En kan er wel een ander probleem zijn danquote:Op donderdag 12 april 2012 14:37 schreef shiznuts het volgende:
Beide camera's hebben een EF-mount, dus dat zou het probleem niet moeten zijn inderdaad.
Zelf heb ik ook een tijdje geleden de Cokin P-series houder voor 3 filters met adapterring, een circular polarized filter (cpl - Tian-Ya), een graduated filter en neutraldensity filters in intensiteit ND2, ND4 en ND8. Had de boel eigenlijk al binnen verwacht, maar is er dus nog niet. Is via Chinashopping aangekocht, gewoon om te proberen ook.quote:Op donderdag 5 april 2012 13:22 schreef andreas612 het volgende:
[..]
tja, ik ging destijds wat makkelijker over naar de andere UWA vanwege zelfde filterdiameter, anders kon ik al m'n filters weggooien. Gebruik nu zelf het P-systeem van cokin (grijsverloopfilter), om de luchten wat dramatischer aan te zetten, nadeel is dat de kleuren vrij flets worden.. maar fotografeer nu voornamelijk in zwart/wit dus heb er zelf niet zo veel last van (maar dus zeker wel handige filters!), ook heb de pola HD van Hoya, goede kwaliteit pola filter (één van de betere uit de huidige markt). Mooie kleuren krijg je er mee en tja.. daar is ie eigenlijk voor he
Wat moet daar natuurkundig moeilijk aan zijnquote:Op donderdag 12 april 2012 21:17 schreef jack4ya het volgende:
Iemand nog verstand van filters?
Ik werd al gewezen op grijsverloopfilters tegen harde/uitgebeten luchten. En ik ben nog op zoek naar een CPL... (in de hoop wat extra punch in luchten te krijgen en voor het reflectie werk)
Nu ben ik niet enorm pro filters, (toch een extra laag) maar wil het best 'uitproberen'. En daar het aloude dilemma... prijs versus kwaliteit.
Nu weet ik dat de CPL van Marumi niet slecht beoordeeld worden. Ik zou dan voor de Super gaan ipv de reguliere (?) alleen over de verloopfilters vind ik geen info... weinig kans zeker en zal ik de gok moeten nemen?
Ondertussen twijfel ik aan mijn test skills. Is het wijdopen (1.8-2.8) op laag brandpunt (10/11/17) iets wat natuurkundig erg moeilijk is? Ik bedoel, is het testen op het scherp van de snede of moet het gewoon wel goed kunnen?
300 à 400 mm zoomlenzen voor minder dan ¤400? Dat wordt hopen op voldoende licht. Wat dacht je van de Sigma 28-300mm F3.5-6.3 DG MACRO?quote:Op zondag 15 april 2012 21:58 schreef the_critic het volgende:
doorverwezen uit ander topic.. dus hierbij nogmaals herhaling van mijn post
even een kleine zijstraat, maar in mijn ogen wel passend... wie helpt mij aan een nieuwe lens
Ik zou graag een leuke zoomlens hebben. Ben een ontzettende hobbyfotograaf.. met een Nikon d3100. Zou het leuk vinden om bij wielrenwedstrijden wat mooie schots te kunnen maken en mijn standaard nikkor 18-105 mist daarin toch wat mogelijkheden. Wil graag verder inzomen op individuele renners of juist op gezichten etc.
Wat zouden goede, betaalbare tips zijn voor deze mega amateur ? en dan voor lenzen die tot 300 of 400 mm gaan ofzo?? Ik wil geen lens die duurder is dan de camera, het blijft voor de hobby, een enkele keer per maand ofzo..
Dus geen lenzen van 500 euro, maar wat dan wel?!tips etc welkom
Voor (buiten)sport zou ik vooral op snelle autofocus lettenquote:Op maandag 16 april 2012 08:20 schreef the_critic het volgende:
Is ook voor buiten fotografie (sport).. dus licht zou niet direct een probleem moeten zijn. Ik ga eens kijken!
waarom zou je voor zo'n groot bereik kiezen i.p.v bijvoorbeeld een 70-300? Door het grote bereik moet je wel degelijk inleveren op de kwaliteit. Canon heeft een 70-300 IS USM, misschien heeft nikon daar een tegenhanger van? de canon is 2e hands voor iets van 380eu te krijgen en levert goede kwaliteit af.quote:Op zondag 15 april 2012 23:09 schreef ACT-F het volgende:
[..]
300 à 400 mm zoomlenzen voor minder dan ¤400? Dat wordt hopen op voldoende licht. Wat dacht je van de Sigma 28-300mm F3.5-6.3 DG MACRO?
Dat ook, een fix focus 200 mm is ook een optie.quote:Op maandag 16 april 2012 08:33 schreef andreas612 het volgende:
[..]
waarom zou je voor zo'n groot bereik kiezen i.p.v bijvoorbeeld een 70-300? Door het grote bereik moet je wel degelijk inleveren op de kwaliteit. Canon heeft een 70-300 IS USM, misschien heeft nikon daar een tegenhanger van? de canon is 2e hands voor iets van 380eu te krijgen en levert goede kwaliteit af.
Nikkor AF-S 55-300mm 4.5-5.6 G DX-ED VR, die zou je voor 240-260 euro moeten kunnen krijgen.quote:Op zondag 15 april 2012 21:58 schreef the_critic het volgende:
doorverwezen uit ander topic.. dus hierbij nogmaals herhaling van mijn post
even een kleine zijstraat, maar in mijn ogen wel passend... wie helpt mij aan een nieuwe lens
Ik zou graag een leuke zoomlens hebben. Ben een ontzettende hobbyfotograaf.. met een Nikon d3100. Zou het leuk vinden om bij wielrenwedstrijden wat mooie schots te kunnen maken en mijn standaard nikkor 18-105 mist daarin toch wat mogelijkheden. Wil graag verder inzomen op individuele renners of juist op gezichten etc.
Wat zouden goede, betaalbare tips zijn voor deze mega amateur ? en dan voor lenzen die tot 300 of 400 mm gaan ofzo?? Ik wil geen lens die duurder is dan de camera, het blijft voor de hobby, een enkele keer per maand ofzo..
Dus geen lenzen van 500 euro, maar wat dan wel?!tips etc welkom
Prijspolitiek van Nikonquote:Op vrijdag 20 april 2012 21:47 schreef the_critic het volgende:
kan iemand mij, in jip en janneke taal graag, uitleggen waarom de
Nikkor af-S 70-300mm f/4.5-5.6G VR
duurder is dan de
Nikkor af-S 55-300mm f/4.5-5.6 G VR
zelfde diafragma getal.. dus qua waarin zit precies dat verschil.., want juist de lens vanaf 55 zou dan meer bereik hebben toch?!
IF : Internal Focussing. Bij het scherpstellen beweegt niet de hele lens voor of achteruit ten opzichte van de sensor maar slechts een paar elementen binnen in de lens. Voordelen zijn dat je AF sneller wordt en je lens niet van lengte verandert tijdens het scherpstellen.quote:En wat betekend precies de toevoeging if-ed bij sommige lenzen?!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |