abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106572323

Welkom bij het meeste geliefde voetbalmanagerspel!
Football Manager 2011 is hét spel als het gaat om realistisch managen.
Heb je nieuwe talenten ontdekt of goede staff aangetrokken? Loopt het elftal nog niet helemaal zoals het moet? Heb je geen idee welke tactiek werkt? Welke speler moet ik kopen? Met dit soort vragen kun je hier terecht, maar natuurlijk kun je ook je vorderingen posten!

ManagersUnited
FMinside
Fuck The Ref
FMforum
Sortitoutsi

FM 2011 Patch 3

PC
OS - Windows XP | Vista | Windows7
Processor - XP - 1.4GHz of sneller | Vista/W7 - 2.0GHz of sneller
Memory - XP - 512MB RAM | Vista/W7 - 1GB RAM
Video Card - 128MB minimum. Nvidia FX 5900 Ultra of hoger | ATI Radeon 9800 of hoger | Intel 82915G/82910GL of hoger.
Oudere videkaarten kunnen alleen 2D aan en worden niet ondersteund. Laptop versies van deze chipsets kunnen werken, maar worden niet ondersteund.

Mac
Intel Processor | OS X 10.5 | NVidia Geforce 7300 GT | ATI X1600 Radeon

Te vinden door op de TT te klikken ^O^

Als het topic vol is, open dan een nieuw topic met deze openingspost. Vergeet ook de link naar het vorige topic niet. Wijzigingen/toevoegingen op deze OP zijn welkom! Stuur deze dan naar het mailadres/PM van het profiel van donroyco.
© donroyco

Handige linkjes voor graphics enzulks
https://remote.utorrent.c(...)ga-Facepack&message=
http://forum.manutd.nl/showthread.php?t=43193
http://forum.manutd.nl/showthread.php?t=41980
http://localhostr.com/download/UveStsi/Logos.rar
http://forum.manutd.nl/showthread.php?t=42915
http://www.4shared.com/file/lkaZy0k6/SS11-12_Megapack.html
http://fminside.nl/forums/fmi-data-update-v1-t16973.html

Met zonder. :')
Feyenoord-
  zondag 8 januari 2012 @ 19:49:11 #2
277865 Sejt
Ondertitel
pi_106572419
En na 11min scoort m'n nieuwe aanwinst al tegen ADO :)
I love my mispoken words.
pi_106572489
Kom nog niet echt toe aan actief regenzoeken met mn MVV :P. Eerst maar rustig tot subtopper uitgroeien haha. Moet het vooral van transfervrije spelers hebben op het moment.
  zondag 8 januari 2012 @ 19:51:45 #4
277865 Sejt
Ondertitel
pi_106572563
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 19:50 schreef VelitoX het volgende:
Kom nog niet echt toe aan actief regenzoeken met mn MVV :P. Eerst maar rustig tot subtopper uitgroeien haha. Moet het vooral van transfervrije spelers hebben op het moment.
Ook daar kunnen pareltjes tussenzitten :) Als je in december gaat zoeken en scouten naar spelers met aflopende contracten de volgende zomer, kun je op 1 januari er als de kippen bij zijn!
pi_106572625
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 19:50 schreef VelitoX het volgende:
In dat geval loont het om de U19 ploegen (in Europa) ook te checken op 1 juli. Daar wil af en toe nog wel een mooi talentje bij zitten die dan net zonder contract zit.
pi_106572926
Aan het begin van het derde seizoen tot nu toe alleen Dusan Tadic, Babacar (mocht weg bij Man Utd) en Fierro aangeschaft voor mijn FC Twente. Natuurlijk komt Welbeck weer op huurbasis, maar eigenlijk wil ik die eens niet in mijn selectie hebben. Wel 34 goals in 44 wedstrijden voor mijn Twente, maar toch. Wil Fierro en Babacar naar Wilfried en De Jong een kans geven.

Voor de rest laat ik wat jong Nederlands talent doorbreken. Heb een paar leuke talentjes uit eigen opleiding, met name Wijdenbosch:

Rest ook best oke:

pi_106573119
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 19:58 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Aan het begin van het derde seizoen tot nu toe alleen Dusan Tadic, Babacar (mocht weg bij Man Utd) en Fierro aangeschaft voor mijn FC Twente. Natuurlijk komt Welbeck weer op huurbasis, maar eigenlijk wil ik die eens niet in mijn selectie hebben. Wel 34 goals in 44 wedstrijden voor mijn Twente, maar toch. Wil Fierro en Babacar naar Wilfried en De Jong een kans geven.

Voor de rest laat ik wat jong Nederlands talent doorbreken. Heb een paar leuke talentjes uit eigen opleiding, met name Wijdenbosch:
[ afbeelding ]

Rest ook best oke:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een oefenwedstrijd tegen Karpaty Lviv zie ik. :D Pas maar op, daar heb ik 3-3 tegen gespeeld, hun zijn sterk in de counter. Vooral oppassen voor Igor Khudobyak, als ze die tenminste nog hebben. :P
Feyenoord-
pi_106573242

Mijn aanvoerder is gewild! :D
Feyenoord-
pi_106573254
Ja wil in oefenwedstrijden even wat jong talent uittesten :) Heb een ruime selectie, dus dat kan wel ff :)
pi_106574611
Was met de PSV manager direct na de groepsfase WK kwalificatie bij België aangenomen. Wat oefenduels geregeld tegen kleine landen. In november de eerste met 8-0 tegen Amerikaanse Samoa gewonnen. Op dezelfde dag speelde Nederland zijn 1e duel in de play-off tegen Portugal, 4-1 voor Portugal en Van Marwijk wordt direct ontslagen.
Nog voor de return was ik weg bij België en bondscoach van Nederland. Tweede duel met 1-0 gewonnen. Te weinig maar nu maar richten op EK 2016.
Overigens had van Marwijk en ik geen beschikking over Huntelaar, Van Persie en Sneijder. Daarvoor zaten bijvoorbeeld Ronnie Stam, Ruud Boymans en Marvin Emnes bij de selectie.. :P

Net met PSV uit tegen Groningen. Sta bij rust 1-2 voor, mijn rechtsback was vermoeid, dus besloot ik hem te wisselen en Derijck erin te zetten. 1 minuut 40 in de 2e helft: rood Derijck :P
Wel op 1-2 weten te houden :)
pi_106575136
Het seizoen 2028-2029 is schitterend begonnen met Altay SK(vorig jaar helaas gedegradeerd van de 2de niv. van Turkije, maar bij mij in het spel was ie terug in de Eredivisie).

Eerst een middenmoter die vaak Europees speelt 1-3 verslagen(Çaykur Rizespor, in het echt ook in het 2de niv dacht ik). Mijn nieuwe spits(26) die ik toen hij nog 16 was had genoteerd als talent heeft meteen een hattrick gemaakt :D
Vervolgens mochten we Fenerbahçe verwelkommen in onze 15.000 plaatsen tellende Alsancak Stadion. Ik had het niet verwacht maar we kwamen op 3-0 voorsprong. Ze maakten nog de laatste minuut 3-2 maar het doet er niet toe, in mijn 7de wedstrijd heb ik Fenerbahçe voor de 2de maal verslagen :D

Heb trouwens stuk of 6/7 spelers gehaald(1 120k betaald, de rest transfervrij), had een zeer brede selectie, meeste waren onnodig dus op transferlijst of vrij laten gaan. Buitenlandse speler heb ik ook laten gaan of op lijst gezet, ik wil met binnenlandse spelers gaan presteren.

Maar ik had een opmerking, ik was gestart met een grote database en extra spelers van landen zoals Azerbeidzjan, Kazachstan, Mongolië en nog een aantal Centraal Aziatische landen, alleen ik kan absoluut geen enkel goede speler vinden uit deze landen. De echte spelers waren zelfs vele malen beter dan deze regens. Spelers zoals Djavadov waren nog van goede kwaliteit maar ik kan de helft hiervan niet eens meer vinden :( Hoe zou het wel niet zijn als ik geen extra spelers had gekozen :D
Söylesem, tesiri yok; sussam gönül razı değil
pi_106580377
Ik weet niet of het lang duurt (drukke werkweek voor de boeg), maar ik zit weer even helemaal in die FM-flow, heerlijk! De hele wereld afstruinen naar talentvolle regens. Het liefst uit de vreemdst mogelijke oorden. Afrika is wel mijn favoriete regio. Je moet er goed zoeken, maar de talenten die je vindt zijn spotgoedkoop (de Egyptische keeper die ik net heb vastgelegd verdiende ¤6,- per week).

Als je eenmaal wat meer financiële mogelijkheden hebt, kun je met een club als Feyenoord jaarlijks een stuk of twee, drie van zulke talenten vinden en vastleggen. Met een beetje geluk kun je ze direct bij de selectie halen, groeien ze uit tot een topper en kun je winst maken.

Manieren van zoeken:
- Scouts naar verre oorden sturen met de restrictie: leeftijd maximaal 18
- Player search: leeftijd maximaal 18, based in [insert: regio].
- Alle nationale jeugdselecties bekijken.

Op de laatste manier vind ik de meeste pareltjes. Het is wel tijdrovend, maar tegelijkertijd hetgeen dat FM zo leuk maakt. Om het toch wat minder langdradig te maken heb ik een custom view gemaakt met alle belangrijke stats van verdedigers/middenvelders/aanvallers. Als ik een spelerselectie voor me krijg, zie ik hiermee in één opslag of een speler er bovenuit steekt.
pi_106584766
Ben al weer een tijdje bezig met een save met Chester City. Op de één of andere manier gaat het allemaal erg gemakkelijk en zit ik ondertussen al in de Premier League. Net met 4-1 van Man City gewonnen. Het domme is dat ik nog steeds spelers in mijn elftal heb zitten die ik in de League 2 heb aangetrokken :D

Sterspeler van het moment:

pi_106585989
Mijn 1e plek niet vast kunnen houden. Te veel wedstrijden in te weinig dagen en dee fitheid breekt me een beetje op. Vaak aan het eind van de wedstrijd toch nog punten laten liggen. Maar met nog 12 wedstrijden te gaan is de voorsprong op plek 3 16 punten, dus het doel is nu gewoon promotie.

En ook in de finale van de Paint Trophy, hopen dat ik die binnenhaal. Koploper van de L1 (Bolton) heb ik daarin zelf al uitgeschakeld dus het moet kunnen.

Die media prediction klopt echt al seizoenen geen hol van. Volgens de media moet ik 24e worden...
pi_106592652
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 21:59 schreef Kevillac het volgende:
Manieren van zoeken:
- Scouts naar verre oorden sturen met de restrictie: leeftijd maximaal 18
- Player search: leeftijd maximaal 18, based in [insert: regio].
- Alle nationale jeugdselecties bekijken.

Op de laatste manier vind ik de meeste pareltjes.
Dat komt omdat bij ‘’player search’’ alleen spelers te zien zijn die bekend zijn bij je scouting-netwerk.

Bij het zelf zoeken kom je dus inderdaad veel meer spelers tegen, en ik vind dat zelf ook het leukste, kan er zo een hele avond aan besteden. :D
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  maandag 9 januari 2012 @ 09:21:15 #16
277865 Sejt
Ondertitel
pi_106592851
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 09:09 schreef PBateman1978 het volgende:

Bij het zelf zoeken kom je dus inderdaad veel meer spelers tegen, en ik vind dat zelf ook het leukste, kan er zo een hele avond aan besteden. :D
Same here! Alleen nu in 2016 moet ik het even rustig aan doen qua talenten. Ik heb voor elke positie één of meer talenten rondlopen in de jeugd of verhuurd. Vooral de talenten uit eigen jeugd wil ik uiteindelijk in het 1e laten spelen; moet ook wel voor de HomeGrown status.
Dat is ook 1 van de redenen dat ik Van Persie heb gehaald, voor de "trained by club" status :)
pi_106593446
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 23:36 schreef Rob_La_Chouffe het volgende:
Mijn 1e plek niet vast kunnen houden. Te veel wedstrijden in te weinig dagen en dee fitheid breekt me een beetje op. Vaak aan het eind van de wedstrijd toch nog punten laten liggen. Maar met nog 12 wedstrijden te gaan is de voorsprong op plek 3 16 punten, dus het doel is nu gewoon promotie.

En ook in de finale van de Paint Trophy, hopen dat ik die binnenhaal. Koploper van de L1 (Bolton) heb ik daarin zelf al uitgeschakeld dus het moet kunnen.

Die media prediction klopt echt al seizoenen geen hol van. Volgens de media moet ik 24e worden...
De media prediction slaat vaak nergens op. Bij mij staat ie ook op 2e4 maar sta vrij makkelijk 10e in de BSP. Qua budget sta ik wel 24e trouwens, ik heb geld zat maar dat armetierige bestuur geeft geen cent vrij. Bijna 2 miljoen in kas en een wage budget van 170.000 euro, wat ik al tot over de rand gevuld heb.

Ik hoop dat ze volgens jaar gewoon lekker 4 ton vrijgeven ofzo, dan kom ik een beetje in de buurt van de normale ploegen hier. Denk dat ik dan wel een gooi voor promotie kan gaan doen. De top zes heeft een budget van minstens 1.2 miljoen :P.
pi_106593726
Pfft.. Inmiddels 13 punten achter Ajax.. Mijn spitsen falen de laatste tijd hopeloos..Net met 0-2 van Utrecht verloren, terwijl ik 10 schoten meer had..
Waar ze begin van het seizoen scoorden aan de lopende band, heeft Sanogo in de laatste 20 officiele duels 14x gescoord, terwijl Toivonen slechts 7 goals heeft..
pi_106601061
Ik speel al een tijd geen FM meer, maar wil nu wel weer beginnen. Hoorde alleen van vrienden dat de 2012 versie veel minder is dan die van 2011. Zijn jullie het daarmee eens? De menu's schijnen ingewikkeld te zijn, je kan niet tijdens een wedstrijd op vakantie, en wedstrijden duren veel langer dan voorheen.

Is 2012 de moeite om te kopen, of kan ik beter een transferupdate op 11 gooien?
pi_106601198
Ik denk dat ik hem wel minder vind.
Menu's zijn wel veranderd, en ik vond het heel erg wennen in het begin, op een negatieve manier. Nog steeds een beetje, maar het went dus wel. Wedstrijden zijn hetzelfde bij mij.

Het grootste pluspunt vind ik dat je leagues kan toevoegen tijdens het spel. Ik zit nu in 2013 en ben net bij Real Madrid begonnen, wat dus al best een ander team heeft. Helemaal opnieuw beginnen heb ik niet zoveel zin in, maar ik moet eerlijk zeggen dat als ik deze game zat ben ik het spel ook maar laat voor wat het is.
pi_106601260
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 14:37 schreef zlakto het volgende:
Ik speel al een tijd geen FM meer, maar wil nu wel weer beginnen. Hoorde alleen van vrienden dat de 2012 versie veel minder is dan die van 2011. Zijn jullie het daarmee eens? De menu's schijnen ingewikkeld te zijn, je kan niet tijdens een wedstrijd op vakantie, en wedstrijden duren veel langer dan voorheen.

Is 2012 de moeite om te kopen, of kan ik beter een transferupdate op 11 gooien?
Tijdens een wedstrijd op vakantie gaan is zowieso bullshit. Menu's zijn even wennen, maar kon gelukkig in de settings een paar dingen veranderen zodat het voor mij wat handiger is. Ik hou nooit bij hoe lang wedstrijden duren, als het te lang duurt kan je altijd de snelheid omhoog gooien (en op commentary only zetten, gaat snel zat).
pi_106601268
Ik vind m juist beter over het algemeen.

Alleen de moeilijkheidsgraad ligt iets lager, wat ik jammer vind.
pi_106601421
Ik vind overigens wel dat het met een topclub heel moeilijk is topspelers erbij te kopen. Elke speler die meer dan 3 sterren heeft kost een miljoen of 60/70.
pi_106601507
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 14:44 schreef PBateman1978 het volgende:
Ik vind m juist beter over het algemeen.

Alleen de moeilijkheidsgraad ligt iets lager, wat ik jammer vind.
Ze hebben met de laatste patch wel wat dingen aangepast. Het is nu bijvoorbeeld moeilijker om als Sunday League Footballer qua reputatie te starten :) (teamtalks e.d. zijn dan moeilijker).
pi_106601528
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 14:49 schreef Zocalo het volgende:
Ik vind overigens wel dat het met een topclub heel moeilijk is topspelers erbij te kopen. Elke speler die meer dan 3 sterren heeft kost een miljoen of 60/70.
Dat zijn dan ook spelers die beter zijn dan je huidige materiaal... en als dat al goed is... (Sterrensysteem werkt op basis van je eigen selectie).
pi_106601584
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 14:52 schreef VelitoX het volgende:

[..]

Dat zijn dan ook spelers die beter zijn dan je huidige materiaal... en als dat al goed is... (Sterrensysteem werkt op basis van je eigen selectie).
Nee, de meeste zijn gelijk of zelfs iets minder. Ik wil nu met Real mijn selectie in de breedte versterken. Maar of zo'n speler kost gelijk belachelijk veel geld, of hij is eigenlijk niet goed genoeg in vergelijking met wat ik al heb.

Bijvoorbeeld: Ik heb nu Ronaldo rechtsbuiten, daarachter Granero. Best leuk, maar wil iets beters. Hulk en Navas moeten beiden echt belachelijk veel kosten. Ik ga geen 60 miljoen aan een speler uitgeven...
pi_106601773
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 14:53 schreef Zocalo het volgende:

[..]

Nee, de meeste zijn gelijk of zelfs iets minder. Ik wil nu met Real mijn selectie in de breedte versterken. Maar of zo'n speler kost gelijk belachelijk veel geld, of hij is eigenlijk niet goed genoeg in vergelijking met wat ik al heb.

Bijvoorbeeld: Ik heb nu Ronaldo rechtsbuiten, daarachter Granero. Best leuk, maar wil iets beters. Hulk en Navas moeten beiden echt belachelijk veel kosten. Ik ga geen 60 miljoen aan een speler uitgeven...
Gewoon zelf op zoek gaan in de nationale jeugdelftallen, zitten ieder jaar weer ziek goede regens bij die echt geen 60 miljoen kosten...
pi_106601824
Trouwens ga niet altijd uit van de sterren, ik heb bij mn MVV ook een speler die maar 2 sterren heeft volgens mn coaches, maar vervolgens wel gewoon gemiddeld prima speelt.... Er zit namelijk ook een foutmarge in het sterrensysteem ingebouwd ;).

Zowieso is de distributie van de attributes belangrijker dan de sterren :).

Maar idd jeugd zoeken is altijd een goedkopere variant op het kopen van gearriveerde sterren.
pi_106602061
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 15:01 schreef VelitoX het volgende:
Zowieso is de distributie van de attributes belangrijker dan de sterren :).
Maar scouts nemen in hun ‘’sterren-bepaling’’ de verborgen attributes ook mee toch ?
pi_106602199
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 15:09 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Maar scouts nemen in hun ‘’sterren-bepaling’’ de verborgen attributes ook mee toch ?
Dat is er volgens mij ook een onderdeel van ja (een relatief hoge waarde voor Determination/Doorzettingsvermogen laat trouwens zien dat het daarmee wel snor zit), maar vergeet niet dat de vergelijkingen allemaal relatief zijn. Als Granero 3 sterren heeft en een andere speler ook, kan die 2e speler best vele malen beter zijn voor hoe je hem wilt gebruiken.
pi_106602283
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 15:12 schreef VelitoX het volgende:

[..]

Dat is er volgens mij ook een onderdeel van ja (een hoge waarde voor Determination/Doorzettingsvermogen laat trouwens zien dat het daarmee wel snor zit), maar vergeet niet dat de vergelijkingen allemaal relatief zijn. Als Granero 3 sterren heeft en een andere speler ook, kan die 2e speler best vele malen beter zijn voor hoe je hem wilt gebruiken.
Bij Determination 20, kan een speler alsnog totaal niet presteren in ‘’big matches’’, of een hele hoge ‘’injury proneness’’ hebben. ;) (dat zijn uit mijn hoofd alvast 2 verborgen attributes die ingame alleen door scouts worden gezien)
pi_106602355
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 15:14 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Bij Determination 20, kan een speler alsnog totaal niet presteren in ‘’big matches’’, of een hele hoge ‘’injury proneness’’ hebben. ;) (dat zijn uit mijn hoofd alvast 2 verborgen attributes die ingame alleen door scouts worden gezien)
Klopt, Determination wordt ook gezien, maar subtieler :). Voor big games kan je ook in het rapport kijken. Als een speler echt laag voor Big Game heeft, staat het als zwakte aangegeven. Zelfde als met consistency.

Wat ik in ieder geval bedoel, staar je niet blind op de sterretjes ;) hehe. Zowieso als je iemand als backup haalt zou ik geen grote naam halen, die gaan alleen maar zeuren dat ze niet genoeg spelen :P.
pi_106602468
Pfff. Ik kom er niet in zeg. Ik was altijd best aardig in een tactiek aanmaken en daar heel succesvol mee zijn. Meestal bij een middenmotor of degradatie kandidaat in een leuke league of in een lage divisie. Inmiddels heb ik al van alles geprobeerd, maar het komt er niet uit. ik heb nog geen enkele goede tactiek te pakken en ik verlies vrijwel alles. Inmiddels ook met betere teams. Ik noem een Arsenal, waarmee ik niet verder reik dan de 5e plaats.
pi_106602500
Ik zorg er zelf altijd voor dat ik in mijn coaching-staff minimaal 1 iemand heb met Judging Player Ability 17+.
Aan de hand van zijn teamreport kijk ik altijd waar versterking het meeste nodig is, en dan let ik toch wel op de sterretjes. ;)

Maar als er dan idd iemand is met 3 sterren, en ik kan iemand van 3,5 ster halen die bij de belangrijkste attributes voor zijn positie minder is dan de speler die ik al heb, dan laat ik m alsnog lopen ja.
pi_106602561
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 15:20 schreef Lange_Lans het volgende:
Pfff. Ik kom er niet in zeg. Ik was altijd best aardig in een tactiek aanmaken en daar heel succesvol mee zijn. Meestal bij een middenmotor of degradatie kandidaat in een leuke league of in een lage divisie. Inmiddels heb ik al van alles geprobeerd, maar het komt er niet uit. ik heb nog geen enkele goede tactiek te pakken en ik verlies vrijwel alles. Inmiddels ook met betere teams. Ik noem een Arsenal, waarmee ik niet verder reik dan de 5e plaats.
Arsenal 5e is gewoon redelijk normaal vind ik :P Al zijn de verwachtingen daar niet naar. Welke reputatie begin je mee? Misschien die hoger zetten helpt ook.
pi_106602684
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 15:24 schreef VelitoX het volgende:

[..]

Arsenal 5e is gewoon redelijk normaal vind ik :P Al zijn de verwachtingen daar niet naar. Welke reputatie begin je mee? Misschien die hoger zetten helpt ook.
Automatisch volgens mij. Ansaldi aangekocht omdat mijn linksback kut is en Diego Costa overgenomen omdat ik met een aanvallende middenvelder wil spelen. Verder nog 2 Braziliaanse talentjes ter waarde van 20 miljoen. :') Ik speel dus 4-2-3-1, maar volgens mij zit daar de crux. Al mijn tegenstanders voetballen 4-5-1 met een verdedigende middenvelder en 2 buitenspelers.
pi_106602843
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 15:28 schreef Lange_Lans het volgende:

[..]

Automatisch volgens mij. Ansaldi aangekocht omdat mijn linksback kut is en Diego Costa overgenomen omdat ik met een aanvallende middenvelder wil spelen. Verder nog 2 Braziliaanse talentjes ter waarde van 20 miljoen. :') Ik speel dus 4-2-3-1, maar volgens mij zit daar de crux. Al mijn tegenstanders voetballen 4-5-1 met een verdedigende middenvelder en 2 buitenspelers.
4-5-1 met 2 buitenspelers is eigenlijk gewoon 4-3-3 ;). Ben geen Arsenalexpert dus ben van weinig nut, misschien helpt het om zelf ook wat verdedigender te spelen, meer op de counter. Arsenal heeft volgens mij aardig snelle spelers daarvoor.
  maandag 9 januari 2012 @ 15:37:35 #38
277865 Sejt
Ondertitel
pi_106602986
Mooi voorbeeld qua sterren.

Feyenoord 2012.
Ik scout een bekende speler, Marco Pérez. 21 jaar, komt uit Colombia en heeft middelmatige stats. Maar ik ken hem en hij past precies in het spel dat ik wil spelen, namelijk een snel spel met een Poacher, die 30x per wedstrijd offside mag staan, maar die ene keer de bal er wel in poeiert!!

Ik scout hem en hij krijgt 2,5 sterren Current Ability (CA) en 3,5 sterren Potential Ability (PA). Ik koop hem en stel 'm constant op vanaf seizoen 2012/2013.
Met 2,5 sterren (dus de waardering in vergelijking met de rest van mijn team) schiet hij er ongeveer 20 in over het hele seizoen. Einde seizoen is hij 3 sterren en is vooral z'n mentale kracht gegroeid.

Volgende seizoen wordt hij topscorer met 30+ goals en wordt hij 3,5 sterren. Hij speelt bijna elke wedstrijd dankzij een goede Natural Fitness.

Toen had ik geld over en kocht o.a. de Mexicaanse spits Villafana (regen), die ook 3,5 sterren CA kreeg. Met dezelfde speeltijd schiet Marco Pérez er 2x zoveel in en hij blijft m'n vaste kracht.

Ik blijf m'n team versterken en ondertussen is hij nog maar 3 sterren. Toch wordt hij weer topscorer in de Eredivisie.

Seizoen 2015-2016 ondertussen. Marco Pérez heeft er weer 25+ ingeschoten, maar is afgezakt tot 2,5 sterren in CA. M'n nieuwe spelers zijn dus in principe beter, als je alleen naar sterren zou kijken. Maar hij blijft beter presteren.

Waarom?
- Hij past in mn systeem
- Hij is compleet ingespeeld op spelers rondom hem (bv. Thomas Drage)
- Hij heeft de goede stats, zoals Acceleration, Off the Ball, Finishing en Composure.
- Hij is niet slechter geworden, alleen maar beter eigenlijk. Maar door kwaliteitsaankopen lijkt hij slechter te worden.

Zodoende, let niet teveel op sterretjes :)

Kan vanavond wel een screenie posten met z'n geschiedenis.
pi_106602998
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 15:28 schreef Lange_Lans het volgende:

[..]

Diego Costa is een spits. :P
(natural dan, scoort bij mij als een malle)

Gelijk een vraag, ik probeer altijd alle spelers op hun natural position te laten spelen, een Diego Costa zou ik dus nooit als AM C halen.

Wat doen jullie ?
pi_106603115
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 15:38 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Gelijk een vraag, ik probeer altijd alle spelers op hun natural position te laten spelen, een Diego Costa zou ik dus nooit als AM C halen.

Wat doen jullie ?
Vaak (afhankelijk waar ik hem in wil zetten) retrain ik ze naar die positie (in dat geval AMC), als ze goed genoeg zijn kunnen ze daar ook natural in worden (moeten ze wel regelmatig op die positie spelen trouwens).
  maandag 9 januari 2012 @ 15:54:38 #41
277865 Sejt
Ondertitel
pi_106603645
quote:

Wat doen jullie ?
Ik doe dit ook zoveel mogelijk. Ook in de rol die ze het liefst spelen (denk aan poacher, winger, spelmaker, etc.). Maar dit gaat niet altijd, vooral als er veel blessures zijn.
pi_106603968
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 15:54 schreef Sejt het volgende:

[..]

Ik doe dit ook zoveel mogelijk. Ook in de rol die ze het liefst spelen (denk aan poacher, winger, spelmaker, etc.). Maar dit gaat niet altijd, vooral als er veel blessures zijn.
Oh ja, ook dat probeer ik idd. altijd te doen.
pi_106604155
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 09:59 schreef Herdy het volgende:

[..]

De media prediction slaat vaak nergens op. Bij mij staat ie ook op 2e4 maar sta vrij makkelijk 10e in de BSP. Qua budget sta ik wel 24e trouwens, ik heb geld zat maar dat armetierige bestuur geeft geen cent vrij. Bijna 2 miljoen in kas en een wage budget van 170.000 euro, wat ik al tot over de rand gevuld heb.

Ik hoop dat ze volgens jaar gewoon lekker 4 ton vrijgeven ofzo, dan kom ik een beetje in de buurt van de normale ploegen hier. Denk dat ik dan wel een gooi voor promotie kan gaan doen. De top zes heeft een budget van minstens 1.2 miljoen :P.
Die budgetverschillen zijn echt nep soms. In de L1 mocht ik 1.8M per jaar uitgeven aan salaris en ik gaf 1.3M ofzo uit.

Dan lopen er spelers rond in de competitie die 7 ton verdienen, de andere teams geven letterlijk 10 x zo veel uit als ik, maar gewoon handig inkopen.

Mijn topspits heeft na zeuren nu een salarisverhoging van 60K naar 275K gekregen, was een flinke strijd want hij wilde een clausule van 1 miljoen voor clubs uit een hogere divisie en ik heb die op 5M gekregen uiteindelijk, dus kunnen al die premiershipteams lekker opbokken. Met mijn verdediger loopt die strijd nog, het breekpunt is iedere keer die clausule :(
Maar gelukkig ligt hij nog 2 seizoenen vast dus ik heb wel ff de tijd, al hoop ik dat het begin volgend seizoen rond gaat komen.

Uiteindelijk 2e geworden op 3 punten van koploper Bolton, had 106 punten ofzo. Jammer dat Bolton ook zo goed was dit seizoen, anders had ik de titel kunnen pakken. Nummer 3 lag mijlenver achter. Wel de meeste goals gemaakt, gemiddeld iets van 3 per wedstrijd :D
En winst in de Paint Trophy.

League 1, The Badgers are coming!
pi_106605561
Waarom zit Thomas Drage niet in mijn spel?
pi_106605837
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 16:44 schreef PizzaGeit het volgende:
Waarom zit Thomas Drage niet in mijn spel?
Hangt van de grootte van je database af, en welke competities er allemaal zijn geladen :). Hij zit er ook niet in bij mij bijvoorbeeld (en ik heb aardig wat geladen met large database).
pi_106606133
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 14:44 schreef VelitoX het volgende:

[..]

Tijdens een wedstrijd op vakantie gaan is zowieso bullshit. Menu's zijn even wennen, maar kon gelukkig in de settings een paar dingen veranderen zodat het voor mij wat handiger is. Ik hou nooit bij hoe lang wedstrijden duren, als het te lang duurt kan je altijd de snelheid omhoog gooien (en op commentary only zetten, gaat snel zat).
Ok thnx, Tijdens een wedstrijd op vakantie gaan deed ik wel eens in de eerste ronde van de beker ofzo, als het al 4-0 was. Denk dat ik hem maar gewoon ga kopen, en dan zie ik wel of het wat is. Iig bedankt voor de info
pi_106606316
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 16:59 schreef zlakto het volgende:

[..]

Ok thnx, Tijdens een wedstrijd op vakantie gaan deed ik wel eens in de eerste ronde van de beker ofzo, als het al 4-0 was. Denk dat ik hem maar gewoon ga kopen, en dan zie ik wel of het wat is. Iig bedankt voor de info
Je kan ook gewoon even de demo op steam checken, kijken hoe het met de menu's zit enzo :).
pi_106606658
Ik heb een Amerikaanse spits van 18 jaar (regen) opgepikt met ziekelijke stats. Hij heeft zijn debuut in Team USA al gemaakt en deed dat met een doelpunt.
Gek genoeg wil het in mijn team nog niet vlotten, na vijf wedstrijden staat hij op 0 goals en 0 assists.

Ik denk dat ik wel weet wat een probleem is; zijn naam is Jamie Torres :')

Maar even serieus. Volgens mijn staf ligt een rol als target man hem het best. Ik speel echter met twee inside forwards, waardoor het aantal voorzetten voor de target man gering zal zijn.
Wat denken jullie dat de beste rol is voor een spits met twee inside forwards om hem heen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-01-2012 17:13:47 ]
pi_106606721
Meer mensen hier die ervaringen hebben met Willian (Shakthar)? Heb 'm onlangs met Bayern München gehaald en zelden zo'n baas in m'n elftal gehad. ^O^
pi_106607083
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 17:12 schreef Kevillac het volgende:
Ik heb een Amerikaanse spits van 18 jaar (regen) opgepikt met ziekelijke stats. Hij heeft zijn debuut in Team USA al gemaakt en deed dat met een doelpunt.
Gek genoeg wil het in mijn team nog niet vlotten, na vijf wedstrijden staat hij op 0 goals en 0 assists.

Ik denk dat ik wel weet wat een probleem is; zijn naam is Jamie Torres :')

Maar even serieus. Volgens mijn staf ligt een rol als target man hem het best. Ik speel echter met twee inside forwards, waardoor het aantal voorzetten voor de target man gering zal zijn.
Wat denken jullie dat de beste rol is voor een spits met twee inside forwards om hem heen?
Ligt er aan welke spits je opstelt natuurlijk. Maar je zou het met een Target Man (met aanvallende rol) kunnen proberen. Die heb ik in mijn nieuwe tactiek gebruikt met daarachter 3 AMC's (speel eenvariant van een narrow 4-2-3-1) en dat gaat echt top.
Advanced forward werkte in FM11 goed met inside forwards (bij mij iig), maar weet niet of dat nog steeds het geval is. Gewoon ff een beetje proberen. Ligt er natuurlijk ook aan wat je uit je spits wil halen. Moet hij als aanspeelpunt dienen voor de naar binnen trekkende spelers of juist ruimte maken.

Mijn TM heeft een stuk of 32 goals gemaakt in 38 wedstrijden in ieder geval. En de AMCs ook nog een hele rits.
pi_106609058
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 17:23 schreef Rob_La_Chouffe het volgende:

[..]

Ligt er aan welke spits je opstelt natuurlijk. Maar je zou het met een Target Man (met aanvallende rol) kunnen proberen. Die heb ik in mijn nieuwe tactiek gebruikt met daarachter 3 AMC's (speel eenvariant van een narrow 4-2-3-1) en dat gaat echt top.
Advanced forward werkte in FM11 goed met inside forwards (bij mij iig), maar weet niet of dat nog steeds het geval is. Gewoon ff een beetje proberen. Ligt er natuurlijk ook aan wat je uit je spits wil halen. Moet hij als aanspeelpunt dienen voor de naar binnen trekkende spelers of juist ruimte maken.

Mijn TM heeft een stuk of 32 goals gemaakt in 38 wedstrijden in ieder geval. En de AMCs ook nog een hele rits.
Ik heb er nog even over nagedacht, met behulp van je tips. Als ik met wingers speel wil ik een spits die als aanspeelpunt fungeert en altijd centraal te vinden is. Een target man is dan ideaal. Nu wil ik een aanval die in zijn totaliteit beweeglijk, veelzijdig en onvoorspelbaar is. Met Torres, Masawudu (Ghanees supertalent van 19 jr), Bacuna en Manu heb ik daar ook de spelers voor. Daarom heb ik gekozen voor de rol advanced forward
Prompt begint Torres te draaien. Zes wedstrijden, 4 goals, 4 assists! Het helpt ook wel dat Masawudu een ongelooflijke baas is. Die heeft er in zijn tien wedstrijden als linksbuiten al evenzoveel in liggen :D

Ik zit overigens bijna in 2015 en uit de eigen jeugdacademie zijn tot dusverre drie spelers doorgekomen waarin ik wel een potentiële basisspeler zie. Mijn ervaring is echter dat het vaak een tijdje duurt voordat ze toe zijn aan het eerste, plus dat het vaak maar de vraag is of hun ontwikkeling niet stagneert.
Met name het verhuren lijkt in veel gevallen weinig positief effect te hebben op de ontwikkeling. Op deze manier hebben spelers als Achahbar, Kongolo en Trindade de Vilhena ook niet de gewenste groei doorgemaakt, terwijl ik daar toch wel iets van verwachtte. Achahbar heb ik nog een heel seizoen vrij regelmatig laten spelen, maar schijnbaar tevergeefs... Terwijl ze alledrie 4,5 star potential ability kregen.
  maandag 9 januari 2012 @ 19:01:40 #52
193252 Babbatuur
'Wat een idioot joh'
pi_106610560
Mijn broertje heeft FM gekocht. Nu heeft hij hem geinstalleerd op zijn laptop, maar nu wil ik met dezelfde cd hem ook installeren op mijn laptop. Via steam lukt het echter niet omdat de productcode is ingevoerd. Hoe kan ik dit verhelpen?
Over Albert Luque bij Ajax: "Alleen al hoe ie er bij staat, het lijkt wel of ie aan zijn haren getrokken wordt van die bus naar dat veld. Zo blij als een kind als die man in dat zwarte pak affluit. Hè hè, onder de douche."
  maandag 9 januari 2012 @ 19:03:48 #53
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_106610629
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 19:01 schreef Babbatuur het volgende:
Mijn broertje heeft FM gekocht. Nu heeft hij hem geinstalleerd op zijn laptop, maar nu wil ik met dezelfde cd hem ook installeren op mijn laptop. Via steam lukt het echter niet omdat de productcode is ingevoerd. Hoe kan ik dit verhelpen?
Zelf ook kopen. :Y
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
  maandag 9 januari 2012 @ 19:07:48 #54
193252 Babbatuur
'Wat een idioot joh'
pi_106610800
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 19:03 schreef Wolve000 het volgende:

[..]

Zelf ook kopen. :Y
Je kunt het spel serieus maar een keer installeren op een pc? Wat een geldklopperij man..
Over Albert Luque bij Ajax: "Alleen al hoe ie er bij staat, het lijkt wel of ie aan zijn haren getrokken wordt van die bus naar dat veld. Zo blij als een kind als die man in dat zwarte pak affluit. Hè hè, onder de douche."
  maandag 9 januari 2012 @ 19:10:39 #55
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_106610918
Steam, wat een naaiers. :')
C'est la vie
Verliefdheid is voor de dommen
A lion does not lose sleep over the opinion of sheep
Hier sprak Tchock Heloefs lul is zo ondergewaardeerd.
  maandag 9 januari 2012 @ 19:10:44 #56
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_106610921
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 19:07 schreef Babbatuur het volgende:

[..]

Je kunt het spel serieus maar een keer installeren op een pc? Wat een geldklopperij man..
Anders zouden illegale kopieen wel heel triviaal zijn he... ;)

(Da's niet meer van deze tijd, vroeger ging dat inderdaad nog makkelijk, zeker bij CM/FM.)
pi_106612458
quote:

[..]

Dat kan serieus al 5 jaar niet meer :')
Welkom in 2012.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_106613784
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 19:01 schreef Babbatuur het volgende:
Je weet het beter :X }) ~O>
pi_106614705
quote:

[..]

Nee hoor, je kan hem op een ongelimiteerd aantal pc's installeren :). (met dezelfde steamaccount :P)

quote:
13s.gif Op maandag 9 januari 2012 19:10 schreef heloef het volgende:
Steam, wat een naaiers. :')
Heeft helemaal niks met naaien te maken. Je hebt een licentie voor de game gekocht voor 1 gebruiker. Het spel is gekoppeld aan 1 steamaccount (= 1 gebruiker). Staat al eeuwen in de voorwaarden vh spel, alleen was dat makkelijker te omzeilen toen er nog geen verplichte Steamregistratie was.

Oplossingen:
1. Spel zelf kopen
2. Steamaccount broertje inloggen op je laptop, daarna steam op offline modus zetten (anders gaat ie uitloggen op elk moment dat je broertje ut gaat spelen).

Het spel is het ook gewoon waard om te kopen, als je kijkt naar het aantal uren dat je jezelf ermee bezig kan houden.
  maandag 9 januari 2012 @ 20:49:02 #60
277865 Sejt
Ondertitel
pi_106616465
Echt he... uit tegen Heerenveen, wel 6 kansen waar de bal al op de doellijn ligt, 2 4 op de lat/paal en nog tal van grote kansen! En dan in de 87e minuut de 0-1 tegenkrijgen :')
Oh ja, H'veen kreeg ook nog een rode kaart in de 58e minuut...

:') :') :')
  maandag 9 januari 2012 @ 21:05:58 #61
277865 Sejt
Ondertitel
pi_106617516
Hier is trouwens die linksback regen uit m'n eigen jeugd. Ik heb 'm dit jaar verhuurd aan Sporting Portugal, waar hij wekelijks in de basis staat.
In het Nederlandse U19 team haalde hij afgelopen wedstrijd een 10 (!!).

pi_106618304
quote:
6s.gif Op maandag 9 januari 2012 17:14 schreef TvhN het volgende:
Meer mensen hier die ervaringen hebben met Willian (Shakthar)? Heb 'm onlangs met Bayern München gehaald en zelden zo'n baas in m'n elftal gehad. ^O^
Ja, ik had hem in mijn team, begin 2010/11 met Shakhtar. Is voor 6,5 miljoen vertrokken naar Man Utd. Beetje te weinig eigenlijk. :P
Feyenoord-
pi_106618380
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 21:18 schreef Zenit- het volgende:

[..]

Ja, ik had hem in mijn team, begin 2010/11 met Shakhtar. Is voor 6,5 miljoen vertrokken naar Man Utd. Beetje te weinig eigenlijk. :P
Heb 8,25 miljoen euro voor 'm moeten betalen.
pi_106618623
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 21:19 schreef TvhN het volgende:

[..]

Heb 8,25 miljoen euro voor 'm moeten betalen.
Alsnog een netjes bedrag. :Y
Feyenoord-
pi_106619693
Ik wil graag wat hulp voor mijn tactiek. Ik heb er een gedownload van internet, omdat ik zelf geen meesterbrein ben in tactieken bedenken.

Ik heb dus een 4-5-1:

Spelersrollen:

DM: Doelman - Verdedigen
VL: Aanvallend ingestelde vleugelverdediger - Automatisch
VCL: Centrale verdediger - Verdedigen
VCR: Centrale verdediger - Verdedigen
VR: Aanvallend ingestelde vleugelverdediger - Automatisch
VCM: Controlerende middenvelder - Verdedigen
MCL: Vooruitgeschoven spelmaker - Ondersteunen
MCR: Centrale middenvelder - Ondersteunen
AML: Hangende vleugelspits - Aanvallen
AMR: Hangende vleugelspits - Aanvallen
SC: Schaduwspits - Aanvallen

Het gaat tot nu toe niet heel erg denderend. Ik scoor weinig goals en op die goals moet ik vaak tot de 90e minuut wachten, en het is toch wel fijn om wat meer doelpunten te maken. Iemand die weet wat ik moet veranderen? :?

Voor extra screens, vraag maar! :)
Feyenoord-
pi_106620219
Oh ja, en nog een vraagje. :@ Hoe kan je eigenlijk spelers omtrainen?
Feyenoord-
pi_106620291
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 21:51 schreef Zenit- het volgende:
Oh ja, en nog een vraagje. :@ Hoe kan je eigenlijk spelers omtrainen?
Naar hun persoonlijke trainingspagina gaan, en dan die bij "New Position" neerzetten.

Trouwens die "4-5-1" is gewoon de variant van 4-3-3 die Ajax op dit moment speelt ;).
pi_106621583
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 21:52 schreef VelitoX het volgende:

[..]

Naar hun persoonlijke trainingspagina gaan, en dan die bij "New Position" neerzetten.

Trouwens die "4-5-1" is gewoon de variant van 4-3-3 die Ajax op dit moment speelt ;).
Ah, bedankt. ^O^

Ach, ja, 4-3-3 of 4-5-1, inderdaad bijna hetzelfde ja. :P
Feyenoord-
pi_106621597
We schrijven seizoen 2014/2015. Ik draai een constant seizoen en ga als tweede de winter in. Na de winter begin ik slecht, maar dankzij een serie tegen onder meer PSV en een goed presterend FC Utrecht en een gelijkspel in de ArenA, sta ik op de laatste speeldag drie punten voor op Ajax, dat wel een beter doelsaldo heeft.

Laatste speeldag. Ik heb een punt nodig en dan ben ik voor de tweede maal in vier jaar kampioen. Ik speel uit tegen bekerwinnaar NAC Breda, Ajax speelt thuis tegen FC Groningen;

Ajax - FC Groningen 3-1
NAC Breda - Feyenoord... 2-1 :'(

Ontzettend slecht gespeeld, NAC was veel beter en heeft terecht gewonnen. Heel erg zonde dat je op de laatste dag zo'n prijs laat liggen, terwijl je zo'n mooie reeks wedstrijden hebt neergezet. Niettemin ben ik tevreden over het seizoen, er zit heel veel progressie in het team en ik zie veel mogelijkheden om in de komende jaren door te groeien.

Jamie Torres overigens 18 goals in de competitie, derde plaats op de topscorerslijst.
  maandag 9 januari 2012 @ 22:19:43 #70
277865 Sejt
Ondertitel
pi_106621859
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 21:41 schreef Zenit- het volgende:
Ik wil graag wat hulp voor mijn tactiek. Ik heb er een gedownload van internet, omdat ik zelf geen meesterbrein ben in tactieken bedenken.

Ik heb dus een 4-5-1:

[ afbeelding ]

Spelersrollen:

Het gaat tot nu toe niet heel erg denderend. Ik scoor weinig goals en op die goals moet ik vaak tot de 90e minuut wachten, en het is toch wel fijn om wat meer doelpunten te maken. Iemand die weet wat ik moet veranderen? :?

Wat voor spel wil je spelen? Naar binnen trekkende buitenspelers of moeten ze de achterlijn halen? Indien het laatste, staan hun PPM (Player Preferred Moves) goed en hebben ze het juiste sterke been?
Voorzetten: linksbuiten moet het liefst linkspoot zijn. Rechtsbuiten rechtspoot. In dit geval ook op 'Ondersteunend' ipv 'Aanvallend'.
Naar binnen trekkende vleugelspitsen: Sterke voet precies andersom.

Ik ken je spits niet, maar een kopsterke spits moet hoge voorzetten krijgen, waar een technische spits meer lage voorzetten wilt hebben.

Speel je aanvallend? Druk zettend? Passing kort of lang? Hoeveel creatieve vrijheid geef je je spelers?

Er zijn zoveel factoren die een spel bepalen. Sowieso besteed ik veel aandacht aan PPM's, die moeten gewoon goed staan voor de positie.
  maandag 9 januari 2012 @ 23:20:18 #71
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_106624952
quote:
8s.gif Op maandag 9 januari 2012 20:49 schreef Sejt het volgende:
Echt he... uit tegen Heerenveen, wel 6 kansen waar de bal al op de doellijn ligt, 2 4 op de lat/paal en nog tal van grote kansen! En dan in de 87e minuut de 0-1 tegenkrijgen :')
Oh ja, H'veen kreeg ook nog een rode kaart in de 58e minuut...

[ afbeelding ]

:') :') :')
Haha dat is echt klote, wel leuk een mede-Feyenoord FM'er.
Ben maar eens opnieuw gestart nadat de vorige game te eentonig werd met Feyenoord, was direct weer vergeten wat een prut team je in het begin hebt. :+
Heb maar niet direct gebruik gemaakt van de kennis qua toptalenten en ben voor realistische targets uit de Eredivisie gegaan, heb Mokotjo verkocht, de rest van waarde valt niet te lozen en heb Poulsen van AZ en Goossens voor een spotprijs kunnen halen.
Tevens Stevanovic transfervrij op kunnen pikken, flinke salariseisen maar direct al ruim 2,5 miljoen euro waard en dus een prima optie voor de voorverkoop en momenteel een goede stand-in voor Bakkal en hij kan ook als VMC uit de voeten, altijd handig. :7

Probeer in de winterstop nog wel wat spelers te lozen die bijna einde contract zijn en zelf te vissen naar transfervrije jongens in de zomer en dan doorzetten.
Sta nu op een 4e plek na 11 wedstrijden, 4 punten achterstand op Twente dus dat valt nog mee, de tactiek begint een beetje te lopen en Fernandez scoort als een gek, 14 goals uit 9 wedstrijden. _O_

[ Bericht 7% gewijzigd door Lastpost op 10-01-2012 00:06:01 ]
pi_106627010
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 23:20 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Haha dat is echt klote, wel leuk een mede-Feyenoord FM'er.
Ben maar eens opnieuw gestart nadat de vorige game te eentonig werd met Feyenoord, was direct weer vergeten wat een prut team je in het begin hebt. :+
Heb maar niet direct gebruik gemaakt van de kennis qua toptalenten en ben voor realistische targets uit de Eredivisie gegaan, heb Mokotjo verkocht, de rest van waarde valt niet te lozen en heb Poulsen van AZ en Goossens voor een spotprijs kunnen halen.

Probeer in de winterstop nog wel wat spelers te lozen die bijna einde contract zijn en zelf te vissen naar transfervrije jongens in de zomer en dan doorzetten.
Sta nu op een 4e plek na 11 wedstrijden, 4 punten achterstand op Twente dus dat valt nog mee, de tactiek begint een beetje te lopen en Fernandez scoort als een gek, 14 goals uit 9 wedstrijden. _O_
Verbazingwekkend hoe goed die Fernandez kan presteren in het eerste seizoen hè. Alleen mijn ervaring is wel dat je er daarna niets meer aan hebt, haha. Bakt Guidetti er bij jou ook niks van?

Mokotjo is qua rating één van de beste Feyenoorders, maar ik heb 'm nog nooit beter dan een 6.95 gemiddeld kunnen laten presteren...
  dinsdag 10 januari 2012 @ 00:12:02 #73
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_106627174
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 00:08 schreef Kevillac het volgende:

[..]

Verbazingwekkend hoe goed die Fernandez kan presteren in het eerste seizoen hè. Alleen mijn ervaring is wel dat je er daarna niets meer aan hebt, haha. Bakt Guidetti er bij jou ook niks van?

Mokotjo is qua rating één van de beste Feyenoorders, maar ik heb 'm nog nooit beter dan een 6.95 gemiddeld kunnen laten presteren...
Guidetti raakt echt totaal niets, inmiddels zelfs m'n 3e spits en ik twijfel of ik hem niet gewoon terugstuur. _O-
Mokotjo deed in m'n vorige game ook weinig boeiends, die heb ik direct voor 2 miljoen geloosd.
Jammer alleen dat ik Biseswar niet kan slijten, zelfs voor 4 ton haken ze al af, al speelt ie nog redelijk. :+
pi_106631095
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 21:41 schreef Zenit- het volgende:

Ik heb dus een 4-5-1:

[ afbeelding ]

Spelersrollen:

Je spelopvatting hoe staat die ?
Ik speel altijd Dynamisch en aanvallen en scoor genoeg.
110 per seizoen ofzo.
  dinsdag 10 januari 2012 @ 08:54:39 #75
277865 Sejt
Ondertitel
pi_106631756
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 00:12 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Guidetti raakt echt totaal niets, inmiddels zelfs m'n 3e spits en ik twijfel of ik hem niet gewoon terugstuur. _O-
Mokotjo deed in m'n vorige game ook weinig boeiends, die heb ik direct voor 2 miljoen geloosd.
Jammer alleen dat ik Biseswar niet kan slijten, zelfs voor 4 ton haken ze al af, al speelt ie nog redelijk. :+
Guidetti had af en toe een goede wedstrijd bij mij. Maar ook ik stelde hem niet elke wedstrijd op.
Mokotjo heb ik ook meteen goed verkocht en Biseswar heb ik voor iets van 500k kunnen lozen in het 1e jaar, maar dat duurde wel meerdere maanden voor er een club eindelijk de knoop doorhakte.

[ Bericht 3% gewijzigd door Sejt op 10-01-2012 09:05:55 ]
pi_106631986
Loopt deze soepeler als 11, want bij FM 11 had ik vaak dat die met de wedstrijden simuleren haperde/stottere.

Of kan ik ervanuit gaan dat dat bij deze nog tikkeltje erger is?
pi_106632051
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 09:09 schreef Brieke het volgende:
Loopt deze soepeler als 11, want bij FM 11 had ik vaak dat die met de wedstrijden simuleren haperde/stottere.

Of kan ik ervanuit gaan dat dat bij deze nog tikkeltje erger is?
FM12 draait juist beter imo.
pi_106632386
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 09:13 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

FM12 draait juist beter imo.
Hm, toch maar eens gaan proberen dan. Vorige dele kapot gespeeld en 12 nog geen seconde gespeelt, zonde.
pi_106632771
quote:

[..]

Wat doen jullie ?
Ik bedoel Douglas Costa.
pi_106632914
Knap 4e geworden met PSV :')
Op de laatste speeldag met 3-0 van AZ gewonnen die daardoor CL mis liepen ten koste van Utrecht :)

Komend seizoen mag ik me dus lekker gaan voorbereiden op Europa League voetbal. Maar daar ben ik gewend mee want in seizoen 1 speel je dat en in seizoen 2 en 3 werd ik 3e in de CL poule :P
PSV heeft inmiddels een balans van ruim 80 miljoen en een transferbudget van 38 miljoen.

Eens kijken wat ik daarmee ga doen. Middenveld(Wijnaldum, Strootman. Fleck en Labyad als backup) en vleugels(Tadic, Mertens met eveneens Labyad en Fleck als backup) heeft geen prio. Maar kan wel kijken om verdedigend(heb Zanka, J. Wuytens, Marcelo en Derijck, en daar komt Wilson van Stoke bij) en eventueel spits(Toivonen is natuurlijk niet de beste spits van het spel..) te versterken.
En misschien dat ik een betere keeper dan Tyton kan vinden..
pi_106633852
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 09:56 schreef MMUFC het volgende:
Knap 4e geworden met PSV :')
Op de laatste speeldag met 3-0 van AZ gewonnen die daardoor CL mis liepen ten koste van Utrecht :)

Komend seizoen mag ik me dus lekker gaan voorbereiden op Europa League voetbal. Maar daar ben ik gewend mee want in seizoen 1 speel je dat en in seizoen 2 en 3 werd ik 3e in de CL poule :P
PSV heeft inmiddels een balans van ruim 80 miljoen en een transferbudget van 38 miljoen.

Eens kijken wat ik daarmee ga doen. Middenveld(Wijnaldum, Strootman. Fleck en Labyad als backup) en vleugels(Tadic, Mertens met eveneens Labyad en Fleck als backup) heeft geen prio. Maar kan wel kijken om verdedigend(heb Zanka, J. Wuytens, Marcelo en Derijck, en daar komt Wilson van Stoke bij) en eventueel spits(Toivonen is natuurlijk niet de beste spits van het spel..) te versterken.
En misschien dat ik een betere keeper dan Tyton kan vinden..
38 miljoen transfer budget, wow! Daar kun je voor Nederlandse begrippen wel wat toppers voor halen. In welk jaar zit je?

Zijn er geen goede regens die je kunt vinden, of houd je het zo lang mogelijk bij echte namen?
  dinsdag 10 januari 2012 @ 10:41:35 #82
277865 Sejt
Ondertitel
pi_106633924
M'n wonderkind Apodi (regen) heeft er trouwens al 7 inliggen na 8 wedstrijden :) En dat in een nieuw systeem voor hem en hij is maar 18 jaar.
pi_106635595
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 10:38 schreef Kevillac het volgende:

[..]

38 miljoen transfer budget, wow! Daar kun je voor Nederlandse begrippen wel wat toppers voor halen. In welk jaar zit je?

Zijn er geen goede regens die je kunt vinden, of houd je het zo lang mogelijk bij echte namen?
Zit voor het begin van het 4e seizoen. Had vorig seizoen 12 miljoen en heb dat eind seizoen 3 voor een gedeelte gebruikt om 4 of 5 verdedigers van tussen de 16 en 18 jaar te halen, dus die komen met Wilson tegelijk binnen. Verder heb ik nog een rechtsback die transfervrij vanuit Roma binnen komt. Dus ik moet nog even kijken wat ik heb, en wat ik nodig heb. Want aan ervaren verdedigers heb ik Marcelo, Derijk, Zanka en Pieters. En die zijn geen wereldtop.
En ik had eerder al een aantal talenten gehaald, waaronder Luis Bilbao van.... Athletic Bilbao :P :')
pi_106651774
Met Man city ben ik nu Tevez aan het verkopen want hij denkt dat hij alles kan maken.
ZIjn vervanger hopelijk Messi en anders Rooney of Torres wie zouden jullie kiezen als Messi niet wilt.
pi_106652294
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 22:19 schreef Sejt het volgende:

[..]

Wat voor spel wil je spelen? Naar binnen trekkende buitenspelers of moeten ze de achterlijn halen? Indien het laatste, staan hun PPM (Player Preferred Moves) goed en hebben ze het juiste sterke been?
Voorzetten: linksbuiten moet het liefst linkspoot zijn. Rechtsbuiten rechtspoot. In dit geval ook op 'Ondersteunend' ipv 'Aanvallend'.
Naar binnen trekkende vleugelspitsen: Sterke voet precies andersom.

Ik ken je spits niet, maar een kopsterke spits moet hoge voorzetten krijgen, waar een technische spits meer lage voorzetten wilt hebben.

Speel je aanvallend? Druk zettend? Passing kort of lang? Hoeveel creatieve vrijheid geef je je spelers?

Er zijn zoveel factoren die een spel bepalen. Sowieso besteed ik veel aandacht aan PPM's, die moeten gewoon goed staan voor de positie.
Naar binnen trekkende buitenspelers. Mijn spits kan zo blijven staan, hij heeft in 14 wedstrijden 11 keer gescoord, en Eduardo is weer fit, dus dat zit wel snor.

Hier nog een screen:

quote:
16s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 07:49 schreef dennis3d het volgende:

[..]

Je spelopvatting hoe staat die ?
Ik speel altijd Dynamisch en aanvallen en scoor genoeg.
110 per seizoen ofzo.
Spelopvatting staat op rigide.
Feyenoord-
pi_106652309
quote:
16s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 19:09 schreef dennis3d het volgende:
Met Man city ben ik nu Tevez aan het verkopen want hij denkt dat hij alles kan maken.
ZIjn vervanger hopelijk Messi en anders Rooney of Torres wie zouden jullie kiezen als Messi niet wilt.
Edin Dzeko, maar die heb je waarschijnlijk al. :P
Feyenoord-
  dinsdag 10 januari 2012 @ 19:20:58 #87
277865 Sejt
Ondertitel
pi_106652323
quote:
16s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 19:09 schreef dennis3d het volgende:
Ligt eraan wat je wilt... een meespelende spits (Rooney) of een diepe spits (Torres)? Rooney heeft wel betere stats.
  dinsdag 10 januari 2012 @ 19:23:31 #88
277865 Sejt
Ondertitel
pi_106652440
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 19:20 schreef Zenit- het volgende:

[..]

Naar binnen trekkende buitenspelers. Mijn spits kan zo blijven staan, hij heeft in 14 wedstrijden 11 keer gescoord, en Eduardo is weer fit, dus dat zit wel snor.

Hier nog een screen:

[ afbeelding ]

[..]

Spelopvatting staat op rigide.
Hmm een centrale middenvelder als Target Man?
En hoe is de kopkracht van je spits, aangezien je lange voorzetten ingesteld hebt?
Pas op met veel creatieve vrijheid instellen, aangezien je spelers dan lekker creatief gaan zitten doen, maar dat kan nadelig zijn voor je resultaten, als ze dit eigenlijk niet kunnen. Belangrijke stats voor creatief spelen zijn bv. Flair, Creativity, maar ook vooral Decisions.

Daarnaast ervaar ik dat aanvallend spel niet persé tot meer doelpunten leidt. Ik zie dat je behoorlijk aanvallend ingesteld bent met een redelijk conservatieve opstelling. Als je druk zet, duw je je tegenstander terug en heb je veel verdediging voor je. Dan staat je spits dus tussen 43 man en naar binnen trekkende buitenspelers lopen zich vast.
Probeer het eens met controlerend spel of zelfs standaard.

Nog even algemeen: vaak wisselen van taktiek zorgt ervoor dat je spelers telkens moeten wennen aan een nieuwe taktiek. Probeer dus minstens een paar maanden een taktiek vast te houden en dan pas je conclusies te trekken.
pi_106653373
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 19:20 schreef Sejt het volgende:

[..]

Ligt eraan wat je wilt... een meespelende spits (Rooney) of een diepe spits (Torres)? Rooney heeft wel betere stats.
Ik weet zit ook twijfelen ronney betere stats maar torres scoort meer :P maar soms ook kut wedstrijden.
pi_106653531
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 19:23 schreef Sejt het volgende:

[..]

Hmm een centrale middenvelder als Target Man?
En hoe is de kopkracht van je spits, aangezien je lange voorzetten ingesteld hebt?
Pas op met veel creatieve vrijheid instellen, aangezien je spelers dan lekker creatief gaan zitten doen, maar dat kan nadelig zijn voor je resultaten, als ze dit eigenlijk niet kunnen. Belangrijke stats voor creatief spelen zijn bv. Flair, Creativity, maar ook vooral Decisions.

Daarnaast ervaar ik dat aanvallend spel niet persé tot meer doelpunten leidt. Ik zie dat je behoorlijk aanvallend ingesteld bent met een redelijk conservatieve opstelling. Als je druk zet, duw je je tegenstander terug en heb je veel verdediging voor je. Dan staat je spits dus tussen 43 man en naar binnen trekkende buitenspelers lopen zich vast.
Probeer het eens met controlerend spel of zelfs standaard.

Nog even algemeen: vaak wisselen van taktiek zorgt ervoor dat je spelers telkens moeten wennen aan een nieuwe taktiek. Probeer dus minstens een paar maanden een taktiek vast te houden en dan pas je conclusies te trekken.
Kopkracht van mijn spits is 12. Maar hij is ook nog jong, 19 jaar, dus dat kan nog verbeteren.

Wat zijn eigenlijk goede stats voor een Target man dan?
Feyenoord-
  dinsdag 10 januari 2012 @ 19:43:34 #91
277865 Sejt
Ondertitel
pi_106653533
quote:
16s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 19:40 schreef dennis3d het volgende:

[..]

Ik weet zit ook twijfelen ronney betere stats maar torres scoort meer :P maar soms ook kut wedstrijden.
Ik snap dat je twijfelt :) Denk dat Rooney meer zo'n spits is die ook anderen in stelling brengt, waar Torres toch echt meer een afmaker is.

quote:
14s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 19:43 schreef Zenit- het volgende:

Kopkracht van mijn spits is 12. Maar hij is ook nog jong, 19 jaar, dus dat kan nog verbeteren.

Wat zijn eigenlijk goede stats voor een Target man dan?
Dan zou ik voorzetten gewoon op normaal zetten :) Verdedigers hebben altijd wel 14+ voor koppen.
Target Man is normaal gesproken wel een spits of eventueel een aanvallende middenvelder in het centrum. Die moet o.a. sterk zijn, balvast (first touch) en koppen. Denk aan iemand die je spelers opzoeken en die daarna doorspeelt/schiet of de bal vast houdt tot z'n team te hulp komt.
pi_106653944
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 19:43 schreef Sejt het volgende:

[..]

Ik snap dat je twijfelt :) Denk dat Rooney meer zo'n spits is die ook anderen in stelling brengt, waar Torres toch echt meer een afmaker is.

[..]

Dan zou ik voorzetten gewoon op normaal zetten :) Verdedigers hebben altijd wel 14+ voor koppen.
Target Man is normaal gesproken wel een spits of eventueel een aanvallende middenvelder in het centrum. Die moet o.a. sterk zijn, balvast (first touch) en koppen. Denk aan iemand die je spelers opzoeken en die daarna doorspeelt/schiet of de bal vast houdt tot z'n team te hulp komt.
Zijn First Touch is goed, laat ik hem maar als targetman zetten. Mijn goeie Budkivskyi. O+
Feyenoord-
pi_106653946
Ja dat is het hem.
Alle 3 mijn spitsen zijn afmaker pato beweegelijk en aguero ook dzeko kan ook aardig wat probeer ze alle 2 want Rooney zit bij man utd en die laat rooney niet zo snel gaan en of hij wel wil :P
pi_106658383
Het gaat tot nu toe (Oktober 2011, Bayern München) wel aardig hier; nummer 1 in de competitie en CL-poule en nog actief in de beker. Het elftal domineert in thuiswedstrijden en deze worden dan ook vaak gemakkelijk gewonnen.

Uitwedstrijden zijn daarentegen een ander verhaal. Nog maar 1x verloren, maar het spel is vaak erg matig te noemen. Speel (uiteraard) wat behoudender dan in thuiswedstrijden, maar dat hoeft naar mijn mening geen reden te zijn om elke uitwedstrijd minder/gelijkwaardig te zijn tegen kwalitatief minder sterke ploegen. Meer mensen die hier last van hebben?
pi_106664600
Voor het WK stond Brazilië 47e van de wereld. Na de verloren finale staan ze 12e. Dat is nog altijd 3 plaatsen achter Wereld Kampioen Zuid Afrika :')
pi_106665775
In de League Cup ff met 6-0 afgemaakt door Arsenal, kwam er echt totaal niet aan te pas :(

Inmiddels ook bondscoach van Nigeria, eens kijken of dat wat wordt met de Africa Cup.

Gelukkig ook een goede seizoensstart in de Championship, met 7 punten uit 4 duels :)
pi_106672301
Heb in de 3e voorronde EL het altijd lastige Kecskemeti TE geloot uit Hongarije. Zij wonnen van Slavia Praag.
Heb momenteel Emmanuel Adebayor op proef.. Is een beest, scoorde ontzettend veel in de voorbereiding... Probleem is alleen dat hij 250k per maand wil.. en aangezien Strootman zo'n Match Highest Earner in zijn contract heeft(anders wilde hij niet bijtekenen) zou die zijn salaris verdubbelen..
Dus zit nog even in dubio of ik Adebayor aan ga trekken of voor de iets mindere, maar flink jongere Gabriel Martinez(19 jarige Spanjaard volgens mij) kies naast Sanogo..
pi_106672364
Ondertussen sta ik in december seizoen 3 op een veilige 12e plaats in de BSP met Eastwood town. Mijn spitsenprobleem is nog niet voorbij maar heb een huurling die af en toe een doelpunt maakt (4 uit 9), dat scheelt wat.

Volgend seizoen gaat hopelijk het budget ernstig omhoog, dan kan ik wel mee gaan doen om een play-off plaats. Nu is mijn selectie daar echt te smal voor. En dus een spits...
pi_106672534
Heb in de voorbereiding overigens wel Bayern Munchen ingemaakt :) Kwam met 0-1 achter, maar bij rust stond ik 4-1 voor :) Uiteindelijk 5-1 gewonnen.
In vergelijking: De wedstrijd met de amateurs van De Beursbengels, die won ik met 5-0 :P

Maar daar stond dan wel een 2-3 nederlaag tegen Corinthians tegenover..
pi_106673394
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 09:22 schreef Herdy het volgende:
Ondertussen sta ik in december seizoen 3 op een veilige 12e plaats in de BSP met Eastwood town. Mijn spitsenprobleem is nog niet voorbij maar heb een huurling die af en toe een doelpunt maakt (4 uit 9), dat scheelt wat.

Volgend seizoen gaat hopelijk het budget ernstig omhoog, dan kan ik wel mee gaan doen om een play-off plaats. Nu is mijn selectie daar echt te smal voor. En dus een spits...
Heb je nog gekeken naar Magno Vieira? Is die haalbaar?
  woensdag 11 januari 2012 @ 10:16:30 #101
277865 Sejt
Ondertitel
pi_106673473
Ik heb een luxeprobleem :@

Tactiek:
---- ST ST ----
AML ---- AMR
------ MC ------
Linkerspits is Trequartista en rechterspits is Poacher.

Als voorhoede heb ik de volgende spelers:
Kakuta - AM (RLC) - In goede vorm op de linkerflank en eigenlijk te goed voor de Eredivisie.
Sturridge - AM (L) / ST - Wisselvallig, maar vooral goed om wedstrijden open te breken.
Amrabat - AM (RLC) / ST - Stabiele kracht op de rechterflank.
Drage - AM (RLC) / ST - Stabiele kracht als Trequartista of op de rechterflank.
Toornstra - M/AM (RLC) - Backup voor al deze posities.
Apodi - ST - Wonderkind met als beste positie Trequartista.
Pérez - ST - Vaste kracht als Poacher.
Van Persie - AM (R) / ST - Backup.

Ik heb dus 8 spelers voor 4 posities. Op zich goed om lekker af te kunnen wisselen. Daarnaast zijn ze allemaal redelijk gelijkwaardig, dus is een slechte vorm goed op te vangen met een andere speler.
Ik rouleer dan ook constant. Maar het is vaak lastig te bepalen welke speler het beste tegen welke tegenstander speelt.
Sterkste opstelling is, volgens mij, echter:
AML - Kakuta
ST (Treq.) - Apodi
ST (Poacher) - Pérez
AMR - Drage

En dan heb ik nog opkomende talenten, die ook binnen 1 of 2 jaar in het eerste team zouden moeten debuteren.

[ Bericht 4% gewijzigd door Sejt op 11-01-2012 10:35:09 ]
pi_106673853
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 10:12 schreef Kevillac het volgende:

[..]

Heb je nog gekeken naar Magno Vieira? Is die haalbaar?
Ik had er nog naar gekeken maar men wilde bijna een ton voor hem. Op zich heb ik het geld in kas maar dat rotbestuur geeft niet meer budget dan 12K. Misschien volgend seizoen, zal ook eens kijken wanneer zijn contract afloopt. Zn stats zijn wel goed (lekker snel idd) en hij scoorde twee keer toen ik tegen fleetwood speelde.
pi_106674287
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 09:19 schreef MMUFC het volgende:
Heb in de 3e voorronde EL het altijd lastige Kecskemeti TE geloot uit Hongarije. Zij wonnen van Slavia Praag.
Heb momenteel Emmanuel Adebayor op proef.. Is een beest, scoorde ontzettend veel in de voorbereiding... Probleem is alleen dat hij 250k per maand wil.. en aangezien Strootman zo'n Match Highest Earner in zijn contract heeft(anders wilde hij niet bijtekenen) zou die zijn salaris verdubbelen..
Dus zit nog even in dubio of ik Adebayor aan ga trekken of voor de iets mindere, maar flink jongere Gabriel Martinez(19 jarige Spanjaard volgens mij) kies naast Sanogo..
Is het mogelijk om een deel van het salaris van Adebayor te verwerken in een prestatie contract? Dat je hem juist wat meer betaald per gespeelde wedstrijd. Dat zal je veel geld schelen in zake Strootman.
pi_106674307
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 10:16 schreef Sejt het volgende:
Ik heb een luxeprobleem :@

Tactiek:
---- ST ST ----
AML ---- AMR
------ MC ------
Linkerspits is Trequartista en rechterspits is Poacher.

Als voorhoede heb ik de volgende spelers:
Kakuta - AM (RLC) - In goede vorm op de linkerflank en eigenlijk te goed voor de Eredivisie.
Sturridge - AM (L) / ST - Wisselvallig, maar vooral goed om wedstrijden open te breken.
Amrabat - AM (RLC) / ST - Stabiele kracht op de rechterflank.
Drage - AM (RLC) / ST - Stabiele kracht als Trequartista of op de rechterflank.
Toornstra - M/AM (RLC) - Backup voor al deze posities.
Apodi - ST - Wonderkind met als beste positie Trequartista.
Pérez - ST - Vaste kracht als Poacher.
Van Persie - AM (R) / ST - Backup.

Ik heb dus 8 spelers voor 4 posities. Op zich goed om lekker af te kunnen wisselen. Daarnaast zijn ze allemaal redelijk gelijkwaardig, dus is een slechte vorm goed op te vangen met een andere speler.
Ik rouleer dan ook constant. Maar het is vaak lastig te bepalen welke speler het beste tegen welke tegenstander speelt.
Sterkste opstelling is, volgens mij, echter:
AML - Kakuta
ST (Treq.) - Apodi
ST (Poacher) - Pérez
AMR - Drage

En dan heb ik nog opkomende talenten, die ook binnen 1 of 2 jaar in het eerste team zouden moeten debuteren.
Spelen jouw flanken als wingers, inside forwards of playmakers? Kakuta lijkt me een geweldige inside forward, Amrabat meer een winger en een Drage op de flank zou ik dan weer gebruiken als playmaker. Ik zou zeggen: hoe minder de tegenstander, hoe breder het veld. Amrabat en Sturridge op de flanken is dan een aanlokkelijke optie. Op het moment dat je meer weerstand krijgt, zijn inside forwards en playmakers weer interessant t.b.v. creatiever aanvalsspel. Dan komen Kakuta en Drage in beeld, al lijkt een Drage die om de spits heen speelt me nog gevaarlijker.

Een talent als Apodi verdient in elk geval zo veel mogelijk speeltijd. Is het niet als trequartista, dan wel als poacher. Ik zou hem in de grote wedstrijden in ieder geval altijd het vertrouwen geven. Van Persie zou ik in jouw geval alleen gebruiken als tutor - versterking voor de reserves.

Overigens wel grappig: ik zit nu ook bijna in 2016 met Feyenoord en dacht: hoe zou die Drage het bij mij doen. Blijkt dat ie al drie jaar bij Grasshoppers speelt en gemiddeld ongeveer een 6.70 scoort per seizoen... Het blijkt maar weer dat de ontwikkeling van spelers erg variabel is!
  woensdag 11 januari 2012 @ 11:07:39 #105
277865 Sejt
Ondertitel
pi_106674831
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 10:48 schreef Kevillac het volgende:

Spelen jouw flanken als wingers, inside forwards of playmakers? Kakuta lijkt me een geweldige inside forward, Amrabat meer een winger en een Drage op de flank zou ik dan weer gebruiken als playmaker. Ik zou zeggen: hoe minder de tegenstander, hoe breder het veld. Amrabat en Sturridge op de flanken is dan een aanlokkelijke optie. Op het moment dat je meer weerstand krijgt, zijn inside forwards en playmakers weer interessant t.b.v. creatiever aanvalsspel. Dan komen Kakuta en Drage in beeld, al lijkt een Drage die om de spits heen speelt me nog gevaarlijker.
Ze spelen beide als wingers. Kakuta trekt uit zichzelf af en toe naar binnen (zelfs met de PPM "Dribble by left flank") en scoort regelmatig met afstandschoten vanaf rand strafschopgebied. Maar hij geeft ook geweldige voorzetten!
Ik heb een centrale middenvelder als spelverdeler (Felipe Anderson, Albin Ekdal en soms Clasie) en ook Apodi fungeert geweldig als Trequartista voorin.
Wat dat betreft spelen Kakuta en Apodi goed samen; nu al. Die wisselen van positie en vullen elkaar goed aan.
Sturridge gebruik ik regelmatig op de linkerflank, maar ook als Poacher, waar hij ook goed speelt.
Drage heeft inderdaad zijn beste spel gehad vorig seizoen ('15 / '16) als Trequartista, waar hij topscorer was en ook vele assists had. Wat dat betreft is het jammer, dat Apodi ook net op dezelfde positie speelt.

quote:
Een talent als Apodi verdient in elk geval zo veel mogelijk speeltijd. Is het niet als trequartista, dan wel als poacher. Ik zou hem in de grote wedstrijden in ieder geval altijd het vertrouwen geven. Van Persie zou ik in jouw geval alleen gebruiken als tutor - versterking voor de reserves.
Yep, hij speelt dan ook zo goed als elke wedstrijd. Nu loopt hij bijna 1op1 met assists (vooral op Pérez) en ook qua goals komt hij goed mee. Gemiddelde rating van ~7,90.
Goed dat je me er even aan herinnerd wat betreft Van Persie :)

quote:
Overigens wel grappig: ik zit nu ook bijna in 2016 met Feyenoord en dacht: hoe zou die Drage het bij mij doen. Blijkt dat ie al drie jaar bij Grasshoppers speelt en gemiddeld ongeveer een 6.70 scoort per seizoen... Het blijkt maar weer dat de ontwikkeling van spelers erg variabel is!
Ja, dat is wel heel apart. Maar hij heeft in principe middelmatige stats - hij presteert gewoon erg goed in mijn team. Hoe dat komt? Geen idee, misschien door het vertrouwen of de goede trainingsschema's. Hij speelt al 4 jaar bijna elke wedstrijd.
Afgelopen 2 seizoenen is hij ook tot beste Noorse speler gebombadeerd.

Heb je een screenie van jou team? :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Sejt op 11-01-2012 11:22:33 ]
pi_106675246
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 10:47 schreef alf89 het volgende:

[..]

Is het mogelijk om een deel van het salaris van Adebayor te verwerken in een prestatie contract? Dat je hem juist wat meer betaald per gespeelde wedstrijd. Dat zal je veel geld schelen in zake Strootman.
Ik zal daar wel eens naar kijken ja.. Hij is sowieso nog ff op proef, dus heb nog ff :P
pi_106675400
Heb een probleempje en krijg de oplossing niet gevonden via google.

Gister FM ingestaleerd, wil ik een wedstrijd spele middels de 3d engine, maar heel het veld is zwart en komt af en toe een "regenboog"kleurige streep doorheen.

Iemand die weet waar dit aanligt?
pi_106679154
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 11:26 schreef Brieke het volgende:
Heb een probleempje en krijg de oplossing niet gevonden via google.

Gister FM ingestaleerd, wil ik een wedstrijd spele middels de 3d engine, maar heel het veld is zwart en komt af en toe een "regenboog"kleurige streep doorheen.

Iemand die weet waar dit aanligt?
Misschien iets om te melden op het SI forum, zij zijn de echte experts :P.
pi_106679887
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 11:07 schreef Sejt het volgende:

Heb je een screenie van jou team? :)

Ik denk dat ik misschien vanavond, maar waarschijnlijk morgenavond even een screentje fix. Ik wil eerst het seizoen 2015/2016 afmaken, dan zie je de statistieken erbij :)
  woensdag 11 januari 2012 @ 14:01:00 #110
277865 Sejt
Ondertitel
pi_106680036
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 13:55 schreef Kevillac het volgende:

Ik denk dat ik misschien vanavond, maar waarschijnlijk morgenavond even een screentje fix. Ik wil eerst het seizoen 2015/2016 afmaken, dan zie je de statistieken erbij :)
Is cool :)

Ik zit nu in november 2016 en ben al aan het kijken naar welke spelers een aflopend contract hebben. Voorbeelden: Sneijder, Van der Stegen, Torres, etc...
Nadeel is dat veel van die bekenden vrij oud zijn in 2016. Van der Stegen echter niet :9~

[ Bericht 0% gewijzigd door Sejt op 11-01-2012 14:06:04 ]
  woensdag 11 januari 2012 @ 15:03:54 #111
141024 Moron
.... Oh Crap
pi_106682425
Heb mijn game even aan de kant geschoven met Man City.
Ben een nieuwe game begonnen onderaan de Spaanse Divisies. Speelde nu met Sangonera in de Tweede Divisie B4. Aantal toernooitjes gehouden om geld te verzamelen en het leuke is dat ik nooit laatste ben geworden :') Terwijl alle tegenstanders uit de L1 komen :') :') Nog 1 toernooi te gaan en dan begint de competitie voor mij, ben benieuwd.
I picture your face.. In the back of my eyes
pi_106683026
2e Eredivisieseizoen met MVV met gemak 15e geworden, zou hoger zijn geweest als mn team geen mentaal zwakke periode had gehad met daarin ook een paar belangrijke spelers die geblesseerd waren... Komende zomer het team bij elkaar proberen te houden (en wat breedteversterkingen halen) en dan proberen om wat beter te doen volgend seizoen :).
pi_106694029
Jaaaaaaaa, tien wedstrijden onderweg in het seizoen 2018/2019 en Eastwood heeft de koppositie in de Championship gepakt. Ben benieuwd waar dit gaat eindigen :)

Mocht iemand ooit een speler zoeken voor Lower League Management: Joe McKee. Wat een baas. Gehaald toen ik in de League 2 speelde, waar hij een aardig aandeel had in de promotie en na een redelijk seizoen in de League 1 uitgegroeid tot een echte baas. Vorig seizoen de man die promotie mogelijk maakte (39 wedstrijden, 19 goals, 21 assists, 7.60 rating) en nu na 10 wedstrijden in de Championship 3 goals, 7 assists en 7.73 rating. HELD _O_
pi_106694937
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 19:35 schreef Rob_La_Chouffe het volgende:
Jaaaaaaaa, tien wedstrijden onderweg in het seizoen 2018/2019 en Eastwood heeft de koppositie in de Championship gepakt. Ben benieuwd waar dit gaat eindigen :)

Mocht iemand ooit een speler zoeken voor Lower League Management: Joe McKee. Wat een baas. Gehaald toen ik in de League 2 speelde, waar hij een aardig aandeel had in de promotie en na een redelijk seizoen in de League 1 uitgegroeid tot een echte baas. Vorig seizoen de man die promotie mogelijk maakte (39 wedstrijden, 19 goals, 21 assists, 7.60 rating) en nu na 10 wedstrijden in de Championship 3 goals, 7 assists en 7.73 rating. HELD _O_
Ik speel nu in de League 2 ,met Blyth Rangers en heb even gekeken, maar in 2015 zit hij bij mij al in de premier divisie van Schotland en is een half miljoen waard. Onhaalbaar helaas.
pi_106695583
Eerste helft van het seizoen met schitterende resultaten afgesloten.

6de plaats met 29 punten na 17 wedstrijden.
Een paar stunts: 3-2 winst op Fenerbahçe, 3-1 winst op Trabzonspor, 4-2 winst op Bursaspor en 1-1 gelijkspel met Galatasaray. Tegen Galatasaray hebben we een overwinning misgelopen, we waren gewoon de betere :'(
  woensdag 11 januari 2012 @ 20:48:12 #116
182949 inZanity
Feyenoord Rotterdam
pi_106698111
M'n eerste seizoen met Anzhi zit erop, en wat voor één! ^O^ Zo'n beetje het hele seizoen op de 2e plek gestaan met een straatlengte voorsprong op de nummer 3, maar ook een straatlengte achterstand op nummer 1 CSKA die gewoon duidelijk een maatje te groot bleek. Ook aan het einde van de rit na de kampioensgroep hebben we de 2e plek zonder al te veel moeite kunnen behouden en de achterstand op CSKA zelfs kunnen verkleinen tot slechts 3 puntjes. Dus in het eerste seizoen gewoon al (voorronde)CL gehaald! Terwijl de verwachting van het bestuur kwalificeren voor Europa League was en de prognose een 4e plaats. Bovendien heb ik gelijk een prijs gepakt in de vorm van de Russische beker door in de finale rivaal Spartak Moskou te verslaan.

Het 2e seizoen is inmiddels begonnen. En we hebben de eerste wedstrijd in de voorronde voor de CL met 0-4 gewonnen uit bij Panathinaikos, prima prestatie lijkt me. Helaas wel de Russische super cup met 4-2 verloren van CSKA.. Nu eerst maar eens kijken wat ik met m'n transferbudget van ruim 20M ga doen.. :P

Eto'o is trouwens echt ziekelijk goed. In het eerste seizoen 49 goals in 43 wedsrijden(in competitie 45 uit 39) en 15 assists.. _O_

[ Bericht 8% gewijzigd door inZanity op 11-01-2012 21:32:17 ]
  woensdag 11 januari 2012 @ 20:55:01 #117
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_106698595
32 schoten, 78% balbezit en 2-0 uit verliezen bij De Graafschap dat 3 keer op doel heeft geschoten. :')
Ook weer een leuke pot dus, mooi dat de concurrent heeft gelijk gespeeld.
pi_106701390
Carrière begonnen met Feyenoord, sta zo tegen de winterstop gewoon eerste met 7 punten voorsprong :'). Heb wel een stuk of 7 blessures die een paar maanden duren (waaronder 4 van mijn rechtsbacks), hoewel ik niet eens zwaar train & de spelers altijd fit zijn. Guidetti doet 't lekker, Cabral heerlijk en Mokotjo ook. Vlaar is zelfs een van mijn topscorers (ongeveer 1/4 van mijn doelpunten komen uit corners :) ). Al maandelang Carlos Fierro geprobeerd te kopen, maar kwam, toen hij eindelijk wou komen, 110k tekort voor zn afkoopclausule :') :') :')
pi_106701490
Oh dilemma. Ik heb een regen gescout van 15 jaar die echt zieke stats heeft. Hij moet alleen 12,5 miljoen opbrengen! Ik kan wachten en hopen dat hij ooit goedkoper wordt of nu al toeslaan. Wie helpt me?
  woensdag 11 januari 2012 @ 21:55:53 #120
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_106702586
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 21:38 schreef Lange_Lans het volgende:
Oh dilemma. Ik heb een regen gescout van 15 jaar die echt zieke stats heeft. Hij moet alleen 12,5 miljoen opbrengen! Ik kan wachten en hopen dat hij ooit goedkoper wordt of nu al toeslaan. Wie helpt me?
Goedkoper worden?

Misschien heb je later mazzel en wil hij zijn contract niet verlengen omdat hij te veel vraagt en kan je 'm gratis oppikken. Maar er kan natuurlijk altijd een andere club komen die 'm in de tussentijd koopt. Zolang hij nog gewoon verbonden is aan een club, zal hij echt niet goedkoper worden, maar juist duurder, omdat hij natuurlijk steeds beter wordt.
pi_106704379
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 19:35 schreef Rob_La_Chouffe het volgende:

Haha, wat heerlijk om dit te lezen! Joe McKee was DE man in mijn Fleetwood Town game op FM11. Ik haalde hem toen ik in de League 2 zat (eerst twee jaar huren, daarna kon ik 'm transfervrij overnemen van Burnley) en hij heeft drie promoties meegemaakt. Elke keer opnieuw groeide hij uit tot de sterspeler, met een rating rond de 7.50. Zijn afstandschoten, maar vooral zijn vrije trappen zijn fe-no-me-naal!

Hier een paar van zijn pareltjes:

In mijn huidige Feyenoord-game heb ik hem ook gehaald, gewoon omdat hij legend is :D Ik moet toegeven dat ie voor het niveau van de Eredivisie tekort komt. Maar fuck that, voor de reserves is ie een heerlijke speler!
  woensdag 11 januari 2012 @ 22:25:34 #122
182949 inZanity
Feyenoord Rotterdam
pi_106704527
Tweede wedstrijd tegen Panathinaikos 5-0 gewonnen in eigen huis dus met een 9-0 overwinning door naar de volgende ronde. Moet het nu opnemen tegen Dinamo Kiev, en daar kom ik goed mee weg want het had ook Juventus, Liverpool, Sevilla of PSG kunnen zijn. Kiev moet te doen zijn lijkt me, dus de groepsfase lonkt.. ^O^
pi_106705265
Heb hem gekocht. Weet niet hoe ik een screentje kan plaatsen. -O- Zodra ik een prtscr maak, krijg ik een afbeelding van mijn onderliggend bureaublad.
pi_106706075
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 21:38 schreef Lange_Lans het volgende:
Probeer hem om te lullen zodat hij weg wilt en dan toeslaan
  woensdag 11 januari 2012 @ 23:14:27 #125
277865 Sejt
Ondertitel
pi_106706891
En ook wereldkampioen voor clubs geworden door Santos uit Brazilië met 3-1 in de finale te verslaan :)

Kakuta speler van het toernooi. Drage 2e en De Vrij 3e O-)
pi_106707216
Ik krijg Canales aangeboden terwijl ik Wilshere en Douglas Costa al heb. Oh Joy.
  woensdag 11 januari 2012 @ 23:50:28 #127
141024 Moron
.... Oh Crap
pi_106708413
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 22:39 schreef Lange_Lans het volgende:
Heb hem gekocht. Weet niet hoe ik een screentje kan plaatsen. -O- Zodra ik een prtscr maak, krijg ik een afbeelding van mijn onderliggend bureaublad.
Alt + F9
pi_106713195
Met City geprobeerd Rooney of Torres te kopen mar ze waren niet geintresseerd.
Nu maar voor Rossi of Babacar als vervanger voor Tevez.
Trouwens toen Tevez verkocht was kreeg ik een berich van de supporters dat ze blij waren met de verkoop :P
pi_106714934
4e seizoen PSV begonnen met een duel tegen die Hongaren.. Netjes met 3-0 gewonnen. Vervolgens begint de competitie uit bij De Graafschap: 2-1 nederlaag..

FF helemaal klaar ermee.. Maar ff nieuwe game gestart met het IJslandse FH. Kijken of dat het plezier terug kan brengen :)

Eerste 2 oefenduels in ieder geval al gewonnen :')
pi_106714974
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 22:39 schreef Lange_Lans het volgende:
ALT + Print SCR doen dan. :P

edit : soort van spuit 11.
  donderdag 12 januari 2012 @ 11:02:43 #131
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_106716067
Gyon Fernandez doet het hier in ieder geval boven verwachting ondanks beperkte stats.
Hij stagneerde iets qua goals en liep nog maar 1 op 1 (hehe), maar na een 5-punter tegen FC Groningen (thuis op de counter) heeft ie na 14 wedstrijden de teller op 19 goals staan.
pi_106717798
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 23:50 schreef Moron het volgende:

[..]

Alt + F9
F12 kan volgens mij ook, dan maak je een screenshot in Steam. Dan kan je door rechtermuisknop op Steam -> Screenshots hem ook meteen uploaden.
pi_106718768
quote:
99s.gif Op donderdag 12 januari 2012 11:02 schreef Lastpost het volgende:
Gyon Fernandez doet het hier in ieder geval boven verwachting ondanks beperkte stats.
Hij stagneerde iets qua goals en liep nog maar 1 op 1 (hehe), maar na een 5-punter tegen FC Groningen (thuis op de counter) heeft ie na 14 wedstrijden de teller op 19 goals staan.
Bij mij deed ie het ook beter dan verwacht in het eerste jaar, maar 19 uit 14 is wel bizar. Wat is je tactiek? :)
  donderdag 12 januari 2012 @ 12:34:17 #134
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_106718892
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 12:28 schreef Kevillac het volgende:

[..]

Bij mij deed ie het ook beter dan verwacht in het eerste jaar, maar 19 uit 14 is wel bizar. Wat is je tactiek? :)
2 keer een hattrick en dan laatst een 5-klapper tegen Groningen, dat tikt lekker aan natuurlijk.
Al heeft ie ook een tijdje gespeeld aan de zijkant omdat ik nog vertrouwen had in Guidetti.

Ik speel een aangepaste vorm van 4-4-2 met aanvallend ingestelde middenvelders aan de zijkanten (vleugelspits als functie, maar minder aanvallend opgesteld), 2 gewone centrale middenvelders (voorheen gekozen voor spelmaker en dynamisch maar dit werkt gewoon beter) en een 2 spitsen-systeem (Fernandez afmaker, Cissé schaduwspits) waarbij ik uit op de counter speel zonder opkomende backs en thuis met.

Vaste opstelling is:
Darley; Goossens, Vlaar, De Vrij, Leerdam; Stevanovic, El Ahmadi; Poulsen en Bakkal aan de zijkant; Cissé en Fernandez in de spits.

Overigens net dé wedstrijd gehad, Ajax-Feyenoord en met 10 man en aanvallend spel (ruimte genoeg door het spel van Ajax, dus geen counter) 0-2 gewonnen.
Ajax had uiteindelijk maar 3 schoten op doel, prima resultaat dus en ik mag rustig aan al aan de titel gaan denken zo. _O_
Voor komend heb ik me alvast verzekerd van de diensten van Vormer voor de vertrekkende Van Haaren, Vicento voor Biseswar en Kezman als back-up voor de vertrekkende Guidetti.
Waarbij de laatste het goed doet bij z'n huidige werkgever dus ik heb de hoop dat ie zich misschien wel in de basis kan spelen.

[ Bericht 20% gewijzigd door Lastpost op 12-01-2012 13:05:47 ]
pi_106719772
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 23:50 schreef Moron het volgende:

[..]

Alt + F9
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 10:08 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

ALT + Print SCR doen dan. :P

edit : soort van spuit 11.
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 11:57 schreef MMUFC het volgende:

[..]

F12 kan volgens mij ook, dan maak je een screenshot in Steam. Dan kan je door rechtermuisknop op Steam -> Screenshots hem ook meteen uploaden.
Doen het allemaal niet. ;(
Steeds weer een screen van het onderliggend bureaublad. Zal vanavond eens in de instellingen kijken.
pi_106720040
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 13:01 schreef Lange_Lans het volgende:
Steeds weer een screen van het onderliggend bureaublad. Zal vanavond eens in de instellingen kijken.
Vreemd, ALT zou ervoor moeten zorgen dat er alleen een screen wordt gemaakt van het op dat moment actieve programma.

Ik doe het altijd met ALT+Printscr, dan Paint openen en CTRL-V.
In Paint pas ik m dan nog ff wat aan en dan gooi ik m online.
  donderdag 12 januari 2012 @ 13:22:20 #137
141024 Moron
.... Oh Crap
pi_106720503
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 13:01 schreef Lange_Lans het volgende:

[..]

[..]

[..]

Hij maakt een mapje aan in de map van Football Manager met screenshots. Daar staan ze in.
pi_106721566
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 13:22 schreef Moron het volgende:

[..]

Hij maakt een mapje aan in de map van Football Manager met screenshots. Daar staan ze in.
Oh, allright.
Is dat iets nieuws in deze versie?
Ik voel me een beetje digibeet nu. :@
  donderdag 12 januari 2012 @ 15:01:30 #139
141024 Moron
.... Oh Crap
pi_106723596
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 13:56 schreef Lange_Lans het volgende:

[..]

Oh, allright.
Is dat iets nieuws in deze versie?
Ik voel me een beetje digibeet nu. :@
Nee is al een tijdje, maar als ik met Alt + F9 een screenshot maak, maakt ie zelf een mapje Screenshots aan in de map van FM, waar ie vervolgens alle screenshots in zet.
pi_106724083
Dat heb ik ook altijd. Ik moet altijd met een omweg de screenshots maken. Je zult de beeldinstellingen van FM op een ander beeldformaat moeten zetten. Zodat je in een venster speelt.

Daarna kun je met 'knipprogramma' de foto perfect uitsnijden hoe je het zelf wilt. Knipprogramma zit standaard op de nieuwe windows-uitvoeringen.
  donderdag 12 januari 2012 @ 17:04:05 #141
351185 Quisho
Pay attention, it's free
pi_106728060
Weer eens opgestart na een paar weken :) Nog 1 punt nodig tegen PSV en dan winnen we weer de Eredivisie *O*

Oh ik wist niet eens dat FM ook een optie had om ingame screenshots te maken. Net even getest met printscreen werkt het inderdaad niet als je niet in windowed mode speelt maar met alt + f9 wel ja.

League dus gewonnen, 15e minuut 1-0 door Janssen, maar even later was Ter Stegen geblesseerd en ik had mijn wisselkeeper niet op de bank geplaatst :') Dus een verdediger als keeper, gelukkig bleef de score de hele wedstrijd 1-0.

[ Bericht 9% gewijzigd door Quisho op 12-01-2012 17:31:42 ]
pi_106730312
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 15:01 schreef Moron het volgende:

[..]

Nee is al een tijdje, maar als ik met Alt + F9 een screenshot maak, maakt ie zelf een mapje Screenshots aan in de map van FM, waar ie vervolgens alle screenshots in zet.
Die werkt inderdaad. Dank je.

Aanschouw Jonathan Joly. 15 jaar. Misschien een toekomstige absolute held, misschien een miskoop van 12,5 miljoen. In ieder geval het grootste talent uit mijn eerste game.
pi_106730897
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 18:17 schreef Lange_Lans het volgende:

[..]

Die werkt inderdaad. Dank je.

Aanschouw Jonathan Joly. 15 jaar. Misschien een toekomstige absolute held, misschien een miskoop van 12,5 miljoen. In ieder geval het grootste talent uit mijn eerste game.
[ afbeelding ]
Nu al af en toe een wedstrijd laten meedoen (bijvoorbeeld beker) en vanaf zijn 18e is het gewoon een vaste basiskracht. Super speler, ik snap wel dat je hem hebt aangetrokken.
pi_106732767
Vorig seizoen verspeelde ik op de laatste speeldag de titel aan Ajax door zelf van Vitesse te verliezen. Dit seizoen was het wederom een nek-aan-nek race tot op de laatste speeldag. Sterker nog, op de laatste speeldag stond ik gelijk in punten met Ajax. Uiteraard had het traditioneel veelscorende Ajax weer een beter doelsaldo, dus ik moest winnen én hopen op puntverlies van 020.

Laatste speeldag:
Willem II – Feyenoord 1-3.
Vitesse – Ajax…… 0-2.

Dit geloof je toch niet?! Tweede keer achter elkaar het kampioenschap op een haar na mislopen aan dat klote Amsterdam! :') Maar goed, let’s face it, dan ben je gewoon niet goed genoeg.
En zo word je met de neus op de feiten gedrukt. Ik was/ben erg tevreden met mijn selectie, waar ongelooflijk veel talent in zit. Maar blijkbaar is dat niet genoeg om Ajax af te troeven – en in Europa heb ik ook nog geen enkele rol van betekenis gespeeld. Misschien maar eens mijn beleid radicaal omgooien; time for a change :)

Ik zal straks een screentje van m’n huidige team posten. Zitten wel veel regens in, bijna de helft van mijn selectie is < 21.

(overigens wel de beker gepakt, maar meer dan een schrale trost is dat nu niet).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-01-2012 20:19:06 ]
pi_106734948
Selectie seizoen 2015/2016.

Leo Janssen, René Jansen en Martijn Schreuder komen uit de eigen jeugd - prima oogst, moet ik zeggen.
Ragab (Egypte), Medina (Argentinië), Masawudu (Ghana), Torres (USA), Moreira (Costa Rica), Roux (Frankrijk) en René Rozema (opgepikt bij Helmond Sport) zijn talentvolle regens. Allemaal voor een spotprijs, of gratis.
Brek Shea was met 3.5m de duurste aankoop. Leeftijd: Ron Vlaar is 31, de rest is 25 of jonger.

Het 'probleem' lijkt bij de centrale middenvelders te liggen. Medina viel ondanks zijn indrukwekkende stats tegen en Clasie heeft dit seizoen een minder gepresteerd dan de seizoenen ervoor.

---

Jamie Torres

James Masawudu. Jammer dat ie dit seizoen twee langdurige blessures heeft gehad, hij is eigenlijk mijn gevaarlijkste speler (liep vorig seizoen één op één).

Dario Medina

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 12-01-2012 20:23:50 ]
  donderdag 12 januari 2012 @ 20:32:32 #146
277865 Sejt
Ondertitel
pi_106735684
Leuke regens hoor :9~

Ik word elk seizoen redelijk makkelijk kampioen, maar dat komt volgens mij ook doordat m'n concurrenten zoveel punten laten liggen...
pi_106735922
Wil ik met Feyenoord Heber kopen, heb ik bij lange na niet genoeg geld, vraag ik aan het bestuur om erover te onderhandelen, DOEN ZE HET *O* *O* *O* . Sta nu ruim eerste met Feyenoord (11 punten voorsprong) na iets van 16 speelrondes, gaat heel lekker zo :D
pi_106736521
Is deze speler het plakkaat "regen" waard? :D

Feyenoord-
pi_106736878
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 20:47 schreef Zenit- het volgende:

[ afbeelding ]
Nee. Deze jongen zit standaard al in het spel. Een regen is puur door het spel zelf gegenereerd en is daardoor uniek in jouw save. Dudu speelt in mijn save momenteel bij Espanyol.
pi_106737141
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 20:53 schreef Greci het volgende:

[..]

Nee. Deze jongen zit standaard al in het spel. Een regen is puur door het spel zelf gegenereerd en is daardoor uniek in jouw save. Dudu speelt in mijn save momenteel bij Espanyol.
Oooh, zo. :P Maar hij is wel goed, denk ik, mijn scouts geven hem 4 sterren, dus het zou in principe een goeie kunnen zijn voor mijn team. :)
Feyenoord-
pi_106738155
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 20:47 schreef Zenit- het volgende:

[ afbeelding ]
Die skin. _O_
pi_106738180
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 20:36 schreef PizzaGeit het volgende:
Wil ik met Feyenoord Heber kopen, heb ik bij lange na niet genoeg geld, vraag ik aan het bestuur om erover te onderhandelen, DOEN ZE HET *O* *O* *O* . Sta nu ruim eerste met Feyenoord (11 punten voorsprong) na iets van 16 speelrondes, gaat heel lekker zo :D
Heb je Heber al gehaald? Ik zou er nog even over nadenken. Ik heb hem namelijk ook gehaald en hij is bij mij jammerlijk mislukt :N
In het eerste jaar was hij constant ongelukkig omdat hij zich niet kon aanpassen aan ons kikkerlandje. Ik heb hem twee keer tijdelijk teruggestuurd, maar tevergeefs. Vervolgens een jaar verhuurd aan Catania, daar deed ie het redelijk... maar eenmaal terug in Rotterdam schopte hij geen deuk in een pakje boter. Uiteindelijk, na een half jaar in de reserves, met verlies verkocht.

Uiteraard geen garantie dat jij niet het beste uit hem kan halen, maar ik wil het je als mede-manager toch even meegeven ;)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-01-2012 21:14:37 ]
pi_106738576
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 20:32 schreef Sejt het volgende:
Leuke regens hoor :9~

Ik word elk seizoen redelijk makkelijk kampioen, maar dat komt volgens mij ook doordat m'n concurrenten zoveel punten laten liggen...
PSV en FC Twente laten het wel steeds meer afweten, vooral de laatste twee seizoenen. Maar Ajax is fucking vervelend! Ze hebben spelers rondlopen als Blaise Matuidi en Gonzalo Castro, plus dat Van der Wiel, Vermeer en zelfs Eriksen er nog zitten :{w

Maar ik zal ze krijgen, al is het het laatste wat ik doe ~O>

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 12-01-2012 21:23:13 ]
pi_106740117
In de jeugd van Tottenham zit nog een leuk spelertje, Coulybali heet ie. Zeer grote potentie.
"Als je een speler ziet sprinten is hij te laat vertrokken." - JC
pi_106740648
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 21:14 schreef Kevillac het volgende:

[..]

Heb je Heber al gehaald? Ik zou er nog even over nadenken. Ik heb hem namelijk ook gehaald en hij is bij mij jammerlijk mislukt :N
In het eerste jaar was hij constant ongelukkig omdat hij zich niet kon aanpassen aan ons kikkerlandje. Ik heb hem twee keer tijdelijk teruggestuurd, maar tevergeefs. Vervolgens een jaar verhuurd aan Catania, daar deed ie het redelijk... maar eenmaal terug in Rotterdam schopte hij geen deuk in een pakje boter. Uiteindelijk, na een half jaar in de reserves, met verlies verkocht.

Uiteraard geen garantie dat jij niet het beste uit hem kan halen, maar ik wil het je als mede-manager toch even meegeven ;)
Nouja, het bestuur heeft het in eigen handen genomen en hij is zojuist gearriveerd ... Hoop op het beste voor hem :P
pi_106741159
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 21:57 schreef PizzaGeit het volgende:

[..]

Nouja, het bestuur heeft het in eigen handen genomen en hij is zojuist gearriveerd ... Hoop op het beste voor hem :P
Haha oké. Hij draaide als een malle in Brazilië, dus hij moet wel iets kunnen. Ben benieuwd!
pi_106741449
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 22:07 schreef Kevillac het volgende:

[..]

Haha oké. Hij draaide als een malle in Brazilië, dus hij moet wel iets kunnen. Ben benieuwd!
Hij heeft net al gescoord :)
Tegen amateurs weliswaar, maar toch.
  donderdag 12 januari 2012 @ 22:47:44 #158
277865 Sejt
Ondertitel
pi_106743236
Beetje veel over...

Voor Feyenoord begrippen hè.
  donderdag 12 januari 2012 @ 23:17:26 #159
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_106744964
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 21:45 schreef Crocmaz het volgende:
In de jeugd van Tottenham zit nog een leuk spelertje, Coulybali heet ie. Zeer grote potentie.
Coulibaly heet 'ie ;) Heb hem met Ajax gratis opgepikt als back-up voor Bony en aangezien Bony constant geblesseerd was seizoen (2014/15) veel gespeeld. Deed 't prima ondanks zijn 19 jaar.

Na 't seizoen 2014/15 ook ontslag genomen bij Ajax. Kampioen, beker en EL gewonnen maar geen zin om verder te gaan om de CL te winnen. Eredivisie is echt veel te makkelijk, win alles (behalve thuis tegen Feyenoord uiteraard :') Fans weer boos..) veel te makkelijk. Ook met experimentele opstelling en veel jeugdspelers (regens) werd het nooit spannend. Nu gebruik gemaakt van de optie om andere competities in te laden en wachten tot er een leuke club komt :)
Tranquillo
pi_106745466
@ Kevillac:
Wat een wereldspits is die Heber :D. Heeft net in zijn eerste officiele wedstrijd (kwartfinale beker tegen FC Twente) een hattrick gescoord en twee assists gegeven *O* *O* *O* .
EDIT: Fock, krijgt ie in de laatste minuut nog ff rood van Kevin Blommetje :')
pi_106745738
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 23:27 schreef PizzaGeit het volgende:
@ Kevillac:
Wat een wereldspits is die Heber :D. Heeft net in zijn eerste officiele wedstrijd (kwartfinale beker tegen FC Twente) een hattrick gescoord en twee assists gegeven *O* *O* *O* .
EDIT: Fock, krijgt ie in de laatste minuut nog ff rood van Kevin Blommetje :')
Fijn, dan ligt het weer aan mij :D
pi_106752844
De Upper League cup is begonnen in IJsland. Die wordt gespeeld tijdens februari en maart en dan begint de competitie als het goed is in April(als dus de Upper League Cup finale geweest is en ook de supercup is geweest..)
Heb inmiddels tegen 3 eerste divisie clubs gespeeld en tegen 1 eredivisieclub(Breidablik).
Tegen Breidablik 1-2 verloren(gelijkspel was terecht geweest) de overige 3 duels ruim gewonnen..
pi_106753884
Ligt het aan mij, of zijn er in FM12 veel meer goede regens dan in de voorgaande edities? Het is echt niet te geloven wat ik allemaal tegenkom in mijn jaarlijkse talentenjacht!

Ik zit nu in de zomer van 2016 en ik was van plan om een aantal ervaren krachten te halen. Maar het kwijl druipt uit m'n mond als ik onderwijl al die talentjes zie :9~
  vrijdag 13 januari 2012 @ 10:44:16 #164
277865 Sejt
Ondertitel
pi_106753977
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 10:40 schreef Kevillac het volgende:
Ligt het aan mij, of zijn er in FM12 veel meer goede regens dan in de voorgaande edities? Het is echt niet te geloven wat ik allemaal tegenkom in mijn jaarlijkse talentenjacht!

Ik zit nu in de zomer van 2016 en ik was van plan om een aantal ervaren krachten te halen. Maar het kwijl druipt uit m'n mond als ik onderwijl al die talentjes zie :9~
Geen idee, maar ik ben er ook al meerdere tegengekomen inderdaad.

Ik zit echter al met een lading talenten en goede jeugdspelers. Dus ik moet me regelmatig inhouden om niet alles op te kopen; zeker als je ziet hoeveel budget ik over heb 8-) Geen zin om over een paar jaar met een lading goede spelers te zitten die hun plek met 4 anderen moeten delen...

Trouwens: keepers :') Piet Velthuizen heb ik begin dit seizoen transfervrij kunnen strikken met als rol 'backup'. Begon na 3 wedstrijden al te zeiken dat hij meer wilde spelen. Op zich is hij maar een klein beetje slechter dan m'n 1e keeper Ospina, dus ik heb 'm de makkelijke wedstrijden laten spelen. Maar nu heb ik een serie moeilijkere wedstrijden gehad... begint hij weer te zeiken!!
Nu heb ik hem in de reserves gezet - op zich ben ik tevreden met hem qua prestaties en hij is Tutor voor een goede jeugdspeler. Maar waarom moeten die 2e keepers altijd zo enorm zeuren om een plekkie? Dan moeten ze gewoon niet een contract ondertekenen voor de backup positie }:|

Nu zit ik te twijfelen of ik hem gewoon behoud (homegrown speler, goede kwaliteiten) en hem de makkelijkere wedstrijden blijf opstellen, of dat ik alweer een nieuwe 2e keeper probeer te vinden, zoals ik de afgelopen 3 seizoenen heb gedaan.

[ Bericht 15% gewijzigd door Sejt op 13-01-2012 10:49:35 ]
pi_106754756
Seizoen 2013/2014 is net begonnen voor mijn FC Twente. Na een succesvol vorig seizoen (Beker/Kampioen/Johan/Halve Finale CL), sta ik nu voor een seizoen waarin ik wat talentvolle spelers probeer door te laten breken. Heb wat leuke buitenlandse talentjes kunnen strikken en een paar goede uit eigen land/opleiding.

Transfers:

Huidige selectie:

Eerste wedstrijd CL:

Ik heb zo het idee dat Vela wel eens de aankoop van dit seizoen kan zijn. Enige 'zwakkere' punt bij mij is mijn keeper. Mihaylov gaat in de winterstop weg en ik ga Guilherme de kans geven zich te ontwikkelen. Met Hildebrand als back-up ben ik voor de NL competitie op die positie wel goed vertegenwoordigd. CL twijfel ik nog een beetje aan, ik hoop dat Guilherme goed groeit.

Oja: last minute gratis speler:

Best nice
pi_106755346
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 10:44 schreef Sejt het volgende:

[..]

Geen idee, maar ik ben er ook al meerdere tegengekomen inderdaad.

Ik zit echter al met een lading talenten en goede jeugdspelers. Dus ik moet me regelmatig inhouden om niet alles op te kopen; zeker als je ziet hoeveel budget ik over heb 8-) Geen zin om over een paar jaar met een lading goede spelers te zitten die hun plek met 4 anderen moeten delen...

Trouwens: keepers :') Piet Velthuizen heb ik begin dit seizoen transfervrij kunnen strikken met als rol 'backup'. Begon na 3 wedstrijden al te zeiken dat hij meer wilde spelen. Op zich is hij maar een klein beetje slechter dan m'n 1e keeper Ospina, dus ik heb 'm de makkelijke wedstrijden laten spelen. Maar nu heb ik een serie moeilijkere wedstrijden gehad... begint hij weer te zeiken!!
Nu heb ik hem in de reserves gezet - op zich ben ik tevreden met hem qua prestaties en hij is Tutor voor een goede jeugdspeler. Maar waarom moeten die 2e keepers altijd zo enorm zeuren om een plekkie? Dan moeten ze gewoon niet een contract ondertekenen voor de backup positie }:|

Nu zit ik te twijfelen of ik hem gewoon behoud (homegrown speler, goede kwaliteiten) en hem de makkelijkere wedstrijden blijf opstellen, of dat ik alweer een nieuwe 2e keeper probeer te vinden, zoals ik de afgelopen 3 seizoenen heb gedaan.
Ik zou 'm houden. Zolang zijn contract loopt en jij geen biedingen accepteert, kan hij niet weg. En als ie moet spelen dan delivert ie toch wel. Zoals je zegt, hij is een HG-player en hij heeft de ervaring om te tutoren. Ideaal toch?
Ik heb nu drie keepers van jonger dan 21, alleen met maximaal een 'rotation' squad status. Lekker rustig :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2012 11:34:37 ]
pi_106755363
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 11:13 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Seizoen 2013/2014 is net begonnen voor mijn FC Twente. Na een succesvol vorig seizoen (Beker/Kampioen/Johan/Halve Finale CL), sta ik nu voor een seizoen waarin ik wat talentvolle spelers probeer door te laten breken. Heb wat leuke buitenlandse talentjes kunnen strikken en een paar goede uit eigen land/opleiding.

Transfers:
[ afbeelding ]

Huidige selectie:
[ afbeelding ]

Eerste wedstrijd CL:
[ afbeelding ]

Ik heb zo het idee dat Vela wel eens de aankoop van dit seizoen kan zijn. Enige 'zwakkere' punt bij mij is mijn keeper. Mihaylov gaat in de winterstop weg en ik ga Guilherme de kans geven zich te ontwikkelen. Met Hildebrand als back-up ben ik voor de NL competitie op die positie wel goed vertegenwoordigd. CL twijfel ik nog een beetje aan, ik hoop dat Guilherme goed groeit.

Oja: last minute gratis speler:
[ afbeelding ]
Best nice
Kuhhhhhhlere wat een selectie _O_
pi_106755518
Ja best aardig he. Heb alleen te veel mensen voor de twee MC posities...
  vrijdag 13 januari 2012 @ 11:43:26 #169
277865 Sejt
Ondertitel
pi_106755613
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 11:39 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Ja best aardig he. Heb alleen te veel mensen voor de twee MC posities...
Misschien kun je iemand omtrainen naar een andere positie, waar je een mindere bezetting hebt? :) (als hij de goede stats ervoor heeft)
pi_106755685
Dat zijn toch de transfers waar het om gaat he.. Nick Marsman voor wel 500 euro verkocht :P
pi_106755717
Nja niet echt momenteel helaas. Enige wat ik mis is een back up voor de linksback (naast natuurlijk de talentjes). Maargoed: ik ben ook tevreden over de selectie hoor...

Jammer dat ik Babacar pas net gekocht heb. Hij heeft bij Man Utd helemaal stilgestaan in zijn ontwikkeling.

Maareh: als jullie een spits en een mc/vm weg zouden moeten doen uit mijn selectie. Wie zouden het dan zijn?

@ MMUFC: juist, dik geld aan verdiend die kerel!

Tweede wedstrijd CL:

Begint lekker :D

[ Bericht 7% gewijzigd door Peter_Aragorn op 13-01-2012 12:13:24 ]
pi_106756058
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 11:47 schreef Peter_Aragorn het volgende:

Maareh: als jullie een spits en een mc/vm weg zouden moeten doen uit mijn selectie. Wie zouden het dan zijn?

Wilfried en Brama.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2012 11:57:59 ]
pi_106756097
Brama zat ik ook al aan te denken. Speelt bijna niet, maar is natuurlijk wel een van de clubiconen... Wilfried doet het wel erg goed...
pi_106756271
Je kunt ook één van je spitsen verhuren en dan over een jaar Babacar verkopen.
pi_106756308
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 12:05 schreef Kevillac het volgende:
Je kunt ook één van je spitsen verhuren en dan over een jaar Babacar verkopen.
Go Ahead ziet Babacar wel als huurling zitten denk ik :p

Edit: Hmm, mag niet omdat hij van buiten de EU is...
pi_106756521
Foutje...

Het moet trouwens niet gekker worden hoor:

Die ene tegengoal is nog een eigen goal ook...

[ Bericht 67% gewijzigd door Peter_Aragorn op 13-01-2012 12:51:39 ]
pi_106762478
Martin Jol heeft het bondscoachschap na EK2016 (waavoor NL niet was geplaatst) overgenomen van 'Jan Jansen' en prompt mogen mijn spelers Jordy Clasie, Stefan de Vrij en Leandro Bacuna hun interlanddebuut maken.

Nederland staat 23ste op de wereldranglijst :{

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2012 14:53:24 ]
pi_106762725
Ik speel FM nu sinds 2008, maar bij deze editie ben ik nog niet verder gekomen dan de eerste twee oefenwedstrijden. Ik kan me gewoon niet motiveren. In 2008 en 2009 heb ik leuke carrieres gehad met Leeds, Feyenoord en Sc Heerenveen. 2010 was de tijd van Chelsea en in 2011 was ik een clubhopper. Nu wilde ik weer met Feyenoord beginnen, maar het lukt gewoon niet :'). Ik sluit hem af na 10 minuten en dan kom je niet echt veel verder.

Zijn er meer mensen met dit probleem? :( of tips om het te verhelpen.
Feyenoord Rotterdam
pi_106763997
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 12:13 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Foutje...

Het moet trouwens niet gekker worden hoor:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Die ene tegengoal is nog een eigen goal ook...
_O_
pi_106764306
quote:
16s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 15:37 schreef dennis3d het volgende:

[..]

_O_
En in Manchester gewoon 3-3 gespeeld... Man man man...
pi_106766132
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 15:45 schreef Peter_Aragorn het volgende:

[..]

En in Manchester gewoon 3-3 gespeeld... Man man man...
_O_ _O_
pi_106774268

Top talent.
  vrijdag 13 januari 2012 @ 20:10:54 #183
182949 inZanity
Feyenoord Rotterdam
pi_106774699
Pfffff wat een domper..

Na de 9-0 overwinning over 2 wedstrijden tegen Panathinaikos moest ik het in de laatste voorronde voor de CL opnemen tegen Dinamo Kiev. Thuis 3-0 gewonnen dus ik dacht dat komt wel goed en ik verheugde me er al op om CL te gaan spelen. Tweede wedstrijd aangezet en even weggelopen om wat anders te doen, kom ik terug staan we 4-0 achter.. :') Uiteindelijk 5-0 verloren. :( Nu in de EL moet ik het opnemen tegen Schalk, Dnipro en Standard Luik.

Na de tweede plek in het eerste seizoen wil ik nu toch wel mee gaan doen om de titel al ben ik bang dat CSKA nog een maatje te groot is. Zolang ik Europees voetbal al ben ook al tevreden. Dit is in ieder geval de selectie die het moet gaan doen:

pi_106776650
quote:
Heb je met zo'n grote selectie niet veel gezeik van ontevreden spelers?
pi_106786153
Jat joh, dan win je gewoon even de dubbel in seizoen 2011-2012 met Feyenoord :P
pi_106786886
Whoppa!

zaterdag 14 januari 2012 @ 00:17:05 #187
277865 Sejt
Ondertitel
pi_106789143
Apodi is zich ook leuk aan het ontwikkelen :9~ :9~

pi_106791407
Ik speel eigenlijk nog steeds FM10.
Maar welke stats moet een trainer voor standaardsituaties nu hebben, aanvallen, techniek en doorzettingsvermogen toch?
pi_106793141
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 00:17 schreef Sejt het volgende:

[ afbeelding ]
Waarom kan ik 'm niet vinden? ;(
pi_106794584
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 02:11 schreef d1ce het volgende:

[..]

Waarom kan ik 'm niet vinden? ;(
Omdat hij een regen is
pi_106795318
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 00:17 schreef Sejt het volgende:

[ afbeelding ]
_O_
pi_106795974
Dit is het elftal waar ik het mee doe :P
  zaterdag 14 januari 2012 @ 14:05:55 #193
277865 Sejt
Ondertitel
pi_106800334
Halve finale beker - uit tegen Twente:

Zucht................ |:(

Twente heeft hetzelfde, maar in iets veel mindere mate:

[ Bericht 13% gewijzigd door Sejt op 14-01-2012 14:12:36 ]
pi_106801366
Eerste seizoen(2028/2029 :+ ) met Altay op een schitterende manier afgesloten. Nummer 2 Galatasaray in Istanbul met 0-1 verslagen(zij hadden 20 schoten, wij 2 :9 ). Vervolgens 5de geëindigd en in de playoffs Ankaragücü en Bursaspor verslagen. 3de ronde van de playoffs(ik snap er niks van hoor) tegen nummer 4 van de kampioensgroep Trabzonspor gespeeld, weliswaar met 4-0 verloren maar we mogen beide uitkomen in de EL, dus snap niet wat de nut ervan was maar goed. Na mijn eerste jaar mogen we Europees dus :D (van ons werd verwacht dat ze niet degradeerden, dus knappe prestatie :D)
Mijn topscorer heeft met 36 doelpunten de Europese Gouden Schoen gewonnen(3de gouden schoen in mijn carriere). Jammer genoeg had hij een transferclausule van 4,75 miljoen :( Kampioen Besiktas heeft hem dus van me gepikt :( Trabzon bood veel geld aan een andere talent van me maar ik heb het toch maar laten zitten. Heb nu alleen een goede rechtsback nodig.

Mijn verdediging is dit hele seizoen al blessure gevoelig geweest, teveel langdurige blessures gehad eigenlijk en steeds waren dit mijn backs :(
pi_106801829
In de categorie 'nog nooit gezien': Robin van Persie scoort z'n 4e in een wedstrijd, en z'n 22e in 24 wedstrijden, komt er het commentaar: Hij wakkerde de Robin van Persie-hype verder aan *) Kan natuurlijk ook komen dat ik die nog nooit heb gezien, omdat ik vrijwel nooit naar het commentaar kijk.
pi_106802135
Ik moest net met een jeugd elftal spelen tegen A.C iedereen opeens NRG heel vaag maar wel 0-2 winst.
pi_106803669
Wil net m'n load game laden zegt die: 'can not load game'...

Gelukkig waren er nog een v2 + v3 maar die waren wel van 4 weken eerder in het spel. Hoe kan dit en hoe kan ik dit voorkomen voortaan? is het een bug in het spel of heb ik iets verkeerds gedaan bij het saven?
pi_106803726
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 16:06 schreef zeebeschuit het volgende:
Wil net m'n load game laden zegt die: 'can not load game'...

Gelukkig waren er nog een v2 + v3 maar die waren wel van 4 weken eerder in het spel. Hoe kan dit en hoe kan ik dit voorkomen voortaan? is het een bug in het spel of heb ik iets verkeerds gedaan bij het saven?
Had Ik ook een keer gewoon altijd elke maan 2 saves maken :D
pi_106807626
De afgelopen twee seizoen moest ik in Ajax mijn meerdere erkennen. Ik besloot om vijf versterkingen te halen voor het eerste elftal. Had wat geld gespaard, dus hoefde niemand te verkopen. Tevens heb ik de tactiek omgegooid naar een 4-4-2 formatie met wingers.

Dit is het resultaat.

Met overmacht kampioen :) Ajax viel dit jaar erg tegen, maar ik denk dat ik het anders ook wel had gered.
Het kampioenschap was na 29 wedstrijden al behaald. Daarna raakten vier basisspelers geblesseerd en kwam de klad erin, waardoor ik nog drie maal gelijkspeelde.
Europees ging het ook eindelijk wat beter. Tweede in een poule met Real Madrid, Juventus en Olympique Marseille en vervolgens AC Milan uitgeschakeld in de achtste finales:

In de kwartfinale zijn we kansloos geëlimineerd door FC Porto - mede door de eerder genoemde klad die erin kwam. Daarvoor was ik al verrassend uit de beker geknikkerd door NAC Breda, toch een beetje mijn angstgegner.
Toch ben ik heel tevreden.

Hoewel Jamie Torres wederom één van de belangrijkste spelers was, is onderstaande aankoop een schot in de roos gebleken. Voor 4.7m overgekomen van River Plate - mijn duurste aankoop - maar elke cent waard geweest.

pi_106809926
Lekker hoor met Feyenoord die Maidana is echt een beest _O_.

Na de Champions League en de Nationale Super Cup deze ook maar toegevoegd. :P
  zaterdag 14 januari 2012 @ 22:48:01 #201
182949 inZanity
Feyenoord Rotterdam
pi_106817043
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 20:51 schreef TvhN het volgende:

[..]

Heb je met zo'n grote selectie niet veel gezeik van ontevreden spelers?
Grote selectie? Dat valt best mee hoor. :P Vrijwel alle aankopen zijn jongelingen die in de jeugd of in het reserveteam spelen.

Tweede seizoen trouwens voortvarend begonnen. Na 9 wedstrijden koploper met 21 punten. En bovendien in de EL uitstekend gestart met een 4-0 uitoverwinning op Schalke en een 4-1 winst op Standard in eigen huis. :)
pi_106817651
Zo, ff Seedorf en Rivaldo gratis opgepikt, kunnen mooi gaan tutoren (Seedorf is zelfs nog een flinke versterking :D)
pi_106822914

Zo.
pi_106823361
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 01:46 schreef Snorrenbaard het volgende:
[ afbeelding ]

Zo.
Alweer?! :D
pi_106824201
Jups. :D
pi_106825881
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 02:53 schreef Snorrenbaard het volgende:
Jups. :D
Haha, nice!

Ben wel benieuwd naar je team, screentje?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 15-01-2012 09:31:09 ]
  zondag 15 januari 2012 @ 09:33:46 #207
277865 Sejt
Ondertitel
pi_106825895
Gz met de CL Snorrenbaard :)
pi_106832639
Het moet niet gekker worden... Sta nu na 10 wedstrijden met MVV op de 1e plaats.... Vorig seizoen nog 15e geworden met een vergelijkbaar team..... (Vooral gratis backup spelers gehaald).

Daar zaten wedstrijden bij tegen top5 clubs als Vitesse, Ajax, AZ en Feyenoord.....
pi_106836050
Zo juist cm01/02 geïnstalleer. Gratis legale download te verkrijgen. Even wat updates geïnstalleerd en we zijn up to date. Binnen anderhalf uur een seizoen.
pi_106837937
Met transfer updates?! Cm01/02 is nog steeds de beste ooit imo!

Link btw?
pi_106839487
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 17:38 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Met transfer updates?! Cm01/02 is nog steeds de beste ooit imo!

Link btw?
http://forums.championshi(...)owthread.php?t=63494
daar is dl link

http://champman0102.co.uk/forum/forum.php
veel data updates enzo :)
pi_106839528
Jip.

Wel even goed lezen.
In het kopje downloads de game downloaden, daarna officiele update eroverheen en dan de november database.

http://champman0102.co.uk/forum/downloads.php?do=file&id=1
pi_106843462
Groepsronde makkelijker overleefd dan ik dacht:

pi_106843776
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 09:30 schreef Kevillac het volgende:

[..]

Haha, nice!

Ben wel benieuwd naar je team, screentje?
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 02:09 schreef Kevillac het volgende:

[..]

Alweer?! :D
Heb atm geen screentje, maar mijn sterkhouders zijn Mandanda,Mbia,Ait Fana en Remy, Rondon. Seizoen 3 gaat wel een stuk minder als verwacht, ik loop wss de titel mis en de enige prijs die gewonnen kan worden is de beker.
  zondag 15 januari 2012 @ 22:44:17 #215
351185 Quisho
Pay attention, it's free
pi_106853286
Hm speel nu met Ajax maar Everton heeft me een baan aangeboden. Misschien is een verandering wel leuk, maar ben er nog niet over uit :P Is Everton kwalitatief beter dan Ajax?
pi_106853360
Net mn eerste CL-wedstrijd zwaar geflatteerd verloren:

Heb ook nog 3 keer de paal/lat geraakt :'(
pi_106854926
Eastwood na 30 wedstrijden op een 8e plaats in de Championship met nog volop promotie en playoff kansen, maar ik ben al tevreden dat ik degradatie ontloop :)

Met Nigeria de African Cup of Nations gewonnen, ondanks 5 blessures tijdens het toernooi en kon ook 2 basisspelers niet selecteren door blessures. Twijfel of ik mijn ontslag in zal dienen daar, aangezien het 2019 is en dus nog heel lang tot het volgende interessante toernooi.
pi_106857873
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 22:44 schreef Quisho het volgende:
Hm speel nu met Ajax maar Everton heeft me een baan aangeboden. Misschien is een verandering wel leuk, maar ben er nog niet over uit :P Is Everton kwalitatief beter dan Ajax?
Ja, op alle fronten
  maandag 16 januari 2012 @ 01:00:29 #219
351185 Quisho
Pay attention, it's free
pi_106858387
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2012 00:36 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Ja, op alle fronten
:') Not sure if srs.

Toch maar vanaf gezien. Tottenham had ook geen manager, had ook gezegd dat ik interesse had maar ze hebben Steve Mclaren genomen. Moeten ze zelf weten.
pi_106859376
Ok hier wat onderbouwing:

Betere jeugdtalenten ( fm nakt nl jaren ermee)
Betere spelers willen komen
Bij 10de plaats krijg je al meer money dan dat je kampioen bent
Leukere competitie

Etc.

[ Bericht 33% gewijzigd door #ANONIEM op 16-01-2012 01:55:31 ]
pi_106859762
zucht... Wat moet dit nu weer voorstellen

pi_106860461
quote:
8s.gif Op maandag 16 januari 2012 02:39 schreef zeebeschuit het volgende:
zucht... Wat moet dit nu weer voorstellen

[ afbeelding ]
Ik denk dat je save game is gecrashd.
Anders tik je dat in bij google mischien vind je het probleem dan.
pi_106860588
Eindstand eerste seizoen in de Premier League:

Door een geweldige eindsprint uiteindelijk als vierde geëindigd, maar wat een ongelofelijke anti-climax kreeg dit seizoen... Chelsea wint de Champions League, dus mag ik niet meedoen aan de voorrondes Champions League, welnee, ik mag voorrondes Europa League spelen :')²²²²²²²²

Loop dus een hoop geld mis op deze manier, maar desondanks toch nog aardig kunnen versterken:

Dit seizoen heb ik als doelstelling om weer de voorrondes Champions League te halen, maar ik verwacht eigenlijk niet dat ik meteen weer zo hoog kan eindigen..
pi_106861449
Zo, even wat LLM tussen al het europese geweld. Eastwood town staat nu 12e in de BSP met nog 6 wedstrijden te gaan. Vermoedde eindpositie zal tussen de 8e en 12e plaats zijn.

De voornaamste hoogtepunten van het seizoen zijn de finaleplaats in de FA trophy (let op: niet FA cup ;)) die nog gespeeld moet worden en de enorme structurele investeringen die gemaakt worden. Volgend seizoen doen we mee voor play-off plaatsen.

Weet iemand trouwens hoe ik full-prof kan gaan en wat daar de voor en nadelen van zijn?

[ Bericht 0% gewijzigd door Herdy op 16-01-2012 09:41:45 ]
pi_106862264
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 09:19 schreef Herdy het volgende:
Zo, even wat LLM tussen al het europese geweld. Eastwood town staat nu 12e in de BSP met nog 6 wedstrijden te gaan. Vermoedde eindpositie zal tussen de 8e en 12e plaats zijn.

De voornaamste hoogtepunten van het seizoen zijn de finaleplaats in de FA trophy (let op: niet FA cup ;)) die nog gespeeld moet worden en de enorme structurele investeringen die gemaakt worden. Volgend seizoen doen we mee voor play-off plaatsen.

Weet iemand trouwens hoe ik full-prof kan gaan en wat daar de voor en nadelen van zijn?
Je kan het niet zo maar worden.. Dat moet je aan het bestuur vragen:
Interact with board -> Finance -> Professional Status

Wat precies de voordelen en nadelen zullen zijn weet ik niet maar om van allebei 1 te noemen die met elkaar te maken hebben:
Voordeel: Full time contracten betekent meer trainen, betekent snel beter worden van spelers
Naadeel: Full time contracten betekent meestal ook dat spelers meer willen verdienen..
pi_106862704
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 22:44 schreef Quisho het volgende:
Ik ben van Utrecht naar Newcastle gegaan in 2015, ik zeg : doen!
  maandag 16 januari 2012 @ 12:34:44 #227
318507 Jester65
Stay frosty
pi_106866252
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 08:05 schreef Jorwol het volgende:
Eindstand eerste seizoen in de Premier League:
[ afbeelding ]

Door een geweldige eindsprint uiteindelijk als vierde geëindigd, maar wat een ongelofelijke anti-climax kreeg dit seizoen... Chelsea wint de Champions League, dus mag ik niet meedoen aan de voorrondes Champions League, welnee, ik mag voorrondes Europa League spelen :')²²²²²²²²

Loop dus een hoop geld mis op deze manier, maar desondanks toch nog aardig kunnen versterken:
[ afbeelding ]

Dit seizoen heb ik als doelstelling om weer de voorrondes Champions League te halen, maar ik verwacht eigenlijk niet dat ik meteen weer zo hoog kan eindigen..
Je hebt Jong Tae Se alweer verkocht? In m'n Bochum spel (FM11) deed hij het erg goed, maar in FM12 is ie een stuk minder, heb ik het idee.
pi_106866575
Ik dacht eindelijk de 1e plek over te nemen van Dynamo Kyiv, ik won met 5-0, en in de 80e minuut stond Dynamo 1-0 achter tegen Dnipro. Even later kijk ik bij de andere uitslagen, heeft Dynamo in 10 minuten 4 keer gescoord. :')
Feyenoord-
pi_106866637
In het echt gaat Jádson trouwens naar Sao Paulo, hier hebben clubs als Man Utd interesse voor hem. :P
Feyenoord-
pi_106876021
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 09:19 schreef Herdy het volgende:

Kan ik het een en ander over zeggen aangezien ik ook met Eastwood speel. Ik heb zelf fullprof status gekregen van het bestuur op het moment dat ik naar de L2 promoveerde (dacht ik). Het ligt volgens mij aan een combinatie van de competitie waarin je speelt, reputatie en budget.
Vanaf de L2 moet de club wel fullprof zijn dacht ik. Veel clubs in de BSP zijn het ook en je kan het ook daar al worden denk ik, maar als je vrij snel promoveert stijgt je reputatie eigenijk niet snel genoeg mee en dus is je reputatie te laag. Gewoon door blijven gaan met de zoektocht naar League football en dan komt het vanzelf. Ik had niet het idee dat ik er veel invloed op had, maar meer dat het een noodzakelijk kwaad was voor het bestuur.

Nadeel kan zijn dat spelers meer geld willen inderdaad (vooral een probleem bij het verlengen van contracten, transfervrij halen kost nog steeds niks als je ze voor meerdere jaren vast legt). Voordeel is dat spelers hun potentie kunnen halen. Dat gaat ze namelijk niet lukken als ze part-time trainen. Vergeet op het moment dat je fullprof wordt niet ook je staff full time aan te stellen, anders heeft het nog weinig zin.

Scouting Range is ook iets dat je eigenlijk zo snel mogelijk geupgrade wil hebben, maar pas toen ik in 2018 promoveerde naar de Championship kreeg ik de mogelijkheid buiten de UK te scouten. Wereldwijd mag nog steeds niet :(
pi_106880226
Met Ajax nu al 3,5 seizoen terug de CL gewonnen en toen was de waarde van m'n club rond de 360 miljoen. Sinds die tijd uitgegroeid tot een Europese subtopper, maar nog niet eens weer in de buurt gekomen van de CL finale. Niet heel erg veel veranderd in die tijd dus, maar nu is de waarde van de club ineens ruim 700 miljoen! Dat is de 4e van de wereld!

Iemand enig idee hoe dat berekend wordt? Ik snap er geen hol van namelijk? Enige stoere is wel dat ik met Ajax net zoveel waard ben als Man Utd en Man City samen :7
pi_106880738
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 12:34 schreef Jester65 het volgende:

[..]

Je hebt Jong Tae Se alweer verkocht? In m'n Bochum spel (FM11) deed hij het erg goed, maar in FM12 is ie een stuk minder, heb ik het idee.
Ja, kwam niet aan spelen toe en wilde weg, dus heb er gelijk wat winst over gepakt!
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 19:08 schreef Niek92 het volgende:
Met Ajax nu al 3,5 seizoen terug de CL gewonnen en toen was de waarde van m'n club rond de 360 miljoen. Sinds die tijd uitgegroeid tot een Europese subtopper, maar nog niet eens weer in de buurt gekomen van de CL finale. Niet heel erg veel veranderd in die tijd dus, maar nu is de waarde van de club ineens ruim 700 miljoen! Dat is de 4e van de wereld!

Iemand enig idee hoe dat berekend wordt? Ik snap er geen hol van namelijk? Enige stoere is wel dat ik met Ajax net zoveel waard ben als Man Utd en Man City samen :7
Balans van de bankrekening telt voor een groot gedeelte mee dacht ik. Verder de reputatie van de club en de waarde van de spelers.

Ben in m'n Leeds save gevraagd als vervanger van Guardiola en heb er een aparte save voor gemaakt, zodat ik beide opties kan verkennen. Bij Barça veel geld te besteden, het voelt allemaal veel te makkelijk daar tot nu toe.
  maandag 16 januari 2012 @ 19:30:15 #233
277865 Sejt
Ondertitel
pi_106881347
Ik zit nu in 2017 met mn Feyenoord team en word jaar op jaar kampioen van de Eredivisie. Vorig seizoen had ik bijna 20 punten voorsprong op de nummer 2 PSV. In de beker verloor ik van Twente omdat 80% van m'n team interlands had.

Ik versterk me alleen nog maar in de diepte, en dan vooral om oudere spelers te vervangen. Jeugd wordt uitgeleend en krijgt z'n kans rond de 21 jaar.
Grootste uitdaging is nog homegrown spelers houden / vinden voor de Champions League elk jaar.
Budget heb ik zat, dus ook spelers van 10mln+ zijn geen probleem meer.

Ik denk dat ik over een jaar of 2 met deze game stop om een nieuwe uitdaging te vinden..
Oh, en Barca zit achter Apodi aan :6

Huidige selectie (na 2 wedstrijden):

[ Bericht 5% gewijzigd door Sejt op 16-01-2012 20:10:13 ]
pi_106882688
Hoezo ik domineer?!

pi_106883218
Nou, eens kijken hoe ver ik kan komen tegen Arsenal in de groep van CL. :)
Feyenoord-
  maandag 16 januari 2012 @ 20:48:45 #236
277865 Sejt
Ondertitel
pi_106885696
2-2 thuis tegen NEC, met nog 1 minuut te gaan. Kakuta veroverd de bal op de middellijn, schiet van 35 meter bal óver de keeper het doel in, zodat het alsnog 3-2 wordt.

Wat een held.
  maandag 16 januari 2012 @ 20:52:43 #237
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_106885995
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 19:30 schreef Sejt het volgende:
Ik zit nu in 2017 met mn Feyenoord team en word jaar op jaar kampioen van de Eredivisie. Vorig seizoen had ik bijna 20 punten voorsprong op de nummer 2 PSV. In de beker verloor ik van Twente omdat 80% van m'n team interlands had.

Ik versterk me alleen nog maar in de diepte, en dan vooral om oudere spelers te vervangen. Jeugd wordt uitgeleend en krijgt z'n kans rond de 21 jaar.
Grootste uitdaging is nog homegrown spelers houden / vinden voor de Champions League elk jaar.
Budget heb ik zat, dus ook spelers van 10mln+ zijn geen probleem meer.

Ik denk dat ik over een jaar of 2 met deze game stop om een nieuwe uitdaging te vinden..
Oh, en Barca zit achter Apodi aan :6

Huidige selectie (na 2 wedstrijden):
[ afbeelding ]
Screentje van Apodi? :D
hallo dus dit noemen ze nou twitter
pi_106886146
quote:
2s.gif Op maandag 16 januari 2012 20:52 schreef Lindgren. het volgende:

[..]

Screentje van Apodi? :D
+1!
pi_106886248
Wil ik ook wel ff zien ja, gezien die coachbeoordeling en zijn leeftijd
pi_106886321
Mijn nieuwe rechtsbuiten. O+

Mooi debuut ook met 2 goals in de derby tegen Sunderland.
  maandag 16 januari 2012 @ 20:58:03 #241
277865 Sejt
Ondertitel
pi_106886350
Al een aantal keer gepost :) (regen, dus niet terug te vinden bij jullie helaas)

M'n wonderkind - in 2014 al vastgelegd voor 2,4mln (was hij 16), kwam in 2016 naar m'n team:
pi_106886746
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 20:58 schreef Sejt het volgende:
Al een aantal keer gepost :) (regen, dus niet terug te vinden bij jullie helaas)

M'n wonderkind - in 2014 al vastgelegd voor 2,4mln (was hij 16), kwam in 2016 naar m'n team:
[ afbeelding ]
Jammer dat het een regen is, ik had hem wel willen hebben! :D
Feyenoord-
pi_106886866
Ziet er lekker uit, mentaal en fysiek nog wat sterker worden en hij kan de gouden bal winnen.
Minimaal 40 miljoen voor vragen over jaartje of 2
pi_106887152
Lekker is dit. Enige redelijke youth candidate (4*, maar tegen de tijd dat hij dat bereikt heeft ligt de lat hoger waarschijnlijk) scheurt zijn kuitspier ff. Niet door de medisch keurig heen.

FFFFFFFFFFFFFUUUUUUUUUUUUUU
pi_106887425
Zo, eens kijken wat mijn derde sollicitatie bij een land oplevert. Vorige keer had ik bij Wales en Noorwegen gesolliciteerd, maar dat werd afgewezen. Nu is Uruguay aan de beurt. Leuke ploeg, lijkt mij, met spelers als Fórlan, Cavani... :D

Edit: Afgewezen. Ze hebben een landgenoot aangenomen.
Feyenoord-
pi_106888099
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 20:58 schreef Sejt het volgende:

[ afbeelding ]
Apodi _O_ Waar had je 'm ook al weer vandaan?

Die Jamie Torres van mij is goed, maar Apodi is van een andere wereld :D
  maandag 16 januari 2012 @ 21:27:23 #247
277865 Sejt
Ondertitel
pi_106888371
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 21:23 schreef Kevillac het volgende:

Apodi _O_ Waar had je 'm ook al weer vandaan?

Die Jamie Torres van mij is goed, maar Apodi is van een andere wereld :D
Gekocht bij Vitoria, Brazilië... maar het is een regen hé, hji bestaat alleen in mijn game.
Ik heb hem gevonden door de jeugdteams van landen door te bladeren. Die tip had ik ergens (misschien zelfs hier) gelezen.
pi_106888857
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 21:27 schreef Sejt het volgende:

[..]

Gekocht bij Vitoria, Brazilië... maar het is een regen hé, hji bestaat alleen in mijn game.
Ik heb hem gevonden door de jeugdteams van landen door te bladeren. Die tip had ik ergens (misschien zelfs hier) gelezen.
Ja, I know! Ik was gewoon nieuwsgierig.

Die tip zou je heel goed van mij kunnen hebben, daar ben ik namelijk actief mee bezig en dat heb ik hier onlangs ook gepost :D Ik denk dat die verdediger van mij, Maidana (zie screentje op vorige pagina) qua niveau en potentie vergelijkbaar is met Apodi. Die gaat Barcelona wel halen!
pi_106889911
O yeah, voor volgend seizoen een talentje van Madrid gecontracteerd waar ook Man U achteraan zat. Komende zomer op zoek naar een winger voor de linkerkant en dan kan ik weer met wingers spelen.

Of ik speel met 1 winger en een naar de zijkant geschoven AM, moet ik nog ff kijken :)

Moet wel ff beter gaan opletten. Stuur net mijn team het veld in met aanvallende tactiek terwijl uit bij een sterkere tegenstander normaal altijd counteren de bedoeling is. 3-0 achter tegen Everton met rust :(
  maandag 16 januari 2012 @ 21:53:34 #250
277865 Sejt
Ondertitel
pi_106889992
Kakuta voor de linkerkant? ;)
pi_106890218
Eens kijken of die naar de Championship wil komen :P

Misschien ga ik maar een AM omtrainen, heb daar wel 8 talenten voor lopen (aantal uitgehuurd) en speel momenteel met 3 AMs, maar dat gaat dus minder worden omdat ik weer met wingers wil werken.
pi_106891637
Goeindag k speel t spelletje deus ook voor t eerst fm12 :)
Ben nu met mn 3e seizoen bij twente bezig 16 wedstrijden gespeeld gedeelde eerste plek
Met maar 5 tegendoelpunten :P

Alleen waar moet ik vooral op letten als ik jonge talentjes binnen wil halen en gelijk mee laten spelen of eerst gewoon in de jeugd laten groeien?
pi_106892839
Ligt een beetje aan het team. Als ik een absolute topploeg heb ben ik heel kieskeurig met talentjes en met kleinere ploegen is het toch meer pakken wat je pakken kan.

Sowieso kijken naar de belangrijkste stats voor zijn positie/rol. Verder moest buitenlands talent voor mij altijd minimaal 4.5* potentie hebben, zeker in het begin aangezien je club dan groeiende is en de standaard hoger wordt naar mate de jaren vorderen en die 4.5* kan dan ineens een 3.5* zijn op het moment dat hij komt.
Verder keek ik altijd of de speler in de groep paste, of hij geen flierenfluiter is (lethargic), niet snel geblesseerd, niet wisselvallig, geen lage bravery, natural fitness, work rate en determination en geen gigantisch lage team work.

Maar dat is natuurlijk het ideaalplaatje, alle eigenschappen vinden is lastig en het is een beetje een combinatie zoeken, maar er zijn toch spelers die het niet halen op een van die eigenschappen, terwijl de rest goed is. Dat zijn dan wel absolute toptalenten die ook niet gigantisch duur zijn. Dan ben ik bereidt de gok te wagen.

Voor binnenlands talent is de standaard altijd veel lager bij mij, omdat ik gewoon al het binnenlandse talent dat ik kan halen wil halen, maar dat is iets persoonlijks.
pi_106893151
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 22:42 schreef Rob_La_Chouffe het volgende:
Ligt een beetje aan het team. Als ik een absolute topploeg heb ben ik heel kieskeurig met talentjes en met kleinere ploegen is het toch meer pakken wat je pakken kan.

Sowieso kijken naar de belangrijkste stats voor zijn positie/rol. Verder moest buitenlands talent voor mij altijd minimaal 4.5* potentie hebben, zeker in het begin aangezien je club dan groeiende is en de standaard hoger wordt naar mate de jaren vorderen en die 4.5* kan dan ineens een 3.5* zijn op het moment dat hij komt.
Verder keek ik altijd of de speler in de groep paste, of hij geen flierenfluiter is (lethargic), niet snel geblesseerd, niet wisselvallig, geen lage bravery, natural fitness, work rate en determination en geen gigantisch lage team work.

Maar dat is natuurlijk het ideaalplaatje, alle eigenschappen vinden is lastig en het is een beetje een combinatie zoeken, maar er zijn toch spelers die het niet halen op een van die eigenschappen, terwijl de rest goed is. Dat zijn dan wel absolute toptalenten die ook niet gigantisch duur zijn. Dan ben ik bereidt de gok te wagen.

Voor binnenlands talent is de standaard altijd veel lager bij mij, omdat ik gewoon al het binnenlandse talent dat ik kan halen wil halen, maar dat is iets persoonlijks.
Ah dat wat je dus zegt over die starrating viel me al op met nikolay mn keeper dat die opeens nog maar 3 sterren terwijl het 1e seizoen die hoger was

Ik speel met twente 3e seizoen vorig jaar kampioen + beker + kwartfinale europa league dus was best blij op dat moment
Maar ik kijk ook voornamelijk naar binnenlands talent maar heb nu op de 1 of andere manier ook 4 talenten van rond de 17 uit frankrijk met potentie van 4.5 dus die gewoon in de jeugd laten lopen tot hun 19e ofzo?
pi_106893331
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 22:22 schreef BlaBla87 het volgende:
Goeindag k speel t spelletje deus ook voor t eerst fm12 :)
Ben nu met mn 3e seizoen bij twente bezig 16 wedstrijden gespeeld gedeelde eerste plek
Met maar 5 tegendoelpunten :P

Alleen waar moet ik vooral op letten als ik jonge talentjes binnen wil halen en gelijk mee laten spelen of eerst gewoon in de jeugd laten groeien?
Screen van je team?! Kan ik die vergelijken met mijn Twente waarmee ik ook halverwege het derde seizoen zit :)

Ikzelf heb in het tweede seizoen halve finale CL gehaald en ook dit seizoen heb ik de groep alweer overleefd. In een groep met oa Roma en Man Utd had ik maar een gelijkspel (Man Utd uit 3-3). Ga dus heel erg lekker :)!
pi_106893418
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 22:48 schreef BlaBla87 het volgende:

[..]

Ah dat wat je dus zegt over die starrating viel me al op met nikolay mn keeper dat die opeens nog maar 3 sterren terwijl het 1e seizoen die hoger was

Ik speel met twente 3e seizoen vorig jaar kampioen + beker + kwartfinale europa league dus was best blij op dat moment
Maar ik kijk ook voornamelijk naar binnenlands talent maar heb nu op de 1 of andere manier ook 4 talenten van rond de 17 uit frankrijk met potentie van 4.5 dus die gewoon in de jeugd laten lopen tot hun 19e ofzo?
Als je geld over hebt zeg maar zou ik ze halen. Op hun 19e kosten ze meer als ze zich goed ontwikkelen en vooral omdat je ze homegrown kan maken als je ze op jonge leeftijd haalt
pi_106893702
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 22:53 schreef Rob_La_Chouffe het volgende:

[..]

Als je geld over hebt zeg maar zou ik ze halen. Op hun 19e kosten ze meer als ze zich goed ontwikkelen en vooral omdat je ze homegrown kan maken als je ze op jonge leeftijd haalt
Nee ik bedoel ik heb ze al :)
Maar dus in eigen jeugd laten lopen tot ze een jaar of 19 zijn?
En met alt f9 maak je toch een screen? alleen waar vind ik die dan terug?
pi_106893938
Ah zo, dan eerst even in eigen jeugd inderdaad, dan verhuren of in roulatiesysteem op de bank zetten (vanaf 18e/19e meestal pas nodig) en in laten vallen als daar mogelijkheid voor is, dan pakken ze wel minuten, maar blijven ze bij de club en worden ze homegrown voor je club ipv land. Op die manier kunnen ze met gemak tot 15 helftjes meepakken en nog wat bekerwedstrijden of wat gemakkelijke wedstrijden.
pi_106894149
Dit is team van mijn twente
Is de eerste keer dat ik uberhaupt FM speel ( rekening mee houden ;) )

[ Bericht 20% gewijzigd door BlaBla87 op 17-01-2012 16:56:27 ]
pi_106901423
Hier nog een regen van mij, afgelopen zomer gehaald als nieuwe nummer 10, had nog een klein beetje twijfels over of ie het Premier League geweld wel aan zou kunnen, maar hij doet 't uitstekend.

Al 3 keer ''Young Player of the Month'' geworden ook.
pi_106901651
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 23:08 schreef BlaBla87 het volgende:
[ afbeelding ]

Dit is team van mijn twente
Is de eerste keer dat ik uberhaupt FM speel ( rekening mee houden ;) )
Grappig om te zien dat ik een compleet andere selectie heb dan jij :)
pi_106902876
Het tweede seizoen in de BSP is ten einde met een keurige 10e plaats voor Eastwood town. Ook heb ik de FA trophy binnengehaald in een zinderende finale (1-1 na 90 min, 3-1 na verlenging).

Spelersbudget voor volgend jaar is van 180.000 euro naar 420.000 euro gegaan en men is begonnen met de bouw van nieuwe jeugd en trainingfaciliteiten (kosten: 600.000 euro). Deze zijn nu beiden minimaal, ik ben benieuwd op welk niveau ze uit gaan komen. Ook zag ik dat ik het 2 na hoogste team ben met een reputatie van maar een halve ster, dus dat zal binnenkort ook wel stijgen.

Kortom, het zit in de lift. Ben nu op zoek naar haalbare nieuwe spelers. Geld zat, maar de echte goede spelers willen niet voor me voetballen. Heb voorlopig nog maar 1 van de beoogde 6-8 aankopen binnen. Maar goed, ik heb nog 3 maanden voor het nieuwe seizoen begint :)
pi_106903476
Zucht, 2e keer dat het bestuur ineens stopt met de uitbreidingen van trainings- en jeugdcomplex vanwege het budget. Ook al is er budget zat...

Op een punt geëindigd van de playoffs helaas :(
  dinsdag 17 januari 2012 @ 10:25:48 #264
277865 Sejt
Ondertitel
pi_106903542
Hihi, 6-0 overwinning op FC Twente met een hattrick van Apodi én Normantas. Die laatste is ook een regen, namelijk een (nu) 21-jarige spits uit Litouwen, die ook op de rechterflank uit de voeten kan. Dit is het eerste seizoen dat hij in mijn eerste team gaat spelen.
pi_106906913
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 10:23 schreef Rob_La_Chouffe het volgende:
Zucht, 2e keer dat het bestuur ineens stopt met de uitbreidingen van trainings- en jeugdcomplex vanwege het budget. Ook al is er budget zat...

Op een punt geëindigd van de playoffs helaas :(
Dat stoppen van bouwen heb ik vroeger ook vaak gehad. Wat vaak werkt is het pas vlak voor het eind van een seizoen aanvragen van nieuwe faciliteiten. Dan begint de bouw voordat er geld uitgegeven wordt aan andere dingen en het bestuur koude voeten krijgt.
pi_106909018
Lekkere game met vitesse in seizoen 2:
Tadic - Bony - Armenteros
---------Labyad-----

_O_
pi_106909063
Ik heb Labyad en Armenteros juist gedumpt dit seizoen, zaten bij Newcastle toen ik daar kwam, en ik kon veel beters krijgen.
pi_106910642
Ik heb zware twijfel nu. Mijn beste man is vervijfvoudigd in waarde afgelopen seizoen en ik kan daar richting de 8 miljoen voor vangen denk ik. Dat is meer dan mijn salarisbudget van 4,7M per jaar.

Maar ja, hij is wel afgelopen seizoen gekozen tot beste man van de Championship en ook wel een held van de club, dus ik denk dat ik m maar houdt. Hoop wel dat er wat clubs komen voor spelers, dan kan ik hier en daar wat centjes vangen :)

Ook enkele spelers die zeuren hogerop te willen, maar waar niet echt interesse voor is. Toch maar proberen te verkopen. Zijn toch buitenlandse talenten en ik wil wat meer Engels bloed in de ploeg aangezien ik al meer buitenlanders heb aangetrokken en wel moet voldoen aan de homegrown regels.
pi_106912002
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 12:27 schreef Herdy het volgende:

[..]

Dat stoppen van bouwen heb ik vroeger ook vaak gehad. Wat vaak werkt is het pas vlak voor het eind van een seizoen aanvragen van nieuwe faciliteiten. Dan begint de bouw voordat er geld uitgegeven wordt aan andere dingen en het bestuur koude voeten krijgt.
Wat ik bij PSV had is dat ze aan de jeugdfaciliteiten begonnen, ik daar voor betaalde en het zou 1 jaar en 3 maanden duren. Na 1 jaar krijg ik de melding, "We gaan beginnen aan de jeugdfaciliteiten" En toen was de werkperiode 3 maanden en moest ik nog eens een bedrag betalen.. :')
Neemt niet weg dat nu het klaar is ik nog steeds gewoon 58 miljoen op de bank heb staan.. :P
Maar heb dus wel State of the Art jeugdfaciliteiten :)

Overigens gaat het aardig tot nu toe.
4 duels gewonnen(6-0 van Zwolle, 7-2 van Willem II, 3-2 van Groningen en 2-0 van Ajax) en 2x verloren(3-1 van Feyenoord en 1-0 van Heracles). Vooral tegen Heracles was zuur.. ik had 8 schoten op doel, Zij 1.
2e ronde beker van SC Cambuur(2-0) gewonnen en in de 3e ronde mag ik tegen Ajax2.
In de EL eenvoudig de groepsfase gehaald en daarin uit bij Austria Wien gewonnen en thuis met 4-1 van St. Ettiene :)
pi_106913842
Sime vrsalko verkopen voor 10,25 doen of niet? Inmiddels gaat Liverpool er overheen; 12,25 miljoen

Haha, ook grappig om te zien dat de gehele Engelse top mijn jonge talentvolle spits (4,5 ster) op het oog heeft, de biedingen vliegen me om de oren

[ Bericht 37% gewijzigd door AppleBite op 17-01-2012 15:55:30 ]
Time was so long ago
And things come back you see
To where they don't belong
And every drop of sea is the whole ocean
pi_106914630
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 15:42 schreef AppleBite het volgende:
Sime vrsalko verkopen voor 10,25 doen of niet? Inmiddels gaat Liverpool er overheen; 12,25 miljoen

Haha, ook grappig om te zien dat de gehele Engelse top mijn jonge talentvolle spits (4,5 ster) op het oog heeft, de biedingen vliegen me om de oren
Ik krijg haast nooit biedingen op spelers. Maarja.. moet er dan ook wel bijgezegd worden dat ik mannen als Strootman, Wijnaldum, Mertens, Sanogo allemaal een waarde van minimaal 20 miljoen heb meegegeven :P
pi_106915622
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 16:00 schreef MMUFC het volgende:

[..]

Ik krijg haast nooit biedingen op spelers. Maarja.. moet er dan ook wel bijgezegd worden dat ik mannen als Strootman, Wijnaldum, Mertens, Sanogo allemaal een waarde van minimaal 20 miljoen heb meegegeven :P
Haha ja ik ook niet, of veels te laag.
Maar wat zou jij doen ? Hij is 2e keus achter vd wiel, maar die is erg blessure gevoelig, verder maakt hij veel wedstrijden als verdedigende middenvelder, afgelopen seizoen heeft hij een wedstrijd of 30 gespeeld
Time was so long ago
And things come back you see
To where they don't belong
And every drop of sea is the whole ocean
pi_106915698
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 16:23 schreef AppleBite het volgende:

[..]

Maar wat zou jij doen ? Hij is 2e keus achter vd wiel, maar die is erg blessure gevoelig, verder maakt hij veel wedstrijden als verdedigende middenvelder, afgelopen seizoen heeft hij een wedstrijd of 30 gespeeld
Kun je een gelijkwaardige of betere speler voor je team halen voor minder geld? Dan zou ik het doen, anders niet.
pi_106915764
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 16:23 schreef AppleBite het volgende:

[..]

Wat Jorwol zegt..

Wat ik zelf meestal doe is op het moment dat ik een bericht krijg dat een club geïnteresseerd is dan zet ik zijn vraagprijs hoog. Mits het natuurlijk om een basisspeler of een groot talent gaat.
pi_106920902
Bij die editor FMRTE moet je een key invoeren voordat je echt kan zaken kan wijzigen. Die key kan je krijgen n.a.v een donatie..

Zijn er andere mogelijkheden om teams aan te passen?
pi_106924321
Zo, ik heb weer wat goede spelers gehaald. Op 1 januari komt Iker Muniain naar Shakhtar, samen met Alexandr Orlov (talentje voor mijn jeugd), Giovani Dos Santos, voor een koopje eigenlijk, hij is 4,6 miljoen waard, en ik heb hem voor 3 miljoen naar Oekraïne gesleept. :) Verder komt Yaya Sanogo nog (bedankt iedereen voor de tip :D), David Ospina, Ravel Morrison en Mateus Carvallho, transfervrij. :) Pablo Piatti heeft een contract in beraad van mij, en in 2013 komt er nog een jonge verdediger van Zenit over en in 2014 komt er nog een talentje, een spits.

Dat was het weer, dat word alles bij elkaar een dure grap. :D
Feyenoord-
pi_106924939
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 19:18 schreef Jorwol het volgende:
Balans van de bankrekening telt voor een groot gedeelte mee dacht ik. Verder de reputatie van de club en de waarde van de spelers.
Bankrekening en waarde van de spelers komt op een totaal van maximaal 150 miljoen denk ik. Reputatie is continentaal, dus dat zal ook nog wel wat waard zijn. En misschien dat het aantal zelf opgeleide spelers ook nog wat mee telt qua waarde ofzo?

In ieder geval, CL finale voor het eerst in jaren weer bereikt na opeenvolgend Olympique Marseille, Sporting Lissabon en Real Madrid te hebben verslagen. Nu in de finale tegen Barcelona, wat waarschijnlijk een afslachting wordt, maar misschien op de counter toch nog een succesje. Helaas wel dé revelatie van het seizoen, zelf opgeleide speler (20 goals, 12 assists in 41 wedstrijden) geschorst..

Wel nog 5 zelf opgeleide spelers in het veld staan en 3 anderen op de bank :)

Edit: Tot m'n eigen verbazing Barcelona ruim verslagen, met 4-0. Terwijl Barcelona met Fabregas, Iniesta, Alexis Sanchez, Messi en Villa speelde..

[ Bericht 5% gewijzigd door Niek92 op 17-01-2012 20:21:00 ]
pi_106925327
Douglas Costa, mijn sterspeler, is twee maanden out. :'( :'(
Feyenoord-
  dinsdag 17 januari 2012 @ 20:36:02 #279
277865 Sejt
Ondertitel
pi_106926007
_O_ Apodi.

Thuis tegen Internazionale. Met 2 doelpunten had hij er al voor gezorgd dat we 2-1 voorstonden. Inter maakt echter 2-2 in de 89e minuut uit een counter. Klerezooi, dacht ik.
Ik krijg een vrije trap mee in de 94e minuut, zo'n 25meter van het doel, Apodi legt aan en POEIERT de bal er letterlijk in!!

Wat een held.
pi_106926649
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 20:36 schreef Sejt het volgende:
_O_ Apodi.

Thuis tegen Internazionale. Met 2 doelpunten had hij er al voor gezorgd dat we 2-1 voorstonden. Inter maakt echter 2-2 in de 89e minuut uit een counter. Klerezooi, dacht ik.
Ik krijg een vrije trap mee in de 94e minuut, zo'n 25meter van het doel, Apodi legt aan en POEIERT de bal er letterlijk in!!

Wat een held.
_O_
Feyenoord-
pi_106926689
Dat is toch een van de mooiste dingen van het spel. Gehecht raken aan regens of spelers waar je nog nooit van gehoord hebt :)

Nigeria 1e op de wereldranglijst, geen idee waarom eigenlijk...
pi_106927476
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 20:50 schreef Rob_La_Chouffe het volgende:
Dat is toch een van de mooiste dingen van het spel. Gehecht raken aan regens of spelers waar je nog nooit van gehoord hebt :)

Inderdaad! Ik weet nog steeds de naam van m'n spits bij Liverpool in FM 2007. Danny Drimer, scoorde in z'n eerste seizoen meer dan 40 doelpunten. Dat was nog in de tijd dat fysiek niet mee telde voor CA en dat dus onbeperkt goed kon worden. Omdat ik aardig fysiek trainde, waren de regens over het algemeen beresterk, net zoals Drimer was.

Later uiteraard in andere games nog wel weer geweldige regens tegen gekomen, maar daarvan ben ik de namen al vrij snel weer vergeten. Gewoon omdat Drimer m'n eerste regen held ofzo was.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 21:29:29 #283
141024 Moron
.... Oh Crap
pi_106928840
Dat heb ik ook O+
Bij FM09 bij mijn game met Spurs een 16 jarig talentje bij Southampon weggevist voor 1,5 miljoen, Phil Edwards. Zelf opgeleid en een wereldklasse verdediger geworden toen :D
In FM10 met mijn Leverkusen game een Braziliaan jong talentje gehaald, André en deze werd een wereldklasse spits..

Heerlijk als je zulke spelers hebt! Met FM12 heb ik met mijn Man City game ook twee zulke spelers lopen nu, maar die game staat eventjes in de ijskast.
pi_106929280
Hoera! Met Shakhtar de 5e groepswedstrijd gewonnen van Arsenal met 3-0!!! Voor mij is dat echt een hele prestatie, ik verloor tegen zulke clubs telkens met ruime cijfers :) :) En natuurlijk blonk Pylyp Budkivskyi weer uit, hij scoorde er 2 :D _O_
Feyenoord-
pi_106930231
Mijn grootste held was Gert Jan Tamerus in FM2006. Hij zorgde er persoonlijk voor dat PSV de CL won. Alle hoge ballen op Gert Jan Tamerus!
pi_106930702
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 18:41 schreef kilozout het volgende:
Bij die editor FMRTE moet je een key invoeren voordat je echt kan zaken kan wijzigen. Die key kan je krijgen n.a.v een donatie..

Zijn er andere mogelijkheden om teams aan te passen?
Officiële editor gebruiken en dan een nieuw spel starten, anders niet denk ik.

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 21:53 schreef alf89 het volgende:
Mijn grootste held was Gert Jan Tamerus in FM2006. Hij zorgde er persoonlijk voor dat PSV de CL won. Alle hoge ballen op Gert Jan Tamerus!
Tamerus was altijd m'n angstgegner in FM 2009 haha, die eikel scoorde altijd :(
pi_106932103
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 20:50 schreef Rob_La_Chouffe het volgende:

Nicola Grubjesic speelde als een beest bij mijn Partizan in 2009.

Matthias Villhjalmsson leidde mijn FH de groepsfase CL in, terwijl hij in het echt bij League One club Colchester vorig seizoen niet verder dan 3 invalbeurten kwam..
pi_106932400
CM 01/02... Sergey Nikiforenko.... Stats niet bijzonder, maar presteerde altijd briljant, bij elke club... (en hij was goedkoop :P).
pi_106950263
Ik had in 2010 deze held _O_
pi_106950875
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 20:22 schreef Zenit- het volgende:
Douglas Costa, mijn sterspeler, is twee maanden out. :'( :'(
Die heb ik in mijn Arsenal game. Hangend op LW. Wat een held. Heb voor het nieuwe seizoen plaats voor hem ingeruimd op 10. Kon Di Maria van Madrid halen dus die mag daar nu komen staan.
pi_106951657
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 20:36 schreef Sejt het volgende:
_O_ Apodi.

Wat een held.
_O_
pi_106965930
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 14:55 schreef Lange_Lans het volgende:

[..]

Die heb ik in mijn Arsenal game. Hangend op LW. Wat een held. Heb voor het nieuwe seizoen plaats voor hem ingeruimd op 10. Kon Di Maria van Madrid halen dus die mag daar nu komen staan.
Zeker een held ja. _O_
Feyenoord-
  woensdag 18 januari 2012 @ 21:42:16 #293
141024 Moron
.... Oh Crap
pi_106967230
Ben een nieuwe game begonnen met PSV en in augustus 2011 zijn er al geruchten over een bestuursovername en dus een transferverbod :') Heb gelukkig alle spelers al binnen.
pi_106971099
Oefenwedstrijdje met Nigeria bij Ecuador. 2-9 winst *O*

Mijn clubkeeper heeft voor de weet ik het hoeveelste keer tijdens zijn interland met Barbados een blessure opgelopen. Wordt het wel een beetje zat. Zodra ik een goede vervanger kan halen, want hij is wel een topkeeper voor mijn club, doe ik dat.

Op het moment zijn de financiën ook lastig. Winst maken lukt absoluut niet, iedere maand 3-4 ton verlies en dat terwijl ik maar 3 miljoen in kas heb. Bouw van het nieuwe stadion duurt nog anderhalf jaar helaas, want dat is hard nodig :(

[ Bericht 37% gewijzigd door Rob_La_Chouffe op 18-01-2012 23:07:03 ]
pi_106973423
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 22:58 schreef Rob_La_Chouffe het volgende:
Oefenwedstrijdje met Nigeria bij Ecuador. 2-9 winst *O*

Mijn clubkeeper heeft voor de weet ik het hoeveelste keer tijdens zijn interland met Barbados een blessure opgelopen. Wordt het wel een beetje zat. Zodra ik een goede vervanger kan halen, want hij is wel een topkeeper voor mijn club, doe ik dat.

Op het moment zijn de financiën ook lastig. Winst maken lukt absoluut niet, iedere maand 3-4 ton verlies en dat terwijl ik maar 3 miljoen in kas heb. Bouw van het nieuwe stadion duurt nog anderhalf jaar helaas, want dat is hard nodig :(
Hoeveel plaatsen op je tribunes heb je tot nu toe?
pi_106973713
Iemand nog tips wat betreft een verdediger voor na het seizoen 12-13 te halen voor twente
Douggie wilt naar een grotere club :X
pi_106975381
Niet laten gaan gewoon :D
pi_106976371
Haha kan ook nog maja had al wat biedingen van 14/15 miljoen had ik geaccepteerd
Maar toen raakte die geblesseerd en haakte ze af :(
pi_106978627
Komend seizoen met vitesse:
Tadic - Bony - Armenteros
Lodeiro - Eriksen - El Ahmadi

_O_ :9~
pi_106978633
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 21:42 schreef Moron het volgende:
Ben een nieuwe game begonnen met PSV en in augustus 2011 zijn er al geruchten over een bestuursovername en dus een transferverbod :') Heb gelukkig alle spelers al binnen.
:')
pi_106978634
:W
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')