abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106675131
O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+

De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  woensdag 11 januari 2012 @ 11:19:02 #2
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_106675200
Kan het niet laten hem nog eens te posten DUSSS:

CRAZY WOMBAT YAY

Wombats zijn zo awesome O+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_106675241
En voor de mensen die nog even willen lachen:

(PAINT) Sven Kramer

:')
Ja doei.
pi_106675277
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 11:13 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Hm geen idee eigenlijk! Zal wellicht per panda verschillen? Ik heb in Australië wel een koala vastgehouden, maar zodra dat beestje nukkig werd, werd ie teruggebracht naar z'n habitat. Ik kan me eigenlijk wel voorstellen dat ze er niet megablij van worden ofzo. Maar dat worden Perry en Tamina ook niet als ik ze luuuv probeer te geven :')
Maar een konijn dat gefokt is om tam te zijn is toch nog iets heel anders dan een beer, die in feite gewoon een wild dier is. Nou weet ik niet hoe agressief panda's in het wild zijn vergeleken met andere beren (aangezien het planteneters zijn enzo), maar ik kan me niet voorstellen dat stilzitten en het ondergaan zijn natuurlijke reactie zou zijn op mensen die komen knuffelen. De vraag is dan welke methodes ze hebben gebruikt om die beesten hun natuurlijke reacties af te leren.
Know that while you sleep
Everything has changed
pi_106675315
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 11:21 schreef Mini. het volgende:

[..]

Maar een konijn dat gefokt is om tam te zijn is toch nog iets heel anders dan een beer, die in feite gewoon een wild dier is. Nou weet ik niet hoe agressief panda's in het wild zijn vergeleken met andere beren (aangezien het planteneters zijn enzo), maar ik kan me niet voorstellen dat stilzitten en het ondergaan zijn natuurlijke reactie zou zijn op mensen die komen knuffelen. De vraag is dan welke methodes ze hebben gebruikt om die beesten hun natuurlijke reacties af te leren.
Planteneters? Ze eten ook vlees hoor ;)
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_106675340
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 11:22 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Planteneters? Ze eten ook vlees hoor ;)
Wat, panda's? Die eten toch bamboe?
Everything has changed
pi_106675375
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 11:23 schreef Mini. het volgende:

[..]

Wat, panda's? Die eten toch bamboe?
quote:
A wild panda is caught on surveillance camera eating a dead gnu in south-west China. An analyst says the bamboo-loving animals were predators millions of years ago. Although classified as carnivores, giant pandas mainly live on bamboo, but eat other foods including honey, eggs, fish, oranges and bananas when they are available
http://www.guardian.co.uk(...)ht-eating-meat-video
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  woensdag 11 januari 2012 @ 11:26:12 #9
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_106675408
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 11:21 schreef Mini. het volgende:

[..]

Dat is waar :Y Als ik denk aan Pandamonium, denk ik dat ze van jongs af aan al met mensen in aanraking komen. Of dat goed is is een tweede :P Ben wel benieuwd of iemand er objectieve studie naar gedaan heeft eigenlijk!
pi_106675503
quote:
Ok, ze eten misschien vlees als ze het vinden maar ze jagen in elk geval niet meer. Aan de andere kant hebben ze nog steeds de genen van beren dus misschien zijn ze wel net zo agressief als andere beren (en dan vraag ik me helemaal af hoe ze dat afleren bij knuffelpanda's).

Maria: tja, hoe moet je bestuderen wat "goed" is voor een dier. Hoe definieer je dat überhaupt, dierenwelzijn.
Everything has changed
pi_106675583

Hell yeah :D
pi_106675636
Lijst voor vandaag:

O: grote kom Griekse yoghurt met walnoten en honing
T: banaan
L: omelet met spinazie
T: knackebrodje met paté
S: hardlopen, 5km (met wat ruststukjes)
D: boboti met wat gebakken aardappels
T: koekje en mok melk
Ja doei.
pi_106675717
Dus. Volgende week start de tentamenperiode. Én hebben we een nieuwe keuken. Een mooi moment om weer eens helemaal goed te beginnen :) Sporten gaat op zich al aardig, nu moeten we weer gezond(er) gaan koken & eten enzo.

Zeker nu ik gisteren weer met mijn neus op de feiten ben gedrukt en dus gewoon te veel vet heb :')
  Vis een optie? woensdag 11 januari 2012 @ 11:39:44 #14
70532 loveli
N
pi_106675849
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 11:31 schreef Cocotrimonium het volgende:
[ afbeelding ]

Hell yeah :D
Crap. We're doomed.
crap in = crap out
pi_106675927
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 11:39 schreef loveli het volgende:

[..]

Crap. We're doomed.
Ken je George Carlin? Hij is (was) tof O+ Cynisch, kritisch, slim, me like O+
  woensdag 11 januari 2012 @ 11:44:29 #16
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_106675993
Tof Maria :D

Morgen maar op de weegschaal Mar.

Mijn lijstje
O: boterham kaas, beker melk
S: 10.25 km hardlopen
T: 500 gram kwark met 2 mandarijnen erdoor
L: 2 pistoletjes, 1 met tartaar/ui/frietsaus/curry 1 met ham/kaas/tomaat/sla/komkommer en gekookt ei
T;s: appel, peer, blokje choco, beschuit kaas
D: halve kip uit de oven, ovenpatat, sperziebonen, zelfgemaakte appelmoes
T: vla
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  woensdag 11 januari 2012 @ 11:52:08 #17
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_106676229
Ik snap de panda-hype niet zo :@
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_106676247
Dat Kramertopic _O- _O- _O-
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_106676251
:W ik ben weer lekgeprikt O+
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_106676258
quote:
9s.gif Op woensdag 11 januari 2012 11:52 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik snap de panda-hype niet zo :@
Hoe kun je hier nu niet voor vallen?!
Doe wat je niet durft.
pi_106676261
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 11:52 schreef Ewelina het volgende:
Dat Kramertopic _O- _O- _O-
ja geniaal hihi _O-
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
  woensdag 11 januari 2012 @ 11:54:17 #22
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_106676310
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 11:52 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Hoe kun je hier nu niet voor vallen?!
[ afbeelding ]
Mja, ik weet niet. De kootsjiekoo-feelings heb ik er echt niet bij.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  Vis een optie? woensdag 11 januari 2012 @ 11:57:27 #23
70532 loveli
N
pi_106676415
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 11:54 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Mja, ik weet niet. De kootsjiekoo-feelings heb ik er echt niet bij.
Birdies?
crap in = crap out
pi_106676469
Pfeiffer. Ik zit nu tussen hysterisch lachen en heel hard huilen in. Damn daar gaan mijn plannen.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_106676477
-O- :*
Ja doei.
  woensdag 11 januari 2012 @ 12:01:32 #26
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_106676536
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 11:59 schreef Chicolate het volgende:
Pfeiffer. Ik zit nu tussen hysterisch lachen en heel hard huilen in. Damn daar gaan mijn plannen.
-O- Dat is echt ontzettend kut. Maar HEEL erg belangrijk om te luisteren naar je lijf nu want anders kan je echt je hele leven er last van blijven houden.
  Vis een optie? woensdag 11 januari 2012 @ 12:01:34 #27
70532 loveli
N
pi_106676538
quote:
Crap. Dat verklaart een hoop. Balen!!! -O-
crap in = crap out
pi_106676554
quote:
Balen! :*

Neem even contact op met je studieadviseur/decaan, als je vertraging oploopt heb je recht op tegemoetkoming of extra stufi als je nog basisbeurs hebt.
pi_106676582
quote:
-O- :*
pi_106676615
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 12:02 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Balen! :*

Neem even contact op met je studieadviseur/decaan, als je vertraging oploopt heb je recht op tegemoetkoming of extra stufi als je nog basisbeurs hebt.
Oeh goeie. Ik ben van plan om op volle kracht door te gaan met mijn vakken, maar misschien moeten mijn sportplannen wel even in de ijskast.
pi_106676642
quote:
Nee, wat onwijs kut! -O-

Geen idee wat verstandig is om te doen, maar luisteren naar je lichaam lijkt me wel verstandig!
Doe wat je niet durft.
pi_106676643
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 12:04 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Oeh goeie. Ik ben van plan om op volle kracht door te gaan met mijn vakken, maar misschien moeten mijn sportplannen wel even in de ijskast.
Ja, meteen melden, minder gezeur als je het achteraf doet. Vraag ook even om een verklaring van je dokter.
  Vis een optie? woensdag 11 januari 2012 @ 12:05:07 #33
70532 loveli
N
pi_106676659
misschien :P

Je wintersport is iig in da pocket.
crap in = crap out
pi_106676715
Chico, balen! Toevallig hebben twee van mijn collega's dat vorig jaar gehad. Zij hebben wel gewoon door kunnen werken (dus ik denk dat school niet per se een probleem hoeft te zijn), maar moesten daarnaast wel echt hun rust nemen. Dus (veel) sporten lijkt me idd geen strak plan.
pi_106676807
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 12:01 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

-O- Dat is echt ontzettend kut. Maar HEEL erg belangrijk om te luisteren naar je lijf nu want anders kan je echt je hele leven er last van blijven houden.
^^

Klote zeg!
pi_106676814
quote:
Oh dat suckt zeg Chico! Maar lucht het aan de andere kant misschien ook een beetje op? Goed je rust en je tijd nemen :* Dat voel je zelf het beste aan.
pi_106676908
quote:
Damn Chico -O- Daar zit je niet op te wachten idd... Rust nemen is héél belangrijk, onderschat het niet! :*
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 11 januari 2012 @ 12:15:35 #38
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_106676915
Mwoh Chico -O- Wat ontzettend balen! :*
pi_106677013
Voor V1z0R O+ :D :P *;

pi_106677049
quote:
bah wat kut ;(
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_106677202
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 12:19 schreef Cocotrimonium het volgende:
Voor V1z0R O+ :D :P *;

[ afbeelding ]
En ook doen he! }:|
O+ *;

Da's rot Chico :{ Maar dat kan toch ook met 4 weken over zijn?

SPOILER: Bertrand is niet zo goed met vrouwen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 11 januari 2012 @ 12:31:32 #42
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_106677374
Ik doe een V1zje! Volkorenbrood met kipfilet en paprika :P

Zo naar de kapper! Iemand nog tips? :') Ik wil denk ik weer langer, maar momenteel is het modelloos.
pi_106677459
Chico vervelend zeg, sterkte!

Oh en welkom sunny :)

Lijstje, vanaf de " is het de planning :D
O: croissant, 150 volle yoghurt met coulis, 2 plakken brie
L: salade met feta en olijven en dressing, rabarbercompote
T: koffie met melk, banaan
D: pasta met gorgonzolasaus en walnoten, tomaatjes met dressing
S: bodypump
T: 2 plakjes ontbijtkoek met boter
pi_106677529
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 12:25 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Ohja? :o Ik hoor overal 3-6 maanden. Als dat waar is ga ik juichen :P.
  woensdag 11 januari 2012 @ 12:40:42 #45
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_106677625
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 12:25 schreef V1z0R het volgende:

Eh, nee.

Ik ben er een half jaar zoet mee geweest op m'n 20e.
pi_106677810
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 12:40 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Eh, nee.

Ik ben er een half jaar zoet mee geweest op m'n 20e.
Het kán volgens mij wel. Ligt een beetje aan hoe flink je het te pakken hebt en hoe snel je herstelt. Je ligt er niet per definitie een half jaar uit ofzo.
pi_106677867
O: bakje magere yoghurt met muesli
L: 2 sneetjes volkoren brood, een met sandwichspread en een geroosterd met tuna with a twist
T: kop groentesoep
D: spruitenstamp met gehaktbal
T: kiwi, appel, druiven? Misschien allemaal?
pi_106677967
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 12:47 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Het kán volgens mij wel. Ligt een beetje aan hoe flink je het te pakken hebt en hoe snel je herstelt. Je ligt er niet per definitie een half jaar uit ofzo.
De meeste mensen die pfeiffer krijgen, merken er zelfs niets van. Ongeveer 90% van europa is besmet met het virus.
Het schijnt wel zo te zijn dat je meer last kan hebben als je het op latere leeftijd krijgt, maar zelfs dat hoeft niet per sé.
pi_106677990
Prima lijstje space :)
  woensdag 11 januari 2012 @ 13:04:09 #50
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_106678289
Hoi!

Wat balen zeg, Chico -O- (damn, ik moest drie keer nadenken voor ik wist waar de komma moest, gaarheid :'))

Lijstje:

O: yoghurt met diepvriesaardbeien
T: mueslireep (chocola :@)
T: banaan
L: twee bth smeerworst, twee bth chorizo
T: mueslireep naturel
T: appel
D: aardappeltjes uit de oven met een varkens cordon bleu en sla

Niet per se in deze volgorde overigens.

Ik heb de hele tijd zo'n krampachtig gevoel in m'n kuit, heel irritant. Thuis de magnesiumpilletjes maar weer eens opsnorren.
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 11 januari 2012 @ 13:04:10 #51
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_106678291
Ow balen Chico!
Het is heel onvoorspelbaar, mijn ex heeft er relatief weinig last van gehad.

En nu naar het werk, een verrassingsvergadering...
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  woensdag 11 januari 2012 @ 13:10:40 #52
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_106678469
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 13:04 schreef uniekhoorn het volgende:
Ow balen Chico!
Het is heel onvoorspelbaar, mijn ex heeft er relatief weinig last van gehad.

En nu naar het werk, een verrassingsvergadering...
Oh, dat klinkt onheilspellend, Uniek. Toen ik dat had, hoorde ik de volgende dag dat ik ontslagen was :{.
Niet meer actief op Fok!
pi_106680170
Haha Vik wat kan je ons uniekje goede hoop geven!

Je hebt overigens te weinig groente in je lijstje :P. Hoe is het met het hardlopen eiks?
pi_106680702
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 14:04 schreef Perruche het volgende:

Je hebt overigens te weinig groente in je lijstje :P. Hoe is het met het hardlopen eiks?
Jij weinig, ach ik begin er niet meer over.... :{
pi_106680780
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 14:19 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Ik doe een gok, eiwitten?
  woensdag 11 januari 2012 @ 14:25:40 #56
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_106680901
V1z, wees trots op mijn boterhammen met paprika-en-kip! }:| :+

Terug van de kapper en supermarkt, allemaal prima dingetjes ingeslagen weer 8-) Vroegahh nam ik een tijdje een bakje met cherrytomaatjes, worteltjes, komkommer en blokjes kaas mee, ga ik weer doen denk ik :Y) Heb net alles gekocht *O*
pi_106680911
quote:

[..]

Weinig eiwitten? Ik vind het wel meevallen eigenlijk:

quote:
O: croissant, 150 volle yoghurt met coulis, 2 plakken brie
L: salade met feta en olijven en dressing, rabarbercompote
T: koffie met melk, banaan
D: pasta met gorgonzolasaus en walnoten, tomaatjes met dressing
S: bodypump
T: 2 plakjes ontbijtkoek met boter
Misschien niet de meest eiwithoudende producten, andere keuzes zijn misschien beter. Wel in verhouding wat veel vetten door de kazen + noten.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_106681294
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 14:25 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Weinig eiwitten? Ik vind het wel meevallen eigenlijk:

[..]

Misschien niet de meest eiwithoudende producten, andere keuzes zijn misschien beter. Wel in verhouding wat veel vetten door de kazen + noten.
Yoghurt 6gr
Brie (50gr?) 12gr
Feta (20gr?) 2gr
Gorgonzola (50gr?) 9gr
Walnoten (50gr) 7gr
= 36gr, tel daar nog een 20 bij op wat zo her en der in de andere dingen zit, kom je op 56gr...

Hele bak magere kwark zit vrijwel net zoveel eiwitten in.

Normaal geen probleem, maar bij sport is het toch verstandiger meer te doen.
pi_106681599
* En fier is op Maria haar volkoren boterham met paprika en kipfilet!
Vond je het lekker? :9
Domme vraag eigenlijk, natuurlijk was het lekker :')
  woensdag 11 januari 2012 @ 14:50:25 #60
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_106681832
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 14:44 schreef V1z0R het volgende:
* En fier is op Maria haar volkoren boterham met paprika en kipfilet!
Vond je het lekker? :9
Domme vraag eigenlijk, natuurlijk was het lekker :')
B-)

Ja als ik dan gezond doe moet ik wel props he! :') :+ Nee maar was idd lekker! :Y Maakt kipfilet op brood toch net wat spannender!
pi_106682068
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 14:50 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

B-)

Ja als ik dan gezond doe moet ik wel props he! :') :+ Nee maar was idd lekker! :Y Maakt kipfilet op brood toch net wat spannender!
Voor de lekker kun je er ook nog een plakje gerookte zalm op doen, helemaal :9~
  woensdag 11 januari 2012 @ 14:58:06 #62
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_106682160
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 14:56 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Voor de lekker kun je er ook nog een plakje gerookte zalm op doen, helemaal :9~
Ja ik weet niet of ik dat lekker vind, lijkt me een maffe combo :o De V1z-variatie op surf&turf? :+
pi_106682216
Omeletje was van 3 eitjes, zonder spinazie, maar mét wat kaas.

En m'n essay is 'klaar'. Deadline is maandag. Laat 'm nu even rusten en ga door met studeren/lezen, lees 'm zaterdag nog een keer door, paar woorden schrappen en dan is 't mooi _O_

WIN 8-)
Ja doei.
  woensdag 11 januari 2012 @ 15:16:01 #64
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_106683007
Mijn lijstje is weer nog niet zo denderend, maar kan nog wat bijgestuurd worden natuurlijk :)

O: halfvolle kwark, fr. kwark, 1 el muesli. (bakje zal elke ochtend zo rond 200-300 gr zijn)
T: klein stukje brownie
L: 1 bth appelstroop, 1x komijnekaas
D: boerenkoolstamppot, met wors
pi_106683208
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 15:16 schreef XcUZ_Me het volgende:
Mijn lijstje is weer nog niet zo denderend, maar kan nog wat bijgestuurd worden natuurlijk :)

O: halfvolle kwark, fr. kwark, 1 el muesli. (bakje zal elke ochtend zo rond 200-300 gr zijn)
T: klein stukje brownie
L: 1 bth appelstroop, 1x komijnekaas
D: boerenkoolstamppot, met wors
Voor bijsturing :) eventueel nog wat fruit?! En wat extra groen kan ook geen kwaad. Ik probeer altijd ook wat groente bij de lunch te doen en een stuk fruit bij t ontbijt. Dat scheelt weer.
En kan je niet beter wat extra muesli bij je ontbijt doen, of wordt het dan teveel? Dan heb je in elk geval al wat meer binnen!
Be someone that makes you happy
pi_106683384
Balen Chico, maar nu weet je wel wat het is! :*
Toen ik Pfeiffer had was ik een paar weken enorm ziek (keelontsteking2) en daarna nog een maandje of 2, 3 wel snel moe maar niet enorm uitgeteld ofzo. Het kan dus ook meevallen. :)
Everything has changed
pi_106683792
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 14:58 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Ja ik weet niet of ik dat lekker vind, lijkt me een maffe combo :o De V1z-variatie op surf&turf? :+
Gewoon eens proberen ;)
Kan ook wat honing op de kip smeren, maar jij krijgt al genoeg zoet binnen :P
  Vis een optie? woensdag 11 januari 2012 @ 15:41:14 #68
70532 loveli
N
pi_106684115
Begin te begrijpen waarom mannen een hekel hebben aan winkelen :')
Met vriendin aan het shoppen. We hebben niet dezelfde smaak qua winkels.
crap in = crap out
pi_106684124
quote:

[..]

Vandaag valt toch mee? Yoghurt, brie, feta (zit er eiwit in kaas?). Ik wil liever geen vlees zoals je weet, en lust geen kwark. Ei kan/ wil ik ook niet elke dag eten. Wat blijft er dan over? Nootjes? Walnoten in mn D...
pi_106684244
Oh spuit 11 ik zie nu pas dat iemand het heeft uitgerekend :D

56 gram is voor mij superveel hoor, en met mijn vrijwillige restricties :P best prima denk ik. Het kan altijd beter maar ik ben vrij tevreden met dit lijstje?

Ik heb trouwens 1 ontbijtkoekje minder (en net opgegeten) en dan doe ik na het sporten nog een beker warme anijsmelk (soja). Weer extra eiwitten :P
pi_106684285
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 15:41 schreef Perruche het volgende:

[..]

Vandaag valt toch mee? Yoghurt, brie, feta (zit er eiwit in kaas?). Ik wil liever geen vlees zoals je weet, en lust geen kwark. Ei kan/ wil ik ook niet elke dag eten. Wat blijft er dan over? Nootjes? Walnoten in mn D...
Zie m'n reactie op Phaidra :) Is op zich wel genoeg, maar met sporten erbij is het toch beter wanneer je iets meer doet.
What about zhe fiesh?! Vis ben je gek op toch? (meent sushi :9 te hebben gezien)

Soja zou kunnen, maar meen me te herinneren dat het niet bevorderlijk is voor je hersenen. /googlen gaat

/2 op een rij spuit11
pi_106684359
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 15:41 schreef Perruche het volgende:

[..]

Ik eet elke dag een gekookt eitje op brood, lekker! :) en elke ochtend kwark.

Nu kan ik natuurlijk wel stoer doen dat ik veel eiwitten eet, maar ik heb in geen weken gesport ;) wat gebeurt er nu met al die eiwitten!?
  woensdag 11 januari 2012 @ 15:48:43 #73
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_106684399
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 14:04 schreef Perruche het volgende:

Groente schmroente ofzo :P.

Hardlopen is een beetje ingekakt, maar ik blijf wel gaan hoor! Vrijdagochtend 5 km en zondag 7,5 of 10, even kijken nog :).
Niet meer actief op Fok!
pi_106684402
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2012 15:47 schreef anna82 het volgende:

[..]

Nu kan ik natuurlijk wel stoer doen dat ik veel eiwitten eet, maar ik heb in geen weken gesport ;) wat gebeurt er nu met al die eiwitten!?
Je moet met elke dag ei ook wel oppassen voor je cholesterol geloof ik. Je kan wel meer ei eten als je weinig vlees/zuivel eet. Anders geloof ik 3 per week!
pi_106684426
Anna! *O* gaan we lunchen deze week?

quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 15:45 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Zie m'n reactie op Phaidra :) Is op zich wel genoeg, maar met sporten erbij is het toch beter wanneer je iets meer doet.
What about zhe fiesh?! Vis ben je gek op toch? (meent sushi :9 te hebben gezien)

Soja zou kunnen, maar meen me te herinneren dat het niet bevorderlijk is voor je hersenen. /googlen gaat

/2 op een rij spuit11
Soja niet goed voor je hersenene? Nou ze kunnen me wat, je gaat overal dood aan tegenwoordig :'). Alles is wel ergens niet goed voor :D En koetjesmelk zorgt voor botontkalking huhu. Anyhow, vis is idd lekker maar heb ik niet in huis momenteel. Kan ik inderdaad wel wat vaker eten :). Alhoewel dat ook "slecht" is vanwege de zware metalen, meen ik mij te herinneren.

*)
pi_106684514
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 15:48 schreef Nallie het volgende:

[..]

Je moet met elke dag ei ook wel oppassen voor je cholesterol geloof ik. Je kan wel meer ei eten als je weinig vlees/zuivel eet. Anders geloof ik 3 per week!
Dacht dat dat een achterhaalde urban legend was.

Nou ja, in het weekend en op vrijdag eet ik geen oeufs en bovendien: 1 ei is geen ei, dus dan kom ik precies goed uit!
pi_106684525
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2012 15:47 schreef anna82 het volgende:

[..]

Zet je om in brandstof :)

Ei verhoogt niet je cholesterol :)

Zitten maar microscopische hoeveelheden zware metalen in vis, maakt dus geen steek uit :)

Ongegiste soja producten zijn slecht voor je hersenen. :{ Tofu, sojamelk...
  woensdag 11 januari 2012 @ 15:53:29 #78
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_106684543
Zware metalen :D

O: twee sneetjes met kipfilet en paprika
T: meloensalade
L: twee sneetjes met roerei (2x ei) met tomaat en wat parmezaan
T: ?
D: wraps met gyros, tomaat, paprika en ui
T: evt nog Griekse yoghurt met jam

Zo dan, wie wil me aanraken :7 :+ :')
pi_106684567
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 15:49 schreef Perruche het volgende:
Anna! *O* gaan we lunchen deze week?

[..]

Soja niet goed voor je hersenene? Nou ze kunnen me wat, je gaat overal dood aan tegenwoordig :'). Alles is wel ergens niet goed voor :D En koetjesmelk zorgt voor botontkalking huhu. Anyhow, vis is idd lekker maar heb ik niet in huis momenteel. Kan ik inderdaad wel wat vaker eten :). Alhoewel dat ook "slecht" is vanwege de zware metalen, meen ik mij te herinneren.

*)
Jaaaaa! Lunchen of drinken, your pick!
  woensdag 11 januari 2012 @ 15:54:29 #80
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_106684578
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2012 15:52 schreef anna82 het volgende:

1 ei is geen ei, dus dan kom ik precies goed uit!
:D

Mwehe! Dan heb ik er ook maar 1 op! Of is dat dan ook weer geen ei? Hmmh </philosoraptor>
pi_106684646
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 15:52 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Ongegiste soja producten zijn slecht voor je hersenen. :{
Wat gebeurt er dan met je hersenen? :o
M'n beroepsdeformatie kickt in...
Everything has changed
pi_106684733
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 15:52 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Zet je om in brandstof :)

Ei verhoogt niet je cholesterol :)
Zitten maar microscopische hoeveelheden zware metalen in vis, maakt dus geen steek uit :)

Ongegiste soja producten zijn slecht voor je hersenen. :{ Tofu, sojamelk...
Voedingscentrum en dietiste zeggen van wel...Wat is jouw bron? :P
  Vis een optie? woensdag 11 januari 2012 @ 16:01:32 #83
70532 loveli
N
pi_106684847
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 15:58 schreef Nallie het volgende:

[..]

Voedingscentrum en dietiste zeggen van wel...Wat is jouw bron? :P
1980 belde. Toen dachten ze dat nog. Lecithine in eigeel heft dat op. Ei = gezond (zacht).
crap in = crap out
pi_106684928
Op onze interne nieuwssite staan altijd stellingen waar je op kunt reageren. Zie onderstaande reactie van iemand. En huiver.

quote:
Ik ben het nóg eens, nóg oneens met de stelling.
:X ;(
pi_106684999
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2012 16:01 schreef loveli het volgende:

[..]

1980 belde. Toen dachten ze dat nog. Lecithine in eigeel heft dat op. Ei = gezond (zacht).
Oke, naja dan moet je voedingscentrum ff bellen ;)
  woensdag 11 januari 2012 @ 16:07:08 #86
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_106685073
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 16:03 schreef Cocotrimonium het volgende:
Op onze interne nieuwssite staan altijd stellingen waar je op kunt reageren. Zie onderstaande reactie van iemand. En huiver.

[..]

Wat een verwarring, en hoe lang is ie het dan al eens en oneens en ohh *mind boggles* :')

Ik ben mn wraps vergeten dus mag zo weer naar de Appie }:| En nee, heb ook geen meel in huis oids om zelf te maken :+

Overigens he! Ik vind het zo lekker dat ik mn laatste tekstjes af heb O+ Nu zit ik niet meer de hele tijd ermee in m'n hoofd :+
pi_106685114
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 15:56 schreef Mini. het volgende:

[..]

Wat gebeurt er dan met je hersenen? :o
M'n beroepsdeformatie kickt in...
Zit een zuur in (phytic-acid, ken zo NL benaming niet) wat zich bind met het zink (maar ook calcium, magnesium en ijzer) waardoor deze stoffen niet meer worden opgenomen.
Gevolg is dat je hersenen krimpen, zenuwstelsel wordt aangetast door lood (waartegen zink normaal wapent) en nog wat dingen.

:D wilde net loveli roepen, tegen Nallie :P

Coco, die wil gewoon duidelijk maken dat het nog kan veranderen :P :')
pi_106685130
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 16:03 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

*huil*

Overdrijven jullie niet een beetje? Zelfs alcohol heeft naast slechte ook goeie effecten op je hersenen, net als roken en koffie (en ook soja, volgens Google :P). En als iets al een negatief effect heeft is het nog maar de vraag hoe groot. Een gezond, jong persoon kan toch best wat soja of een paar eieren hebben.
Everything has changed
pi_106685161
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 16:08 schreef Mini. het volgende:

[..]

*huil*

Overdrijven jullie niet een beetje? Zelfs alcohol heeft naast slechte ook goeie effecten op je hersenen, net als roken en koffie (en ook soja, volgens Google :P). En als iets al een negatief effect heeft is het nog maar de vraag hoe groot. Een gezond, jong persoon kan toch best wat soja of een paar eieren hebben.
Ja, alles met mate :Y
pi_106685203
Stroopwafels O+ :@

Overigens moest ik van de soja afblijven omdat mijn schildklier er langzamer door zou worden oids :D
pi_106685289
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 16:08 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Zit een zuur in (phytic-acid, ken zo NL benaming niet) wat zich bind met het zink (maar ook calcium, magnesium en ijzer) waardoor deze stoffen niet meer worden opgenomen.
Gevolg is dat je hersenen krimpen, zenuwstelsel wordt aangetast door lood (waartegen zink normaal wapent) en nog wat dingen.

:D wilde net loveli roepen, tegen Nallie :P

Coco, die wil gewoon duidelijk maken dat het nog kan veranderen :P :')
Maar hoeveel lood hebben wij dan normaal gesproken in ons lichaam? Kun je het opheffen door extra veel zink te eten? En wat voor hoeveelheden soja praten we eigenlijk over?
Dit soort dingen moet je niet te snel generaliseren.
Everything has changed
  woensdag 11 januari 2012 @ 16:12:25 #92
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_106685301
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 16:08 schreef Mini. het volgende:

[..]

*huil*

Ja ik vind het bij tijd en wijle tof om semi-perfectie na te streven, maar dat hou ik toch nooit lang vol :') Het moet wel leuk blijven allemaal.

Kennis hebben van dingen is nooit weg uiteraard! Maar naar alle kennis leven, pfff dan word je toch gestoord :D Vooral als alles steeds weer verandert, zoals in de voedingsleer nogal eens blijkt, met eieren en cholesterol bijv. :+
pi_106685412
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 16:12 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Ja ik vind het bij tijd en wijle tof om semi-perfectie na te streven, maar dat hou ik toch nooit lang vol :') Het moet wel leuk blijven allemaal.

Kennis hebben van dingen is nooit weg uiteraard! Maar naar alle kennis leven, pfff dan word je toch gestoord :D Vooral als alles steeds weer verandert, zoals in de voedingsleer nogal eens blijkt, met eieren en cholesterol bijv. :+
En ik had een bron! Twee zelfs. Een vriendin van mij heeft te hoog cholesterol en die mag absoluut geen eieren eten. Dus de medische wereld is ook nog niet up to date ofzo?
  woensdag 11 januari 2012 @ 16:15:11 #94
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_106685413
Nou idd, wat de ene dag goed is, is de andere dag ineens dodelijk. De horrorverhalen over opwarmen van spinazie o.a.

Je doet het toch nooit goed. En als je in NL buiten loopt (en zeker in het westen) adem je zoveel rotzooi in, daar kan een keer teveel nitriet/nitraat eten echt niet tegenop :').
pi_106685438
Ik begin het ook een beetje zat te worden soms hoor. Alles is wel op een bepaalde manier niet goed voor je. Veel melk is ook niet goed volgens bepaalde bronnen. Veel rood vlees ook niet. Soja heeft dan veel andere voordelen, ook voor het milieu. Maar natuurlijk ook nadelen.

Echt hoor, dood gaan we toch wel :')
pi_106685474
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 16:15 schreef XcUZ_Me het volgende:
Nou idd, wat de ene dag goed is, is de andere dag ineens dodelijk. De horrorverhalen over opwarmen van spinazie o.a.

Je doet het toch nooit goed. En als je in NL buiten loopt (en zeker in het westen) adem je zoveel rotzooi in, daar kan een keer teveel nitriet/nitraat eten echt niet tegenop :').
+ dat inderdaad. Ik drink liever een liter sojamelk dan dat ik naast een optrekkende vrachtwagen fiets enzo.
pi_106685522
Oh, ik heb dus een vetpercentage van bijna 36. Vandaag mijn collega ook health check gedaan, komt ze op een vetpercentage van bijna 37. En ik ben een veel ronder propje dan haar. Zij is heul slank! Komt daar ook nog eens bij dat zij 4 jaar jonger is dan ik, en blijkbaar maar een vet% van 25 mag hebben. Maar goed. Ik vraag me af of die test wel goed is uitgevoerd bij haar.

Anyhoo. Vanavond ga ik weer sporten. En waarschijnlijk avondeten met pasta, zalm, gebakken champignons en iets van groente nog. Denk spinazie. Nom!
  woensdag 11 januari 2012 @ 16:17:27 #98
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_106685524
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 16:15 schreef Nallie het volgende:

[..]

En ik had een bron! Twee zelfs. Een vriendin van mij heeft te hoog cholesterol en die mag absoluut geen eieren eten. Dus de medische wereld is ook nog niet up to date ofzo?
Ik denk dat dat weer een gevalletje is van 'iedereen spreekt elkaar tegen'. Er zullen idd artsen zijn die minder goed op de hoogte zijn van de nieuwste ontwikkelingen dan ze zouden moeten zijn, en er zijn vast academici die het er om een of andere reden niet mee eens zijn.

Al schijnen hardgekookte eieren dus wel weer slechter te zijn dan zachte (zacht koken lukt mij alleen nooit :'))
pi_106685527
Waar ik me vaak over verbaas, is dat er veel ophef gemaakt wordt over een heel gering slecht effect wat bepaalde voeding kan hebben, terwijl er ontzettend veel medicijnen worden voorgeschreven waarbij over de bijwerkingen nauwelijks wordt gerept.
pi_106685625
En waar is de zure regen gebleven!
/nuttige bijdrage
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')