abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 januari 2012 @ 20:09:08 #1
317945 Repeating
- Kwaliteitposts.
pi_106654941
Mede FOK!'ers,

Ik heb mij enkele dagen geleden een brommer aangeschaft. Een schakelbrommer. Echter schrok ik mij werkelijk de pleurus van de hoge verzekeringskosten. WA kost mij 170 euro per jaar, WA + Diefstal kost mij 560 euro en WA + Diefstal + Aanrijding kost 1120 euro.

Mij maakt het niet veel uit om hem gewoon WA te verzekeren. Maar omdat het nogal een opvallende brommer is, is hij dus ook best wel diefstalgevoelig. En om nu dit risico te nemen....

Nu hoor ik vaker dat mensen de brommer laten verzekeren op de naam van hun ouders. Dit vinden mijn ouders niet zo'n goed plan omdat je dan volgens hen niet verzekerd bent als je wat gebeurd. Ik weet, ofja heb gehoord, dat er ook sommige verzekeringen zijn waarbij je de brommer kan verzekeren op je ouders zijn naam, MAAR waar je jezelf als hoofdbestuurder kan aanvinken. Weet iemand nog of deze bestaan? Het lijkt mij nogal een werk om bij elke aanbieder te gaan kijken. Of zijn er nog andere oplossingen?

B.v.d. :)

[ Bericht 2% gewijzigd door Repeating op 10-01-2012 20:49:56 ]
pi_106655187
Volgens mij ben je gewoon verzekerd als de verzekering op naam van je ouders staat.
Mijn eerste auto heb ik destijds ook op naam van mijn ouders gezet..
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  dinsdag 10 januari 2012 @ 20:14:03 #3
357438 Bananenvlaflip
eerherstel voor de pisang
pi_106655276
Welkom terug bij de reeks 'verzekeren op naam van je ouders'.

In deze aflevering kijken we naar het verzekeren van een brommer. De TS heeft zich zoals altijd niet gerealiseerd dat na de aanschaf ook nog geld moet worden betaald voor de verzekering.

Een greep uit de reacties:
-immoreel
-pauper
-je betaalt je leven lang als je brokken maakt
-ga fietsen
-gebruik de zoekfunctie.

Volgende week het verhaal van een kleuter die een shovel op naam van zijn ouders wil verzekeren.
  dinsdag 10 januari 2012 @ 20:15:54 #4
317945 Repeating
- Kwaliteitposts.
pi_106655403
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 20:14 schreef Bananenvlaflip het volgende:

In deze aflevering kijken we naar het verzekeren van een brommer. De TS heeft zich zoals altijd niet gerealiseerd dat na de aanschaf ook nog geld moet worden betaald voor de verzekering.

-immoreel
-pauper
-ga fietsen
-gebruik de zoekfunctie.

Volgende week het verhaal van een kleuter die een shovel op naam van zijn ouders wil verzekeren.
Heel leuk.

Niet dat ik het niet kan bepalen. Maar ik ben en blijf een Hollander (:')) en elke euro is er een. Als het goedkoper kan waarom niet? En om een brommer met een aanschaf van 1700 te verzekeren voor 500,- is, in mijn ogen, absurd.

Daarnaast ben ik al druk aan het googlen..
  dinsdag 10 januari 2012 @ 20:17:24 #5
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_106655501
quote:

-immoreel
-pauper
-ga fietsen
-gebruik de zoekfunctie.

_O- _O_
pi_106655775
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 20:17 schreef kwiwi het volgende:

[..]

_O- _O_
Dit
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_106656208
meende dat Unive dit wel deed. zo zit de constructie ook met mn auto
pi_106656365
De verzekering moet toch staan op de naam van degene die het meest gebruik maakt van het voertuig? Anders kan iedereen wel op de naam van oom Harry met 70 schade vrije jaren gaan verzekeren.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_106656474
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 20:30 schreef DroogDok het volgende:
De verzekering moet toch staan op de naam van degene die het meest gebruik maakt van het voertuig? Anders kan iedereen wel op de naam van oom Harry met 70 schade vrije jaren gaan verzekeren.
Onzin.

Als TS bij z'n ouders woont, kan ie gewoon die broomer door z'n ouders laten verzekeren. Deed ik vroeger ook bij CB.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  dinsdag 10 januari 2012 @ 20:33:06 #10
317945 Repeating
- Kwaliteitposts.
pi_106656553
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 20:31 schreef blomke het volgende:

[..]

Onzin.

Als TS bij z'n ouders woont, kan ie gewoon die broomer door z'n ouders laten verzekeren. Deed ik vroeger ook bij CB.
Tuurlijk kan dit. Maar dit mag dus wettelijk niet. Omdat ik er het meest (altijd) op rij natuurlijk.
pi_106656706
quote:

-immoreel
-pauper
-ga fietsen
-gebruik de zoekfunctie.

Nominatie voor reactie van de dag. ^O^
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  dinsdag 10 januari 2012 @ 20:38:07 #12
357438 Bananenvlaflip
pi_106656884
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 20:15 schreef Repeating het volgende:

[..]

Daarnaast ben ik al druk aan het googlen..
Is ook lastig.

quote:
Sluit de verzekering direct op naam van uw kind; dan bouwt uw kind zelf schadevrije jaren op. Deze kunnen meegenomen worden naar een toekomstige auto- of motorverzekering, wel zo voordelig.Als de verzekering op uw naam staat, maar de schade wordt veroorzaakt door uw kind, dan geldt er een extra eigen risico van ¤ 500,-. Gebruikt één van uw kinderen de bromfiets het meest, dan kunt u beter dat kind als bestuurder opgeven. Nog beter is het om de verzekering dan op naam van uw kind te zetten.
Bron
pi_106657447
170 per maand voor een WA brommerverzekering? Ik neem aan dat je per jaar bedoeld? Das echt nog geen 15 euro per maand....neem een krantenwijk!
pi_106657642
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 20:47 schreef Jill-RMC het volgende:
170 per maand voor een WA brommerverzekering? Ik neem aan dat je per jaar bedoeld? Das echt nog geen 15 euro per maand....neem een krantenwijk!
Dit trouwens ook.
Weet je zeker dat het niet per jaar is TS?
  dinsdag 10 januari 2012 @ 20:50:29 #15
317945 Repeating
- Kwaliteitposts.
pi_106657662
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 20:47 schreef Jill-RMC het volgende:
Je bent de enigste die leest. Per jaar natuurlijk.

Maar zoals ik al melde. Ik wil hem ook voor diefstal verzekeren. Hij is namelijk diefstalgevoelig.

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 20:50 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Dit trouwens ook.
Weet je zeker dat het niet per jaar is TS?
Edit. :)
pi_106657825
Die premie valt mij alles mee. Voor een schakelbrommer was ik toentertijd (14 jaar geleden, kak ik word oud) 560 gulden per jaar kwijt voor alleen WA.
pi_106657847
Kijk ook even in dit topic ts Bromfiets (scooter) op andere naam verzekeren?

Het is en blijft natuurlijk gewoon verzekeringsfraude dit.
  dinsdag 10 januari 2012 @ 21:02:02 #18
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_106658401
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 20:12 schreef eight het volgende:
Volgens mij ben je gewoon verzekerd als de verzekering op naam van je ouders staat.
Mijn eerste auto heb ik destijds ook op naam van mijn ouders gezet..
Nou wij hebben pas een scooter gekocht en in de verzekeringsvoorwaarden stond dat de dekking weleens in geding zou kunnen komen als er een veel jonger iemand op zou rijden. Hoe oud ben je TS?
Lachen is de kortste afstand tussen mensen.
  dinsdag 10 januari 2012 @ 21:06:53 #19
317945 Repeating
- Kwaliteitposts.
pi_106658716
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 21:02 schreef tuintegel het volgende:

[..]

Nou wij hebben pas een scooter gekocht en in de verzekeringsvoorwaarden stond dat de dekking weleens in geding zou kunnen komen als er een veel jonger iemand op zou rijden. Hoe oud ben je TS?
17
pi_106658846
Tegenwoordig gaan de verzekeringen op leeftijd dus als 1 van je ouders de scooter verzekert wordt zijn/haar leeftijd aangehouden wat betekent dat iedereen onder die leeftijd er niet op mag rijden.
pi_106658911
Mijn zoon is bij de anwb verzekert met zijn scooter, heeft hij straks zijn autorijbewijs heeft hij in ieder geval al twee schadevrije jaren te pakken wat weer scheelt op een autoverzekering.
Misschien iets om mee tenemen ?
  dinsdag 10 januari 2012 @ 21:11:17 #22
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_106658963
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 21:09 schreef Sorella het volgende:
Tegenwoordig gaan de verzekeringen op leeftijd dus als 1 van je ouders de scooter verzekert wordt zijn/haar leeftijd aangehouden wat betekent dat iedereen onder die leeftijd er niet op mag rijden.
Dat mag wel, je hebt alleen te maken met allerlei kleine regeltjes zoals extra eigen risico .
Neem je vaak iemand achterop ts? Dan heb je er ook een opzittenverzekering bij nodig.
  dinsdag 10 januari 2012 @ 21:13:50 #23
317945 Repeating
- Kwaliteitposts.
pi_106659120
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 21:11 schreef tuintegel het volgende:

[..]

Dat mag wel, je hebt alleen te maken met allerlei kleine regeltjes zoals extra eigen risico .
Neem je vaak iemand achterop ts? Dan heb je er ook een opzittenverzekering bij nodig.
Nee. Daar is ie ook niet echt voor gemaakt.
  dinsdag 10 januari 2012 @ 21:19:02 #24
317945 Repeating
- Kwaliteitposts.
pi_106659391
Ik heb wel het geluk dat mijn ouders mij 1 jaar de verzekering betalen. Ik kon kiezen of dit bij de brommer is of bij de auto.

Maar als ik mijn schadevrije jaren mee zou kunnen nemen voor de auto later zou ik het beter gewoon op mijn eigen naam kunnen zetten en gebruik maken van het voordeel dat mijn ouders mij 1 jaar sponseren.

Óf er moet een serieus zijn tussen bovenstaande en het laten verzekeren op mijn ouders naam maar mij als regelmatige bestuurder. Komende week maar even verschillende verzekeringen contacteren.
pi_106659593
quote:

-immoreel
-pauper
-ga fietsen
-gebruik de zoekfunctie.

_O-
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_106671821
Bromfiets verzekeringen hebben tegenwoordig allemaal een verschillende basispremie afhankelijk van het risico. Het grootste risico bij bromfietsverzekeringen is, zeker gelet op de WA premie, toch wel de bestuurder en dan met name de leeftijd van de bestuurder.

De risicocatagorien zijn vaak 16-21 21-28 29-50 en 50+.

Bij de algemene voorwaarden zal heel strikt staan, dat als je een bromfiets verzekerd moet je de regelmatige bestuurder opgeven, lieg je hierover, dan zal de verzekeraar in een geval van een schade niet hoeven uitkeren. Vaak staat er ook, bij een verzekering met regelmatige bestuurder 24+ bestuurders onder de 24 verboden.

Verzeker dat ding gewoon op je eigen naam en koop een heel goed slot en eventueel een alarm, een diefstal verzekering voor een bromfiets is economisch totaal oninteressant gelet op de verzekeringspremie t.o.v. de dagwaarde van zo'n ding. In 2 jaar betaal je bijna de, na 2 jaar nog aanwezige, dagwaarde. Oftewel, wordt je bromfiets niet gestolen in die 2 jaar, had je het beter op de bank kunnen zetten.

Simpelweg, WA verzekering op eigen naam, 2 goede sloten en zet je bromfiets niet in een pauperwijk (woon je wel in een pauperwijk, koop niet een diefstal gevoelig iets waar je je niet goed tegen kunt beschermen, verzekeren is niet beschermen, dat is risico afdekken tegen poen.).
pi_106672712
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 20:35 schreef trovey het volgende:

[..]

Nominatie voor reactie van de dag maand. ^O^
Het is WGR he? :P
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  woensdag 11 januari 2012 @ 11:03:03 #28
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_106674697
Ik zou uberhaupt eerst even doorlezen wanneer ze uitkeren bij diefstal, ook alle kleine lettertjes; dan neem je toch alleen maar WA :)
Dum de dum
  Redactie Frontpage woensdag 11 januari 2012 @ 11:09:17 #29
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_106674871
quote:

-immoreel
-pauper
-ga fietsen
-gebruik de zoekfunctie.

Klaar, slotje!
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_106677613
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 09:40 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Het is WGR he? :P
Maakt dat wat uit dan? :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  woensdag 11 januari 2012 @ 12:49:51 #31
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106677886
Zo te lezen zijn de ouders van TS niet helemaal debiel, maar denkt TS dat hij in dit topic toch nog bronnen en argumenten te kunnen vinden om zijn ouders over te halen toch wat doms te doen...

En over 3 jaar zien we TS terug met een topic dat hij een snelle auto heeft gekocht maar deze niet kan verzekeren omdat de verzekeraar hem te jong vindt voor een GTI... of het dan toch kan door de auto en verzekering op naam van z'n rijbewijsloze moeder te zetten...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 11 januari 2012 @ 13:29:40 #32
317945 Repeating
- Kwaliteitposts.
pi_106679118
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 12:49 schreef Leandra het volgende:
Zo te lezen zijn de ouders van TS niet helemaal debiel, maar denkt TS dat hij in dit topic toch nog bronnen en argumenten te kunnen vinden om zijn ouders over te halen toch wat doms te doen...

En over 3 jaar zien we TS terug met een topic dat hij een snelle auto heeft gekocht maar deze niet kan verzekeren omdat de verzekeraar hem te jong vindt voor een GTI... of het dan toch kan door de auto en verzekering op naam van z'n rijbewijsloze moeder te zetten...
Jij weet dus echt niet tegen wie je praat hè....
pi_106680012
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 13:29 schreef Repeating het volgende:

[..]

Verlicht ons dan eens.
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  woensdag 11 januari 2012 @ 14:06:38 #34
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_106680265
Het ligt er ook aan wat je diefstal gevoelig noemt... hier in de buurt rijdt een betty boop getunede scooter... echt heel mooi gedaan en heel apart. Maar voor geen goud dat ik erop zou gaan rijden. evenals dat hij gepikt zou worden, dat ding valt zo op dat hij onverkoopbaar is na diefstal.
  woensdag 11 januari 2012 @ 14:09:51 #35
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106680370
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 13:29 schreef Repeating het volgende:

[..]

Dat maakt niet zoveel uit, je hoeft niet heel veel moeite te doen om met behulp van Google antwoord te vinden op de vraag wat de gevolgen kunnen zijn van verzekeringsfraude.
En kennelijk begrijpen je ouders dat beter dan jij...

Je kunt het wel "oneerlijk" vinden dat een verzekering voor jou zoveel duurder is, maar misschien moet je je eens afvragen waarom dat zo is.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_106682748
Als het maar bekend bij de verzekeraar is dat jij als kind de hoofdbestuurder bent, dan mag het toch? Al zal de premie niet echt verschillen lijkt me.
Bovenstaande post hoeft geen waarheden te bevatten
  woensdag 11 januari 2012 @ 15:29:31 #37
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106683578
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 15:10 schreef RainofDeath het volgende:
Als het maar bekend bij de verzekeraar is dat jij als kind de hoofdbestuurder bent, dan mag het toch? Al zal de premie niet echt verschillen lijkt me.
Dat maakt wel uit want de verzekering berekent de premie op basis van de hoofdbestuurder.

Als ik het op deze site http://www.premie-vergelijken.nl/brommerverzekering vergelijk voor een nieuwe Yamaha TZR50 en ik vergelijk op mijn geboortedatum met mijn aantal schadevrije jaren dan komt er al een beduidend lager bedrag uit dan wanneer ik dat aantal schadevrije jaren op 0 zet, vergelijk ik met 0 schadevrije jaren puur op geboortedatum tussen mijn zoon (20) en mij dan is het nog een verschil van 240 tot 500 euro per jaar.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 11 januari 2012 @ 16:31:54 #38
317945 Repeating
- Kwaliteitposts.
pi_106686106
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 15:10 schreef RainofDeath het volgende:
Dit dus.

Ik ga even kijken of dit kan en als dit nu echt veel goedkoper is. Als dit niet veel goedkoper is zet ik hem maar gewoon op mijn naam. Neem ik de schadevrije jaren ook weer gelijk mee.

quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 14:09 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat maakt niet zoveel uit, je hoeft niet heel veel moeite te doen om met behulp van Google antwoord te vinden op de vraag wat de gevolgen kunnen zijn van verzekeringsfraude.
En kennelijk begrijpen je ouders dat beter dan jij...

Je kunt het wel "oneerlijk" vinden dat een verzekering voor jou zoveel duurder is, maar misschien moet je je eens afvragen waarom dat zo is.
Ja ik weet ook dat dit verzekeringsfraude is. Alleen wordt dit heel vaak gedaan waardoor het bijna gewoon legaal is/gedoogd lijkt.
  woensdag 11 januari 2012 @ 16:34:24 #39
357438 Bananenvlaflip
pi_106686227
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 16:31 schreef Repeating het volgende:

Ja ik weet ook dat dit verzekeringsfraude is. Alleen wordt dit heel vaak gedaan waardoor het bijna gewoon legaal is/gedoogd lijkt.
Uhm, nee.

Als jij vaak genoeg een brood steelt en je wordt niet gepakt, dan wordt het daardoor nog niet gedoogd of zelfs legaal.
pi_106686558
Hoeveelt scheelt het trouwens in kosten als de verzekering op jouw naam of op die van je ouders staat? Zal heus niet veel zijn als de wa maar 14,7 euro per maand is. De grote kost zit 'm in het dekken van de diefstalverzekering voor iets dat diefstalgevoelig is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')