abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106588145
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 00:32 schreef Pulzzar het volgende:
Borderliners worden pas moeilijk in de omgang als ze gaan liegen en manipuleren. Niet elke borderliner is zo trouwens.
En daar kun je bij ene borderliner zo doorheen prikken dat manipuleren want ik doe het gewoon terug ;)
  maandag 9 januari 2012 @ 00:34:40 #27
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_106588170
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 00:29 schreef Ayumu2.0 het volgende:

[..]

Nou ja, Ik kan goed met ze omgaan. Ze hebben iets alleen word het flink opgeblazen rond om ze heen terwijl als je gewoon met ze omgaat hun gedrag toch relatief in de hand valt te houden en soms moet je het ook negeren want als je toegeeft is het einde snel zoek.
Maar waarom zou je het willen? Tenzij het familie is oid.
Een borderliner is een tijdbom die ieder moment kan ontploffen.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_106588184
Het ligt aan de criteria en vorm , want ik merk het trouwens ook iemand vroeg aan mij wat borderline nou precies is , vind ik het ook heel erg moeilijk om het correct te zeggen omdat het zo breed en verschillende vormen heeft .
  † In Memoriam † maandag 9 januari 2012 @ 00:35:14 #29
21636 Feestkabouter
pi_106588195
quote:
Borderliners worden pas moeilijk in de omgang als ze gaan liegen en manipuleren. Niet elke borderliner is zo trouwens.
en een verstandige borderliner corrigeert dat gedrag op een ander moment weer, door de ander te vertellen over de leugen.

mijn vorige vriendin had geen borderline, maar wel ander heftig gedrag. als ze zich daar nou bewust van was geweest en af en toe (op rustige/betere momenten) haar excuses voor had aangeboden, had ik er geen probleem mee gehad.
pi_106588205
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 00:34 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ik vind ze niet zo lastig heb er veel gekend met borderline ;)
  maandag 9 januari 2012 @ 00:36:36 #31
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_106588236
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 00:35 schreef Ayumu2.0 het volgende:

[..]

Ik vind ze niet zo lastig heb er veel gekend met borderline ;)
hoe ga je er dan mee om als iemand automutileert of 1 van zijn/haar dramabuien heeft? heb je dan niet zoies van wtf hier wil ik niet mee omgaan? Wat maakt dan toch dat je ermee blijft omgaan? Liefde?
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  † In Memoriam † maandag 9 januari 2012 @ 00:36:36 #32
21636 Feestkabouter
pi_106588237
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 00:33 schreef Ayumu2.0 het volgende:

[..]

En daar kun je bij ene borderliner zo doorheen prikken dat manipuleren want ik doe het gewoon terug ;)
ja daar kom je mee verder...... not.
stel dat iemand per ongeluk zijn bumper tegen je spatbord zet, dan doe jij dat ook terug?

ik hoop dat je met je smiley probeert aan te geven dat je het niet serieus bedoelde.
pi_106588245
Ik weet dat borderliners niet de makkelijkste mensen zijn maar om nou meteen een verhaal van te maken van oh borderline heel hard wegrennen is een beetje overdreven.
pi_106588256
quote:
Aantrek-afstoot gedrag, zwart/wit denken, een enorm laag zelfbeeld hebben, een constant leeg gevoel hebben en verlatingsangst hebben zijn ook niet de meest gemakkelijke dingen om mee om te gaan. Ze hebben ook leuke kanten. Het meest lastige is denk ik het onvoorspelbare gedrag, wat aan de ene kant ook spannend kan zijn, maar ook doodvermoeiend is.

Mensen zijn sowieso niet hetzelfde of ze nou 'normaal' zijn of een 'stoornis' hebben. Ze zijn de stoornis niet, maar hebben overeenkomstige eigenschappen/gedragingen waardoor ze ingedeeld worden in een bepaalde categorie. Dat maakt ze niet allemaal gelijk.
pi_106588267
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 00:33 schreef Ayumu2.0 het volgende:

[..]

dat werkt altijd goed in relaties ^O^ :'(
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  † In Memoriam † maandag 9 januari 2012 @ 00:38:22 #36
21636 Feestkabouter
pi_106588303
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 00:36 schreef formerjellybean het volgende:
Ik weet dat borderliners niet de makkelijkste mensen zijn maar om nou meteen een verhaal van te maken van oh borderline heel hard wegrennen is een beetje overdreven.
zeer true.
pi_106588307
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 00:34 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Een borderliner is een tijdbom die ieder moment kan ontploffen.
omdat het onzin is dat een borderliner een tijdbom is
ik weet zeker dat als niemand het jou verteld en met jou een experimentje uit haalt je maar bij 2 uit 10 of zo juist kunt aangeven dat die persoon borderline heeft
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_106588369
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 00:36 schreef Maanvis het volgende:

[..]

hoe ga je er dan mee om als iemand automutileert of 1 van zijn/haar dramabuien heeft? heb je dan niet zoies van wtf hier wil ik niet mee omgaan? Wat maakt dan toch dat je ermee blijft omgaan? Liefde?
het gros automutileerd helemaal niet
en drama buien heeft de meest kalme persoon nog wel eens
zoals gezegd: het gaat er meer om hoe die persoon er zelf mee omgaat
is het iemand die om de dag het hele servies kapot smijt en daarna doet alsof het aan de ander lag tja dan word het lastig
is het iemand met inzicht in zijn of haar gedrag dan valt het allemaal reuze mee

en wat maakt dat je er mee om blijft gaan? waarom gaan mensen nog met jou om?
het zijn gewoon mensen met een leuk karakter en zo geen aliens
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_106588377
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 00:36 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Als je op leefgroepen internaten en weet ik wat meer gewoond hebt moet je wel en dan leer je er gewoon mee omgaan net als Tourette...

quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 00:36 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

ja daar kom je mee verder...... not.
stel dat iemand per ongeluk zijn bumper tegen je spatbord zet, dan doe jij dat ook terug?

ik hoop dat je met je smiley probeert aan te geven dat je het niet serieus bedoelde.
Oh echt wel want zo zien ze het wel vaak als je het zo doet in het is een stukje terugkoppelen van gedrag en daar ook een duidelijke uitleg bij geven.
pi_106588388
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 00:29 schreef rhubarbje het volgende:
Je therapeuten hebben dat nooit gezegd begrijp ik? want je schrijft ik kreeg dat gevoel
waarschijnlijk een irrationeel gevoel dus
Ik had het er vrij moeilijk mee. Het hele punt was dat ik mij enorm klote voelde en ik niet wist in hoeverre dat gevoel extreem was of bij mij hoorde.

Ik twijfel altijd over mijn gevoel. Die gevoelens kunnen vrij heftig zijn en omdat ze zo heftig zijn, weet ik nooit goed in hoeverre het bij de betreffende situatie hoort en in hoeverre er iets bij mij is getriggerd, waardoor het gevoel zo heftig is.

Als een therapeut dan zegt, ze moet zus en zo, dan ga ik denken dat het gevoel veroorzaakt wordt door iets vanuit mijzelf en dat ik abnormaal reageer. Als die therapeut zou zeggen: in jouw plaats had ik mij ook rot gevoeld, maar ik zou er zus en zo mee omgaan. Dan is het voor mij veel duidelijker, want dan kan ik mijn emoties koppelen aan de betreffende situatie en aan dingen die bij mij worden getriggerd.
  maandag 9 januari 2012 @ 00:41:29 #41
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_106588399
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 00:38 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

omdat het onzin is dat een borderliner een tijdbom is
ik weet zeker dat als niemand het jou verteld en met jou een experimentje uit haalt je maar bij 2 uit 10 of zo juist kunt aangeven dat die persoon borderline heeft
1 op de 5 (of 1 op de 10 volgens andere bronnen) borderliners pleegt zelfmoord. Dat vind ik persoonlijk een tijdbom.
Een gedicht over Maanvis
pi_106588410
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 00:40 schreef Ayumu2.0 het volgende:

[..]

Als je op leefgroepen internaten en weet ik wat meer woont moet je wel en dan leer je er gewoon mee omgaan net als Tourette...

[..]

Oh echt wel want zo zien ze het wel vaak als je het zo doet in het is een stukje terugkoppelen van gedrag en daar ook een duidelijke uitleg bij geven.
normale mensen doen dat ook maar op een volwassen manier
door gewoon uit te leggen en te benoemen wat die ander doet

hoef je niet als een kleuter het zelfde gedrag voor te gaan vertonen
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_106588453
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 00:41 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

Ik had het er vrij moeilijk mee. Het hele punt was dat ik mij enorm klote voelde en ik niet wist in hoeverre dat gevoel extreem was of bij mij hoorde.

Ik twijfel altijd over mijn gevoel. Die gevoelens kunnen vrij heftig zijn en omdat ze zo heftig zijn, weet ik nooit goed in hoeverre het bij de betreffende situatie hoort en in hoeverre er iets bij mij is getriggerd, waardoor het gevoel zo heftig is.

Als een therapeut dan zegt, ze moet zus en zo, dan ga ik denken dat het gevoel veroorzaakt wordt door iets vanuit mijzelf en dat ik abnormaal reageer. Als die therapeut zou zeggen: in jouw plaats had ik mij ook rot gevoeld, maar ik zou er zus en zo mee omgaan. Dan is het voor mij veel duidelijker, want dan kan ik mijn emoties koppelen aan de betreffende situatie en aan dingen die bij mij worden getriggerd.
Het punt is dat je dat zelf leert en daar geen andere persoon bij nodig hebt
en je kunt dat ook zelf leren hoor het kost alleen wat tijd
al eens in aanraking gekomen met RET-ten?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Rationeel-emotieve_therapie
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_106588472
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 00:41 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

De kunst is trouwens dat je dat door middel van therapie het jezelf aan leert , dus leert de situatie onder de loep neemt , je reactie of gevoel leert herkennen en leert herkennen of het rationeel is of niet.
En van daaruit leer je dus het beste handelen en wat je kunt doen om de situatie beter te krijgen. Ik weet niet hoelang je in de therapie zit maar op een gegeven moment ga je je zelf dat als het goed is aanleren.
pi_106588486
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 00:41 schreef Maanvis het volgende:

[..]

1 op de 5 (of 1 op de 10 volgens andere bronnen) borderliners pleegt zelfmoord. Dat vind ik persoonlijk een tijdbom.
bron?

elk cijfer dat ik nu verzin is ook vast te ondersteunen met een onderzoek
kwestie van creatief omgaan met onderzoeken en die term sowieso vrij losjes op nemen
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_106588494
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 00:41 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ik heb er maar een gekend van de velen die last had van zulke ideeën alleen daar speelde toch wel wat meer mee.
  maandag 9 januari 2012 @ 00:45:24 #47
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_106588510
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 00:41 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

hoef je niet als een kleuter het zelfde gedrag voor te gaan vertonen
Nee accepteren dat anderen je willen naaien is idd veel beter. :')
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_106588533
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2012 00:45 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

lekker zwart wit hoor

er is dus alleen de optie het terug doen of de optie het over je heen te laten komen?
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  maandag 9 januari 2012 @ 00:46:21 #49
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_106588536
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 00:44 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

bron?

elk cijfer dat ik nu verzin is ook vast te ondersteunen met een onderzoek
kwestie van creatief omgaan met onderzoeken en die term sowieso vrij losjes op nemen
Flauw hoor dat je m'n argument op zo'n manier onderuit haalt. Bron is google overigens.
Een gedicht over Maanvis
pi_106588549
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2012 00:45 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

Want iemand terug naaien werkt dan beter, dan gewoon je grenzen aangeven en daar niet overheen laten gaan? :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')