Zat ik ook al op te wachten!quote:Op donderdag 5 januari 2012 14:48 schreef thenxero het volgende:
Graag zie ik Bram van Loons visie op deze kwestie tegemoet.
Gokje: Dit is het eerste teken van de totale apocalyps die het hoger en technisch onderwijs te wachten staat.quote:Op donderdag 5 januari 2012 14:48 schreef thenxero het volgende:
Graag zie ik Bram van Loons visie op deze kwestie tegemoet.
De echt gemotiveerde student ziet dit natuurlijk als een uitgelezen kans om naast de 3, 6 of 9 punten die hij/zij mist nog even een extra minor, studie of iets anders bij te doen.. Maar veel studenten gaan dan full time bijwerken (naast de enkele punten die zij nog moeten hebben) om het extra jaar studie te kunnen bekostigen. Of in de toekomst: om een eventuele studieboete te kunnen betalen.quote:Op donderdag 5 januari 2012 13:09 schreef trancethrust het volgende:
Ryon, alsof compenseren daar het enige antwoord op is? Ik zelf liep ook 'vertraging' op omdat ik op gegeven moment 7,5 ECTS mistte voor de BSc. Ga ik dan een jaar aankloten? Natuurlijk niet. Ik ben gewoon doorgegaan met mastervakken en meer vakken in de minor richting. Met gevolg een dubbele BSc. en een MSc. in een half jaar naar mn BSc.
Hoorde van vrienden dat dat aan de UU ook niet meer kan, zodra je aan de voorwaarden voor je Bsc voldaan hebt wordt je uitgeschreven.quote:Op donderdag 5 januari 2012 15:29 schreef Ryon het volgende:
De echt gemotiveerde student ziet dit natuurlijk als een uitgelezen kans om naast de 3, 6 of 9 punten die hij/zij mist nog even een extra minor, studie of iets anders bij te doen..
Typisch. Dat soort verhalen hoorde ik ook rondgaan in Amsterdam. Om die reden is het handig om pas je scripties in te leveren als je alle vakken hebt gehaald. Dan ben je tenminste zeker ervan dat je niet opeens van een extra studie wordt afgetrapt omdat je al genoeg punten hebt voor een enkele bachelor.quote:Op donderdag 5 januari 2012 15:40 schreef Nobu het volgende:
[..]
Hoorde van vrienden dat dat aan de UU ook niet meer kan, zodra je aan de voorwaarden voor je Bsc voldaan hebt wordt je uitgeschreven.
Dan heb je nog de instellingen die een maximale scriptieduur willen invoeren.quote:Op donderdag 5 januari 2012 15:43 schreef Ryon het volgende:
[..]
Typisch. Dat soort verhalen hoorde ik ook rondgaan in Amsterdam. Om die reden is het handig om pas je scripties in te leveren als je alle vakken hebt gehaald. Dan ben je tenminste zeker ervan dat je niet opeens van een extra studie wordt afgetrapt omdat je al genoeg punten hebt voor een enkele bachelor.
Dat vergat ik er nog bij te zetten: je mag nog maar één periode over je scriptie doen, anders moet je met een ander onderwerp opnieuw beginnen.quote:Op donderdag 5 januari 2012 15:43 schreef Ryon het volgende:
[..]
Typisch. Dat soort verhalen hoorde ik ook rondgaan in Amsterdam. Om die reden is het handig om pas je scripties in te leveren als je alle vakken hebt gehaald. Dan ben je tenminste zeker ervan dat je niet opeens van een extra studie wordt afgetrapt omdat je al genoeg punten hebt voor een enkele bachelor.
Alsof de student later in zijn carriere dit soort "handigheidjes" niet zal gebruiken.quote:Op donderdag 5 januari 2012 15:46 schreef Ryon het volgende:
De universiteit die de student met zijn 'handigheidjes' te slim af is. Waar gaat het heen met de wereld.
Bij ons (Amsterdam) is dat er allang hoor.quote:Op donderdag 5 januari 2012 15:44 schreef themole het volgende:
[..]
Dan heb je nog de instellingen die een maximale scriptieduur willen invoeren.
Hier aan de UU mag je er het hele laatste jaar van je bachelor over doenquote:Op donderdag 5 januari 2012 17:18 schreef Igen het volgende:
[..]
Bij ons (Amsterdam) is dat er allang hoor.
In die andere landen hebben ze mogelijk nog wel goed middelbaar onderwijs.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 00:37 schreef Physics het volgende:
In het buitenland is het veelal normaal om nominaal een bèta studie af te ronden, maar in NL kan dat niet? Wat gek dat de opleidingen in NL dan niet de beste van de wereld zijn.
Vergeet niet de kut mentaliteit van de studenten hier.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 11:27 schreef Deliah het volgende:
[..]
In die andere landen hebben ze mogelijk nog wel goed middelbaar onderwijs.
Me to toen ik pagina 1 las. maar bram heeft inmiddels gepost.quote:Op donderdag 5 januari 2012 14:52 schreef margaretha_01 het volgende:
[..]
Zat ik ook al op te wachten!
Too. Als je dan al zo nodig heel stoer Engels moet gebruiken, zorg dan op z'n minst dat de twee woorden die je schrijft goed zijn.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 15:08 schreef Exorbitantes het volgende:
[..]
Me to toen ik pagina 1 las. maar bram heeft inmiddels gepost.
Dan is de oplossing dus heel simpel het vwo weer terug naar het oude niveau brengen, dan komen er ook niet zoveel wannabe wo'ers op de universiteiten terecht die toch maar hun papiertje moeten halen.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 11:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:
- te groot verschil tussen het VWO en de bètaopleidingen
Miaaauuw!quote:Op vrijdag 6 januari 2012 15:10 schreef netflanders het volgende:
[..]
Too. Als je dan al zo nodig heel stoer Engels moet gebruiken, zorg dan op z'n minst dat de twee woorden die je schrijft goed zijn.
Je hoort altijd dat ze dat zo graag willen in het bedrijfsleven.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 11:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:
- cultuur van veel nevenactiviteiten: bestuurswerk en bijbaantjes
Verkeerd been uit bed gestapt?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 15:10 schreef netflanders het volgende:
[..]
Too. Als je dan al zo nodig heel stoer Engels moet gebruiken, zorg dan op z'n minst dat de twee woorden die je schrijft goed zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |