quote:Hallo medeFOK!kers,
Sinds ik zelf weet dat ik HBO Informatica ga doen is het mij opgevallen dat er een redelijk aantal andere FOK!kers dezelfde studie gaan volgen. De ene ook aan het HVA en andere weer aan een andere faculiteit.
Dit topic is bedoeld om die andere studenten te vinden die ook HBO Informatica in Amsterdam gaan volgen (evt. ook op andere locaties).
Zo kan dit topic van pas komen om hulp te vragen aan studiegenoten over bepaalde opdrachten of gewoon om een keertje tijdens de studie andere FOK!kers te ontmoeten.
Ahaha, kan toch.quote:Op woensdag 11 januari 2012 15:02 schreef Flexic het volgende:
[..]
Doe je wel vaker, blijkens uit dit topic. Maargoed, dit gaat nergens over.
Uiteraard.quote:Op woensdag 11 januari 2012 15:12 schreef Baghdaddy het volgende:
Zitten jullie serieus te ruziën, lighten up.
quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:27 schreef Gemaskerde het volgende:
[..]
Uiteraard.
Een 9 voor wiskunde, net op het punt dat ik wil stoppen met deze opleiding vanwege het hoge niveau, begint het mee te zitten
Goed gedaanquote:Op woensdag 11 januari 2012 23:27 schreef Gemaskerde het volgende:
[..]
Uiteraard.
Een 9 voor wiskunde, net op het punt dat ik wil stoppen met deze opleiding vanwege het hoge niveau, begint het mee te zitten
quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:27 schreef Gemaskerde het volgende:
[..]
Uiteraard.
quote:
quote:
Wat een steun van mede-studentenquote:
Ik las dat inderdaad ook op die site van SIM terwijl in die mail weer iets staat van 'gaan er verhalen dat SIM niet verplicht is?'. Het schijnt in ieder geval iets te zijn om A'dam beter te leren kennen. Nou wauw, erg interessant als je er geboren bent.quote:Op maandag 16 januari 2012 13:55 schreef Baghdaddy het volgende:
Students in Motion is toch niet verplicht? Ik las in een mail van een docent dat het wel zo was maar op de site van SIM staat er iets anders.
Je krijgt er dus wel studiepunten voor..quote:Op maandag 16 januari 2012 15:03 schreef Gemaskerde het volgende:
[..]
Ik las dat inderdaad ook op die site van SIM terwijl in die mail weer iets staat van 'gaan er verhalen dat SIM niet verplicht is?'. Het schijnt in ieder geval iets te zijn om A'dam beter te leren kennen. Nou wauw, erg interessant als je er geboren bent.
Ik kijk wel wat er gebeurd als ik mij niet inschrijf. Je krijgt er toch geen studiepunten voor.
Dat zeggen ze ja. In de Studiegids kom je met de projecten, tentamens en BSK vakken al uit op 60 punten.quote:Op maandag 16 januari 2012 15:10 schreef LightLuke het volgende:
[..]
Je krijgt er dus wel studiepunten voor..
Waarschijnlijk is dit gewoon een extra studiepunt.quote:Op maandag 16 januari 2012 15:21 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Dat zeggen ze ja. In de Studiegids kom je met de projecten, tentamens en BSK vakken al uit op 60 punten.
Voor? Je kan geen 61 punten hebben aangezien dat zou betekenen dat je later iets mag missen aangezien je een extra punt hebt.quote:Op maandag 16 januari 2012 15:23 schreef LightLuke het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is dit gewoon een extra studiepunt.
Yepquote:Op maandag 16 januari 2012 15:28 schreef Kvdijk het volgende:
Maar heeft iemand zich al ingeschreven?
Even reageren op zijn mail.quote:Beste student,
Het studieonderdeel Students in Motion is een verplicht onderdeel van je studie. Je hebt ondertussen een mail gekregen met de wijze waarop je je in moet schrijven. Ik wil je hierbij verzoeken dit per omgaande te doen.
Het is een groot domeinbrede project waarin je samen met andere studenten uit het domein een hele week werkt aan een uitdagende opdracht. Ik wens je veel plezier toe in Students in Motion.
Met vriendelijke groet,
Kees Rijsenbrij
Wou ook net die mail posten.quote:Op maandag 16 januari 2012 15:35 schreef Baghdaddy het volgende:
Net een mail:
[..]
Even reageren op zijn mail.
Ik heb maar even gevraagd hoe zit met SIM gezien het feit dat er al 60 punten verdeeld zijn aan tentamens, projecten en BSK vakken. En dus niet verplicht is voor je propedeuse (neem ik aan).quote:Op maandag 16 januari 2012 15:40 schreef Gemaskerde het volgende:
[..]
Wou ook net die mail posten.
Sad deze shit
MBO is echt 4 jaar niks doen, ik ben juist blij dat ik nu wat uitdaging heb.quote:Op maandag 16 januari 2012 15:45 schreef Gemaskerde het volgende:
Ik ben nog niet begonnen wel nog van plan straks even die hoofdstukken en PPW door te gaan lezen, kan mij er alleen nog niet tot aanzetten gezien ik nog erg twijfel over als ik door wil gaan met deze opleiding, danwel Mbo, of uberhaupt 'studeren'.
Dat hoor ik wel vaker ja.quote:Op maandag 16 januari 2012 15:49 schreef Kvdijk het volgende:
[..]
MBO is echt 4 jaar niks doen, ik ben juist blij dat ik nu wat uitdaging heb.
Verschilt per richting. UML (ITM) valt meequote:Op maandag 16 januari 2012 20:14 schreef Kuikenkip het volgende:
UML = moelijk.
NTNB = Drama.
Total failure.
Aah beter!quote:Op maandag 16 januari 2012 20:24 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Verschilt per richting. UML (ITM) valt mee.
Idd. Ik vond het ook best stom dat je niet gewoon een klad blaadje kreeg.. Wat maakt het uit, achterkant of niet.quote:Op woensdag 18 januari 2012 21:56 schreef Chizki het volgende:
UML en NTNB echt fucking lastig, had echt tijdens die lessen meer huiswerk moeten doen.. Wel wat gedaan maar echt niet genoeg..
UML toch denk ik wel net voldoende.. Maar ik wilde niet voor de 6 gaanVolgende keer beter
NTNB was ECHT een zware bevalling damn.. Amper ruimpte om op te kladden voor het wiskundige gedeelte ook..
Wat betreft SIM, ach ja.. Art&Life.. Lachen toch, beetje door Amsterdam.. Af en toe even voor lul staan hoort erbij. Leuk gemixte teams met wat dames moet gezellig zijn..
Damn, that sucks buddy.quote:Op donderdag 19 januari 2012 01:44 schreef Baghdaddy het volgende:
UML wel een voldoende. NTNB heb ik gemist, zelfmoord @ trein ofzo.
Haha ja precies. Ze gingen teveel in de details van de stof.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 00:16 schreef November5th het volgende:
NTNB wiskunde was makkie.. dat andere gedeelte viel tegen.. veel crap waar ik niet voor had geleerd omdat het mij onbelangerijk leekMIME en pop3/imap email who cares.
UML
Komt goed inderdaad, volgend blok maar extra bikkelenquote:Op donderdag 19 januari 2012 13:24 schreef Kuikenkip het volgende:
[..]
Idd. Ik vond het ook best stom dat je niet gewoon een klad blaadje kreeg.. Wat maakt het uit, achterkant of niet.
[..]
Damn, that sucks buddy.![]()
Ik ken ook een hoop mensen die het niet gemaakt hebben. No worries, komt allemaal goed.
Dat denk je, of heb je je cijfer al in SIS gezien?quote:Op maandag 23 januari 2012 15:39 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Komt goed inderdaad, volgend blok maar extra bikkelen. Hoe hebben jullie UML gemaakt? Ik heb het net niet gered!
Via de mail van onze docentquote:Op donderdag 26 januari 2012 13:46 schreef linksan het volgende:
[..]
Dat denk je, of heb je je cijfer al in SIS gezien?
Yupquote:Op donderdag 26 januari 2012 23:02 schreef Juicyhil het volgende:
ik moest laast 4,5 weken wachten op de uitslag van een tentamen
wel een 10 gehad, dat verzacht de pijn een beetje
Bedankt, uiteindelijk komt het allemaal wel goed.quote:
Nee en ja, als je je in je vrije tijd ook richt op programmeren e.d.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 12:57 schreef superky het volgende:
Is Technische Informatica een leuke opleiding? Kan je later daarmee veel geld verdienen als je die opleiding hebt gedaan?
Waarom zou je in godsnaam een opleiding willen doen omdat je dan veel geld zou gaan verdienenquote:Op vrijdag 3 februari 2012 12:57 schreef superky het volgende:
Is Technische Informatica een leuke opleiding? Kan je later daarmee veel geld verdienen als je die opleiding hebt gedaan?
Dit inderdaad, je moet gemotiveerd zijn.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 02:04 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Waarom zou je in godsnaam een opleiding willen doen omdat je dan veel geld zou gaan verdienen
Je gaat pas veel geld verdienen als je het een beetje goed kunt. Dat gaat met zo'n opleiding alleen echt niet lukken.
https://intra.informatica.hva.nl/Links/tentamenrooster/index.xmlquote:Op zondag 19 februari 2012 13:55 schreef superky het volgende:
Hallo,
Kan iemand mij een toetsschema propedeuse 2011-2012 van Technische Informatica aan mij laten zien? Want ik wil dat graag weten. Dus gewoon net zoals dit:
[ afbeelding ]
Dat is een toetsschema propedeuse 2011-2012 van Media, Informatie en Communicatie. Graag wacht ik op uw reactie. Alvast bedankt.
Groet,
superky
Hangt vooral van je achtergrond, capaciteiten en motivatie af als je de opleiding als pittig ervaart of niet. Hard werken valt opzich wel mee, gaat meer om het feit als je motivatie kan blijven opdoen met die vreemde manier van onderwijzen. (vrijwel geen ondersteuning, docenten die zich niet houden aan afspraken, onduidelijke opdrachten etc.). Uitdaging? Hangt ervanaf voor hoeverre het je interesseert. Er zijn genoeg nietsdoeners eveneens als gemotiveerde mensen. Graag gedaan!!quote:Op zaterdag 18 februari 2012 18:09 schreef trOnk12 het volgende:
hallo![]()
ik wil jullie vragen , of de opleiding technische informatica pittig is ? Moet je hard werken als je op havo met een beetje moeite 7/8 haalt ?:) Zit er genoeg uitdaging in opleiding ? Hoe ervaren jullie het ? Zijn er veel nietsdoeners of juist veel gemotiveerde mensen ? Ik hoor graag jullie ervaring !!
Groetjes
Dat is alleen van de maand februari, heb je ook van het hele jaar misschien? Nogmaals bedanktquote:Op zondag 19 februari 2012 15:43 schreef Gemaskerde het volgende:
[..]
https://intra.informatica.hva.nl/Links/tentamenrooster/index.xml
Tentamenrooster wordt per kwartaal bekend gemaakt en ze verwijderen het ook na elk kwartaal weer, dus niet echt te vinden op intranet, in ieder geval voor zoverre ik gezocht heb.quote:Op zondag 19 februari 2012 15:59 schreef superky het volgende:
[..]
Dat is alleen van de maand februari, heb je ook van het hele jaar misschien? Nogmaals bedankt
Ooit gehoord van een OER? Kan je hem niet vinden pm me dan maarquote:Op zondag 19 februari 2012 13:55 schreef superky het volgende:
Hallo,
Kan iemand mij een toetsschema propedeuse 2011-2012 van Technische Informatica aan mij laten zien? Want ik wil dat graag weten. Dus gewoon net zoals dit:
[ afbeelding ]
Dat is een toetsschema propedeuse 2011-2012 van Media, Informatie en Communicatie. Graag wacht ik op uw reactie. Alvast bedankt.
Groet,
superky
Ja, als je de richting SE (Software Engineering) kiest.quote:Op donderdag 26 april 2012 18:20 schreef trOnk12 het volgende:
Kan mij iemand vertellen wat je tijdens je studie leert en hoe goed kun je het dan later beheresen ? Leer je C++ , C# , C MYSQL JBOSS ? ik zou het liefst heel precies willen weten wat je je tijdens je studie geleerd hebt en hoe goed.
In ieder geval ga ik me overal 100% inzetten.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 11:50 schreef Juicyhil het volgende:
Wat heb ik een hekel aan die projecten zeg
Niemand die ook maar iets van inzet wil tonen.
Dit inderdaad.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 11:50 schreef Juicyhil het volgende:
Wat heb ik een hekel aan die projecten zeg
Niemand die ook maar iets van inzet wil tonen.
Welkom op die HBO, je weet zellf.quote:Op zondag 17 juni 2012 15:43 schreef Juicyhil het volgende:
Verdomme. Zit nu al anderhalve week buiten m'n fulltime baan aan school te werken. Echt niet normaal. M'n projectleden laten het allemaal afweten en doen geen hol, waardoor ik dus alleen maar bezig voor een miezerige 6 te kunnen halen morgen.
M'n propedeuse hangt er dan wel vanaf.
Ik neem morgen bij de beoordeling wel het SVN log mee waarin staat hoeveel ik gedaan hebquote:Op zondag 17 juni 2012 15:51 schreef Gemaskerde het volgende:
[..]
Welkom op die HBO, je weet zellf.
[ afbeelding ]
Wel erg zuur man.
No offence, maar in zo'n situatie zou ik ze wel proberen zo hard mogelijk te naaien.
Oh ja, ik liep gisteren bij Leeuwenburg buiten. Kwamen er een stel noord-afrikanen en die tikten me aan op m'n schouder en vroegen hoe het ging. Ondertussen moesten ze daarom lachen. Ik zei dat ze van me af moesten blijven, waarna ze me gingen uitschelden.quote:Op zondag 17 juni 2012 15:51 schreef Gemaskerde het volgende:
[..]
Welkom op die HBO, je weet zellf.
[ afbeelding ]
Wel erg zuur man.
No offence, maar in zo'n situatie zou ik ze wel proberen zo hard mogelijk te naaien.
Fucked up.quote:Op maandag 16 juli 2012 14:06 schreef Baghdaddy het volgende:
Ik heb 57 punten en mis een module van wiskunde (C2). Als ik die haal, heb ik mijn P. Haal ik die in augustus niet, dan heb ik een BAS..
Hoop het wel, moet 4 van de 5 vragen halen. Ja ik blijf, als het mag en kan, op de opleiding.quote:Op maandag 16 juli 2012 14:09 schreef Gemaskerde het volgende:
[..]
Fucked up.
Maar dat gaat je wel lukken toch?
Je blijft wel bij Informatica na je propedeuse?
Wanneer begint hva weer dan?quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 19:25 schreef Juicyhil het volgende:
Ik heb me vandaag heringeschreven![]()
Hoop dat ik nog op tijd ben
Neequote:
Waddan? Bij mij gaat het gelukkig goed; eindelijkquote:
SNE dit semester. Oersaai.quote:Op maandag 1 oktober 2012 20:29 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Waddan? Bij mij gaat het gelukkig goed; eindelijk.
Ah, ik moet mijn Networking tentamen nog doen ja.. dodelijk saai stofquote:
Succesquote:Op maandag 1 oktober 2012 20:32 schreef Juicyhil het volgende:
Nah, heb nu (letterlijk op dit moment) ONO
Onderzoeksopdracht
Het is een ballenbak.quote:Op zaterdag 10 november 2012 19:01 schreef KaoloJoeka het volgende:
Zijn er nog een beetje chicks of is het huilen met de pet op?
Je hebt geluk! Je favoriete user Juicyhil is een HvA'er. Ik zou zeggen, kom mee met mij!quote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:22 schreef Poumelie het volgende:
Volgens mij is het dood hier, maar toch...
Vrouwelijk schoon dat zich meldt voor een studie informatica aan de HvA, present!
Heb een diepgewortelde hekel aan de HvA, heb een hekel aan de UvA (ervaring, studeerde engels aan de uva maar ben gestopt) maar ik denk dat de Hogeschool van Utreg nog erger is dus dan maar naar de HvA.
Informatica op universitair niveau kan ik niet doen omdat ik op de middelbare school te lui was een hogere wiskunde te doen en nu heb ik geen tijd meer om mijn VWO B te halen.
Ik wil een dagje met iemand meelopen en dat moet redelijk snel gebeuren aangezien ik over een paar weekjes vertrek naar het buitenland om daar 4 maanden te gaan werken. Iemand interesse?
Bedoel dus gewoon de studie Informatica, niet Technische Informatica
Kouwenhoven reageert over het algemeen niet/heel traag op mails. Je kan eventueel ook gewoon "onofficieel" een dag meelopen.quote:Op zondag 7 april 2013 15:13 schreef Poumelie het volgende:
Zo, late reactie van mijn kant
Heb een officieel 'meeloop-verzoek' gedaan via de website, zou binnen 2 weken antwoord krijgen maar inmiddels al 4 weken geleden. Kouwenhoven reageert ook niet op mijn e-mails. Enniewee dinsdag heb ik een open avond (deeltijd, al ga ik voltijd doen) waar ik misschien wel-niet heenga want deeltijd en 23 april de open avond voor de voltijd en dan bestook ik de aanwezigen wel met mijn vragen. Hoop in de week na de 23 april en voor 4 mei even te kunnen meelopen.. liefst met voltijd natuurlijk! Al maakt het volgens mij niet veel uit? Zal nog wel even kijken of ik reactie krijg van Kouwenhoven anders weet ik bij wie ik moet zijn! Bedankt voor het aanbod!
Veel verslagenquote:Op vrijdag 27 juni 2014 20:07 schreef Thierry92 het volgende:
Ga het na de zomer doen!
Wordt mijn 3e studie, en ga de nu de richting SNE volgen.
Weet iemand wat ik een beetje kan verwachten hiervan?
In mijn eerste jaar: veel wiskunde en documentatie.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 20:07 schreef Thierry92 het volgende:
Ga het na de zomer doen!
Ja, laatstejaars.quote:Op donderdag 12 juni 2014 00:18 schreef Raene het volgende:
Zijn er nog mensen die informatica @HVA studeren? Beetje stil hiero
..
Nou, welkom zou ik zeggen. Als het goed is volg je de studie op dit moment, hoe bevalt het?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 20:07 schreef Thierry92 het volgende:
Ga het na de zomer doen!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |