Maar een konijn dat gefokt is om tam te zijn is toch nog iets heel anders dan een beer, die in feite gewoon een wild dier is. Nou weet ik niet hoe agressief panda's in het wild zijn vergeleken met andere beren (aangezien het planteneters zijn enzo), maar ik kan me niet voorstellen dat stilzitten en het ondergaan zijn natuurlijke reactie zou zijn op mensen die komen knuffelen. De vraag is dan welke methodes ze hebben gebruikt om die beesten hun natuurlijke reacties af te leren.quote:Op woensdag 11 januari 2012 11:13 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Hm geen idee eigenlijk! Zal wellicht per panda verschillen? Ik heb in Australië wel een koala vastgehouden, maar zodra dat beestje nukkig werd, werd ie teruggebracht naar z'n habitat. Ik kan me eigenlijk wel voorstellen dat ze er niet megablij van worden ofzo. Maar dat worden Perry en Tamina ook niet als ik ze luuuv probeer te geven![]()
Planteneters? Ze eten ook vlees hoorquote:Op woensdag 11 januari 2012 11:21 schreef Mini. het volgende:
[..]
Maar een konijn dat gefokt is om tam te zijn is toch nog iets heel anders dan een beer, die in feite gewoon een wild dier is. Nou weet ik niet hoe agressief panda's in het wild zijn vergeleken met andere beren (aangezien het planteneters zijn enzo), maar ik kan me niet voorstellen dat stilzitten en het ondergaan zijn natuurlijke reactie zou zijn op mensen die komen knuffelen. De vraag is dan welke methodes ze hebben gebruikt om die beesten hun natuurlijke reacties af te leren.
Wat, panda's? Die eten toch bamboe?quote:Op woensdag 11 januari 2012 11:22 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Planteneters? Ze eten ook vlees hoor
quote:Op woensdag 11 januari 2012 11:23 schreef Mini. het volgende:
[..]
Wat, panda's? Die eten toch bamboe?
http://www.guardian.co.uk(...)ht-eating-meat-videoquote:A wild panda is caught on surveillance camera eating a dead gnu in south-west China. An analyst says the bamboo-loving animals were predators millions of years ago. Although classified as carnivores, giant pandas mainly live on bamboo, but eat other foods including honey, eggs, fish, oranges and bananas when they are available
Dat is waarquote:Op woensdag 11 januari 2012 11:21 schreef Mini. het volgende:
[..]
Maar een konijn dat gefokt is om tam te zijn is toch nog iets heel anders dan een beer, die in feite gewoon een wild dier is. Nou weet ik niet hoe agressief panda's in het wild zijn vergeleken met andere beren (aangezien het planteneters zijn enzo), maar ik kan me niet voorstellen dat stilzitten en het ondergaan zijn natuurlijke reactie zou zijn op mensen die komen knuffelen. De vraag is dan welke methodes ze hebben gebruikt om die beesten hun natuurlijke reacties af te leren.
Ok, ze eten misschien vlees als ze het vinden maar ze jagen in elk geval niet meer. Aan de andere kant hebben ze nog steeds de genen van beren dus misschien zijn ze wel net zo agressief als andere beren (en dan vraag ik me helemaal af hoe ze dat afleren bij knuffelpanda's).quote:Op woensdag 11 januari 2012 11:25 schreef V1z0R het volgende:
[..]
[..]
http://www.guardian.co.uk(...)ht-eating-meat-video
Hoe kun je hier nu niet voor vallen?!quote:
Mja, ik weet niet. De kootsjiekoo-feelings heb ik er echt niet bij.quote:Op woensdag 11 januari 2012 11:52 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Hoe kun je hier nu niet voor vallen?!
[ afbeelding ]
Birdies?quote:Op woensdag 11 januari 2012 11:54 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Mja, ik weet niet. De kootsjiekoo-feelings heb ik er echt niet bij.
quote:Op woensdag 11 januari 2012 11:59 schreef Chicolate het volgende:
Pfeiffer. Ik zit nu tussen hysterisch lachen en heel hard huilen in. Damn daar gaan mijn plannen.
Crap. Dat verklaart een hoop. Balen!!!quote:Op woensdag 11 januari 2012 11:59 schreef Chicolate het volgende:
Pfeiffer. Ik zit nu tussen hysterisch lachen en heel hard huilen in. Damn daar gaan mijn plannen.
Balen!quote:Op woensdag 11 januari 2012 11:59 schreef Chicolate het volgende:
quote:Op woensdag 11 januari 2012 11:59 schreef Chicolate het volgende:
Oeh goeie. Ik ben van plan om op volle kracht door te gaan met mijn vakken, maar misschien moeten mijn sportplannen wel even in de ijskast.quote:Op woensdag 11 januari 2012 12:02 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Balen!
Neem even contact op met je studieadviseur/decaan, als je vertraging oploopt heb je recht op tegemoetkoming of extra stufi als je nog basisbeurs hebt.
Nee, wat onwijs kut!quote:Op woensdag 11 januari 2012 11:59 schreef Chicolate het volgende:
Ja, meteen melden, minder gezeur als je het achteraf doet. Vraag ook even om een verklaring van je dokter.quote:Op woensdag 11 januari 2012 12:04 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Oeh goeie. Ik ben van plan om op volle kracht door te gaan met mijn vakken, maar misschien moeten mijn sportplannen wel even in de ijskast.
^^quote:Op woensdag 11 januari 2012 12:01 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]Dat is echt ontzettend kut. Maar HEEL erg belangrijk om te luisteren naar je lijf nu want anders kan je echt je hele leven er last van blijven houden.
Oh dat suckt zeg Chico! Maar lucht het aan de andere kant misschien ook een beetje op? Goed je rust en je tijd nemenquote:Op woensdag 11 januari 2012 11:59 schreef Chicolate het volgende:
Damn Chicoquote:Op woensdag 11 januari 2012 11:59 schreef Chicolate het volgende:
bah wat kutquote:Op woensdag 11 januari 2012 11:59 schreef Chicolate het volgende:
En ook doen he!quote:
SPOILER: Bertrand is niet zo goed met vrouwenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
Ohja?quote:Op woensdag 11 januari 2012 12:25 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Da's rot ChicoMaar dat kan toch ook met 4 weken over zijn?
Eh, nee.quote:Op woensdag 11 januari 2012 12:25 schreef V1z0R het volgende:
Da's rot ChicoMaar dat kan toch ook met 4 weken over zijn?
Het kán volgens mij wel. Ligt een beetje aan hoe flink je het te pakken hebt en hoe snel je herstelt. Je ligt er niet per definitie een half jaar uit ofzo.quote:Op woensdag 11 januari 2012 12:40 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Eh, nee.
Ik ben er een half jaar zoet mee geweest op m'n 20e.
De meeste mensen die pfeiffer krijgen, merken er zelfs niets van. Ongeveer 90% van europa is besmet met het virus.quote:Op woensdag 11 januari 2012 12:47 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Het kán volgens mij wel. Ligt een beetje aan hoe flink je het te pakken hebt en hoe snel je herstelt. Je ligt er niet per definitie een half jaar uit ofzo.
Oh, dat klinkt onheilspellend, Uniek. Toen ik dat had, hoorde ik de volgende dag dat ik ontslagen wasquote:Op woensdag 11 januari 2012 13:04 schreef uniekhoorn het volgende:
Ow balen Chico!
Het is heel onvoorspelbaar, mijn ex heeft er relatief weinig last van gehad.
En nu naar het werk, een verrassingsvergadering...
Jij weinig, ach ik begin er niet meer over....quote:Op woensdag 11 januari 2012 14:04 schreef Perruche het volgende:
Haha Vik wat kan je ons uniekje goede hoop geven!
Je hebt overigens te weinig groente in je lijstje. Hoe is het met het hardlopen eiks?
Ik doe een gok, eiwitten?quote:Op woensdag 11 januari 2012 14:19 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Jij weinig, ach ik begin er niet meer over....
Weinig eiwitten? Ik vind het wel meevallen eigenlijk:quote:Op woensdag 11 januari 2012 14:19 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Misschien niet de meest eiwithoudende producten, andere keuzes zijn misschien beter. Wel in verhouding wat veel vetten door de kazen + noten.quote:O: croissant, 150 volle yoghurt met coulis, 2 plakken brie
L: salade met feta en olijven en dressing, rabarbercompote
T: koffie met melk, banaan
D: pasta met gorgonzolasaus en walnoten, tomaatjes met dressing
S: bodypump
T: 2 plakjes ontbijtkoek met boter
Yoghurt 6grquote:Op woensdag 11 januari 2012 14:25 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Weinig eiwitten? Ik vind het wel meevallen eigenlijk:
[..]
Misschien niet de meest eiwithoudende producten, andere keuzes zijn misschien beter. Wel in verhouding wat veel vetten door de kazen + noten.
quote:Op woensdag 11 januari 2012 14:44 schreef V1z0R het volgende:
* En fier is op Maria haar volkoren boterham met paprika en kipfilet!
Vond je het lekker?
Domme vraag eigenlijk, natuurlijk was het lekker
Voor de lekker kun je er ook nog een plakje gerookte zalm op doen, helemaalquote:Op woensdag 11 januari 2012 14:50 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]![]()
Ja als ik dan gezond doe moet ik wel props he!![]()
Nee maar was idd lekker!
Maakt kipfilet op brood toch net wat spannender!
Ja ik weet niet of ik dat lekker vind, lijkt me een maffe comboquote:Op woensdag 11 januari 2012 14:56 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Voor de lekker kun je er ook nog een plakje gerookte zalm op doen, helemaal
Voor bijsturingquote:Op woensdag 11 januari 2012 15:16 schreef XcUZ_Me het volgende:
Mijn lijstje is weer nog niet zo denderend, maar kan nog wat bijgestuurd worden natuurlijk
O: halfvolle kwark, fr. kwark, 1 el muesli. (bakje zal elke ochtend zo rond 200-300 gr zijn)
T: klein stukje brownie
L: 1 bth appelstroop, 1x komijnekaas
D: boerenkoolstamppot, met wors
Gewoon eens proberenquote:Op woensdag 11 januari 2012 14:58 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Ja ik weet niet of ik dat lekker vind, lijkt me een maffe comboDe V1z-variatie op surf&turf?
Vandaag valt toch mee? Yoghurt, brie, feta (zit er eiwit in kaas?). Ik wil liever geen vlees zoals je weet, en lust geen kwark. Ei kan/ wil ik ook niet elke dag eten. Wat blijft er dan over? Nootjes? Walnoten in mn D...quote:Op woensdag 11 januari 2012 14:19 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Zie m'n reactie op Phaidraquote:Op woensdag 11 januari 2012 15:41 schreef Perruche het volgende:
[..]
Vandaag valt toch mee? Yoghurt, brie, feta (zit er eiwit in kaas?). Ik wil liever geen vlees zoals je weet, en lust geen kwark. Ei kan/ wil ik ook niet elke dag eten. Wat blijft er dan over? Nootjes? Walnoten in mn D...
Ik eet elke dag een gekookt eitje op brood, lekker!quote:Op woensdag 11 januari 2012 15:41 schreef Perruche het volgende:
[..]
Vandaag valt toch mee? Yoghurt, brie, feta (zit er eiwit in kaas?). Ik wil liever geen vlees zoals je weet, en lust geen kwark. Ei kan/ wil ik ook niet elke dag eten. Wat blijft er dan over? Nootjes? Walnoten in mn D...
Groente schmroente ofzoquote:Op woensdag 11 januari 2012 14:04 schreef Perruche het volgende:
Haha Vik wat kan je ons uniekje goede hoop geven!
Je hebt overigens te weinig groente in je lijstje. Hoe is het met het hardlopen eiks?
Je moet met elke dag ei ook wel oppassen voor je cholesterol geloof ik. Je kan wel meer ei eten als je weinig vlees/zuivel eet. Anders geloof ik 3 per week!quote:Op woensdag 11 januari 2012 15:47 schreef anna82 het volgende:
[..]
Ik eet elke dag een gekookt eitje op brood, lekker!en elke ochtend kwark.
Nu kan ik natuurlijk wel stoer doen dat ik veel eiwitten eet, maar ik heb in geen weken gesportwat gebeurt er nu met al die eiwitten!?
Soja niet goed voor je hersenene? Nou ze kunnen me wat, je gaat overal dood aan tegenwoordigquote:Op woensdag 11 januari 2012 15:45 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Zie m'n reactie op PhaidraIs op zich wel genoeg, maar met sporten erbij is het toch beter wanneer je iets meer doet.
What about zhe fiesh?! Vis ben je gek op toch? (meent sushite hebben gezien)
Soja zou kunnen, maar meen me te herinneren dat het niet bevorderlijk is voor je hersenen. /googlen gaat
/2 op een rij spuit11
Dacht dat dat een achterhaalde urban legend was.quote:Op woensdag 11 januari 2012 15:48 schreef Nallie het volgende:
[..]
Je moet met elke dag ei ook wel oppassen voor je cholesterol geloof ik. Je kan wel meer ei eten als je weinig vlees/zuivel eet. Anders geloof ik 3 per week!
Zet je om in brandstofquote:Op woensdag 11 januari 2012 15:47 schreef anna82 het volgende:
[..]
Ik eet elke dag een gekookt eitje op brood, lekker!en elke ochtend kwark.
Nu kan ik natuurlijk wel stoer doen dat ik veel eiwitten eet, maar ik heb in geen weken gesportwat gebeurt er nu met al die eiwitten!?
Jaaaaa! Lunchen of drinken, your pick!quote:Op woensdag 11 januari 2012 15:49 schreef Perruche het volgende:
Anna!gaan we lunchen deze week?
[..]
Soja niet goed voor je hersenene? Nou ze kunnen me wat, je gaat overal dood aan tegenwoordig. Alles is wel ergens niet goed voor
En koetjesmelk zorgt voor botontkalking huhu. Anyhow, vis is idd lekker maar heb ik niet in huis momenteel. Kan ik inderdaad wel wat vaker eten
. Alhoewel dat ook "slecht" is vanwege de zware metalen, meen ik mij te herinneren.
quote:Op woensdag 11 januari 2012 15:52 schreef anna82 het volgende:
1 ei is geen ei, dus dan kom ik precies goed uit!
Wat gebeurt er dan met je hersenen?quote:Op woensdag 11 januari 2012 15:52 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Ongegiste soja producten zijn slecht voor je hersenen.
Voedingscentrum en dietiste zeggen van wel...Wat is jouw bron?quote:Op woensdag 11 januari 2012 15:52 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Zet je om in brandstof
Ei verhoogt niet je cholesterol
Zitten maar microscopische hoeveelheden zware metalen in vis, maakt dus geen steek uit
Ongegiste soja producten zijn slecht voor je hersenen.Tofu, sojamelk...
1980 belde. Toen dachten ze dat nog. Lecithine in eigeel heft dat op. Ei = gezond (zacht).quote:Op woensdag 11 januari 2012 15:58 schreef Nallie het volgende:
[..]
Voedingscentrum en dietiste zeggen van wel...Wat is jouw bron?
quote:Ik ben het nóg eens, nóg oneens met de stelling.
Oke, naja dan moet je voedingscentrum ff bellenquote:Op woensdag 11 januari 2012 16:01 schreef loveli het volgende:
[..]
1980 belde. Toen dachten ze dat nog. Lecithine in eigeel heft dat op. Ei = gezond (zacht).
Wat een verwarring, en hoe lang is ie het dan al eens en oneens en ohh *mind boggles*quote:Op woensdag 11 januari 2012 16:03 schreef Cocotrimonium het volgende:
Op onze interne nieuwssite staan altijd stellingen waar je op kunt reageren. Zie onderstaande reactie van iemand. En huiver.
[..]![]()
Zit een zuur in (phytic-acid, ken zo NL benaming niet) wat zich bind met het zink (maar ook calcium, magnesium en ijzer) waardoor deze stoffen niet meer worden opgenomen.quote:Op woensdag 11 januari 2012 15:56 schreef Mini. het volgende:
[..]
Wat gebeurt er dan met je hersenen?
M'n beroepsdeformatie kickt in...
*huil*quote:Op woensdag 11 januari 2012 16:03 schreef Cocotrimonium het volgende:
Op onze interne nieuwssite staan altijd stellingen waar je op kunt reageren. Zie onderstaande reactie van iemand. En huiver.
[..]![]()
Ja, alles met matequote:Op woensdag 11 januari 2012 16:08 schreef Mini. het volgende:
[..]
*huil*
Overdrijven jullie niet een beetje? Zelfs alcohol heeft naast slechte ook goeie effecten op je hersenen, net als roken en koffie (en ook soja, volgens Google). En als iets al een negatief effect heeft is het nog maar de vraag hoe groot. Een gezond, jong persoon kan toch best wat soja of een paar eieren hebben.
Maar hoeveel lood hebben wij dan normaal gesproken in ons lichaam? Kun je het opheffen door extra veel zink te eten? En wat voor hoeveelheden soja praten we eigenlijk over?quote:Op woensdag 11 januari 2012 16:08 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Zit een zuur in (phytic-acid, ken zo NL benaming niet) wat zich bind met het zink (maar ook calcium, magnesium en ijzer) waardoor deze stoffen niet meer worden opgenomen.
Gevolg is dat je hersenen krimpen, zenuwstelsel wordt aangetast door lood (waartegen zink normaal wapent) en nog wat dingen.wilde net loveli roepen, tegen Nallie
Coco, die wil gewoon duidelijk maken dat het nog kan veranderen![]()
Ja ik vind het bij tijd en wijle tof om semi-perfectie na te streven, maar dat hou ik toch nooit lang volquote:Op woensdag 11 januari 2012 16:08 schreef Mini. het volgende:
[..]
*huil*
Overdrijven jullie niet een beetje? Zelfs alcohol heeft naast slechte ook goeie effecten op je hersenen, net als roken en koffie (en ook soja, volgens Google). En als iets al een negatief effect heeft is het nog maar de vraag hoe groot. Een gezond, jong persoon kan toch best wat soja of een paar eieren hebben.
En ik had een bron! Twee zelfs. Een vriendin van mij heeft te hoog cholesterol en die mag absoluut geen eieren eten. Dus de medische wereld is ook nog niet up to date ofzo?quote:Op woensdag 11 januari 2012 16:12 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Ja ik vind het bij tijd en wijle tof om semi-perfectie na te streven, maar dat hou ik toch nooit lang volHet moet wel leuk blijven allemaal.
Kennis hebben van dingen is nooit weg uiteraard! Maar naar alle kennis leven, pfff dan word je toch gestoordVooral als alles steeds weer verandert, zoals in de voedingsleer nogal eens blijkt, met eieren en cholesterol bijv.
+ dat inderdaad. Ik drink liever een liter sojamelk dan dat ik naast een optrekkende vrachtwagen fiets enzo.quote:Op woensdag 11 januari 2012 16:15 schreef XcUZ_Me het volgende:
Nou idd, wat de ene dag goed is, is de andere dag ineens dodelijk. De horrorverhalen over opwarmen van spinazie o.a.
Je doet het toch nooit goed. En als je in NL buiten loopt (en zeker in het westen) adem je zoveel rotzooi in, daar kan een keer teveel nitriet/nitraat eten echt niet tegenop.
Ik denk dat dat weer een gevalletje is van 'iedereen spreekt elkaar tegen'. Er zullen idd artsen zijn die minder goed op de hoogte zijn van de nieuwste ontwikkelingen dan ze zouden moeten zijn, en er zijn vast academici die het er om een of andere reden niet mee eens zijn.quote:Op woensdag 11 januari 2012 16:15 schreef Nallie het volgende:
[..]
En ik had een bron! Twee zelfs. Een vriendin van mij heeft te hoog cholesterol en die mag absoluut geen eieren eten. Dus de medische wereld is ook nog niet up to date ofzo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |