abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106553184

"Keep your purpose in mind, simply go to the gym and do your workout. Do it well and don't worry what other people are doing. Confidence will grow as you achieve." - Arnold Schwarzenegger

SPOILER: Algemeen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Trainingsmethoden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Oefeningen
Een goed trainingsschema bestaat voor een groot gedeelte uit de grote compound oefeningen zoals squats, deadlifts, bench press, overhead presses, bent over rows etc. De rest van je trainingsschema kan je opvullen met andere (zoals isolatie) oefeningen.
SPOILER: Voeding
SPOILER: Rust
SPOILER: Supplementatie
SPOILER: Vitamines en mineralen
SPOILER: Steroiden
SPOILER: Handige en informatieve linkjes
SPOILER: Speciale Newb Guide
SPOILER: FAQ
SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2011
* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd. :), na nog eens 2 jaar heeft CarbonC een kleine revisie/uitbreiding/update doorgevoerd. In 2011 heeft Yuri_Boyka de OP onderverdeeld in spoilers.

[ Bericht 0% gewijzigd door 16meter op 08-01-2012 17:16:37 ]
  zondag 8 januari 2012 @ 11:11:00 #2
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_106553214
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 10:55 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Nee dat zal best, maar het is wel de leukste manier van cardio.
Ach, als het je motiveert, prima :)

Persoonlijk vind ik de leukste lichaamsbeweging buiten in de frisse lucht. In het park rennen, op weggetjes fietsen...
Confidence through competence
  zondag 8 januari 2012 @ 11:13:05 #3
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_106553254
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 11:11 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Ach, als het je motiveert, prima :)

Persoonlijk vind ik de leukste lichaamsbeweging buiten in de frisse lucht. In het park rennen, op weggetjes fietsen...
Ik doe mijn interval ook buiten.

Kut TT trouwens zeg :')
Deathlift or Die.
  zondag 8 januari 2012 @ 11:15:36 #4
69994 seto
-|||--------|||-
pi_106553306
Ik heb al een paar goedevoornemenssporters gezien, hoop dat ze het volhouden en niet alweer in februari kappen.
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
  zondag 8 januari 2012 @ 11:20:18 #5
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_106553402
Zo maar weer de beentjes doen na 4 weken vanwege een gekneusde enkel. Ben benieuwd.
  zondag 8 januari 2012 @ 13:04:23 #6
-1 #ANONIEM
pi_106555893
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 11:13 schreef Ethanolic het volgende:
Kut TT
  zondag 8 januari 2012 @ 14:16:06 #7
290104 borstmelk
pi_106558351
eigeel erin of eruit?
  zondag 8 januari 2012 @ 15:14:21 #8
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_106560971
quote:
8s.gif Op zondag 8 januari 2012 14:16 schreef borstmelk het volgende:
eigeel erin of eruit?
Gewoon eten, waarom niet?
Wat betreft de hoge hoeveelheden cholesterol in eieren, ik heb hier pas nog wetenschappelijke artikelen voor door zitten spitten, omdat ik me ook zorgen maakte. De meeste studies hebben niet aan kunnen tonen dat het consumeren van eieren voor een verhoogde bloedcholesterolspiegel zorgt. Studies waarin wel een verhoging werd waargenomen, toonden zowel een stijging in LDL ('slechte cholesterol') als HDL ('goede cholesterol') aan en zolang de ratio tussen deze twee gelijk blijft, is er niets aan de hand.
This isn't even my final form.
  zondag 8 januari 2012 @ 15:17:08 #9
185035 Diabox
pi_106561078
Waar je verder naar moet kijken in dit geval is studies die het risico op cvd in kaart brengen. Mocht het LDL verhogen (en HDL verlagen), betekent dit niet gelijk dat het ook een verhoogd risico op cvd met zich meebrengt.
  zondag 8 januari 2012 @ 15:19:02 #10
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_106561149
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 15:17 schreef Diabox het volgende:
Waar je verder naar moet kijken in dit geval is studies die het risico op cvd in kaart brengen. Mocht het LDL verhogen (en HDL verlagen), betekent dit niet gelijk dat het ook een verhoogd risico op cvd met zich meebrengt.
Als ik het me goed herinner, vertelden enkele studies daar ook wat over en was er geen correlatie tussen eiconsumptie en cvd.
Speel mee met Lucky Day en win!Speel mee met Lucky Day en win!
  zondag 8 januari 2012 @ 15:20:33 #11
69994 seto
-|||--------|||-
pi_106561225
Eigeel is het lekkerst.
Seto is zo ene baas he
  zondag 8 januari 2012 @ 15:25:01 #12
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_106561414
quote:
17s.gif Op zondag 8 januari 2012 15:20 schreef seto het volgende:
Eigeel is het lekkerst.
Dit is inderdaad ook een goed argument. _O_
  zondag 8 januari 2012 @ 15:26:30 #13
185035 Diabox
pi_106561483
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 15:19 schreef Levolution het volgende:

[..]

Als ik het me goed herinner, vertelden enkele studies daar ook wat over en was er geen correlatie tussen eiconsumptie en cvd.
Ja, voor mij is het alweer een lange tijd geleden dat ik ernaar gekeken heb, ik bleef gewoon lekker 8 hele eieren per dag eten iig. :)
  zondag 8 januari 2012 @ 15:29:23 #14
354085 Travel.
pi_106561588
Even volgen dit, al 7kg aangekomen maar nog een hoop te gaan.
  zondag 8 januari 2012 @ 15:29:49 #15
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_106561602
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 15:26 schreef Diabox het volgende:

[..]

Ja, voor mij is het alweer een lange tijd geleden dat ik ernaar gekeken heb, ik bleef gewoon lekker 8 hele eieren per dag eten iig. :)
Wow, dat is wel veel.
  zondag 8 januari 2012 @ 17:39:52 #16
318880 Luchtkoker
Du zoon.
pi_106567185
quote:
11s.gif Op zondag 8 januari 2012 15:29 schreef Levolution het volgende:

[..]

Wow, dat is wel veel.
dese mang is dan ook wel breedt :@
Of toch du vader?
  zondag 8 januari 2012 @ 18:04:17 #17
27495 mister_popcorn
FR 1908
pi_106568159
quote:
8s.gif Op zondag 8 januari 2012 14:16 schreef borstmelk het volgende:
eigeel erin of eruit?
erin. al 't goede (vitaminen en mineralen) en de meeste eiwitten zitten daarin.
Cholesterol heeft er niets mee te maken, tenzij je cholesterol al van zichzelf vertyft hoog is.
Overigens, hoe harder het eigeel hoe minder je opneemt van bovenstaande. Drie-minuten eitjes voor de win dus.
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
  zondag 8 januari 2012 @ 18:26:33 #18
180336 -tape-

pi_106569052
Hey :) Na een paar keer door de (zeer uitgebreide) OP heen te bladeren ben ik al een stuk wijzer geworden mbt sporten combineren met goede voeding. Sinds een maand of anderhalf sport ik 4 à 5 keer per week in de sportschool. Op het begin deed ik maar gewoon wat, maar nu probeer ik dus steeds meer goede oefeningen te pakken en te letten op de voeding. Nu is de insteek bij mij dat ik eerst een wat strakkere buik moet krijgen en daarnaast spieropbouw.

Ik ben zeker niet dik, ik weeg 83kg (met sportkleding aan, thuis geen weegschaal) en heb mijn hele leven wel een sport beoefend. Alleen heb ik een hardnekkig vetlaagje op mijn buik en borst die ik weg wil hebben. Nu eet ik soms heel weinig op een dag en train ik wel intensief, maar ik begin toch steeds meer te twijfelen aan deze aanpak.. volgens mij (en de OP) moet ik dus wel wat meer eten om dit te realiseren.

Daarvoor deze post dus; ik snap dat er genoeg in de OP staat, maar het is eigenlijk veel te veel om een goed schema voor mezelf op te stellen. Iets met bomen en bos, en het niet meer zien :P.

Nu mijn vraag, zal ik gewoon mijn normale eetpatroon (3 uitgebreide maaltijden per dag) en daartussen af en toe wat extra's als boterhammen, fruit en soms wat zoets? (Ik beperk het tot een minimum). Of is het om dat hardnekkige laagje vet weg te krijgen, wat meer nodig? Want ik heb dat laagje al echt heel lang, maar het wil nooit echt slinken.

Ik train trouwens mijn hele lichaam, pak vaak 2 spiergroepen per dag, maar laat ook zeker mijn benen en rug niet achterwegen.

Het is misschien een lastige vraag om te beantwoorden, maar ik kan er weinig goeds en uitgebreids over vinden op internet. Maar misschien is een linkje naar de juiste website ook genoeg. In ieder geval bedankt :)
  zondag 8 januari 2012 @ 18:28:14 #19
156015 16meter
pi_106569112
Onder onderhoud eten, wat je eet doet er in principe niet toe.
  zondag 8 januari 2012 @ 18:32:31 #20
180336 -tape-

pi_106569288
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 18:28 schreef 16meter het volgende:
Onder onderhoud eten, wat je eet doet er in principe niet toe.
Sorry, onder onderhoud?

Oh en ik gebruik(te) eiwit shakes na de training, is dat handig icm proberen dat vet weg te werken?
UnibetSpeel mee met Lucky Day en win!
  zondag 8 januari 2012 @ 18:35:22 #21
156015 16meter
pi_106569381
uit de op:
quote:
De eerste stap die genomen moet worden is het achterhalen van de hoeveelheid kcal je lichaam als onderhoud heeft. Zo is er het BMR (=Basal Metabolic Rate) wat staat voor de hoeveelheid kalorien je lichaam verbruikt zonder dat je ook maar iets doet. Vervolgens voeg je een bepaalde hoeveelheid kalorien toe voor de dagelijkse activiteiten/sport. En zodoende kom je dan uit op wat je kalorie onderhoud is. Of te wel de hoeveelheid kalorien die je kan eten terwijl je gewicht in homeostasis verblijft. Hiervoor kan de bijgeleverde webpagina assisteren. (Calories Per Day Calculator - Basal Metabolic Rate)

Zodra je weet wat je kcal onderhoud is wordt het tijd om deze te verdelen over de voedingsstoffen. Je lichaam heeft immers bruikbare voeding nodig en als het goed gedaan wordt zal je lichaam voller zitten van 3000kalorien echte voeding ipv 5000kcal aan snoep e.d. Omdat de meeste mensen in de periode rondom de zomer willen afslanken is het de bedoeling een kalorie te kort te creeeren. Neem het berekende onderhoud en haal er 500kcal van af welk zal dienen als het te kort. Dit kleine beetje is al voldoende om vet te kunnen verliezen en toch je metabolisme op gang te houden zodat het lichaam vet blijft verbranden.
bereken hier je caloriebehoefte:
http://scoobysworkshop.com/calorie-calculator/
  zondag 8 januari 2012 @ 18:46:14 #22
180336 -tape-

pi_106569799
Alleen is het lastig, ik woon nog thuis. Ik kan zelf vaak niet kiezen wat ik eet, hier of bij mijn vriendin thuis. Maar misschien is mijn vraag niet zo makkelijk te beantwoorden als dat ik zou hopen.
  zondag 8 januari 2012 @ 18:50:09 #23
289580 Opdekop
pi_106569943
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 18:46 schreef -tape- het volgende:
Alleen is het lastig, ik woon nog thuis. Ik kan zelf vaak niet kiezen wat ik eet, hier of bij mijn vriendin thuis. Maar misschien is mijn vraag niet zo makkelijk te beantwoorden als dat ik zou hopen.
Hij zegt: het maakt niet uit wát je eet. Als het maar onder je onderhoud is. Dus als jij bijvoorbeeld nu twee keer opschept bij avondeten, beperk je dat tot 1 keer etc etc etc. Ze kunnen je niet dwingen meer te eten lijkt me.
Omgekeerd ondersteboven binnenstebuiten achterstevoren.
  † In Memoriam † zondag 8 januari 2012 @ 19:05:26 #24
230491 Zith
pls tip
pi_106570453
quote:
Je gaat 5-6 keer per dag eten, ontbijt - tussendoor - lunch - tussendoor - avondsnack heb je toch wel zelf in de hand?

Als je het avondeten niet in de hand hebt: je hebt altijd nog in de hand hoeveel je in je mond propt; eet minder bij het avond eten en eet wat meer bij je ontbijt/lunch.

En ja, je zult echt op je voeding moeten letten als je iets met je lichaam wilt. Ververlies is makkelijker dan bulken als je thuiswoont; je gaat namelijk niet duurder worden en je ouders gaan het alleen maar goed vinden als je op je lichaam wilt letten.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  zondag 8 januari 2012 @ 19:10:07 #25
156015 16meter
pi_106570621
quote:
Je kunt voor het avondeten gewoon aanschuiven bij moeders, als je maar weet hoeveel kcal je ongeveer naar binnen schuift. De rest van de dag kun je prima zelf bepalen wat je eet, lijkt me.
  zondag 8 januari 2012 @ 19:53:59 #26
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_106572674
quote:
Als je nou eerst even leest, dan zie je dat je vraag helemaal niet zo moeilijk is, maar dat je het zelf te moeilijk maakt. Gewoon doen zoals hierboven beantwoord wordt.
  zondag 8 januari 2012 @ 20:57:54 #27
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_106576408
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 18:04 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

erin. al 't goede (vitaminen en mineralen) en de meeste eiwitten zitten daarin.
Cholesterol heeft er niets mee te maken, tenzij je cholesterol al van zichzelf vertyft hoog is.
Overigens, hoe harder het eigeel hoe minder je opneemt van bovenstaande. Drie-minuten eitjes voor de win dus.
Je spreekt nu iemand uit het vorige deel tegen, die zei dat je juist een hardgekookt eitje moet eten voor een betere opname.

Ik ga dit binnenkort toch even onderzoeken.
  zondag 8 januari 2012 @ 20:59:46 #28
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_106576540
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 19:10 schreef 16meter het volgende:

[..]

Je kunt voor het avondeten gewoon aanschuiven bij moeders, als je maar weet hoeveel kcal je ongeveer naar binnen schuift. De rest van de dag kun je prima zelf bepalen wat je eet, lijkt me.
Ik neem ook aan dat als zijn moeder de moeite neemt om te koken, ze vast wel iets fatsoenlijks op tafel zet (stukje vlees, wat groenten). Als ze alleen maar iets uit de magnetron op tafel zet, zie ik niet in waarom ze het erg zou vinden als hij voor zichzelf zou koken.
  zondag 8 januari 2012 @ 21:02:28 #29
55709 Stereotomy
pi_106576730
eiwit is rauw blijkbaar niet te verteren door mensen. Hoe het met eigeel zit, weet ik niet.

En magnetronmaaltijden zijn handig: alle kcal's bedragen precies voor je uitgerekend. :+
  zondag 8 januari 2012 @ 21:09:52 #30
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_106577191
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 20:57 schreef Levolution het volgende:

[..]

Je spreekt nu iemand uit het vorige deel tegen, die zei dat je juist een hardgekookt eitje moet eten voor een betere opname.

Ik ga dit binnenkort toch even onderzoeken.
Met alle respect hoor, en in het algemeen. De meesten van ons kunnen gewoon eten wat we willen, zolang het gewoon gezond eten is, en je een oogje op je kcal intake houdt.

Ik bedoel, buiten een uitzondering is hier niemand die voor wedstrijden BB´t of sowieso in de buurt komt van een BB, dus een uitzondelijk dieet is gewoon niet nodig.

Eet dat ei of misschien een doos eieren per dag en kijk of het voor je werkt. If not, halveer het, als het werkt, geweldig.
Speel mee met Lucky Day en win!Unibet
  zondag 8 januari 2012 @ 21:29:13 #31
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_106578405
quote:
7s.gif Op zondag 8 januari 2012 21:09 schreef Snakey het volgende:

[..]

Met alle respect hoor, en in het algemeen. De meesten van ons kunnen gewoon eten wat we willen, zolang het gewoon gezond eten is, en je een oogje op je kcal intake houdt.
Ik eet behoorlijk gezond (voor zover dat mogelijk is, want op den duur is veel schadelijk voor je) en het aantal kcal zit wel snor (misschien net iets te weinig). Ik kan eten wat ik wil, ik wil geen troep in mijn lichaam stoppen. Voor mijn gezondheid. Daarom ben ik het er niet mee eens dat je alles kan eten, zolang het aantal kcal onder je onderhoud blijft. Ik vind het heel belangrijk wat er gegeten wordt.
quote:
Ik bedoel, buiten een uitzondering is hier niemand die voor wedstrijden BB´t of sowieso in de buurt komt van een BB, dus een uitzondelijk dieet is gewoon niet nodig.
Dat is jouw gebrek aan motivatie. Ik kom nog lang niet in de buurt, maar ik ben wel op weg om het allemaal behoorlijk serieus te laten worden. Momenteel zie ik er 'fit' uit, maar ik ben nog lang niet tevreden. Ik train niet zodat ik een strak shirtje aankan in de zomer. Ik train om te kijken in hoeverre ik aan mijn lichaam kan 'vormgeven'. Om limieten te pushen en om dingen te kunnen doen. M.a.w. ik ben de mogelijkheden van ons belangrijkste instrument, het lichaam, aan het verkennen.
quote:
Eet dat ei of misschien een doos eieren per dag en kijk of het voor je werkt. If not, halveer het, als het werkt, geweldig.
Bodybuilding is niet alleen een sport, maar ook een wetenschap. Eigen ervaringen zijn belangrijk om een geschikt dieet te ontwikkelen, maar je kan geen natuurwetten tarten. Het is belangrijk om te snappen wat voedsel in je lichaam doet, zodat je weet of je bijvoorbeeld je eitje hard- of zachtgekookt moet eten. Ik vind beide lekker, waarom zou ik geen aandacht besteden aan welke het beste is?
  zondag 8 januari 2012 @ 21:32:29 #32
69994 seto
-|||--------|||-
pi_106578606
Iemand ervaring met 5/3/1? Zit eraan te denken om binnenkort te stoppen met SS en daarmee verder te gaan.
Seto is zo ene baas he
  zondag 8 januari 2012 @ 21:47:15 #33
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_106579567
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 21:29 schreef Levolution het volgende:

[..]

Ik eet behoorlijk gezond (voor zover dat mogelijk is, want op den duur is veel schadelijk voor je) en het aantal kcal zit wel snor (misschien net iets te weinig). Ik kan eten wat ik wil, ik wil geen troep in mijn lichaam stoppen. Voor mijn gezondheid. Daarom ben ik het er niet mee eens dat je alles kan eten, zolang het aantal kcal onder je onderhoud blijft. Ik vind het heel belangrijk wat er gegeten wordt.

[..]

Dat is jouw gebrek aan motivatie. Ik kom nog lang niet in de buurt, maar ik ben wel op weg om het allemaal behoorlijk serieus te laten worden. Momenteel zie ik er 'fit' uit, maar ik ben nog lang niet tevreden. Ik train niet zodat ik een strak shirtje aankan in de zomer. Ik train om te kijken in hoeverre ik aan mijn lichaam kan 'vormgeven'. Om limieten te pushen en om dingen te kunnen doen. M.a.w. ik ben de mogelijkheden van ons belangrijkste instrument, het lichaam, aan het verkennen.

[..]

Bodybuilding is niet alleen een sport, maar ook een wetenschap. Eigen ervaringen zijn belangrijk om een geschikt dieet te ontwikkelen, maar je kan geen natuurwetten tarten. Het is belangrijk om te snappen wat voedsel in je lichaam doet, zodat je weet of je bijvoorbeeld je eitje hard- of zachtgekookt moet eten. Ik vind beide lekker, waarom zou ik geen aandacht besteden aan welke het beste is?
Je leest mijn post verkeerd, er is geen enkele reden om in de verdediging te schieten.

Ik doe precies hetzelfde als jij, maar zo precies zijn over voeding is voor bijna niemand hier een absolute must. Het wordt pas een wetenschap op het moment dat je echt spieren gaat ontwikkelen en niet wanneer je er ¨fit uitziet¨.
  zondag 8 januari 2012 @ 21:49:40 #34
264840 Panzermaus
Lyubvi
pi_106579702
Ik vind dat stricte en overkill eigenlijk wel fijn. Ben me er goed bewust van dat dat voor 99% van ons onnodig is, en dat het grotendeels gepusht wordt vanuit de supplementenindustrie. Maar je pakt er wel zekerheid mee, te weinig zul je in ieder geval nooit nemen. :)
  zondag 8 januari 2012 @ 21:57:46 #35
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_106580228
quote:
14s.gif Op zondag 8 januari 2012 21:49 schreef Panzermaus het volgende:
Ik vind dat stricte en overkill eigenlijk wel fijn. Ben me er goed bewust van dat dat voor 99% van ons onnodig is, en dat het grotendeels gepusht wordt vanuit de supplementenindustrie. Maar je pakt er wel zekerheid mee, te weinig zul je in ieder geval nooit nemen. :)
Precies, plus de overload aan (bull shit) info die je krijgt over BB als je genoeg leest op het i-net. 90% ervan is echt bull shit en heb je niet nodig, maar zeker 50% ervan zuigen we op en nemen we als waarheid en denken dat het noodzakelijk is voor onze sport.

Het is gewoon niet waar. Als je gewoon goed eet, een kleine extra hier en daar neemt om je groei te bevorderen, wat je prima uit gezond eten kan halen, doe je het al erg goed.

Als je ECHT groot wil worden (zonder steroids) en er helemaal voor gaat DAN heb je de extra´s nodig en moet je je buiten een meer dan prima dieet aan een strak schema houden.
  zondag 8 januari 2012 @ 21:58:36 #36
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_106580285
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 21:47 schreef Snakey het volgende:

[..]

Je leest mijn post verkeerd, er is geen enkele reden om in de verdediging te schieten.

Ik doe precies hetzelfde als jij, maar zo precies zijn over voeding is voor bijna niemand hier een absolute must. Het wordt pas een wetenschap op het moment dat je echt spieren gaat ontwikkelen en niet wanneer je er ¨fit uitziet¨.
Was niet zozeer verdediging, wilde gewoon kwijt hoe ik erover denk. Maar dat is mijn punt juist, zo precies over voeding zijn vind ik wel belangrijk (en leuk). Mijn dieet is nog lang niet perfect, maar elke keer nieuwe dingen leren en mij daarop aanpassen, dat vind ik geen straf. Het is interessante tijdverdrijf.
  zondag 8 januari 2012 @ 21:58:49 #37
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_106580300
quote:
5s.gif Op zondag 8 januari 2012 21:32 schreef seto het volgende:
Iemand ervaring met 5/3/1? Zit eraan te denken om binnenkort te stoppen met SS en daarmee verder te gaan.
Jep werkt goed, voorbereiding is redelijk lastig. Je 1 RM bepalen enzo maar heb zelf een heel Excel documentje (met de reps en %) in elkaar gefikst en ik kon echt letterlijk jaren vooruit ermee als ik dat zou willen.

Top programma als het om kracht gaat
Im a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers
  zondag 8 januari 2012 @ 22:00:50 #38
318880 Luchtkoker
Du zoon.
pi_106580443
quote:
14s.gif Op zondag 8 januari 2012 21:57 schreef Snakey het volgende:

[..]

Precies, plus de overload aan (bull shit) info die je krijgt over BB als je genoeg leest op het i-net. 90% ervan is echt bull shit en heb je niet nodig, maar zeker 50% ervan zuigen we op en nemen we als waarheid en denken dat het noodzakelijk is voor onze sport.

Het is gewoon niet waar. Als je gewoon goed eet, een kleine extra hier en daar neemt om je groei te bevorderen, wat je prima uit gezond eten kan halen, doe je het al erg goed.

Als je ECHT groot wil worden (zonder steroids) en er helemaal voor gaat DAN heb je de extra´s nodig en moet je je buiten een meer dan prima dieet aan een strak schema houden.
Zoals ik al eerder postte: 80/20 regel.
Of toch du vader?
  zondag 8 januari 2012 @ 22:04:06 #39
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_106580660
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 21:58 schreef Levolution het volgende:

[..]

Was niet zozeer verdediging, wilde gewoon kwijt hoe ik erover denk. Maar dat is mijn punt juist, zo precies over voeding zijn vind ik wel belangrijk (en leuk). Mijn dieet is nog lang niet perfect, maar elke keer nieuwe dingen leren en mij daarop aanpassen, dat vind ik geen straf. Het is interessante tijdverdrijf.
Ben ik helemaal met je eens hoor, ik doe hetzelfde. Maar ik maak megeen illusies dat dat op dit moment het grote verschil voor me gaat maken. Het gaat meer om de discipline om hoe vaak je schema je toelaat in de gym te zijn, en je work out te doen. Geen dag overslaan en je totaal te focussen. Daarbij is je eten wel belangrijk, maar zoals ik al zei maakt gaat dat je in dit stadium niet breken.

Gewoon gezond eten en goed voor jezelf zorgen is het meest belangrijke,
  zondag 8 januari 2012 @ 22:05:02 #40
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_106580720
quote:
2s.gif Op zondag 8 januari 2012 22:00 schreef Luchtkoker het volgende:

[..]

Zoals ik al eerder postte: 80/20 regel.
Yep. ^O^
  zondag 8 januari 2012 @ 22:09:22 #41
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_106581044
quote:
14s.gif Op zondag 8 januari 2012 22:04 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ben ik helemaal met je eens hoor, ik doe hetzelfde. Maar ik maak megeen illusies dat dat op dit moment het grote verschil voor me gaat maken. Het gaat meer om de discipline om hoe vaak je schema je toelaat in de gym te zijn, en je work out te doen. Geen dag overslaan en je totaal te focussen. Daarbij is je eten wel belangrijk, maar zoals ik al zei maakt gaat dat je in dit stadium niet breken.

Gewoon gezond eten en goed voor jezelf zorgen is het meest belangrijke,
True. Dat het op dit moment het grote verschil niet gaat maken, is ook waar. Het is maar een traag proces, maar dat is het leuke eraan. Als je binnen een jaar je doel zou bereiken (het perfecte lichaam zou hebben, of het perfecte dieet, of de perfecte training etc.) zou dat juist zonde zijn, want wat moet je daarna nog? Zoals het nu gaat, zullen de meeste van ons jarenlang, zelfs decennia, zoet zijn.

En ja, gezondheid is uiteindelijk het belangrijkste. Ook voor mij. Je kan zo gezond leven en toch op je 40ste aan kanker sterven, maar dat demotiveert mij niet. Dan kan ik in ieder geval op mijn sterfbed niet zeggen dat ik mezelf dood heb gevreten/gerookt/gedronken.
  zondag 8 januari 2012 @ 22:30:11 #42
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_106582324
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 22:09 schreef Levolution het volgende:

[..]

True. Dat het op dit moment het grote verschil niet gaat maken, is ook waar. Het is maar een traag proces, maar dat is het leuke eraan. Als je binnen een jaar je doel zou bereiken (het perfecte lichaam zou hebben, of het perfecte dieet, of de perfecte training etc.) zou dat juist zonde zijn, want wat moet je daarna nog? Zoals het nu gaat, zullen de meeste van ons jarenlang, zelfs decennia, zoet zijn.

En ja, gezondheid is uiteindelijk het belangrijkste. Ook voor mij. Je kan zo gezond leven en toch op je 40ste aan kanker sterven, maar dat demotiveert mij niet. Dan kan ik in ieder geval op mijn sterfbed niet zeggen dat ik mezelf dood heb gevreten/gerookt/gedronken.
Het is een proces van proberen, succes en failure. En het is fucking hard werk als je echt iets wil bereiken wat net iets meer is dan ´er fit uitzien´. :)

Ik ga dit nu niet doen omdat ik de tijd er niet voor zou kunnen maken, maar als ik terug ben in NL ga ik dit toch eens voor een tijdje doen. :P

The double splitt:

* Day 1 Chest, back (Morning) Thighs, calves, abs (Evening)
* Day 2 Shoulders, arms (Morning) Calves, abs (Evening)
* Day 3 Chest, back (Morning) Thighs, calves, abs (Evening)
* Day 4 Shoulders, arms (Morning) Calves, abs (Evening)
* Day 5 Chest, back (Morning) Thighs, calves, abs (Evening)
* Day 6 Shoulders, arms (Morning) Calves, abs (Evening)
* Day 7 Rest
  zondag 8 januari 2012 @ 22:54:34 #43
156015 16meter
pi_106583658
elke dag kuiten en abs... wat?
  zondag 8 januari 2012 @ 22:57:32 #44
-1 #ANONIEM
pi_106583834
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 22:54 schreef 16meter het volgende:
Veel te veel van het goede, less is more zou ik zeggen!
  zondag 8 januari 2012 @ 23:02:01 #45
-1 #ANONIEM
pi_106584072
quote:
elke dag kuiten biceps en abs... wat?
Niks mis mee.
  zondag 8 januari 2012 @ 23:26:13 #46
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_106585412
Lijkt me ook geen goed plan.
  zondag 8 januari 2012 @ 23:32:33 #47
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_106585776
quote:
14s.gif Op zondag 8 januari 2012 22:30 schreef Snakey het volgende:
* Day 1 Chest, back (Morning) Thighs, calves, abs (Evening)
* Day 2 Shoulders, arms (Morning) Calves, abs (Evening)
* Day 3 Chest, back (Morning) Thighs, calves, abs (Evening)
* Day 4 Shoulders, arms (Morning) Calves, abs (Evening)
* Day 5 Chest, back (Morning) Thighs, calves, abs (Evening)
* Day 6 Shoulders, arms (Morning) Calves, abs (Evening)
* Day 7 Rest
:? Vreemd schema. Waar zijn je quads?
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  zondag 8 januari 2012 @ 23:52:58 #48
156015 16meter
pi_106586740
quote:
5s.gif Op zondag 8 januari 2012 23:32 schreef star_gazer het volgende:

[..]

:? Vreemd schema. Waar zijn je quads?
voetbal
  maandag 9 januari 2012 @ 00:05:05 #49
-1 #ANONIEM
pi_106587208
Nog ff over die eieren; ik heb ergens gelezen dat het hoge cholesterol werd veroorzaakt door de voeding van kippen.

Er zijn eieren op de markt die worden verkocht onder de naam ''omega-3'' of ''lijnzaad'' eieren waarbij de voeding van kippen is aangepast.

Ik heb het beide geprobeerd en bij die laatste heeft het eigeel een lichtere smaak.

Niet dat dit wat uitmaakt voor de eiwitten ofzo. Just my 2 cents.
  maandag 9 januari 2012 @ 01:21:38 #50
77130 star_gazer
pi_106589185
Vandaag ontdekt dat weet-bix droog ook best te kanen zijn. Mooie snack :P
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
UnibetSpeel mee met Lucky Day en win!
  maandag 9 januari 2012 @ 02:05:50 #51
328370 Yuri_Boyka
Patience.
pi_106589846
Na 2 weken vakantie, rust en niet optimaal gegeten te hebben morgen weer keihard knallen.
If not now, then when.
  maandag 9 januari 2012 @ 02:33:19 #52
77130 star_gazer
pi_106590127
quote:
14s.gif Op maandag 9 januari 2012 02:05 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Na 2 weken vakantie, rust en niet optimaal gegeten te hebben morgen weer keihard knallen.
Same here. Let's go ^O^
-
  maandag 9 januari 2012 @ 07:16:19 #53
318880 Luchtkoker
Du zoon.
pi_106591753
Even lekker vroeg opgestaan om te gaan hardlopen in het mooie weer, jeweets.

ok stiekem heb ik gewoon college ;(
Of toch du vader?
  maandag 9 januari 2012 @ 07:23:45 #54
328370 Yuri_Boyka
Patience.
pi_106591799
quote:
14s.gif Op maandag 9 januari 2012 02:33 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Same here. Let's go ^O^
Gaat hem al niet worden. :') Heb niet kunnen slapen. :{
If not now, then when.
  maandag 9 januari 2012 @ 07:54:28 #55
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_106591997
Zojuist 45euro boete en een half uur vertraging met de trein. Als dat geen PR's worden vanavond dan weet ik het niet meer.
BEASTMODE
  maandag 9 januari 2012 @ 09:35:30 #56
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_106593057
quote:
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 22:57 schreef TonyMalony het volgende:

[..]

Veel te veel van het goede, less is more zou ik zeggen!
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 23:26 schreef Levolution het volgende:
Lijkt me ook geen goed plan.
Dat is een Arnold workout van begin jaren 70. :P

Niet echt een aanrader inderdaad. :')
  maandag 9 januari 2012 @ 09:45:27 #57
362927 grrrbeer
... gromt wat terug
pi_106593202
quote:
14s.gif Op zondag 8 januari 2012 21:57 schreef Snakey het volgende:

[..]

En bijna al je vrije tijd steken in slapen. Slapen = herstel, period. Dus als je echt ver wil komen als natural, dan moet je toch zeker 12 uur slapen per etmaal.

Maar dat hoef ik iemand die zover is dat het hangt om het verschil tussen hard of zacht gekookt ei niet te vertellen natuurlijk, want die doet niet anders :P
'Cos boys don't cry.
  maandag 9 januari 2012 @ 09:50:39 #58
25048 MrNiles
pi_106593281
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2012 09:45 schreef grrrbeer het volgende:

[..]

En bijna al je vrije tijd steken in slapen. Slapen = herstel, period. Dus als je echt ver wil komen als natural, dan moet je toch zeker 12 uur slapen per etmaal.

Maar dat hoef ik iemand die zover is dat het hangt om het verschil tussen hard of zacht gekookt ei niet te vertellen natuurlijk, want die doet niet anders :P
12h slaap/dag..beetje te veel
als iedereen hier al de 8-9h haalt zou het al mooi zijn
  maandag 9 januari 2012 @ 09:52:58 #59
354147 SunTzu
The Art of War allesssssss
pi_106593324
Vannacht maar 3 uur geslapen, 6 dagen gesport afgelopen week moet eigenlijk benen en schouders SS-en maar blijf denk ik gewoon thuis maar wil wel eigenlijk.
  maandag 9 januari 2012 @ 10:08:24 #60
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_106593631
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 09:52 schreef SunTzu het volgende:
Vannacht maar 3 uur geslapen, 6 dagen gesport afgelopen week moet eigenlijk benen en schouders SS-en maar blijf denk ik gewoon thuis maar wil wel eigenlijk.
Ik zou toch gaan, maar het rustig aan doen. Niet proberen grenzen te verleggen, gewoon wat 'onderhoud' zeg maar.
Speel mee met Lucky Day en win!Speel mee met Lucky Day en win!
  maandag 9 januari 2012 @ 11:00:05 #61
69994 seto
-|||--------|||-
pi_106594787
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 21:58 schreef kidkash19 het volgende:

[..]

Jep werkt goed, voorbereiding is redelijk lastig. Je 1 RM bepalen enzo maar heb zelf een heel Excel documentje (met de reps en %) in elkaar gefikst en ik kon echt letterlijk jaren vooruit ermee als ik dat zou willen.

Top programma als het om kracht gaat
Koel, binnenkort even met de voorbereiding beginnen dan.
Seto is zo ene baas he
  maandag 9 januari 2012 @ 11:06:58 #62
55709 Stereotomy
pi_106594968
Net m'n Creapure van het postkantoor opgehaald, was aanbieding bij Body en Fit. :)

Zo stom, zou stoppen met creatine omdat ik het nut niet echt in zag, komt er een aanbieding, heb ik weer een pot. :+

Wel fijne volle spieren krijg je ervan, dus voor dat effect alleen al is het prima. :P
  maandag 9 januari 2012 @ 11:11:41 #63
362927 grrrbeer
... gromt wat terug
pi_106595083
Van de week ook weer creatine bestellen. De ene creatine is de andere niet. Ben de naam van het goedje vergeten inmiddels :') maar werkt voor mij prima. Heb wel het idee dat het me helpt meer uit een training te halen.
'Cos boys don't cry.
  maandag 9 januari 2012 @ 11:29:54 #64
327254 the85mc
pi_106595555
Het valt me op dat er hier lacherig wordt gedaan over dat mensen voetbal (of in mijn geval MTBen) als beenspiertraining zien omdat dat niet effectief zou zijn. Nu ben ik een leek op BB gebied maar ga je echt zoveel verschil merken als je specifiek die spieren traint? Voor mijn gevoel geef ik mijn benen al een goede workout als ik door het bos loop te rammen.
Zijn deze spieren ook thuis goed te trainen?
  maandag 9 januari 2012 @ 11:31:36 #65
69994 seto
-|||--------|||-
pi_106595613
Als je je quads laat zien kunnen we een beter oordeel geven :7
Seto is zo ene baas he
  maandag 9 januari 2012 @ 11:32:33 #66
55709 Stereotomy
pi_106595645
Het idee is dat je met de belasting van je benen in voetbal (veel sprints e.d.) je niet de maximale groei eruit haalt.

Vergelijk het maar met een licht gewicht, 2kg dumbell 1000x biceps curlen.

Uiteraard gaan je spieren daar wel iets van groeien vergeleken met niks doen, maar met krachttraining heeft het weinig te maken.
  maandag 9 januari 2012 @ 11:36:49 #67
-1 #ANONIEM
pi_106595758
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 11:29 schreef the85mc het volgende:
Het valt me op dat er hier lacherig wordt gedaan over dat mensen voetbal (of in mijn geval MTBen) als beenspiertraining zien omdat dat niet effectief zou zijn. Nu ben ik een leek op BB gebied maar ga je echt zoveel verschil merken als je specifiek die spieren traint?
Ja, zeker. Ik train jongens die voetballen en sinds ze hun benen erbij trainen (squat en variaties, lunges, box jumpes) zijn hun prestaties omhoog gegaan. En dan moet je denken aan snelheid, stabiliteit, explosieve sprints etc.

Krachttraining is nogal een taboe in de voetballerij. Maar kijk maar de benen (quads) van bijv. een Gareth Bale, Hulk of Pato. Allemaal spelers die bekend staan om snelheid en acceleratie.

Om het duidelijk te maken:

SPOILER
quote:
Voor mijn gevoel geef ik mijn benen al een goede workout als ik door het bos loop te rammen.
Dat is het. Gevoelsmatig kom je niet ver. Meten is weten.

quote:
Zijn deze spieren ook thuis goed te trainen?
Je kan beginnen met squat en lunges maar ik zou je toch adviseren om naar een sportschool te gaan. Desnoods doe je dumbell squats.

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 09-01-2012 11:54:38 ]
  maandag 9 januari 2012 @ 11:40:51 #68
156015 16meter
pi_106595881
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 11:31 schreef seto het volgende:
Als je je quads laat zien kunnen we een beter oordeel geven :7
  maandag 9 januari 2012 @ 11:45:43 #69
362927 grrrbeer
... gromt wat terug
pi_106596030
Het is gewoon niet vergelijkbaar.
'Cos boys don't cry.
  maandag 9 januari 2012 @ 11:47:42 #70
354147 SunTzu
The Art of War allesssssss
pi_106596086
quote:
7s.gif Op maandag 9 januari 2012 10:08 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik zou toch gaan, maar het rustig aan doen. Niet proberen grenzen te verleggen, gewoon wat 'onderhoud' zeg maar.
Ok ja dat zou wel kunnen.
  maandag 9 januari 2012 @ 11:51:46 #71
180336 -tape-

pi_106596186
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 18:50 schreef Opdekop het volgende:

[..]

Hij zegt: het maakt niet uit wát je eet. Als het maar onder je onderhoud is. Dus als jij bijvoorbeeld nu twee keer opschept bij avondeten, beperk je dat tot 1 keer etc etc etc. Ze kunnen je niet dwingen meer te eten lijkt me.
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 19:05 schreef Zith het volgende:

[..]

Je gaat 5-6 keer per dag eten, ontbijt - tussendoor - lunch - tussendoor - avondsnack heb je toch wel zelf in de hand?

Als je het avondeten niet in de hand hebt: je hebt altijd nog in de hand hoeveel je in je mond propt; eet minder bij het avond eten en eet wat meer bij je ontbijt/lunch.

En ja, je zult echt op je voeding moeten letten als je iets met je lichaam wilt. Ververlies is makkelijker dan bulken als je thuiswoont; je gaat namelijk niet duurder worden en je ouders gaan het alleen maar goed vinden als je op je lichaam wilt letten.
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 19:10 schreef 16meter het volgende:

[..]

quote:
10s.gif Op zondag 8 januari 2012 19:53 schreef Snakey het volgende:

[..]

Als je nou eerst even leest, dan zie je dat je vraag helemaal niet zo moeilijk is, maar dat je het zelf te moeilijk maakt. Gewoon doen zoals hierboven beantwoord wordt.
Oke top, dank jullie wel :) Ik ga zorgen dat ik mijn maaltijden wat beter verspreid over de dag en minder kcal binnen krijg. Hopelijk boek ik dan wat (meer) resultaat.

Oh en over die eiwit-shakes, doen of niet? Dus na het sporten een eiwit-shake met melk?
  maandag 9 januari 2012 @ 11:53:13 #72
-1 #ANONIEM
pi_106596216
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 11:51 schreef -tape- het volgende:
Oh en over die eiwit-shakes, doen of niet? Dus na het sporten een eiwit-shake met melk?
Nee, doe het toch maar niet. nog niet iig. Je moet wel snappen waarom je het doet. En zo'n shake is geen wondermiddel of vervanging van een maaltijd. Hou het simpel voor jezelf. Beheers de basics.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 09-01-2012 11:57:10 ]
  maandag 9 januari 2012 @ 12:09:03 #73
318880 Luchtkoker
Du zoon.
pi_106596636
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 11:51 schreef -tape- het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

Oke top, dank jullie wel :) Ik ga zorgen dat ik mijn maaltijden wat beter verspreid over de dag en minder kcal binnen krijg. Hopelijk boek ik dan wat (meer) resultaat.

Ik heb verder je postgeschiedenis hier niet gelezen, maar waarom wil je minder kcal? Als je wilt groeien wil je juist wat meer kcal.
Of toch du vader?
  maandag 9 januari 2012 @ 12:09:32 #74
107445 Jajong
Hadouken!
pi_106596652
Vandaag voor 't eerst weer naar sportschool geweest sinds mijn vakantie. De tering hey ik ben echt een slappe fag :D. Gelukkig komt 't altijd snel weer terug.
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
  maandag 9 januari 2012 @ 12:28:53 #75
156015 16meter
pi_106597152
Wat luister je nu? #1988 :W

[ Bericht 78% gewijzigd door Snakey op 09-01-2012 12:31:20 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')