en nabij de 1100quote:Op donderdag 19 januari 2012 18:08 schreef freud het volgende:
[..]
Kostda? Puur uit interesse he, no way dat ik jou retour naar Australië stuur
quote:Op donderdag 19 januari 2012 18:12 schreef freud het volgende:
Damn, met een collecte zou ik nog wel een enkeltje op kunnen halen voor mezelf, maar ja, jou wil men terug vrees ik
Niet zomaar toestemming geven om foto's te gebruiken maar een factuur sturen.. Sta je er zoquote:
Nah de deal vanuit het blad is, ze betalen gewoon de foto.quote:Op donderdag 19 januari 2012 18:34 schreef Timmos het volgende:
[..]
Niet zomaar toestemming geven om foto's te gebruiken maar een factuur sturen.. Sta je er zo..
Misschien wel, maar met op het oog de komende festivals hier in Europa, de band shoots die er nog aan komen en de mogelijkheid om een waanzinnige camera voor een zeer schappelijke prijs over te nemen doet mij toch twijfelenquote:Op donderdag 19 januari 2012 18:40 schreef Timmos het volgende:
Achja, met je huidige cams is weinig mis.. Een keer voor de ervaring gaan en een maandje of whatever doorsparen is misschien ook wel eens leuk..
Hehe ik denk voor de camera wel, voor de reis zag ik op FB dat dat al niet ging lukkenquote:Op donderdag 19 januari 2012 18:55 schreef problematiQue het volgende:
Kun je niet wat geld lenen tegen een mooi tarief van je ouders oid?
Dat klinkt als hetzelfde als de Tone Curve die er al in zat..? Of ik begrijp het verkeerd.quote:Op donderdag 19 januari 2012 23:42 schreef problematiQue het volgende:
in de Develop module hebben ze recovery/brightness/fill light/blacks vervangen door whites/highlights/shadows/blacks, en ze kunnen nu ook allemaal donkerder en lichter worden gemaakt. Dat klinkt misschien insignificant, maar bij de paar foto's die ik heb geprobeerd scheelt het echt heel veel.
Nice!quote:Op vrijdag 20 januari 2012 00:31 schreef problematiQue het volgende:
Nog een foto waarvan ik dacht dat 'ie ongeschikt was voor grote prints vanwege dat omlijningsprobleem (om gezicht heen):
Lightroom 3
[ afbeelding ]
Lightroom 4:
[ afbeelding ]
Clarity en sharpness kon al toch? De andere toevoegingen waren wel zeker welkom inderdaad!quote:Op vrijdag 20 januari 2012 01:22 schreef problematiQue het volgende:
Een ander groot voordeel van Lightroom 4 is dat je bij de graduation filter en de adjustment brush veel meer dingen kan veranderen. Witbalans, clarity, sharpness, noise en zelfs moiré!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |