Dus het argument van je zo geliefde paus slaat helemaal nergens opquote:Op dinsdag 10 januari 2012 20:46 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Ja, want niet elke man zal priester worden. Niet iedere man heeft de roeping. Het zal dus nooit zijn dat 100% van de mannen ooit priester zal worden volgens de kerk.
argument gericht op de persoon.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 20:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Altijd al gedacht dat jij in de middeleeuwen thuishoorde
argument gericht op de persoon.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 20:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dus het argument van je zo geliefde paus slaat helemaal nergens op
Itt tot jouw postings zijn het argumenten.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 20:55 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
argument gericht op de persoon.
[..]
argument gericht op de persoon.
Succes verder
Qua katholieken.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 20:58 schreef Mwanatabu het volgende:
Hoe zou een huwelijk tussen twee mensen iemand anders kunnen bedreigen?
De paters waren ongetrouwd, ik denk dat de gemiddelde koorknaap die als bedreigender heeft ervaren dan twee getrouwde mannen.
En tot slot even een perspectiefje:
[ afbeelding ]
argument op de persoon.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Itt tot jouw postings zijn het argumenten.
Ja maar laat die katholieken fijn in hun eigen netwerk huwelijken sluiten. Ze willen zich ook bemoeien met de mogelijkheid om voor de wet te trouwen.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:04 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Qua katholieken.
1) onmogelijk in verband met voorbereidingsperiode oftewel ondertrouw. Tevens verplicht voor burgelijk huwelijk.
2) onmogelijk. Scheiden is onmogelijk wanneer er reeds een geldig huwelijk heeft plaatsgevonden.
3.) onmogelijk. Homo's mogen niet trouwen voor de kerk. Wel voor de wet.
Waarom geef je niet toe dat de uitspraak homohuwelijk bedreigd de mensheid onzin is?quote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:04 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
argument op de persoon.
Ga iemand anders trollen.
Om een geldig katholiek huwelijk te kunnen sluiten moet men toch eerst voor de wet getrouwd zijn.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:07 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ja maar laat die katholieken fijn in hun eigen netwerk huwelijken sluiten. Ze willen zich ook bemoeien met de mogelijkheid om voor de wet te trouwen.
De laatse keer dat ik keek bedreigde de mensen de mensheid zelf..quote:Op dinsdag 10 januari 2012 19:18 schreef ABombali het volgende:
Volgens de evolutietheorie, dus tegenovergestelde van geloof eigenlijk, bedreigt het homohuwelijk de mensheid.
En?quote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:09 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Om een geldig katholiek huwelijk te kunnen sluiten moet men toch eerst voor de wet getrouwd zijn.
Ja en dus? Als twee homo's voor de wet getrouwd zijn, dan moet de katholieke kerk ze ook daaro trouwen?quote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:09 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Om een geldig katholiek huwelijk te kunnen sluiten moet men toch eerst voor de wet getrouwd zijn.
Vraag het degene die de uitspraak deedquote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:11 schreef Mwanatabu het volgende:
Even droog geanalyseerd, kan iemand zich hier een bedreigend bij-effect voor de geest halen van huwelijken tussen twee mensen van hetzelfde geslacht in zijn of haar omgeving?
Onvruchtbaarheid in de wijk? Gehomosensualiseerde buurtkinderen? Mislukte oogsten? Vurige letters in de lucht?
Nee. Dan zijn ze voor de wet getrouwd. Waarom zou je als homo trouwens willen huwen in een kerk wiens hoofd die dingen uit de OP zegt? Dan ben je toch niet helemaal wakker denk ik.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:12 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ja en dus? Als twee homo's voor de wet getrouwd zijn, dan moet de katholieke kerk ze ook daaro trouwen?
Ja er waren in dit topic ook mensen die zijn mening deelden. Anyone?quote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:12 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Vraag het degene die de uitspraak deedPM de paus.
Ja dat denk ik aan de ene kant ook. Waarom zou je lid willen zijn van een club die je niet moet? Maar goed, aan de andere kant is het waanzin dat door wet verboden discriminatie zo gedoogd wordt omdat het *insert plechtige muziek* religie betreft.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:14 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Nee. Dan zijn ze voor de wet getrouwd. Waarom zou je als homo trouwens willen huwen in een kerk wiens hoofd die dingen uit de OP zegt? Dan ben je toch niet helemaal wakker denk ik.
quote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:14 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ja er waren in dit topic ook mensen die zijn mening deelden. Anyone?
quote:Op dinsdag 10 januari 2012 19:36 schreef dikkebroekzak het volgende:
Ik ben het eens met de Paus. We zien hoe de familie in de samenleving ontaardt. Indd.
En homoseksualiteit is niet normaal, nee.
De rest is expliciet tegen of niet expliciet voor of tegen.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 19:40 schreef timmmmm het volgende:
Dat lijkt me evident, wat de paus hier zegt. Het homohuwelijk kan de toekomst van de mens wel zeker ondermijnen.
Nooit gehoord. Wel van het gebruik om meisjes direct na de geboorte te doden in veel onderontwikkelde landen, met een gigantisch mannenoverschot tot gevolg.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:20 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Ik meen ergens gehoord te hebben dat er ook steeds minder vrouwen geboren worden ? hoe zit dat dan. Dus dan is het misschien toch eindig het hele verhaal. Al zal de wetenschap zijn best doen om dat te voorkomen.
Dat is meer te danken aan het beleid dat in sommige landen men het aantal kinderen dat een koppel mag hebben aan banden heeft gelegd. In China mag men één kind en vele Chinezen hebben liever een zoon dan dochter.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:20 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Ik meen ergens gehoord te hebben dat er ook steeds minder vrouwen geboren worden ? hoe zit dat dan. Dus dan is het misschien toch eindig het hele verhaal. Al zal de wetenschap zijn best doen om dat te voorkomen.
In India hebben ze die wetgeving niet eens nodig voor hetzelfde effect. Extreme armoede maakt dat mensen overtollige en bij voorbaat nutteloze kinderen (gehandicapten en veel meisjes) ombrengen. Maar anticonceptie he, dat vindt God pas errug.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:26 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Dat is meer te danken aan het beleid dat in sommige landen men het aantal kinderen dat een koppel mag hebben aan banden heeft gelegd. In China mag men één kind en vele Chinezen hebben liever een zoon dan dochter.
Dat zal ook bijdragen ja. Maar goed eindeloze groei lijkt ook geen optie. Ergens zul je later afspraken moeten gaan maken, als die al niet voor je gemaakt zullen worden. Of de natuur regelt zichzelf.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:26 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Dat is meer te danken aan het beleid dat in sommige landen men het aantal kinderen dat een koppel mag hebben aan banden heeft gelegd. In China mag men één kind en vele Chinezen hebben liever een zoon dan dochter.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |