Ik ookquote:Op vrijdag 20 januari 2012 19:42 schreef Fred_B het volgende:
Pearl die als 'mooie vrouw' in een galajurk een ballad zingt, met de 3 traditionele achtergrondzangeresjes erachter. Ik begin langzaam al te vrezen
quote:John de Mol vindt politici ‘fucking shame’
John de Mol vindt het schandalig dat politici in Den Haag zich druk maakten over het aantal The Voice of Holland- artiesten dat meedoet aan het door hem geproduceerde Nationaal Songfestival. Dat zegt hij in het AD. De Mol begrijpt het niet. “Ik vond het een fucking shame dat volksvertegenwoordigers vragen wilden stellen over de selectie van deelnemers. Is er geen crisis in dit land? Bovendien: ik zie het als Nederlandsliefde dat we nu wél eens een keer doorgaan naar de finale“, vertelt hij.
Hij wil het Nationaal Songfestival naar een hoger plan tillen. “De afgelopen jaren was het Songfestival erg weggezakt: cheapy, een bedenkelijk schuifdeurenniveau. Of het dit keer een succes wordt? Ik hoop het. Maar bij alles wat ik doe, calculeer ik in dat er mislukking bij zitten Niet alles kan slagen.“
Na het floppen van Talpa lijkt De Mol de gunfactor in elk geval weer terug te hebben. “Ik heb alles al meegemaakt. Dat ze me alles gunden tot helemaal niets en alles wat er tussenin zit. Ik vind dat ik me er niets van aan moet trekken. Ik neem risico’s, leg mijn kop op het hakblok. Ik ben niet bang voor positieve of negatieve reacties.”
Het Nationaal Songfestival is eind februari te zien op Nederland 1.
En daarna zegt ie dat het ook kan mislukken.quote:Bovendien: ik zie het als Nederlandsliefde dat we nu wél eens een keer doorgaan naar de finale“, vertelt hij.
quote:Op maandag 23 januari 2012 19:06 schreef grazz het volgende:
Nieuwe logo op de officiële site..het heet ook niet meer Nationaal Songfestival (NSF), maar gewoon: Songfestival
Precies ja...quote:Dinsdag 25 januari zal in Baku middels loting worden bepaald in welke halve finales de landen uitkomen.
Dus nu weet ik het ook niet meer wanneer die loting nou is!quote:Op 25 en 26 januari vindt in Bakoe de loting plaats om te bepalen welke landen in welke halve finale uitkomen. Voor de verdeling van de halve finalisten over twee halve finales, wordt net als voorbijgaande jaren gebruik gemaakt van een potindeling. Landen die vaak op elkaar stemmen, werden in dezelfde groep geplaatst. Uit elke groep gaan drie landen naar de ene halve finale, de rest (drie of vier, naargelang de pot), gaan naar de andere halve finale.
Meneer heeft het Songfestival kunnen kapen vanwege een Publieke Omroep die jaar-in, jaar-uit faalt. Meneer negeert uitstekende inzendingen en laat bijna alleen artiesten uit zijn eigen stal toe tot de nationale finale. En meneer is vervolgens ook nog gepikeerd als mensen hun vraagtekens zetten bij die aanpak. We worden geacht om in diepe nederigheid voor meneer te knielen.quote:Op maandag 23 januari 2012 19:33 schreef iBenny het volgende:
John de Mol vindt politici ‘fucking shame’
Volledig mee eens..quote:Meneer heeft het Songfestival kunnen kapen vanwege een Publieke Omroep die jaar-in, jaar-uit faalt. Meneer negeert uitstekende inzendingen en laat bijna alleen artiesten uit zijn eigen stal toe tot de nationale finale. En meneer is vervolgens ook nog gepikeerd als mensen hun vraagtekens zetten bij die aanpak. We worden geacht om in diepe nederigheid voor meneer te knielen.
Ja, dat betekent dat Joan haar kansen nu hoger worden ingeschat.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 10:01 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik wil gewoon niet geloven dat pearl gaat winnen. En dat joan nu op 6 staat ipv 15 is toch positief he?
Waar wordt dit opgebasseerd? Nog geen nummer gehoord of act gezien, beetje vaagquote:Pearl Jozefzoon favoriet bij bookmaker
Pearl Jozefzoon (foto) maakt het meeste kans om het Nationaal Songfestival te winnen als we tenminste bookmaker Unibet mogen geloven. Pearl zal op zondag 26 februari tjdens het Nationaal Songfestival het lied We can overcome zingen. Voor ieder ingelegde euro krijg je er 1,40 terug krijgt mocht de zangeres daadwerkelijk winnen.
Kim de Boer staat bij bij de bookmakers op de tweede plaats en het meeste geld valt er op dit moment te verdienen als je je geld nu in zou zetten op Ivan Perotti. Bij winst op het Nationaal Songfestival levert iedere ingezette euro er 20 op.
1. Pearl Jozefzoon 1,40/ 2.Kim de Boer 4,00/ 3. Tim Douwsma 5,00/ 4. Joan Franka 6,00/ 5. Raffaëla Paton 10,00/ 6. Ivan Peroti 20,00 (stand 24-1 om 0.00u)
Dat maakt het inzetten op hoge quoteringen wel interessanter natuurlijkquote:Op dinsdag 24 januari 2012 10:23 schreef Supermen12 het volgende:
[..]
Waar wordt dit opgebasseerd? Nog geen nummer gehoord of act gezien, beetje vaag
Nu ik er even over na heb kunnen denken, vind ik het eigenlijk superarrogant om 498 open inzendingen zomaar aan de kant te schuiven en te zeggen "dit kan ik zelf beter", om vervolgens wat vriendjes van je te vragen om wat beters te schrijven, terwijl dat ook geen garantie is voor succes. Ik wil eigenlijk mijn kruit nog droog houden totdat ik de zes liedjes daadwerkelijk heb gehoord, want misschien zit er toch iets briljants tussen, maar ik vrees dat we toch weer te maken gaan krijgen met die prachtige middelmaat waar Nederland al jaren in uitblinkt.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 00:43 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Meneer heeft het Songfestival kunnen kapen vanwege een Publieke Omroep die jaar-in, jaar-uit faalt. Meneer negeert uitstekende inzendingen en laat bijna alleen artiesten uit zijn eigen stal toe tot de nationale finale. En meneer is vervolgens ook nog gepikeerd als mensen hun vraagtekens zetten bij die aanpak. We worden geacht om in diepe nederigheid voor meneer te knielen.
Helemaal mee-eens. Maar als NL, stel he.. de finale WEL haalt dan staan de 'échte' en grote artiesten en componisten wel in de rijquote:Nu ik er even over na heb kunnen denken, vind ik het eigenlijk superarrogant om 498 open inzendingen zomaar aan de kant te schuiven en te zeggen "dit kan ik zelf beter", om vervolgens wat vriendjes van je te vragen om wat beters te schrijven, terwijl dat ook geen garantie is voor succes. Ik wil eigenlijk mijn kruit nog droog houden totdat ik de zes liedjes daadwerkelijk heb gehoord, want misschien zit er toch iets briljants tussen, maar ik vrees dat we toch weer te maken gaan krijgen met die prachtige middelmaat waar Nederland al jaren in uitblinkt.
Hoe dan ook, we hebben zelf al een aantal nummers van de inzendingen gehoord die wel NSF-waardig waren. Ik vind het heel erg betreurenswaardig dat daar totaal niks mee gedaan is, en dan denk ik voornamelijk aan de toekomst van het NSF. De animo onder de serieuze artiesten en componisten was al niet heel erg groot om aan een open inzending, en dat zal op deze manier zeker niet toenemen voor de komende jaren. Op die manier blijft de selectie voor het ESF een in-crowd feestje, waar je de juiste personen voor moet kennen, en niet de open wedstrijd die het in mijn ogen zou moeten zijn.
Dat is de hoop die ik al jaren hebquote:Op dinsdag 24 januari 2012 11:53 schreef Supermen12 het volgende:
[..]
Helemaal mee-eens. Maar als NL, stel he.. de finale WEL haalt dan staan de 'échte' en grote artiesten en componisten wel in de rij
Des te erger. En dit moet dan ook nog voor Songfestival doorgaan. En kritiek mogen we niet hebben. Een opgeklopte TVOH-achtige hype moet het worden, muziek doet er niet toe. De verliezers? Muziekliefhebbers, componisten en echte artiesten.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 10:23 schreef Supermen12 het volgende:
Waar wordt dit opgebasseerd? Nog geen nummer gehoord of act gezien, beetje vaag
Tussen de 498 inzendingen zaten uitstekende songs die zonder meer een plaats in de finale hadden verdiend. Maar in plaats van in te zetten op kwaliteit en eventueel gewoon op een bredere selectie van nummers (bijvoorbeeld twee of drie halve finales en daarna een finale), wordt er ingezet op populisme. Plat entertainment, met sing-offs. Liedjes doen er niet toe, die laat je gewoon door een producer maken.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 11:17 schreef CommanderKeen het volgende:
Nu ik er even over na heb kunnen denken, vind ik het eigenlijk superarrogant om 498 open inzendingen zomaar aan de kant te schuiven en te zeggen "dit kan ik zelf beter", om vervolgens wat vriendjes van je te vragen om wat beters te schrijven, terwijl dat ook geen garantie is voor succes.
Ik houd mijn kruit niet eens meer droog. Ik heb een paar fragmenten van de 'gekozen' (lees: op aanvraag gemaakte, naar voren geschoven) nummers gehoord en de kwaliteit is belabberd. Maar zelfs al zat er een briljant nummer tussen, dan ben ik nog steeds principieel tegen de gehanteerde aanpak. Ik vind het betreurenswaardig dat de Publieke Omroep toestaat dat honderden componisten en artiesten worden opgelicht, omdat vijf B-sterren uit de stal van John de Mol en één TROS-oogappeltje zonodig voorrang moesten krijgen.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 11:17 schreef CommanderKeen het volgende:
Ik wil eigenlijk mijn kruit nog droog houden totdat ik de zes liedjes daadwerkelijk heb gehoord, want misschien zit er toch iets briljants tussen, maar ik vrees dat we toch weer te maken gaan krijgen met die prachtige middelmaat waar Nederland al jaren in uitblinkt.
De toekomst van het NSF is ernstige schade toegebracht, maar niemand wil zich nog inzetten voor de oorspronkelijke aard van dit evenement. Het was ooit een liedjesfestival, met mooie liedjes, waarvan de beste won. Het is nu gedegradeerd tot een jaarlijkse wanvertoning, die elk jaar meer absurde vormen aanneemt. Muziek is bijzaak, een eerlijke kans voor goede componisten en artiesten ook.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 11:17 schreef CommanderKeen het volgende:
Hoe dan ook, we hebben zelf al een aantal nummers van de inzendingen gehoord die wel NSF-waardig waren. Ik vind het heel erg betreurenswaardig dat daar totaal niks mee gedaan is, en dan denk ik voornamelijk aan de toekomst van het NSF. De animo onder de serieuze artiesten en componisten was al niet heel erg groot om aan een open inzending, en dat zal op deze manier zeker niet toenemen voor de komende jaren. Op die manier blijft de selectie voor het ESF een in-crowd feestje, waar je de juiste personen voor moet kennen, en niet de open wedstrijd die het in mijn ogen zou moeten zijn.
Voor dit jaar kunnen we er niks meer aan doen. Ik had gehoopt dat de politiek hun kamervragen wél zou doorzetten, maar geen hond die het belangrijk vindt en verder kijkt dan zijn neus lang is. Dit soort praktijken zou in de toekomst moeten worden voorkomen, onder meer door de Publieke Omroep te verplichten om de taak 'muziek' beter uit te voeren dan nu het geval is.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 14:15 schreef Supermen12 het volgende:
Helemaal mee-eens Elfletterig.. maar we kunnen er niets aandoen en moeten het met de geselecteerde kandidaten doen en het beste hopen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |