Heel leuk.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 20:14 schreef Bananenvlaflip het volgende:
Welkom terug bij de reeks 'verzekeren op naam van je ouders'.
In deze aflevering kijken we naar het verzekeren van een brommer. De TS heeft zich zoals altijd niet gerealiseerd dat na de aanschaf ook nog geld moet worden betaald voor de verzekering.
Een greep uit de reacties:
-immoreel
-pauper
-je betaalt je leven lang als je brokken maakt
-ga fietsen
-gebruik de zoekfunctie.
Volgende week het verhaal van een kleuter die een shovel op naam van zijn ouders wil verzekeren.
quote:Op dinsdag 10 januari 2012 20:14 schreef Bananenvlaflip het volgende:
In deze aflevering kijken we naar het verzekeren van een brommer. De TS heeft zich zoals altijd niet gerealiseerd dat na de aanschaf ook nog geld moet worden betaald voor de verzekering.
-immoreel
-pauper
-ga fietsen
-gebruik de zoekfunctie.
Volgende week het verhaal van een kleuter die een shovel op naam van zijn ouders wil verzekeren.
Onzin.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 20:30 schreef DroogDok het volgende:
De verzekering moet toch staan op de naam van degene die het meest gebruik maakt van het voertuig? Anders kan iedereen wel op de naam van oom Harry met 70 schade vrije jaren gaan verzekeren.
Tuurlijk kan dit. Maar dit mag dus wettelijk niet. Omdat ik er het meest (altijd) op rij natuurlijk.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 20:31 schreef blomke het volgende:
[..]
Onzin.
Als TS bij z'n ouders woont, kan ie gewoon die broomer door z'n ouders laten verzekeren. Deed ik vroeger ook bij CB.
Nominatie voor reactie van de dag.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 20:14 schreef Bananenvlaflip het volgende:
-immoreel
-pauper
-ga fietsen
-gebruik de zoekfunctie.
Is ook lastig.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 20:15 schreef Repeating het volgende:
[..]
Daarnaast ben ik al druk aan het googlen..
Bronquote:Sluit de verzekering direct op naam van uw kind; dan bouwt uw kind zelf schadevrije jaren op. Deze kunnen meegenomen worden naar een toekomstige auto- of motorverzekering, wel zo voordelig.Als de verzekering op uw naam staat, maar de schade wordt veroorzaakt door uw kind, dan geldt er een extra eigen risico van ¤ 500,-. Gebruikt één van uw kinderen de bromfiets het meest, dan kunt u beter dat kind als bestuurder opgeven. Nog beter is het om de verzekering dan op naam van uw kind te zetten.
Dit trouwens ook.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 20:47 schreef Jill-RMC het volgende:
170 per maand voor een WA brommerverzekering? Ik neem aan dat je per jaar bedoeld? Das echt nog geen 15 euro per maand....neem een krantenwijk!
Je bent de enigste die leest. Per jaar natuurlijk.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 20:47 schreef Jill-RMC het volgende:
170 per maand voor een WA brommerverzekering? Ik neem aan dat je per jaar bedoeld? Das echt nog geen 15 euro per maand....neem een krantenwijk!
Edit.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 20:50 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dit trouwens ook.
Weet je zeker dat het niet per jaar is TS?
Nou wij hebben pas een scooter gekocht en in de verzekeringsvoorwaarden stond dat de dekking weleens in geding zou kunnen komen als er een veel jonger iemand op zou rijden. Hoe oud ben je TS?quote:Op dinsdag 10 januari 2012 20:12 schreef eight het volgende:
Volgens mij ben je gewoon verzekerd als de verzekering op naam van je ouders staat.
Mijn eerste auto heb ik destijds ook op naam van mijn ouders gezet..
17quote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:02 schreef tuintegel het volgende:
[..]
Nou wij hebben pas een scooter gekocht en in de verzekeringsvoorwaarden stond dat de dekking weleens in geding zou kunnen komen als er een veel jonger iemand op zou rijden. Hoe oud ben je TS?
Dat mag wel, je hebt alleen te maken met allerlei kleine regeltjes zoals extra eigen risico .quote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:09 schreef Sorella het volgende:
Tegenwoordig gaan de verzekeringen op leeftijd dus als 1 van je ouders de scooter verzekert wordt zijn/haar leeftijd aangehouden wat betekent dat iedereen onder die leeftijd er niet op mag rijden.
Nee. Daar is ie ook niet echt voor gemaakt.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:11 schreef tuintegel het volgende:
[..]
Dat mag wel, je hebt alleen te maken met allerlei kleine regeltjes zoals extra eigen risico .
Neem je vaak iemand achterop ts? Dan heb je er ook een opzittenverzekering bij nodig.
quote:Op dinsdag 10 januari 2012 20:14 schreef Bananenvlaflip het volgende:
-immoreel
-pauper
-ga fietsen
-gebruik de zoekfunctie.
Het is WGR he?quote:Op dinsdag 10 januari 2012 20:35 schreef trovey het volgende:
[..]
Nominatie voor reactie van de dag maand.
Klaar, slotje!quote:Op dinsdag 10 januari 2012 20:14 schreef Bananenvlaflip het volgende:
-immoreel
-pauper
-ga fietsen
-gebruik de zoekfunctie.
Maakt dat wat uit dan?quote:
Jij weet dus echt niet tegen wie je praat hè....quote:Op woensdag 11 januari 2012 12:49 schreef Leandra het volgende:
Zo te lezen zijn de ouders van TS niet helemaal debiel, maar denkt TS dat hij in dit topic toch nog bronnen en argumenten te kunnen vinden om zijn ouders over te halen toch wat doms te doen...
En over 3 jaar zien we TS terug met een topic dat hij een snelle auto heeft gekocht maar deze niet kan verzekeren omdat de verzekeraar hem te jong vindt voor een GTI... of het dan toch kan door de auto en verzekering op naam van z'n rijbewijsloze moeder te zetten...
Verlicht ons dan eens.quote:Op woensdag 11 januari 2012 13:29 schreef Repeating het volgende:
[..]
Jij weet dus echt niet tegen wie je praat hè....
Dat maakt niet zoveel uit, je hoeft niet heel veel moeite te doen om met behulp van Google antwoord te vinden op de vraag wat de gevolgen kunnen zijn van verzekeringsfraude.quote:Op woensdag 11 januari 2012 13:29 schreef Repeating het volgende:
[..]
Jij weet dus echt niet tegen wie je praat hè....
Dat maakt wel uit want de verzekering berekent de premie op basis van de hoofdbestuurder.quote:Op woensdag 11 januari 2012 15:10 schreef RainofDeath het volgende:
Als het maar bekend bij de verzekeraar is dat jij als kind de hoofdbestuurder bent, dan mag het toch? Al zal de premie niet echt verschillen lijkt me.
Dit dus.quote:Op woensdag 11 januari 2012 15:10 schreef RainofDeath het volgende:
Als het maar bekend bij de verzekeraar is dat jij als kind de hoofdbestuurder bent, dan mag het toch? Al zal de premie niet echt verschillen lijkt me.
Ja ik weet ook dat dit verzekeringsfraude is. Alleen wordt dit heel vaak gedaan waardoor het bijna gewoon legaal is/gedoogd lijkt.quote:Op woensdag 11 januari 2012 14:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat maakt niet zoveel uit, je hoeft niet heel veel moeite te doen om met behulp van Google antwoord te vinden op de vraag wat de gevolgen kunnen zijn van verzekeringsfraude.
En kennelijk begrijpen je ouders dat beter dan jij...
Je kunt het wel "oneerlijk" vinden dat een verzekering voor jou zoveel duurder is, maar misschien moet je je eens afvragen waarom dat zo is.
Uhm, nee.quote:Op woensdag 11 januari 2012 16:31 schreef Repeating het volgende:
Ja ik weet ook dat dit verzekeringsfraude is. Alleen wordt dit heel vaak gedaan waardoor het bijna gewoon legaal is/gedoogd lijkt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |