abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106446928
Iran houdt een andere marine oefening in de Perzische Golf

http://english.farsnews.com/newstext.php?nn=9007270478
  donderdag 5 januari 2012 @ 17:54:04 #52
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_106447189
Vergeet niet dat de US waars voor de zekerheid al plannen heeft mocht het fout gaan. Zodat ze meteen 100 targets in 1 avond kunnen bombarderen. Raketinstallaties, airbases, anti-air batteries etc.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_106447560
Zullen ze al een kernbom hebben en deze willen gebruiken? Ze zullen toch niet gaan voor de snelle winst?

Begrijp echt niks van de strategie van Iran.
pi_106447820
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 18:02 schreef johnnylove het volgende:
Zullen ze al een kernbom hebben en deze willen gebruiken? Ze zullen toch niet gaan voor de snelle winst?

nee die hebben ze nog niet maar ze werken er hard aan ze te bemachtigen. Ze rekken tijd.

my 2 cents
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_106450499
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 18:02 schreef johnnylove het volgende:

Ik denk niet dat ze een hebben en mochten ze hem hebben, dan gaan ze hem heus niet inzetten maar alleen als dreiging gebruiken ('Pas op! Want wij hebben een atoombom!'). Het inzetten zou zeer dom zijn en een definitieve zelfmoord. Zodra er ook maar een poging wordt ondernomen om een atoombom te gebruiken (hetzij per vliegtuig die dus moet opstijgen of het gebruik van een nucleaire raket), dan zal Amerika en bondgenoten direct tot een tegenreactie overgaan en zorgen dat de bom/raket zijn doel niet bereikt. Vervolgens barst de oorlog los en zal de VS Iran bombarderen en invallen.
  donderdag 5 januari 2012 @ 19:41:04 #56
352041 Mr.Fahrenheit
burning through the sky
pi_106452009
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2012 02:31 schreef dikkebroekzak het volgende:

[..]

Je hebt weinig kennis van alles. Wat is je punt?

Je weet zelfs het verschil niet tussen mening en feit.
Ik heb weinig kennis van wapens. Over de rest van wat ik ken weet jij gelukkig niets.

Je komt niet bepaald sympathiek over.
pi_106453200
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 19:12 schreef QBay het volgende:

[..]

Ik denk niet dat ze een hebben en mochten ze hem hebben, dan gaan ze hem heus niet inzetten maar alleen als dreiging gebruiken ('Pas op! Want wij hebben een atoombom!'). Het inzetten zou zeer dom zijn en een definitieve zelfmoord. Zodra er ook maar een poging wordt ondernomen om een atoombom te gebruiken (hetzij per vliegtuig die dus moet opstijgen of het gebruik van een nucleaire raket), dan zal Amerika en bondgenoten direct tot een tegenreactie overgaan en zorgen dat de bom/raket zijn doel niet bereikt. Vervolgens barst de oorlog los en zal de VS Iran bombarderen en invallen.
Als je een kleintje laat ontploffen bij Oman sluit je wel de straat af voor zeer lange termijn. Kan je nog altijd dreigen naar andere gebieden ter afschrikking.
  donderdag 5 januari 2012 @ 20:08:11 #58
352041 Mr.Fahrenheit
burning through the sky
pi_106453598
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 20:01 schreef johnnylove het volgende:

[..]

Als je een kleintje laat ontploffen bij Oman sluit je wel de straat af voor zeer lange termijn. Kan je nog altijd dreigen naar andere gebieden ter afschrikking.
Ik denk niet dat zo'n vreemde actie zonder gevolgen zou blijven.. we hebben het hier wel over het laten ontploffen van een KERNbom. Dat zou direct oorlog opleveren.
pi_106453671
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 18:08 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

nee die hebben ze nog niet maar ze werken er hard aan ze te bemachtigen. Ze rekken tijd.

my 2 cents
Ze hebben groot gelijk. Dat is de enige garantie op vrede en tegengewicht aan Israël.
  donderdag 5 januari 2012 @ 20:11:11 #60
354945 dikkebroekzak
de dikste zakken mogen praten
pi_106453752
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 19:41 schreef Mr.Fahrenheit het volgende:

[..]

Ik heb weinig kennis van wapens. Over de rest van wat ik ken weet jij gelukkig niets.

Je komt niet bepaald sympathiek over.
zeurpiet :6
"Twee dingen zijn oneindig: het heelal en de menselijke domheid. Van het heelal weet ik het alleen nog niet zeker,”
― Albert Einstein
  donderdag 5 januari 2012 @ 20:13:10 #61
352041 Mr.Fahrenheit
burning through the sky
pi_106453855
quote:
16s.gif Op donderdag 5 januari 2012 20:11 schreef dikkebroekzak het volgende:

[..]

zeurpiet :6
Haha, ad hominem. :*
  donderdag 5 januari 2012 @ 20:13:14 #62
354945 dikkebroekzak
pi_106453862
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 11:17 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

nee jij bewijst weer eens dat je dommer bent dan een zak stenen... ze zei: ik ben nederlander maar heb iraanse familie :{
leuk dat je het allemaal weer op de man richt... Weer gebrek aan argumenten? :D
"Twee dingen zijn oneindig: het heelal en de menselijke domheid. Van het heelal weet ik het alleen nog niet zeker,”
― Albert Einstein
pi_106454245
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 20:08 schreef Mr.Fahrenheit het volgende:

[..]

Ik denk niet dat zo'n vreemde actie zonder gevolgen zou blijven.. we hebben het hier wel over het laten ontploffen van een KERNbom. Dat zou direct oorlog opleveren.
De Amerikanen hebben er 2 gebruikt om 1 miljoen slachtoffers aan eigen zijde te voorkomen. Wie belet dat Iran hetzelfde zal doen. Kunnen er altijd nog meer worden natuurlijk, mocht er een tegenaanval komen.
  donderdag 5 januari 2012 @ 20:22:00 #64
352041 Mr.Fahrenheit
burning through the sky
pi_106454413
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 20:19 schreef johnnylove het volgende:

[..]

De Amerikanen hebben er 2 gebruikt om 1 miljoen slachtoffers aan eigen zijde te voorkomen. Wie belet dat Iran hetzelfde zal doen. Kunnen er altijd nog meer worden natuurlijk, mocht er een tegenaanval komen.
Toen de Amerikanen de twee atoombommen op Hiroshima en Nagasaki gooiden waren zij de enige die de technologie en de kennis ervoor hadden om dat te doen, daarnaast was er nog nooit eerder kennis gemaakt met de destructieve kracht van een atoombom.

Tegenwoordig weten we beter en daarom is nu een atoombom gooien een heel ander verhaal dan in 1945.
pi_106454938
Het is wel altijd zo typisch dat er gesproken wordt over een nucleaire crisis en iran mag nooit de "a-bom" krijgen, want stel dat ze hem gooien!!

Noord korea heeft atoombommen.
Pakistan heeft atoombommen.
Israel heeft atoombommen.
En zijn deze landen nou zo betrouwbaar?

Als je het mij vraagt draait het helemaal niet om het feit of ze een atoombom krijgen, maar om het feit dat de USA niet wilt dat een ander land zijn macht uitbreidt, voornamelijk in een gebied met veel grondstoffen. En Iran heeft alleen maar die nucleaire ambities, omdat ze meer macht willen krijgen.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  donderdag 5 januari 2012 @ 20:34:00 #66
354945 dikkebroekzak
pi_106455151
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 20:22 schreef Mr.Fahrenheit het volgende:

[..]

Toen de Amerikanen de twee atoombommen op Hiroshima en Nagasaki gooiden waren zij de enige die de technologie en de kennis ervoor hadden om dat te doen, daarnaast was er nog nooit eerder kennis gemaakt met de destructieve kracht van een atoombom.

Tegenwoordig weten we beter en daarom is nu een atoombom gooien een heel ander verhaal dan in 1945.
Onzin. De Duitsers hadden ook die kennis. Alleen hadden ze materialen noch tijd om eraan te beginnen. De zware bombardementen vernietigden hun fabrieken.

En materialen zoals uranium hadden ze in de wildste dromen kunnen verkrijgen onder die omstandigheden. Duitsland had ook een schaarste aan grondmaterialen vandaar die lebensraum polis.

En ook kwamen tal van wetenschappers naar de VS uit Duitsland en Oostenrijk.

Dus je bewering is (weer) fout. :D
― Albert Einstein
pi_106455254
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 20:22 schreef Mr.Fahrenheit het volgende:

[..]

De reden blijft mi zelfbehoud de rest is hopen.
pi_106455327
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2012 20:13 schreef dikkebroekzak het volgende:

[..]

leuk dat je het allemaal weer op de man richt... Weer gebrek aan argumenten? :D
gebrek aan argumenten nee hoor simpel een feit :{
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_106455442
quote:
14s.gif Op donderdag 5 januari 2012 20:30 schreef MouzurX het volgende:
Het is wel altijd zo typisch dat er gesproken wordt over een nucleaire crisis en iran mag nooit de "a-bom" krijgen, want stel dat ze hem gooien!!

Noord korea heeft atoombommen.
Pakistan heeft atoombommen.
Israel heeft atoombommen.
En zijn deze landen nou zo betrouwbaar?

Als je het mij vraagt draait het helemaal niet om het feit of ze een atoombom krijgen, maar om het feit dat de USA niet wilt dat een ander land zijn macht uitbreidt, voornamelijk in een gebied met veel grondstoffen. En Iran heeft alleen maar die nucleaire ambities, omdat ze meer macht willen krijgen.
De kans op een wapenwedloop in de regio neemt ook exceptioneel toe.
  donderdag 5 januari 2012 @ 20:38:52 #70
354945 dikkebroekzak
pi_106455445
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 20:36 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

gebrek aan argumenten nee hoor simpel een feit :{
ok houd het OT ipv steeds anderen persoonlijk te beledigen. :{w

Als ik onzin wil ga ik naar ONZ :W
― Albert Einstein
  donderdag 5 januari 2012 @ 20:42:47 #71
352041 Mr.Fahrenheit
burning through the sky
pi_106455656
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2012 20:34 schreef dikkebroekzak het volgende:

[..]

Onzin. De Duitsers hadden ook die kennis. Alleen hadden ze materialen noch tijd om eraan te beginnen. De zware bombardementen vernietigden hun fabrieken.

En materialen zoals uranium hadden ze in de wildste dromen kunnen verkrijgen onder die omstandigheden. Duitsland had ook een schaarste aan grondmaterialen vandaar die lebensraum polis.

En ook kwamen tal van wetenschappers naar de VS uit Duitsland en Oostenrijk.

Dus je bewering is (weer) fout. :D
Dat is volgens mij wat ik zeg, ze hadden de technologie niet. Misschien is dat niet helemaal het juiste woord, geef ik toe, maar het punt blijft overeind: de VS konden in 1945 wel een atoombom gooien terwijl andere landen dat niet konden. Tegenwoordig is de situatie wezenlijk anders.

Je persoonlijke aanval (alhoewel, zeurpiet is meer een bastaardscheldwoord, maar goed) heb ik net even genegeerd, maar je hoeft er geen steek onder water meer aan toe te voegen.

quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2012 20:38 schreef dikkebroekzak het volgende:

[..]

ok houd het OT ipv steeds anderen persoonlijk te beledigen. :{w

Als ik onzin wil ga ik naar ONZ :W
Als je anderen wil aanspreken op hun postgedrag, dan graag zelf er ook aan houden. Een dubbele moraal is inderdaad meer iets voor in ONZ. ;)
  donderdag 5 januari 2012 @ 20:46:08 #72
354945 dikkebroekzak
pi_106455868
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 20:42 schreef Mr.Fahrenheit het volgende:

[..]

Dat is volgens mij wat ik zeg, ze hadden de technologie niet. Misschien is dat niet helemaal het juiste woord, geef ik toe, maar het punt blijft overeind: de VS konden in 1945 wel een atoombom gooien terwijl andere landen dat niet konden. Tegenwoordig is de situatie wezenlijk anders.

Je persoonlijke aanval (alhoewel, zeurpiet is meer een bastaardscheldwoord, maar goed) heb ik net even genegeerd, maar je hoeft er geen steek onder water meer aan toe te voegen.

[..]

Als je anderen wil aanspreken op hun postgedrag, dan graag zelf er ook aan houden. Een dubbele moraal is inderdaad meer iets voor in ONZ. ;)
waar heb ik iemand beledigd dan? En zeurpiet was maar een laconike pesterij, in vergelijking tot de jouwe opmerking was het nog mild.

Maar weer OT graag O+
― Albert Einstein
  donderdag 5 januari 2012 @ 20:50:30 #73
352041 Mr.Fahrenheit
burning through the sky
pi_106456131
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2012 20:46 schreef dikkebroekzak het volgende:

[..]

waar heb ik iemand beledigd dan? En zeurpiet was maar een laconike pesterij, in vergelijking tot de jouwe opmerking was het nog mild.

Maar weer OT graag O+
Ik heb niet gezegd dat je iemand beledigd hebt. Ik heb het over persoonlijke aanvallen. En welke opmerking heb je het over?

Als je graag weer ontopic wil, antwoord dan maar op deze post via DM.
  donderdag 5 januari 2012 @ 21:01:19 #74
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_106456807
GB heeft ook wel weer zin in een oorlogje zo te zien:

quote:
The UK would respond militarily if Iran carries out its threat to close the Strait of Hormuz, the Defence Secretary has warned.
http://news.sky.com/home/politics/article/16142571
  donderdag 5 januari 2012 @ 21:04:43 #75
354945 dikkebroekzak
pi_106457011
Ok mr.Fahrenhet check je pm

Nog een punt:

Wat weinig mensen weten, en wat de VS destijds zelf toegaf was dat als de Japs zich niet hadden overgegeven na de tweede bom, ze ten einde rade zouden zijn geweest.

Want een derde of vierde hadden ze niet, en het zou ontzettend veel tijd, middelen, en geld gekost hebben om dat te doen. En dat hadden ze niet. Vergeet niet dat de VS was net af van een grote depressie in de jaren 30, en de oorlog woedde voort. Zonder een invasie van Japan waren ze gedoemd, dat zou nog honderd duizenden soldatenlevens gekost hebben.

De VS waren moe, uitgeput en zonder moraal.
― Albert Einstein
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')