Maar je hebt messen en messen. Waar houdt een mespunt op? Hoe groot is het mes?quote:Op dinsdag 3 januari 2012 20:55 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Een mespunt is daadwerkelijk wat er op een mespunt past, een snufje is wat er tussen duim en wijsvinger kan, een klontje wil in mijn keuken zeggen een klein beetje maar het luistert niet zo nauw. Een soeplepel is een leper waar je soep mee uit de pan schept, die heb ik wel in drie maten dus dat vind ik nog de minst concrete
Maar je hebt verschillende messen. Tussen duim en wijsvinger? Ik heb grote vingers. En echt tussen de puntjes of tussen de twee kootjes? Nogal een groot verschil.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 20:55 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Een mespunt is daadwerkelijk wat er op een mespunt past, een snufje is wat er tussen duim en wijsvinger kan, een klontje wil in mijn keuken zeggen een klein beetje maar het luistert niet zo nauw. Een soeplepel is een leper waar je soep mee uit de pan schept, die heb ik wel in drie maten dus dat vind ik nog de minst concrete
Heb ik ook gekocht ja. Werkt een stuk beter. Maar vooral gevoel is handig.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 20:58 schreef TradeMarkie het volgende:
koop dan van die maatschepjes bij de hema, dan heb je alle eenheden gewoon voor handen bij het koken
En de soeplepel zal daar vast ook niet bij zitten.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 20:58 schreef TradeMarkie het volgende:
koop dan van die maatschepjes bij de hema, dan heb je alle eenheden gewoon voor handen bij het koken
Vind ik ook, je moet er een beetje gevoel bij hebben en af en toe eens proeven wat je aan het doen bentquote:Op dinsdag 3 januari 2012 20:59 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Heb ik ook gekocht ja. Werkt een stuk beter. Maar vooral gevoel is handig.
klopt, maar daar heb je ook veel verschillende maten inquote:Op dinsdag 3 januari 2012 21:00 schreef wyccie het volgende:
[..]
En de soeplepel zal daar vast ook niet bij zitten.
Het luistert gewoonlijk ook niet zo heel nauw, alleen bij gebak luistert het nauw maar dan staan er meestal grammen bij.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 20:59 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Maar je hebt verschillende messen. Tussen duim en wijsvinger? Ik heb grote vingers. En echt tussen de puntjes of tussen de twee kootjes? Nogal een groot verschil.
Ik vind het veel stommer als er staat: "een beetje zout".
Zie je in kookprogrammas ook. Staat zo'n Kranenborg te roepen dat er "een beetje zout" in moet, en dan gooit 'ie me daar een plens zout erover. Zelfde voor olie.
proeven na 1 lepel en dan op smaak brengen als je het nog te flauw vind?quote:Op dinsdag 3 januari 2012 21:01 schreef wyccie het volgende:
Dat gevoel is ook lastig. Als ik twee liter soep heb, hoe weet ik of ik 1 of 2 eetlepels zout erbij moet gooien?
Eetlepels?quote:Op dinsdag 3 januari 2012 21:01 schreef wyccie het volgende:
Dat gevoel is ook lastig. Als ik twee liter soep heb, hoe weet ik of ik 1 of 2 eetlepels zout erbij moet gooien?
Nou, op 2 liter soep kan er wel een eetlepel bij hoor, mits er nog niets zouts inzat. Maar ik zou beginnen met een halve eetlepel.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 21:02 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Eetlepels?![]()
Gewoon een beetje, proeven en dan eventueel nog meer.
quote:
Kijk, dat bedoel ik. En "een klontje boter"? Daar kun je toch alle kanten mee op?quote:Op dinsdag 3 januari 2012 20:57 schreef Etcetera het volgende:
TT![]()
[..]
Maar je hebt messen en messen. Waar houdt een mespunt op? Hoe groot is het mes?
Zelfs hulde van Fietsquote:Op dinsdag 3 januari 2012 21:05 schreef Nembrionic het volgende:
Deze was een stuk succesvoller
"Waar denk je aan?"
maakt niet uit, is bij mij een principe kwestie, je haalt de OP niet wegquote:
Nee, dat valt niet op. En hij is al gequote(daar heb ik natuurlijk wel even op geletquote:Op dinsdag 3 januari 2012 21:09 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
valt het op als ik vraag of de OP weer teruggeplaatst kan worden?
(doe ik wel vaker in WGR)
Pcies! Ik zeg: doen!quote:Op dinsdag 3 januari 2012 21:10 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
maakt niet uit, is bij mij een principe kwestie, je haalt de OP niet weg
Ben ik met je eens, eerst denken dan postenquote:Op dinsdag 3 januari 2012 21:10 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
maakt niet uit, is bij mij een principe kwestie, je haalt de OP niet weg
Was dat geen bug? even zoeken hoorquote:Op dinsdag 3 januari 2012 21:32 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Voor het eerst reclame op mijn telefoon bij fok?
Ik ookquote:
quote:
quote:Op dinsdag 20 december 2011 23:43 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ja, maar we doen er nog een
quote:Op dinsdag 20 december 2011 23:44 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
Niemand heeft toen wat versierd, dus nu nieuwe kansen nieuwe rondes
Ik speculaasie van welquote:
Komt door de nieuwe automatische censuur functie. Dat zal wel even wennen worden voor iedereen.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 22:28 schreef LadyBlack het volgende:
Ik zei dan ook expres vrijwel altijd
En fok wil mijn posts niet plaatsenDit is de derde poging
quote:Op dinsdag 3 januari 2012 22:29 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Komt door de nieuwe automatische censuur functie. Dat zal wel even wennen worden voor iedereen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |