abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106526463
Ok.

Vorige deel:
Ron Paul - 50 min gesprek

De laatste post

quote:
Quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 15:46 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

En wat was RP zijn motivatie voor dat idee volgens jou?
En daarop antwoorde TitusPullo

Ideologische idioterie.

[ Bericht 60% gewijzigd door dadgad op 07-01-2012 16:00:43 ]
  zaterdag 7 januari 2012 @ 15:55:02 #2
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_106526512
Het voelde korter....
  zaterdag 7 januari 2012 @ 15:55:20 #3
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_106526520
Bedankt voor je bericht, Krenkstroop.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_106526541
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 15:55 schreef Yi-Long het volgende:
Het voelde korter....
tis een vervolg
  zaterdag 7 januari 2012 @ 15:57:11 #5
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_106526667
TT aangepast en topic gereekst.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 16:00:06 #7
362990 Dr-Anderson
In haar hoedanigheid
pi_106526668
Daar waar Dagdad begon:

quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 20:33 schreef dadgad het volgende:
Ron Paul is mijn absolute favoriete politicus van vandaag.

Hoe meer ik naar hem luister hoe meer ik begrijp, ''ja, dit is waarom de Amerikaanse constitutie is geschreven''.
Hij is de eerste presidentiele kandidaat die bovenaan zijn programma het sluiten van de Federale Reserve heeft. Hij is er niet bang voor om zich uit te spreken tegen de criminele activiteiten die de huidige overheid begaat, zoals oorlog voeren zonder toestemming van het congress, het bezetten van landen, het stelen van olie en hij durft zelfs toe te geven dat het anti amerikanisme dat in de wereld heerst geheel te wijten is aan hun buitenlandse beleid.

Hij is een van de enige, of moet ik zeggen de enige kandidaat die het publiek werkelijk dwingt om intellectueel deel te nemen aan het debat. In plaats van op de emoties van het volk in spelen bekijkt hij de situatie analitisch en met immens scherpzinnig inzicht. Wij Nederlanders kunnen hier een boel van opsteken vind ik zelf.

Zijn populariteit stijgt met de dag en laten we maar hopen dit enkel zo zal doorgaan. Als er iemand is die de kennis, wijsheid, motivatie en liefde bezit om de VS en daarmee een groot deel van de wereld uit de shit te halen, dan is hij het wel.
En is geëindigd:

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 15:41 schreef dadgad het volgende:

[..]

Dit is dus een voorbeeld van het krankzinnige denken van libertariers af en toe. Rassenonderscheid is niet vastgelegd door de Civil Rights Act. Rassenonderscheid, discriminatie en racisme was een feit. Het systeem ontwikkeld door de voorvaders was dus niet effectief genoeg, iets wat Paul niet kan toegeven aangezien de voorvaders als goden worden afgeschilderd.

[..]

Klopt ik ben TS. Ik kwam hier binnen als die-hard complotter, maar ben gedurende de loop van de tijd enigszins van mening veranderd.

Je maakt helaas een typerende fout en dat is er van uitgaan dat ik de huidige gang van zaken prima vind, ondersteun etc. Verre van. Ik ben de eerste om te zeggen dat dit systeem vreselijk faalt. En veel radicaler dan Ron Paul zelfs. Ron Paul wil terug naar een ouderwets model wat in mijn ogen niet eens meer toepasbaar is op deze tijden.
Gaan we hier gelukkig door... *O*

[ Bericht 27% gewijzigd door Dr-Anderson op 07-01-2012 16:25:58 ]
Graag je reactie
pi_106526719
Ik was ook zo'n pro-Paul randdebiel, in de watten gelegd met mooie praatjes.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 16:03:08 #9
362990 Dr-Anderson
In haar hoedanigheid
pi_106526764
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 16:02 schreef dadgad het volgende:
Ik was ook zo'n pro-Paul randdebiel, in de watten gelegd met mooie praatjes.
Wat heeft je standpunt veranderd?
Graag je reactie
pi_106526784
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 16:03 schreef Dr-Anderson het volgende:

[..]

Wat heeft je standpunt veranderd?
Viel van de trap recht op mijn gezicht..

echt waar :Y
  zaterdag 7 januari 2012 @ 16:09:44 #11
362990 Dr-Anderson
In haar hoedanigheid
pi_106526918
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 16:04 schreef dadgad het volgende:

[..]

Viel van de trap recht op mijn gezicht..

echt waar :Y
Niet hard genoeg.. :')
Graag je reactie
pi_106526930
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 16:09 schreef Dr-Anderson het volgende:

[..]

Niet hard genoeg.. :')
;)
  zaterdag 7 januari 2012 @ 16:32:04 #13
362990 Dr-Anderson
In haar hoedanigheid
pi_106527604
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 15:41 schreef dadgad het volgende:

[..]

Dit is dus een voorbeeld van het krankzinnige denken van libertariers af en toe. Rassenonderscheid is niet vastgelegd door de Civil Rights Act. Rassenonderscheid, discriminatie en racisme was een feit. Het systeem ontwikkeld door de voorvaders was dus niet effectief genoeg, iets wat Paul niet kan toegeven aangezien de voorvaders als goden worden afgeschilderd.

Ik ben zelf geen Libertarier, Republikein of what ever. Ik sta open voor alle goed onderbouwde theorieën, denkrichtingen etc. Krankzinnig ben ik echter wel af en toe.

Wat ik bedoel is als je een fenomeen gaat benoemen (en dit vastleggen) het juist meer tot leven komt.
Graag je reactie
  zaterdag 7 januari 2012 @ 16:36:26 #14
235357 TitusPullo
pi_106527740
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 16:32 schreef Dr-Anderson het volgende:

Wat ik bedoel is als je een fenomeen gaat benoemen (en dit vastleggen) het juist meer tot leven komt.
Ja, de uitsluiting is daardoor toegenomen, net zoals het aantal verkrachtingen en moorden.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  zaterdag 7 januari 2012 @ 16:38:50 #15
362990 Dr-Anderson
In haar hoedanigheid
pi_106527816
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 16:36 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Ja, de uitsluiting is daardoor toegenomen, net zoals het aantal verkrachtingen en moorden.
Discriminatie, verkrachtingen en moorden staan toch vermeld in het Wetboek van Strafrecht. Daar is geen Civil Rights Act voor nodig lijkt me.
Graag je reactie
  zaterdag 7 januari 2012 @ 16:46:38 #16
235357 TitusPullo
pi_106528046
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 16:38 schreef Dr-Anderson het volgende:

[..]

Discriminatie, verkrachtingen en moorden staan toch vermeld in het Wetboek van Strafrecht. Daar is geen Civil Rights Act voor nodig lijkt me.
De eerste paragraaf over de Civil Rights Act in Wikipedia:

The Civil Rights Act of 1964 (Pub.L. 88-352, 78 Stat. 241, enacted July 2, 1964) was a landmark piece of legislation in the United States[1] that outlawed major forms of discrimination against African Americans and women, including racial segregation. It ended unequal application of voter registration requirements and racial segregation in schools, at the workplace and by facilities that served the general public ("public accommodations").

En misdaden tegen zwarte Amerikanen werden vaak niet bestraft in het zuiden.
pi_106528054
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 16:38 schreef Dr-Anderson het volgende:

[..]

Blijkbaar niet, toch? Je weet zelf hoe verschrikkelijk afro-amerikanen werden onderdrukt en gediscrimineerd.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 17:06:33 #18
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_106528584
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 16:46 schreef dadgad het volgende:

[..]

Blijkbaar niet, toch? Je weet zelf hoe verschrikkelijk afro-amerikanen werden onderdrukt en gediscrimineerd.
We hebben gezien dat de overheid zich daar niks aantrekt van discriminatie bij verkiezingen van GW. Bush ?
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  zaterdag 7 januari 2012 @ 17:13:52 #19
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_106528775
Ik moet toegeven dat ik rp's standpunt tegen die civil rights act niet helemaal begrijp. Maar dat men RP daarom een totale mislukking vindt is geheel onterecht. Hij heeft nog nooit de kans gekregen. Ondertussen vinden figuren als dadgad Obama "een prima man". dat zegt mij genoeg. Wat die man allemaal aan gedrochten heeft ondertekend en steunt hoor ik tietuspollos en terecht en al die anderen nooit wat over. Stomheid heerscht!
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_106528963
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 17:13 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik moet toegeven dat ik rp's standpunt tegen die civil rights act niet helemaal begrijp. Maar dat men RP daarom een totale mislukking vindt is geheel onterecht. Hij heeft nog nooit de kans gekregen. Ondertussen vinden figuren als dadgad Obama "een prima man". dat zegt mij genoeg. Wat die man allemaal aan gedrochten heeft ondertekend en steunt hoor ik tietuspollos en terecht en al die anderen nooit wat over. Stomheid heerscht!
Het heeft ook niet zoveel zin om Obama daar zelf - als persoon - de schuld van te geven. Het lijkt eerder een systeemfout te zijn.
A man said to the universe: 'Sir, I exist.'
'However', replied the universe. 'This fact has not created in me a sense of obligation.'
pi_106529081
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 17:20 schreef Zapato het volgende:

[..]

Het heeft ook niet zoveel zin om Obama daar zelf - als persoon - de schuld van te geven. Het lijkt eerder een systeemfout te zijn.
Exact.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 17:26:38 #22
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_106529166
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 17:20 schreef Zapato het volgende:

[..]

Nee is onwil. Dat Wall ST bv. zijn grootste beneficair was tijdens de verkiiezngen en dat hij daarna erg coulant was naar de graaiers toe is ook een systeemfout? Nee is onwil.

In Amerika noemen ze dat 'bought and paid for"
pi_106529260
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 17:26 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Nee is onwil. Dat Wall ST bv. zijn grootste beneficair was tijdens de verkiiezngen en dat hij daarna erg coulant was naar de graaiers toe is ook een systeemfout? Nee is onwil.
Dat is gedeeltelijk misschien zo. Hoe verklaar je dan zijn inspanningen voor bijvoorbeeld Medicare? Toch iets waar de zakenlobby niet erg om staat te springen.

Daarnaast, de connectie tussen Wall St. en het Witte Huis bestaat al sinds 1980, sinds het neoliberalisme dominant werd in de wereld. Obama heeft niet veel keus, die wordt gedwongen daaraan mee te doen. Anders kan je in de VS überhaupt geen president worden.
A man said to the universe: 'Sir, I exist.'
'However', replied the universe. 'This fact has not created in me a sense of obligation.'
  zaterdag 7 januari 2012 @ 17:33:11 #24
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_106529391
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 23:38 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Hier ben ik gestopt met lezen tjeezus. Het laat weer zien dat jij de huidige situatie van het wegnemen van vrijheden van burgers omwille de de zogenaamde vrijheid wel ok vindt. Ik hoor jou daar namelijk nooit over. Het laat zien dat JIJ in the twilight-zone leeft!
Ik leef iig niet in de binaire wereld die jij hier schetst. Ik heb het over een autoriteit in de abstracte zin. Als jouw vrijheid niet gehandhaafd wordt door een autoriteit loop je grote kans je vrijheid te verliezen. Nu kun je bijv een heel individualistische aanpak kiezen door je eigen autoriteit te zijn, maar als iedereen verantwoordelijk is voor zijn eigen autoriteit zullen schurken als het even kan jouw autoriteit ondermijnen. Dit is nu een typisch geval van samen sta je sterk, door de waarborging van je vrijheid aan een overkoepelende autoriteit over te dragen wordt het voor schurken lastiger individuen te terroriseren.
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 23:51 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Je probeert het begrip belachelijk te maken maar collectivisme is geen lulkoek. En het is zeker een kracht dat de basis vormt voor bv. nazisme, communisme en óók democratie. Als je collectisvime bestudeert dan krijg je een beter begrip van de huidige politiek. Jouw extremisme is precies dit, alles belachelijk maken wat indruist tegen de huidige gang van zaken en status quo. Tegen die laatste zie ik je nooit een tegengeluid geven. Waarom is dat Terecht. Werk je voor Israel?
Dat gepapegaai van je over collectivisme is pure kletspraat. Ook hier komt dat binaire wereldbeeld weer naar voren: de terechte kritiek op extreem collectivistische stromingen als het communisme en het fascisme wordt één op één vertaald naar gematigde collectivistische ideologieen zoals de democratie, met de intentie die als even immoreel neer te zetten, of op zijn minst een voorportaal naar onvermijdelijke tirannie. Vervolgens wordt de oplossing aangeboden, nl de antithese van het collectivisme: volledig individualisme. Iedereen is zijn eigen autoriteit met als gevolg dat figuren zoals jij -je kunt je naar eigen zeggen nu al nauwelijks staande houden- als eerstje ten onder zullen gaan.
Tevens heb ik Israelische opdrachtgevers ja, probleem?
  zaterdag 7 januari 2012 @ 17:36:27 #25
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_106529506
Medicare/medicaid begrijp ik niet. Wat ik wel begijrp is dat Obama care sterk lijkt op het Nederlandse zorgverzekeringsstelsel. En dat is ook een gedrocht. Prijzen gaan erdoor omhoog en de kwaliteit gaat omlaag. Heeft miks met vrije makrt te maken. Obamacare is een voorbeeld van verplichiting en bemoeienis vanuit de oevrheid dat averechts werkt. RP zou dat niet doen.

En wat betreft dat laatste is het tijd dat dat doorbroken wordt. Want zo kom je nooit uit de economische en buitenlandse oorlogsbeleid. Als je machtige externe invloeden je politieke gang van zaken laat bepalen. In die zin kun je ook stellen Obama dit allemaal allang wist. Alleen tijdens campgane tijd stelde Obama zijn voorkeuren bij tot populaire ideeen. Maar daarna maakte hij niks helemaal waar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')