Heb me momentenquote:Op zaterdag 7 januari 2012 12:01 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik snap dat nooit hoe mensen daar echt voor kunnenz itten en zoiets echt tot vervelens toe oefenen en dan ook kunnen. Ik wil dat ook kunnen
Dan doe je het verkeerd.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 12:16 schreef stefanhaan het volgende:
Gister ook 2,5 uur lang gesweept tot Ik last van mijn schouder kreeg
Nee dat heeft te maken met een lichamelijke aandoening. But nice tryquote:
quote:De top 10 beste gitaarsolo’s
1: Slash zijn solo in 'Sweet Child O' Mine' (Guns N' Roses)
2: De solo van Jimmy Page in de klassieker ‘Stairway To Heaven’ (Led Zeppelin)
3: De solo van Jimi Hendrix in zijn cover van Bob Dylans ‘Al Along The Watchtower’
4: Tom Morello’s solo in ‘Killing In The Name’ (Rage Against The Machine)
5: Solo van Matt Bellamy in ‘Knights Of Cydonia’ (Muse)
6: Kurt Cobains solo in ‘Smells Like Teen Spirit’ (Nirvana)
7: Solo van Johnny Greenwood in ‘The Bends’ (Radiohead)
8: Chuck Berry’s solo in zijn track ‘Johnny B. Goode’
9: Solo van Johnny Greenwood in ‘Paranoid Android’ (Radiohead)
10:Solo van Roger Waters in ‘Shine On You Crazy Diamond’ (Pink Floyd)
Wat een kutlijstquote:Op zaterdag 7 januari 2012 13:05 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
http://www.3fm.nl/nieuws/(...)este-gitaarsolo%27s-
[..]
Kan ik toch niet weten he broeder.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 13:00 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Nee dat heeft te maken met een lichamelijke aandoening. But nice try
Past absoluut perfect in dat nummer. Dus waarom niet? Ligt er vooral aan wat de definitie is van een "goede solo"quote:Op zaterdag 7 januari 2012 13:14 schreef KaMo het volgende:
Goede solos hoor, beste geloof ik niet in...
6: Kurt Cobains solo in ‘Smells Like Teen Spirit’ (Nirvana)
Beetje jammer dit
Er zijn veel voorbeelden van solos die evenveel passen, maar waar de gitarist niet dood van is.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 13:18 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Past absoluut perfect in dat nummer. Dus waarom niet? Ligt er vooral aan wat de definitie is van een "goede solo"
Dan kan je ook zeggen dat die anderen er juist niet bij horen. De solo heeft een functie in een nummer en dat kunnen er verschillende zijn, dan bestaat er niks tussen goed of slecht dat blijft zo subjectief als de pest.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 13:22 schreef Braddie het volgende:
Dat is absoluut waar, maar als je een lijstje hebt met All Along The Watchtower, Sweet Child O Mine en Stairway To Heaven vind ik Smells Like Teen Spirit er niet tussen passen.. Het is niet eigen, het volgt de melodie lijn gewoon, dan kan ik ook nog wel soleren..
Het is meer een lijst met de bekendste solo's jaquote:Op zaterdag 7 januari 2012 13:24 schreef KaMo het volgende:
[..]
Er zijn veel voorbeelden van solos die evenveel passen, maar waar de gitarist niet dood van is.
Maarja, tof nummer is het wel (inclusief solo)
Dat is waar natuurlijk, eigenlijk heeft argumenteren hier over helemaal geen nut, omdat iedereen toch iets anders vindquote:Op zaterdag 7 januari 2012 13:25 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Dan kan je ook zeggen dat die anderen er juist niet bij horen. De solo heeft een functie in een nummer en dat kunnen er verschillende zijn, dan bestaat er niks tussen goed of slecht dat blijft zo subjectief als de pest.
Deze is ook heel tof!quote:Op zaterdag 7 januari 2012 13:25 schreef Trollscience het volgende:
Sowieso zijn het toevallig bekende nummers, Buckethead heeft prachtige solo's en er staat niet eens een van hem in. Voorbeeld:
1:56
Sympathy For The Devil is er ook nog 1 die ontbreekt, en Shine On You Crazy Diamond!quote:Op zaterdag 7 januari 2012 13:28 schreef brother52 het volgende:
Ik heb net de hele lijst even bekeken en het is een beetje een rare lijst.
Maar wat ik me vooral af vraag: Waar is Comfortably Numb?
Er staan zoveel nummers niet in, de lijst druipt van cliché door nummers die iedereen kent erin te zetten.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 13:28 schreef brother52 het volgende:
Ik heb net de hele lijst even bekeken en het is een beetje een rare lijst.
Maar wat ik me vooral af vraag: Waar is Comfortably Numb?
Staat op 10quote:Op zaterdag 7 januari 2012 13:29 schreef Braddie het volgende:
[..]
Sympathy For The Devil is er ook nog 1 die ontbreekt, en Shine On You Crazy Diamond!
Ik vind er toch wel een paar opvallende dingen tussen staan.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 13:29 schreef Trollscience het volgende:
[..]
Er staan zoveel nummers niet in, de lijst druipt van cliché door nummers die iedereen kent erin te zetten.
3 keer zelfs: Paranoid Android, Just én The Bends.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 14:21 schreef BoerBert het volgende:
Twee keer GreenwoodAl zou ik een ander neerzetten voor The Bends
Ik zit net de 'behind the scenes te kijken'. Erg tofquote:Op zaterdag 7 januari 2012 14:41 schreef mr-green het volgende:
http://www.youtube.com/user/walkofftheearth
Kunnen ze die lijst niet "meest bekende gitaarsolo's" noemen? Er zijn vast veel briljantere gitaarsolo's in vage obscure nummers, maar ja, die kent niemand, dus stemt er ook niemand op. Beetje jammer deze lijst.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 13:05 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
http://www.3fm.nl/nieuws/(...)este-gitaarsolo%27s-
[..]
Ooit goed naar ze geluisterd? Of loop je gewoon met de meute mee?quote:Op zaterdag 7 januari 2012 14:58 schreef Metalfreak het volgende:
Radiohead![]()
Zo, na dat gezegd te hebben: door met de orde van de zaak
Maar dat is toch altijd het 'probleem' met dit soort lijsten?quote:[..]
Kunnen ze die lijst niet "meest bekende gitaarsolo's" noemen? Er zijn vast veel briljantere gitaarsolo's in vage obscure nummers, maar ja, die kent niemand, dus stemt er ook niemand op. Beetje jammer deze lijst.
Mijn bandje van eanema hield net op voor dat nummer dus die ken ik dan weer veel minder dan de rest van albumquote:Op zaterdag 7 januari 2012 15:01 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ooit goed naar ze geluisterd? Of loop je gewoon met de meute mee?
[..]
Maar dat is toch altijd het 'probleem' met dit soort lijsten?
Een 'Third Eye van Tool zal nooit in zo'n lijst voorkomen. Hoe briljant die 2 solo's ook over elkaar heen gespeeld zijn.
Ik vind Radiohead over het algemeen ook helemaal niet, maar ze hebben een paar nummers die ik echt helemaal geweldig vind.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 15:01 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ooit goed naar ze geluisterd? Of loop je gewoon met de meute mee?
[..]
Maar dat is toch altijd het 'probleem' met dit soort lijsten?
Een 'Third Eye van Tool zal nooit in zo'n lijst voorkomen. Hoe briljant die 2 solo's ook over elkaar heen gespeeld zijn.
quote:Op zaterdag 7 januari 2012 13:25 schreef Trollscience het volgende:
Sowieso zijn het toevallig bekende nummers, Buckethead heeft prachtige solo's en er staat niet eens een van hem in. Voorbeeld:
1:56
Heb er ook ongeveer zoeen alleen dan ook met een microfoon erop. Want gamenquote:Op zaterdag 7 januari 2012 15:44 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik heb dezezo'n chill ding
![]()
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 7 januari 2012 15:44 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik heb dezezo'n chill ding
![]()
[ afbeelding ]
Het zo'n beetje het beste wat je op dit moment op koptelefoongebied kunt krijgen.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 15:52 schreef Bosbeetle het volgende:
wat is dat toch met die beats by dre, heb nog nooit zo'n ding gezien en iedereen spamt het....
Je ziet ook heel veel geluidstechnici er mee tegenwoordig. Ik vind hem niet zo fijn, is natuurlijk ook een beetje een smaak kwestie. Zelf heb ik de Sennheiser HD25, kom je samen met die van Dribbel zo'n beetje overal tegen tegenwoordig!quote:Op zaterdag 7 januari 2012 16:03 schreef brother52 het volgende:
[..]
Het zo'n beetje het beste wat je op dit moment op koptelefoongebied kunt krijgen.
Geeft alles ontzettend goed en kraakhelder weer en is zijn geld ook meer dan waard. Je kunt met dat ding erg goed horen of een cd wel of niet goed is opgenomen. (In your honour van Foo Fighters is een voorbeeld van een cd die slecht opgenomen is) Lag alleen een beetje buiten mijn budget toen ik om een koptelefoon ging kijken en het draagcomfort is niet echt super..
Yep.quote:
Geen idee hoe die 3 klinken. Heb alleen de Pro getest.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 16:12 schreef Braddie het volgende:
Is zo`n beats by dre serieus het beste wat je op dit moment kan krijgen?, ik heb de In-Ears de Solo èn de Studio op gehad, en ik vind het alle 3 niks, vooral die studio, overdreven bas die je overal in hoort, in een nummer zoals Mysterious Ways zit de bas normaal gesproken vrij laag in de mix, die koptelefoon laat de bas flink naar voren komen... heel erg opgepompt, leuk als je Hiphop/dance luistert...
Nja, omdat ik alleen van die verhalen als die van Braddie hoor. Maar het verschilt dus erg per type.quote:
Ja, ik kom er gewoon niet uit. Sta op het punt hem naar de Groove Factory te brengen op mijn kosten. Mocht je dat interessant vinden.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 16:25 schreef Cynic het volgende:
Hey Dean, ik ben morgen in het mooie Franeker om een gasinstallatie in onze auto in te laten bouwen. Is het nog een idee dat ik dan even langs Damwoude rij voor die Washburn? Daar gebeurt verder niks meer mee toch?
Waarschijnlijk ook omdat bijna iedereen die zo'n ding heeft de in-ears of de solo heeft want die zijn nog redelijk betaalbaar en dan kunnen ze lekker meedoen met de hype.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 16:26 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Nja, omdat ik alleen van die verhalen als die van Braddie hoor. Maar het verschilt dus erg per type.
Ah joh, dat is ook niet nodig. Blijft wel een apart probleem nietwaar? Maar ik meende dat het al een heel stuk beter werd toen ik er wat minder dikke snaren op had en hij van C naar D gestemd was.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 16:29 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ja, ik kom er gewoon niet uit. Sta op het punt hem naar de Groove Factory te brengen op mijn kosten. Mocht je dat interessant vinden.
Daar heb ik het nou juist steeds over. Die is geweldig.quote:
Wat was het probleem ook alweer met dat ding?quote:Op zaterdag 7 januari 2012 16:31 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ah joh, dat is ook niet nodig. Blijft wel een apart probleem nietwaar? Maar ik meende dat het al een heel stuk beter werd toen ik er wat minder dikke snaren op had en hij van C naar D gestemd was.
Aha, toch maar ff langs een mediamarkt binnenkort om hem te checken.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 16:34 schreef brother52 het volgende:
[..]
Daar heb ik het nou juist steeds over. Die is geweldig.
Er resoneert iets mee in de hals. Klinkt alsof-ie ergens aanloopt, maar dat is dus niet zo.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 16:35 schreef brother52 het volgende:
[..]
Wat was het probleem ook alweer met dat ding?
IUk vond het nog meevallen, maar hij klinkt echt superquote:Op zaterdag 7 januari 2012 15:46 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]![]()
daar betaal je ook wel de hoofdprijs voor
ik heb deze
[ afbeelding ]
ontzettend lek maar zo'n goed geluid!
(ik heb alleen recentelijk een kabelbreuk)
Testen zou ik ergens anders doen. De aperatuur die er daar achter hangt is niet zo geweldig en daardoor hoor je het verschil tussen de koptelefoons niet goed.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 16:37 schreef Braddie het volgende:
[..]
Aha, toch maar ff langs een mediamarkt binnenkort om hem te checken.
En met andere snaardikte wordt het minder of erger?quote:Op zaterdag 7 januari 2012 16:38 schreef Cynic het volgende:
[..]
Er resoneert iets mee in de hals. Klinkt alsof-ie ergens aanloopt, maar dat is dus niet zo.
Andere spanning op de hals denk ik, het probleem zal daar ook zitten. Het klinkt haast of er in de hals iets los zit. Maar hoe kom je daar achter?quote:Op zaterdag 7 januari 2012 16:42 schreef brother52 het volgende:
[..]
En met andere snaardikte wordt het minder of erger?
Vaag.
Misschien toch maar ff langs de bcc hier, mits ze hem hebben, telefoon mee, en dan maar wat luisterenquote:Op zaterdag 7 januari 2012 16:39 schreef brother52 het volgende:
[..]
Testen zou ik ergens anders doen. De aperatuur die er daar achter hangt is niet zo geweldig en daardoor hoor je het verschil tussen de koptelefoons niet goed.
Een telefoon staat nu niet echt bekend om z'n goede geluidskwaliteit. Een koptelefoon van 400 euro daar aan hangen heeft weinig nut. Je zult weinig verschil horen met eentje van een paar tientjes.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 16:48 schreef Braddie het volgende:
[..]
Misschien toch maar ff langs de bcc hier, mits ze hem hebben, telefoon mee, en dan maar wat luisteren
Open makenquote:Op zaterdag 7 januari 2012 16:47 schreef Cynic het volgende:
[..]
Andere spanning op de hals denk ik, het probleem zal daar ook zitten. Het klinkt haast of er in de hals iets los zit. Maar hoe kom je daar achter?
Als het echt te gek wordt moet dat maar, hij is er alleen niet zomaar af te schroeven, is ook meegelakt met de body enzo...quote:Op zaterdag 7 januari 2012 16:58 schreef brother52 het volgende:
[..]
Open maken![]()
Maar dat lijkt me niet echt een optie.
i will, heb er al lekker op zitten spelen, hij klinkt ènorm goed, die pick-ups kunnen ook flink schreeuwen zeg!quote:Op zaterdag 7 januari 2012 16:58 schreef Daantke het volgende:
En braddo, voorzichtig zijn met mijn Explorer.
i know, maar het is beter dan geen vergelijking toch?, en trouwens, ik hoorde duidelijk verschil in kwaliteit tussen m`n Philips SHP-2000/AudioTechnica ATH-M30 en die Beats Studio, met hetzelfde nummer.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 16:58 schreef Dribbel_ het volgende:
En voordat je dit als argument gaat gebruiken:
De kwaliteit van je mp3/wma/wav/whatever staat daar nog los van
Wat voor pups zitten er nu eigenlijk in?quote:Op zaterdag 7 januari 2012 17:02 schreef Braddie het volgende:
[..]
i will, heb er al lekker op zitten spelen, hij klinkt ènorm goed, die pick-ups kunnen ook flink schreeuwen zeg!
De vraag is of de kosten die je dan maakt de moeite nog waard zijn.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 17:01 schreef Cynic het volgende:
[..]
Als het echt te gek wordt moet dat maar, hij is er alleen niet zomaar af te schroeven, is ook meegelakt met de body enzo...
EMG-HZ, ik weet verder niks over de pups maar ze klinken waanzinnig.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 17:05 schreef brother52 het volgende:
[..]
Wat voor pups zitten er nu eigenlijk in?
Persoonlijk vind ik die pups matig, maar dat kan aan mijn smaak liggen, als ik het geld en tijd had zou ik ze zo uit mijn gitaar waar ze inzitten gooien en er actieve ingooien, just for fun.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 17:08 schreef Braddie het volgende:
[..]
EMG-HZ, ik weet verder niks over de pups maar ze klinken waanzinnig.
Ik ben er ook niet echt kapot van. Heb ze een tijdje in een lp gehad maar omgeruild voor de Gibson pups van Dribbel.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 17:12 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik die pups matig, maar dat kan aan mijn smaak liggen, als ik het geld en tijd had zou ik ze zo uit mijn gitaar waar ze inzitten gooien en er actieve ingooien, just for fun.
Had je toch die explorer van mij moeten kopenquote:Op zaterdag 7 januari 2012 17:15 schreef Braddie het volgende:
Ik ben alleen stock pick-ups van dat Stratje gewend heb eigenlijk nog nooit SD of EMG`s gehad, dus het is voor mij al heel wat.
haha, het was een ruil he ?quote:Op zaterdag 7 januari 2012 17:19 schreef brother52 het volgende:
[..]
Had je toch die explorer van mij moeten kopen
Had je nog steeds die van mij kunnen kopenquote:
Zonder geld?, dont think soquote:Op zaterdag 7 januari 2012 17:24 schreef brother52 het volgende:
[..]
Had je nog steeds die van mij kunnen kopen
Ja, EMG HZ, de H3.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 17:08 schreef Braddie het volgende:
[..]
EMG-HZ, ik weet verder niks over de pups maar ze klinken waanzinnig.
Het is een vrij fatsoenlijke gitaar met een grote emotionele waarde, qua moeite en kosten zou dat nog wel een overweging zijn. Maar goed, het is ook niet super erg ofzo, begon me er alleen wel aan te storen en ik dacht dat het misschien door iemand die wel verstand van techniek heeft vrij eenvoudig te verhelpen was.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 17:07 schreef brother52 het volgende:
[..]
De vraag is of de kosten die je dan maakt de moeite nog waard zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |