Het is meer wat moet je niet verdiend hebben. Wajong moet je niet voor niets voor je 18e al aangevraagd hebben. Als je eenmaal een gewone baan gehad heb met dito salaris, dan blijkt al snel dat je zelfs met heel weinig werken, meer kan verdienen dan met een Wajong-uitkering.quote:Op woensdag 18 januari 2012 08:24 schreef Maanvis het volgende:
[..]
hoe zit dat dan? Wat moet je verdiend hebben om niet meer in aanmerking te komen?
Moeilijk, moeilijk, maar zo vergaat het velen met Asperger. Was je dan niet in aanmerking gekomen voor een WAO-uitkering of werkte je als zelfstandige? In sommige gevallen loop je aardig binnen, zeker als de werkgever een bovenwettelijke regeling heeft.quote:Op woensdag 18 januari 2012 10:40 schreef Feestkabouter het volgende:
Wajong:
Ik ben ruimschoots over de 30, heb 2 jaar geleden (eind 2009) Wajong gekregen.
Ik heb eerder zeer veel verdiend (een aantal jaar met bruto ong. een ton euro).
Dat je niets verdiend mag hebben is onzin.
Dat je het voor je 18e aangevraagd moet hebben is onzin.
Je moet alleen aantonen dat je voor de 18e de handicap al had. Met een diagnose kan dat, zonder diagnose is het denk ik onmogelijk. Ik kreeg mijn diagnose pas in 2007.
Ik ben al heel mijn leven (ook toen het 'goed' ging) aan de gang op een manier die voor de lange termijn niet gezond is, altijd al mijn reserves helemaal opmaken. Uiteindelijk ben ik helemaal in de diepe put geraakt.
Dat heeft allemaal met mijn Asperger te maken, en daarom krijg ik nu Wajong.
Dan heb jij langer dan een jaar ziek thuis gezeten van je werkquote:Op woensdag 18 januari 2012 10:40 schreef Feestkabouter het volgende:
Wajong:
Ik ben ruimschoots over de 30, heb 2 jaar geleden (eind 2009) Wajong gekregen.
Ik heb eerder zeer veel verdiend (een aantal jaar met bruto ong. een ton euro).
Dat je niets verdiend mag hebben is onzin.
Dat je het voor je 18e aangevraagd moet hebben is onzin.
Je moet alleen aantonen dat je voor de 18e de handicap al had. Met een diagnose kan dat, zonder diagnose is het denk ik onmogelijk. Ik kreeg mijn diagnose pas in 2007.
Ik ben al heel mijn leven (ook toen het 'goed' ging) aan de gang op een manier die voor de lange termijn niet gezond is, altijd al mijn reserves helemaal opmaken. Uiteindelijk ben ik helemaal in de diepe put geraakt.
Dat heeft allemaal met mijn Asperger te maken, en daarom krijg ik nu Wajong.
Ik was zelfstandige, ik had WAZ aangevraagd. Die aanvraag verliep nogal moeizaam (zacht uitgedrukt): rechtszaak (verloren) en hoger beroep (gewonnen). Dat gedoe hielp mijn overspannenheid niet. Uiteindelijk de suggestie van UWV gekregen om over Wajong te praten (omdat ik inmiddels mijn diagnose had gekregen). Daar bleek ik voor in aanmerking te komen.quote:Op woensdag 18 januari 2012 13:17 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Moeilijk, moeilijk, maar zo vergaat het velen met Asperger. Was je dan niet in aanmerking gekomen voor een WAO-uitkering of werkte je als zelfstandige?
Nog steeds, bijna mijn 10-jarig jubileumquote:Op woensdag 18 januari 2012 18:02 schreef Troel het volgende:
[..]
Dan heb jij langer dan een jaar ziek thuis gezeten van je werk
Dat is gewoon ronduit @#*&^@#, het spijt me om dat te horenquote:Op donderdag 19 januari 2012 01:17 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
Ik was zelfstandige, ik had WAZ aangevraagd. Die aanvraag verliep nogal moeizaam (zacht uitgedrukt): rechtszaak (verloren) en hoger beroep (gewonnen). Dat gedoe hielp mijn overspannenheid niet. Uiteindelijk de suggestie van UWV gekregen om over Wajong te praten (omdat ik inmiddels mijn diagnose had gekregen). Daar bleek ik voor in aanmerking te komen.
Leuke bijkomstigheid: dat leverde mij uiteindelijk meer geld op (uitkering is even hoog, maar geen wachttijd van 12 maanden).
[..]
Nog steeds, bijna mijn 10-jarig jubileum
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |