Je meent het...quote:Volgens de makers van het programma RamBam heeft Derek helemaal geen contact met geesten.
quote:Misschien heeft Derek wel een familieschandaal blootgelegd en is je opa niet je biologische opa. Zou ook een stunt zijn.
Tijd?quote:
Klopt, maar het lijkt erop dat dit de eerste keer is dat ie publiekelijk ontmaskerd wordt.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 11:55 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Tijd?
Elk normaal denkend mens weet toch dat dit klinkklare onzin is?
Je bent helemaal de weg kwijt. Je krijgt toch nooit te zien hoe het met die koters afloopt?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 11:55 schreef CindieY het volgende:
Ze heeft geen twee opa's? Ze blijft het maar hebben over 'mijn opa'.
Nee, even serieus. Ik 'geloof' alleen in hem als 'kinderfluisteraar'. Volgens mij is hij in pedagogisch opzicht gewoon goed onderlegd wat betreft kinderen en heeft dat weinig te maken met een bepaald soort contact dat ie heeft met die kinderen. Iedere gek ziet dat die kinderen niet goed in hun vel zitten en dat die ouders het verkeerd aanpakken.
"Gedurende een succesvolle cold reading is het de waarzegger, die de meeste woorden levert; het is echter de klant, die de meeste betekenis en al het daaraan gehechte belang levert."quote:Door een goede observatie, door aanpassing van het verdere gespreksverloop aan de hand van de verkregen antwoorden en door het doen van voor de hand liggende gevolgtrekkingen komt de 'cold reader' heel wat feiten aan de weet, waarvan de gesprekspartner de indruk heeft dat die niet door hemzelf zijn verstrekt. Hierbij is het belangrijk dat de cold reader de tijd neemt, eventueel een dramatische show om het verhaal heen bouwt en vooral steeds laat merken dat deze alles wat genoemd wordt, allang wist.
Daar zijn ze dan ook niet goed wijs.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 11:59 schreef Stokstaart het volgende:
In Amsterdam geloven ze sowieso alles man
wat een boerenfrustratie weerquote:Op vrijdag 6 januari 2012 11:59 schreef Stokstaart het volgende:
In Amsterdam geloven ze sowieso alles man
Een paar weken/maanden later. En ik zet niet voor niets dingen tussen '...'.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 11:59 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Je bent helemaal de weg kwijt. Je krijgt toch nooit te zien hoe het met die koters afloopt?
Klopt.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 11:59 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Daar zijn ze dan ook niet goed wijs.
nee, dat zijn havenslavenquote:
Of vervuild grachtenwater door geestelijke achterstand.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 12:01 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Klopt.
Geestelijke achterstanden door vervuild grachtwater
Moet je niet met de trein mee?quote:
Dat smerige grachtenwater tast hersens aan. Hoelanger je er in rondloopt, hoe weker ze wordenquote:Op vrijdag 6 januari 2012 12:01 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Of vervuild grachtenwater door geestelijke achterstand.
Met dank aan uw moderatorquote:Op vrijdag 6 januari 2012 12:03 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Interessant, een Derek Ogilvie topic wat een Amsterdam - Rotterdam discussie wordt.
Dat zag Derek vast niet aankomen.
Haha...deze man er serieus nog op in gaan ook.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 12:04 schreef HeatWave het volgende:
Ja, want er wordt zoveel in de grachten gelopen ook.
komop minderwaardigheidscomplexjes, dit kan ook voor jullie met IETS meer niveau.
De LUCHT slimmerik...quote:Op vrijdag 6 januari 2012 12:04 schreef HeatWave het volgende:
Ja, want er wordt zoveel in de grachten gelopen ook.
komop minderwaardigheidscomplexjes, dit kan ook voor jullie met IETS meer niveau.
Dit inderdaad. Kom nou toch. Zwaar overdreven gedoe weer. Die Max van der Berg moet oprotten.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 12:06 schreef Netsplitter het volgende:
Het zou pas nieuws zijn geweest als hij wel paranormaal begaafd zou zijn geweest.
Niet alleen emotioneel zwakke mensen hoor. Heb serieus meegemaakt dat vrij nuchtere mensen in dit soort onzin geloven. (contradictie ik weet het)quote:Op vrijdag 6 januari 2012 12:07 schreef BasEnAad het volgende:
Ik vind het vooral kwalijk van RTL dat ze deze idioot gebruiken om toch al emotioneel zwakke mensen uit te buiten.
quote:‘grensde de onthulling aan de Watergate-affaire’. Hij is van mening dat de goeroe het land uitgezet moest worden. ‘Hij is de Mauro van de entertainmentindustrie’
Helaasch waar. Ik heb wel honderd keer aan mijn familie geprobeerd uit te leggen wat een cold reading is, maar toch blijven ze "geloven" in de gaven van Derek.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 12:09 schreef Id_do_her het volgende:
Mensen geloven het toch wel, want ze willen het.
Samequote:Op vrijdag 6 januari 2012 12:10 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Helaasch waar. Ik heb wel honderd keer aan mijn familie geprobeerd uit te leggen wat een cold reading is, maar toch blijven ze "geloven" in de gaven van Derek.
Ik geef je helemaal gelijk, maar RTL is echt niet de enige die zulke mensen uitbuit voor wat kijkcijfers.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 12:07 schreef BasEnAad het volgende:
Ik vind het vooral kwalijk van RTL dat ze deze idioot gebruiken om toch al emotioneel zwakke mensen uit te buiten.
Dat dus. Het gaat ze er helemaal niet om of het echt is of niet.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 12:10 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Helaasch waar. Ik heb wel honderd keer aan mijn familie geprobeerd uit te leggen wat een cold reading is, maar toch blijven ze "geloven" in de gaven van Derek.
En toch heeft een autistisch jongetje wat bij hem in de uitzending was, en ik ken, er weldegelijk baat bij gehad. Hij noemde een aantal dingen qua aandacht en opvoeding die ook nu nog hun waarde bewijzen, en dat gezin/kind verder hebben geholpen.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 12:11 schreef Spouwerranger het volgende:
[..]
Ik geef je helemaal gelijk, maar RTL is echt niet de enige die zulke mensen uitbuit voor wat kijkcijfers.
Dat viel mij ook al op inderdaadquote:Op vrijdag 6 januari 2012 12:10 schreef kapiteintje het volgende:
'De Mauro van de entertainmentindustire' ook echt.
Waar slaat deze vergelijking dan op? Mij ontschiet het even.
Tsja, het zal wel met het Placebo-effect te maken hebben. Gelukkig mag ik het onzin vinden zolang ik het maar niet elke keer aanhaal dat ik het onzin vind naar de familie toe.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 12:11 schreef Id_do_her het volgende:
Dat dus. Het gaat ze er helemaal niet om of het echt is of niet.
Dat heb ik ook afgeleerd. Gewoon wijselijk zwijgen en proberen om te gaan met de manie.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 12:13 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Tsja, het zal wel met het Placebo-effect te maken hebben. Gelukkig mag ik het onzin vinden zolang ik het maar niet elke keer aanhaal dat ik het onzin vind naar de familie toe.
Ja oke, die Derek doet twee dingen he. Met doden praten en met kinderen praten. Ik geloof ook wel dat die man goed is met kinderen, maar het gaat hier om het eerste.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 12:12 schreef fruityloop het volgende:
[..]
En toch heeft een autistisch jongetje wat bij hem in de uitzending was, en ik ken, er weldegelijk baat bij gehad. Hij noemde een aantal dingen qua aandacht en opvoeding die ook nu nog hun waarde bewijzen, en dat gezin/kind verder hebben geholpen.
Op zich een slim business model van RTL juist.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 12:07 schreef BasEnAad het volgende:
En als die ouders hadden geluisterd naar de hulpinstanties en vrienden om hen heen was hetzelfde gebeurd. Alleen nu moest een "autoriteit" het ze vertellen en werkt het spontaan wel.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 12:12 schreef fruityloop het volgende:
En toch heeft een autistisch jongetje wat bij hem in de uitzending was, en ik ken, er weldegelijk baat bij gehad. Hij noemde een aantal dingen qua aandacht en opvoeding die ook nu nog hun waarde bewijzen, en dat gezin/kind verder hebben geholpen.
Die zag ik aankomen, maar laat die moeder nou zelf pedagoog met 10+ jaar ervaring in de kinder(crisis)opvang zijn.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 12:15 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
En als die ouders hadden geluisterd naar de hulpinstanties en vrienden om hen heen was hetzelfde gebeurd. Alleen nu moest een "autoriteit" het ze vertellen en werkt het spontaan wel.
Allebei het zwarte schaap toch?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 12:10 schreef kapiteintje het volgende:
'De Mauro van de entertainmentindustire' ook echt.
Waar slaat deze vergelijking dan op? Mij ontschiet het even.
Wel verfrissend, een publiek figuur die in het openbaar eens het tegenovergestelde zegt van wat 'de media' graag horen. Laten we hopen dat de Telegraaf nu ook verhaal zal halen bij Mauro.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 11:49 schreef merel1986 het volgende:
http://www.telegraaf.nl/p(...)erd___.html?sn=prive
Max van den Burg, medepresentator van de show, gaat echter nog een stapje verder. Volgens hem ‘grensde de onthulling aan de Watergate-affaire’. Hij is van mening dat de goeroe het land uitgezet moest worden. ‘Hij is de Mauro van de entertainmentindustrie’
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |