abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106522802
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 13:46 schreef DaDude1987 het volgende:

[..]

Prima, blijf zo denken! :')
Ignorant idd..
pi_106523001
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 11:59 schreef El_Liberaliste het volgende:
En btw: Eigen bedrijf beginnen kan ALTIJD natuurlijk, dus werkeloos zijn hoeft nooit.
Zul je wel eerst wat eigen vermogen moeten hebben want banken lenen niet meer zo gemakkelijk. Als je een studieschuld hebt kun je een lening al helemaal vergeten.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_106523122
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 13:53 schreef eight het volgende:

[..]

Zul je wel eerst wat eigen vermogen moeten hebben want banken lenen niet meer zo gemakkelijk. Als je een studieschuld hebt kun je een lening al helemaal vergeten.
Als je een goed idee hebt, leent een bank je echt nog wel. En als een bank dat niet doet moet je toch nog maar eens overdenken of je plan wel zo goed is als je dacht. En anders kun je nog op zoek naar een investeerder :)
pi_106523165
Hangt helemaal van de branche af. In de ICT bijvoorbeeld heb je de banen nog steeds voor het uitzoeken.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 14:10:49 #35
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_106523497
Ligt geheel aan je eigen flexibiliteit, motivatie en kunde.
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
  zaterdag 7 januari 2012 @ 14:17:43 #36
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_106523661
Iemand nog op zoek naar een leuke salesbaan? Het verdient niet bizar veel (modaal), maar wel een interessante sector en een fijn bedrijf
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_106524733
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 13:41 schreef Manco043 het volgende:

[..]

Ja, en er zijn echt nog wel bedrijven die starters aannemen omdat ze bijvoorbeeld goedkoop zijn of inderdaad omdat ze nog kneedbaar zijn. Maar dat zou alleen werken in een team waarbij er al een hoop mediors en seniors aanwezig zijn. Of wanneer zo iemand inderdaad van begin tot eind begeleid kan worden dan zie ik zo iemand wel ergens binnenkomen ja.
In de meeste gevallen heeft men gewoon behoefte aan ervaren mediors en seniors als we het hebben over de gemiddelde staff functie.
Waar ik werk willen ze alleen maar starters en in hte team die ze zoek daar werken amper seniors. Gemiddelde leeftijd is 33 jaar, en dat komt door 1 uitschieter van 43 jaar.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_106524737
Verwacht binnen twee maanden af te studeren, voor mijn vakgebied zijn er op zich veel vacatures maar inderdaad, 2 tot 3 jaar ervaring is meestal vereist. Maar dat hoeft dus helemaal geen probleem te zijn??
pi_106524758
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 14:57 schreef DRidder het volgende:
Verwacht binnen twee maanden af te studeren, voor mijn vakgebied zijn er op zich veel vacatures maar inderdaad, 2 tot 3 jaar ervaring is meestal vereist. Maar doet hoeft dus helemaal geen probleem te zijn??
Dit is een reactie op de post van sjorsie1982.
pi_106524760
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 14:57 schreef DRidder het volgende:
Verwacht binnen twee maanden af te studeren, voor mijn vakgebied zijn er op zich veel vacatures maar inderdaad, 2 tot 3 jaar ervaring is meestal vereist. Maar doet hoeft dus helemaal geen probleem te zijn??
Nee, gewoon solliciteren als starter op zo'n functie.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_106524788
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 14:58 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Nee, gewoon solliciteren als starter op zo'n functie.
Oké, top :) !
In welke sector werk je zelf?
pi_106524867
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 14:57 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Waar ik werk willen ze alleen maar starters en in hte team die ze zoek daar werken amper seniors. Gemiddelde leeftijd is 33 jaar, en dat komt door 1 uitschieter van 43 jaar.
Ben je met 33 niet medior / senior? Lijkt me dat je dan al een 6-8 jaar werkervaring hebt.
Tenzij je 10 jaar over je studie hebt gedaan.
pi_106525180
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 15:01 schreef Manco043 het volgende:

[..]

Ben je met 33 niet medior / senior? Lijkt me dat je dan al een 6-8 jaar werkervaring hebt.
Tenzij je 10 jaar over je studie hebt gedaan.
Ik ben geen 33 hoor :) dat is de gemiddelde leeftijd. Senior ben je pas in mijn sector bij een werkervaring van 15+ jaar. Het team bestaat uit ongeveer 15 man, met een paar groentjes van <25 jaar (WO-ers) en dus iemand van 43 jaar, die is wel senior. Voor de rest nog wat hbo-ers, die een paar jaar werkervaring hebben. En we zoeken nog zat mensen. Maar wel allemaal wo-ers of dr.

quote:
Oké, top :) !
In welke sector werk je zelf?
Moeilijk te omschrijven, omdat we met meerdere soort bedrijven samen doen. Energie, chemie, olie/gas, metaal en ict.

Je moet je niet zo laten afschrikken door "eisen". De belangrijkste eis is opleiding, alle andere eisen zijn allemaal secundair of pre. En als dat toch niet zo is, dan wordt je gewoon niet uitgenodigd. Als dat nou het ergste is, en je bent daar bang voor, solliciteer dan maar nooit. Open sollicitaties werkt ook goed (dat zijn sollicitaties bij een bedrijf die geen open vacatures hebben).
pi_106526003
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 15:13 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik ben geen 33 hoor :) dat is de gemiddelde leeftijd. Senior ben je pas in mijn sector bij een werkervaring van 15+ jaar. Het team bestaat uit ongeveer 15 man, met een paar groentjes van <25 jaar (WO-ers) en dus iemand van 43 jaar, die is wel senior. Voor de rest nog wat hbo-ers, die een paar jaar werkervaring hebben. En we zoeken nog zat mensen. Maar wel allemaal wo-ers of dr.

[..]

Moeilijk te omschrijven, omdat we met meerdere soort bedrijven samen doen. Energie, chemie, olie/gas, metaal en ict.

Je moet je niet zo laten afschrikken door "eisen". De belangrijkste eis is opleiding, alle andere eisen zijn allemaal secundair of pre. En als dat toch niet zo is, dan wordt je gewoon niet uitgenodigd. Als dat nou het ergste is, en je bent daar bang voor, solliciteer dan maar nooit. Open sollicitaties werkt ook goed (dat zijn sollicitaties bij een bedrijf die geen open vacatures hebben).
Geldt voor ons ook, eigenlijk is er niemand onder 35 jaar met de titel senior. Ze hebben allemaal een 10 tot 15 jaar werkervaring.
pi_106526980
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 13:56 schreef MuurStraat het volgende:

[..]

Als je een goed idee hebt, leent een bank je echt nog wel. En als een bank dat niet doet moet je toch nog maar eens overdenken of je plan wel zo goed is als je dacht. En anders kun je nog op zoek naar een investeerder :)
Mwah, banken zijn te terughoudend geworden. De branche waarin je begint is vaak doorslaggevend. Een goed ondernemersplan is altijd al belangrijk geweest voor een (middel)grote lening. Zelfs met mini leningen (5000-10.000 euro) doen ze al moeilijk terwijl je daar 5 jaar geleden nog niet eens een ondernemersplan voor moest laten zien.
Normale bedragen worden alleen geleend als je zelf ook minimaal een kwart EV inlegt en meestal willen ze pas lenen als je een paar jaar operationeel bent en je jezelf bewezen hebt.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 16:18:12 #46
302853 themole
graaft totaal door.
pi_106527164
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 13:58 schreef Devz het volgende:
Hangt helemaal van de branche af. In de ICT bijvoorbeeld heb je de banen nog steeds voor het uitzoeken.
Kan ik beamen, ken een paar afstuderende technische informatici en die hadden al een baan voordat ze hun scriptie goed en wel hadden ingeleverd. :P
Niet altijd serieus
pi_106527510
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 16:18 schreef themole het volgende:

[..]

Kan ik beamen, ken een paar afstuderende technische informatici en die hadden al een baan voordat ze hun scriptie goed en wel hadden ingeleverd. :P
En met een beetje Project Management skills rol je daar ook zo naar binnen ;)
pi_106529286
Mag ik vragen wat je leert op een HBO met de studierichting Handel met Azië?

Ik heb een economische opleiding en doe al jaren zaken in Azië. Vraag me af of je dat kan leren op school.
pi_106544031
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 01:22 schreef Pannenkoeken het volgende:

[..]

Lijkt me niet.. naar cijfers oid wordt vaak niet eens gevraagd
Bij mij was het zo'n beetje het eerste wat ze interesseerde. Overigens heb ik zelf het idee dat voor sommigen het probleem is dat ze in de buurt van waar ze hebben gestudeerd, willen blijven wonen. Daar zijn immers sociale contacten opgedaan e.d. Terwijl in en rondom een plaats waar een bepaalde opleiding wordt aangeboden, helemaal bij WO-opleidingen, de markt bovenproportioneel verzadigd is met net-afgestudeerden.
  zondag 8 januari 2012 @ 02:48:27 #50
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_106549510
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 09:06 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Bij vacatures staan altijd eisen die onhaalbaar zijn. Toen ik een baan zocht, keek ik alleen of de funtie mij aansprak en of ik de juiste diploma's had. De rest is onzin en hoef je niet naar te kijken. Laat je daar niet door afschrikken.
Nu stel ik vacatureteksten soms op en vraag ook de onhaalbare dingen, dat hoort erbij.
Dit vind ik echt bizar. Weten mensen niet meer wat het woord "eis" betekent?

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 13:41 schreef Manco043 het volgende:

[..]

Ja, en er zijn echt nog wel bedrijven die starters aannemen omdat ze bijvoorbeeld goedkoop zijn of inderdaad omdat ze nog kneedbaar zijn. Maar dat zou alleen werken in een team waarbij er al een hoop mediors en seniors aanwezig zijn. Of wanneer zo iemand inderdaad van begin tot eind begeleid kan worden dan zie ik zo iemand wel ergens binnenkomen ja.
In de meeste gevallen heeft men gewoon behoefte aan ervaren mediors en seniors als we het hebben over de gemiddelde staff functie.
Natuurlijk heeft men daar behoefte aan, elk bedrijf heeft behoefte aan 100% seniors. Ze leven echter ook nog in de realiteit en daarin bestaat de arbeidsmarkt niet uit 100% seniors. Ik vind het bizar hoe bedrijven denken kennis en ervaring te kunnen kopen, maar vervolgens daar niet de vergoeding voor willen geven (vooral bij mediors) en ook niet bereid zijn zelf mensen te helpen medior/senior te worden. Het was vroeger heel normaal dat je als broekje net uit school je in de leer ging bij een bedrijf waar je dan enkele jaren samenwerkte met iemand die al een oude rot in het vak was. Blijkbaar wordt nu verwacht dat elke 22 jarige die kennis zelf al heeft vergaard. Hoe hij dat heeft moeten vergaren is me dan even een raadsel.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_106555590
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 02:48 schreef twiFight het volgende:

[..]

[..]

Natuurlijk heeft men daar behoefte aan, elk bedrijf heeft behoefte aan 100% seniors. Ze leven echter ook nog in de realiteit en daarin bestaat de arbeidsmarkt niet uit 100% seniors. Ik vind het bizar hoe bedrijven denken kennis en ervaring te kunnen kopen, maar vervolgens daar niet de vergoeding voor willen geven (vooral bij mediors) en ook niet bereid zijn zelf mensen te helpen medior/senior te worden. Het was vroeger heel normaal dat je als broekje net uit school je in de leer ging bij een bedrijf waar je dan enkele jaren samenwerkte met iemand die al een oude rot in het vak was. Blijkbaar wordt nu verwacht dat elke 22 jarige die kennis zelf al heeft vergaard. Hoe hij dat heeft moeten vergaren is me dan even een raadsel.
Tja, bedrijven kunnen eisen wat ze willen :) Als je het gesprek aangaat dan blijkt al gauw dat als je open staat om bv bepaalde software pakketen te willen leren op kosten van de werkgever, dat ook al goed is, hoewel in de vacature staat dat je die kennis al moet hebben.

In de praktijk gebeurt nog steeds hetgeen jij schetst hoor.
pi_106555799
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 13:36 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Klopt helemaal, maar...

-Starters kan je nog opleiden naar je eigen wensen
- Verdienen gewoon voor hun opleidingniveau weinig, helemaal het eerste jaar
- Starters kan je kut klusjes laten uitvoeren :)
Klinkt als een stage.
pi_106556257
quote:
1s.gif Op zondag 8 januari 2012 13:01 schreef Zolder het volgende:

[..]

Klinkt als een stage.
Veel starters blijven daarom ook niet lang bij hun eerste bedrijf hangen. Ik denk dat een groot gedeelte binnen vijf jaar van werkgever veranderd. Het klinkt allemaal leuk en aardig voor bedrijven dat ze starters helemaal kunnen vormen naar hun eigen wensen. Maar in de praktijk trekken starters naar verloop van tijd toch wel weg.
  zondag 8 januari 2012 @ 15:38:02 #54
348821 8baan
zanger met text op de hand
pi_106561923
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 13:46 schreef DaDude1987 het volgende:

[..]

Prima, blijf zo denken! :')
Hoezo, ik zie hier wel een kern van waarheid in

ben zelf hts'er
  zondag 8 januari 2012 @ 15:49:09 #55
348821 8baan
zanger met text op de hand
pi_106562388
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 02:48 schreef twiFight het volgende:

[..]

[..]

hierover heb ik mij de laatste tijd ook erg verbaast, klopt precies wat je schrijft helaas.

Ik zeg het niet graag, maar het gemiddelde bedrijfsleven is enorm verziekt, realiteitszin ontbreekt compleet, zowel bij werkgevers als werknemers. Ieder voor zich en fuck the rest
pi_106572528
Een afstudeerstage vinden is zelfs een ramp, laat staan een echte baan :'( Ach ja fok it, in loondienst wordt je toch nooit rijk.
pi_106573581
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 19:51 schreef HenkXL het volgende:
Een afstudeerstage vinden is zelfs een ramp, laat staan een echte baan :'(
Het ligt er maar net aan in welke richting je een afstudeerstage zoekt. Voor het zoeken van een echte baan geldt dat overigens ook. Je zal als universitair geschoolde boswachter moeilijker aan een baan komen dan een techneut in automatisering met een hogere beroepsopleiding.
pi_106603799
Het valt echt wel mee. Je moet alleen slim te werk gaan en breder denken dan je opleiding.

Ik ben aan al mijn banen geraakt puur door hobbyvaardigheden die ik heb verworven door wat 'werk' dat ik altijd naast mijn opleiding heb gedaan (niet eens met het idee daar ooit iets mee te kunnen). Alle extra-curricular zaken zijn vaak veel belangrijker dan je opleiding: dat soort zaken geloven ze altijd wel. Maar je persoonlijkheid, overige ontwikkeling (bijbanen, initatieven, buitenlandervaring etc.) zijn waar je (vooral als junior/ beginnend werkdier) mee op moet vallen.

Zoek iets op dat je zelf interessant vind. Denk toekomstgericht - dus liever die onbetaalde stage die wél relevant is, dan de betaalde baan die qua perspectief niets biedt.
pi_106603969
Hangt volledig van je opleiding af. Alle pretgerelateerde opleidingen zullen lastiger leiden tot een relevante baan (of stage).

Als je geen kansloze studie hebt gedaan en je kunt je onderscheiden (zoals door een vreemde taal te spreken) dan kun je vrij gemakkelijk een baan vinden. Toevallig heeft een kennis van mij met een vergelijkbaar curriculum als TS (voor zover gemeld in dit topic) een zeer goed startsalaris geregeld bij een internationaal bedrijf. (veel reizen, leuke extra's ditdat)
  maandag 9 januari 2012 @ 16:14:40 #60
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_106604403
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 15:58 schreef rooswrites het volgende:
Het valt echt wel mee. Je moet alleen slim te werk gaan en breder denken dan je opleiding.

Ik ben aan al mijn banen geraakt puur door hobbyvaardigheden die ik heb verworven door wat 'werk' dat ik altijd naast mijn opleiding heb gedaan (niet eens met het idee daar ooit iets mee te kunnen). Alle extra-curricular zaken zijn vaak veel belangrijker dan je opleiding: dat soort zaken geloven ze altijd wel. Maar je persoonlijkheid, overige ontwikkeling (bijbanen, initatieven, buitenlandervaring etc.) zijn waar je (vooral als junior/ beginnend werkdier) mee op moet vallen.

Zoek iets op dat je zelf interessant vind. Denk toekomstgericht - dus liever die onbetaalde stage die wél relevant is, dan de betaalde baan die qua perspectief niets biedt.
Klopt.
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')