Maar jij en ik kijken heel anders naar fotografie dan een Lie en MrLie vermoed ik.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 22:26 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Nja, ik vind het zonde van het geld...
Daar was jij heul niet bij!quote:
En lekker warm hopelijk?quote:Op zaterdag 7 januari 2012 22:28 schreef Isabeau het volgende:
Godsamme, 1 glas warme gluhwein en mijn benen voelen gummi aan
Geen idee. Welke meet was dat?quote:Op zaterdag 7 januari 2012 22:28 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Daar was jij heul niet bij!
hoop ik![]()
Dierentuin in Emmen.quote:
Bedankt hequote:
Daarom juist!quote:Op zaterdag 7 januari 2012 22:28 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Maar jij en ik kijken heel anders naar fotografie dan een Lie en MrLie vermoed ik.
Volgens mij was ik daar ook bijquote:
als er een lens zou zijn met dit bereik en dan F2.8 wil ik deze wel graag hebben.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 22:27 schreef PdeHoog het volgende:
Lie, je zou eens naar dit objectiefje kunnen kijken: http://www.kamera-express(...)mm-f-3-5-5-6-is-usm/
Och hemel, welnee, misschien wel al 8 jaar terug.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 22:31 schreef PdeHoog het volgende:
Volgens mij was ik daar ook bijWeet je nog wanneer?
Dat was ongeveer de tijd dat ik ook begon daarquote:Op zaterdag 7 januari 2012 22:32 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Och hemel, welnee, misschien wel al 8 jaar terug.
Why?quote:Op zaterdag 7 januari 2012 22:30 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Bedankt he
Overigens zul je wel iets meer moeten gaan PS-en om je foto's op te krikken als je met kitlenzen aan de slag gaat!
Omdat de kwaliteit minder is! En dat is precies de reden waarom ik je in eerste instantie een systeem aan heb geraden. ik vermoed dat je daar veel meer kant en klare foto's uit perst waar je bij een spiegelreflex óf een wat duurdere lens nodig hebt óf PSP skillsquote:
Tss..quote:Op zaterdag 7 januari 2012 22:33 schreef Sunnythesun het volgende:
Oh Lie, als je les van mij wilt moet je wel een Nikon kopen hoor, die snap ik tenminste![]()
Okee, ik wil niet dubbel extra gedoe eigenlijkquote:Op zaterdag 7 januari 2012 22:34 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Omdat de kwaliteit minder is! En dat is precies de reden waarom ik je in eerste instantie een systeem aan heb geraden. ik vermoed dat je daar veel meer kant en klare foto's uit perst waar je bij een spiegelreflex óf een wat duurdere lens nodig hebt óf PSP skills
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Omdat je de onscherpte en de mindere kleuren van een kitlens moet compenserenquote:
Let wel: ik weet niet wat er exact uit een systeemcamera komt he! Misschien wil je daar ook nog wel wat PSP op loslaten..quote:Op zaterdag 7 januari 2012 22:36 schreef LieLie het volgende:
[..]
Okee, ik wil niet dubbel extra gedoe eigenlijk
dan bedoel je waarschijnlijk wel een cam uit het duurdere segment. het midden segment geeft geen betere foto's dan een spiegelreflex met kit lens.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 22:34 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Omdat de kwaliteit minder is! En dat is precies de reden waarom ik je in eerste instantie een systeem aan heb geraden. ik vermoed dat je daar veel meer kant en klare foto's uit perst waar je bij een spiegelreflex óf een wat duurdere lens nodig hebt óf PSP skills
Een spiegelreflex kan precies hetzelfde, maar dan moet je JPEG's schieten en geen RAW. En bij die JPEG's kun je ook nog een en ander in de cam instellen.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 22:36 schreef LieLie het volgende:
[..]
Okee, ik wil niet dubbel extra gedoe eigenlijk
Geen goed jaar voor dat aandeel trouwens(Mitsubishi Corp dan want daar valt Nikon onder).quote:
Ik bedoel een systeemcamera met ongeveer de zelfde prijs als een eenvoudige body + kitlensjequote:Op zaterdag 7 januari 2012 22:38 schreef z80 het volgende:
[..]
dan bedoel je waarschijnlijk wel een cam uit het duurdere segment. het midden segment geeft geen betere foto's dan een spiegelreflex met kit lens.
dan vrees ik dat ps nog een klusje krijgt. de lens hierin in meestal niet lichtsterk en de sensor is een stuk kleiner. met als gevolg meer ruis.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 22:39 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ik bedoel een systeemcamera met ongeveer de zelfde prijs als een eenvoudige body + kitlensje
quote:Op zaterdag 7 januari 2012 22:43 schreef z80 het volgende:
@LieLie
als je bij broer konijn gaat kijken, neem dan een sd kaartje mee. kun je met verschillende camera's wat foto's maken en thuis rustig vergelijken wat er daadwerkelijk uit komt.
Owquote:Op zaterdag 7 januari 2012 22:44 schreef PdeHoog het volgende:
Isa.... gevondenEn ik was ook mee
Fotomeetingtopic deel 20: komt allen tezamen! 23 april 2005
Vind je het gek als je met een berg fotografen op pad gaat zonder cameraquote:
Ik had wel een camera bij me! Een Nikon! Of Canon! Of nou ja, één van die twee want het dure ding ligt ongebruikt in mijn kastquote:Op zaterdag 7 januari 2012 22:46 schreef PdeHoog het volgende:
Vind je het gek als je met een berg fotografen op pad gaat zonder cameraMaar je hebt gemerkt: ik kan ook best gezellig zijn
quote:Op zaterdag 7 januari 2012 22:36 schreef Sunnythesun het volgende:
Ok speciaal voor FFT:Haha stoer!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
Geen foto gezien, maar Pee isquote:Op zaterdag 7 januari 2012 22:46 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Vind je het gek als je met een berg fotografen op pad gaat zonder cameraMaar je hebt gemerkt: ik kan ook best gezellig zijn
quote:Op zaterdag 7 januari 2012 22:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik had wel een camera bij me! Een Nikon! Of Canon! Of nou ja, één van die twee want het dure ding ligt ongebruikt in mijn kastIk begreep geen bal van hoe dat ding werkt, dus daarom ging ik met FOT op pad. En toen begonnen ze met allemaal heul saaie termen te smijten en ik begreep er nog steeds geen bal van
En ontdekte dat ik niets zo saai vind als de theorie van het fotograferen
Thnxquote:
Als je ook kan repareren; ding is er ergens tussen toen en nu mee opgehoudenquote:Op zaterdag 7 januari 2012 22:50 schreef PdeHoog het volgende:
![]()
Wil je een keer een prive-lesje van een uurtje?
Al kan ik er toch altijd wel van genieten als er een groep op 'niveau' in discussie gaat. Of dat nu wetenschap, fotografie of wijn is.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 22:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik had wel een camera bij me! Een Nikon! Of Canon! Of nou ja, één van die twee want het dure ding ligt ongebruikt in mijn kastIk begreep geen bal van hoe dat ding werkt, dus daarom ging ik met FOT op pad. En toen begonnen ze met allemaal heul saaie termen te smijten en ik begreep er nog steeds geen bal van
En ontdekte dat ik niets zo saai vind als de theorie van het fotograferen
Wat doet-ie niet meer? Batterijen opgeladen?quote:Op zaterdag 7 januari 2012 22:54 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Als je ook kan repareren; ding is er ergens tussen toen en nu mee opgehouden![]()
Wilde hem al gewoon weg doen
*/kerstboom eruit, nieuwe plant erin */ reclamequote:Op zaterdag 7 januari 2012 22:57 schreef Anthraxx het volgende:
Nieuwe TV kast gekocht, nieuwe krabpaal, nieuwe planten en andere kleinigheden. Net klaar met in elkaar schroeven en op zijn plek zetten. Wat maakt dat altijd een takkezooi.
Ikea?quote:Op zaterdag 7 januari 2012 22:57 schreef Anthraxx het volgende:
Nieuwe TV kast gekocht, nieuwe krabpaal, nieuwe planten en andere kleinigheden. Net klaar met in elkaar schroeven en op zijn plek zetten. Wat maakt dat altijd een takkezooi.
wat voor cam is het? bij een aantal merken/modellen werkt deze niet meer als de backup batterij leeg is.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 22:54 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Als je ook kan repareren; ding is er ergens tussen toen en nu mee opgehouden![]()
Lekker op MP verkopen Iesquote:Op zaterdag 7 januari 2012 22:54 schreef Isabeau het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 7 januari 2012 22:36 schreef Sunnythesun het volgende:
Ok speciaal voor FFT:Lijkt wel een andere vrouwSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Nee. Er zijn meer toko's waarbij je het zelf in elkaar moet zetten. De IKEA was takkedruk en had geen mooi spul.quote:
Met als verschil dat wij dit jaar geen Kerstboom haddenquote:Op zaterdag 7 januari 2012 23:00 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
*/kerstboom eruit, nieuwe plant erin */ reclame
Kunstbomen.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 23:06 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Met als verschil dat wij dit jaar geen Kerstboom hadden. Kunstbomen waren overigens in de aanbieding bij Intratuin. 40% korting
.
backup battery? Ik heb wel de 'gewone' batterij vervangen, maar dat hielp niet...maar ik heb nog nooit van een back up battery gehoordquote:Op zaterdag 7 januari 2012 23:02 schreef z80 het volgende:
wat voor cam is het? bij een aantal merken/modellen werkt deze niet meer als de backup batterij leeg is.
reparatie is in sommige gevallen nog mogelijk maar dat hangt van af wat er stuk is en of de cam fatsoenlijk te openen is.
Interne batterij die bepaalde instellingen bijhoud. Maar bij een camera heb ik daar nooit van gehoord eigenlijk.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 23:07 schreef Isabeau het volgende:
[..]
backup battery? Ik heb wel de 'gewone' batterij vervangen, maar dat hielp niet...maar ik heb nog nooit van een back up battery gehoordIk heb wel héél lang rondgelopen met een 'batterij is leeg' knippericoontje...
Heb de camera overigens vlak voor kerst nog in handen gehad en nu weet ik niet meer waar ik hem heb gelaten
Tikte Ross toevallig op het ding en ging ie niet open?quote:Op zaterdag 7 januari 2012 23:07 schreef Isabeau het volgende:
[..]
backup battery? Ik heb wel de 'gewone' batterij vervangen, maar dat hielp niet...maar ik heb nog nooit van een back up battery gehoordIk heb wel héél lang rondgelopen met een 'batterij is leeg' knippericoontje...
Heb de camera overigens vlak voor kerst nog in handen gehad en nu weet ik niet meer waar ik hem heb gelaten
Echte bomen geven zo'n rotzooiquote:Op zaterdag 7 januari 2012 23:07 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Kunstbomen.Zeg ik met een balkon.
Oh ja, dat kan ik ook wel eens gaan doen met mijn ouderwetse analoge Canon spiegelreflex met mooie zoomlens en staafflitser.quote:
quote:Op zaterdag 7 januari 2012 23:08 schreef Bluezz het volgende:
Tikte Ross toevallig op het ding en ging ie niet open?
Het is haar mossel niet, hoor.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 23:08 schreef Bluezz het volgende:
quote:Op zaterdag 7 januari 2012 23:08 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Je bent er absoluut veel beter uit gaan zienquote:Op zaterdag 7 januari 2012 23:10 schreef Sunnythesun het volgende:
Ja heben blij dat jij dat ook vindt eigenlijk
Nou, echt mooi vond ik mezelf niet hoor, mag je best zeggenquote:Op zaterdag 7 januari 2012 23:11 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je bent er absoluut veel beter uit gaan zien(niet dat je daar lelijk was of zo, maar dit staat je zoveel beter)
bijna alle spiegelreflex camera's hebben een batterij voor de gebruikers instellingen. een aantal compact camera's ook.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 23:08 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Interne batterij die bepaalde instellingen bijhoud. Maar bij een camera heb ik daar nooit van gehoord eigenlijk.
Ik ben nog nooit iemand tegen gekomen die zichzelf mooi vindquote:Op zaterdag 7 januari 2012 23:13 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Nou, echt mooi vond ik mezelf niet hoor, mag je best zeggen![]()
Nu nog niet echt maar goed
Met het juiste truitje ben ik wel tevreden met mezelf.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 23:14 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik ben nog nooit iemand tegen gekomen die zichzelf mooi vind![]()
Zelfs dat heb ik eigenlijk niet.. ik doe soms net alsof maar ik kan mezelf toch niet helemaal overtuigenquote:Op zaterdag 7 januari 2012 23:16 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Met het juiste truitje ben ik wel tevreden met mezelf.
Ik ookquote:Op zaterdag 7 januari 2012 23:17 schreef krakkemieke het volgende:
Ik ben wel mannen tegengekomen die me mooi vonden.
Er zit er één naast mequote:Op zaterdag 7 januari 2012 23:17 schreef krakkemieke het volgende:
Ik niet gelukkigquote:Op zaterdag 7 januari 2012 23:17 schreef krakkemieke het volgende:
Dat welquote:Op zaterdag 7 januari 2012 23:19 schreef Sunnythesun het volgende:
Ha toevallig! Hier ook!! Alleen die is wel volstrekt onbetrouwbaar natuurlijk![]()
quote:Op zaterdag 7 januari 2012 23:17 schreef krakkemieke het volgende:
Ross vond Krak mooi?quote:
Juh.. heb je niets aan verderquote:Op zaterdag 7 januari 2012 23:19 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat welVolkomen subjectief oordeel.
Ross vindt alleen mij mooi!quote:
Is het een EOS300 / 30 / 3? Of echt een klassieke?quote:Op zaterdag 7 januari 2012 23:09 schreef golfer het volgende:
[..]
Oh ja, dat kan ik ook wel eens gaan doen met mijn ouderwetse analoge Canon spiegelreflex met mooie zoomlens en staafflitser.
quote:
AE-1 blackbody met Canon 35-70 4:1 zoomlens en strablitz-pro staafflitserquote:Op zaterdag 7 januari 2012 23:21 schreef PdeHoog het volgende:
Is het een EOS300 / 30 / 3? Of echt een klassieke?
Oe...een echte klassiekerquote:Op zaterdag 7 januari 2012 23:23 schreef golfer het volgende:
[..]
AE-1 blackbody met Canon 35-70 4:1 zoomlens en strablitz-pro staafflitser
Best handig, die F-16'squote:Een inspectieronde met een F16 bracht aan het licht dat de dijk langs het Eemskanaal verschillende zwakke plekken heeft. De beelden toonden ook zwakke plekken die nog onbekend waren. De autoriteiten gaan kijken hoe ze dat kunnen versterken.
De vlucht van de F16 krijgt nog een vervolg. Niet alleen worden de dijken opnieuw bekeken, het is ook een test om de techniek van dijkinspecties vanuit de lucht te verfijnen.
Je schijnt er ook goed mee te kunnen bbq-en hoorquote:
BBQ'en doe je niet met vlammen Peequote:Op zaterdag 7 januari 2012 23:27 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Je schijnt er ook goed mee te kunnen bbq-en hoorAan de achterkant hebben ze een prettig vlammetje
En het is goed voor jaarlijks vermaak natuurlijk
Okquote:Op zaterdag 7 januari 2012 23:27 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
BBQ'en doe je niet met vlammen Pee![]()
gloeien! en dan kolen!
Als ik zo op MP kijk niet echt meer dan ca. 50-100 euro, ben ik bang.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 23:25 schreef PdeHoog het volgende:
Oe...een echte klassiekerDie zou misschien bij een verzamelaar nog wel wat geld op kunnen brengen
Lief!quote:Op zaterdag 7 januari 2012 23:26 schreef borisz het volgende:
[ afbeelding ]
Ze zaten elkaar net lekker te meppen
Da's toch wat geld?quote:Op zaterdag 7 januari 2012 23:28 schreef golfer het volgende:
[..]
Als ik zo op MP kijk niet echt meer dan ca. 50-100 euro, ben ik bang.
Bederf de lol nou nietquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |