abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106671821
Bromfiets verzekeringen hebben tegenwoordig allemaal een verschillende basispremie afhankelijk van het risico. Het grootste risico bij bromfietsverzekeringen is, zeker gelet op de WA premie, toch wel de bestuurder en dan met name de leeftijd van de bestuurder.

De risicocatagorien zijn vaak 16-21 21-28 29-50 en 50+.

Bij de algemene voorwaarden zal heel strikt staan, dat als je een bromfiets verzekerd moet je de regelmatige bestuurder opgeven, lieg je hierover, dan zal de verzekeraar in een geval van een schade niet hoeven uitkeren. Vaak staat er ook, bij een verzekering met regelmatige bestuurder 24+ bestuurders onder de 24 verboden.

Verzeker dat ding gewoon op je eigen naam en koop een heel goed slot en eventueel een alarm, een diefstal verzekering voor een bromfiets is economisch totaal oninteressant gelet op de verzekeringspremie t.o.v. de dagwaarde van zo'n ding. In 2 jaar betaal je bijna de, na 2 jaar nog aanwezige, dagwaarde. Oftewel, wordt je bromfiets niet gestolen in die 2 jaar, had je het beter op de bank kunnen zetten.

Simpelweg, WA verzekering op eigen naam, 2 goede sloten en zet je bromfiets niet in een pauperwijk (woon je wel in een pauperwijk, koop niet een diefstal gevoelig iets waar je je niet goed tegen kunt beschermen, verzekeren is niet beschermen, dat is risico afdekken tegen poen.).
pi_106672712
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 20:35 schreef trovey het volgende:

[..]

Nominatie voor reactie van de dag maand. ^O^
Het is WGR he? :P
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  woensdag 11 januari 2012 @ 11:03:03 #28
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_106674697
Ik zou uberhaupt eerst even doorlezen wanneer ze uitkeren bij diefstal, ook alle kleine lettertjes; dan neem je toch alleen maar WA :)
Dum de dum
  Redactie Frontpage woensdag 11 januari 2012 @ 11:09:17 #29
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_106674871
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 20:14 schreef Bananenvlaflip het volgende:
Welkom terug bij de reeks 'verzekeren op naam van je ouders'.

In deze aflevering kijken we naar het verzekeren van een brommer. De TS heeft zich zoals altijd niet gerealiseerd dat na de aanschaf ook nog geld moet worden betaald voor de verzekering.

Een greep uit de reacties:
-immoreel
-pauper
-je betaalt je leven lang als je brokken maakt
-ga fietsen
-gebruik de zoekfunctie.

Volgende week het verhaal van een kleuter die een shovel op naam van zijn ouders wil verzekeren.
Klaar, slotje!
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_106677613
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 09:40 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Het is WGR he? :P
Maakt dat wat uit dan? :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  woensdag 11 januari 2012 @ 12:49:51 #31
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106677886
Zo te lezen zijn de ouders van TS niet helemaal debiel, maar denkt TS dat hij in dit topic toch nog bronnen en argumenten te kunnen vinden om zijn ouders over te halen toch wat doms te doen...

En over 3 jaar zien we TS terug met een topic dat hij een snelle auto heeft gekocht maar deze niet kan verzekeren omdat de verzekeraar hem te jong vindt voor een GTI... of het dan toch kan door de auto en verzekering op naam van z'n rijbewijsloze moeder te zetten...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 11 januari 2012 @ 13:29:40 #32
317945 Repeating
- Kwaliteitposts.
pi_106679118
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 12:49 schreef Leandra het volgende:
Zo te lezen zijn de ouders van TS niet helemaal debiel, maar denkt TS dat hij in dit topic toch nog bronnen en argumenten te kunnen vinden om zijn ouders over te halen toch wat doms te doen...

En over 3 jaar zien we TS terug met een topic dat hij een snelle auto heeft gekocht maar deze niet kan verzekeren omdat de verzekeraar hem te jong vindt voor een GTI... of het dan toch kan door de auto en verzekering op naam van z'n rijbewijsloze moeder te zetten...
Jij weet dus echt niet tegen wie je praat hè....
pi_106680012
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 13:29 schreef Repeating het volgende:

[..]

Verlicht ons dan eens.
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  woensdag 11 januari 2012 @ 14:06:38 #34
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_106680265
Het ligt er ook aan wat je diefstal gevoelig noemt... hier in de buurt rijdt een betty boop getunede scooter... echt heel mooi gedaan en heel apart. Maar voor geen goud dat ik erop zou gaan rijden. evenals dat hij gepikt zou worden, dat ding valt zo op dat hij onverkoopbaar is na diefstal.
Lachen is de kortste afstand tussen mensen.
  woensdag 11 januari 2012 @ 14:09:51 #35
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106680370
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 13:29 schreef Repeating het volgende:

[..]

Dat maakt niet zoveel uit, je hoeft niet heel veel moeite te doen om met behulp van Google antwoord te vinden op de vraag wat de gevolgen kunnen zijn van verzekeringsfraude.
En kennelijk begrijpen je ouders dat beter dan jij...

Je kunt het wel "oneerlijk" vinden dat een verzekering voor jou zoveel duurder is, maar misschien moet je je eens afvragen waarom dat zo is.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_106682748
Als het maar bekend bij de verzekeraar is dat jij als kind de hoofdbestuurder bent, dan mag het toch? Al zal de premie niet echt verschillen lijkt me.
Bovenstaande post hoeft geen waarheden te bevatten
  woensdag 11 januari 2012 @ 15:29:31 #37
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106683578
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 15:10 schreef RainofDeath het volgende:
Als het maar bekend bij de verzekeraar is dat jij als kind de hoofdbestuurder bent, dan mag het toch? Al zal de premie niet echt verschillen lijkt me.
Dat maakt wel uit want de verzekering berekent de premie op basis van de hoofdbestuurder.

Als ik het op deze site http://www.premie-vergelijken.nl/brommerverzekering vergelijk voor een nieuwe Yamaha TZR50 en ik vergelijk op mijn geboortedatum met mijn aantal schadevrije jaren dan komt er al een beduidend lager bedrag uit dan wanneer ik dat aantal schadevrije jaren op 0 zet, vergelijk ik met 0 schadevrije jaren puur op geboortedatum tussen mijn zoon (20) en mij dan is het nog een verschil van 240 tot 500 euro per jaar.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 11 januari 2012 @ 16:31:54 #38
317945 Repeating
- Kwaliteitposts.
pi_106686106
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 15:10 schreef RainofDeath het volgende:
Dit dus.

Ik ga even kijken of dit kan en als dit nu echt veel goedkoper is. Als dit niet veel goedkoper is zet ik hem maar gewoon op mijn naam. Neem ik de schadevrije jaren ook weer gelijk mee.

quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 14:09 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat maakt niet zoveel uit, je hoeft niet heel veel moeite te doen om met behulp van Google antwoord te vinden op de vraag wat de gevolgen kunnen zijn van verzekeringsfraude.
En kennelijk begrijpen je ouders dat beter dan jij...

Je kunt het wel "oneerlijk" vinden dat een verzekering voor jou zoveel duurder is, maar misschien moet je je eens afvragen waarom dat zo is.
Ja ik weet ook dat dit verzekeringsfraude is. Alleen wordt dit heel vaak gedaan waardoor het bijna gewoon legaal is/gedoogd lijkt.
  woensdag 11 januari 2012 @ 16:34:24 #39
357438 Bananenvlaflip
eerherstel voor de pisang
pi_106686227
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 16:31 schreef Repeating het volgende:

Ja ik weet ook dat dit verzekeringsfraude is. Alleen wordt dit heel vaak gedaan waardoor het bijna gewoon legaal is/gedoogd lijkt.
Uhm, nee.

Als jij vaak genoeg een brood steelt en je wordt niet gepakt, dan wordt het daardoor nog niet gedoogd of zelfs legaal.
pi_106686558
Hoeveelt scheelt het trouwens in kosten als de verzekering op jouw naam of op die van je ouders staat? Zal heus niet veel zijn als de wa maar 14,7 euro per maand is. De grote kost zit 'm in het dekken van de diefstalverzekering voor iets dat diefstalgevoelig is.
  woensdag 11 januari 2012 @ 16:51:42 #41
317945 Repeating
- Kwaliteitposts.
pi_106686991
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 16:34 schreef Bananenvlaflip het volgende:

[..]

Uhm, nee.

Als jij vaak genoeg een brood steelt en je wordt niet gepakt, dan wordt het daardoor nog niet gedoogd of zelfs legaal.
Je vergelijkt het scheef...

Niet stoppen voor een zebrapad als er mensen willen oversteken mag niet. Maar bijna niemand doet het en de politie doet er ook niet zo veel aan. Vergelijk het hier maar mee..
  woensdag 11 januari 2012 @ 16:55:23 #42
357438 Bananenvlaflip
eerherstel voor de pisang
pi_106687141
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 16:51 schreef Repeating het volgende:

[..]

Je vergelijkt het scheef...

Niet stoppen voor een zebrapad als er mensen willen oversteken mag niet. Maar bijna niemand doet het en de politie doet er ook niet zo veel aan. Vergelijk het hier maar mee..
Vergelijk maar wat je wilt. Op het moment dat verzekeringsfraude aan het licht komt zal niemand met enige juridische kennis gevoelig zijn voor zo'n argument.

Ik bestrijd trouwens dat bijna niemand stopt voor een voetgangersoversteekplaats en tevens dat de politie hier niet zo veel aan zou doen.

Je stelt een vraag die met drie minuten googlewerk is te beantwoorden (of beter nog, bel je verzekeraar) en vervolgens ga je dit soort nonsens ophangen. Geeft niet echt een beste indruk.
pi_106687407
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 16:55 schreef Bananenvlaflip het volgende:

[..]

Je stelt een vraag die met drie minuten googlewerk is te beantwoorden (of beter nog, bel je verzekeraar) en vervolgens ga je dit soort nonsens ophangen. Geeft niet echt een beste indruk.
Je verwacht wel veel van een 17-jarige anno 2012.
  woensdag 11 januari 2012 @ 17:16:12 #44
317945 Repeating
- Kwaliteitposts.
pi_106687967
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 16:55 schreef Bananenvlaflip het volgende:

[..]

Vergelijk maar wat je wilt. Op het moment dat verzekeringsfraude aan het licht komt zal niemand met enige juridische kennis gevoelig zijn voor zo'n argument.

Ik bestrijd trouwens dat bijna niemand stopt voor een voetgangersoversteekplaats en tevens dat de politie hier niet zo veel aan zou doen.

Vriend, weet niet wie jouw verzekeraar is maar die van mij werk niet 's avonds... Daarnaast hang ik helemaal geen 'nonsens :')' op. Ik stel gewoon een vraag en jij hebt je antwoord, en je niet gevraagde mening gegeven. Waarom niet gevraagd? Omdat meningen subjectief zijn en het internet hier vol mee staat. Daarom vind je hier ook niet veel over. :X

En jij bestrijd maar wat je wil bestrijden,... het is en blijft een feit. ^O^
  woensdag 11 januari 2012 @ 17:17:04 #45
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106688004
Het gaat goed zolang het goed gaat, maar als je schade veroorzaakt of überhaupt bij een aanrijding betrokken bent dan heb je mogelijk een probleem.

Als hij tijdens het 5de uur op school gegapt wordt dan snapt de verzekering ook wel dat het niet de brommer van je moeder is.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 11 januari 2012 @ 17:19:08 #46
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106688090
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 17:16 schreef Repeating het volgende:

[..]

Vriend, weet niet wie jouw verzekeraar is maar die van mij werk niet 's avonds... Daarnaast hang ik helemaal geen 'nonsens :')' op. Ik stel gewoon een vraag en jij hebt je antwoord, en je niet gevraagde mening gegeven. Waarom niet gevraagd? Omdat meningen subjectief zijn en het internet hier vol mee staat. Daarom vind je hier ook niet veel over. :X

En jij bestrijd maar wat je wil bestrijden,... het is en blijft een feit. ^O^
Inmiddels zijn we een hele werkdag verder dan de OP, wat zei je verzekeraar toen je belde?
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 11 januari 2012 @ 17:20:53 #47
317945 Repeating
- Kwaliteitposts.
pi_106688174
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 17:17 schreef Leandra het volgende:
Het gaat goed zolang het goed gaat, maar als je schade veroorzaakt of überhaupt bij een aanrijding betrokken bent dan heb je mogelijk een probleem.

Als hij tijdens het 5de uur op school gegapt wordt dan snapt de verzekering ook wel dat het niet de brommer van je moeder is.
Het eerste deel ben ik met je eens. Echter het tweede deel natuurlijk niet. Als jij met auto van je ouders naar het werk gaat omdat het die dag bijvoorbeeld regent, en hij wordt dan gestolen, wil dit niet zeggen dat de auto van jou is maar op de naam van je ouders verzekerd is hè,

Maar ik snap je punt en ik ben allang niet meer van plan om het puur te laten verzekeren op naam van mijn ouders. Weet niet waarom ik hier zo 'aangevallen' wordt?
pi_106688180
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 16:31 schreef Repeating het volgende:
Bijna legaal en bijna gedoogd is gewoon illegaal, dus. Zo moeilijk is het toch niet?

Het is echt niet zo dat men hier graag wil dat jij zoveel mogelijk geld over de balk smijt. Verzeker dat ding lekker op andermans naam als je dat zo graag wil. Maar dan niet komen klagen als je bij schade een keer flink de boot in gaat en daar nog jaren last van hebt.

Sterker nog: een brommerverzekering op eigen naam is ideaal als je schadevrije jaren mee wil nemen. Aangezien een brommerverzekering geheid goedkoper is dan een autoverzekering, kost het je relatief gezien minder om schadevrije jaren en dus korting op te bouwen. Die gaat je in de toekomst echt goed van pas komen...
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  woensdag 11 januari 2012 @ 17:22:44 #49
317945 Repeating
- Kwaliteitposts.
pi_106688262
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2012 17:19 schreef Leandra het volgende:

[..]

Inmiddels zijn we een hele werkdag verder dan de OP, wat zei je verzekeraar toen je belde?
Ik ben zojuist (half uurtje) thuis van school nadat ik 7 uur theorie heb vergaard en 26 km heb gefietst. Sorry. Ik denk en hoop dat mijn vader heeft gebeld.
  woensdag 11 januari 2012 @ 17:25:06 #50
317945 Repeating
- Kwaliteitposts.
pi_106688340
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 17:20 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Bijna legaal en bijna gedoogd is gewoon illegaal, dus. Zo moeilijk is het toch niet?

Het is echt niet zo dat men hier graag wil dat jij zoveel mogelijk geld over de balk smijt. Verzeker dat ding lekker op andermans naam als je dat zo graag wil. Maar dan niet komen klagen als je bij schade een keer flink de boot in gaat en daar nog jaren last van hebt.

Sterker nog: een brommerverzekering op eigen naam is ideaal als je schadevrije jaren mee wil nemen. Aangezien een brommerverzekering geheid goedkoper is dan een autoverzekering, kost het je relatief gezien minder om schadevrije jaren en dus korting op te bouwen. Die gaat je in de toekomst echt goed van pas komen...
Hèhè. Eens een fatsoenlijke reactie.

Dit ben ik inderdaad ook van plan. Echter wil ik eerst nog weten wat de verzekering mij gaat kosten als hij op de naam van mijn ouders staat MAAR waar ik wel als 'veelbestuurder' wordt aangevinkt.

Als dit een drastisch verschil is kies ik natuurlijk voor die optie. Anders wordt het gewoon dokken en de schadevrije jaren meenemen voor de auto.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')