Ja wat is dit nou voor nutteloos project. Dan wil iedereen wel ergens een huisje neerzetten en geen belasting betalen.....quote:Op woensdag 18 januari 2012 11:29 schreef Gray het volgende:
Die plaat van je blijft ook continu hangen he?
Duurzaam betekent niet geen belasting betalen...quote:Op woensdag 18 januari 2012 12:08 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Ja wat is dit nou voor nutteloos project. Dan wil iedereen wel ergens een huisje neerzetten en geen belasting betalen.....
Utopie. Misschien denken Occupyers dat zij recht hebben op belastingvrij wonen.quote:Op woensdag 18 januari 2012 12:08 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Ja wat is dit nou voor nutteloos project. Dan wil iedereen wel ergens een huisje neerzetten en geen belasting betalen.....
Futuristisch? Van deze tijd bedoel je, denk ik?quote:Op woensdag 18 januari 2012 12:13 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Jammer wel dat het futuristisch moet wezen, verder leuk project.
Waar the fuck komt dat belastingvrij vandaan?!quote:Op woensdag 18 januari 2012 12:14 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Utopie. Misschien denken Occupyers dat zij recht hebben op belastingvrij wonen.
Eten zullen ze toch moeten kopen lijkt mij. Alleen een moestuintje is niet voldoende.quote:Op woensdag 18 januari 2012 12:12 schreef Gray het volgende:
[..]
Duurzaam betekent niet geen belasting betalen...
Waar haal je in vredesnaam dat niet belasting betalen vandaan?
Ik denk dat ze met dit project willen laten zien hoe wonen ook kan zonder dat je huis energie kost, dat je eten moet kopen, en water uit de waterleiding moet tappen. Je weet wel, duurzaam.
Met verticale landbouw zeker mogelijk.quote:Op woensdag 18 januari 2012 12:15 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Eten zullen ze toch moeten kopen lijkt mij. Alleen een moestuintje is niet voldoende.
En vlees?quote:Op woensdag 18 januari 2012 12:16 schreef Gray het volgende:
[..]
Met verticale landbouw zeker mogelijk.
Duurzaamheid en natuur verenigen in een post modern jasje, niet helemaal mijn ding. Maar dat mag ook.quote:Op woensdag 18 januari 2012 12:14 schreef Gray het volgende:
[..]
Futuristisch? Van deze tijd bedoel je, denk ik?
Weet niet of ze dat van plan zijn, maar zelf zou ik liever dat willen zien.
Van een enkel varkentje kan heel lang gegeten worden. Een mini-boerderijtje kan men 2a3 keer per week wat vlees laten eten, de rest kunnen ze kopen van geld dat ze verdienen aan handwerk oid.quote:
Ieder zijn ding natuurlijk.quote:Op woensdag 18 januari 2012 12:19 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Duurzaamheid en natuur verenigen in een post modern jasje, niet helemaal mijn ding. Maar dat mag ook.
Het is wel een kunst om in die vraag sarcasme te lezen. Maar excuses aanvaard en zand erover.quote:Op woensdag 18 januari 2012 11:22 schreef GoudIsEcht het volgende:
Ik dacht dat het een sarcastische vraag van je was. Zo niet mijn excuses.
Je bedoelt het huidige kamp aan de Stationsweg?quote:Op woensdag 18 januari 2012 11:29 schreef Gray het volgende:
Op de plaats van dat ene kamp dat naast zo'n brug en water lag, is wat ik begreep uit het (korte) nieuwsbericht.
De reactie van Van Gijzel komt op mij een beetje als een nikszeggend zoethoudertje over.quote:Occupy mag nog week blijven
EINDHOVEN - Occupy Eindhoven mag nog tot donderdag 26 januari blijven. Occupy krijgt hierdoor de gelegenheid te blijven tot ná de landelijke bijeenkomst op 21 januari aanstaande, die dan in Eindhoven plaatsvindt.
De Occupiers aan de Stationsweg hebben prille plannen voor het bouwen van een ecodorp. Ze hebben die op tafel gelegd bij burgemeester Rob van Gijzel. De burgemeester reageerde volgens de actievoerders positief op hun idee en gaf hen de tip zelf draagvlak ervoor te creëren bij de Eindhovense politieke partijen.
Dat dus ja.quote:Op woensdag 18 januari 2012 12:33 schreef Copycat het volgende:
Je bedoelt het huidige kamp aan de Stationsweg?
Iets verderop is een (ophaal)brug over een kanaal. Op de site van het Eindhovens Dagblad vind ik dit:
[..]
De reactie van Van Gijzel komt op mij een beetje als een nikszeggend zoethoudertje over.
Juist wel, wie verzint, begint.quote:De reactie van Van Gijzel komt op mij een beetje als een nikszeggend zoethoudertje over.
Van Gijzel vindt het allemaal best, met draagvlak bedoelt hij natuurlijk: zelf betalen.quote:Op woensdag 18 januari 2012 12:33 schreef Copycat het volgende:
[..]
Het is wel een kunst om in die vraag sarcasme te lezen. Maar excuses aanvaard en zand erover.
[..]
Je bedoelt het huidige kamp aan de Stationsweg?
Iets verderop is een (ophaal)brug over een kanaal. Op de site van het Eindhovens Dagblad vind ik dit:
[..]
De reactie van Van Gijzel komt op mij een beetje als een nikszeggend zoethoudertje over.
Ik vind het niet zo opportunistisch overkomen, maar eerder als een klopje op de schouder van het jongetje in de klas dat je eigenlijk niet helemaal serieus neemt. 'Goed gedaan jochie en ga nu maar draagvlak creëren voor je stupide plan.'quote:Op woensdag 18 januari 2012 12:35 schreef Gray het volgende:
Dat dus ja.
De reactie van Van Gijzel doet mij ook vermoeden dat hij hier zelf ook een slaatje uit wil slaan, een politiek slaatje dan wel. Onheus, maar begrijpelijk.
Ik haal nergens vandaan dat ze geen belasting betalen.... echter gaf ik aan 'dat ze maar wel belasting gaan betalen'. Wel goed blijven lezen he Greyquote:Op woensdag 18 januari 2012 12:12 schreef Gray het volgende:
[..]
Duurzaam betekent niet geen belasting betalen...
Waar haal je in vredesnaam dat niet belasting betalen vandaan?
Ik denk dat ze met dit project willen laten zien hoe wonen ook kan zonder dat je huis energie kost, dat je eten moet kopen, en water uit de waterleiding moet tappen. Je weet wel, duurzaam.
Des te meer reden om het goed aan te pakken ? En serieus gaan overwegen wat de mogelijkheden zijn binnen de geboden kans.quote:Op woensdag 18 januari 2012 12:39 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik vind het niet zo opportunistisch overkomen, maar eerder als een klopje op de schouder van het jongetje in de klas dat je eigenlijk niet helemaal serieus neemt. 'Goed gedaan jochie en ga nu maar draagvlak creëren voor je stupide plan.'
Absoluut. Hopelijk vinden ze daar de juiste, professionele partners in. Want een goed ontwerp voor een ecodorp stamp je niet zomaar uit de grond.quote:Op woensdag 18 januari 2012 12:42 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Des te meer reden om het goed aan te pakken ? En serieus gaan overwegen wat de mogelijkheden zijn binnen de geboden kans.
Het gaat de goede kant op, zelfs Permacultuur staat op het menu.quote:Op zondag 15 januari 2012 14:23 schreef Lavenderr het volgende:
Even een kickje.
Gisteren was er een grote protestmars in Amsterdam, georganiseerd door Occupy.
http://www.occupyamsterdam.nl/
Nou, de mars viel een beetje tegen, er kwamen maar 44 man opdagen. Pluspunt is wel dat het allemaal vreedzaam verliepquote:Op woensdag 18 januari 2012 12:59 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Het gaat de goede kant op, zelfs Permacultuur staat op het menu.
En waar haal je dat vandaan dan? Ook uitkeringtrekkers betalen belasting.quote:Op woensdag 18 januari 2012 12:39 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Ik haal nergens vandaan dat ze geen belasting betalen.... echter gaf ik aan 'dat ze maar wel belasting gaan betalen'. Wel goed blijven lezen he Grey
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |