abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106505152
Dit is hét topic voor iedereen die bezig is met zwanger raken. Als het wat moeilijker gaat of als je al in de Medische Molen zit ben je evt. ook van harte welkom in het topic met de naam 'Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat'.

Aanpassingen van je NOD gaarne dikgedrukt in je post plaatsen.

NOD:
26 december Spewey
12 januari Ashina
25 januari Freubelot
05 februari Mangostine
05 februari Winka

Sethiwe
Kwisted
designed
Lijnloos
Skoap
Ladyblack (08-2010)
Fenne
Dananana
frummeltje86 (12-2010)
papillion

(Lijstjes worden alleen aangepast als er een duidelijke nieuwe NOD aangegeven wordt. Soms zijn er mensen die posten dat ze ongesteld zijn, maar nog geen NOD erbij. Die gegevens passen we dan niet gelijk aan, anders blijven we editten en schuiven. Wil je een wijziging in de lijst, geef dan even een datum door, of een verzoek naar de onderste lijst. Maar dat laatste ook liever niet om de 2 dagen en dan weer terug omhoog. Mochten we over een verzoekje heen lezen, stuur dan even een PMetje. )

Handige links:
Foliumzuur
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Uitslag zwangerschapstest enquete
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)

Afkortingen:
NOD = Niet Ongesteldheidsdag (de dag dat je ongesteld zou moeten worden, maar het niet wilt)
DPO = Days Past Ovulation (het aantal dagen dat verstreken is sinds je ovulatie)
LF = Luteale fase (het aantal dagen tussen je eisprong en je menstruatie, tussen 9-14 dagen is normaal)
PUPO = pregnant until proven otherwise
KvK = klussen voor kindje (functioneel klussen dus, of te wel neuken in je vruchtbare periode)
FFF = Fuck for Fun (gewoon lekker neuken omdat je daar gewoon zin in hebt)
FF = Fertility Friend (site waar je je cyclus kunt bijhouden mbv temperaturen)

[ Bericht 0% gewijzigd door Sethiwe op 08-01-2012 19:41:29 ]
pi_106505246
Gelukt *O*

Nu ga ik even kijken of er nog aanpassingen moeten bovenin, geef anders even een gil dan probeer ik het nog aan te passen.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 22:25:10 #3
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_106505247
Jeeeeej, gelukt Sethiwe!! *G*

quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 20:13 schreef Kursor het volgende:
Het stroomt hier echt vol zeg! Willen degenen die hier al een tijdje zijn plek maken ;) Ik gun het jullie van harte.

Sethiwe je hebt helemaal gelijk als je denkt dat ik nog twijfels heb...helaas. Ik denk dat dat blijft. Ik zit er zo tegenaan te hikken met lastige gedachten. Als er geen weg meer terug is, dan hoef ik niet meer te kiezen en dan moet ik het doen met de situatie.

Hier trouwens al aardig wat cycli van 24/25 dagen gehad, dus ik vlieg er doorheen. (alhoewel het wachten altijd te lang duurt toch?)
Haha echt he :D Straks komt er een streepjesregen jonguh, dat wil je niet weten! :o BAM! :7
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_106507580
Ik denk dat Spewey er wel uit kan met haar NOD :?
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_106518428
Ja dacht ik ook maar de laatste keer dat ze een reactie gaf, moest ze nog ongesteld worden, was test wel negatief. Ik vind het een beetje lullig als ik haar er dan zo uitgooi. Spewey als je dit leest geef maar een gil wat je wil.
pi_106518506
Ja, hoe is het met Spewey?

Sethiwe, thx voor het toevoegen van mijn NOD. Ben benieuwd of het iets oplevert :D
  zaterdag 7 januari 2012 @ 11:37:53 #7
342898 MissVanity
Wijkt af van het onderwerp
pi_106519649
Hoi meiden! Ik ben vandaag een week overtijd :o 2 nega testen. Wel heb ik al iets meer dan 2 weken hoofdpijn en heb ik last van rommelende darmen. Verder geen symptomen. Maar ook geen menstruatie pijntjes. Normaal heb ik een week voor dat ik ongesteld moet worden last van pijnlijke borsten. Dat heb ik nu niet. Ik ben echt heel erg zenuwachtig... Ik hoop dat het raak is!
Op dinsdag 20 september 2011 14:48 schreef Daywalk3r het volgende:
Ik werk bij MissVanity en neem wel eens een onderwerp mee.
Ik bedoel, zij wijkt er toch vanaf.
pi_106521854
Dat zou echt super voor je zijn MissVanity! Zal voor je duimen!

Hier een dikke 2 weken geleden pilbloeding gehad na het ontpillen, dus geen echte menstruatie. Ondertussen wel al veel geklust (jezus, moet nog aan het woord wennen haha :D ).

Dus ik zit eigenlijk OF op een 'echte' menstruatie te wachten ..

OF (en da's natuurlijk altijd beter), tis gewoon raak over een paar weken.

Afgelopen zomer ook een paar maanden gestopt met de pil om andere redenen.. Toen kreeg ik een pilbloeding en een weekje later een 'echte' menstruatie. Dus ik had hem nu zo onderhand ook wel verwacht.

Maar hij mag best weg blijven hoor voorlopig :D

Hoe is het met de rest??
  zaterdag 7 januari 2012 @ 13:53:27 #9
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_106523013
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 11:37 schreef MissVanity het volgende:
Hoi meiden! Ik ben vandaag een week overtijd :o 2 nega testen. Wel heb ik al iets meer dan 2 weken hoofdpijn en heb ik last van rommelende darmen. Verder geen symptomen. Maar ook geen menstruatie pijntjes. Normaal heb ik een week voor dat ik ongesteld moet worden last van pijnlijke borsten. Dat heb ik nu niet. Ik ben echt heel erg zenuwachtig... Ik hoop dat het raak is!
Lijkt me echt zenuwslopend dat wachten :o
Zogezien ben ik denk ik blij dat ik nog niet echt precies weet hoe mijn cyclus is.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_106527194
Hier wederom een negatieve test maar ook nog geen spatje... Zucht, ik wil nu gewoon }) }) , dan kan ik weer verder
  zaterdag 7 januari 2012 @ 17:52:49 #11
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_106529984
MissVanity: oeh, spannend! :o Ik duim voor je! Je cyclus is wel regelmatig of niet?

Twinkle20: haha leuk joh :D ja kan hoor.. ik had ook eerst een paar dagen een beetje bruin bloedverlies en toen kwam de -oh zo bekende- menstruatiepijn pas opzetten, duurde bij mij ruim een maand na het stoppen met de pil :s) Ben benieuwd! :D

Ja met mij goed, manlief is wat zenuwachtig, wilde vanochtend wel even sexen maar hij was ineens enorm onzeker over het eventueel aanstaande vaderschap, echt schattig O+ Dus geen sex maar wel leuk gekletst en geknuffeld :D Ach, mn eisprong is toch weer voorbij alst goed is. Heb toch geen haast, anders volgende maand weer een nieuwe kans :P

Milka82: whaha XD Spannennddd..... :*
pi_106531931
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 16:19 schreef milka82 het volgende:
Hier wederom een negatieve test maar ook nog geen spatje... Zucht, ik wil nu gewoon }) }) , dan kan ik weer verder
ik ben 'm weer kwijt hoor, maar hoeveel dagen zit je over tijd?
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  zaterdag 7 januari 2012 @ 19:40:41 #13
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_106533860
Heu. Ik ben ineens een soort duizelig. Geen zwarte vlekken/sterren, maar als ik ergens snel naar wil kijken/ mn hoofd hard draai gaat het niet helemaal goed :') Was tijdens het koken, maar ik had niet te weinig gegeten ofzo.. en nu nog steeds :o
Ik haal me dingen in mn hoofd he. :+
pi_106538089
MissVanity heb je normaal wel een hele regelmatige cyclus? Ik duim nog even voor je hoor.

Milka wat balen, ik hoop voor je dat de menstruatie snel komt en je weer verder kan voor de volgende ronde, het wachten op is zo slopend, vooral als je weet dat het toch niet raak is :*.

Enfermera wel schattig van je man en mocht het raak zijn heeft hij nog 9 maanden om te wennen ;). En sterkte met de duizeligheid.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 22:18:38 #15
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_106540511
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 21:19 schreef Sethiwe het volgende:
MissVanity heb je normaal wel een hele regelmatige cyclus? Ik duim nog even voor je hoor.

Milka wat balen, ik hoop voor je dat de menstruatie snel komt en je weer verder kan voor de volgende ronde, het wachten op is zo slopend, vooral als je weet dat het toch niet raak is :*.

Enfermera wel schattig van je man en mocht het raak zijn heeft hij nog 9 maanden om te wennen ;). En sterkte met de duizeligheid.
Haha ja idd. En hij zei ook vanavond; "nou, als het raak is vind ik het alleen maar leuk! Dus ik snap het zelf ook niet." XD Hihi. O+
Thanks! :*
En hoe ist met jou Sethiwe? :*
pi_106544366
Ik zit in de klusweken, benieuwd hoelang dat deze keer duurt. Maar ga vooralsnog maar uit van 50 dagen voor mijn volgende NOD, dat zal dan ergens rond 13 februari zijn.

Gesprek van vanochtend heeft je man vast helemaal overtuigd O+.
pi_106545274
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 18:49 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

ik ben 'm weer kwijt hoor, maar hoeveel dagen zit je over tijd?
uhm, ik had afgelopen woensdag mijn NOD, dus nu drie dagen over tijd zeg maar. Maar ik had deze maand niet echt een duidelijke eisprong (doorzichtige smutschj) dus ik weet het effe niet...
pi_106551935
Sethiwe, balen zo'n lange periode. Er zijn evt homeopatische pilletjes die het weer wat reguleren, is dat een idee?

Milka, misschien heb je een late eisprong gehad en daardoor nu te vroeg getest? O-)

Enfermera, hoe is het met je hoofd?
pi_106552245
Dames bij nader inzien denk ik niet dat mijn 'echte' menstruatie zich aankondigt i.p.v. een pilbloeding. Maar dat ik mijn eisprong heb gevoeld?!

Gisteravond volgende symptomen:

- Zeurderig gevoel bij mijn baarmoeder - CHECK!
- Dunvloeibare afscheiding (nat, draderig, lijkt op eiwit) - CHECK!
- Mega veel zin in seks - CHECK!
- Baarmoedermond voelt zacht en sponzig aan - CHECK!

Als dat zo is .. Wel een beetje jammer want laatste keer seks was geloof ik afgelopen donderdag. Toen ik vanmorgen bovenstaande ontdekte kreeg ik mijn mannie er helaas niet toe bewogen om nog effe ... :N .. We vinden het allebei wel belangrijk dat we er ook van genieten en niet alleen omdat het 'moet'.

Betekent dat nu dat ik te laat ben voor deze ronde?

Of is er nog hoop? :')

*zucht* voel me echt nog een beginneling
pi_106552365
Twinkle, zaad kán tot 8 dagen overleven. En je kunt nog altijd vanavond een gokje wagen, toch? :Y)
pi_106552434
Ja ik had mannie mjn vermoedens uitgelegd van mijn eisprong en toen zei hij al: Meiske, voordat het maandag is hebben wij nog lekker een keer gesekst.

Tis ook níet zo'n ochtendsekser dus mijn timing was een beetje verkeerd.

En gisteren hebben we feestje gehad. Toen we thuis waren hadden we allebei blijkbaar nog wel zin (zeiden we vanmorgen pas tegen elkaar :') ) maar hebben we dat niet tegen de ander gezegd omdat we bang waren dat de ander geen zin had haha.. Gemiste kans..
pi_106553715
Lekker vaag Milka, irritant dat je nu ook even in niemandsland zit. Nog een paar dagen wachten dan maar :?

Twinkle, hoe constateer je dit?

- Baarmoedermond voelt zacht en sponzig aan - CHECK!

Ik zou niet eens weten waar mijn baarmoedermond zit :')
pi_106554323
Haha nou ... uhm.. okay ..

Je gaat gewoon met je vinger derin zeg maar :D
Ik heb dat wel eens vaker gedaan en dan voel je ... jeetje.. alsof er een duim in je lichaam zit ofzo? Weet ook niet hoe ik het anders moet omschrijven?

Maar 'normaal' voelt deze inderdaad hard en stug aan.
Maar nu dus ja.. zacht en sponzig. Weet ook niet hoe ik het anders moet omschrijven.

Maar ik was vanmorgen wat sites aan het zoeken over symptomen rondom de eisprong. En toen stond dat er dus ook tussen. Dus ik dacht: effe voelen natuurlijk!
En het bleek inderdaad zo aan te voelen zoals op de site beschreven stond.

Stonden ook nog wat zaken over temperaturen en gewicht en dergelijke. Dat doe ik dan weer niet. Mijn gewicht ligt altijd tussen de 65-68 kg, maar dat verschilt per dag dus daar kan ik voor mijn gevoel geen pijl op trekken.

En temperaturen daar zie ik ook geen heil in.

Maar al die andere symptomen kwamen dus wel overeen!
Maar omdat ik een beetje een zeurende pijn bij mijn baarmoeder had, dacht ik in eerste instantie dat ik echt een menstruatiebloeding zou krijgen, want dan voelt dat ook altijd zo in het begin. Plus een opgeblazen gevoel en al die andere dingen die ik al in mijn eerdere post benoemde.

Ik weet niet of het zo is hoor, dat zal blijken als ik dan over, wat zou het zijn, anderhalve week ofzo? een menstruatiebloeding zou krijgen.

Ik heb nooit echt naar mijn lichaam geluisterd maar nu ik jullie zo dingen hoor zeggen en zelf wat informatie opzoek op internet, kan ik het allemaal wel een beetje plaatsen. Wel grappig!
  zondag 8 januari 2012 @ 12:40:23 #24
57497 happyme28
I'm so happy
pi_106555160
Normaal zitten er zo'n 12-14 dagen tussen de eisprong en de menstruatie als het eitje niet vevrucht is, dus als je over 2 weken niet ongesteld bent kun je er een testje op wagen.

Hier nu 5 dpo maar niet echt gunstig geklust, eisprong was ook 3 dagen later dan verwacht. Anyway, we zien het wel over een week. :)
  zondag 8 januari 2012 @ 12:54:14 #25
279894 winka
There is no place like home..
pi_106555588
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 19:28 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Achgos toch :D Pfff. Hopeloos he?
Is vitamine B6 (pyridoxine) niet iets voor jou? Ik zweer er echt bij, heb echt bijna geen last meer van PMS etc O+ _O_

[..]
Bedankt voor de tip, dit ga ik zeker proberen! Nu ben ik alleen wel benieuwd waar de etc. voor staat ;)

Twee dames over tijd hier :s) Ik ga duimen dat er snel een tweede streepje verschijnt voor jullie. Dat wachten is natuurlijk waardeloos!

Welkom Wolk en Chanty, succes ^O^

Precies zoals verwacht ben ik vandaag ongesteld geworden 8-) Precies een cyclus van 28 dagen :)
Mag mijn nod op 5 februari?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')