Het Groene Haas comité weet echt alles he.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 17:01 schreef Happel het volgende:
Zijn moeder is i.i.g. veilig nu Been vertrokken is.
Wie deed dat niet onder Been?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 17:03 schreef Gert het volgende:
Ja laten we nóg een middenvelder erbij halen, en dan een die jaren achter elkaar als een theezakje heeft lopen voetballen.
quote:Op vrijdag 6 januari 2012 17:00 schreef Caland het volgende:
[..]
Been stimuleerde de omgeving van Bruins toch wel genoeg, dacht ik zo
El Ahmadi en Cissé ook zou je zeggen, maar die staan nu ook lekker te ballen.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 17:13 schreef inZanity het volgende:
BruinsHou toch alsjeblieft op zeg..
Die prutser heeft kansen genoeg gehad.
In principe eigenlijk wel hequote:Op vrijdag 6 januari 2012 17:13 schreef inZanity het volgende:
BruinsHou toch alsjeblieft op zeg..
Die prutser heeft kansen genoeg gehad.
El Ahmadi had al uitstekend gepresteerd bij Twente toen hij bij Feyenoord kwam. Dat die het voetballen niet is verleerd en dat dit weer boven komt onder een andere trainer, ja dat zou je het Koeman-effect of het exit-Been-effect kunnen noemen.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 17:04 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Wie deed dat niet onder Been?
El Ahmadi was toch ook afgeschreven. Blijkt opeens prima te kunnen voetballen. Hoe verklaar jij dat?
Koeman kan geen wonderen verrichten hoor, nog even en De Cler komt weer voorbij in dit topic als redder voor de linksback, want als El Ahmadi het ineens weer kan ...quote:Op vrijdag 6 januari 2012 17:14 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
El Ahmadi en Cissé ook zou je zeggen, maar die staan nu ook lekker te ballen.
El Ahmadi heeft dan ook eerder laten zien het wel degelijk te kunnen, was gewoon een kwestie van vertrouwen. Bruins heeft het eigenlijk nooit laten, is gewoon een kwestie van de verkeerde instelling.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 17:14 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
El Ahmadi en Cissé ook zou je zeggen, maar die staan nu ook lekker te ballen.
quote:Op vrijdag 6 januari 2012 17:20 schreef inZanity het volgende:
[..]
El Ahmadi heeft dan ook eerder laten zien het wel degelijk te kunnen, was gewoon een kwestie van vertrouwen. Bruins heeft het eigenlijk nooit laten, is gewoon een kwestie van instellig.
Jep.quote:En ach Cissé, kan nu leuk meekomen omdat de ploeg goed draait maar veel beter zal het niet worden hoor blijft een onbegrijpelijke aankoop.
Feit is wel dat hij in zijn eerste seizoen (was dat nog onder Van Marwijk? ) WEL gewoon goed gespeeld heeft bij Feyenoord. Dus kennelijk kan hij het wel.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 17:19 schreef Gert het volgende:
[..]
El Ahmadi had al uitstekend gepresteerd bij Twente toen hij bij Feyenoord kwam. Dat die het voetballen niet is verleerd en dat dit weer boven komt onder een andere trainer, ja dat zou je het Koeman-effect of het exit-Been-effect kunnen noemen.
Bruins is een ander verhaal. Die heeft vier seizoenen de kans gehad en nooit kunnen overtuigen dat hij een waardevolle vaste kracht is. Sterker nog: hij maakte vaak een ongeïnspireerde, slappe indruk en toonde geen enkele progressie.
Omdat het er bovendien niet naar uitziet dat er een middenvelderstekort dreigt én Bruins ook al weer 25 wordt en er dus zo langzamerhand zou moeten ZIJN ipv de eeuwige belofte blijven, hoeft-ie van mij niet terug te keren.
Dit dus.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 17:04 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Wie deed dat niet onder Been?
El Ahmadi was toch ook afgeschreven. Blijkt opeens prima te kunnen voetballen. Hoe verklaar jij dat?
En Excelsior, man, die gozer was nog beter in Excelsior dan Clasie nu bij Feyenoord.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 17:22 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Feit is wel dat hij in zijn eerste seizoen (was dat nog onder Van Marwijk? ) WEL gewoon goed gespeeld heeft bij Feyenoord. Dus kennelijk kan hij het wel.
Tsja, zou jij het naar je zin hebben als een totaalmongool als Wijnaldum je gewoon WEIGERT te zienquote:Maar goed, ik snap de bezwaren wel hoorAls ik alleen denk aan zijn gefrustreerde hoofd heb ik er al geen zin meer in.
Betrokken bij de club, hè.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 17:02 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Het Groene Haas comité weet echt alles he.
Ja maar erg reeel gezien: wie bij Feyenoord was WEL goed de afgelopen twee jaarquote:Op vrijdag 6 januari 2012 17:26 schreef Stokstaart het volgende:
Ja, maar je kan niet tot je 41e blijven klampen aan het feit dat je ooit talent had. Laatste 2 jaar waren dramatisch van Luigi. Dan nog is het interessant om te zien hoe hij het onder Koeman doet. Zeker als het de club weinig kost.
[ afbeelding ]
Jullie kunnen nog niet eens een fatsoenlijk spandoekie maken manquote:
We maken ze tenminste nog.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 17:32 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Jullie kunnen nog niet eens een fatsoenlijk spandoekie maken man
Het was een mooie doekquote:
Hij heeft heus weleens wat leuks laten zien maar over het algemeen heeft ie gewoon nooit z'n kans gegrepen, terwijl ie toch echt wel genoeg kansen heeft gehad. Dat ie over veel talent beschikt(e) zal ik nooit ontkennen maar met alleen talent kom je er niet. Of wil je ieder talent die het niet gered heeft weer terughalen naar Feyenoord omdat we nu Koeman als trainer hebben?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 17:22 schreef Helpmefok het volgende:
[..]![]()
Ben je gek ofzo? Bruins was een half jaar lang onze beste speler, heeft zelfs Ajax compleet kapot gevoetbald.
Sorry hoor, maar die hetze tegen bruins. Zou in DIT Feyenoord echt compleet renderen, omdat hij hier WEL de behandeling zou krijgen die hij nodig heeft (lees: Van Gastel die hem op zijn kanker geeft, Koeman die hem af en toe een aai over de bol geeft en het ontzettende ontzag wat hij heeft voor Gio).
[..]
Geweldig nieuws.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 15:46 schreef Happel het volgende:
Van Geel liet weten blij te zijn met het vastleggen van Schaken, die volgens de technisch directeur nog meer in zijn mars heeft. Ruben zit absoluut nog niet aan zijn top, besloot hij. Feyenoord is als club hard bezig om stappen te zetten en is blij dat Ruben daar nog jaren bij betrokken blijft.
quote:Je hebt Feyenoorders...
Ik behoor tot de categorie waar menig Feyenoorder tot behoort: vroeger als kind aan de hand mee naar de Kuip, en sindsdien rood-wit bloed door de aderen stromend. Af en toe pik ik een wedstrijdje mee, bijvoorbeeld als het een leuke wedstrijd beloofd te worden (zoals PSV-thuis dit seizoen) of als Feyenoord het nodig heeft, zoals VVV-thuis vorig seizoen. Ik ben een ras-Feyenoorder, al heel m'n leven, en dat zal ook altijd zo blijven.
Een paar maanden terug kwam op verscheidene websites het fenomeen van een 'groene haas' ter sprake. "De haas is groen", werd er simpelweg gezegd. Waar het om ging leek maar een select groepje mensen te weten, en uiteindelijk kwam er zelfs een website met een aftellende klok. Er waren spandoeken te zien met een groene haas, maar behoudens een hele zwik aan speculaties werd er nooit openheid van zaken gegeven, waardoor menigeen vermoedde dat het om acties ging waar de autoriteiten niks van moesten weten. Door de aanhoudende geheimzinnigheid begonnen veel mensen de haas zat te worden... waaronder ik ook. Ja fijn, de haas is groen, en 4 januari is er een actie... leukleuk, en donderstraalt nou maar weer op. Ik was het zat omdat het iets totaal on-Rotterdams is om om de hete brij heen te manouvreren.
Ondertussen zag ik ook wat het tegenovergestelde van geheimzinnigheid bewerkstelligen kon. Er was een vrouw, wiens man aan terminale darmkanker leed. Djee. Zijn laatste wens was om Feyenoord nog eens te zien in de Kuip, maar ze hadden geen geld voor kaartjes. Prompt werden er businessseats geregeld, en werd de actie op touw gezet om in de 12e minuut als 1 Legioen voor Djee te zingen. Overal was het te lezen: neem je sjaal mee, en in de 12e minuut zingen we voor hem. Ik hoefde, bekend met de ziekte van Djee, geen seconde na te denken - ook mijn sjaal ging mee.
Djee was zelf echter onbewust van wat komen ging, en toen in de 11e minuut 43000 man, de Eindhovenaren en mijzelf incluis, voor hem ging staan om vervolgens in de 12e minuut als 1 stem voor hem te zingen, was hij totaal verrast. "Dat hebben ze voor jou gedaan, omdat jij voor het laatst hier bent", hoorde de totaal overdonderde Djee van z'n vrouw... op een moment wat hij achteraf als 1 van de gelukkigste momenten van zijn snel-aflopende leven beschouwde. Internationaal kreeg men ook lucht van de actie, en al gauw had het filmpje van de actie het tienvoudige van de views van de wedstrijdsamenvatting en vergaarde de actie het respect vanuit heel Europa. En ik was trots... want die actie symboliseerde Feyenoord, en de grootsheid van haar Legioen.
Ondertussen telde de klok af naar deze woensdag, 4 januari. De dag van de nieuwjaarsreceptie, en ook de sterfdag van Coen Moulijn. En dat bleek de crux van het verhaal... toen de berichten in de avond binnenkwamen bleek het om een herdenking te gaan. Een herdenking van Feyenoord's grootste speler, waar de groene hazen een spandoek voor hadden gemaakt en voor wie zij, tesamen met spelers en Coen's Adrie, een minuut stilte hielden temidden van fakkelvuur. Een prachtige actie.
Ik voel me nu echter verraden, als supporter. Want ik had bij die herdenking willen zijn. Ik had op de fiets willen stappen en mee willen doen met het gezang, en de minuut stilte. Maar ik was er niet. Ik was er niet, omdat ik, zoals het gros van de andere Feyenoorders, geen flauw idee had dat die countdown aan een herdenking refereerde. En dan lees ik 'dat het niet de bedoeling was dat mensen zich buitengesloten voelden'. Als dat niet de bedoeling is, dan zet je het, net als met de actie voor Djee, op alle fansites die Feyenoord rijk is. Dan komen mensen er op af, net als met de uitvaart van Coen. Ik stond toen op de Erasmusbrug, met een vlag te vechten tegen de stormwind. Ik stond er, omdat ik wist wanneer de auto over de brug zou komen. Ik wist wat de plannen waren, puur en alleen omdat er niet geheimzinnig over gedaan was.
Maar om een onverklaarbare reden willen de hazen hun plannen niet publiceren. Men lijkt die Bassie & Adriaan-geheimzinnigheid wel prima te vinden. En dan denk ik dat al met al, Gudde's woorden over een eensgezind Legioen nog raker zijn dan ooit. Door het gebrek aan openheid wordt de indruk gewekt dat de ziel van het Legioen toebehoort aan de paar honderd man die woensdag bij het beeld van Moulijn stond, en dat is een belediging tegenover de andere tienduizenden mensen die er op de daaropvolgende dag voor hebben gezorgd dat de wedstrijd tegen Ajax in recordtijd is uitverkocht. En daar ben ik er 1 van.
Als de actie van deze woensdag dezelfde bekendheid onder het Legioen had gehad als de actie voor Djee, was het een nog veel mooiere actie geweest dan nu.... maar door de kinderachtige verzwijging is veel van de glans helaas verloren geraakt. En dat vind ik doodzonde. Want er zijn geen èckte-èckten. Je hebt Feyenoorders, en je hebt non-Feyenoorders... en degene die zich beter achten dan anderen horen de 29ste achter de TV (en hun neus) te zitten nagelbijten, in plaats van in de Kuip te zitten.
Gegroet,
Een Feyenoorder
Is het 2x serveren waard.quote:Je hebt Feyenoorders...
Ik behoor tot de categorie waar menig Feyenoorder tot behoort: vroeger als kind aan de hand mee naar de Kuip, en sindsdien rood-wit bloed door de aderen stromend. Af en toe pik ik een wedstrijdje mee, bijvoorbeeld als het een leuke wedstrijd beloofd te worden (zoals PSV-thuis dit seizoen) of als Feyenoord het nodig heeft, zoals VVV-thuis vorig seizoen. Ik ben een ras-Feyenoorder, al heel m'n leven, en dat zal ook altijd zo blijven.
Een paar maanden terug kwam op verscheidene websites het fenomeen van een 'groene haas' ter sprake. "De haas is groen", werd er simpelweg gezegd. Waar het om ging leek maar een select groepje mensen te weten, en uiteindelijk kwam er zelfs een website met een aftellende klok. Er waren spandoeken te zien met een groene haas, maar behoudens een hele zwik aan speculaties werd er nooit openheid van zaken gegeven, waardoor menigeen vermoedde dat het om acties ging waar de autoriteiten niks van moesten weten. Door de aanhoudende geheimzinnigheid begonnen veel mensen de haas zat te worden... waaronder ik ook. Ja fijn, de haas is groen, en 4 januari is er een actie... leukleuk, en donderstraalt nou maar weer op. Ik was het zat omdat het iets totaal on-Rotterdams is om om de hete brij heen te manouvreren.
Ondertussen zag ik ook wat het tegenovergestelde van geheimzinnigheid bewerkstelligen kon. Er was een vrouw, wiens man aan terminale darmkanker leed. Djee. Zijn laatste wens was om Feyenoord nog eens te zien in de Kuip, maar ze hadden geen geld voor kaartjes. Prompt werden er businessseats geregeld, en werd de actie op touw gezet om in de 12e minuut als 1 Legioen voor Djee te zingen. Overal was het te lezen: neem je sjaal mee, en in de 12e minuut zingen we voor hem. Ik hoefde, bekend met de ziekte van Djee, geen seconde na te denken - ook mijn sjaal ging mee.
Djee was zelf echter onbewust van wat komen ging, en toen in de 11e minuut 43000 man, de Eindhovenaren en mijzelf incluis, voor hem ging staan om vervolgens in de 12e minuut als 1 stem voor hem te zingen, was hij totaal verrast. "Dat hebben ze voor jou gedaan, omdat jij voor het laatst hier bent", hoorde de totaal overdonderde Djee van z'n vrouw... op een moment wat hij achteraf als 1 van de gelukkigste momenten van zijn snel-aflopende leven beschouwde. Internationaal kreeg men ook lucht van de actie, en al gauw had het filmpje van de actie het tienvoudige van de views van de wedstrijdsamenvatting en vergaarde de actie het respect vanuit heel Europa. En ik was trots... want die actie symboliseerde Feyenoord, en de grootsheid van haar Legioen.
Ondertussen telde de klok af naar deze woensdag, 4 januari. De dag van de nieuwjaarsreceptie, en ook de sterfdag van Coen Moulijn. En dat bleek de crux van het verhaal... toen de berichten in de avond binnenkwamen bleek het om een herdenking te gaan. Een herdenking van Feyenoord's grootste speler, waar de groene hazen een spandoek voor hadden gemaakt en voor wie zij, tesamen met spelers en Coen's Adrie, een minuut stilte hielden temidden van fakkelvuur. Een prachtige actie.
Ik voel me nu echter verraden, als supporter. Want ik had bij die herdenking willen zijn. Ik had op de fiets willen stappen en mee willen doen met het gezang, en de minuut stilte. Maar ik was er niet. Ik was er niet, omdat ik, zoals het gros van de andere Feyenoorders, geen flauw idee had dat die countdown aan een herdenking refereerde. En dan lees ik 'dat het niet de bedoeling was dat mensen zich buitengesloten voelden'. Als dat niet de bedoeling is, dan zet je het, net als met de actie voor Djee, op alle fansites die Feyenoord rijk is. Dan komen mensen er op af, net als met de uitvaart van Coen. Ik stond toen op de Erasmusbrug, met een vlag te vechten tegen de stormwind. Ik stond er, omdat ik wist wanneer de auto over de brug zou komen. Ik wist wat de plannen waren, puur en alleen omdat er niet geheimzinnig over gedaan was.
Maar om een onverklaarbare reden willen de hazen hun plannen niet publiceren. Men lijkt die Bassie & Adriaan-geheimzinnigheid wel prima te vinden. En dan denk ik dat al met al, Gudde's woorden over een eensgezind Legioen nog raker zijn dan ooit. Door het gebrek aan openheid wordt de indruk gewekt dat de ziel van het Legioen toebehoort aan de paar honderd man die woensdag bij het beeld van Moulijn stond, en dat is een belediging tegenover de andere tienduizenden mensen die er op de daaropvolgende dag voor hebben gezorgd dat de wedstrijd tegen Ajax in recordtijd is uitverkocht. En daar ben ik er 1 van.
Als de actie van deze woensdag dezelfde bekendheid onder het Legioen had gehad als de actie voor Djee, was het een nog veel mooiere actie geweest dan nu.... maar door de kinderachtige verzwijging is veel van de glans helaas verloren geraakt. En dat vind ik doodzonde. Want er zijn geen èckte-èckten. Je hebt Feyenoorders, en je hebt non-Feyenoorders... en degene die zich beter achten dan anderen horen de 29ste achter de TV (en hun neus) te zitten nagelbijten, in plaats van in de Kuip te zitten.
Gegroet,
Een Feyenoorder
quote:Op vrijdag 6 januari 2012 20:03 schreef Dekatria het volgende:
Maar eens een pennevruchtje. Sorry Gert dat ik weer over die haas begin
[..]
Mooi filmpje. Grappige constatering dat je inderdaad meer de sportman Koeman dan de trainer Koeman bij Feyenoord ziet.quote:
Inderdaad, he-le-maal mee eens. Echt schandalig hoe die actie tot stand is gekomen. Ik kots op die Feyenoorder die andere Feyenoorders expres willen buiten sluiten. Ik kan dan ook niet begriipen waarom Happel bij hoog en bij laag blijft beweren dat er niks geheimzinnigs aan was en dat het alom bekend was wat er ging gebeuren. Nou, dat was het dus niet. Happel, jij mag dan misschien vinden van wel, maar als er een grote schare supporters is die vinden van niet, dan is jouw mening misschien niet zo heel relevant. Schandalig gewoon. En dat neerbuigende toontje van Happel met die 14.gif van hem altijd, zum kotsen. Dat zo'n figuur hier mod mag zijn, ga dan lekker naar ikenmijngroenehaasfeyenoorders.vak410.nl ofzo.quote:
quote:Op vrijdag 6 januari 2012 21:03 schreef Merkie het volgende:
En dat neerbuigende toontje van Happel met die 14.gif van hem altijd, zum kotsen. Dat zo'n figuur hier mod mag zijn, ga dan lekker naar ikenmijngroenehaasfeyenoorders.vak410.nl ofzo.
Nee, jij bent leuk. Mij een beetje voor jood uitmaken. Een grote jongen ben je.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 21:18 schreef Merkie het volgende:
Leuk man, maar het blijft zeer irritant gedrag.
Nouja, je identificeert je in ieder geval niet graag met andere Feyenoorders. Kennelijk vind je die te min. Vind ik twee grote overeenkomsten met Ajacieden ja.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 21:19 schreef Happel het volgende:
[..]
Nee, jij bent leuk. Mij een beetje voor jood uitmaken. Een grote jongen ben je.
Daarin verschil ik niet veel vann jou dan.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 21:20 schreef Merkie het volgende:
[..]
Nouja, je identificeert je in ieder geval niet graag met andere Feyenoorders.
Mijn hele ouvre hier is natuurlijk niets anders dan cynische one-liners, ja. Hou toch op.quote:Kan je overigens ook een keer inhoudelijk de discussie aan gaan in plaats van cynische one-liners te plaatsen?
Het scheelt weinig ja.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 21:34 schreef Happel het volgende:
[..]
Daarin verschil ik niet veel vann jou dan.
[..]
Mijn hele ouvre hier is natuurlijk niets anders dan cynische one-liners, ja. Hou toch op.
Stel je niet zo aan. Dat is gewoon een beetje voetbalhumor, moet kunnen,quote:Op vrijdag 6 januari 2012 21:19 schreef Happel het volgende:
[..]
Nee, jij bent leuk. Mij een beetje voor jood uitmaken. Een grote jongen ben je.
quote:Even snel (niet uit gemakzucht, maar uit tijdgebrek) een reactie op persoonlijke titel. De Groene Haas is niet enkel in het leven geroepen voor de herdenking van woensdag jl, de groene haas is overigens zelfs uit een grap ontstaan. De zogenaamde geheimzinnigheid had ook helemaal niets te maken met het uitsluiten van Feijenoorders De uitnodiging is aan zo veel mogelijk bekenden verstuurd met het verzoek deze weer verder te verspreiden...
De Erasmusbrug is vorig jaar overigens pas om 12:30 bij de Klantenservice aan alle aanwezigen gecommuniceerd
Ten slotte wil ik je vertellen dat De Feijenoorder binnenkort met meer informatie komt hoe zij de eensgezindheid nog verder willen vergroten en organiseren, waarbij iedereen zich kan gaan aansluiten!
Groeten,
Beetje te laat. Ik neem het iig al een stuk minder serieus. Hou er totaal niet van als men een tweespalt binnen het legioen wil creeren. Openheid en transparantie was toch het devies?quote:
Inderdaad. Lekker achteraf een makkelijk stukje schrijven, wanneer ze doorhebben dat toch een groot aantal mensen totaal geen boodschap hebben aan al die geheimzinnigheid en elite-evenementen.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 22:07 schreef Caland het volgende:
[..]
Beetje te laat. Ik neem het iig al een stuk minder serieus. Hou er totaal niet van als men een tweespalt binnen het legioen wil creeren. Openheid en transparantie was toch het devies?
@ Happel: was jij nu ook in het bezit van deze uitnodiging?quote:
Dit was een Email-reactie van LN op m'n stukquote:Op vrijdag 6 januari 2012 22:20 schreef kapiteintje het volgende:
Inderdaad. Lekker achteraf een makkelijk stukje schrijven, wanneer ze doorhebben dat toch een groot aantal mensen totaal geen boodschap hebben aan al die geheimzinnigheid en elite-evenementen.
Dat bedoel ik dus. Kondig het gewoon op supportersfora en dito sites aan, zoals alle andere acties ook aangekondigd worden. Het is gewoon ongeloofwaardig om nu nog te beweren dat het niet met opzet zo 'kleinschalig' is gehouden.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 22:22 schreef Caland het volgende:
Bovendien is het op z'n minst naief te noemen als je denkt dat je met mailtjes doorsturen het gehele legioen bereikt![]()
quote:Op vrijdag 6 januari 2012 20:03 schreef Dekatria het volgende:
Maar eens een pennevruchtje. Sorry Gert dat ik weer over die haas begin
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |