abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106588555
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 00:46 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Flauw hoor dat je m'n argument op zo'n manier onderuit haalt. Bron is google overigens.
hoezo is dat flauw?
als jij met een wetenschappelijk en wereldwijd ondersteund onderzoek komt met dat soort cijfers ipv google geloof ik je meteen

google is nou niet bepaald dat je zegt de meest betrouwbare bron
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_106588563
Je mensen die relaxed zijn en mensen die moeilijk in de omgang zijn. Als iemand de stempel borderline heeft, is de kans groter dat zo'n iemand moeilijk in de omgang is.

Maar bij iedere borderliner manifesteert het zich anders. Zet 10 borderliners bij elkaar en zijn alle 10 anders, Het zou kunnen dat 3 daarvan geen leuke personen zijn, maar de andere 7 hebben daar net zoveel problemen mee als jij.
pi_106588566
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 00:41 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

normale mensen doen dat ook maar op een volwassen manier
door gewoon uit te leggen en te benoemen wat die ander doet

hoef je niet als een kleuter het zelfde gedrag voor te gaan vertonen
Vaak hebben ze het zelf niet door wat ze doen en pas als ze zien en voelen wat ze zelf naar iemand doen dan komt de bewustzijn van wat er verkeerd gaat.
  maandag 9 januari 2012 @ 00:48:03 #54
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_106588578
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 00:41 schreef Maanvis het volgende:

[..]

1 op de 5 (of 1 op de 10 volgens andere bronnen) borderliners pleegt zelfmoord. Dat vind ik persoonlijk een tijdbom.
Maar gaat het je dan om de zelfmoordkans of om het gedrag?
The love you take is equal to the love you make.
pi_106588589
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 00:47 schreef Pulzzar het volgende:
Je mensen die relaxed zijn en mensen die moeilijk in de omgang zijn. Als iemand de stempel borderline heeft, is de kans groter dat zo'n iemand moeilijk in de omgang is.

Maar bij iedere borderliner manifesteert het zich anders. Zet 10 borderliners bij elkaar en zijn alle 10 anders, Het zou kunnen dat 3 daarvan geen leuke personen zijn, maar de andere 7 hebben daar net zoveel problemen mee als jij.
dat ligt er volgens mij maar net aan hoe erg die persoon die stempel zijn leven laat beheersen
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  maandag 9 januari 2012 @ 00:49:01 #56
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_106588601
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 00:47 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

hoezo is dat flauw?
als jij met een wetenschappelijk en wereldwijd ondersteund onderzoek komt met dat soort cijfers ipv google geloof ik je meteen

google is nou niet bepaald dat je zegt de meest betrouwbare bron
Het is genoeg om te kunnen zeggen dat het een tijdbom is, of het nou 1 op de 10 is, 1 op de 20 of 1 op de 5. Ik ga daar echt niet allemaal onderzoeken voor opzoeken. Flikker op zeg, moet je dat ook doen telkens als je iemand zegt dat roken slecht voo rde gezondheid is?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_106588629
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 00:47 schreef Ayumu2.0 het volgende:

[..]

Vaak hebben ze het zelf niet door wat ze doen en pas als ze zien en voelen wat ze zelf naar iemand doen dan komt de bewustzijn van wat er verkeerd gaat.
nogmaals: je kunt dat toch ook gewoon benoemen ipv het terug te doen?

als iemand jou manipuleert kun je toch gewoon zeggen: sorry klaartje ik vind dat je nu manipulatief bezig bent en ik wil hier best met je over praten maar niet op deze manier
ipv dezelfde vreemde kronkel spelletjes te gaan spelen
dat is echt zo groep 3
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_106588635
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 00:05 schreef Ayumu2.0 het volgende:
Ontopic: Borderline word een beetje overrated hoe meer je mensen met borderline als normaal behandeld hoe meer succes is mijn ervaring.
Dat is mijn ervaring ook. En bij extreme reacties moet je gewoon doorgaan, de uitval een beetje negerend, zodat ze gelegenheid hebben om weer te normaliseren en aan te haken in het gewone spoor. Ook niet achteraf met verwijten/beschuldigingen komen. De borderliner zelf moet wel kunnen erkennen dat-ie zo nu en dan ten onrechte uitschiet. Dat is van dubbel belang: enerzijds gewoon erkennen dát ze fout zaten (redelijk gebruik in sociaal verkeer) en anderzijds helpt het bij het proces van bewust zijn van de patronen.

Mijn ervaring is dat ze voortdurend in allerlei onlogische onzekerheden kunnen zitten, dus een uitschieter nu en dan is gewoon wat je verwachten kan. En dat je ook duidelijke grenzen stellen moet. Ieder heeft zijn eigen verantwoordelijkheden, ook borderliners, maar ze hebben wel degelijk hulp en begrip nodig.

Borderline is een feit, maar alle partijen kunnen het versterken of afzwakken.
pi_106588674
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 00:49 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Het is genoeg om te kunnen zeggen dat het een tijdbom is, of het nou 1 op de 10 is, 1 op de 20 of 1 op de 5. Ik ga daar echt niet allemaal onderzoeken voor opzoeken. Flikker op zeg, moet je dat ook doen telkens als je iemand zegt dat roken slecht voo rde gezondheid is?
nee dat is niet genoeg want dan moet je het ook naast de zelfmoord cijfers leggen van mensen met andere stoornissen en zonder stoornissen

en nee dat hoeft niet bij het feit dat roken slecht is want dat is al zo vaak bewezen en zit niet alleen in jouw hoofd
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_106588676
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 00:47 schreef Ayumu2.0 het volgende:

[..]

En dan raken ze weer van slag.
Maar inderdaad, dat ze zelf niet door hebben hoe ver ze doorgedraafd zijn. Zie je ook bij hyperactiviteit en/of ADHD. Het is een oefening in geduld.
pi_106588682
Ik zie het niet als een stempel maar ik heb dankzij de diagnose wel meer handvaten om er meer mee om te gaan.
Overigens kreeg ik later te horen dat ik als ik nu de diagnose zou krijgen, het bij mij meer op borderline-kenmerken zou uitkomen dan op borderline zelf :?
pi_106588719
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 00:49 schreef Maanvis het volgende:

Om jouw onbetrouwbare bronnen dan maar een beetje te nuanceren. Na je 30e neemt de kans op zelfmoord bij mensen met BPS af, dus je kunt prima iets beginnen met een 30+ borderliner.
pi_106588721
quote:
f Op maandag 9 januari 2012 00:49 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Begrijp ik goed, dat jij vind dat zelfmoord gelijk staat aan tijdbom?
pi_106588731
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 00:44 schreef formerjellybean het volgende:
De kunst is trouwens dat je dat door middel van therapie het jezelf aan leert , dus leert de situatie onder de loep neemt , je reactie of gevoel leert herkennen en leert herkennen of het rationeel is of niet.
En van daaruit leer je dus het beste handelen en wat je kunt doen om de situatie beter te krijgen. Ik weet niet hoelang je in de therapie zit maar op een gegeven moment ga je je zelf dat als het goed is aanleren.
Het was een klinische behandeling die in een later stadium dagklinisch werd. Het hele idee achter die behandeling was dat je op den duur op je bek gaat. Maar in plaats van dat je wegloopt, boos wordt, gaat drinken, automutileren, moet je erover gaan praten en leren om er op een 'gezonde manier' mee om te gaan.

Ik snap wel enigzins wat je bedoelt. Bij borderline heb je vaak zoals ze dat noemen een onrijpe identiteit en om die reden koppel je alles aan anderen.

Ik heb geen RET gevolgd en ik ga binnenkort starten met MBT
pi_106588739
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 00:52 schreef formerjellybean het volgende:
Ik zie het niet als een stempel maar ik heb dankzij de diagnose wel meer handvaten om er meer mee om te gaan.
Overigens kreeg ik later te horen dat ik als ik nu de diagnose zou krijgen, het bij mij meer op borderline-kenmerken zou uitkomen dan op borderline zelf :?
dat komt omdat dat soort stempels altijd dynamisch zijn en borderline nooit meer gegeven word
dat is als een 10 geven voor een werkstuk -> er kan altijd wat beter om het zo maar te zeggen

niemand is het tekstboek voorbeeld van borderline en vaak speelt er van alles mee (zo krijg je tegenwoordig ook nooit meer 1 stempel maar bijvoorbeeld 2 of 3 verschillende waar dan heel veel overlap en samenhang tussen zit
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_106588786
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 00:54 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

Het was een klinische behandeling die in een later stadium dagklinisch werd. Het hele idee achter die behandeling was dat je op den duur op je bek gaat. Maar in plaats van dat je wegloopt, boos wordt, gaat drinken, automutileren, moet je erover gaan praten en leren om er op een 'gezonde manier' mee om te gaan.

Ik snap wel enigzins wat je bedoelt. Bij borderline heb je vaak zoals ze dat noemen een onrijpe identiteit en om die reden koppel je alles aan anderen.

Ik heb geen RET gevolgd en ik ga binnenkort starten met MBT
Dan was die therapie nog niet genoeg voor je
ook al heb je een onrijpe identiteit kun je dat wel gewoon leren hoor dat is juist de standaard behandeling bij bps

als dat niks word zou ik echt het RET gebeuren eens checken
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_106588834
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 00:54 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

dat komt omdat dat soort stempels altijd dynamisch zijn en borderline nooit meer gegeven word
dat is als een 10 geven voor een werkstuk -> er kan altijd wat beter om het zo maar te zeggen

niemand is het tekstboek voorbeeld van borderline en vaak speelt er van alles mee (zo krijg je tegenwoordig ook nooit meer 1 stempel maar bijvoorbeeld 2 of 3 verschillende waar dan heel veel overlap en samenhang tussen zit
Ze hadden bij mij ook al bij de diagnose wel voorspeld dat als ik therapie zou doen , het hanteerbaar zou worden, en dus waarschijnlijk wel dus de scherpe randjes af zou scherpen. En dat klopte ook wel .

Oh en pulzar , dat was bij mij ook met praten leren voorkomen in oude gewoontes te komen, en dat is gedeeltelijk gelukt, maar ik heb er ook een andere tic door gekregen en dat is dat ik soms te veel doorsla in het analyseren.
pi_106588843
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 00:52 schreef Teslynd het volgende:
Maar inderdaad, dat ze zelf niet door hebben hoe ver ze doorgedraafd zijn.
Klopt. Het beste wat je kan doen om zo'n persoon te helpen is ze daarop attent maken en de gelegenheid geven om de situatie te bespreken.

Als de persoon met borderline open staat voor jouw mening en bij zichzelf te rade wilt gaan, dan kan je heel ver komen. Heeft hij of zij een bord voor de kop, dan heeft het ook geen zin om er extra aandacht aan te besteden.
  maandag 9 januari 2012 @ 01:02:22 #69
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_106588911
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 00:52 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

nee dat is niet genoeg want dan moet je het ook naast de zelfmoord cijfers leggen van mensen met andere stoornissen en zonder stoornissen

Dat staat gewoon netjes op de CBS site. (www.statline.nl)
In 2010 pleegden 1600 mensen zelfmoord, waarvan er 719 leden aan een psychische stoornis.
Dat jaar gingen er 136058 mensen dood.
Statistisch gezien pleegt dus 1,1% van de mensen zelfmoord. Een borderliner pleegt 5 tot 20 keer zo vaak zelfmoord.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  Admin maandag 9 januari 2012 @ 01:05:22 #70
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_106588955
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 01:02 schreef Maanvis het volgende:

[..]

In 2010 pleegden 1600 mensen zelfmoord, waarvan er 719 leden aan een psychische stoornis.
Statistisch gezien pleegt dus 1,1% van de mensen zelfmoord. Een borderliner pleegt 5 tot 20 keer zo vaak zelfmoord.
Ik vind het trouwens een verontrustend hoog aantal :{
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_106588965
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 01:02 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dat zie ik niet in je statistiek hoeveel borderliners het waren.
pi_106588975
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 00:59 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

Klopt. Het beste wat je kan doen om zo'n persoon te helpen is ze daarop attent maken en de gelegenheid geven om de situatie te bespreken.

Als de persoon met borderline open staat voor jouw mening en bij zichzelf te rade wilt gaan, dan kan je heel ver komen. Heeft hij of zij een bord voor de kop, dan heeft het ook geen zin om er extra aandacht aan te besteden.
Zelfkennis is erg belangrijk. Als borderliners erkennen af en toe door te draven en dat dat fout kan zijn, heb ik er geen moeite mee om dat door de vingers te zien. Omgekeerd moeten zij het accepteren dat ik af en toe zit te zuchten over dat doordraven of ronduit aggressief zijn.
pi_106588978
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 00:56 schreef rhubarbje het volgende:
Dan was die therapie nog niet genoeg voor je
Ik had toen nog niet de diagnose borderline. Ik had toen obsessief-compulsieve persoonlijkheidsstoornis en ontwijkende persoonlijkheidsstoornis.

Al met al had het wel veel geholpen, maar ik was er nog niet. Ik zou vervolgbehandeling krijgen bij PsyQ, maar de wachtlijst duurde een jaar lang en door een administatieve fout moest ik nog 5 maanden wachten. Ik had aangegeven dat ik graag een groepsbehandeling wilde en ook een specifieke behandeling. Daar waren ze het helemaal mee eens, maar uiteindelijk kreeg ik gesprekken eens in de 3 weken met een psycholoog die nog in opleiding was en hij zei dat ik zover in mijn patroon zit dat therapie waarschijnlijk toch niet helpt.

Ik was daarna naar de Viersprong gegaan. Ik kreeg een veel professionelere indruk van dat instituut als PsyQ. Ik onderging een psychologisch onderzoek en er kwam uit dat ik borderline heb. In eerste instantie dachten ze daar niet aan, maar ik blijk genoeg kenmerken te hebben om van borderline te kunnen spreken.

Dus het is afwachten nu. :)
pi_106588982
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 01:05 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ik vind het trouwens een verontrustend hoog aantal :{
3 beste vrienden staan in die lijsten helaas went nooit :{
  Admin maandag 9 januari 2012 @ 01:07:41 #75
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_106588992
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 01:05 schreef Ayumu2.0 het volgende:

[..]

Dat zie ik niet in je statistiek hoeveel borderliners het waren.
Ik heb geen zin om midden in de nacht te gaan zoeken, maar het aantal borderliners dat zelfmoord pleegt is enorm hoog en ja daar zijn cijfers van en ja daar zijn onderzoeken naar geweest.
Stel de vraag aan een psychiater en die zal je hetzelfde antwoord geven.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')