abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110230077
Ja?het is maar voor 1 dagje..Heb normaal zelf een goede lens,maar die moet gerepareerd worden.
Wil alleen niet voor niets daarheen rijden om te testen haha.
  donderdag 12 april 2012 @ 14:37:51 #152
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_110230168
Beide camera's hebben een EF-mount, dus dat zou het probleem niet moeten zijn inderdaad. :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_110230322
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 14:37 schreef shiznuts het volgende:
Beide camera's hebben een EF-mount, dus dat zou het probleem niet moeten zijn inderdaad. :P
En kan er wel een ander probleem zijn dan :+
  donderdag 12 april 2012 @ 14:53:00 #154
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_110230917
Nou ja, ligt dan aan de lens, ik neem dus aan dat die Soligor lens ook een EF (of EF-S) mount is en niet met een adapterring (FL/FD to EF) aan je 300 vastgemaakt moest worden. Zijn wel genoeg voorbeelden (shots en video's) te Googlen van "550d soligor" combinaties die zo werken. :)
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 12 april 2012 @ 20:40:19 #155
300347 MrManuel
pi_110247124
Hopelijk dit weekend maar eens de 5D mark III meenemen naar huis..
[i]~ The impossible is easy![/i]
pi_110249875
Iemand nog verstand van filters?
Ik werd al gewezen op grijsverloopfilters tegen harde/uitgebeten luchten. En ik ben nog op zoek naar een CPL... (in de hoop wat extra punch in luchten te krijgen en voor het reflectie werk)

Nu ben ik niet enorm pro filters, (toch een extra laag) maar wil het best 'uitproberen'. En daar het aloude dilemma... prijs versus kwaliteit.

Nu weet ik dat de CPL van Marumi niet slecht beoordeeld worden. Ik zou dan voor de Super gaan ipv de reguliere (?) alleen over de verloopfilters vind ik geen info... weinig kans zeker en zal ik de gok moeten nemen?

Ondertussen twijfel ik aan mijn test skills. Is het wijdopen (1.8-2.8) op laag brandpunt (10/11/17) iets wat natuurkundig erg moeilijk is? Ik bedoel, is het testen op het scherp van de snede of moet het gewoon wel goed kunnen?
  donderdag 12 april 2012 @ 22:04:34 #157
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_110253089
Misschien deze reactie meenemen in je zoektocht?
quote:
7s.gif Op donderdag 5 april 2012 13:22 schreef andreas612 het volgende:

[..]

tja, ik ging destijds wat makkelijker over naar de andere UWA vanwege zelfde filterdiameter, anders kon ik al m'n filters weggooien. Gebruik nu zelf het P-systeem van cokin (grijsverloopfilter), om de luchten wat dramatischer aan te zetten, nadeel is dat de kleuren vrij flets worden.. maar fotografeer nu voornamelijk in zwart/wit dus heb er zelf niet zo veel last van (maar dus zeker wel handige filters!), ook heb de pola HD van Hoya, goede kwaliteit pola filter (één van de betere uit de huidige markt). Mooie kleuren krijg je er mee en tja.. daar is ie eigenlijk voor he :P
Zelf heb ik ook een tijdje geleden de Cokin P-series houder voor 3 filters met adapterring, een circular polarized filter (cpl - Tian-Ya), een graduated filter en neutraldensity filters in intensiteit ND2, ND4 en ND8. Had de boel eigenlijk al binnen verwacht, maar is er dus nog niet. Is via Chinashopping aangekocht, gewoon om te proberen ook. :P
Chinaprices zoekmachine // Priceangels // Buyincoins.
Mij gaat het trouwens niet bepaald om de kleuren, maar voornamelijk het filteren van reflecties. Dat je door water naar de bodem kunt kijken en dat je jezelf niet ziet fotograferen in de lak van een auto.
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 12 april 2012 @ 23:27:07 #158
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_110257340
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 21:17 schreef jack4ya het volgende:
Iemand nog verstand van filters?
Ik werd al gewezen op grijsverloopfilters tegen harde/uitgebeten luchten. En ik ben nog op zoek naar een CPL... (in de hoop wat extra punch in luchten te krijgen en voor het reflectie werk)

Nu ben ik niet enorm pro filters, (toch een extra laag) maar wil het best 'uitproberen'. En daar het aloude dilemma... prijs versus kwaliteit.

Nu weet ik dat de CPL van Marumi niet slecht beoordeeld worden. Ik zou dan voor de Super gaan ipv de reguliere (?) alleen over de verloopfilters vind ik geen info... weinig kans zeker en zal ik de gok moeten nemen?

Ondertussen twijfel ik aan mijn test skills. Is het wijdopen (1.8-2.8) op laag brandpunt (10/11/17) iets wat natuurkundig erg moeilijk is? Ik bedoel, is het testen op het scherp van de snede of moet het gewoon wel goed kunnen?
Wat moet daar natuurkundig moeilijk aan zijn :?
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_110278971
Ik heb nog steeds geen telelens dus. En zoals elk jaar rond deze tijd (meer licht, meer buiten, meer activiteiten) begint het te kriebelen. Ik zag dat er een Mark II is van de 55-250 EF-S van Canon. De Mark 1 stond voor een budgetlens redelijk te boek, is deze nog beter of is het verschil verwaarloosbaar? Op internet neigt men naar het laatste maar misschien heeft iemand ze hier beide in handen gehad?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_110371610
doorverwezen uit ander topic.. dus hierbij nogmaals herhaling van mijn post :)

even een kleine zijstraat, maar in mijn ogen wel passend... wie helpt mij aan een nieuwe lens

Ik zou graag een leuke zoomlens hebben. Ben een ontzettende hobbyfotograaf.. met een Nikon d3100. Zou het leuk vinden om bij wielrenwedstrijden wat mooie schots te kunnen maken en mijn standaard nikkor 18-105 mist daarin toch wat mogelijkheden. Wil graag verder inzomen op individuele renners of juist op gezichten etc.
Wat zouden goede, betaalbare tips zijn voor deze mega amateur ? en dan voor lenzen die tot 300 of 400 mm gaan ofzo?? Ik wil geen lens die duurder is dan de camera, het blijft voor de hobby, een enkele keer per maand ofzo..

Dus geen lenzen van 500 euro, maar wat dan wel?! :) tips etc welkom :)
everyone's a critic...
even you ! !
  zondag 15 april 2012 @ 23:09:07 #161
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_110376658
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 21:58 schreef the_critic het volgende:

even een kleine zijstraat, maar in mijn ogen wel passend... wie helpt mij aan een nieuwe lens

Ik zou graag een leuke zoomlens hebben. Ben een ontzettende hobbyfotograaf.. met een Nikon d3100. Zou het leuk vinden om bij wielrenwedstrijden wat mooie schots te kunnen maken en mijn standaard nikkor 18-105 mist daarin toch wat mogelijkheden. Wil graag verder inzomen op individuele renners of juist op gezichten etc.
Wat zouden goede, betaalbare tips zijn voor deze mega amateur ? en dan voor lenzen die tot 300 of 400 mm gaan ofzo?? Ik wil geen lens die duurder is dan de camera, het blijft voor de hobby, een enkele keer per maand ofzo..

300 à 400 mm zoomlenzen voor minder dan ¤400? Dat wordt hopen op voldoende licht. Wat dacht je van de Sigma 28-300mm F3.5-6.3 DG MACRO?
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_110384317
Is ook voor buiten fotografie (sport).. dus licht zou niet direct een probleem moeten zijn. Ik ga eens kijken!
everyone's a critic...
even you ! !
  maandag 16 april 2012 @ 08:23:36 #163
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_110384351
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 08:20 schreef the_critic het volgende:
Is ook voor buiten fotografie (sport).. dus licht zou niet direct een probleem moeten zijn. Ik ga eens kijken!
Voor (buiten)sport zou ik vooral op snelle autofocus letten
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_110384460
quote:
5s.gif Op zondag 15 april 2012 23:09 schreef ACT-F het volgende:

[..]

300 à 400 mm zoomlenzen voor minder dan ¤400? Dat wordt hopen op voldoende licht. Wat dacht je van de Sigma 28-300mm F3.5-6.3 DG MACRO?
waarom zou je voor zo'n groot bereik kiezen i.p.v bijvoorbeeld een 70-300? Door het grote bereik moet je wel degelijk inleveren op de kwaliteit. Canon heeft een 70-300 IS USM, misschien heeft nikon daar een tegenhanger van? de canon is 2e hands voor iets van 380eu te krijgen en levert goede kwaliteit af.
  maandag 16 april 2012 @ 08:48:19 #165
45206 Pietverdriet
pi_110384637
quote:
7s.gif Op maandag 16 april 2012 08:33 schreef andreas612 het volgende:

[..]

waarom zou je voor zo'n groot bereik kiezen i.p.v bijvoorbeeld een 70-300? Door het grote bereik moet je wel degelijk inleveren op de kwaliteit. Canon heeft een 70-300 IS USM, misschien heeft nikon daar een tegenhanger van? de canon is 2e hands voor iets van 380eu te krijgen en levert goede kwaliteit af.
Dat ook, een fix focus 200 mm is ook een optie.
pi_110385148
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 21:58 schreef the_critic het volgende:

Nikkor AF-S 55-300mm 4.5-5.6 G DX-ED VR, die zou je voor 240-260 euro moeten kunnen krijgen.
Eigenlijk wil je voor sport iets nog lichtsterkers, maar als je geen lenzen van 500 euro wil houdt het snel op.

Zo'n compromislens als een Sigma 28-300 zou ik persoonlijk in ieder geval niet aan beginnen.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  vrijdag 20 april 2012 @ 15:41:33 #167
328321 alledaagsewaanzin
Life your life to the fullest
pi_110558966
Ik ben op zoek naar een tilt&shift lens voor mijn Canon EOS 550D, dit omdat ik graag zelf ook "fake miniature" wil fotograferen ( een optisch bedrog wat echte objecten verkleind doet lijken d.m.v. onscherpte).
Nou zie ik op internet(kamera-express.nl) slechts vier dure opties, waaronder de "Canon TS-E 24mm F/3.5 L II" en de "Canon TS-E 17mm F/4.0 L".
Al deze lenzen ziten boven de 1100,-

Nou heb ik twee vragen:
1. Is er een goedkopere optie die ook kwalitatief goede is....
2. Stel ik neem de "Canon TS-E 24mm F/3.5 L II" , is deze goed voor fake miniature?
  vrijdag 20 april 2012 @ 16:24:39 #168
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_110560377
Vele (compact)camera's tegenwoordig hebben een 'tilt-shift' effect in videomode. Dat is een digitale benadering van een tilt-shift effect, maar die wel gewoon werkt. Je zou je dus kunnen afvragen om deze in post toe te passen... Je kunt echt veel doen in Photoshop.
Voor een fake-miniature-effect zou ik zo'n dure lens niet kopen, voor de andere mogelijkheden erbij wel.
Hier een videoreview van de lens waar je het over hebt... (Adorama heeft echt een top YouTube kanaal :Y ).
Hier die aflevering over tilt-shift (waar hij het over heeft, met die lens):
Misschien ook een idee te kijken naar de 'budget' Lens baby.
Je ziet ook dat je voor het effect eigenlijk ver van je onderwerp(en) af moet staan (ergens met een goed overzicht, zoals de beelden van dat treinstation) om het beste effect te hebben (die ijsbeer (1:35) in timelapse ook! :D ) en dus afvragen of het geschikt is voor wat je schiet.

[ Bericht 4% gewijzigd door shiz op 20-04-2012 17:11:49 ]
pi_110562267
als het je puur om die omgevingsblur gaat kan je beter voor die lensbaby gaan inderdaad
pi_110573885
kan iemand mij, in jip en janneke taal graag :) , uitleggen waarom de
Nikkor af-S 70-300mm f/4.5-5.6G VR
duurder is dan de
Nikkor af-S 55-300mm f/4.5-5.6 G VR

zelfde diafragma getal.. dus qua waarin zit precies dat verschil.., want juist de lens vanaf 55 zou dan meer bereik hebben toch?! En wat betekend precies de toevoeging if-ed bij sommige lenzen?!
everyone's a critic...
even you ! !
  vrijdag 20 april 2012 @ 21:59:09 #171
45206 Pietverdriet
pi_110574501
Hoe meer zoombereik, hoe belabberder vaak de lens.
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 20 april 2012 @ 22:29:22 #172
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_110576083
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 21:47 schreef the_critic het volgende:
kan iemand mij, in jip en janneke taal graag :) , uitleggen waarom de
Nikkor af-S 70-300mm f/4.5-5.6G VR
duurder is dan de
Nikkor af-S 55-300mm f/4.5-5.6 G VR

zelfde diafragma getal.. dus qua waarin zit precies dat verschil.., want juist de lens vanaf 55 zou dan meer bereik hebben toch?!
Prijspolitiek van Nikon :?
quote:
En wat betekend precies de toevoeging if-ed bij sommige lenzen?!
IF : Internal Focussing. Bij het scherpstellen beweegt niet de hele lens voor of achteruit ten opzichte van de sensor maar slechts een paar elementen binnen in de lens. Voordelen zijn dat je AF sneller wordt en je lens niet van lengte verandert tijdens het scherpstellen.
ED houdt in dat er glas met een bijzondere brekingsindex is gebruikt. Bij lenzen boven de 200mm geeft dat als effect dat voor alle kleuren in het spectrum de brandpuntsafstand gelijk is en in de praktijk merk je dat aan een briljanter plaatje. al zijn de verschillen op de folder groter dan in het echte leven
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_110586240
[..]

IF : Internal Focussing. Bij het scherpstellen beweegt niet de hele lens voor of achteruit ten opzichte van de sensor maar slechts een paar elementen binnen in de lens. Voordelen zijn dat je AF sneller wordt en je lens niet van lengte verandert tijdens het scherpstellen.
ED houdt in dat er glas met een bijzondere brekingsindex is gebruikt. Bij lenzen boven de 200mm geeft dat als effect dat voor alle kleuren in het spectrum de brandpuntsafstand gelijk is en in de praktijk merk je dat aan een briljanter plaatje. al zijn de verschillen op de folder groter dan in het echte leven
[/quote]

Helder.. merci!! :)
everyone's a critic...
even you ! !
pi_110586305
De 55-300 is een DX lens, daar hoeft minder groot glaswerk in dan de 70-300, die ook op een FX camera kan. Dat verklaart al een groot deel van het prijsverschil gok ik.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  zaterdag 21 april 2012 @ 14:16:00 #175
328321 alledaagsewaanzin
Life your life to the fullest
pi_110592527
Dus ik neem aan dat de Canon TS-E 24mm F/3.5 L II" , goed te gebruiken is voor fake miniature?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')