abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108277636
Ik vind autisme ook wel lastig, maar meer omdat ik het idee heb dat veel mensen mij niet begrijpen (en dat ik andere mensen niet begrijp). Zo snap ik bijvoorbeeld niet de meerwaarde van een relatie en ben ik één van de weinige mensen die geen behoefte aan seks heeft. Nu zijn dat wel dingen waar ik zelf mee kan leven, alleen merk ik dat het soms qua communicatie lastig is. Ik vind het wel leuk om met andere mensen iets te gaan ondernemen, maar het moet niet te persoonlijk worden.

Sowieso is de communicatie vaak lastig. Vooral als ik met niet-autistische vrouwen praat, omdat die vrouwen vaak over (naar mijn gevoel) nietszeggende dingen praten zoals mode enzo, terwijl ik daar zelf helemaal niks mee kan. Tijdens dat soort moment kan ik me heel ongemakkelijk voelen.

Echter aan de andere kant is het autisme wel een gedeelte van mijn persoonlijkheid en ik mezelf niet voorstellen zonder autisme.
signatuurloos
pi_108284849
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 20:39 schreef Captain_Maximum het volgende:
Ik vind autisme ook wel lastig, maar meer omdat ik het idee heb dat veel mensen mij niet begrijpen (en dat ik andere mensen niet begrijp). Zo snap ik bijvoorbeeld niet de meerwaarde van een relatie en ben ik één van de weinige mensen die geen behoefte aan seks heeft. Nu zijn dat wel dingen waar ik zelf mee kan leven, alleen merk ik dat het soms qua communicatie lastig is. Ik vind het wel leuk om met andere mensen iets te gaan ondernemen, maar het moet niet te persoonlijk worden.

Sowieso is de communicatie vaak lastig. Vooral als ik met niet-autistische vrouwen praat, omdat die vrouwen vaak over (naar mijn gevoel) nietszeggende dingen praten zoals mode enzo, terwijl ik daar zelf helemaal niks mee kan. Tijdens dat soort moment kan ik me heel ongemakkelijk voelen.

Echter aan de andere kant is het autisme wel een gedeelte van mijn persoonlijkheid en ik mezelf niet voorstellen zonder autisme.
Het is grappig dat je dat zegt, ik kan me namelijk wel goed voorstellen hoe ik ben als ik geen last heb van dat autisme.

Dan ben ik iemand met lef en iemand die graag geintjes uithaalt met mensen die net niet over de grens gaan, en die grens kan ik maar al te goed opzoeken :P
En dan ben ik iemand met een bijna onuitputtelijke motivatie iets van het leven te maken. Daarbij komt ook dat ik weet dat ik slim ben en niet bang daar gebruik van te maken gnigni :P
Als ik -echt- lekker in m'n vel zit (en dat zit ik bijna nooit, dank dat autisme) ben ik gewoon een heel ander mens.

Maar het is alsof ik bijna nooit goed in de rails zit.
pi_108286990
Kun je als autist dan niks van je leven maken? Er zijn genoeg autisten die uitzonderlijke talenten hebben en die gebruiken om er echt iets van te maken.

Je kunt je slimheid ook inzetten om voor jezelf een situatie te creëren waarin je je sterke kanten maximaal kunt benutten en toch rekening houd met je zwakke kanten.

Daarnaast is er zoveel mogelijk op vlak van het aanleren van specifieke sociale en communicatieve vaardigheden zodat je beter kunt leren omgaan met sociale situaties. Zéker als je slim bent èn autisme hebt.
pi_108287635
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 23:41 schreef Riddler86 het volgende:
Kun je als autist dan niks van je leven maken? Er zijn genoeg autisten die uitzonderlijke talenten hebben en die gebruiken om er echt iets van te maken.

Je kunt je slimheid ook inzetten om voor jezelf een situatie te creëren waarin je je sterke kanten maximaal kunt benutten en toch rekening houd met je zwakke kanten.

Daarnaast is er zoveel mogelijk op vlak van het aanleren van specifieke sociale en communicatieve vaardigheden zodat je beter kunt leren omgaan met sociale situaties. Zéker als je slim bent èn autisme hebt.
Ik moet nu weer bij nul beginnen. Ik heb het al zo vaak (te vaak) meegemaakt dat ik er weer hard voor ging zonder eerst vanaf het begin te beginnen en ben elke keer opnieuw op m'n bek gegaan (overspannen geraakt steeds, inclusief een opname op de PAAZ). Ik moet gewoon bij nul beginnen omdat anders het fundament te verrot is om op te bouwen.
pi_108290453

Ik denk vooral dat we als maatschappij moeten kijken naar, hoe we kijken naar verschillen in, en tussen mensen. Met andere woorden, minder oordelen en meer acceptatie van anderen en anders denkenden.

Je ziet veel te vaak dat gedrag, kleding, gebruiken, afkomst, religieuze opvattingen etc.... Zorgt voor scheiding van groepen mensen, maar wel op een verkeerde manier. Namelijk door jezelf beter of anders te vinden dan anderen.

We doen niet anders dan denken in verschillen ? Groter, kleiner, dikker, dunner, beter, slechter, hoger, lager, intelligenter, dommer, slimmer...Deze manier van denken creeërt dus altijd winnaars en verliezers ? of op zijn minst minder bedeelden. De anderen ?

Ja maar ja...dit doen we al sinds mensenheugenis, dus daar gaan we niet aan morren !

Is dit wel verstandig vraag ik mij af ? Is het niet beter om er in iedergeval anders mee om te gaan..Dat er verschillen zijn is natuurlijk, hoe we daar vervolgens mee omgaan is aan ons zelf.

Wij geven ergens waarde en belang aan, maar er is aangetoont dat verschillen leiden tot ellende in veel gevallen. En op meerdere gebieden.

Is het van belang om daaraandacht op te vestigen ?
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
  donderdag 23 februari 2012 @ 10:54:12 #206
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_108294213
Er zit een heel groot verschil tussen gewoon een andere mening hebben en echt een stoornis hebben, waarbij er dus echt dingen verstoord zijn in de hersenen.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_108298269
Maar iemand met autisme (als voorbeeld) kan wel gegund worden om af en toe te doen wat hij graag zou willen doen. Ook als dat niet klopt met ons idee van gezellig bezig zijn. Als iemands voorkeursgedrag niet geaccepteerd wordt, is dat ook wel iets wat de maatschappij of in ieder geval de omgeving van degene met de stoornis aangaat.

Hetzelfde geldt ook voor reacties op dingen die gezegd worden. Het kan een andere reactie zijn dan die je zelf zou geven, maar je weet de oorzaak. Dus eigenlijk niet zoveel reden om te veroordelen.
Kan voor de echt nauw betrokkenen wel lastig zijn natuurlijk.
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_108301917
quote:
13s.gif Op donderdag 23 februari 2012 10:54 schreef Madame_Paon het volgende:
Er zit een heel groot verschil tussen gewoon een andere mening hebben en echt een stoornis hebben, waarbij er dus echt dingen verstoord zijn in de hersenen.
Het is een visie waar ik laatst tegen aan ben gelopen, dat mensen met een 'stoornis' gewoon ander gedrag vertonen, andere voorkeuren hebben. Maar zichzelf wel volledig onder controle hebben. En dat de maatschappij dan bepaalt dat bepaald gedrag verkeerd is en 'ziek'. In het bijzonder bedoel ik de ideeen van Thomas Szasz: http://en.wikipedia.org/wiki/Thomas_Szasz Valt meer over te vinden door even te googlen.

Zelf vind ik die opvatting erg onrespectvol. Ik ben helemaal vóór zoveel mogelijk de vrijheid en verantwoordelijkheid van personen te erkennen, maar om te zeggen dat iedereen alle stoornissen volledig zelf in de hand heeft en eigenlijk maar een taalspelletje speelt (doen alsof je echt ziek bent, met lichaamstaal, i.e. gedrag), is op zijn zachtst gezegd niet accuraat.
pi_108340430
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 14:18 schreef eldodo het volgende:

[..]

Het is een visie waar ik laatst tegen aan ben gelopen, dat mensen met een 'stoornis' gewoon ander gedrag vertonen, andere voorkeuren hebben. Maar zichzelf wel volledig onder controle hebben. En dat de maatschappij dan bepaalt dat bepaald gedrag verkeerd is en 'ziek'. In het bijzonder bedoel ik de ideeen van Thomas Szasz: http://en.wikipedia.org/wiki/Thomas_Szasz Valt meer over te vinden door even te googlen.

Zelf vind ik die opvatting erg onrespectvol. Ik ben helemaal vóór zoveel mogelijk de vrijheid en verantwoordelijkheid van personen te erkennen, maar om te zeggen dat iedereen alle stoornissen volledig zelf in de hand heeft en eigenlijk maar een taalspelletje speelt (doen alsof je echt ziek bent, met lichaamstaal, i.e. gedrag), is op zijn zachtst gezegd niet accuraat.
Tot op zeker hoogte zit daar waarheid in. Normaal valt niet de definieren, maar slechts te refereren aan anderen.
pi_108344032
quote:

Het is denk ik vooral een visie die niet klopt; mensen met een stoornis/verstoring lijden daaronder en velen slagen er niet in de dingen voor zichzelf te veranderen, hadden ze volledige controle dan zouden ze wel voor werkelijke vrijheid gaan, en niet voor de beperkende schijnveiligheid van een stoornis/verstoring.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_108344626
quote:

[..]

Volgens mij zit je daar gewoon mis. Als iemand door z'n stoornis op bepaalde vlakken tekort schiet (autisme) of last heeft van erg vervelende hallucinaties (schizofrenie) of stemmingswisselingen en lage eigenwaarde (borderline), dan heeft dat niets te maken met hoe de maatschappij tegen zulke mensen aankijkt maar meer met de stoornis zelf.

Je hebt ergens wel een punt hoor, dat stoornissen vaak alleen al lastig kunnen zijn om het feit hoe de maatschappij ermee omgaat en dat je tot een minderheid behoort. Maar je stelt het te zwart/wit mijns inziens.
pi_108344960
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 13:33 schreef Canillas het volgende:

[..]

Het is denk ik vooral een visie die niet klopt; mensen met een stoornis/verstoring lijden daaronder en velen slagen er niet in de dingen voor zichzelf te veranderen, hadden ze volledige controle dan zouden ze wel voor werkelijke vrijheid gaan, en niet voor de beperkende schijnveiligheid van een stoornis/verstoring.
Ligt er dus maar net aan, aan wie je het vraagt ? Een adhd er heeft zelf waarschijnlijk geen last ? tot de ander hem wijst op, of aanzet tot.
pi_108345048
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 13:49 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Volgens mij zit je daar gewoon mis. Als iemand door z'n stoornis op bepaalde vlakken tekort schiet (autisme) of last heeft van erg vervelende hallucinaties (schizofrenie) of stemmingswisselingen en lage eigenwaarde (borderline), dan heeft dat niets te maken met hoe de maatschappij tegen zulke mensen aankijkt maar meer met de stoornis zelf.

Je hebt ergens wel een punt hoor, dat stoornissen vaak alleen al lastig kunnen zijn om het feit hoe de maatschappij ermee omgaat en dat je tot een minderheid behoort. Maar je stelt het te zwart/wit mijns inziens.
Volgens mij ging veel van wat Eldodo schreef over gedrag, en niet over doorgeschoten gedrag (sstoornissen) ?
pi_108345901
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 14:00 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Volgens mij ging veel van wat Eldodo schreef over gedrag, en niet over doorgeschoten gedrag (sstoornissen) ?
Hij had het over een stoornis en dit topic gaat ook over stoornissen.
pi_108346164
Maar meneer Thomas heeft het over gedrag in de links die ik gezien heb.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 14:35:13 #216
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_108346422
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 13:58 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Ligt er dus maar net aan, aan wie je het vraagt ? Een adhd er heeft zelf waarschijnlijk geen last ? tot de ander hem wijst op, of aanzet tot.
Een ADHD'er heeft er zelf bijv. last van dat hij zich moeilijk kan concentreren.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_108353816
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 14:29 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Maar meneer Thomas heeft het over gedrag in de links die ik gezien heb.
Ja, hij vat 'geestelijke stoornissen' op als gedrag. Als er iets organisch mis is met de geestelijk gestoorden, dan moet dat lichamelijk meetbaar zijn om een diagnose te stellen (zoals koorts meten of bloedtest afnemen). Maar dan is het een lichamelijke ziekte en geen geestelijke ziekte meer. Volgens hem kan geestelijke ziekte dan ook niet bestaan.

Overigens deel ik zijn standpunt niet. Ik noemde het even omdat ik er laatst over gehoord heb en het een vrij extreme en uitdagende visie is. Maar het schiet ook pijnlijk tekort in het erkennen dat lang niet alles onder iemands eigen controle valt. Ik ben het eens met Canillas en -Strawberry-.
pi_108355272
Mooi, ergens consensus over.

[ Bericht 1% gewijzigd door Gertje-Plongers op 24-02-2012 18:57:00 ]
pi_108355433
  vrijdag 23 maart 2012 @ 20:52:33 #220
316018 marleneke1980
It's me again
pi_109442163
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 16:56 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Al die nieuwerwetse 'stoornissen'.
Vroeger noemden ze dat gewoon mafkezen of apartelingen.
of krankzinnigen en werden in gestichten gestopt, tegenwoordig weet men meer
A dirty mind is a joy forever.
  vrijdag 23 maart 2012 @ 21:09:28 #221
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_109443085
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 20:52 schreef marleneke1980 het volgende:

[..]

of krankzinnigen en werden in gestichten gestopt, tegenwoordig weet men meer
valt wel mee, toen werd je gewoon als dorpsgek bestempeld en verder met rust gelaten.
Je ziet dat er nu meer mensen worden opgenomen maar dat de gemiddelde opnameduur afneemt.
http://statline.cbs.nl/St(...)5,G1,G2,G6&STB=G4,G3
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  zaterdag 24 maart 2012 @ 01:17:58 #222
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_109453210
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 21:09 schreef Maanvis het volgende:

[..]

valt wel mee, toen werd je gewoon als dorpsgek bestempeld en verder met rust gelaten.
Je ziet dat er nu meer mensen worden opgenomen maar dat de gemiddelde opnameduur afneemt.
http://statline.cbs.nl/St(...)5,G1,G2,G6&STB=G4,G3
Ja, die uitspraak slaat dus nergens op. Ik heb pas nog een boek over de geschiedenis van de psychiatrie bij de bibliotheek geleend en de dorpsgek(ken) werd(en) vroeger meestal opgesloten of voor lul gezet in het dorp. Ze waren een soort attractie voor de bewoners.
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
  zaterdag 24 maart 2012 @ 04:45:48 #223
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_109454343
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 01:17 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Ja, die uitspraak slaat dus nergens op. Ik heb pas nog een boek over de geschiedenis van de psychiatrie bij de bibliotheek geleend en de dorpsgek(ken) werd(en) vroeger meestal opgesloten of voor lul gezet in het dorp. Ze waren een soort attractie voor de bewoners.
wat is het ISBN nummer van dat boek?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_109454346
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 01:17 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Ik ben in het Dolhuys, het psychiatrische museum in Haarlem geweest en daar stond er ook om bekend dat mensen in gestichten kwamen.
pi_109454384
Je mag erg blij wezen dat je iets mankeerd in deze tijden en niet enkele decennia terug ! Dan was je grotendeels overgeleverd aan kwakzalvers met ambitie. En daar zit je niet op te wachten.
pi_109459298
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 05:03 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Je mag erg blij wezen dat je iets mankeerd in deze tijden en niet enkele decennia terug ! Dan was je grotendeels overgeleverd aan kwakzalvers met ambitie. En daar zit je niet op te wachten.
Je kunt ook stellen dat je pech hebt dat je niet over een paar decennia pas geboren wordt.
pi_109459410
Haha, ja dat zou zo maar eens waar kunnen zijn.
pi_109459539
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 12:48 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Haha, ja dat zou zo maar eens waar kunnen zijn.

en de waarheid is hard
:Y
pi_109460004
Ach, het went.
pi_109460062
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 13:15 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Ach, het went.
Nou...geef mij nou maar dat pilletje haha :P
pi_109460198
Ja,,, ( melancholische komma's )..
pi_109460356
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 13:23 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Ja,,, ( melancholische komma's )..
_O-

Ach, misschien komt het wel ooit zo ver. En tot die tijd moet ik mezelf zien te bedruipen. Maar het gaat op moment best goed met mij. Ik ben erg bezig met mezelf en het gaat zoals ik wil :)
pi_109460432
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 13:17 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Nou...geef mij nou maar dat pilletje haha :P

Wat voor pilletje wil je?
Ik heb aanbiedingen.
pi_109460595
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 13:33 schreef marleneke1980 het volgende:

[..]

Wat voor pilletje wil je?
Ik heb aanbiedingen.

Een pilletje dat autisme geneest :P
pi_109460643
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 05:03 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Nou inderdaad, dan heb ik liever die kwakzalvers zonder ambitie van tegenwoordig.
pi_109460680
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 13:39 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Een pilletje dat autisme geneest :P
Nee daar heb zelfs ik nog nooit van gehoord en ik ken er een hoop.
pi_109460840
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 13:42 schreef marleneke1980 het volgende:

[..]

Nee daar heb zelfs ik nog nooit van gehoord en ik ken er een hoop.
Weet ik, zo'n pilletje bestaat ook niet helaasch.
Maar als er ooit 1tje wordt uitgevonden, sta ik vooraan in de rij! :D

Ken je ook niet iets dat er iets van weg heeft misschien? :@
pi_109460912
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 13:30 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

_O-

Ach, misschien komt het wel ooit zo ver. En tot die tijd moet ik mezelf zien te bedruipen. Maar het gaat op moment best goed met mij. Ik ben erg bezig met mezelf en het gaat zoals ik wil :)
Kijk en daar gaat het allemaal om. Goeie zaak. Ik ben ook langzaam mijzelf op nummer 1 aan het zetten, anders heeft niemand bij mij in de buurt er wat aan.. :)

En die tijd van veranderingen die komt, dat weet ik zeker. :z
pi_109460956
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 13:41 schreef Myraela het volgende:

[..]

Nou inderdaad, dan heb ik liever die kwakzalvers zonder ambitie van tegenwoordig.
Dat bedoel ik ^O^

Nu nog een aantal jaren aan voortschrijdend inzicht en dan komt het in de buurt denk ik. Zeker in de hoek van preventie is een hoop te doen heb ik het vermoeden.
pi_109461018
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 13:53 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Dat bedoel ik ^O^

Nu nog een aantal jaren aan voortschrijdend inzicht en dan komt het in de buurt denk ik. Zeker in de hoek van preventie is een hoop te doen heb ik het vermoeden.
Daar zijn ze nu al mee bezig. Tegenwoordig is de diagnostisering eindeloos veel beter dan vroeger en worden probleemgevallen van jongs af aan al aangepakt. Dit zal zeker voordelen met zich meedragen voor de toekomst.

Ik denk dat we nu een piek te pakken hebben wat betreft psychiatrische hulpverlening, ik denk niet dat het nog veel erger gaat worden, het ergste hebben we nu wel gehad wat die toename betreft.
pi_109461066
Dat zou mooi zijn, het is allemaal al erg genoeg.
pi_109461145
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 13:58 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Dat zou mooi zijn, het is allemaal al erg genoeg.
Ik denk het wel. We zijn nu bezig een inhaalslag te maken. Op den duur zal de poel ongediagnostiseerde mensen simpelweg opdrogen cq beperkt blijven tot de jeugd (uitzonderingen daargelaten).
pi_109461200
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 13:48 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Weet ik, zo'n pilletje bestaat ook niet helaasch.
Maar als er ooit 1tje wordt uitgevonden, sta ik vooraan in de rij! :D

Ken je ook niet iets dat er iets van weg heeft misschien? :@
Ritalin wordt wel een gebruikt en Concerta maar ook Risperdal een anti psychoticum en Depakine een anti epilepticum maar dit is meer om de symptomen te behandelen.
pi_109461422
quote:
11s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 14:04 schreef marleneke1980 het volgende:

[..]

Ritalin wordt wel een gebruikt en Concerta maar ook Risperdal een anti psychoticum en Depakine een anti epilepticum maar dit is meer om de symptomen te behandelen.
Klopt! Ik gebruik al ritalin en een anti-psychoticum. Het is wel rustiger in m'n hoofd en ik kan me beter concentreren, maar echt wondermiddeltjes zijn het nog niet.
Maar in elk geval staat die blender in m'n hoofd nu eindelijk uit! Ik kan nu gewoon op de bank zitten en aan niks denken...was eerder on-mo-ge-lijk!

Die medicatie verhelpt wel een aantal symptomen, maar echte wondermiddeltjes zijn het niet, daar zal ik zelf aan moeten werken en dat gaat op moment best goed :Y
Zolang er niks geks gebeurt of zo :P
pi_109461658
Er kan niks gekker gebeuren dan jezelf toch hahaha
Beetje zelfspot moet kunnen...
Maar fijn dat het momenteel best goed gaat en als je zo functioneert op die medicatie dan is het goed he. Symptomen hou je toch, ook al slik je 17 pillen per dag :(
pi_109461887
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 14:26 schreef marleneke1980 het volgende:
Er kan niks gekker gebeuren dan jezelf toch hahaha
Beetje zelfspot moet kunnen...
Maar fijn dat het momenteel best goed gaat en als je zo functioneert op die medicatie dan is het goed he. Symptomen hou je toch, ook al slik je 17 pillen per dag :(

Das minder ;(
Ik hoef er niet zoveel te slikken gelukkig en ben begin dit jaar met m'n AD gestopt.
En zelfspot heb ik wel genoeg :P
Gebeurt vaak genoeg dat ik iets vergeet en in plaats van me te ergeren, maak ik er een grap van ;)

Met zelfhaat kom je nergens, met zelfkennis kom je een heel end verder :Y
pi_109462044
quote:
Met zelfhaat kom je nergens, met zelfkennis kom je een heel end verder
Mooi gezegd ! Want dat is waar.
  zondag 25 maart 2012 @ 11:38:13 #248
316018 marleneke1980
It's me again
pi_109485471
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 14:45 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Mooi gezegd ! Want dat is waar.
Sluit ik me bij aan
  zondag 25 maart 2012 @ 11:57:42 #249
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_109485943
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 14:37 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Met zelfhaat kom je nergens, met zelfkennis kom je een heel end verder :Y
precies dit! geld ook voor zelfmedelijden :)
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
  zondag 25 maart 2012 @ 12:52:11 #250
370105 FiatCurrency
Im a paperbug
pi_109487730
Ik ben een autist en ik weet niet hoe ik me tussen vreemden moet gedragen. Ik ga dan gedrag maar kopieëren hahaha.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')