SPOILER: AlgemeenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: TrainingsmethodenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: OefeningenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een goed trainingsschema bestaat voor een groot gedeelte uit de grote compound oefeningen zoals squats, deadlifts, bench press, overhead presses, bent over rows etc. De rest van je trainingsschema kan je opvullen met andere (zoals isolatie) oefeningen.SPOILER: VoedingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: RustOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SupplementatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Vitamines en mineralenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SteroidenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Handige en informatieve linkjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Speciale Newb GuideOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: FAQOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2011Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd., na nog eens 2 jaar heeft CarbonC een kleine revisie/uitbreiding/update doorgevoerd. In 2011 heeft Yuri_Boyka de OP onderverdeeld in spoilers.
[ Bericht 0% gewijzigd door 16meter op 08-01-2012 17:16:37 ]![]()
Ach, als het je motiveert, primaquote:Op zondag 8 januari 2012 10:55 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Nee dat zal best, maar het is wel de leukste manier van cardio.
Persoonlijk vind ik de leukste lichaamsbeweging buiten in de frisse lucht. In het park rennen, op weggetjes fietsen...Confidence through competence![]()
Ik doe mijn interval ook buiten.quote:Op zondag 8 januari 2012 11:11 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ach, als het je motiveert, prima
Persoonlijk vind ik de leukste lichaamsbeweging buiten in de frisse lucht. In het park rennen, op weggetjes fietsen...
Kut TT trouwens zeg
Deathlift or Die.![]()
Ik heb al een paar goedevoornemenssporters gezien, hoop dat ze het volhouden en niet alweer in februari kappen.![]()
Gewoon eten, waarom niet?quote:
Wat betreft de hoge hoeveelheden cholesterol in eieren, ik heb hier pas nog wetenschappelijke artikelen voor door zitten spitten, omdat ik me ook zorgen maakte. De meeste studies hebben niet aan kunnen tonen dat het consumeren van eieren voor een verhoogde bloedcholesterolspiegel zorgt. Studies waarin wel een verhoging werd waargenomen, toonden zowel een stijging in LDL ('slechte cholesterol') als HDL ('goede cholesterol') aan en zolang de ratio tussen deze twee gelijk blijft, is er niets aan de hand.This isn't even my final form.![]()
Waar je verder naar moet kijken in dit geval is studies die het risico op cvd in kaart brengen. Mocht het LDL verhogen (en HDL verlagen), betekent dit niet gelijk dat het ook een verhoogd risico op cvd met zich meebrengt.![]()
Als ik het me goed herinner, vertelden enkele studies daar ook wat over en was er geen correlatie tussen eiconsumptie en cvd.quote:Op zondag 8 januari 2012 15:17 schreef Diabox het volgende:
Waar je verder naar moet kijken in dit geval is studies die het risico op cvd in kaart brengen. Mocht het LDL verhogen (en HDL verlagen), betekent dit niet gelijk dat het ook een verhoogd risico op cvd met zich meebrengt.This isn't even my final form.![]()
Ja, voor mij is het alweer een lange tijd geleden dat ik ernaar gekeken heb, ik bleef gewoon lekker 8 hele eieren per dag eten iig.quote:Op zondag 8 januari 2012 15:19 schreef Levolution het volgende:
[..]
Als ik het me goed herinner, vertelden enkele studies daar ook wat over en was er geen correlatie tussen eiconsumptie en cvd.![]()
![]()
Wow, dat is wel veel.quote:Op zondag 8 januari 2012 15:26 schreef Diabox het volgende:
[..]
Ja, voor mij is het alweer een lange tijd geleden dat ik ernaar gekeken heb, ik bleef gewoon lekker 8 hele eieren per dag eten iig.This isn't even my final form.![]()
erin. al 't goede (vitaminen en mineralen) en de meeste eiwitten zitten daarin.quote:
Cholesterol heeft er niets mee te maken, tenzij je cholesterol al van zichzelf vertyft hoog is.
Overigens, hoe harder het eigeel hoe minder je opneemt van bovenstaande. Drie-minuten eitjes voor de win dus.hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels![]()
HeyNa een paar keer door de (zeer uitgebreide) OP heen te bladeren ben ik al een stuk wijzer geworden mbt sporten combineren met goede voeding. Sinds een maand of anderhalf sport ik 4 à 5 keer per week in de sportschool. Op het begin deed ik maar gewoon wat, maar nu probeer ik dus steeds meer goede oefeningen te pakken en te letten op de voeding. Nu is de insteek bij mij dat ik eerst een wat strakkere buik moet krijgen en daarnaast spieropbouw.
Ik ben zeker niet dik, ik weeg 83kg (met sportkleding aan, thuis geen weegschaal) en heb mijn hele leven wel een sport beoefend. Alleen heb ik een hardnekkig vetlaagje op mijn buik en borst die ik weg wil hebben. Nu eet ik soms heel weinig op een dag en train ik wel intensief, maar ik begin toch steeds meer te twijfelen aan deze aanpak.. volgens mij (en de OP) moet ik dus wel wat meer eten om dit te realiseren.
Daarvoor deze post dus; ik snap dat er genoeg in de OP staat, maar het is eigenlijk veel te veel om een goed schema voor mezelf op te stellen. Iets met bomen en bos, en het niet meer zien.
Nu mijn vraag, zal ik gewoon mijn normale eetpatroon (3 uitgebreide maaltijden per dag) en daartussen af en toe wat extra's als boterhammen, fruit en soms wat zoets? (Ik beperk het tot een minimum). Of is het om dat hardnekkige laagje vet weg te krijgen, wat meer nodig? Want ik heb dat laagje al echt heel lang, maar het wil nooit echt slinken.
Ik train trouwens mijn hele lichaam, pak vaak 2 spiergroepen per dag, maar laat ook zeker mijn benen en rug niet achterwegen.
Het is misschien een lastige vraag om te beantwoorden, maar ik kan er weinig goeds en uitgebreids over vinden op internet. Maar misschien is een linkje naar de juiste website ook genoeg. In ieder geval bedankt![]()
![]()
Sorry, onder onderhoud?quote:Op zondag 8 januari 2012 18:28 schreef 16meter het volgende:
Onder onderhoud eten, wat je eet doet er in principe niet toe.
Oh en ik gebruik(te) eiwit shakes na de training, is dat handig icm proberen dat vet weg te werken?![]()
uit de op:bereken hier je caloriebehoefte:quote:De eerste stap die genomen moet worden is het achterhalen van de hoeveelheid kcal je lichaam als onderhoud heeft. Zo is er het BMR (=Basal Metabolic Rate) wat staat voor de hoeveelheid kalorien je lichaam verbruikt zonder dat je ook maar iets doet. Vervolgens voeg je een bepaalde hoeveelheid kalorien toe voor de dagelijkse activiteiten/sport. En zodoende kom je dan uit op wat je kalorie onderhoud is. Of te wel de hoeveelheid kalorien die je kan eten terwijl je gewicht in homeostasis verblijft. Hiervoor kan de bijgeleverde webpagina assisteren. (Calories Per Day Calculator - Basal Metabolic Rate)
Zodra je weet wat je kcal onderhoud is wordt het tijd om deze te verdelen over de voedingsstoffen. Je lichaam heeft immers bruikbare voeding nodig en als het goed gedaan wordt zal je lichaam voller zitten van 3000kalorien echte voeding ipv 5000kcal aan snoep e.d. Omdat de meeste mensen in de periode rondom de zomer willen afslanken is het de bedoeling een kalorie te kort te creeeren. Neem het berekende onderhoud en haal er 500kcal van af welk zal dienen als het te kort. Dit kleine beetje is al voldoende om vet te kunnen verliezen en toch je metabolisme op gang te houden zodat het lichaam vet blijft verbranden.
http://scoobysworkshop.com/calorie-calculator/![]()
Alleen is het lastig, ik woon nog thuis. Ik kan zelf vaak niet kiezen wat ik eet, hier of bij mijn vriendin thuis. Maar misschien is mijn vraag niet zo makkelijk te beantwoorden als dat ik zou hopen.![]()
Hij zegt: het maakt niet uit wát je eet. Als het maar onder je onderhoud is. Dus als jij bijvoorbeeld nu twee keer opschept bij avondeten, beperk je dat tot 1 keer etc etc etc. Ze kunnen je niet dwingen meer te eten lijkt me.quote:Op zondag 8 januari 2012 18:46 schreef -tape- het volgende:
Alleen is het lastig, ik woon nog thuis. Ik kan zelf vaak niet kiezen wat ik eet, hier of bij mijn vriendin thuis. Maar misschien is mijn vraag niet zo makkelijk te beantwoorden als dat ik zou hopen.Omgekeerd ondersteboven binnenstebuiten achterstevoren.![]()
Je gaat 5-6 keer per dag eten, ontbijt - tussendoor - lunch - tussendoor - avondsnack heb je toch wel zelf in de hand?quote:Op zondag 8 januari 2012 18:46 schreef -tape- het volgende:
Alleen is het lastig, ik woon nog thuis. Ik kan zelf vaak niet kiezen wat ik eet, hier of bij mijn vriendin thuis. Maar misschien is mijn vraag niet zo makkelijk te beantwoorden als dat ik zou hopen.
Als je het avondeten niet in de hand hebt: je hebt altijd nog in de hand hoeveel je in je mond propt; eet minder bij het avond eten en eet wat meer bij je ontbijt/lunch.
En ja, je zult echt op je voeding moeten letten als je iets met je lichaam wilt. Ververlies is makkelijker dan bulken als je thuiswoont; je gaat namelijk niet duurder worden en je ouders gaan het alleen maar goed vinden als je op je lichaam wilt letten.I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Je kunt voor het avondeten gewoon aanschuiven bij moeders, als je maar weet hoeveel kcal je ongeveer naar binnen schuift. De rest van de dag kun je prima zelf bepalen wat je eet, lijkt me.quote:Op zondag 8 januari 2012 18:46 schreef -tape- het volgende:
Alleen is het lastig, ik woon nog thuis. Ik kan zelf vaak niet kiezen wat ik eet, hier of bij mijn vriendin thuis. Maar misschien is mijn vraag niet zo makkelijk te beantwoorden als dat ik zou hopen.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: