abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 januari 2012 @ 22:27:06 #1
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_106505366

De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  vrijdag 6 januari 2012 @ 22:27:51 #2
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_106505415
En je tieten ook.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_106505436
Mijn haar zit.
Ja doei.
pi_106505443
Tieten heb ik nog steeds niet.
Ja doei.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 22:32:19 #5
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_106505669
Net per abuis XM gebeld :'). En omdat ik haar niet weggeklikt kreeg, moest ik m'n hele foon opnieuw opstarten _O-.
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 6 januari 2012 @ 22:33:06 #6
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_106505710
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 22:32 schreef Viking84 het volgende:
Net per abuis XM gebeld :'). En omdat ik haar niet weggeklikt kreeg, moest ik m'n hele foon opnieuw opstarten _O-.
Ik dacht al dat het een foutje was, dus daarom maar laten rinkelen :').

/sociofoob
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  vrijdag 6 januari 2012 @ 22:33:48 #7
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_106505753
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 22:32 schreef Viking84 het volgende:
:D

Shoarmarollade is serieus gewoon lekker
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  vrijdag 6 januari 2012 @ 22:34:38 #8
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_106505801
En omdat m'n telefoon vervelend deed, wilde ik eigenlijk heel hard "godverdomme! kutding!" roepen, maar ik was bang dat XM al opgenomen had aan de andere kant :') (geen CI op).
Niet meer actief op Fok!
pi_106505819
Shoarmarollade kan idd best lekker zijn :Y

Hier staat volkorendeeg te rijzen voor morgenochtend :9 vers brood O+
Ja doei.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 22:35:32 #10
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_106505844
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 22:34 schreef Viking84 het volgende:
En omdat m'n telefoon vervelend deed, wilde ik eigenlijk heel hard "godverdomme! kutding!" roepen, maar ik was bang dat XM al opgenomen had aan de andere kant :') (geen CI op).
*nu spijt heeft van het niet opnemen :') _O-
pi_106506025
_O- Zalmpizza morgen, Mo nog tips?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  vrijdag 6 januari 2012 @ 22:39:47 #12
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_106506060
Eerste in lijstje telefoon is Phaidra :P
Dus als ik je bel Phaidra en je hoort iets heel vreemds dan bel ik jou per ongeluk.. /ingedekt

Mo, ga je die topic nog aanmaken? Volgens mij wel animo voor!
Vers volkorenbrood O+
pi_106506089
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 22:39 schreef Ml-etje het volgende:
_O- Zalmpizza morgen, Mo nog tips?
Ik heb nog nooit een zalmpizza gemaakt! :@
Ja doei.
pi_106506112
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 22:39 schreef uniekhoorn het volgende:
Eerste in lijstje telefoon is Phaidra :P
Dus als ik je bel Phaidra en je hoort iets heel vreemds dan bel ik jou per ongeluk.. /ingedekt

Mo, ga je die topic nog aanmaken? Volgens mij wel animo voor!
Vers volkorenbrood O+
Ik heb even in SPT FB gevraagd of hij daar kon of anders in UVT moest! Ik wacht even op dat antwoord :Y

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 20:03 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Maakt me niet uit, kies maar :).
Hm, kan dus in allebei, zal morgen even topique aanmaken! :Y
Ja doei.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 22:44:51 #15
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_106506337
Wat is UVT? Liever daar dan niet :')
pi_106506468
Uitgaan en Vrije Tijd

Scrapbooken stond daar ook voordat CRE bestond.. :')
Ja doei.
pi_106506611
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 22:17 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Weet jij nog iets leuks om heen te gaan in juni/juli? Ik ben het spoor even bijster en dat ben ik niet gewend van mezelf. :') Wilde eigenlijk heel graag naar Nepal, maar dat is dan qua regenseizoen niet echt te doen.
Maar natuurlijk! Wat willen jullie? Hoe lang? En wat is het budget?

Voor 460 euro vlieg je al met Egypt Air naar Ethiopie bijvoorbeeld. Ga je een week (of 10 dagen) naar het zuiden om de stammen te bezoeken (4WD kost iets van 100 euro per dag inclusief benzine) en daarna nog wat naar het noorden om nog wat te wandelen of mooie steden te bekijken. :)
Bijvoorbeeld.

Emirates heeft ook goede aanbiedingen op dit moment, vliegen tot 30 juni.
Bijvoorbeeld voor 550 euro naar Japan, Zuid Afrika of China. Of voor 500 naar India. :)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_106506629
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 22:47 schreef motorbloempje het volgende:
Uitgaan en Vrije Tijd

Scrapbooken stond daar ook voordat CRE bestond.. :')
UVT is toch het drugs forum? :{
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_106506769
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 22:50 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Voor 460 euro vlieg je al met Egypt Air naar Ethiopie bijvoorbeeld. Ga je een week (of 10 dagen) naar het zuiden om de stammen te bezoeken (4WD kost iets van 100 euro per dag inclusief benzine) en daarna nog wat naar het noorden om nog wat te wandelen of mooie steden te bekijken. :)
Bijvoorbeeld.

Bijvoorbeeld voor 550 euro naar Japan, Zuid Afrika of China. Of voor 500 naar India. :)
Japan lijkt me tof! O+

We willen ongeveer drie weken, budget is redelijk goed (2000 euro p.p. alles inclusief). We willen wel ergens heen waar we ook nog eens op het strand kunnen liggen, dus niet al te koud. En ik krijg de kriebels van stammen enzo bezoeken :@ Alleen in Nepal leek het me nog wel leuk, tijdens een trekking.
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_106506949
quote:

[..]

UVT is toch het drugs forum? :{
Ja, het is spuiten, slikken en scrapbooken :Y
Ja doei.
pi_106506979
quote:

[..]

Bijvoorbeeld.

Ethiopië klinkt voor ons ook wel O+
Maar waar vind je dan zo'n vlucht? Zijn er hendige Afrika sites voor vluchten ofzo?
Ja doei.
pi_106506993
Hmmz, ons weekje Madeira wordt een weekje Berlijn :') Alle vluchten in het weekend met een goede vertrektijd zijn al weg, ik kijk even een weekje niet :X

Dus dat doen we volgend jaar anders :+

Iemand nog ideeen met dingen die we moeten zien in Berlijn?
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  vrijdag 6 januari 2012 @ 22:58:54 #23
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_106507036
Joods museum, erg indrukwekkend.
pi_106507045
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 22:58 schreef _aurum_ het volgende:
Hmmz, ons weekje Madeira wordt een weekje Berlijn :') Alle vluchten in het weekend met een goede vertrektijd zijn al weg, ik kijk even een weekje niet :X

Dus dat doen we volgend jaar anders :+

Iemand nog ideeen met dingen die we moeten zien in Berlijn? [ afbeelding ]
Oh, wat balen! -O-

Gelukkig is Berlijn wel erg leuk!
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_106507116
Oeh dat is wel heel wat anders :o
Berlijn nog niet gezien dus kan er niets over zeggen.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')