Het gaat over hetzelfde, maar het is latijns. Dat kan je niet helemaal 1 op 1 vertalen. Dan zou er staan denken dus ik ben.quote:Op zondag 15 januari 2012 20:24 schreef -Strawberry- het volgende:
Ja beide zijn juist, maar dus niet 'je bent wie je denkt dat je bent'. Dat betekent heel wat anders.
Er staat gewoon niet hetzelfde. Maar dat is verder off-topic.quote:Op zondag 15 januari 2012 20:32 schreef picardmike het volgende:
[..]
Het gaat over hetzelfde, maar het is latijns. Dat kan je niet helemaal 1 op 1 vertalen. Dan zou er staan denken dus ik ben.
Je hebt ook Engelse woorden die meer omvatten dat Nederlandse woorden en vica versa. Heb alleen een verschrikkelijke kater dus kan nu effe niet met voorbeelden komenquote:Op zondag 15 januari 2012 20:36 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Er staat gewoon niet hetzelfde. Maar dat is verder off-topic.
Ben het met je eens dat je iets moet doen wat je leuk vindt om te doenquote:Op woensdag 18 januari 2012 21:27 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Met veel in het leven is het zo, althans dat is hoe ik het ervaren heb. Dat het belangrijk is om te gaan doen wat je leuk vindt en waar je hart in ligt.
Heb je het idee dat je verleden achter je ligt nu ? Heb je kunnen verwerken wat er gebeurt is.
Bedanktquote:Op donderdag 19 januari 2012 08:10 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Ik hoop dat het goed gaat in de toekomst met je.
Dit dus.. door je bewust te zijn van je stoornis kan je er ook mee omgaan. Soms voelen mensen iets, maar als ze weten dat dit wordt veroorzaakt door hun stoornis en niet zozeer door wat ze vinden reageren ze er anders op. Korte termijn < Lange termijn..quote:Op maandag 9 januari 2012 17:08 schreef DuTank het volgende:
Allebei. Maar in de nieuwe DSM willen ze inderdaad gaan verwerken dat iemand niet een label opgeplakt krijgt, zoals 'je hebt een obsessief compulsieve stoornis', maar meer een beschrijving van wat degene doet.
Nadeel kan wel zijn dat sommige mensen niet weten waar hun problemen vandaan komen en daarmee zitten. Als ze dan weten dat ze ADHD hebben, dan kan dat als een opluchting voelen.
Beetje wikken en wegen dus.
Doen we dat niet?quote:Op zaterdag 21 januari 2012 09:00 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Het is tijd dat men holistisch gaat benaderen hoe mensen ontwikkelen en in problemen komen.
Beetje goeie holistische visie is moeilijk uit te tekenen anno 2012. Los van de Maya kalender zouden we over 5 jaar wel eens in een hele andere wereld kunnen leven.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 09:06 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Nog lang niet genoeg nee. Maar er is wel een langzame kentering gaande merk ik.
Van een hoop stoornissen is de exacte oorzaak niet duidelijk.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 09:13 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Een goede visie onstaat denk ik door de juiste intentie en maniet van denken. Problemem of moeilijkheden moet je vanuit de bron aanpakken en vandaar uit beredeneren. Wat je vaak ziet is wondverzorging en niet preventie daarvan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |