Ook daar kunnen pareltjes tussenzittenquote:Op zondag 8 januari 2012 19:50 schreef VelitoX het volgende:
Kom nog niet echt toe aan actief regenzoeken met mn MVV. Eerst maar rustig tot subtopper uitgroeien haha. Moet het vooral van transfervrije spelers hebben op het moment.
In dat geval loont het om de U19 ploegen (in Europa) ook te checken op 1 juli. Daar wil af en toe nog wel een mooi talentje bij zitten die dan net zonder contract zit.quote:Op zondag 8 januari 2012 19:50 schreef VelitoX het volgende:
Kom nog niet echt toe aan actief regenzoeken met mn MVV. Eerst maar rustig tot subtopper uitgroeien haha. Moet het vooral van transfervrije spelers hebben op het moment.
Een oefenwedstrijd tegen Karpaty Lviv zie ik.quote:Op zondag 8 januari 2012 19:58 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Aan het begin van het derde seizoen tot nu toe alleen Dusan Tadic, Babacar (mocht weg bij Man Utd) en Fierro aangeschaft voor mijn FC Twente. Natuurlijk komt Welbeck weer op huurbasis, maar eigenlijk wil ik die eens niet in mijn selectie hebben. Wel 34 goals in 44 wedstrijden voor mijn Twente, maar toch. Wil Fierro en Babacar naar Wilfried en De Jong een kans geven.
Voor de rest laat ik wat jong Nederlands talent doorbreken. Heb een paar leuke talentjes uit eigen opleiding, met name Wijdenbosch:
[ afbeelding ]
Rest ook best oke:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat komt omdat bij ‘’player search’’ alleen spelers te zien zijn die bekend zijn bij je scouting-netwerk.quote:Op zondag 8 januari 2012 21:59 schreef Kevillac het volgende:
Manieren van zoeken:
- Scouts naar verre oorden sturen met de restrictie: leeftijd maximaal 18
- Player search: leeftijd maximaal 18, based in [insert: regio].
- Alle nationale jeugdselecties bekijken.
Op de laatste manier vind ik de meeste pareltjes.
Same here! Alleen nu in 2016 moet ik het even rustig aan doen qua talenten. Ik heb voor elke positie één of meer talenten rondlopen in de jeugd of verhuurd. Vooral de talenten uit eigen jeugd wil ik uiteindelijk in het 1e laten spelen; moet ook wel voor de HomeGrown status.quote:Op maandag 9 januari 2012 09:09 schreef PBateman1978 het volgende:
Bij het zelf zoeken kom je dus inderdaad veel meer spelers tegen, en ik vind dat zelf ook het leukste, kan er zo een hele avond aan besteden.
De media prediction slaat vaak nergens op. Bij mij staat ie ook op 2e4 maar sta vrij makkelijk 10e in de BSP. Qua budget sta ik wel 24e trouwens, ik heb geld zat maar dat armetierige bestuur geeft geen cent vrij. Bijna 2 miljoen in kas en een wage budget van 170.000 euro, wat ik al tot over de rand gevuld heb.quote:Op zondag 8 januari 2012 23:36 schreef Rob_La_Chouffe het volgende:
Mijn 1e plek niet vast kunnen houden. Te veel wedstrijden in te weinig dagen en dee fitheid breekt me een beetje op. Vaak aan het eind van de wedstrijd toch nog punten laten liggen. Maar met nog 12 wedstrijden te gaan is de voorsprong op plek 3 16 punten, dus het doel is nu gewoon promotie.
En ook in de finale van de Paint Trophy, hopen dat ik die binnenhaal. Koploper van de L1 (Bolton) heb ik daarin zelf al uitgeschakeld dus het moet kunnen.
Die media prediction klopt echt al seizoenen geen hol van. Volgens de media moet ik 24e worden...
Tijdens een wedstrijd op vakantie gaan is zowieso bullshit. Menu's zijn even wennen, maar kon gelukkig in de settings een paar dingen veranderen zodat het voor mij wat handiger is. Ik hou nooit bij hoe lang wedstrijden duren, als het te lang duurt kan je altijd de snelheid omhoog gooien (en op commentary only zetten, gaat snel zat).quote:Op maandag 9 januari 2012 14:37 schreef zlakto het volgende:
Ik speel al een tijd geen FM meer, maar wil nu wel weer beginnen. Hoorde alleen van vrienden dat de 2012 versie veel minder is dan die van 2011. Zijn jullie het daarmee eens? De menu's schijnen ingewikkeld te zijn, je kan niet tijdens een wedstrijd op vakantie, en wedstrijden duren veel langer dan voorheen.
Is 2012 de moeite om te kopen, of kan ik beter een transferupdate op 11 gooien?
Ze hebben met de laatste patch wel wat dingen aangepast. Het is nu bijvoorbeeld moeilijker om als Sunday League Footballer qua reputatie te startenquote:Op maandag 9 januari 2012 14:44 schreef PBateman1978 het volgende:
Ik vind m juist beter over het algemeen.
Alleen de moeilijkheidsgraad ligt iets lager, wat ik jammer vind.
Dat zijn dan ook spelers die beter zijn dan je huidige materiaal... en als dat al goed is... (Sterrensysteem werkt op basis van je eigen selectie).quote:Op maandag 9 januari 2012 14:49 schreef Zocalo het volgende:
Ik vind overigens wel dat het met een topclub heel moeilijk is topspelers erbij te kopen. Elke speler die meer dan 3 sterren heeft kost een miljoen of 60/70.
Nee, de meeste zijn gelijk of zelfs iets minder. Ik wil nu met Real mijn selectie in de breedte versterken. Maar of zo'n speler kost gelijk belachelijk veel geld, of hij is eigenlijk niet goed genoeg in vergelijking met wat ik al heb.quote:Op maandag 9 januari 2012 14:52 schreef VelitoX het volgende:
[..]
Dat zijn dan ook spelers die beter zijn dan je huidige materiaal... en als dat al goed is... (Sterrensysteem werkt op basis van je eigen selectie).
Gewoon zelf op zoek gaan in de nationale jeugdelftallen, zitten ieder jaar weer ziek goede regens bij die echt geen 60 miljoen kosten...quote:Op maandag 9 januari 2012 14:53 schreef Zocalo het volgende:
[..]
Nee, de meeste zijn gelijk of zelfs iets minder. Ik wil nu met Real mijn selectie in de breedte versterken. Maar of zo'n speler kost gelijk belachelijk veel geld, of hij is eigenlijk niet goed genoeg in vergelijking met wat ik al heb.
Bijvoorbeeld: Ik heb nu Ronaldo rechtsbuiten, daarachter Granero. Best leuk, maar wil iets beters. Hulk en Navas moeten beiden echt belachelijk veel kosten. Ik ga geen 60 miljoen aan een speler uitgeven...
Maar scouts nemen in hun ‘’sterren-bepaling’’ de verborgen attributes ook mee toch ?quote:Op maandag 9 januari 2012 15:01 schreef VelitoX het volgende:
Zowieso is de distributie van de attributes belangrijker dan de sterren.
Dat is er volgens mij ook een onderdeel van ja (een relatief hoge waarde voor Determination/Doorzettingsvermogen laat trouwens zien dat het daarmee wel snor zit), maar vergeet niet dat de vergelijkingen allemaal relatief zijn. Als Granero 3 sterren heeft en een andere speler ook, kan die 2e speler best vele malen beter zijn voor hoe je hem wilt gebruiken.quote:Op maandag 9 januari 2012 15:09 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Maar scouts nemen in hun ‘’sterren-bepaling’’ de verborgen attributes ook mee toch ?
Bij Determination 20, kan een speler alsnog totaal niet presteren in ‘’big matches’’, of een hele hoge ‘’injury proneness’’ hebben.quote:Op maandag 9 januari 2012 15:12 schreef VelitoX het volgende:
[..]
Dat is er volgens mij ook een onderdeel van ja (een hoge waarde voor Determination/Doorzettingsvermogen laat trouwens zien dat het daarmee wel snor zit), maar vergeet niet dat de vergelijkingen allemaal relatief zijn. Als Granero 3 sterren heeft en een andere speler ook, kan die 2e speler best vele malen beter zijn voor hoe je hem wilt gebruiken.
Klopt, Determination wordt ook gezien, maar subtielerquote:Op maandag 9 januari 2012 15:14 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Bij Determination 20, kan een speler alsnog totaal niet presteren in ‘’big matches’’, of een hele hoge ‘’injury proneness’’ hebben.(dat zijn uit mijn hoofd alvast 2 verborgen attributes die ingame alleen door scouts worden gezien)
Arsenal 5e is gewoon redelijk normaal vind ikquote:Op maandag 9 januari 2012 15:20 schreef Lange_Lans het volgende:
Pfff. Ik kom er niet in zeg. Ik was altijd best aardig in een tactiek aanmaken en daar heel succesvol mee zijn. Meestal bij een middenmotor of degradatie kandidaat in een leuke league of in een lage divisie. Inmiddels heb ik al van alles geprobeerd, maar het komt er niet uit. ik heb nog geen enkele goede tactiek te pakken en ik verlies vrijwel alles. Inmiddels ook met betere teams. Ik noem een Arsenal, waarmee ik niet verder reik dan de 5e plaats.
Automatisch volgens mij. Ansaldi aangekocht omdat mijn linksback kut is en Diego Costa overgenomen omdat ik met een aanvallende middenvelder wil spelen. Verder nog 2 Braziliaanse talentjes ter waarde van 20 miljoen.quote:Op maandag 9 januari 2012 15:24 schreef VelitoX het volgende:
[..]
Arsenal 5e is gewoon redelijk normaal vind ikAl zijn de verwachtingen daar niet naar. Welke reputatie begin je mee? Misschien die hoger zetten helpt ook.
4-5-1 met 2 buitenspelers is eigenlijk gewoon 4-3-3quote:Op maandag 9 januari 2012 15:28 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Automatisch volgens mij. Ansaldi aangekocht omdat mijn linksback kut is en Diego Costa overgenomen omdat ik met een aanvallende middenvelder wil spelen. Verder nog 2 Braziliaanse talentjes ter waarde van 20 miljoen.Ik speel dus 4-2-3-1, maar volgens mij zit daar de crux. Al mijn tegenstanders voetballen 4-5-1 met een verdedigende middenvelder en 2 buitenspelers.
Diego Costa is een spits.quote:Op maandag 9 januari 2012 15:28 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Automatisch volgens mij. Ansaldi aangekocht omdat mijn linksback kut is en Diego Costa overgenomen omdat ik met een aanvallende middenvelder wil spelen. Verder nog 2 Braziliaanse talentjes ter waarde van 20 miljoen.Ik speel dus 4-2-3-1, maar volgens mij zit daar de crux. Al mijn tegenstanders voetballen 4-5-1 met een verdedigende middenvelder en 2 buitenspelers.
Vaak (afhankelijk waar ik hem in wil zetten) retrain ik ze naar die positie (in dat geval AMC), als ze goed genoeg zijn kunnen ze daar ook natural in worden (moeten ze wel regelmatig op die positie spelen trouwens).quote:Op maandag 9 januari 2012 15:38 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Diego Costa is een spits.
(natural dan, scoort bij mij als een malle)
Gelijk een vraag, ik probeer altijd alle spelers op hun natural position te laten spelen, een Diego Costa zou ik dus nooit als AM C halen.
Wat doen jullie ?
Ik doe dit ook zoveel mogelijk. Ook in de rol die ze het liefst spelen (denk aan poacher, winger, spelmaker, etc.). Maar dit gaat niet altijd, vooral als er veel blessures zijn.quote:
Oh ja, ook dat probeer ik idd. altijd te doen.quote:Op maandag 9 januari 2012 15:54 schreef Sejt het volgende:
[..]
Ik doe dit ook zoveel mogelijk. Ook in de rol die ze het liefst spelen (denk aan poacher, winger, spelmaker, etc.). Maar dit gaat niet altijd, vooral als er veel blessures zijn.
Die budgetverschillen zijn echt nep soms. In de L1 mocht ik 1.8M per jaar uitgeven aan salaris en ik gaf 1.3M ofzo uit.quote:Op maandag 9 januari 2012 09:59 schreef Herdy het volgende:
[..]
De media prediction slaat vaak nergens op. Bij mij staat ie ook op 2e4 maar sta vrij makkelijk 10e in de BSP. Qua budget sta ik wel 24e trouwens, ik heb geld zat maar dat armetierige bestuur geeft geen cent vrij. Bijna 2 miljoen in kas en een wage budget van 170.000 euro, wat ik al tot over de rand gevuld heb.
Ik hoop dat ze volgens jaar gewoon lekker 4 ton vrijgeven ofzo, dan kom ik een beetje in de buurt van de normale ploegen hier. Denk dat ik dan wel een gooi voor promotie kan gaan doen. De top zes heeft een budget van minstens 1.2 miljoen.
Hangt van de grootte van je database af, en welke competities er allemaal zijn geladenquote:Op maandag 9 januari 2012 16:44 schreef PizzaGeit het volgende:
Waarom zit Thomas Drage niet in mijn spel?
Ok thnx, Tijdens een wedstrijd op vakantie gaan deed ik wel eens in de eerste ronde van de beker ofzo, als het al 4-0 was. Denk dat ik hem maar gewoon ga kopen, en dan zie ik wel of het wat is. Iig bedankt voor de infoquote:Op maandag 9 januari 2012 14:44 schreef VelitoX het volgende:
[..]
Tijdens een wedstrijd op vakantie gaan is zowieso bullshit. Menu's zijn even wennen, maar kon gelukkig in de settings een paar dingen veranderen zodat het voor mij wat handiger is. Ik hou nooit bij hoe lang wedstrijden duren, als het te lang duurt kan je altijd de snelheid omhoog gooien (en op commentary only zetten, gaat snel zat).
Je kan ook gewoon even de demo op steam checken, kijken hoe het met de menu's zit enzoquote:Op maandag 9 januari 2012 16:59 schreef zlakto het volgende:
[..]
Ok thnx, Tijdens een wedstrijd op vakantie gaan deed ik wel eens in de eerste ronde van de beker ofzo, als het al 4-0 was. Denk dat ik hem maar gewoon ga kopen, en dan zie ik wel of het wat is. Iig bedankt voor de info
Ligt er aan welke spits je opstelt natuurlijk. Maar je zou het met een Target Man (met aanvallende rol) kunnen proberen. Die heb ik in mijn nieuwe tactiek gebruikt met daarachter 3 AMC's (speel eenvariant van een narrow 4-2-3-1) en dat gaat echt top.quote:Op maandag 9 januari 2012 17:12 schreef Kevillac het volgende:
Ik heb een Amerikaanse spits van 18 jaar (regen) opgepikt met ziekelijke stats. Hij heeft zijn debuut in Team USA al gemaakt en deed dat met een doelpunt.
Gek genoeg wil het in mijn team nog niet vlotten, na vijf wedstrijden staat hij op 0 goals en 0 assists.
Ik denk dat ik wel weet wat een probleem is; zijn naam is Jamie Torres![]()
Maar even serieus. Volgens mijn staf ligt een rol als target man hem het best. Ik speel echter met twee inside forwards, waardoor het aantal voorzetten voor de target man gering zal zijn.
Wat denken jullie dat de beste rol is voor een spits met twee inside forwards om hem heen?
Ik heb er nog even over nagedacht, met behulp van je tips. Als ik met wingers speel wil ik een spits die als aanspeelpunt fungeert en altijd centraal te vinden is. Een target man is dan ideaal. Nu wil ik een aanval die in zijn totaliteit beweeglijk, veelzijdig en onvoorspelbaar is. Met Torres, Masawudu (Ghanees supertalent van 19 jr), Bacuna en Manu heb ik daar ook de spelers voor. Daarom heb ik gekozen voor de rol advanced forwardquote:Op maandag 9 januari 2012 17:23 schreef Rob_La_Chouffe het volgende:
[..]
Ligt er aan welke spits je opstelt natuurlijk. Maar je zou het met een Target Man (met aanvallende rol) kunnen proberen. Die heb ik in mijn nieuwe tactiek gebruikt met daarachter 3 AMC's (speel eenvariant van een narrow 4-2-3-1) en dat gaat echt top.
Advanced forward werkte in FM11 goed met inside forwards (bij mij iig), maar weet niet of dat nog steeds het geval is. Gewoon ff een beetje proberen. Ligt er natuurlijk ook aan wat je uit je spits wil halen. Moet hij als aanspeelpunt dienen voor de naar binnen trekkende spelers of juist ruimte maken.
Mijn TM heeft een stuk of 32 goals gemaakt in 38 wedstrijden in ieder geval. En de AMCs ook nog een hele rits.
Zelf ook kopen.quote:Op maandag 9 januari 2012 19:01 schreef Babbatuur het volgende:
Mijn broertje heeft FM gekocht. Nu heeft hij hem geinstalleerd op zijn laptop, maar nu wil ik met dezelfde cd hem ook installeren op mijn laptop. Via steam lukt het echter niet omdat de productcode is ingevoerd. Hoe kan ik dit verhelpen?
Je kunt het spel serieus maar een keer installeren op een pc? Wat een geldklopperij man..quote:
Anders zouden illegale kopieen wel heel triviaal zijn he...quote:Op maandag 9 januari 2012 19:07 schreef Babbatuur het volgende:
[..]
Je kunt het spel serieus maar een keer installeren op een pc? Wat een geldklopperij man..
Dat kan serieus al 5 jaar niet meerquote:Op maandag 9 januari 2012 19:07 schreef Babbatuur het volgende:
[..]
Je kunt het spel serieus maar een keer installeren op een pc? Wat een geldklopperij man..
Je weet het beterquote:Op maandag 9 januari 2012 19:01 schreef Babbatuur het volgende:
Mijn broertje heeft FM gekocht. Nu heeft hij hem geinstalleerd op zijn laptop, maar nu wil ik met dezelfde cd hem ook installeren op mijn laptop. Via steam lukt het echter niet omdat de productcode is ingevoerd. Hoe kan ik dit verhelpen?
Nee hoor, je kan hem op een ongelimiteerd aantal pc's installerenquote:Op maandag 9 januari 2012 19:07 schreef Babbatuur het volgende:
[..]
Heeft helemaal niks met naaien te maken. Je hebt een licentie voor de game gekocht voor 1 gebruiker. Het spel is gekoppeld aan 1 steamaccount (= 1 gebruiker). Staat al eeuwen in de voorwaarden vh spel, alleen was dat makkelijker te omzeilen toen er nog geen verplichte Steamregistratie was.quote:
Ja, ik had hem in mijn team, begin 2010/11 met Shakhtar. Is voor 6,5 miljoen vertrokken naar Man Utd. Beetje te weinig eigenlijk.quote:Op maandag 9 januari 2012 17:14 schreef TvhN het volgende:
Meer mensen hier die ervaringen hebben met Willian (Shakthar)? Heb 'm onlangs met Bayern München gehaald en zelden zo'n baas in m'n elftal gehad.
Heb 8,25 miljoen euro voor 'm moeten betalen.quote:Op maandag 9 januari 2012 21:18 schreef Zenit- het volgende:
[..]
Ja, ik had hem in mijn team, begin 2010/11 met Shakhtar. Is voor 6,5 miljoen vertrokken naar Man Utd. Beetje te weinig eigenlijk.
Alsnog een netjes bedrag.quote:Op maandag 9 januari 2012 21:19 schreef TvhN het volgende:
[..]
Heb 8,25 miljoen euro voor 'm moeten betalen.
Naar hun persoonlijke trainingspagina gaan, en dan die bij "New Position" neerzetten.quote:Op maandag 9 januari 2012 21:51 schreef Zenit- het volgende:
Oh ja, en nog een vraagje.Hoe kan je eigenlijk spelers omtrainen?
Ah, bedankt.quote:Op maandag 9 januari 2012 21:52 schreef VelitoX het volgende:
[..]
Naar hun persoonlijke trainingspagina gaan, en dan die bij "New Position" neerzetten.
Trouwens die "4-5-1" is gewoon de variant van 4-3-3 die Ajax op dit moment speelt.
Wat voor spel wil je spelen? Naar binnen trekkende buitenspelers of moeten ze de achterlijn halen? Indien het laatste, staan hun PPM (Player Preferred Moves) goed en hebben ze het juiste sterke been?quote:Op maandag 9 januari 2012 21:41 schreef Zenit- het volgende:
Ik wil graag wat hulp voor mijn tactiek. Ik heb er een gedownload van internet, omdat ik zelf geen meesterbrein ben in tactieken bedenken.
Ik heb dus een 4-5-1:
[ afbeelding ]
Spelersrollen:
DM: Doelman - Verdedigen
VL: Aanvallend ingestelde vleugelverdediger - Automatisch
VCL: Centrale verdediger - Verdedigen
VCR: Centrale verdediger - Verdedigen
VR: Aanvallend ingestelde vleugelverdediger - Automatisch
VCM: Controlerende middenvelder - Verdedigen
MCL: Vooruitgeschoven spelmaker - Ondersteunen
MCR: Centrale middenvelder - Ondersteunen
AML: Hangende vleugelspits - Aanvallen
AMR: Hangende vleugelspits - Aanvallen
SC: Schaduwspits - Aanvallen
Het gaat tot nu toe niet heel erg denderend. Ik scoor weinig goals en op die goals moet ik vaak tot de 90e minuut wachten, en het is toch wel fijn om wat meer doelpunten te maken. Iemand die weet wat ik moet veranderen?
Voor extra screens, vraag maar!
Haha dat is echt klote, wel leuk een mede-Feyenoord FM'er.quote:Op maandag 9 januari 2012 20:49 schreef Sejt het volgende:
Echt he... uit tegen Heerenveen, wel 6 kansen waar de bal al op de doellijn ligt, 2 4 op de lat/paal en nog tal van grote kansen! En dan in de 87e minuut de 0-1 tegenkrijgen
Oh ja, H'veen kreeg ook nog een rode kaart in de 58e minuut...
[ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
Verbazingwekkend hoe goed die Fernandez kan presteren in het eerste seizoen hè. Alleen mijn ervaring is wel dat je er daarna niets meer aan hebt, haha. Bakt Guidetti er bij jou ook niks van?quote:Op maandag 9 januari 2012 23:20 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Haha dat is echt klote, wel leuk een mede-Feyenoord FM'er.
Ben maar eens opnieuw gestart nadat de vorige game te eentonig werd met Feyenoord, was direct weer vergeten wat een prut team je in het begin hebt.![]()
Heb maar niet direct gebruik gemaakt van de kennis qua toptalenten en ben voor realistische targets uit de Eredivisie gegaan, heb Mokotjo verkocht, de rest van waarde valt niet te lozen en heb Poulsen van AZ en Goossens voor een spotprijs kunnen halen.
Probeer in de winterstop nog wel wat spelers te lozen die bijna einde contract zijn en zelf te vissen naar transfervrije jongens in de zomer en dan doorzetten.
Sta nu op een 4e plek na 11 wedstrijden, 4 punten achterstand op Twente dus dat valt nog mee, de tactiek begint een beetje te lopen en Fernandez scoort als een gek, 14 goals uit 9 wedstrijden.
Guidetti raakt echt totaal niets, inmiddels zelfs m'n 3e spits en ik twijfel of ik hem niet gewoon terugstuur.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 00:08 schreef Kevillac het volgende:
[..]
Verbazingwekkend hoe goed die Fernandez kan presteren in het eerste seizoen hè. Alleen mijn ervaring is wel dat je er daarna niets meer aan hebt, haha. Bakt Guidetti er bij jou ook niks van?
Mokotjo is qua rating één van de beste Feyenoorders, maar ik heb 'm nog nooit beter dan een 6.95 gemiddeld kunnen laten presteren...
Je spelopvatting hoe staat die ?quote:Op maandag 9 januari 2012 21:41 schreef Zenit- het volgende:
Ik wil graag wat hulp voor mijn tactiek. Ik heb er een gedownload van internet, omdat ik zelf geen meesterbrein ben in tactieken bedenken.
Ik heb dus een 4-5-1:
[ afbeelding ]
Spelersrollen:
DM: Doelman - Verdedigen
VL: Aanvallend ingestelde vleugelverdediger - Automatisch
VCL: Centrale verdediger - Verdedigen
VCR: Centrale verdediger - Verdedigen
VR: Aanvallend ingestelde vleugelverdediger - Automatisch
VCM: Controlerende middenvelder - Verdedigen
MCL: Vooruitgeschoven spelmaker - Ondersteunen
MCR: Centrale middenvelder - Ondersteunen
AML: Hangende vleugelspits - Aanvallen
AMR: Hangende vleugelspits - Aanvallen
SC: Schaduwspits - Aanvallen
Het gaat tot nu toe niet heel erg denderend. Ik scoor weinig goals en op die goals moet ik vaak tot de 90e minuut wachten, en het is toch wel fijn om wat meer doelpunten te maken. Iemand die weet wat ik moet veranderen?
Voor extra screens, vraag maar!
Guidetti had af en toe een goede wedstrijd bij mij. Maar ook ik stelde hem niet elke wedstrijd op.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 00:12 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Guidetti raakt echt totaal niets, inmiddels zelfs m'n 3e spits en ik twijfel of ik hem niet gewoon terugstuur.![]()
Mokotjo deed in m'n vorige game ook weinig boeiends, die heb ik direct voor 2 miljoen geloosd.
Jammer alleen dat ik Biseswar niet kan slijten, zelfs voor 4 ton haken ze al af, al speelt ie nog redelijk.
FM12 draait juist beter imo.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 09:09 schreef Brieke het volgende:
Loopt deze soepeler als 11, want bij FM 11 had ik vaak dat die met de wedstrijden simuleren haperde/stottere.
Of kan ik ervanuit gaan dat dat bij deze nog tikkeltje erger is?
Hm, toch maar eens gaan proberen dan. Vorige dele kapot gespeeld en 12 nog geen seconde gespeelt, zonde.quote:
Ik bedoel Douglas Costa.quote:Op maandag 9 januari 2012 15:38 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Diego Costa is een spits.
(natural dan, scoort bij mij als een malle)
Gelijk een vraag, ik probeer altijd alle spelers op hun natural position te laten spelen, een Diego Costa zou ik dus nooit als AM C halen.
Wat doen jullie ?
38 miljoen transfer budget, wow! Daar kun je voor Nederlandse begrippen wel wat toppers voor halen. In welk jaar zit je?quote:Op dinsdag 10 januari 2012 09:56 schreef MMUFC het volgende:
Knap 4e geworden met PSV
Op de laatste speeldag met 3-0 van AZ gewonnen die daardoor CL mis liepen ten koste van Utrecht
Komend seizoen mag ik me dus lekker gaan voorbereiden op Europa League voetbal. Maar daar ben ik gewend mee want in seizoen 1 speel je dat en in seizoen 2 en 3 werd ik 3e in de CL poule
PSV heeft inmiddels een balans van ruim 80 miljoen en een transferbudget van 38 miljoen.
Eens kijken wat ik daarmee ga doen. Middenveld(Wijnaldum, Strootman. Fleck en Labyad als backup) en vleugels(Tadic, Mertens met eveneens Labyad en Fleck als backup) heeft geen prio. Maar kan wel kijken om verdedigend(heb Zanka, J. Wuytens, Marcelo en Derijck, en daar komt Wilson van Stoke bij) en eventueel spits(Toivonen is natuurlijk niet de beste spits van het spel..) te versterken.
En misschien dat ik een betere keeper dan Tyton kan vinden..
Zit voor het begin van het 4e seizoen. Had vorig seizoen 12 miljoen en heb dat eind seizoen 3 voor een gedeelte gebruikt om 4 of 5 verdedigers van tussen de 16 en 18 jaar te halen, dus die komen met Wilson tegelijk binnen. Verder heb ik nog een rechtsback die transfervrij vanuit Roma binnen komt. Dus ik moet nog even kijken wat ik heb, en wat ik nodig heb. Want aan ervaren verdedigers heb ik Marcelo, Derijk, Zanka en Pieters. En die zijn geen wereldtop.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 10:38 schreef Kevillac het volgende:
[..]
38 miljoen transfer budget, wow! Daar kun je voor Nederlandse begrippen wel wat toppers voor halen. In welk jaar zit je?
Zijn er geen goede regens die je kunt vinden, of houd je het zo lang mogelijk bij echte namen?
Naar binnen trekkende buitenspelers. Mijn spits kan zo blijven staan, hij heeft in 14 wedstrijden 11 keer gescoord, en Eduardo is weer fit, dus dat zit wel snor.quote:Op maandag 9 januari 2012 22:19 schreef Sejt het volgende:
[..]
Wat voor spel wil je spelen? Naar binnen trekkende buitenspelers of moeten ze de achterlijn halen? Indien het laatste, staan hun PPM (Player Preferred Moves) goed en hebben ze het juiste sterke been?
Voorzetten: linksbuiten moet het liefst linkspoot zijn. Rechtsbuiten rechtspoot. In dit geval ook op 'Ondersteunend' ipv 'Aanvallend'.
Naar binnen trekkende vleugelspitsen: Sterke voet precies andersom.
Ik ken je spits niet, maar een kopsterke spits moet hoge voorzetten krijgen, waar een technische spits meer lage voorzetten wilt hebben.
Speel je aanvallend? Druk zettend? Passing kort of lang? Hoeveel creatieve vrijheid geef je je spelers?
Er zijn zoveel factoren die een spel bepalen. Sowieso besteed ik veel aandacht aan PPM's, die moeten gewoon goed staan voor de positie.
Spelopvatting staat op rigide.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 07:49 schreef dennis3d het volgende:
[..]
Je spelopvatting hoe staat die ?
Ik speel altijd Dynamisch en aanvallen en scoor genoeg.
110 per seizoen ofzo.
Edin Dzeko, maar die heb je waarschijnlijk al.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 19:09 schreef dennis3d het volgende:
Met Man city ben ik nu Tevez aan het verkopen want hij denkt dat hij alles kan maken.
ZIjn vervanger hopelijk Messi en anders Rooney of Torres wie zouden jullie kiezen als Messi niet wilt.
Ligt eraan wat je wilt... een meespelende spits (Rooney) of een diepe spits (Torres)? Rooney heeft wel betere stats.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 19:09 schreef dennis3d het volgende:
Met Man city ben ik nu Tevez aan het verkopen want hij denkt dat hij alles kan maken.
ZIjn vervanger hopelijk Messi en anders Rooney of Torres wie zouden jullie kiezen als Messi niet wilt.
Hmm een centrale middenvelder als Target Man?quote:Op dinsdag 10 januari 2012 19:20 schreef Zenit- het volgende:
[..]
Naar binnen trekkende buitenspelers. Mijn spits kan zo blijven staan, hij heeft in 14 wedstrijden 11 keer gescoord, en Eduardo is weer fit, dus dat zit wel snor.
Hier nog een screen:
[ afbeelding ]
[..]
Spelopvatting staat op rigide.
Ik weet zit ook twijfelen ronney betere stats maar torres scoort meerquote:Op dinsdag 10 januari 2012 19:20 schreef Sejt het volgende:
[..]
Ligt eraan wat je wilt... een meespelende spits (Rooney) of een diepe spits (Torres)? Rooney heeft wel betere stats.
Kopkracht van mijn spits is 12. Maar hij is ook nog jong, 19 jaar, dus dat kan nog verbeteren.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 19:23 schreef Sejt het volgende:
[..]
Hmm een centrale middenvelder als Target Man?
En hoe is de kopkracht van je spits, aangezien je lange voorzetten ingesteld hebt?
Pas op met veel creatieve vrijheid instellen, aangezien je spelers dan lekker creatief gaan zitten doen, maar dat kan nadelig zijn voor je resultaten, als ze dit eigenlijk niet kunnen. Belangrijke stats voor creatief spelen zijn bv. Flair, Creativity, maar ook vooral Decisions.
Daarnaast ervaar ik dat aanvallend spel niet persé tot meer doelpunten leidt. Ik zie dat je behoorlijk aanvallend ingesteld bent met een redelijk conservatieve opstelling. Als je druk zet, duw je je tegenstander terug en heb je veel verdediging voor je. Dan staat je spits dus tussen 43 man en naar binnen trekkende buitenspelers lopen zich vast.
Probeer het eens met controlerend spel of zelfs standaard.
Nog even algemeen: vaak wisselen van taktiek zorgt ervoor dat je spelers telkens moeten wennen aan een nieuwe taktiek. Probeer dus minstens een paar maanden een taktiek vast te houden en dan pas je conclusies te trekken.
Ik snap dat je twijfeltquote:Op dinsdag 10 januari 2012 19:40 schreef dennis3d het volgende:
[..]
Ik weet zit ook twijfelen ronney betere stats maar torres scoort meermaar soms ook kut wedstrijden.
Dan zou ik voorzetten gewoon op normaal zettenquote:Op dinsdag 10 januari 2012 19:43 schreef Zenit- het volgende:
Kopkracht van mijn spits is 12. Maar hij is ook nog jong, 19 jaar, dus dat kan nog verbeteren.
Wat zijn eigenlijk goede stats voor een Target man dan?
Zijn First Touch is goed, laat ik hem maar als targetman zetten. Mijn goeie Budkivskyi.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 19:43 schreef Sejt het volgende:
[..]
Ik snap dat je twijfeltDenk dat Rooney meer zo'n spits is die ook anderen in stelling brengt, waar Torres toch echt meer een afmaker is.
[..]
Dan zou ik voorzetten gewoon op normaal zettenVerdedigers hebben altijd wel 14+ voor koppen.
Target Man is normaal gesproken wel een spits of eventueel een aanvallende middenvelder in het centrum. Die moet o.a. sterk zijn, balvast (first touch) en koppen. Denk aan iemand die je spelers opzoeken en die daarna doorspeelt/schiet of de bal vast houdt tot z'n team te hulp komt.
Heb je nog gekeken naar Magno Vieira? Is die haalbaar?quote:Op woensdag 11 januari 2012 09:22 schreef Herdy het volgende:
Ondertussen sta ik in december seizoen 3 op een veilige 12e plaats in de BSP met Eastwood town. Mijn spitsenprobleem is nog niet voorbij maar heb een huurling die af en toe een doelpunt maakt (4 uit 9), dat scheelt wat.
Volgend seizoen gaat hopelijk het budget ernstig omhoog, dan kan ik wel mee gaan doen om een play-off plaats. Nu is mijn selectie daar echt te smal voor. En dus een spits...
Ik had er nog naar gekeken maar men wilde bijna een ton voor hem. Op zich heb ik het geld in kas maar dat rotbestuur geeft niet meer budget dan 12K. Misschien volgend seizoen, zal ook eens kijken wanneer zijn contract afloopt. Zn stats zijn wel goed (lekker snel idd) en hij scoorde twee keer toen ik tegen fleetwood speelde.quote:Op woensdag 11 januari 2012 10:12 schreef Kevillac het volgende:
[..]
Heb je nog gekeken naar Magno Vieira? Is die haalbaar?
Is het mogelijk om een deel van het salaris van Adebayor te verwerken in een prestatie contract? Dat je hem juist wat meer betaald per gespeelde wedstrijd. Dat zal je veel geld schelen in zake Strootman.quote:Op woensdag 11 januari 2012 09:19 schreef MMUFC het volgende:
Heb in de 3e voorronde EL het altijd lastige Kecskemeti TE geloot uit Hongarije. Zij wonnen van Slavia Praag.
Heb momenteel Emmanuel Adebayor op proef.. Is een beest, scoorde ontzettend veel in de voorbereiding... Probleem is alleen dat hij 250k per maand wil.. en aangezien Strootman zo'n Match Highest Earner in zijn contract heeft(anders wilde hij niet bijtekenen) zou die zijn salaris verdubbelen..
Dus zit nog even in dubio of ik Adebayor aan ga trekken of voor de iets mindere, maar flink jongere Gabriel Martinez(19 jarige Spanjaard volgens mij) kies naast Sanogo..
Spelen jouw flanken als wingers, inside forwards of playmakers? Kakuta lijkt me een geweldige inside forward, Amrabat meer een winger en een Drage op de flank zou ik dan weer gebruiken als playmaker. Ik zou zeggen: hoe minder de tegenstander, hoe breder het veld. Amrabat en Sturridge op de flanken is dan een aanlokkelijke optie. Op het moment dat je meer weerstand krijgt, zijn inside forwards en playmakers weer interessant t.b.v. creatiever aanvalsspel. Dan komen Kakuta en Drage in beeld, al lijkt een Drage die om de spits heen speelt me nog gevaarlijker.quote:Op woensdag 11 januari 2012 10:16 schreef Sejt het volgende:
Ik heb een luxeprobleem![]()
Tactiek:
---- ST ST ----
AML ---- AMR
------ MC ------
Linkerspits is Trequartista en rechterspits is Poacher.
Als voorhoede heb ik de volgende spelers:
Kakuta - AM (RLC) - In goede vorm op de linkerflank en eigenlijk te goed voor de Eredivisie.
Sturridge - AM (L) / ST - Wisselvallig, maar vooral goed om wedstrijden open te breken.
Amrabat - AM (RLC) / ST - Stabiele kracht op de rechterflank.
Drage - AM (RLC) / ST - Stabiele kracht als Trequartista of op de rechterflank.
Toornstra - M/AM (RLC) - Backup voor al deze posities.
Apodi - ST - Wonderkind met als beste positie Trequartista.
Pérez - ST - Vaste kracht als Poacher.
Van Persie - AM (R) / ST - Backup.
Ik heb dus 8 spelers voor 4 posities. Op zich goed om lekker af te kunnen wisselen. Daarnaast zijn ze allemaal redelijk gelijkwaardig, dus is een slechte vorm goed op te vangen met een andere speler.
Ik rouleer dan ook constant. Maar het is vaak lastig te bepalen welke speler het beste tegen welke tegenstander speelt.
Sterkste opstelling is, volgens mij, echter:
AML - Kakuta
ST (Treq.) - Apodi
ST (Poacher) - Pérez
AMR - Drage
En dan heb ik nog opkomende talenten, die ook binnen 1 of 2 jaar in het eerste team zouden moeten debuteren.
Ze spelen beide als wingers. Kakuta trekt uit zichzelf af en toe naar binnen (zelfs met de PPM "Dribble by left flank") en scoort regelmatig met afstandschoten vanaf rand strafschopgebied. Maar hij geeft ook geweldige voorzetten!quote:Op woensdag 11 januari 2012 10:48 schreef Kevillac het volgende:
Spelen jouw flanken als wingers, inside forwards of playmakers? Kakuta lijkt me een geweldige inside forward, Amrabat meer een winger en een Drage op de flank zou ik dan weer gebruiken als playmaker. Ik zou zeggen: hoe minder de tegenstander, hoe breder het veld. Amrabat en Sturridge op de flanken is dan een aanlokkelijke optie. Op het moment dat je meer weerstand krijgt, zijn inside forwards en playmakers weer interessant t.b.v. creatiever aanvalsspel. Dan komen Kakuta en Drage in beeld, al lijkt een Drage die om de spits heen speelt me nog gevaarlijker.
Yep, hij speelt dan ook zo goed als elke wedstrijd. Nu loopt hij bijna 1op1 met assists (vooral op Pérez) en ook qua goals komt hij goed mee. Gemiddelde rating van ~7,90.quote:Een talent als Apodi verdient in elk geval zo veel mogelijk speeltijd. Is het niet als trequartista, dan wel als poacher. Ik zou hem in de grote wedstrijden in ieder geval altijd het vertrouwen geven. Van Persie zou ik in jouw geval alleen gebruiken als tutor - versterking voor de reserves.
Ja, dat is wel heel apart. Maar hij heeft in principe middelmatige stats - hij presteert gewoon erg goed in mijn team. Hoe dat komt? Geen idee, misschien door het vertrouwen of de goede trainingsschema's. Hij speelt al 4 jaar bijna elke wedstrijd.quote:Overigens wel grappig: ik zit nu ook bijna in 2016 met Feyenoord en dacht: hoe zou die Drage het bij mij doen. Blijkt dat ie al drie jaar bij Grasshoppers speelt en gemiddeld ongeveer een 6.70 scoort per seizoen... Het blijkt maar weer dat de ontwikkeling van spelers erg variabel is!
Ik zal daar wel eens naar kijken ja.. Hij is sowieso nog ff op proef, dus heb nog ffquote:Op woensdag 11 januari 2012 10:47 schreef alf89 het volgende:
[..]
Is het mogelijk om een deel van het salaris van Adebayor te verwerken in een prestatie contract? Dat je hem juist wat meer betaald per gespeelde wedstrijd. Dat zal je veel geld schelen in zake Strootman.
Misschien iets om te melden op het SI forum, zij zijn de echte expertsquote:Op woensdag 11 januari 2012 11:26 schreef Brieke het volgende:
Heb een probleempje en krijg de oplossing niet gevonden via google.
Gister FM ingestaleerd, wil ik een wedstrijd spele middels de 3d engine, maar heel het veld is zwart en komt af en toe een "regenboog"kleurige streep doorheen.
Iemand die weet waar dit aanligt?
Ik denk dat ik misschien vanavond, maar waarschijnlijk morgenavond even een screentje fix. Ik wil eerst het seizoen 2015/2016 afmaken, dan zie je de statistieken erbijquote:
Is coolquote:Op woensdag 11 januari 2012 13:55 schreef Kevillac het volgende:
Ik denk dat ik misschien vanavond, maar waarschijnlijk morgenavond even een screentje fix. Ik wil eerst het seizoen 2015/2016 afmaken, dan zie je de statistieken erbij
Ik speel nu in de League 2 ,met Blyth Rangers en heb even gekeken, maar in 2015 zit hij bij mij al in de premier divisie van Schotland en is een half miljoen waard. Onhaalbaar helaas.quote:Op woensdag 11 januari 2012 19:35 schreef Rob_La_Chouffe het volgende:
Jaaaaaaaa, tien wedstrijden onderweg in het seizoen 2018/2019 en Eastwood heeft de koppositie in de Championship gepakt. Ben benieuwd waar dit gaat eindigen
Mocht iemand ooit een speler zoeken voor Lower League Management: Joe McKee. Wat een baas. Gehaald toen ik in de League 2 speelde, waar hij een aardig aandeel had in de promotie en na een redelijk seizoen in de League 1 uitgegroeid tot een echte baas. Vorig seizoen de man die promotie mogelijk maakte (39 wedstrijden, 19 goals, 21 assists, 7.60 rating) en nu na 10 wedstrijden in de Championship 3 goals, 7 assists en 7.73 rating. HELD
Goedkoper worden?quote:Op woensdag 11 januari 2012 21:38 schreef Lange_Lans het volgende:
Oh dilemma. Ik heb een regen gescout van 15 jaar die echt zieke stats heeft. Hij moet alleen 12,5 miljoen opbrengen! Ik kan wachten en hopen dat hij ooit goedkoper wordt of nu al toeslaan. Wie helpt me?
Haha, wat heerlijk om dit te lezen! Joe McKee was DE man in mijn Fleetwood Town game op FM11. Ik haalde hem toen ik in de League 2 zat (eerst twee jaar huren, daarna kon ik 'm transfervrij overnemen van Burnley) en hij heeft drie promoties meegemaakt. Elke keer opnieuw groeide hij uit tot de sterspeler, met een rating rond de 7.50. Zijn afstandschoten, maar vooral zijn vrije trappen zijn fe-no-me-naal!quote:Op woensdag 11 januari 2012 19:35 schreef Rob_La_Chouffe het volgende:
Jaaaaaaaa, tien wedstrijden onderweg in het seizoen 2018/2019 en Eastwood heeft de koppositie in de Championship gepakt. Ben benieuwd waar dit gaat eindigen
Mocht iemand ooit een speler zoeken voor Lower League Management: Joe McKee. Wat een baas. Gehaald toen ik in de League 2 speelde, waar hij een aardig aandeel had in de promotie en na een redelijk seizoen in de League 1 uitgegroeid tot een echte baas. Vorig seizoen de man die promotie mogelijk maakte (39 wedstrijden, 19 goals, 21 assists, 7.60 rating) en nu na 10 wedstrijden in de Championship 3 goals, 7 assists en 7.73 rating. HELD
Probeer hem om te lullen zodat hij weg wilt en dan toeslaanquote:Op woensdag 11 januari 2012 21:38 schreef Lange_Lans het volgende:
Oh dilemma. Ik heb een regen gescout van 15 jaar die echt zieke stats heeft. Hij moet alleen 12,5 miljoen opbrengen! Ik kan wachten en hopen dat hij ooit goedkoper wordt of nu al toeslaan. Wie helpt me?
Alt + F9quote:Op woensdag 11 januari 2012 22:39 schreef Lange_Lans het volgende:
Heb hem gekocht. Weet niet hoe ik een screentje kan plaatsen.Zodra ik een prtscr maak, krijg ik een afbeelding van mijn onderliggend bureaublad.
ALT + Print SCR doen dan.quote:Op woensdag 11 januari 2012 22:39 schreef Lange_Lans het volgende:
Heb hem gekocht. Weet niet hoe ik een screentje kan plaatsen.Zodra ik een prtscr maak, krijg ik een afbeelding van mijn onderliggend bureaublad.
F12 kan volgens mij ook, dan maak je een screenshot in Steam. Dan kan je door rechtermuisknop op Steam -> Screenshots hem ook meteen uploaden.quote:
Bij mij deed ie het ook beter dan verwacht in het eerste jaar, maar 19 uit 14 is wel bizar. Wat is je tactiek?quote:Op donderdag 12 januari 2012 11:02 schreef Lastpost het volgende:
Gyon Fernandez doet het hier in ieder geval boven verwachting ondanks beperkte stats.
Hij stagneerde iets qua goals en liep nog maar 1 op 1 (hehe), maar na een 5-punter tegen FC Groningen (thuis op de counter) heeft ie na 14 wedstrijden de teller op 19 goals staan.
2 keer een hattrick en dan laatst een 5-klapper tegen Groningen, dat tikt lekker aan natuurlijk.quote:Op donderdag 12 januari 2012 12:28 schreef Kevillac het volgende:
[..]
Bij mij deed ie het ook beter dan verwacht in het eerste jaar, maar 19 uit 14 is wel bizar. Wat is je tactiek?
quote:
quote:Op donderdag 12 januari 2012 10:08 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
ALT + Print SCR doen dan.
edit : soort van spuit 11.
Doen het allemaal niet.quote:Op donderdag 12 januari 2012 11:57 schreef MMUFC het volgende:
[..]
F12 kan volgens mij ook, dan maak je een screenshot in Steam. Dan kan je door rechtermuisknop op Steam -> Screenshots hem ook meteen uploaden.
Vreemd, ALT zou ervoor moeten zorgen dat er alleen een screen wordt gemaakt van het op dat moment actieve programma.quote:Op donderdag 12 januari 2012 13:01 schreef Lange_Lans het volgende:
Doen het allemaal niet.
Steeds weer een screen van het onderliggend bureaublad. Zal vanavond eens in de instellingen kijken.
Hij maakt een mapje aan in de map van Football Manager met screenshots. Daar staan ze in.quote:Op donderdag 12 januari 2012 13:01 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
[..]
[..]
Doen het allemaal niet.
Steeds weer een screen van het onderliggend bureaublad. Zal vanavond eens in de instellingen kijken.
Oh, allright.quote:Op donderdag 12 januari 2012 13:22 schreef Moron het volgende:
[..]
Hij maakt een mapje aan in de map van Football Manager met screenshots. Daar staan ze in.
Nee is al een tijdje, maar als ik met Alt + F9 een screenshot maak, maakt ie zelf een mapje Screenshots aan in de map van FM, waar ie vervolgens alle screenshots in zet.quote:Op donderdag 12 januari 2012 13:56 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Oh, allright.
Is dat iets nieuws in deze versie?
Ik voel me een beetje digibeet nu.
Die werkt inderdaad. Dank je.quote:Op donderdag 12 januari 2012 15:01 schreef Moron het volgende:
[..]
Nee is al een tijdje, maar als ik met Alt + F9 een screenshot maak, maakt ie zelf een mapje Screenshots aan in de map van FM, waar ie vervolgens alle screenshots in zet.
Nu al af en toe een wedstrijd laten meedoen (bijvoorbeeld beker) en vanaf zijn 18e is het gewoon een vaste basiskracht. Super speler, ik snap wel dat je hem hebt aangetrokken.quote:Op donderdag 12 januari 2012 18:17 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Die werkt inderdaad. Dank je.
Aanschouw Jonathan Joly. 15 jaar. Misschien een toekomstige absolute held, misschien een miskoop van 12,5 miljoen. In ieder geval het grootste talent uit mijn eerste game.
[ afbeelding ]
Nee. Deze jongen zit standaard al in het spel. Een regen is puur door het spel zelf gegenereerd en is daardoor uniek in jouw save. Dudu speelt in mijn save momenteel bij Espanyol.quote:Op donderdag 12 januari 2012 20:47 schreef Zenit- het volgende:
Is deze speler het plakkaat "regen" waard?
[ afbeelding ]
Oooh, zo.quote:Op donderdag 12 januari 2012 20:53 schreef Greci het volgende:
[..]
Nee. Deze jongen zit standaard al in het spel. Een regen is puur door het spel zelf gegenereerd en is daardoor uniek in jouw save. Dudu speelt in mijn save momenteel bij Espanyol.
Die skin.quote:Op donderdag 12 januari 2012 20:47 schreef Zenit- het volgende:
Is deze speler het plakkaat "regen" waard?
[ afbeelding ]
Heb je Heber al gehaald? Ik zou er nog even over nadenken. Ik heb hem namelijk ook gehaald en hij is bij mij jammerlijk misluktquote:Op donderdag 12 januari 2012 20:36 schreef PizzaGeit het volgende:
Wil ik met Feyenoord Heber kopen, heb ik bij lange na niet genoeg geld, vraag ik aan het bestuur om erover te onderhandelen, DOEN ZE HET![]()
![]()
. Sta nu ruim eerste met Feyenoord (11 punten voorsprong) na iets van 16 speelrondes, gaat heel lekker zo
PSV en FC Twente laten het wel steeds meer afweten, vooral de laatste twee seizoenen. Maar Ajax is fucking vervelend! Ze hebben spelers rondlopen als Blaise Matuidi en Gonzalo Castro, plus dat Van der Wiel, Vermeer en zelfs Eriksen er nog zittenquote:Op donderdag 12 januari 2012 20:32 schreef Sejt het volgende:
Leuke regens hoor![]()
Ik word elk seizoen redelijk makkelijk kampioen, maar dat komt volgens mij ook doordat m'n concurrenten zoveel punten laten liggen...
Nouja, het bestuur heeft het in eigen handen genomen en hij is zojuist gearriveerd ... Hoop op het beste voor hemquote:Op donderdag 12 januari 2012 21:14 schreef Kevillac het volgende:
[..]
Heb je Heber al gehaald? Ik zou er nog even over nadenken. Ik heb hem namelijk ook gehaald en hij is bij mij jammerlijk mislukt![]()
In het eerste jaar was hij constant ongelukkig omdat hij zich niet kon aanpassen aan ons kikkerlandje. Ik heb hem twee keer tijdelijk teruggestuurd, maar tevergeefs. Vervolgens een jaar verhuurd aan Catania, daar deed ie het redelijk... maar eenmaal terug in Rotterdam schopte hij geen deuk in een pakje boter. Uiteindelijk, na een half jaar in de reserves, met verlies verkocht.
Uiteraard geen garantie dat jij niet het beste uit hem kan halen, maar ik wil het je als mede-manager toch even meegeven
Haha oké. Hij draaide als een malle in Brazilië, dus hij moet wel iets kunnen. Ben benieuwd!quote:Op donderdag 12 januari 2012 21:57 schreef PizzaGeit het volgende:
[..]
Nouja, het bestuur heeft het in eigen handen genomen en hij is zojuist gearriveerd ... Hoop op het beste voor hem
Hij heeft net al gescoordquote:Op donderdag 12 januari 2012 22:07 schreef Kevillac het volgende:
[..]
Haha oké. Hij draaide als een malle in Brazilië, dus hij moet wel iets kunnen. Ben benieuwd!
Coulibaly heet 'iequote:Op donderdag 12 januari 2012 21:45 schreef Crocmaz het volgende:
In de jeugd van Tottenham zit nog een leuk spelertje, Coulybali heet ie. Zeer grote potentie.
Fijn, dan ligt het weer aan mijquote:Op donderdag 12 januari 2012 23:27 schreef PizzaGeit het volgende:
@ Kevillac:
Wat een wereldspits is die Heber. Heeft net in zijn eerste officiele wedstrijd (kwartfinale beker tegen FC Twente) een hattrick gescoord en twee assists gegeven
![]()
![]()
.
EDIT: Fock, krijgt ie in de laatste minuut nog ff rood van Kevin Blommetje
Geen idee, maar ik ben er ook al meerdere tegengekomen inderdaad.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 10:40 schreef Kevillac het volgende:
Ligt het aan mij, of zijn er in FM12 veel meer goede regens dan in de voorgaande edities? Het is echt niet te geloven wat ik allemaal tegenkom in mijn jaarlijkse talentenjacht!
Ik zit nu in de zomer van 2016 en ik was van plan om een aantal ervaren krachten te halen. Maar het kwijl druipt uit m'n mond als ik onderwijl al die talentjes zie
Ik zou 'm houden. Zolang zijn contract loopt en jij geen biedingen accepteert, kan hij niet weg. En als ie moet spelen dan delivert ie toch wel. Zoals je zegt, hij is een HG-player en hij heeft de ervaring om te tutoren. Ideaal toch?quote:Op vrijdag 13 januari 2012 10:44 schreef Sejt het volgende:
[..]
Geen idee, maar ik ben er ook al meerdere tegengekomen inderdaad.
Ik zit echter al met een lading talenten en goede jeugdspelers. Dus ik moet me regelmatig inhouden om niet alles op te kopen; zeker als je ziet hoeveel budget ik over hebGeen zin om over een paar jaar met een lading goede spelers te zitten die hun plek met 4 anderen moeten delen...
Trouwens: keepersPiet Velthuizen heb ik begin dit seizoen transfervrij kunnen strikken met als rol 'backup'. Begon na 3 wedstrijden al te zeiken dat hij meer wilde spelen. Op zich is hij maar een klein beetje slechter dan m'n 1e keeper Ospina, dus ik heb 'm de makkelijke wedstrijden laten spelen. Maar nu heb ik een serie moeilijkere wedstrijden gehad... begint hij weer te zeiken!!
Nu heb ik hem in de reserves gezet - op zich ben ik tevreden met hem qua prestaties en hij is Tutor voor een goede jeugdspeler. Maar waarom moeten die 2e keepers altijd zo enorm zeuren om een plekkie? Dan moeten ze gewoon niet een contract ondertekenen voor de backup positie![]()
Nu zit ik te twijfelen of ik hem gewoon behoud (homegrown speler, goede kwaliteiten) en hem de makkelijkere wedstrijden blijf opstellen, of dat ik alweer een nieuwe 2e keeper probeer te vinden, zoals ik de afgelopen 3 seizoenen heb gedaan.
Kuhhhhhhlere wat een selectiequote:Op vrijdag 13 januari 2012 11:13 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Seizoen 2013/2014 is net begonnen voor mijn FC Twente. Na een succesvol vorig seizoen (Beker/Kampioen/Johan/Halve Finale CL), sta ik nu voor een seizoen waarin ik wat talentvolle spelers probeer door te laten breken. Heb wat leuke buitenlandse talentjes kunnen strikken en een paar goede uit eigen land/opleiding.
Transfers:
[ afbeelding ]
Huidige selectie:
[ afbeelding ]
Eerste wedstrijd CL:
[ afbeelding ]
Ik heb zo het idee dat Vela wel eens de aankoop van dit seizoen kan zijn. Enige 'zwakkere' punt bij mij is mijn keeper. Mihaylov gaat in de winterstop weg en ik ga Guilherme de kans geven zich te ontwikkelen. Met Hildebrand als back-up ben ik voor de NL competitie op die positie wel goed vertegenwoordigd. CL twijfel ik nog een beetje aan, ik hoop dat Guilherme goed groeit.
Oja: last minute gratis speler:
[ afbeelding ]
Best nice
Misschien kun je iemand omtrainen naar een andere positie, waar je een mindere bezetting hebt?quote:Op vrijdag 13 januari 2012 11:39 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Ja best aardig he. Heb alleen te veel mensen voor de twee MC posities...
Wilfried en Brama.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 11:47 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Maareh: als jullie een spits en een mc/vm weg zouden moeten doen uit mijn selectie. Wie zouden het dan zijn?
Go Ahead ziet Babacar wel als huurling zitten denk ik :pquote:Op vrijdag 13 januari 2012 12:05 schreef Kevillac het volgende:
Je kunt ook één van je spitsen verhuren en dan over een jaar Babacar verkopen.
quote:Op vrijdag 13 januari 2012 12:13 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Foutje...
Het moet trouwens niet gekker worden hoor:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die ene tegengoal is nog een eigen goal ook...
quote:Op vrijdag 13 januari 2012 15:45 schreef Peter_Aragorn het volgende:
[..]
En in Manchester gewoon 3-3 gespeeld... Man man man...
Waarom kan ik 'm niet vinden?quote:Op zaterdag 14 januari 2012 00:17 schreef Sejt het volgende:
Apodi is zich ook leuk aan het ontwikkelen![]()
![]()
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 14 januari 2012 00:17 schreef Sejt het volgende:
Apodi is zich ook leuk aan het ontwikkelen![]()
![]()
[ afbeelding ]
Had Ik ook een keer gewoon altijd elke maan 2 saves makenquote:Op zaterdag 14 januari 2012 16:06 schreef zeebeschuit het volgende:
Wil net m'n load game laden zegt die: 'can not load game'...
Gelukkig waren er nog een v2 + v3 maar die waren wel van 4 weken eerder in het spel. Hoe kan dit en hoe kan ik dit voorkomen voortaan? is het een bug in het spel of heb ik iets verkeerds gedaan bij het saven?
Grote selectie? Dat valt best mee hoor.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 20:51 schreef TvhN het volgende:
[..]
Heb je met zo'n grote selectie niet veel gezeik van ontevreden spelers?
Haha, nice!quote:
http://forums.championshi(...)owthread.php?t=63494quote:Op zondag 15 januari 2012 17:38 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Met transfer updates?! Cm01/02 is nog steeds de beste ooit imo!
Link btw?
quote:Op zondag 15 januari 2012 09:30 schreef Kevillac het volgende:
[..]
Haha, nice!
Ben wel benieuwd naar je team, screentje?
Heb atm geen screentje, maar mijn sterkhouders zijn Mandanda,Mbia,Ait Fana en Remy, Rondon. Seizoen 3 gaat wel een stuk minder als verwacht, ik loop wss de titel mis en de enige prijs die gewonnen kan worden is de beker.quote:
Ja, op alle frontenquote:Op zondag 15 januari 2012 22:44 schreef Quisho het volgende:
Hm speel nu met Ajax maar Everton heeft me een baan aangeboden. Misschien is een verandering wel leuk, maar ben er nog niet over uitIs Everton kwalitatief beter dan Ajax?
quote:
Ik denk dat je save game is gecrashd.quote:Op maandag 16 januari 2012 02:39 schreef zeebeschuit het volgende:
zucht... Wat moet dit nu weer voorstellen
[ afbeelding ]
Je kan het niet zo maar worden.. Dat moet je aan het bestuur vragen:quote:Op maandag 16 januari 2012 09:19 schreef Herdy het volgende:
Zo, even wat LLM tussen al het europese geweld. Eastwood town staat nu 12e in de BSP met nog 6 wedstrijden te gaan. Vermoedde eindpositie zal tussen de 8e en 12e plaats zijn.
De voornaamste hoogtepunten van het seizoen zijn de finaleplaats in de FA trophy (let op: niet FA cup) die nog gespeeld moet worden en de enorme structurele investeringen die gemaakt worden. Volgend seizoen doen we mee voor play-off plaatsen.
Weet iemand trouwens hoe ik full-prof kan gaan en wat daar de voor en nadelen van zijn?
Ik ben van Utrecht naar Newcastle gegaan in 2015, ik zeg : doen!quote:Op zondag 15 januari 2012 22:44 schreef Quisho het volgende:
Hm speel nu met Ajax maar Everton heeft me een baan aangeboden. Misschien is een verandering wel leuk, maar ben er nog niet over uitIs Everton kwalitatief beter dan Ajax?
Je hebt Jong Tae Se alweer verkocht? In m'n Bochum spel (FM11) deed hij het erg goed, maar in FM12 is ie een stuk minder, heb ik het idee.quote:Op maandag 16 januari 2012 08:05 schreef Jorwol het volgende:
Eindstand eerste seizoen in de Premier League:
[ afbeelding ]
Door een geweldige eindsprint uiteindelijk als vierde geëindigd, maar wat een ongelofelijke anti-climax kreeg dit seizoen... Chelsea wint de Champions League, dus mag ik niet meedoen aan de voorrondes Champions League, welnee, ik mag voorrondes Europa League spelen²²²²²²²²
Loop dus een hoop geld mis op deze manier, maar desondanks toch nog aardig kunnen versterken:
[ afbeelding ]
Dit seizoen heb ik als doelstelling om weer de voorrondes Champions League te halen, maar ik verwacht eigenlijk niet dat ik meteen weer zo hoog kan eindigen..
Kan ik het een en ander over zeggen aangezien ik ook met Eastwood speel. Ik heb zelf fullprof status gekregen van het bestuur op het moment dat ik naar de L2 promoveerde (dacht ik). Het ligt volgens mij aan een combinatie van de competitie waarin je speelt, reputatie en budget.quote:Op maandag 16 januari 2012 09:19 schreef Herdy het volgende:
Zo, even wat LLM tussen al het europese geweld. Eastwood town staat nu 12e in de BSP met nog 6 wedstrijden te gaan. Vermoedde eindpositie zal tussen de 8e en 12e plaats zijn.
De voornaamste hoogtepunten van het seizoen zijn de finaleplaats in de FA trophy (let op: niet FA cup) die nog gespeeld moet worden en de enorme structurele investeringen die gemaakt worden. Volgend seizoen doen we mee voor play-off plaatsen.
Weet iemand trouwens hoe ik full-prof kan gaan en wat daar de voor en nadelen van zijn?
Ja, kwam niet aan spelen toe en wilde weg, dus heb er gelijk wat winst over gepakt!quote:Op maandag 16 januari 2012 12:34 schreef Jester65 het volgende:
[..]
Je hebt Jong Tae Se alweer verkocht? In m'n Bochum spel (FM11) deed hij het erg goed, maar in FM12 is ie een stuk minder, heb ik het idee.
Balans van de bankrekening telt voor een groot gedeelte mee dacht ik. Verder de reputatie van de club en de waarde van de spelers.quote:Op maandag 16 januari 2012 19:08 schreef Niek92 het volgende:
Met Ajax nu al 3,5 seizoen terug de CL gewonnen en toen was de waarde van m'n club rond de 360 miljoen. Sinds die tijd uitgegroeid tot een Europese subtopper, maar nog niet eens weer in de buurt gekomen van de CL finale. Niet heel erg veel veranderd in die tijd dus, maar nu is de waarde van de club ineens ruim 700 miljoen! Dat is de 4e van de wereld!
Iemand enig idee hoe dat berekend wordt? Ik snap er geen hol van namelijk? Enige stoere is wel dat ik met Ajax net zoveel waard ben als Man Utd en Man City samen
Screentje van Apodi?quote:Op maandag 16 januari 2012 19:30 schreef Sejt het volgende:
Ik zit nu in 2017 met mn Feyenoord team en word jaar op jaar kampioen van de Eredivisie. Vorig seizoen had ik bijna 20 punten voorsprong op de nummer 2 PSV. In de beker verloor ik van Twente omdat 80% van m'n team interlands had.
Ik versterk me alleen nog maar in de diepte, en dan vooral om oudere spelers te vervangen. Jeugd wordt uitgeleend en krijgt z'n kans rond de 21 jaar.
Grootste uitdaging is nog homegrown spelers houden / vinden voor de Champions League elk jaar.
Budget heb ik zat, dus ook spelers van 10mln+ zijn geen probleem meer.
Ik denk dat ik over een jaar of 2 met deze game stop om een nieuwe uitdaging te vinden..
Oh, en Barca zit achter Apodi aan![]()
Huidige selectie (na 2 wedstrijden):
[ afbeelding ]
Jammer dat het een regen is, ik had hem wel willen hebben!quote:Op maandag 16 januari 2012 20:58 schreef Sejt het volgende:
Al een aantal keer gepost(regen, dus niet terug te vinden bij jullie helaas)
M'n wonderkind - in 2014 al vastgelegd voor 2,4mln (was hij 16), kwam in 2016 naar m'n team:
[ afbeelding ]
Apodiquote:Op maandag 16 januari 2012 20:58 schreef Sejt het volgende:
Al een aantal keer gepost(regen, dus niet terug te vinden bij jullie helaas)
M'n wonderkind - in 2014 al vastgelegd voor 2,4mln (was hij 16), kwam in 2016 naar m'n team:
[ afbeelding ]
Gekocht bij Vitoria, Brazilië... maar het is een regen hé, hji bestaat alleen in mijn game.quote:Op maandag 16 januari 2012 21:23 schreef Kevillac het volgende:
ApodiWaar had je 'm ook al weer vandaan?
Die Jamie Torres van mij is goed, maar Apodi is van een andere wereld
Ja, I know! Ik was gewoon nieuwsgierig.quote:Op maandag 16 januari 2012 21:27 schreef Sejt het volgende:
[..]
Gekocht bij Vitoria, Brazilië... maar het is een regen hé, hji bestaat alleen in mijn game.
Ik heb hem gevonden door de jeugdteams van landen door te bladeren. Die tip had ik ergens (misschien zelfs hier) gelezen.
Ah dat wat je dus zegt over die starrating viel me al op met nikolay mn keeper dat die opeens nog maar 3 sterren terwijl het 1e seizoen die hoger wasquote:Op maandag 16 januari 2012 22:42 schreef Rob_La_Chouffe het volgende:
Ligt een beetje aan het team. Als ik een absolute topploeg heb ben ik heel kieskeurig met talentjes en met kleinere ploegen is het toch meer pakken wat je pakken kan.
Sowieso kijken naar de belangrijkste stats voor zijn positie/rol. Verder moest buitenlands talent voor mij altijd minimaal 4.5* potentie hebben, zeker in het begin aangezien je club dan groeiende is en de standaard hoger wordt naar mate de jaren vorderen en die 4.5* kan dan ineens een 3.5* zijn op het moment dat hij komt.
Verder keek ik altijd of de speler in de groep paste, of hij geen flierenfluiter is (lethargic), niet snel geblesseerd, niet wisselvallig, geen lage bravery, natural fitness, work rate en determination en geen gigantisch lage team work.
Maar dat is natuurlijk het ideaalplaatje, alle eigenschappen vinden is lastig en het is een beetje een combinatie zoeken, maar er zijn toch spelers die het niet halen op een van die eigenschappen, terwijl de rest goed is. Dat zijn dan wel absolute toptalenten die ook niet gigantisch duur zijn. Dan ben ik bereidt de gok te wagen.
Voor binnenlands talent is de standaard altijd veel lager bij mij, omdat ik gewoon al het binnenlandse talent dat ik kan halen wil halen, maar dat is iets persoonlijks.
Screen van je team?! Kan ik die vergelijken met mijn Twente waarmee ik ook halverwege het derde seizoen zitquote:Op maandag 16 januari 2012 22:22 schreef BlaBla87 het volgende:
Goeindag k speel t spelletje deus ook voor t eerst fm12
Ben nu met mn 3e seizoen bij twente bezig 16 wedstrijden gespeeld gedeelde eerste plek
Met maar 5 tegendoelpunten
Alleen waar moet ik vooral op letten als ik jonge talentjes binnen wil halen en gelijk mee laten spelen of eerst gewoon in de jeugd laten groeien?
Als je geld over hebt zeg maar zou ik ze halen. Op hun 19e kosten ze meer als ze zich goed ontwikkelen en vooral omdat je ze homegrown kan maken als je ze op jonge leeftijd haaltquote:Op maandag 16 januari 2012 22:48 schreef BlaBla87 het volgende:
[..]
Ah dat wat je dus zegt over die starrating viel me al op met nikolay mn keeper dat die opeens nog maar 3 sterren terwijl het 1e seizoen die hoger was
Ik speel met twente 3e seizoen vorig jaar kampioen + beker + kwartfinale europa league dus was best blij op dat moment
Maar ik kijk ook voornamelijk naar binnenlands talent maar heb nu op de 1 of andere manier ook 4 talenten van rond de 17 uit frankrijk met potentie van 4.5 dus die gewoon in de jeugd laten lopen tot hun 19e ofzo?
Nee ik bedoel ik heb ze alquote:Op maandag 16 januari 2012 22:53 schreef Rob_La_Chouffe het volgende:
[..]
Als je geld over hebt zeg maar zou ik ze halen. Op hun 19e kosten ze meer als ze zich goed ontwikkelen en vooral omdat je ze homegrown kan maken als je ze op jonge leeftijd haalt
Grappig om te zien dat ik een compleet andere selectie heb dan jijquote:Op maandag 16 januari 2012 23:08 schreef BlaBla87 het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is team van mijn twente
Is de eerste keer dat ik uberhaupt FM speel ( rekening mee houden)
Dat stoppen van bouwen heb ik vroeger ook vaak gehad. Wat vaak werkt is het pas vlak voor het eind van een seizoen aanvragen van nieuwe faciliteiten. Dan begint de bouw voordat er geld uitgegeven wordt aan andere dingen en het bestuur koude voeten krijgt.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 10:23 schreef Rob_La_Chouffe het volgende:
Zucht, 2e keer dat het bestuur ineens stopt met de uitbreidingen van trainings- en jeugdcomplex vanwege het budget. Ook al is er budget zat...
Op een punt geëindigd van de playoffs helaas
Wat ik bij PSV had is dat ze aan de jeugdfaciliteiten begonnen, ik daar voor betaalde en het zou 1 jaar en 3 maanden duren. Na 1 jaar krijg ik de melding, "We gaan beginnen aan de jeugdfaciliteiten" En toen was de werkperiode 3 maanden en moest ik nog eens een bedrag betalen..quote:Op dinsdag 17 januari 2012 12:27 schreef Herdy het volgende:
[..]
Dat stoppen van bouwen heb ik vroeger ook vaak gehad. Wat vaak werkt is het pas vlak voor het eind van een seizoen aanvragen van nieuwe faciliteiten. Dan begint de bouw voordat er geld uitgegeven wordt aan andere dingen en het bestuur koude voeten krijgt.
Ik krijg haast nooit biedingen op spelers. Maarja.. moet er dan ook wel bijgezegd worden dat ik mannen als Strootman, Wijnaldum, Mertens, Sanogo allemaal een waarde van minimaal 20 miljoen heb meegegevenquote:Op dinsdag 17 januari 2012 15:42 schreef AppleBite het volgende:
Sime vrsalko verkopen voor 10,25 doen of niet? Inmiddels gaat Liverpool er overheen; 12,25 miljoen
Haha, ook grappig om te zien dat de gehele Engelse top mijn jonge talentvolle spits (4,5 ster) op het oog heeft, de biedingen vliegen me om de oren
Haha ja ik ook niet, of veels te laag.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 16:00 schreef MMUFC het volgende:
[..]
Ik krijg haast nooit biedingen op spelers. Maarja.. moet er dan ook wel bijgezegd worden dat ik mannen als Strootman, Wijnaldum, Mertens, Sanogo allemaal een waarde van minimaal 20 miljoen heb meegegeven
Kun je een gelijkwaardige of betere speler voor je team halen voor minder geld? Dan zou ik het doen, anders niet.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 16:23 schreef AppleBite het volgende:
[..]
Haha ja ik ook niet, of veels te laag.
Maar wat zou jij doen ? Hij is 2e keus achter vd wiel, maar die is erg blessure gevoelig, verder maakt hij veel wedstrijden als verdedigende middenvelder, afgelopen seizoen heeft hij een wedstrijd of 30 gespeeld
Wat Jorwol zegt..quote:Op dinsdag 17 januari 2012 16:23 schreef AppleBite het volgende:
[..]
Haha ja ik ook niet, of veels te laag.
Maar wat zou jij doen ? Hij is 2e keus achter vd wiel, maar die is erg blessure gevoelig, verder maakt hij veel wedstrijden als verdedigende middenvelder, afgelopen seizoen heeft hij een wedstrijd of 30 gespeeld
Bankrekening en waarde van de spelers komt op een totaal van maximaal 150 miljoen denk ik. Reputatie is continentaal, dus dat zal ook nog wel wat waard zijn. En misschien dat het aantal zelf opgeleide spelers ook nog wat mee telt qua waarde ofzo?quote:Op maandag 16 januari 2012 19:18 schreef Jorwol het volgende:
Balans van de bankrekening telt voor een groot gedeelte mee dacht ik. Verder de reputatie van de club en de waarde van de spelers.
quote:Op dinsdag 17 januari 2012 20:36 schreef Sejt het volgende:
Apodi.
Thuis tegen Internazionale. Met 2 doelpunten had hij er al voor gezorgd dat we 2-1 voorstonden. Inter maakt echter 2-2 in de 89e minuut uit een counter. Klerezooi, dacht ik.
Ik krijg een vrije trap mee in de 94e minuut, zo'n 25meter van het doel, Apodi legt aan en POEIERT de bal er letterlijk in!!
Wat een held.
Inderdaad! Ik weet nog steeds de naam van m'n spits bij Liverpool in FM 2007. Danny Drimer, scoorde in z'n eerste seizoen meer dan 40 doelpunten. Dat was nog in de tijd dat fysiek niet mee telde voor CA en dat dus onbeperkt goed kon worden. Omdat ik aardig fysiek trainde, waren de regens over het algemeen beresterk, net zoals Drimer was.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 20:50 schreef Rob_La_Chouffe het volgende:
Dat is toch een van de mooiste dingen van het spel. Gehecht raken aan regens of spelers waar je nog nooit van gehoord hebt
Nigeria 1e op de wereldranglijst, geen idee waarom eigenlijk...
Officiële editor gebruiken en dan een nieuw spel starten, anders niet denk ik.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 18:41 schreef kilozout het volgende:
Bij die editor FMRTE moet je een key invoeren voordat je echt kan zaken kan wijzigen. Die key kan je krijgen n.a.v een donatie..
Zijn er andere mogelijkheden om teams aan te passen?
Tamerus was altijd m'n angstgegner in FM 2009 haha, die eikel scoorde altijdquote:Op dinsdag 17 januari 2012 21:53 schreef alf89 het volgende:
Mijn grootste held was Gert Jan Tamerus in FM2006. Hij zorgde er persoonlijk voor dat PSV de CL won. Alle hoge ballen op Gert Jan Tamerus!
Nicola Grubjesic speelde als een beest bij mijn Partizan in 2009.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 20:50 schreef Rob_La_Chouffe het volgende:
Dat is toch een van de mooiste dingen van het spel. Gehecht raken aan regens of spelers waar je nog nooit van gehoord hebt
Nigeria 1e op de wereldranglijst, geen idee waarom eigenlijk...
Die heb ik in mijn Arsenal game. Hangend op LW. Wat een held. Heb voor het nieuwe seizoen plaats voor hem ingeruimd op 10. Kon Di Maria van Madrid halen dus die mag daar nu komen staan.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 20:22 schreef Zenit- het volgende:
Douglas Costa, mijn sterspeler, is twee maanden out.![]()
quote:Op dinsdag 17 januari 2012 20:36 schreef Sejt het volgende:
Apodi.
Thuis tegen Internazionale. Met 2 doelpunten had hij er al voor gezorgd dat we 2-1 voorstonden. Inter maakt echter 2-2 in de 89e minuut uit een counter. Klerezooi, dacht ik.
Ik krijg een vrije trap mee in de 94e minuut, zo'n 25meter van het doel, Apodi legt aan en POEIERT de bal er letterlijk in!!
Wat een held.
Zeker een held ja.quote:Op woensdag 18 januari 2012 14:55 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Die heb ik in mijn Arsenal game. Hangend op LW. Wat een held. Heb voor het nieuwe seizoen plaats voor hem ingeruimd op 10. Kon Di Maria van Madrid halen dus die mag daar nu komen staan.
Hoeveel plaatsen op je tribunes heb je tot nu toe?quote:Op woensdag 18 januari 2012 22:58 schreef Rob_La_Chouffe het volgende:
Oefenwedstrijdje met Nigeria bij Ecuador. 2-9 winst
Mijn clubkeeper heeft voor de weet ik het hoeveelste keer tijdens zijn interland met Barbados een blessure opgelopen. Wordt het wel een beetje zat. Zodra ik een goede vervanger kan halen, want hij is wel een topkeeper voor mijn club, doe ik dat.
Op het moment zijn de financiën ook lastig. Winst maken lukt absoluut niet, iedere maand 3-4 ton verlies en dat terwijl ik maar 3 miljoen in kas heb. Bouw van het nieuwe stadion duurt nog anderhalf jaar helaas, want dat is hard nodig
quote:Op woensdag 18 januari 2012 21:42 schreef Moron het volgende:
Ben een nieuwe game begonnen met PSV en in augustus 2011 zijn er al geruchten over een bestuursovername en dus een transferverbodHeb gelukkig alle spelers al binnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |