abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106761780
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 14:24 schreef Stiemie het volgende:
Ze kan ook nooit gewoon iets vragen en dan na het antwoord gewoon stil zijn. Er moet dan altijd een toevoeging achter als "moeten we nie hebben he? (dat moeten we niet hebben he?)" of "gaan nie doen he?"(maar dat gaan we niet doen he?) Kleine kwek O+
Oh, dat is heel herkenbaar! En nu praat ik zelf dus ook zo. "We gaan naar de supermarkt. Ja, de supermarkt. Zeker." :')
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 13 januari 2012 @ 14:34:37 #227
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106761817
mijn peuter in de bocht: mama mag ik een chocokoek hebben? twee tellen stilte: "asseblieft?" ik loop de keuken in om wat weg te leggen; loopt ie me achterna: neehee, liggen in de kast !!

:')
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_106761882
Grappig om te lezen, dat bevestiging vragen. Ik heb op mn werk een verstandelijk beperkte jonge vrouw die geestelijk rond de peuterleeftijd zit, zij vraagt ook ontzettend veel.
En als ik de vraag dan terugvraag aan haar, geeft ze zelf het antwoord. Gaat dus puur om de bevestiging even te horen, denk ik.

Wow Ivan aan de Kuifje haha das serieuze lectuur :D
zo vindt Wolf het prachtig om met zn papa oude Batman strips te kijken "Mepmennn'' (op de melodie van dat deuntje v oude batman serie)

Twinkly, mooie stats zeg!! Hadden we dus zeker goed gezien dat Niels tegenwoordig iets groter is dan Wolf (die was vorige maand 85 cm bij 12,4 kilo) al dacht ik juist dat Niels een stukje lichter was toen ik hem optilde haha, niet dus.
En klinkt tof van de vrije school peuteropvang!! Als je nog meer info hebt moet je maar PMMen hoor, ben erg geinteresseerd!!

Fijn dat het al ietsje beter gaat met Tess O+ op het kdv, lijkt me nl echt een heel moelijk idee te weten dat je kind het helemaal niet fijn heeft gehad, zou echt met een knoop in mn maag naar mn werk gaan dan.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_106762238
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 14:24 schreef MamaPurk het volgende:

[..]

Ik herken het wel in mijn werk, ik werk met mensen met een verstandelijke beperking en vaak ook nog een autistische stoornis en die herhalen ook de hele dag wat er gebeurt en wat er gaat komen. Dit alles om voor zichzelf te weten wat er komt en het veilig te houden. (ik moet het ook niet wagen opeens het plan om te gooien want dan komt het niet goed ;))

Oja, wij doen hetzelfde werk, das waar ook! (ik begreep laatst via je fb al zoiets)
Herkenbaar wat je schrijft hoor haha
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  Moderator vrijdag 13 januari 2012 @ 14:49:27 #230
5428 crew  miss_sly
pi_106762345
Is het hier eindelijk weer eens gezellig, moet ik werken!

Leuk om te lezen allemaal. Wat gaat Elin goed! Grappig dat het zo in sprongen gaat.
De 'waarom'-fase van Esmee :D inderdaad een tikje vroeg, haha, maar wat verwacht je met een zusje als Linde, ook al zo bijdehand!
Wat goed van Oscar, BE *O*
Fijn dat het beter gaat met Tess op het kdv, Vicky.
En Wolf zegt zijn naam O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 13 januari 2012 @ 14:50:15 #231
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_106762373
Op een of andere manier heb ik bij Annicka nooit een waarom-fase gehad/opgemerkt. Ik zit er nog steeds op te wachten in ieder geval... :+
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_106762430
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 14:17 schreef Stiemie het volgende:
KD helaas een hele bekende fase die we hier met de oudste helaas heeeeel lang gehad hebben ;( Het hielp om gewoon te vragen: "Wat denk je zelf dat ik aan het doen ben?" of om te zeggen dat je aan het fietsen was als je onder de douche stond ;) Zelf nadenken werd dan wat meer in gang gezet in plaats van steeds maar om die bevestiging vragen.

En het lijkt wat vroeg maar we zitten met Esmee gewoon echt al in de waarom-fase :X Dan hoort ze een geluid en leg ik uit dat het een duif is die roekoe doet en dan meteen "waarom?" dus ik leg uit dat ie zijn vriendjes roept en meteen weer "waarom?" *zucht* :D
Juhp we zitten ook al een flinke tijd in die fase hoor, meestal mompel ik ook 'dat zie je toch' of ik laat alles los waar ik mee bezig ben en kijk een beetje boos 'Wat denk je nou zelf?' ik heb niet een al te lang lontje momenteel want soms dan kwetterkopt ze me idioot moe. woensdag en vrijdags gaat ze naar de opvang, kan Lex rustig slapen (wat ie ook de hele dag doet dan) en ik kan gewoon zitten en staren :D :P
pi_106762520
Waarom hebben we hier ook nooit gehad trouwens. Wel de 'wat is datttt?' fase
pi_106762555
Als ik Niels tegenwoordig vraag wat iets is zegt hij met opzet iets heel anders :P

Oh en hij speelt nu steeds dat hij een poesje is O+
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_106762604
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 14:55 schreef Twinkly het volgende:
Als ik Niels tegenwoordig vraag wat iets is zegt hij met opzet iets heel anders :P

Oh en hij speelt nu steeds dat hij een poesje is O+
Dat ken ik andersom(ook heel leuk)

'mama waar ben je?'

'in de koelkast'

'NIET!' en een lol heeft ze dan :')
pi_106762612
Ik dacht dat de waarom-fase een kleuterfase is, maar het begint vanaf 2,5-3 jaar.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_106762650
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 14:56 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Dat ken ik andersom(ook heel leuk)

'mama waar ben je?'

'in de koelkast'

'NIET!' en een lol heeft ze dan :')
Haha ja, same here :D
pi_106763025
Wij spelen verstoppertje en dan mag Jaël zich verstoppen en dan ga ik zoeken en dan zeg ik waar zou Jaël nou zijn en dan springt ze tevoorschijn en roept "hier ben ikke" haha, en we krijgen het maar neit aan haar verstand dat ze moet wachten tot wij haar vinden ;)
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_106763209
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 15:09 schreef MamaPurk het volgende:
Wij spelen verstoppertje en dan mag Jaël zich verstoppen en dan ga ik zoeken en dan zeg ik waar zou Jaël nou zijn en dan springt ze tevoorschijn en roept "hier ben ikke" haha, en we krijgen het maar neit aan haar verstand dat ze moet wachten tot wij haar vinden ;)
O+ :D!

Niels snapt het ook nog niet helemaal :D
Wij spelen pakkertje en dan roept Niels "ik ga je paaaaken!!!" en rent zelf weg. Ook als we zeggen dat we mama/ papa gaan pakken.
En hij rent in je armen als je hem wilt pakken, hihihi.
pi_106763371
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 15:09 schreef MamaPurk het volgende:
Of 'Elin! Waar ben je?'

Onder de tafel!
  Moderator vrijdag 13 januari 2012 @ 15:19:35 #241
5428 crew  miss_sly
pi_106763403
Senna wil altijd eerst zelf zoeken, en als ze je dan eindelijk gevonden heeft (wij hebben wel goede plekken en blijven ook zitten :+ ) dan wil zij verstoppen en gaat uiteraard op diezelfde plek zitten :D

Ik vind het erg grappig om te zien dat haar wereld en begrip groter worden. Ze vergelijkt zich ook met anderen, kwamen we achter op vakantie. We gingen zwemmen, en ze is natuurlijk helemaal geen vleugeltjs ofzo gewend, want we gaan nooit zwemmen. Ze zei vooraf ook dat ze niet wilde zwemmen, alleen kijken. Toen heeft ze een keer in zo'n bandje gezeten, en toen vond ze het dus wel leuk! later mocht ze een keer met de vleugeltjes van haar neefje (3 maanden ouder). Hij gaat wel regelmatig zwemmen en het is een echte waterrat. Hij zwemt als een hondje rond, klimt uit het bad en springt er zo weer in, heerlijk om te zien. Dus Senna mocht zijn bandjes even aan. Ik hield haar vast "laat me los, mama!". Dat deed ik dus, maar ze bewoog zich niet, maar probeerde te drijven, wat neit lukte, dus ging ze met haar mondje net onder water. Kwam er een gefrustreerd "maar Brent kan het wel!" uit :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 13 januari 2012 @ 15:26:45 #242
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_106763657
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 15:18 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Of 'Elin! Waar ben je?'

Onder de tafel!
Marlien kruipt bij het naar bed gaan onder de dekens: "Mama, waar ben ik?"
Ik: "Waar is Marlien nou gebleven?"
*gegniffel*
Ik: "Nou ja, ik zie haar helemaal niet...?"
Zij slaat de dekens open en zegt triomfantelijk: "Hier ben ik!"

En vanwege die twinkelende oogjes van haar blijft het een leuk spelletje O+
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  vrijdag 13 januari 2012 @ 15:52:44 #243
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_106764543
Dat verstoppertje is ook een grote hit hier :)

Als ik jullie verhalen lees over de waarom-fase, merk ik toch wel dat Eli duidelijk een achterstand heeft. Hij begon er pas rond z'n vierde verjaardag mee.
Nu is het wachten tot Aviva ermee begint. :)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  vrijdag 13 januari 2012 @ 16:18:57 #244
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_106765363
Oscar *O*

@Claudia wij werken met "Kleine Stapjes" van Moire Pietsers en Robin Treloar.
Het is een Early intervention-programma (vroeghulp)

Speciaal voor kinderen met een ontwikkelingsachterstand.

Bij de Logo werken we volgens de Hennencursus.

En waar Roy binnenkort hoogstwaarschijnlijk naar toe zal gaan werken ze ook met" Kleine stapjes"

Over die uitleg geven, dat word ons juist nu afgeraden omdat teveel informatie voor Roy is, hier met 1 woord duidelijk aangeven dat het niet mag dus kordaat Nee zeggen.
Zo ook met het leren praten, geen volzinnen maar woorden, en alleen waar Roy op dat moment zijn intresse ligt.
Ons huis is ook impulsvrij, en zijn bezig om zijn speelplek in te richten als snoezelhoek.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  vrijdag 13 januari 2012 @ 16:23:28 #245
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_106765508
Ik kom even binnensluipen: Heeft iemand enig idee waar je onderbroekjes in maat 74 of 80 kunt kopen?

Via google vind ik niks, HEMA, Zeeman, H&M en Wibra hebben in ieder geval niks.
De kleinste die ik kan vinden zijn 86 of 86/92. Een rondje heet wassen en dan in de droger is mijn laatste optie. :'(
A grand adventure has begun.
  vrijdag 13 januari 2012 @ 16:26:14 #246
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_106765586
v&d al geprobeerd?
En mijn ervaring met zeeman is dat die onderbroeken daar vrij klein uitvallen. dus misschien past het dan alsnog wel goed
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_106765625
Is ze nu al bezig met zindelijk worden Keshet?
Ik had een setje ondergoed gekocht bij de Zeeman en dat heb ik doorgegeven aan Harry van Asy, want het viel heel klein. Misschien dat dat bij het meisjesondergoed ook zo is?
En bij Babywalz hebben ze ook kleine maatjes.
pi_106765643
prenatal! per 3 stuks.. grijs, blauw en wit
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
pi_106765675
oh wacht, dat is voor jongetjes, ik neem aan dat ze dat dan voor meisjes ook wel hebben
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
pi_106765743
voor meisjes ook zie ik nu.. zelfs speciaal "zindelijkheids" ondergoed.. ziet er nog leuk uit ook!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')