Beide nog heel ja, alleen ze kwamen een meter verder weer op de grondquote:Op donderdag 5 januari 2012 17:14 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Maar hoe is het nu met je konijn en hok? beiden nog heel?
Wij wonen in een oud huis dus voor frisse lucht hoeven we de ramen niet op te doen, het toch hier als een malle.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 13:15 schreef SpeedyGJ het volgende:
Deuren/Ramen open doen, frisse lucht door het huis heen blazen, doe ik momenteel ook, kan al een hoop schelen.
Naast dit kun je ook og wat bakjes water bij de kachel leggen,, je hebt ook van die vochtdingen die je aan de kachl kunt hangen, op deze manier hou je de vochtigheid op pijl
Daarvan wordt het juist droger, want de lucht die buiten vochtig is warmt binnen op (als de verwarming aan staat) en aangezien warme lucht veel meer vocht kan bevatten gaat de relatieve luchtvochtigheid dus omlaag.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 13:15 schreef SpeedyGJ het volgende:
Deuren/Ramen open doen, frisse lucht door het huis heen blazen, doe ik momenteel ook, kan al een hoop schelen.
Zo krijg ik de luchtvochtigheid in huis amper de 60%. Wellicht komt dit door de isolatie. Blijf het appart vinden dat het binnenklimaat per huis zo verschiltquote:Op vrijdag 6 januari 2012 13:07 schreef RichardHammond het volgende:
Wat wel apart is is dat het buiten redelijk vochtig is, maar binnenshuis is het hier kurkdroog. In de studeerkamer liggen een paar latjes van de parketvloer al los. Dat hebben we normaal alleen maar in een droge zomer of droog najaar. Vrij apart.
260 meter!quote:Op zaterdag 7 januari 2012 11:17 schreef SpeedyGJ het volgende:
6:
Vele mensen stonden aan de dijk te kijken hoe hoog het water stond, 260m boven nap.
Rijkswaterstaat auto staat midden op de weg om de weg af te sluiten.
Oeps . vergetenquote:Op zaterdag 7 januari 2012 12:57 schreef DemonRage het volgende:
[..]
260 meter!
Dan is Nederland bijna weg.
quote:Op zaterdag 7 januari 2012 16:09 schreef INViCTuS het volgende:
Nou, doe mij dit maar
http://www.wetteronline.d(...)sen_in_den_Alpen.htm
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ongelofelijk he dat daar zoveel sneeuw valt en hier niet eens een winter te bekennen is,.. zucht, ik wil verhuizen naar Oostenrijk ofzoquote:Op zaterdag 7 januari 2012 16:09 schreef INViCTuS het volgende:
Nou, doe mij dit maar
http://www.wetteronline.d(...)sen_in_den_Alpen.htm
60 graden over ongeveer 4000 km. Niet heel bizar toch? Februari zelf weer naar Zweden. Jokkmokk markt!quote:Op zaterdag 7 januari 2012 16:59 schreef Toto69 het volgende:
In malaga 29 graden, in Scandinavië temperaturen tot -29. Lekker verschil.
Vind 't best een verschil op zich, hier in NL is het dan weer een beetje er tussen in met een graad of 7. Niet heel koud en niet heel zacht. Ergens in de VS was het 23.6 graden (5 januari 2012) (philiptown of zo iets), en daar stond het record op 7.2 graden op 5 januari 2002quote:Op zaterdag 7 januari 2012 17:04 schreef Dven het volgende:
[..]
60 graden over ongeveer 4000 km. Niet heel bizar toch? Februari zelf weer naar Zweden. Jokkmokk markt!
Malaga: 17-19 graden, 29 halen ze niet in januari http://www.weer.nl/wereld(...)34X28467/malaga.htmlquote:Op zaterdag 7 januari 2012 16:59 schreef Toto69 het volgende:
In malaga 29 graden, in Scandinavië temperaturen tot -29. Lekker verschil.
http://winter.buienradar.nl/winterweersverwachting.aspxquote:Op zaterdag 7 januari 2012 17:28 schreef pinine het volgende:
[..]
Malaga: 17-19 graden, 29 halen ze niet in januari http://www.weer.nl/wereld(...)34X28467/malaga.html
Stockholm: nog even wat matige vorst dan lichte vorst tot oplopend boven nul later in de week
niet overdrijven dus
Ter hoogte van Umea wordt het komende week -22. Meer noordelijk zal het misschien nog wel kouder worden. 29 graden in januari is voor Spanje natuurlijk bizar hoog maar het zal best kunnen. Weet alleen niet hoe goed de meting is. Hoek van Holland is in de zomer ook altijd ongewoon warm omdat de kast daar nogal slecht opgesteld staatquote:Op zaterdag 7 januari 2012 17:28 schreef pinine het volgende:
[..]
Malaga: 17-19 graden, 29 halen ze niet in januari http://www.weer.nl/wereld(...)34X28467/malaga.html
Stockholm: nog even wat matige vorst dan lichte vorst tot oplopend boven nul later in de week
niet overdrijven dus
ach ik vindt het altijd wel mooi als de narcissen zo vroeg bloeienquote:Op zaterdag 7 januari 2012 18:12 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Whaha wat een kutwinter dit jaar
het is iig eindelijk virtueel winterquote:Op zaterdag 7 januari 2012 18:56 schreef aloa het volgende:
Gaat het toch nog echt winter worden.![]()
[ afbeelding ]
Dit soort kaarten heb ik nog niet gezien deze winter. Er is nog hoopquote:Op zaterdag 7 januari 2012 19:00 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
het is iig eindelijk virtueel winter
dat is ook weer een tijdje geleden
Ik heb er vooralsnog een hard hoofd in. Temperatuur blijft volop in de plusquote:Op zaterdag 7 januari 2012 18:56 schreef aloa het volgende:
[ afbeelding ]
Wauw, een voorspelling voor over twee weken en wel -1...WINTER!!!quote:Op zaterdag 7 januari 2012 18:56 schreef aloa het volgende:
[ afbeelding ]
Je moet toch ergens genoegen mee nemenquote:Op zaterdag 7 januari 2012 19:17 schreef QBay het volgende:
[..]
Wauw, een voorspelling voor over twee weken en wel -1...WINTER!!!![]()
![]()
.
nou nou -1 gekkenhuis.... en een voorspelling van over 2 weken.. nou dat is echt geen winterquote:Op zaterdag 7 januari 2012 18:56 schreef aloa het volgende:
[ afbeelding ]
Het is meer een kans op, dan dat het een echte voorspelling is. GFS laat het zien... dus kan het mee of tegen vallen. Het zijn opvallende kaarten, omdat die nog niet te zien zijn geweest deze winter.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 19:25 schreef pinine het volgende:
met zo ver vooruit voorspellen moet je altijd uitkijken, weer.nl zegt nog niets over een oostenwind op langere termijn (als voorbeeld Berlijn genomen, geen vorst daar dan nog zelfs) http://www.weer.nl/wereld(...)rstatic_pi4%5Bp%5D=1
Hmm, windkracht 6 is het enige minderequote:Op zaterdag 7 januari 2012 22:05 schreef andreas612 het volgende:
flinke wind, windje 6, vanaf een uurtje of 4 afnemend naar 4 of 5. Verder droog maar bewolkt
succes btw, woon er naast maar zinloos rennen is niet aan mij besteed
echt werkelijk te treurig voor woorden die 'journalisten' van de telegraafquote:Op zaterdag 7 januari 2012 22:39 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Inderdaad verbetering in de kaarten, er staat nu eindelijk weer virtueel wintergenot op.
Ook de pluim is verbeterd.
[ afbeelding ]
Jammer genoeg springt daar de Telegraaf dan ook meteen weer op:
Winter op de loer.
Er zijn ook wel wat andere members bij gekomen.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 23:09 schreef Againzender het volgende:
[..]
echt werkelijk te treurig voor woorden die 'journalisten' van de telegraaf
Maar als ik naar de pluim kijk is de uitvoer niet eens zoveel anders dan vanmorgen. Oper en control zijn nu aan de onderkant gaan zitten, maar dat is het wel.
Dit, ik heb geen zin meer in sneeuw dit jaar. Aub weer eens een lekkere zomer.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 19:32 schreef SpeedyGJ het volgende:
Laten we de winter overslaan en door gaan met de herfst > lente, daarna de zomer om vervolgens ergens in okt herfst over slaan en gelijk de winter induiken tot ergens begin maart volgend jaar.
Temperaturen winter seizoen:
Max +3
Min -34
Gemiddeld: -7
Sneeuw: 7m
ijsdikte: 4m
Elfstedentochten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 8 januari 2012 00:51 schreef zoem het volgende:
Ik vond deze wel toepasselijk voor het topic
En nota bene in Griekenland ligt wel sneeuw hè.
[ Bericht 35% gewijzigd door #ANONIEM op 08-01-2012 01:13:28 ]
nee, afgelopen zomer was wel een feestje hequote:Op zondag 8 januari 2012 00:16 schreef tralalala het volgende:
[..]
Dit, ik heb geen zin meer in sneeuw dit jaar. Aub weer eens een lekkere zomer.
Ik vond het een prima zomerquote:Op zondag 8 januari 2012 01:21 schreef andreas612 het volgende:
[..]
nee, afgelopen zomer was wel een feestje he
voorjaar is elk jaar beter dan de zomer, afgelopen zomer was echt een bende, ben blij dat ik a.s. de comlete zomervakantie buiten NL benquote:Op zondag 8 januari 2012 01:30 schreef minthy het volgende:
[..]
Ik vond het een prima zomer![]()
En dat voorjaar mag van mij dit jaar weer, dat was heerlijk
Het hangt er ook vanaf wat je een fijne zomer vindt, van mij hoeft dat hele warme niet. Rond de 20 graden vind ik al erg lekkerquote:Op zondag 8 januari 2012 01:33 schreef andreas612 het volgende:
[..]
voorjaar is elk jaar beter dan de zomer, afgelopen zomer was echt een bende, ben blij dat ik a.s. de comlete zomervakantie buiten NL ben
Tja Amsterdammersquote:Op zaterdag 7 januari 2012 23:09 schreef Againzender het volgende:
[..]
echt werkelijk te treurig voor woorden die 'journalisten' van de telegraaf
Maar als ik naar de pluim kijk is de uitvoer niet eens zoveel anders dan vanmorgen. Oper en control zijn nu aan de onderkant gaan zitten, maar dat is het wel.
over twee uur maar eens kijken hoe de pluim er dan uitziet.quote:Op zondag 8 januari 2012 08:09 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Tja Amsterdammers
En het is zo ver vooruit... eerst maar even afwachten wat er van overblijft
Iddquote:Op zondag 8 januari 2012 08:19 schreef Againzender het volgende:
[..]
over twee uur maar eens kijken hoe de pluim er dan uitziet.
Dat dus. Ik werd wakker en hoor heel de volgens alweer hysterisch doen. Zon wat door het kiertje van het gordijn kwam pieken... wtfquote:Op zondag 8 januari 2012 09:46 schreef junkiexp het volgende:
Net als gisteren begint het hier weer met volop zon, het lijkt wel zomer
http://vroegevogels.vara.(...)c318adb34acff7fb8433quote:06 januari 2012 16:01
De horrorwinter kolkte, klotste, zwalpte, gulpte, plensde over ons land.
Opgezweept door zware tot zeer zware windstoten leerde het water ons dat niet Koning Winter regeert, maar het water zelf, vorst is van ons land.
De toestand bij Tolbert leek onhoudbaar. In Grootegast was een noodverordening van kracht, het leeuwendeel van het vee werd geëvacueerd. Een compagnie van het leger uit Havelte stond paraat bij Leek. Zandzakken bij het Lauwersmeer.
Bewoners van recreatiewoningen bij Grouw werd dringend geadviseerd, wilden zij niet verzwolgen worden door het water, te vertrekken. En dat terwijl het nog geen 21 december is, het is nog niet zover, de Maya-kalender is nog niet afgelopen.
Ach…dan dat arme Groninger museum: de kunst werd in allerijl naar hogere etages gebracht. Ja, ja, dat kon er ook nog wel bij. Het Groninger museum heeft een heel erg groot financieel tekort: geen geld, maar water zat.
Maar niet alleen het Noorden werd geteisterd door Koning Water.
In Kampen werd de balgstuw in de monding van de IJssel tussen het Ketelmeer en het Zwarte Water opgeblazen en als de balgstuw in de monding van de IJssel tussen het Ketelmeer en het Zwarte Water wordt opgeblazen, dan is het menens.
De waterschappen stonden pàl, pàl stonden de waterschappen en opeens hoorde je niemand meer in Den Haag roepen dat ze maar moesten worden opgeheven, die waterschappen.
Dit is het begin, sprak de Jehova die bij mij aanbelde tijdens de storm. Dit is het begin van het einde! Nee meneertje, riep ik, nee meneertje, dan ken jij onze identiteit nog niet. Dìt is onze identiteit: water! Al zullen we het zelf moeten opzuipen. Dit land is van ons! De Jehova droop af, verdween in de regen.
De schutting zuchtte, de vroege bloesem verwoei in de laatste windstoot, toen ging ze liggen, de wind. Ze lag zo stil als een uitgeraasde ADHD-er.
En opeens hoorde ik een lijster, een verbijsterde lijster.
De zon brak door, de sering wist zich geen raad met al haar knoppen, de rozenstruik huiverde en ik luisterde naar de lijster.
Langzaam keerde de rust weer. De code oranje werd geel en het groen wist niet wat te doen. Het speenkruid wuifde, de sneeuwklokjes luiden almaar, wat luiden ze in: de lente of toch de winter? Niemand weet het meer. De vier jaargetijden zijn de weg kwijt, Vivaldi is in de war, de wind bladert door de partituur en koos voor deze week de herfst uit.
Dat klinkt naar terrasjesweer......quote:Op zondag 8 januari 2012 09:46 schreef junkiexp het volgende:
Net als gisteren begint het hier weer met volop zon, het lijkt wel zomer
Heeft dat beeld daarachter nu een snorkel op, of lijkt dat maar zo?quote:Op zondag 8 januari 2012 17:23 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Dat klinkt naar terrasjesweer......
Of toch niet![]()
[ afbeelding ]
iig niet hier in Venlo
Volgens mij wel inderdaadquote:Op zondag 8 januari 2012 18:32 schreef knep het volgende:
[..]
Heeft dat beeld daarachter nu een snorkel op, of lijkt dat maar zo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |